Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik heb nog een S754 AMD 64 / 3000+ liggen, zonder IHS. Kan ook prima als sleutelhouder dienen :P Alleen heb ik zelf geen ruimte meer aan m'n bos nu met die 9800pro.

SupermarktExpert. | Gratishosting met PHP

Ik wil mijn webcam ergens inbouwen :P ben nog een beetje aan het bedenken waarin, iemand ideeen?

10100111001

Je monitor, maar dan moet dat wel een CRT zijn en moet je de boel af kunnen schermen. Anders zou ik gewoon eens een rondje door huis lopen, of even in je 'oude teringzooi'-bak grabbelen. Altijd leuk.

Ik heb trouwens een origineel front van een Nokia gefixed met het (verfloze) glaasje van mijn neppe zwarte. Die eerste had namelijk een barst, waardoor ik die laatste gekocht had toendertijd. Die laatste werd alleen steeds lelijker, en toch vind ik nu zilver weer mooier.. Hij begon trouwens ook uit elkaar te vallen.. Foto volgt.. :+

http://farm1.static.flickr.com/170/474659866_b83103d55c.jpg
http://farm1.static.flickr.com/192/474659868_67175e9bc9.jpg

TheZeroorez wijzigde dit bericht 27-04-2007 20:49 (21%)

qed

Jup
Reg. datum: 24 december 2003

Mijn PC is een ramp dus daar moet wat aan gedaan worden!
Ik heb nu 9 HD's in m'n kast waarvan 5 voor de intake fans en dat resulteert in te hoge temperaturen (ong 70 voor de CPU en 95 voor de GPU @ full load). Dus ik moet de HD's verplaatsen. Daarvoor wou ik het volgende onder m'n Lian-Li PC-71 maken:
http://img398.imageshack.us/img398/5369/r1customhr8.jpg
Deze constructie is ongeveer 30CM hoog, 36CM breed en 70 CM lang.
De paarse dingen zijn natuurlijk de HD's (Areca 1160 dus uiteindelijk 16 :) )
Lichtgrijs is het frame. Het is hier gemaakt van 25x25mm profielen, maar ik denk dat 15x15mm of 20x20mm profielen groot genoeg zijn.
De roze zijn 120mm fans en de groene 80mm fans.
Het lichtblauwe/witte blok is een extra voeding aangezien ik nu m'n pc 2x aan moet doen omdat ie de eerste keer altijd uitvalt omdat de HD's niet op snelheid zijn :X
Het omhulsel van de case ga ik denk ik maken van een sterk hout waarvan ik de naam alweer ben vergeten van 3mm dik.

Het frame wil ik maken als waterkoud zijn Evolutionary case maakt maar ik heb geen idee waar ik de staalkernverbinders kan kopen. Kan iemand me dat zeggen?

http://franklin.noph33r.com/evolutionary/staalkernverbinder1.jpg

Ik sta open voor commentaar en tips :)
Hier kan je die profielen bestellen. Stond gewoon in het Evolutionary topic. ;)
[Zelf in te vullen]

Ik zou de voeding op z'n kant ernaast zetten. Of jusit erboven houden en de HD's meer in het midden zetten want anders wordt het wel een heel gevaarte hoor :X 24 cm voor de fans + ong. 6 voor fatsoenlijke randen kom je uit op 30 , wat al een hele afstand is hoor! Ik zou hem iig smaller maken. Voor de rest ziet het er wel goed uit :)
Hoi

Ik ben ook weer lekker aan het modden geweest, Naja poging tog gedaan.

Plexiglas besteld bij bouwplastic.nl, komt allemaal leuk binnen, hele plaat licht in 3 stukken. Fijn is dat!

Word teruggestuurd het is de bedoeling dat ik een hele window maak aan de zijkant vam me coolermaster Ammo533,

Ook een nieuwe pcu cooler besteld , een grote jongen cooler master gemini II. Nog wat nieuwe hardeschijven 4x Seagate 320 GB SATA2.

Binnekort komen er weeer foto's

Jullie horen van me !

@ Z2S

Peperplex? Multiplex eigelijk dus alleen net iets sterker.
Zit zelf ook in de houtbussnis, maar ik kan niet echt veel sterker bedenken. MDF is goed overschilderbaar, maar heel bros. breekt zo

Bomvoyage wijzigde dit bericht 28-04-2007 09:56 (35%)

Fx-60 | Asus A8N SLI | 2GB Corsair Pro | Sprakle 8800GT | 2x 74 Raptor | 2x Samsung F1 (750GB) | Lian Li PC 1100 |

Jup

@RvO_6: Dank je voor de link, ik heb het topic blijkbaar niet echt goed doorgezocht.

@TEAMIKKE: Het is idd wel erg breed maar als ik het minder breed maak wordt de afstand tussen het brede en smalle deel van het frame erg klein, zie render van 30CM breed. Dan wordt de constructie daar denk ik te zwak. Maar ik denk dat ik inderdaad wel 2CM van de breedte afhaal. En om hem nou net zo breed te maken als de kast vind ik persoonlijk niet zo mooi. Dit geeft een mooie stabiele indruk.

@Bomvoyage: Ik heb niet goed naar m'n pa geluisterd. Hij had het over een kunststof, niet over hout. Volkern heet het.

Edit:
Ik heb net even wat gekeken naar opstellingen van HD's in de onderste case en ik kan er, met wat extra koeling, tot 40 HD's in kwijt :P Dat geeft nog wel wat toekomst perspectieven. Moet ie eerst nog wel even gebouwd worden natuurlijk.

J2S wijzigde dit bericht 29-04-2007 20:23 (18%)

quote:
The_Zeroorez schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 18:32:
Je monitor, maar dan moet dat wel een CRT zijn en moet je de boel af kunnen schermen. Anders zou ik gewoon eens een rondje door huis lopen, of even in je 'oude teringzooi'-bak grabbelen. Altijd leuk.

Ik heb trouwens een origineel front van een Nokia gefixed met het (verfloze) glaasje van mijn neppe zwarte. Die eerste had namelijk een barst, waardoor ik die laatste gekocht had toendertijd. Die laatste werd alleen steeds lelijker, en toch vind ik nu zilver weer mooier.. Hij begon trouwens ook uit elkaar te vallen.. Foto volgt.. :+

[afbeelding]
[afbeelding]
:') !

Hoi

@ Z2S, 2 Vragen

Waarom in godsnaam 40 hardeschijven, 40x 500 GB is zeer stoer,

Daar komt vraag 2, Hoe kom je in godsnaam aan zoveel geld

Fx-60 | Asus A8N SLI | 2GB Corsair Pro | Sprakle 8800GT | 2x 74 Raptor | 2x Samsung F1 (750GB) | Lian Li PC 1100 |

Hy, my name is Toke

Wordt dat deel van je case dan losstaand ? misschien kan je nog een stoere connector maken tussen de 2 delen :p

Ziet er wel mooi uit..

@hierboven: in japan is er een schijf van 1TB op de markt.. *kwijlkwijl*40 TB*kwijlkwijl*

Be PWN-ed Server specs

Jup

M'n nickname is J2S :(

De kast komt gewoon vast onder de andere kast omdat er een hoop s-ata kabels naartoe moeten. Ik denk niet dat een connector van 16*7 (112) of 40*7 (280) pinnen erg handig is :X
En die 40 HD's... Ik heb er nu 8. En elk half jaar ofzo koop ik er 3 bij. dus het duurt nog heel lang voordat er zoveel inzitten. Ik maak hem in eerste instantie om 16 HD's te huisvesten die m'n huidige Areca 1160 kan aansturen. Ik kwam op 40 uit toen ik wat begon te schuiven om te kijken hoe ik de ruimte beter kon benutten, hoewel ik er met iets meer proppen ook wel richting de 50 in kan proppen maar dan heb ik een paar delta fans nodig om het spul te koelen denk ik.
De HD's kosten uiteindelijk erg veel maar ik heb dan ook een hele tijd om daarvoor te sparen. De kast zal inclusief voeding en alles (en zonder schijven dus) ongeveer ¤300 gaan kosten dus zoveel is dat niet.
[Zelf in te vullen]

Moet je wel meerdere voedingen hebben of ze moeten om de beurt opstarten.
10100111001

quote:
Het ziet er best gaaf uit hoor O-)

qed

dual ownage

quote:
TEAMIKKE schreef op maandag 30 april 2007 @ 14:29:
Moet je wel meerdere voedingen hebben of ze moeten om de beurt opstarten.
Met een 1000 watt voeding kun je 40 schijven kwijt, dus met een 600 watter kun je er makkelijk 20 doen denk ik.

:: Specs (updated)

Reg. datum: 06 januari 2006

Aan een 1000 watt voeding kan je er vele meer kwijt hoor. Ten eerste is 25 watt per harde schijf al veel, en de getallen zijn ook altijd onder full-load. Die schijven zijn dan echt niet dag en nacht volop aan het schrijven, writen enz. Tenminste niet allemaal tegelijk. :P

dual ownage

quote:
bbbb schreef op maandag 30 april 2007 @ 15:36:
Aan een 1000 watt voeding kan je er vele meer kwijt hoor. Ten eerste is 25 watt per harde schijf al veel, en de getallen zijn ook altijd onder full-load. Die schijven zijn dan echt niet dag en nacht volop aan het schrijven, writen enz. Tenminste niet allemaal tegelijk. :P
Idd, 12 watt per schijf eigenlijk zelfs. Maar het was eventjes ruim genomen die 600 watt. Met 500 watt kun je ws naast je CPU + videokaart + mobo ook nog wel bijna zo'n 20 schijven kwijt (tenzijn je een r600 hebt als videokaart).

Jup

Ik heb nu een 500W Huntkey voeding en ik moet m'n PC dus 2 keer opstarten. Daar zit gewoon een X1900XT en 5200 in en 9 HD's. Staggered spin-up is wel zeer handig als je veel HD's hebt.
[Zelf in te vullen]

Het gaat om de piekspanning jongens ;) Die dingen kunnen niet aan al die HD's zoveel A leveren op 1 rail. Als alles draait werkt het natuurlijk wel maar die dingen trekken bij het opspinnen veel meer dan normaal en dus dan wat de voeding kan leveren ;)
dual ownage

quote:
TEAMIKKE schreef op maandag 30 april 2007 @ 17:23:
Het gaat om de piekspanning jongens ;) Die dingen kunnen niet aan al die HD's zoveel A leveren op 1 rail. Als alles draait werkt het natuurlijk wel maar die dingen trekken bij het opspinnen veel meer dan normaal en dus dan wat de voeding kan leveren ;)
Ja maar volgens mij vergeet je dat die voedingen ook zoiets hebben als piekspanning ;). Een 600 watt A-merk voeding kan waarschijnlijk ook wel tijdelijk wat meer leveren als 600... mischien wel 700?

[Zelf in te vullen]

Dat is zeker waar alleen is dit maar enkele miliseconden. Zo snel draaien die dingen niet. Daarbij komt nog dat het gewoon een gigantisch aantal is.
En hou huisvest je de aansluiting voor 40SATA HDs? Zo'n expansion kaart kost ook de nodige duiten. Uit mijn hoofd zo'n 600/700 euri voor een 16x SATA aansluitingen XD

Walks at night 2

quote:
Bomvoyage schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 09:01:
Ik ben ook weer lekker aan het modden geweest, Naja poging tog gedaan.

Plexiglas besteld bij bouwplastic.nl, komt allemaal leuk binnen, hele plaat licht in 3 stukken. Fijn is dat!

Word teruggestuurd het is de bedoeling dat ik een hele window maak aan de zijkant vam me coolermaster Ammo533,

Ook een nieuwe pcu cooler besteld , een grote jongen cooler master gemini II. Nog wat nieuwe hardeschijven 4x Seagate 320 GB SATA2.

Binnekort komen er weeer foto's

Jullie horen van me !

@ Z2S

Peperplex? Multiplex eigelijk dus alleen net iets sterker.
Zit zelf ook in de houtbussnis, maar ik kan niet echt veel sterker bedenken. MDF is goed overschilderbaar, maar heel bros. breekt zo
Peperplex? Da's toch persplex? en als je het echt sterk wil dan zou ik trespa gebruken.. daar wordt het alleen huge zwaar van

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

quote:
Daywalk3r schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:31:
[...]

Peperplex? Da's toch persplex? en als je het echt sterk wil dan zou ik trespa gebruken.. daar wordt het alleen huge zwaar van
Ik denk dat jij in de war bent met perspex, da's plexiglas ;)

[Profiel][Specs]
Terw_Dan - terug uit Taipei says: you make no sense

Walks at night 2

quote:
Demoniac schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:57:
[...]
Ik denk dat jij in de war bent met perspex, da's plexiglas ;)
Oja, dat is inderdaad weer iets anders.
Wat is dan peperplex.. google vind niks?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws