Bedankt voor je antwoord. Lastige keuze dan. Is het dan beter om 7600GT te nemen omdat deze SM3.0 ondersteund of de X850-XT omdat deze sneller is? Heeft het echt voordeel dat SM3.0?Smarron schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 07:03:
[...]
De X850XT is iets sneller, zie de benchmark een paar posts terug. De X850Pro zal ongeveer evensnel zijn. Het ligt er ook maar net wat welke benchmark wordt gedraaid. Het zijn in ieder geval goede concurrenten.
Voordeel van de 7600GT is dat deze SM3.0 ondersteunt en de X850-serie niet. De 7600GT wordt ook veel minder warm en verbruikt minder stroom. Het ligt er maar net aan wat je de voorkeur geeft. Maar mocht je de ATi willen nemen, zou ik je de Xpertvision X850XT aanraden.
Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m
Verwijderd
Ben nog wat wezen stoeien met coolbits: Zit nu op 6005 3dmark05 punten. (Core 595/ Mem 720)
Laat het eerst hier even bij, voordat ik te ver ga. (Zekerheid voor alles he?)
Oh ja, Call of Duty 2 draait mega smooth. Net even 'Prey' gedraaid, en dit ziet er ook zeer goed uit. Draait lekker en totaal geen problemen mee. Morgen ga ik FEAR proberen.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2006 20:39 ]
Waar het op neerkomt. SM3.0 is volgens mij een nieuwe techniek die het mogelijk maakt om berekeningen anders uit te voeren (een slimmere zelfs) om meer fps uit je game te halen.IndoBoy schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:18:
Bedankt voor je antwoord. Lastige keuze dan. Is het dan beter om 7600GT te nemen omdat deze SM3.0 ondersteund of de X850-XT omdat deze sneller is? Heeft het echt voordeel dat SM3.0?
Zie hier een wat oude artikel over SM3.0. Dit gaat over het verschil tussen SM2.0 en 3.0 en de kwaliteit en fps die in dit geval worden getest op een X800XT PE en een 6800Ultra (en nog wat kaartjes). De nieuwere games werken in het voordeel van de GeForce-serie, met 3.0 worden er gewoon meer fps gehaald in dezelfde omstandigheden. In de wat oudere gamesen op 2.0 laat ATi zien dat ze gewoon sneller zijn (In dit geval niet helemaal juist, aangezien het over een 6800Ultra en X800XT PE gaat). Let ook goed op de printscreens, je ziet nagenoeg geen verschil in kwaliteit bij oudere games.
Dan zou mijn keuze helemaal simpel zijn voor die prijs. 7600GTTweak_Jerommeke schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:37:
Bij 4launch staat nu ook een Club3d 7600GT AGP voor € 156.50
Is btw pre-order, wat nog lekker 3 weken kan duren.
Ja, CoD2 draait hier ook supermooi! Een van de weinige games die ik zeer veel speel. Het verschil met de 9800Pro is niet normaal!Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:30:Ben nog wat wezen stoeien met coolbits: Zit nu op 6005 3dmark05 punten. (Core 595/ Mem 720)
Laat het eerst hier even bij, voordat ik te ver ga. (Zekerheid voor alles he?)
Oh ja, Call of Duty 2 draait mega smooth. Net even 'Prey' gedraaid, en dit ziet er ook zeer goed uit. Draait lekker en totaal geen problemen mee. Morgen ga ik FEAR proberen.
Ik heb nu een topscore van 6269 en draai de kaart op 635/730 zo uit mijn hoofd. Er moet meer uitgehaald kunnen worden. ATitool laat mijn PC btw elke keer crashen, dus ik moet wel met coolbits werken.
[ Voor 24% gewijzigd door Smarron op 15-10-2006 10:38 ]
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
Heb trouwens F.E.A.R ff gedraaid en dit gaat zeer mooi.
Ik draai nu op 600/720 en haal een score van 6059.
De Club3D versie draait volgens mij alleen op een lagere geheugensnelheid: 1250 Mhz (tegenover 1400 Mhz), dus het lijkt een beetje een minderwaardige variant, al weet ik niet hoeveel dit in de praktijk scheelt. Zercom heeft deze trouwens ook te koop voor 155 Euro (al staat hij daar foutief als 7600 GS).
Overigens vind ik de suggestie van Bosaap22 om een nieuw moederbord met PCI-e en een goedkopere PCI-e kaart te kopen ook interessant. Per saldo heb je dan een nieuwer systeem voor ongeveer hetzelfde geld met meer uitbreidmogelijkheden in de toekomst.
Op dit moment heb ik een:
- MSI Neo FRIS moederbord
- AMD Athlon 64 3000+ processor (socket 754)
- 2 x 512 MB GB DDR400 geheugen.
- S-ATA harde schijf
Als ik het zo bekijk zijn er flink wat PCI-e moederborden te koop waarop deze componenten probleemloos te gebruiken zijn (Asus K8V-XE, MSI K8N Neo3-F). Heeft iemand van jullie daar ervaring mee en zo ja, hoe is dat bevallen?
Tweak_Jerommeke schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:37:
Bij 4launch staat nu ook een Club3d 7600GT AGP voor € 156.50
"I think there is a world market for maybe five computers." - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
Een vriend van mij heeft een Socket 939 CPU en heeft, om een PCI-E kaart te kunnen gebruiken, het populaire ASrock VSTA bordje aangeschaft. (Vandaar dat ik jullie daar ook attent op wilde maken.) Dit werkt prima. Zowel met zijn oude 6800GT 128 mb (AGP) als zijn nieuwe 7900GTO (PCI-E), heeft hij geen problemen gehad.dreamtheater schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:54:
Ook ik ben zwaar geinteresseerd in de 7600 GT.
De Club3D versie draait volgens mij alleen op een lagere geheugensnelheid: 1250 Mhz (tegenover 1400 Mhz), dus het lijkt een beetje een minderwaardige variant, al weet ik niet hoeveel dit in de praktijk scheelt. Zercom heeft deze trouwens ook te koop voor 155 Euro (al staat hij daar foutief als 7600 GS).
Overigens vind ik de suggestie van Bosaap22 om een nieuw moederbord met PCI-e en een goedkopere PCI-e kaart te kopen ook interessant. Per saldo heb je dan een nieuwer systeem voor ongeveer hetzelfde geld met meer uitbreidmogelijkheden in de toekomst.
Op dit moment heb ik een:
- MSI Neo FRIS moederbord
- AMD Athlon 64 3000+ processor (socket 754)
- 2 x 512 MB GB DDR400 geheugen.
- S-ATA harde schijf
Als ik het zo bekijk zijn er flink wat PCI-e moederborden te koop waarop deze componenten probleemloos te gebruiken zijn (Asus K8V-XE, MSI K8N Neo3-F). Heeft iemand van jullie daar ervaring mee en zo ja, hoe is dat bevallen?
[...]
Kun je als AGP gebruiker toch nog uitbreiden en niet extra hoeven te betalen voor dezelfde performance als iemand die een PCI-E slot gebruikt. Want daar zou ik als AGP-slot houder het meeste van balen.
Dus ben ik nu 196 Euro kwijt voor een nieuw moederbord en videokaart
Ik vind het erg goed dat een aantal fabrikanten het AGP platform blijven ondersteunen, maar zolang de prijs van een kaart als de 7600 GT bij AGP 40-50 Euro hoger ligt dan bij PCI-e is het denk ik toch veel minder interessant. Natuurlijk is het wel erg interessant voor diegenen die geen zin hebben om hun hele moederbord uit te bouwen...
bosaap22 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:08:
[...]
Een vriend van mij heeft een Socket 939 CPU en heeft, om een PCI-E kaart te kunnen gebruiken, het populaire ASrock VSTA bordje aangeschaft. (Vandaar dat ik jullie daar ook attent op wilde maken.) Dit werkt prima. Zowel met zijn oude 6800GT 128 mb (AGP) als zijn nieuwe 7900GTO (PCI-E), heeft hij geen problemen gehad.
Kun je als AGP gebruiker toch nog uitbreiden en niet extra hoeven te betalen voor dezelfde performance als iemand die een PCI-E slot gebruikt. Want daar zou ik als AGP-slot houder het meeste van balen.
"I think there is a world market for maybe five computers." - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
Verwijderd
1) Waar zie je dat de X800XT beter presteert dan de 7600GT ?Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:21:
Ik vind het zowiezo zonde van het geld om nog te investeren in een 7600GT... De X800XT doet vaak nog zelfs beter dan deze kaart, ondanks dat het een generatie ouder is en de 7600GT weer nieuwere features heeft. Natuurlijk ivm upgrade van bijv je 9600XT naar een 7600GT is harstikke mooi allemaal, maar ik zou het zelf niet doen. Spaar je geld en investeer in een PCI-E plank met degelijke kaart
2) Bij een PCi-e videokaart hoort een nieuw moederbord, een nieuwe cpu (want als je een oude compatible plank koopt, is dat weer zonde) en als je helemaal up-to-date wilt zijn, wordt het ook nog nieuw geheugen. Dan praat je dus over een zo goed als compleet nieuwe PC wat wel ff veel geld gaat kosten. Niet iedereen heeft dat geld er op dit moment voor over en een 7600GT gaat dus nog prima mee voor het komende jaar.
3) Investeren in PC's is sowieso geen investering.
Ik heb ook nog steeds een Socket-A mobo, maar aangezien mijn cpu op ongeveer XP4000+ speeds draait, lijkt het me op dit moment niet echt nodig om een compleet nieuwe PC te kopen, alleen maar om naar PCI-e over te moeten stappen. Mijn huidige setup gaat echt nog wel een jaartje mee.
In de range tot ongeveer 140 Euro (PCI-e) en tot 200 Euro (AGP) is de 7600 GT met afstand de beste kaart! Voor AGP is er geen alternatief en bij PCI-e kun je misschien onder de 200 Euro een x1900 of een 7900 gs vinden. Die zijn is wel een stuk beter maar ook een stuk duurder. Heb je er meer geld voor over, dan zul je natuurlijk voor een snellere kaart gaan.
Mijn doel was om mijn systeem dusdanig te upgraden dat de nieuwste games weer goed draaien op een hoge kwaliteit. Mijn 9600 trekt dat duidelijk niet meer. Ik denk dat de 7600 GT daar uitstekend aan voldoet!
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:21:
Ik vind het zowiezo zonde van het geld om nog te investeren in een 7600GT... De X800XT doet vaak nog zelfs beter dan deze kaart, ondanks dat het een generatie ouder is en de 7600GT weer nieuwere features heeft. Natuurlijk ivm upgrade van bijv je 9600XT naar een 7600GT is harstikke mooi allemaal, maar ik zou het zelf niet doen. Spaar je geld en investeer in een PCI-E plank met degelijke kaart
Verwijderd
- Ik heb me net even serieus lopen zoeken op google & THG, maar heb 1-2-3 geen concrete test gevonden van de X800XT PE & 7600GT. Ik vond het voor mezelf geen interesante kaart aangezien ik wel wil upgraden straks, en nauwelijks vooruit ga met performance in games
Als je een X800XT PE hebt kan ik me voorstellen dat je niet wil upgraden. Check de VGA charts van Tom's hardware (http://www23.tomshardware...=529&model2=575&chart=231) en je ziet dat de 2 een beetje stuivertje wisselen. Het enige voordeel dat de 7600 heeft is dat hij de nieuwere technologien ondersteund (SM3, etc.). Dat doet de x800 niet (dacht ik).Als ik in jouw schoenen stond zou ik ook geen 7600 GT kopen.Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:49:
Mja ik heb overwogen om over te stappen naar een snellere kaart, hoewel ik meer het idee kreeg dat Nvidia express deze kaart uitbracht om zo nog meer marktaandeel te verkrijgen, de kaart niet zoveel verschilt van m'n huidige x800XT.
- Ik heb me net even serieus lopen zoeken op google & THG, maar heb 1-2-3 geen concrete test gevonden van de X800XT PE & 7600GT. Ik vond het voor mezelf geen interesante kaart aangezien ik wel wil upgraden straks, en nauwelijks vooruit ga met performance in games
Deze was 179 euro, dus goedkope dan de XTX en even snel als het goed is.
Echter haal ik nog niet eens de 5000 3dmark05 punten
Ook met de 92.91 beta driver zoals in dit topic vermeld.
Zou het kunnen komen door m'n voeding die het niet trekt? Heb 2x 250gb maxtor ide schijven en 1x pioneer dvd-brander erin zitten. voeding is 350watt no-name.
Je was niet geheel duidelijk dat je eerdere stelling op jouzelf sloeg. Als je nu een X800/X850XT (PE) hebt, zou ik het ook niet aanraden om een 7600GT te nemen. Daar is het verschil te klein voor.Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:49:
Mja ik heb overwogen om over te stappen naar een snellere kaart, hoewel ik meer het idee kreeg dat Nvidia express deze kaart uitbracht om zo nog meer marktaandeel te verkrijgen, de kaart niet zoveel verschilt van m'n huidige x800XT.
Ik had begrepen om een X800XT (PE) te nemen boven een 7600GT. Toch is de 7600GT sneller, ik heb dit goed kunnen vergelijken met een vriend die de ATi heeft. In vrijwel alle benchmarks scoor ik beter, ook al is het soms marginaal. De X850XT PE is wel stuivertje wisselen.
Dat is wel wat aan de lage kant, MAAR wat zijn jouw clocksnelheden? Want volgens mij loopt die Leadtek op een lagere core- en geheugen-snelheid dan de XFX. Zolang je geen haperingen in de tests ziet, kan je PC het aan. Anders reboot hij wel oid.thomasf schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:32:
Heb gister, mede door het lezen van dit topic, de Leadtek 7600GT AGP kaart gekocht bij Alternate.
Deze was 179 euro, dus goedkope dan de XTX en even snel als het goed is.
Echter haal ik nog niet eens de 5000 3dmark05 punten![]()
Ook met de 92.91 beta driver zoals in dit topic vermeld.
Zou het kunnen komen door m'n voeding die het niet trekt? Heb 2x 250gb maxtor ide schijven en 1x pioneer dvd-brander erin zitten. voeding is 350watt no-name.
Haperingen zijn er niet, loopt gewoon vloeiend, maar ik had toch wel wat beter verwacht.Smarron schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:38:
[...]
Dat is wel wat aan de lage kant, MAAR wat zijn jouw clocksnelheden? Want volgens mij loopt die Leadtek op een lagere core- en geheugen-snelheid dan de XFX. Zolang je geen haperingen in de tests ziet, kan je PC het aan. Anders reboot hij wel oid.
Kloksnelheden onder de nvidia tab:
Core: 560mhz
Memory: 700mhz
Das volgens mij hetzelfde als de XFX kaart?
Ik kom niet boven de 5000 punten in 3dmark05, heel gek.
Specs:
Pentium 4 2666mhz (20x 133mhz) processor
MSI MS-6701 moederbord
2x 256MB PC2700 geheugen
Heb de laatste sis 648 chipset drivers geinstalleerd, dus dat is het ook niet.
agp aperture staat op 256mb, agp 8x.
Ik zie dat de leadtek kaart die ik gister gehaald heb ook ineens 10 euro duurder is geworden bij alternate, toch nog mazzel gehad ermee
Een fsb van 133 is niet echt een performancewinner voor de algehele systeemprestaties. Is dat de standaard instelling 20x133 ?? En je cpu-speed is volgens mij ook een bottleneck.thomasf schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:18:Haperingen zijn er niet, loopt gewoon vloeiend, maar ik had toch wel wat beter verwacht.
Kloksnelheden onder de nvidia tab:
Core: 560mhz
Memory: 700mhz
Das volgens mij hetzelfde als de XFX kaart?
Ik kom niet boven de 5000 punten in 3dmark05, heel gek.
Specs:
Pentium 4 2666mhz (20x 133mhz) processor
MSI MS-6701 moederbord
2x 256MB PC2700 geheugen
Heb de laatste sis 648 chipset drivers geinstalleerd, dus dat is het ook niet.
agp aperture staat op 256mb, agp 8x.
Ik zie dat de leadtek kaart die ik gister gehaald heb ook ineens 10 euro duurder is geworden bij alternate, toch nog mazzel gehad ermee
Je zit nu zo'n 600-700 punten onder de gangbare score, dit zijn wel systemen die minstens een 3,0Ghz cpu hebben draaien. Ik denk dat het allemaal wel klopt.
Volgens mij ben je nu duurder uit. Bij 4launch kost de AGP versie toch 156 euri's. En nu ben je zo'n 40 euri duurder uit. Al moet ik zeggen dat ik door jouw aktie dit nu ook in overweging neem. Ik wil dan gaan voor de Asus deluxe versie. Kost geloof ik een 10'tje meer.dreamtheater42 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:18:
Ik heb zojuist bij Zercom een BFG 7600 GT PCI-e besteld (a 143 Euro) en een Asus K8N4-E SE moederbord (a 53,-).
Dus ben ik nu 196 Euro kwijt voor een nieuw moederbord en videokaartDit terwijl de AGP variant (XFX) bij 189,- kost. Mijn oude moederbord (MSI K8T Neo FISR) kan de verkoop in evenals mijn oude videokaart (Radeon 9600 XT). Binnenkort op martkplaats te vinden
Ik vind het erg goed dat een aantal fabrikanten het AGP platform blijven ondersteunen, maar zolang de prijs van een kaart als de 7600 GT bij AGP 40-50 Euro hoger ligt dan bij PCI-e is het denk ik toch veel minder interessant. Natuurlijk is het wel erg interessant voor diegenen die geen zin hebben om hun hele moederbord uit te bouwen...
[...]
Mag ik vragen waarom je de BFG 7600 hebt genomen. Volgens mij is er nog een 7600 GT die goedkoper is in de pricewatch.
Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m
Ja, dat is de standaard instelling. Het is een medion pc (van de aldi) van een paar jaartjes terug.Smarron schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:03:
[...]
Een fsb van 133 is niet echt een performancewinner voor de algehele systeemprestaties. Is dat de standaard instelling 20x133 ?? En je cpu-speed is volgens mij ook een bottleneck.
Je zit nu zo'n 600-700 punten onder de gangbare score, dit zijn wel systemen die minstens een 3,0Ghz cpu hebben draaien. Ik denk dat het allemaal wel klopt.
Is gewoon de eerste pentium4 reeks, die draaiden maar op 133mhz bus. Is verder ook niks te veranderen aan in het bios dusja. cpu-speed kan misschien wel hoger dmv CPUFSB bijv, maar dan klok je volgens mij ook je agp poort over, lijkt me niet zo slim.
Maarja, de cpu is dus m'n bottleneck geworden ipv m'n videokaart, ben er gelukkig wel op vooruit gegaan, zat eerst met een gf4 ti 4200 128mb kaart, daar startte 3dmark05 niet eens op
Zou upgraden naar 2x512mb of 2x1gb werkgeheugen nog zin hebben? of is het echt puur de fsb die de score laag houdt?
Hetzelfde verhaal gaat op voor DDR geheugen waarbij 2x per klokpuls iets verzonden kan worden, dit verdubbelt de effectieve snelheid.
Yep, dat klopt helemaal. Dan denk ik dat het vooral aan de cpu snelheid ligt.Admiral Freebee schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 23:24:
Onthou wel dat het een quad pumped FSB van 133MHz is. Er worden 4x per klokpuls gegevens verstuurt wat de effectieve snelheid 533MHz maakt. Met deze snelheid wordt ook geadverteerd.
Hetzelfde verhaal gaat op voor DDR geheugen waarbij 2x per klokpuls iets verzonden kan worden, dit verdubbelt de effectieve snelheid.
Voor de scores in de benchmarks zou het vrij weinig uitmaken. Voor games vind ik 1gb geen overbodige luxe meer. BF2 of 2142 vindt 2gb ook niet erg. Je hebt wel een superupgrade gedaan ten opzichte van een Ti4200!thomasf schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 23:18:
Ja, dat is de standaard instelling. Het is een medion pc (van de aldi) van een paar jaartjes terug.
Is gewoon de eerste pentium4 reeks, die draaiden maar op 133mhz bus. Is verder ook niks te veranderen aan in het bios dusja. cpu-speed kan misschien wel hoger dmv CPUFSB bijv, maar dan klok je volgens mij ook je agp poort over, lijkt me niet zo slim.
Maarja, de cpu is dus m'n bottleneck geworden ipv m'n videokaart, ben er gelukkig wel op vooruit gegaan, zat eerst met een gf4 ti 4200 128mb kaart, daar startte 3dmark05 niet eens op
Zou upgraden naar 2x512mb of 2x1gb werkgeheugen nog zin hebben? of is het echt puur de fsb die de score laag houdt?
Kun je niet op futuremark een soortgelijk systeem zoeken en kijken wat de scores daarvan zijn ?
Er waren geen vergelijkbare cpu's te vinden, daarom een 3,0Ghz P4 met een 7600GT. Het zit bovendien op snellere 800fsb plank. Ik denk dat je score dus redelijk betrouwbaar is.
Vergeet niet dat de meesten ook nog een cpu nodig heeft om het systeem daadwerkelijk te laten draaien (ervan uitgaande dat iedereen al wel over DDR geheugen beschikt). Voor een S754 cpu ben je ook alweer € 90,- kwijt. Dan zit je al op € 290,-. Overstappen van AGP naar PCI-e vereist in principe minimaal 3 onderdelen.dreamtheater42 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:18:
Ik heb zojuist bij Zercom een BFG 7600 GT PCI-e besteld (a 143 Euro) en een Asus K8N4-E SE moederbord (a 53,-).
Dus ben ik nu 196 Euro kwijt voor een nieuw moederbord en videokaartDit terwijl de AGP variant (XFX) bij 189,- kost. Mijn oude moederbord (MSI K8T Neo FISR) kan de verkoop in evenals mijn oude videokaart (Radeon 9600 XT). Binnenkort op martkplaats te vinden
Wat is dan wijsheid ? Zo goedkoop mogelijk je huidige systeem proberen leven in te blazen (€ 179,- voor een 7600GT) voor ongeveer een jaartje of nu een "nieuw" (S754) systeem aanschaffen met de meest goedkope onderdelen erin?
Mijn keuze is al gemaakt, maar als ik opnieuw moest kiezen, zou ik dit weer doen. Ik zou btw direct het S939 platform aandoen bij een overstap van AGP naar PCI-e. Dan ben je zowat niks duurder uit.
Een klein sommetje:
AMD Athlon 64 3200+ Venice S939 voor +/- € 65,-
Asrock 56-M S939 PCI-e voor +/- € 50,-
Asus 7600GT PCIe voor +/- € 150,-
Totaal ben je dan voor +/- € 265,- klaar. Dan heb je op het geheugen na een complete systeemupgrade. Nog steeds ervan uitgaande dat de 7600GT PCI-e centraal staat. Je hebt dan een redelijke cpu tot je beschikking en een leuk budgetmoederbordje.
Voor de meesten zou dit dan een goede oplossing zijn. Voor € 65,- meer dan een AGP-videokaart, overstappen op een nieuw platform met dezelfde 7600GT. In mijn geval gaat dit niet werken. Ik heb een videokaart, chipset en cpu watergekoeld, dit alles op een nForce2 Socket A. De cpu is behoorlijk oc-ed (van XP2500+ naar ongeveer XP4100+ speeds). Nog steeds sneller dan de meeste systemen. Een upgrade voor mij zou minimaal € 650,- gaan kosten (voor enkel 3 onderdelen) en dan moet ik daarnaast nog 3 nieuwe waterblokken hebben wat al gauw richting de € 250,- gaat. Ik wil dan ook een flinke stap vooruit maken. Voor nu voldoet de 7600GT prima. Het is dan ook zo goed als de beste keuze voor een AGP-systeem om de levensduur nog wat tijd extra te geven.
Verwijderd
Wat betreft kosten; ik had een s754 AMD 64 3000+ (Newcastle) en 1 GB DDR400 geheugen, dus die heb ik op mijn nieuwe Asus bordje (van 53 Euro) kunnen gebruiken.
Voor mij zijn de kosten dus alleen 143 Euro (voor de kaart) + 53 Euro (Asus moederbord, nForce 4) =196 Euro. Het oude moederbord verkoop ik weer via marktplaats (voor een Euro of 20-25) en dus heb ik voor pakweg 175 Euro mijn PC stevig geupgrade. De Club3d AGP 7600 GT heb ik ook over nagedacht maar:
1. Deze is nog nergens op voorraad (en geduld hebben we natuurlijk niet
2. Het geheugen is geklokt op 1250 Mhz (als ik het goed heb) en dus is het een minderwaardige variant (mijn BFG loopt op 1450).
Gisteren heb ik de hele boel ingebouwd en na herinstallatie van XP werkt het als een trein. Ik heb nog niet kunnen benchmarken, maar als ik het vergelijk met mijn Radeon 9600 weet ik zeker dat het een enorme vooruitgang is. Ook heb ik het gevoel dat het hele systeem een stuk sneller loopt, al kan dat ook liggen aan de herinstallatie van Windows (harde schijf geformatteerd).
En nu heb ik een systeem waar ik weer een jaartje of 2 mee vooruit kan. In de tussen tijd nog een keertje 1 Gb erbij prikken en dat moet lukken
Smarron schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 08:19:
[...]
Vergeet niet dat de meesten ook nog een cpu nodig heeft om het systeem daadwerkelijk te laten draaien (ervan uitgaande dat iedereen al wel over DDR geheugen beschikt). Voor een S754 cpu ben je ook alweer € 90,- kwijt. Dan zit je al op € 290,-. Overstappen van AGP naar PCI-e vereist in principe minimaal 3 onderdelen.
Wat is dan wijsheid ? Zo goedkoop mogelijk je huidige systeem proberen leven in te blazen (€ 179,- voor een 7600GT) voor ongeveer een jaartje of nu een "nieuw" (S754) systeem aanschaffen met de meest goedkope onderdelen erin?
Mijn keuze is al gemaakt, maar als ik opnieuw moest kiezen, zou ik dit weer doen. Ik zou btw direct het S939 platform aandoen bij een overstap van AGP naar PCI-e. Dan ben je zowat niks duurder uit.
offtopic:
Een klein sommetje:
AMD Athlon 64 3200+ Venice S939 voor +/- € 65,-
Asrock 56-M S939 PCI-e voor +/- € 50,-
Asus 7600GT PCIe voor +/- € 150,-
Totaal ben je dan voor +/- € 265,- klaar. Dan heb je op het geheugen na een complete systeemupgrade. Nog steeds ervan uitgaande dat de 7600GT PCI-e centraal staat. Je hebt dan een redelijke cpu tot je beschikking en een leuk budgetmoederbordje.
Voor de meesten zou dit dan een goede oplossing zijn. Voor € 65,- meer dan een AGP-videokaart, overstappen op een nieuw platform met dezelfde 7600GT. In mijn geval gaat dit niet werken. Ik heb een videokaart, chipset en cpu watergekoeld, dit alles op een nForce2 Socket A. De cpu is behoorlijk oc-ed (van XP2500+ naar ongeveer XP4100+ speeds). Nog steeds sneller dan de meeste systemen. Een upgrade voor mij zou minimaal € 650,- gaan kosten (voor enkel 3 onderdelen) en dan moet ik daarnaast nog 3 nieuwe waterblokken hebben wat al gauw richting de € 250,- gaat. Ik wil dan ook een flinke stap vooruit maken. Voor nu voldoet de 7600GT prima. Het is dan ook zo goed als de beste keuze voor een AGP-systeem om de levensduur nog wat tijd extra te geven.
Het scheelt dat je al op S754 zat. De meesten zitten nog op S-A wat de keuze wat lastiger maakt, aangezien er weer een bedrag bijkomt voor een cpu. Ben zeer benieuwd naar wat benchmarks overigens!Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 08:51:
Waarom de BFG 7600 GT 256 MB? Met 143 Euro is het nog altijd een goedkope kaart en hij is ook nog licht overgeklokt. De levenslange garantie bevalt me ook wel. Tel daarbij dat BFG toch wel een A-merk is (al maakt dat niet veel uit bij videokaarten) en mijn keuze was redelijk eenvoudig.
Wat betreft kosten; ik had een s754 AMD 64 3000+ (Newcastle) en 1 GB DDR400 geheugen, dus die heb ik op mijn nieuwe Asus bordje (van 53 Euro) kunnen gebruiken.
Voor mij zijn de kosten dus alleen 143 Euro (voor de kaart) + 53 Euro (Asus moederbord, nForce 4) =196 Euro. Het oude moederbord verkoop ik weer via marktplaats (voor een Euro of 20-25) en dus heb ik voor pakweg 175 Euro mijn PC stevig geupgrade. De Club3d AGP 7600 GT heb ik ook over nagedacht maar:
1. Deze is nog nergens op voorraad (en geduld hebben we natuurlijk niet)
2. Het geheugen is geklokt op 1250 Mhz (als ik het goed heb) en dus is het een minderwaardige variant (mijn BFG loopt op 1450).
Gisteren heb ik de hele boel ingebouwd en na herinstallatie van XP werkt het als een trein. Ik heb nog niet kunnen benchmarken, maar als ik het vergelijk met mijn Radeon 9600 weet ik zeker dat het een enorme vooruitgang is. Ook heb ik het gevoel dat het hele systeem een stuk sneller loopt, al kan dat ook liggen aan de herinstallatie van Windows (harde schijf geformatteerd).
En nu heb ik een systeem waar ik weer een jaartje of 2 mee vooruit kan. In de tussen tijd nog een keertje 1 Gb erbij prikken en dat moet lukken
Beschik je over een socket 754 of Socket 939 cpu, dan kun je beter meteen een nieuw moederbord met PCI-E slot aanschaffen. Betaal je ongeveer net zoveel voor een AGP kaart als voor een PCI-E kaart + moederbord.
Zit je CPU nog in een Socket A, dan zul je wat extra moeten investeren in CPU en moederbord. Meestal kun je je geheugen nog meenemen. Prijstechnisch gezien moet je dan alleen extra investeren in een nieuwe CPU.
Exact, wel ervan uitgaande dat de 7600GT centraal staat.bosaap22 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:20:
Even samengevat:
Beschik je over een socket 754 of Socket 939 cpu, dan kun je beter meteen een nieuw moederbord met PCI-E slot aanschaffen. Betaal je ongeveer net zoveel voor een AGP kaart als voor een PCI-E kaart + moederbord.
Zit je CPU nog in een Socket A, dan zul je wat extra moeten investeren in CPU en moederbord. Meestal kun je je geheugen nog meenemen. Prijstechnisch gezien moet je dan alleen extra investeren in een nieuwe CPU.
Verwijderd
Mee eens. Goede samenvatting van deze discussie!bosaap22 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:20:
Even samengevat:
Wat betreft de benchmarks...even geduld. Ik hoop in het weekend tijd te vinden om die even te draaien en hier te posten.
De schele indiaan ziet je altijd twee keer staan
Ben ik het niet mee eens. Als je geen appels en peren wilt vergelijken, gaat deze vergelijking niet op. Ik beschik over een Asus A7N8x deluxe moederbord. Zou ik zoiets in vergelijkwaardige versie voor een s939 socket willen hebben, kan je natuurlijk niet aankomen met een Asrock bordje, maar zal je om de vergelijking een beetje eerlijk te laten zijn moeten kijken naar een Asusbord die al snel richting de 100 euro gaat.bosaap22 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:20:
Even samengevat:
Dan schiet ik natuurlijk niets op met een CPU met ratings van 3200+, want daar gaat mn pc niet sneller van draaien dus wil je toch ook al zeker 100 euro investeren aan een CPU. Dan spaar je wel even 30-40 euro uit op de videokaart, maar daar maak je het verschil bij lange na niet mee goed.
Voor de rest hoef je het voor latere upgrademogelijkheden niet te doen, want daar geloof ik sowieso nooit erg in. Meestal is het zo dat als je wat nieuws wilt, je toch bijna alles nieuw moet kopen. In jouw voorbeeld blijf je hangen bij DDR en zal je bij een latere zinvolle upgrade toch ook over moeten op DDR2 (of DDR3).
Verwijderd
ligt eraan wat je config is...en hoeveel je wilt besteden...ik heb een p4 3ghz. met asus p4v800-dx (combo agp pci-e (4xmode)...Schele indiaan schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 11:03:
Ik heb een socket 478, heeft iemand een idee of een nieuw moederbord + pci-e kaart beter is dan een agp versie, of gaat dat echt te veel kosten?
toen mijn p4p800 e kaduk ging een paar maanden geleden, kwam ik dit bord tegen,en dacht ik met dit bord doe ik een tussenstap, bij het upgraden....ik had niet ineens zo veel geld om mijn gehele systeem te doen.... heb dus een 7900 gto gekocht... doet wel maar 6500 3dmark 2005...
maar daarin tegen volgend jaar als ik mijn volledige upgrade doe, dan gaat mijn kaart misschien wel het dubbele lopen (had een 6800 gt) wil je volledig en upgrade doen, dan zal er minimaal ook een proc bij komen.bordje.is nu te koop voor nog geen 30 euro.....
Verwijderd
Wat is het verschil tussen AGP 1x, 2x, 4x en 8x? En hoe kom ik erachter of 8x in mijn pc past, of past het altijd?
Als ik het goed heb, heeft het te maken met de (fysieke) grootte van de kaart en is de sleuf altijd groot genoeg. Ik wil het toch graag even checken.
het verschil is vooral het bandbreedteverschil. Daarnaast heb je met AGP verschillende standaarden en bijvoorbeeld verschillende voltages waarop de kaarten werken. Kijk in de handleiding van je moederbord wat voor AGP slot je hebt en vergelijk het met de AGP informatie uit de FAQ.Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:32:
Ik ben ook zeer geïnteresseerd in de XFX 7600GT AGP van Alternate. Sta op het punt hem te bestellen. Ik heb alleen nog 1 technische vraag, waarvan ik hoop dat-ie hier op z'n plaats is.
Wat is het verschil tussen AGP 1x, 2x, 4x en 8x? En hoe kom ik erachter of 8x in mijn pc past, of past het altijd?
Als ik het goed heb, heeft het te maken met de (fysieke) grootte van de kaart en is de sleuf altijd groot genoeg. Ik wil het toch graag even checken.
Heeft met de fysieke grootte weinig te maken
Verwijderd
Heb even gecheckt wat de huidige kaart gebruikt: AGP 8x. Kan hem dus bestellen. Dank voor je reactie.Hann1BaL schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:41:
[...]
het verschil is vooral het bandbreedteverschil. Daarnaast heb je met AGP verschillende standaarden en bijvoorbeeld verschillende voltages waarop de kaarten werken. Kijk in de handleiding van je moederbord wat voor AGP slot je hebt en vergelijk het met de AGP informatie uit de FAQ.
Heeft met de fysieke grootte weinig te maken
en maakt het uit dat de kaart groen is? m'n kast zit toch dicht
zit wel met een gek probleempje, als ik een benchmark draai via 3dmark05 of 3dmark03 dan staat er:
Graphics Chipset: Generic VGA
Driver Name NVIDIA GeForce 7600 GT
Driver Version 9.1.4.7
Driver Status WHQL - FM Approved
Video Memory 256 MB
Core Clock N/A
Memory Clock N/A
terwijl het toch echt een 7600GT kaart is
Nu kan ik m'n score niet publishen via de futuremark site
Hebben meer mensen hier last van? of zit er iets niet lekker in m'n windows xp ofzo.
Huh? IK zie het probleem niet.... Of ligt dat aan mij?thomasf schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:14:
ik zou dan voor de leadtek versie gaan, die is evensnel als de xfx, maar wel een stukkie goedkoper.
en maakt het uit dat de kaart groen is? m'n kast zit toch dicht
zit wel met een gek probleempje, als ik een benchmark draai via 3dmark05 of 3dmark03 dan staat er:
Graphics Chipset: Generic VGA
Driver Name NVIDIA GeForce 7600 GT
Driver Version 9.1.4.7
Driver Status WHQL - FM Approved
Video Memory 256 MB
Core Clock N/A
Memory Clock N/A
terwijl het toch echt een 7600GT kaart is
Nu kan ik m'n score niet publishen via de futuremark site
Hebben meer mensen hier last van? of zit er iets niet lekker in m'n windows xp ofzo.
Gaat om de graphic chipset, maar dit is volgens mij redelijk offtopicbosaap22 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:23:
[...]
Huh? IK zie het probleem niet.... Of ligt dat aan mij?
Is er iemand die de Leadtek heeft? Van de XFX kan ik bijvoorbeeld zeggen dat die zeer koel is en erg stil, hoe zit dat met de Leadtek?
[ Voor 21% gewijzigd door Hann1BaL op 19-10-2006 16:39 ]
Verwijderd
Koel en stil is mij wel 20-30E of zo extra waard (aangezien ik a. geen zin heb in nog meer gepruts en b. er toch geen ruimte inmijn xccube kastje is) ... dus XFX is nr 1 op mijn lijstje, te kopen als Armed Assault voor PC uit is in Duitsland 30 november ... Hee, dat is rond de hcc dagen, komt dat ff uit:)Hann1BaL schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:38:
[...]
Gaat om de graphic chipset, maar dit is volgens mij redelijk offtopic
Is er iemand die de Leadtek heeft? Van de XFX kan ik bijvoorbeeld zeggen dat die zeer koel is en erg stil, hoe zit dat met de Leadtek?
als ik met een andere videokaart test staat er bijvoorbeeld in de project manager van 3dmark:bosaap22 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:23:
[...]
Huh? IK zie het probleem niet.... Of ligt dat aan mij?
GPU: NVIDIA GeForce4 Ti 4200
225 MHz / 446 MHz
Maar bij m'n nieuwe leadtek kaart staat er:
GPU: Generic VGA
N/A / N/A
En daarom kan ik m'n scores niet publishen op 3dmark, misschien ook dat er daarom 'zogenaamd' geen 7600gt agp users te vinden zijn in de database van 3dmark. wel beetje jammer, maar komt misschien door die extra chip die op de leadtek zit, die de pci-e chipset convert naar het agp slot.
Om nog ff terug te komen op de Leadtek kaart, ik ben er heel tevreden over, hij is fluisterstil in 2d mode, in 3d mode hoor je 'm ook amper
Ben ik het wel met je eens. Stap je idd over op een ander platform, neem je gezien het geld de goedkoopste (en langzaamste componenten, terwijl er veel snellere onderdelen zijn op dat gebied.) Echter nog altijd sneller dan alles op AGP/Socket-A.Hann1BaL schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 11:12:
Ben ik het niet mee eens. Als je geen appels en peren wilt vergelijken, gaat deze vergelijking niet op. Ik beschik over een Asus A7N8x deluxe moederbord. Zou ik zoiets in vergelijkwaardige versie voor een s939 socket willen hebben, kan je natuurlijk niet aankomen met een Asrock bordje, maar zal je om de vergelijking een beetje eerlijk te laten zijn moeten kijken naar een Asusbord die al snel richting de 100 euro gaat.[edit]Verkijk je niet op het zogenaamde b-merk Asrock. Vrijwel alle benchmarks laten zien dat de Asrock-plankjes gewoon niet onderdoen kwa snelheid (Er in een DOC-forum een Asrock behoorlijk getweaked wordt en zeer populair is onder de tweakers), ontzettend goedkoop is en minstens zo betrouwbaar als de andere merken. Gewoon keiharde value for money (Nee, heb zelf geen Asrock)
edit:Een AMD64 presteert vrijwel altijd beter dan een Barton oid, zelfs de goedkoopste 3200+ en die kosten geen drol meer. Zelfs in mijn geval zou een upgrade van S-A naar S939 een overweging zijn. Echter is mijn cpu behoorlijk opgefokt en zou ik qua snelheid wel achteruit gaan met een AMD64 3200+, verder moeten er een zooi waterblokken bijkomen.
Dan schiet ik natuurlijk niets op met een CPU met ratings van 3200+, want daar gaat mn pc niet sneller van draaien dus wil je toch ook al zeker 100 euro investeren aan een CPU. Dan spaar je wel even 30-40 euro uit op de videokaart, maar daar maak je het verschil bij lange na niet mee goed.
Een vriend van mij heeft er wel baat bij. Bezit nu een XP2500+ met een ATI X800XT en zou met € 265,- veel sneller zijn. Dan kan hij z'n oude onderdelen nog verkopen en zit hij op het nieuwe platform.
[edit]Voor de rest hoef je het voor latere upgrademogelijkheden niet te doen, want daar geloof ik sowieso nooit erg in. Meestal is het zo dat als je wat nieuws wilt, je toch bijna alles nieuw moet kopen. In jouw voorbeeld blijf je hangen bij DDR en zal je bij een latere zinvolle upgrade toch ook over moeten op DDR2 (of DDR3).
De XFX is inderdaad niet te horen! Ik had alles watergekoeld, nu tijdelijk de videokaart luchtgekoeld met de standaardkoeler, maar ik kan gewoon geen extra lawaai ontdekken!Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 19:15:
Koel en stil is mij wel 20-30E of zo extra waard (aangezien ik a. geen zin heb in nog meer gepruts en b. er toch geen ruimte inmijn xccube kastje is) ... dus XFX is nr 1 op mijn lijstje, te kopen als Armed Assault voor PC uit is in Duitsland 30 november ... Hee, dat is rond de hcc dagen, komt dat ff uit:)
Dat hele opgraden is een spelletje /hobby.Smarron schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 09:34:
[...]
Ben ik het wel met je eens. Stap je idd over op een ander platform, neem je gezien het geld de goedkoopste (en langzaamste componenten, terwijl er veel snellere onderdelen zijn op dat gebied.) Echter nog altijd sneller dan alles op AGP/Socket-A.
Als ik ga uitrekenen wat ik in "Socket A" aan geld heb gestoken had ik beter na drie jaar een totaal nieuwe pc kunnen kopen. Was veel sneller geweest, wel minder leuk.
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Yep, dat klopt helemaal. Ik vond het ook leuker om een hele WC-setup te bouwen en met een langzame cpu te tweaken dan voor dat geld een standaard snellere cpu te kopen. Dat blijft hobby. Investeren in PC's is sowieso hopeloos.BertV schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 09:45:
Dat hele opgraden is een spelletje /hobby.
Als ik ga uitrekenen wat ik in "Socket A" aan geld heb gestoken had ik beter na drie jaar een totaal nieuwe pc kunnen kopen. Was veel sneller geweest, wel minder leuk.
Maar voor de mensen die niks doen met tweaken en alleen een sneller systeem willen zou een goedkope S939-setup uitkomst bieden.
Waar het om gaat, vind ik dan, is dat je bij een grote upgrade, wat een extra investering is, toch wel echt wat wilt bereiken. Ga je dus voor een compleet nieuw systeem, wat je dan ongeveer doet, zorg dan dat de boel echt voor elkaar is en ga niet een uitgerangeerd s939 spulletje kopen met DDR, terwijl je dan toch beter kan kiezen voor een AM2 setje (of misschien wel beter een s775 setje) en houd je nog wat upgrademogelijkheden over.Smarron schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 09:34:
[...]
Ben ik het wel met je eens. Stap je idd over op een ander platform, neem je gezien het geld de goedkoopste (en langzaamste componenten, terwijl er veel snellere onderdelen zijn op dat gebied.) Echter nog altijd sneller dan alles op AGP/Socket-A.
Een kleine performanceboost schiet niet zo op en over je AMD Athlon 64 3200+: Het valt nogal tegen wat de snelheidsverschillen zijn t.o.v. de snelste Bartons. Daarnaast is PCI-e ook niet echt sneller vergeleken met AGP. Ja, in theorie wel, maar de kaarten maken nog niet echt dankbaar gebruik van het grote verschil in bandbreedte. Om een klein beetje ontopic te blijven: Je kan toch niet echt zeggen dat de AGP versie van de 7600 GT langzamer is dan de PCI-e versie... CPU charts laten toch merken dat het een upgrade van niks zou zijn. Zonde van het geld dus, want je bent gewoon 150 euro meer kwijt.
Verwijderd
Mijn systeem is het volgende:
- AMD Athlon 64 3000+ (Newcastle, niet OC) s754
- 2 x 512 GB 400 Mhz DDR
- Asus K8N4-E SE (Nforce 4) moederbord met PCI-e
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 00:46:
[...]
Mee eens. Goede samenvatting van deze discussie!
Wat betreft de benchmarks...even geduld. Ik hoop in het weekend tijd te vinden om die even te draaien en hier te posten.
Hmm, dat is bijna even hoog als mensen die hem een beetje overclockt hebben hier met coolbits en zo. Ben benieuwd wat jouw resultaat wordt als jij dat doet.Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:04:
Ik zou de benchmark voor mijn BFG PCI-e 7600 GT OC hier nog posten. Zonder enige extra overclocking en met de standaard BFG drivers (op de CD) is het resultaat in 3DMark05 5833 punten. Niet slecht dacht ik zo. Ik denk dat mijn oude Radeon 9600XT van deze benchmark een diashow maakt...
Mijn systeem is het volgende:
- AMD Athlon 64 3000+ (Newcastle, niet OC) s754
- 2 x 512 GB 400 Mhz DDR
- Asus K8N4-E SE (Nforce 4) moederbord met PCI-e
[...]
Verwijderd
Mijn specs :
P4 2.8 HT
P4P800 DELUXE
1,5 GB Kingston HyperX DDR PC3200
ATI Radeon 9800 Pro 128Mb
Enermax 430W voeding
Iiyama vision master pro 454 19" CRT
XP pro
Creative Audigy
Ik wil graag mijn videokaart upgraden naar de XFX 7600GT.
Mijn vraag is of dit zo kan zonder de voeding te vervangen (ik speel alleen maar BF 2).
Bovendien doe ik nogal veel met DVD's en die bekijk ik regelmatig met PowerDVD op de PC.
Bij Alternate staat er dat hij MPEG 2 niet kan weergeven (klik HIER)
Betekend dit dus dat hij niets kan met bijv. powerDVD e.d. hoe moet ik dit interpreteren.
Verder wil ik nog even noemen dat je tegenwoordig bij het vervangen van je Mobo door Microsoft verplicht wordt een nieuwe licentie van je OS aan te schaffen.........
Ik zie hier niemand iets over zeggen , wat dus impliciet betekend dat je bij een grotere upgrade (die ik zeker heb overwogen) nog eens minimaal €110 neer kan tikken.
Dan ben ik met deze simpele vervanging van de videokaart wel een stuk goedkoper uit lijkt me.
Gaarne wat respons.
Bij voorbaat dank
zelf heb ik een 350w voeding, goedkoopste die er was, en het werkt perfect. heb 2 harde schijven erin zitten en de voeding trekt het prima.
en van dat mpeg2 is vaag, hoort toch gewoon te kunnen ?
Je voeding is ruim voldoende.Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 19:12:
ATI Radeon 9800 Pro 128Mb
Enermax 430W voeding
Bovendien doe ik nogal veel met DVD's en die bekijk ik regelmatig met PowerDVD op de PC.
Bij Alternate staat er dat hij MPEG 2 niet kan weergeven (klik HIER)
Betekend dit dus dat hij niets kan met bijv. powerDVD e.d. hoe moet ik dit interpreteren.
Ter illustratie: ik heb een MSI Mega180 barebone en hierin zat een 9800Pro en die heb ik dus ook vervangen voor een XFX 7600GT. Dit draait dus 100% stabiel met een 250(!) Watt voeding. In deze barebone zit nog een 320GB HDD, een DVD-writer en een niet overklokte socket-A Athlon XP 2600+ (volgens mij een Barton...). Dit draait dus perfect. De 9800Pro verbruikte overigens meer dan de 7600GT. Kijk bijvoorbeeld hier voor meer info over hoeveel een graphics card nou echt verbruikt.
Een FX5200 verbruikt maar 2 Watt minder dan de 7600GT en voor die zou je toch ook nooit vragen of je voeding dit wel trekt??? Echt, die reuze-voedingen van tegenwoordig zijn echt overkill. Alleen bij de SLI en Crossfire configuraties en de echte topkaarten heb je echt een 500+ Watt voeding nodig.
Vul voor de gein eens jouw configuratie in op deze website en kijk (bij benadering) hoeveel Watt jouw systeem echt verbruikt. Dat zal je echt meevallen.
En wat betreft de ondersteunig van MPEG2 voor je DVD's; dit zal waarschijnlijk slaan op één of andere hardware ondersteuning (of Alternate lult uit zijn nek...). Softwarematig kan je DVD's zelfs kijken op een P2 450. Dus over het kijken van DVD's met PowerDVD hoef je je totaal niet druk te maken over wat voor een videokaart dan ook. Als het nu werkt, dan zal het met een andere videokaart ook werken.
Verwijderd
Nu toch maar besloten om maar iets meer uit te gaan geven voor een core2duo systeempje.
Mijn oude beestje maar snel verkopen
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
XFX is toch niet het enige merk dat een 7600 GT produceerd. Zie dit niet echt als reden om meteen over te gaan op een core2duo systeem. Tenzij je nu genoeg geld hebt om in één keer te upgraden.arjants schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 22:51:
Hmmz, ik wilde afgelopen week deze kaart ook via de zaak bestellen maar de inkoper vertelde me dat de XFX eol is?
Nu toch maar besloten om maar iets meer uit te gaan geven voor een core2duo systeempje.
Mijn oude beestje maar snel verkopen
En de grote vraag is of XFX wel echt eol is. Volgens mij doen die redelijk goede zaken en ik heb op tweakers nog niets gezien wat betreft een negatief bericht over XFX (financieel dus.) Je kan altijd de Leadtek en de BFG nemen. De Club3D kan je ook als optie zien, maar die is trager,w ant heeft lagere kloksnelheden en deze kaart moet het nu net van de kloksnelheden hebben.IndoBoy schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 22:21:
[...]
XFX is toch niet het enige merk dat een 7600 GT produceerd. Zie dit niet echt als reden om meteen over te gaan op een core2duo systeem. Tenzij je nu genoeg geld hebt om in één keer te upgraden.
Verwijderd
Core:615
Mem:730
Score 3dMark05: 6091
Score 3dMark06: 3107
MB :MSI K7N2 Delta ILSR
CPU :AMD Athlon 3200+ @ 2253 mhz
Mem :CMX512-3200C2PRO (2x512) (Corsair)
Dat is redelijk wat verbetering als je dat vergelijkt met je vorige score.Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:46:
ff nieuwe 'update' :
Score 3dMark05: 6091![]()
Score 3dMark06: 3107![]()
Volgens mij had hij al 6059 laten noteren in 2005.IndoBoy schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 23:52:
Dat is redelijk wat verbetering als je dat vergelijkt met je vorige score.
Nice, maar dat kan hoger!Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:46:
ff nieuwe 'update' :
Score 3dMark05: 6091![]()
Score 3dMark06: 3107![]()
Als het goed is krijg ik de kaart morgen binnen en zal ik ook ff wat becnhmarks gaan draaien. Moet ik nog apparte opties aan of uit zetten in 3dmark? Of op welke setting draaien jullie?
Misschien is het ook leuk als we wat scores van de 7800gs er langs kunnen zetten?? Misschien iemand die een kennis of vriend heeft met een 7800gs?
Damn ik hoop maar dat ik de goede keus heb gemaakt.
Verwijderd
Heb deze besteld: Novatech GeForce 7600GT AGP 256MB DDR3 DVI/TVO
https://www.novatech.co.u...ecpage.html?nov-76gta&P=1
Dit is letterlijk hetzelde als WinFast
Plaatje WinFast 7600GT
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2006 15:37 ]
van een willekeurige 7600gt AGP vs Gainward Geforce 7800GS 512mb
??
Verwijderd
ps mijn 7600gt agp wordt pas maandag geleverd.
GeForce 7800 GS AGP 3DMark05 Score
375/1200MHz (Ref) 5412
e-GeForce 7800 GS SuperClock 3DMark05 Score
460/1350MHz (SuperClock) 6064
BLISS 7800 GS+ Golden Sample 3DMark05 Score
375/1200MHz (Ref GS) 5996
450/1250MHz (Default) 6270
460/1350MHz (SuperClock) 6293
560/1400MHz (Overclock) 6553
575/1450MHz (Max Overclock) 6608
Paulvogel ©
Kijk hier ff
http://webshop.pcprijstop...t=viewProd&productId=3945
Als het goed is hebben ze er nog 7 op vooraad , moet jee ff vragen via mail.
Wereldzaak!! beantwoorden zelfs op zondags nog mail, lees ook mijn productsurvey van deze zaak. Hier kan Alternate nog heel wat van leren.
Edit:
En ja het is echt de AGP versie , staat er niet bij maar het is hem echt!! Daar heb ik al lang en breed contact over gehad.
[ Voor 17% gewijzigd door Twanjo op 27-10-2006 18:06 ]
Er staat ook nog een fout plaatje bij ook, die zaak kan ook veel van Alternate lerenTwanjo schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:05:
Alternate sucks
Kijk hier ff
http://webshop.pcprijstop...t=viewProd&productId=3945
Als het goed is hebben ze er nog 7 op vooraad , moet jee ff vragen via mail.
Wereldzaak!! beantwoorden zelfs op zondags nog mail, lees ook mijn productsurvey van deze zaak. Hier kan Alternate nog heel wat van leren.
Edit:
En ja het is echt de AGP versie , staat er niet bij maar het is hem echt!! Daar heb ik al lang en breed contact over gehad.
Maar liever dat mijn product op tijd geleverd wordt, en dat ik klantvriendelijk behandeld wordt dan een website vol met mooie plaatjes
Niet vol mooie plaatjes, maar correcte. Ben je gelijk op de hoogte van welke cooler erop zit.Twanjo schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:24:
Oke heb jij wwer gelijk in.
Maar liever dat mijn product op tijd geleverd wordt, en dat ik klantvriendelijk behandeld wordt dan een website vol met mooie plaatjes
Wel interessant om te weten wat je er dan voor betaald hebt.. Jouw kaart heeft als nadeel dat er een VGA poort op zit. Als je ooit eens met 2x DVI TFT wilt gaan werken heb je een probleem. Op de DVI-D poorten van bijv de XFX kan je altijd wel VGA schermen hangen, maar andersom gaat het vanzelfsprekend niet. (Overigens levert XFX er dus ook 2 DVI-D -> VGA converters bij.)Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:32:
Ik heb 'm ook gekocht, zou ik morgen krijgen als goed is.
Heb deze besteld: Novatech GeForce 7600GT AGP 256MB DDR3 DVI/TVO
https://www.novatech.co.u...ecpage.html?nov-76gta&P=1
Dit is letterlijk hetzelde als WinFast
Plaatje WinFast 7600GT
....
Zegt een splitter je watHann1BaL schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:44:
[...]
Wel interessant om te weten wat je er dan voor betaald hebt.. Jouw kaart heeft als nadeel dat er een VGA poort op zit. Als je ooit eens met 2x DVI TFT wilt gaan werken heb je een probleem. Op de DVI-D poorten van bijv de XFX kan je altijd wel VGA schermen hangen, maar andersom gaat het vanzelfsprekend niet. (Overigens levert XFX er dus ook 2 DVI-D -> VGA converters bij.)
Verwijderd
Heb nog niet zo echt veel gemerkt in BF2142 tov de FX 5700Pro
[ Voor 65% gewijzigd door Twanjo op 28-10-2006 09:05 ]
Op heb moment heb ik een 6800GT in een socket A systeempje en daar mee haal ik ook al 6,5K in 05. Het het hoogste wat ik de laatste pagina voorbij zie komen is 6,0K vandaar dat ik heb me even af vraag.
systeem:
BartonM 2800+ (was ten tijde van bench BartonM 2600+ @2540)
Corsair LLPT PC2700@ 242 2-2-2-5T1
6800GT @ 460/1250
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1506015
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Dan heb je hem toch wel extreem oc-ed (Wat ook te zien is aan je setup). De normale benchmarks laten zien dat de 6800GT toch echt veel langzamer is. De 7600GT is wel slecht te oc-en, maar de 6700 punten heb ik hier al wel voorbij zien komen.martijn_tje schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 09:30:
Is een 7600GT nou echt sneller als een 6800GT?
Op heb moment heb ik een 6800GT in een socket A systeempje en daar mee haal ik ook al 6,5K in 05. Het het hoogste wat ik de laatste pagina voorbij zie komen is 6,0K vandaar dat ik heb me even af vraag.
systeem:
6800GT @ 460/1250

Verwijderd
Heb 't verschil kwa details niet echt gemerkt, maar heb ook niet echt veel zitten wijzigen.Twanjo schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 09:03:
Niet veel gemerkt? Dat zou toch eigenlijk wel moeten! Op welke sattings kun je soepel spelen? Want als hij bf2142 niet aankan dan stuur ik hem meteen terug. Hij hoeft niet alles op high te kunnen draaien maar een beetje detail mag je toch wel verwachten
Met de fx5700 draaide ik 800*600 en alles op medium
Nu heb ik het op 1024*768 en alles op medium.
Misschien moet ik maar alles op hoog zetten, en kijken wat er gebeurt!
Verwijderd
Voorheen had ik een Ati 9600pro 256mb en draaide op low - medium settings 10-30fps @ 1280x1024, liep totaal niet vloeiend.
Ik zou iedereen de 7600GT aanraden die nog zolang mogelijk van zijn agp systeem wil genieten, ik kan weer mooi vooruit voor de komende 1 tot 2 jaar. Maar ik speel dan ook eigenlijk alleen maar WoW.
Als dat zo is vind ik die 7600 GT belachelijk duur
[ Voor 28% gewijzigd door A87 op 28-10-2006 13:28 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Semi-retorisch ? Je hebt de reviews gezien, maar je weet het niet zeker? Als je een linkje hebt van de review, kun je hem wel posten. Daar heeft iedereen wat aan!Lias schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:27:
en als je nou FEAR speelt ik heb reviewsgezien dat een 6800 GT. standaard 6800 sneller is dan een 7600 gt.
Als dat zo is vind ik die 7600 GT belachelijk duur
Tests met wat games en de grafische hoogstandjes aan:

Hier staat de F.E.A.R. test van de 7600GT, zoek zelf nog even de 6800GT erbij en je kunt vergelijken. http://www.nvnews.net/reviews/xfx_7600gt_xxx/page_4.shtml
En nog eens een3dmark2006 met een andere PC-config:

Waar het op neerkomt: De 6800GT was volgens mij een high-end kaart welke al gauw een nieuw prijskaartje van € 300,- + had meegekregen, terwijl de 7600GT als mid-range op de markt is gezet en minder dan € 200,- kost. Wat is er dan duur ?
Wat speel je eigenlijk de demo? of het originele spel? En wat zijn de specs van de rest van je systeem??Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:12:
[...]
Heb 't verschil kwa details niet echt gemerkt, maar heb ook niet echt veel zitten wijzigen.
Met de fx5700 draaide ik 800*600 en alles op medium
Nu heb ik het op 1024*768 en alles op medium.
Misschien moet ik maar alles op hoog zetten, en kijken wat er gebeurt!
Ik hoopte toch eigenlijk wel met mijn 7600gt oblivion en bf
2142 fatsoenlijk te kunnen draaien
Verwijderd
Systeem:
CPU: P 4 S478 2.4GHz@2.6GHz
Mobo: Asus P4T-E Intell 850 Chipset
Memory: Samsung RD-RAM 1.5GB (2x512, 2x256)
VGA: Dit is dus sinds gister de WinFast 7600GT
Harddisk: Seagate 320GB
Souncard: SB Live! Platinum
Voor de reset: driver van nVidie 91.47
Welk kaart heb nu?
Een 7600GT... je zegt het zelf?Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:41:
Ik heb volledige spel! en speel mutliplayer, online.
Systeem:
CPU: P 4 S478 2.4GHz@2.6GHz
Mobo: Asus P4T-E Intell 850 Chipset
Memory: Samsung RD-RAM 1.5GB (2x512, 2x256)
VGA: Dit is dus sinds gister de WinFast 7600GT
Harddisk: Seagate 320GB
Souncard: SB Live! Platinum
Voor de reset: driver van nVidie 91.47
Welk kaart heb nu?
Verwijderd
Denk ik!
Van 375/600 naar 580/780 met voltmod, normaal gesproken iets van 500/700. Maar de core speed maakt een ENORM verschil, het geheugen lijkt niet veel uit te halen, maargoed hij heeft wel een 256bit bus, dus de geheugenbandbreedte is bij 375MHz core waarschijnlijk behoorlijk overkill en wordt daardoor gesnoerd. Een overclock in core maar dus zeer veel uit omdat er zoveel ruimte over is voor verbetering, wat bij de 7600 lang zoveel niet uitmaakt vanwage de lagere bus, die kaart zit 'out of the box' al aan zijn max.
Ik sta nu echt met open bek te kijken wat ik nog uit mijn Athlon @ 2400MHz kan toveren op een nForce2 plankje.
Maargoed, hoewel uit benchmarks een 7800GS niet sneller lijkt te zijn, weet ik wel zeker dat de kaart veel meer potentieel heeft dan een 7600GT. Keuze is up to you
Ik wilde ff mijn 7800GS vergelijken, en wij hebben een vrij gelijk systeem, mijn cpu draait alleen op 2400 en geheugen 2x512 Kingston HyperX @ Dual-Channel 400MHz 2-2-2-11T1, 7800GS @ 550/1500martijn_tje schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 09:30:
Is een 7600GT nou echt sneller als een 6800GT?
systeem:
6800GT @ 460/1250
3dmark03 : 15300
3dmark05 : 7300
En wat haalde je op stock speed met die kaart?BruT@LysT schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 00:51:
[...]
Ik wilde ff mijn 7800GS vergelijken, en wij hebben een vrij gelijk systeem, mijn cpu draait alleen op 2400 en geheugen op 240-2-2-2-11T1, 7800GS @ 550/1500
3dmark03 : 15300
3dmark05 : 7300
Verwijderd
Als je het helemaal goed wil doen moet je ff wachten op de x1950pro op AGP
zal ietsie meer gaan kosten als 200 eurie zal veel sneller zijn dan de rest...
In duitsland is ie ongeveer 217 euro van GeCube
0ff-topic//
Maargoed, voor het vergelijk zal ik nog eventjes benchen op 375/1200
Ik overclock overigens gewoon met de standaard functie in het nVidia control panel. Wel even coolbits activeren uiteraard, kan je ook doen met NVTray. Maar mijn kaart loopt in de bios nu op 550/1500 dus clockt ie niet meer automatisch terug als de software denkt dat ie te warm wordt. Als je de diagnostics van Rivatuner er naast zet zag je af en toe dat een hogere clockspeed weer terug geschroefd werd naar safe-mode, en dat wil je natuurlijk niet. Dan denk je dat ie op 550MHz draait, maar ondertussen was het terug geschroefd naar 275!, Nou leuk 1/2 van de snelheid
Ik heb dus de bios ook zo aangepast dat de 2D modus gelijk is aan de 3D modus, zo blijft de clockspeed altijd op de juiste(hoge) waarde, vond het ook nogal irritant dat de kaart uberhaupt switched van snelheid. Ik wil gewoon constant de MAX hebben, energiebesparing doe ik niet aan.
Zo net gebenched, dat is best een enorm verschil zeg!
3dmark03 : 11300
3dmark05 : 5400
Zo het lijkt dat de 7600GT inderdaad sneller is op stockspeeds, maar gelukkig weet ik ook dat MIJN kaart veel beter is dan een overclockte 7600GT
Die ATi X1950PRO lijkt mij ook wel wat!, goedkope kaart en lijkt wel vrij aardig te presteren als er zo naar de specs gekeken wordt. Ik weet niet of er al goeie benchmarks van deze kaart zijn verschenen die een vergelijk laten zien met de 7600GT en 7800GS bijvoorbeeld. Ik heb deze 7800GS nog niet zo lang, maar als de ATi sneller is ga ik die gelijk halen. Heb ik weer wat te modden want de 7800GS is nu al weer saai
EDIT
Zal ik zometeen nog ff een MAX-OC test doen met 3dmark05, dus zoveel mogelijk speed in al mijn hardware, en even kijken of ik er nog wat meer uit kan persen dan die 7300 score.
Nou is de moeite ook niet echt waard,
Kan nog wel iets hoger, maargoed, CPU @ 2420MHz , geheugen @ 420MHz zelfde timings, Videokaart op 580/1600, 3dmark05 = 7533
Lijkt er een beetje op dat mijn CPU de bottleneck is daaro...
[ Voor 59% gewijzigd door BruT@LysT op 29-10-2006 18:44 ]
Verwijderd
Mem speed + proc worden zelfs bij 3Dmark 05 belangrijk als je kaart maar snel genoeg loopt. Ik heb ook test gedaan op 2700Mhz alleen dan met een lagere FSB maar daar zat weinig winst in. Ik merkte wel dat m'n voeding het moeilijk kreeg. Proc @ 2,1 volt+ vga @ 1,4 volt.BruT@LysT schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 17:02:
Nou is de moeite ook niet echt waard,
Kan nog wel iets hoger, maargoed, CPU @ 2420MHz , geheugen @ 420MHz zelfde timings, Videokaart op 580/1600, 3dmark05 = 7533
Lijkt er een beetje op dat mijn CPU de bottleneck is daaro...
Ik zou zeggen zoek eerst met je dagelijks gebruik OC voor proc en mem de max van je graka op en probeer daarna zo'n hoog mogelijke proc en vooral mem speed er bij te krijgen zonder veel snelheid op je vga in te leveren. Misschien kan je ook nog wat winnen door je PCI/AGP clock te verhogen, alleen hoger als 40/80 zou ik niet gaan, je hebt namelijk het risico er een HD mee te mollen. Denk je dan uitgespeeld te zijn, dan kan je ook nog naar de CPU Prerender limit kijken (rivatuner). door deze te veranderen kan je ook punten winnen of verliezen.
als het koud is eens kijken of m'n 2800+ het beter doet als m'n vorige 2600+ (beide BartonM). Die vorige 2600+ deed maximaal 2640 op 1,9 volt. Bij meer als 1,9 volt kelderde m'n vga OC. De 2800+ doet al 2500Mhz op 1,7 volt en normale temperaturen (meer als 35 graden).
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
AGP bus staat al heel lang op 99MHz, lijkt geen effect te hebben, negatief noch positief... maargoed.
Mijn XP-M zou volgens degene waar ik de cpu van heb gekocht 2500MHz moeten halen op 1.6Volt en 2700 met waterkoeling. Maar dat wil echt helemaal niet op mijn Abit NF7-S rev.2, Mijn uiteindelijke snelheid is dan dus maar gewoon 2400MHz met 1.8volt geworden, 2700MHz kan ik echt wel schudden. Wel vreemd dat er zoveel verschil in zit dan, maargoed het zal wel. Het kan me ook niet zoveel meer schelen, als ik snelheid wil moet ik toch eens weer nieuwe hardware halen
Geheugen maakt eigenlijk ook niet echt veel uit, ben daarom maar gewoon weer vrij "standaard" een 200MHz bus gaan gebruiken. Het systeem is in elk geval stabiel, staat 24 uur aan zonder resets blijft weken draaien, veel langer houd ik een uptime ook niet vol, dan moet er wel weer es wat geinstalleerd of geknutseld worden
Daarbij haal ik zeer acceptabele scores en kan ik elke nieuwe game prima spelen, niets te klagen imho
Zoiets DOE je gewoon, en dan merk je het vanzelf wel. Er bestaat geen vaste overclock waarde, dat is voor elke kaart anders. Gewoon proberen dus, je ziet vanzelf wel artifacts of je pc loopt vast tijdens het spelen van een spel. Dat hoort bij overclocken, das de enige manier om de grens op te zoeken. Een vastloper betekent echt niet gelijk dat je kaart kapot is, mijn 7800GS is al minstens 100x vastgelopen, evenals mijn CPU en andere meuk. Trial and Error heet dat, kan helemaal geen kwaad.Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:12:
Kan je mij vertellen hoe ver kan je de 7600GT overclocken? en hoe je dat gedaan hebt met de RivaTuner?
Oppassen moet je pas bij voltage verhoging etc. Aangezien je de chip dan echt zwaarder gaat belasten en de levensduur aan gort kan gaan. Enkel frequenties verhogen is vrijwel harmless.
[ Voor 13% gewijzigd door BruT@LysT op 30-10-2006 20:49 ]
Bij 2500Mhz op 1,6 volt zou ik toch wel wat meer verwachten op hogere voltages en met waterkoeling.BruT@LysT schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:44:
Mijn XP-M zou volgens degene waar ik de cpu van heb gekocht 2500MHz moeten halen op 1.6Volt en 2700 met waterkoeling. Maar dat wil echt helemaal niet op mijn Abit NF7-S rev.2, Mijn uiteindelijke snelheid is dan dus maar gewoon 2400MHz met 1.8volt geworden, 2700MHz kan ik echt wel schudden.
Ik denk dat het verschil zit in koeling. Elke graad verschil is 10Mhz sneller of langzamer. Ik gok dat je op lucht zit. Op lucht kwam ik ook niet verder als 2550Mhz op 2 volt. Op water was ie erg stabiel op 2640Mhz op 1,9 volt zo lang ik het bij kon koelen. (lees zolang het buiten koud was)
Net even geprobeerd 2570 doet ie op 1,75 volt en 33 graden. Een beetje voltage er bij, water block eindelijk eens goed aandraaien (scheelt bijna 5 graden) en dan moet een ruime 2600 makkelijk te benchen zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door martijn_tje op 31-10-2006 17:14 ]
pricewatch: Leadtek GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (AGP, DVI, VGA) WinFast A7600 GT TDH
109 euri's! Geen slechte prijs zou ik zeggen.
Alleen als je op de site zelf kijkt, staat er PCI-EIndoBoy schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:23:
Hebben jullie deze al gezien?
pricewatch: Leadtek GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (AGP, DVI, VGA) WinFast A7600 GT TDH
109 euri's! Geen slechte prijs zou ik zeggen.
dominator schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:24:
Alleen jammer dat het toch een PCI-express kaart is
Ach ja stom. Moet volgende keer toch eerst effe checken. Zie nou ook dat de prijs is aangepast naar 205 Euri's. Niet goedkoop dus.Fest schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:27:
[...]
Alleen als je op de site zelf kijkt, staat er PCI-E
Dit topic is gesloten.
![]()