Geen ervaringen met de 7600GT van Club3D, in het algemeen zijn de koelers van Club3D niet de beste. Ik zou sowieso de XFX aanraden. Geen slecht ervaringen hiermee.Mr-Sander schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:13:
Hebben jullie ervaringen met de Club3D 7600GT AGP? Of anders ervaringen met het merk opzich, Club3D?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>
VF700 past er op.Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 14:19:
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om een Zalman VF900CU op deze kaart te monteren? Deze lijkt namelijk toch niet compatible. Is er iemand die kan vertellen of de VF700 past?
Alvast bedankt voor de reacties!
VF900 volgens mij niet.
--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--
Verwijderd
en de geheugen coolers hoeven er niet per se op, kon die dingen niet meer overplaatsen van me oude kaart en kan me geheugen van me 7600 gt nog harder laten lopen. me oude geheugen coolers zaten met seconde lijm vast op me dode 6800 gthenri8096 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 11:02:
[...]
VF700 past er op.
VF900 volgens mij niet.
[ Voor 10% gewijzigd door remcio op 05-12-2006 14:18 ]
De standaard koeler van XFX raakt het geheugen ook niet, dus geen koeling.remcio schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 14:15:
[...]
en de geheugen coolers hoeven er niet per se op, kon die dingen niet meer overplaatsen van me oude kaart en kan me geheugen van me 7600 gt nog harder laten lopen. me oude geheugen coolers zaten met seconde lijm vast op me dode 6800 gt
Dus die hoeven er niet per-sé op nee.
Bij mij scheelde de VF700 trouwens een graad of 10.
Ik vond hem er alleen een beetje losjes op zitten. (was makkelijk te verschuiven)
Verwijderd
Voor degene die dat wel vinden raad ik een bezoekje aan de dokter aan
Alleen 1 vraagje, waar en hoe ontdek ik dat ik een XXX versie heb binnengekregen?
Ik zie het werkelijkwaar nergens op de doos staan.
Bij apparaatbeheer staat ook niks (alleen NVidia GeForce 7600 GT)
de standaard heeft ergens 560m op de doos staan.Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 17:17:
Heb vandaag ook men XFX 7600 GT XXX binnen... alleen stil is hij niet!
Voor degene die dat wel vinden raad ik een bezoekje aan de dokter aan![]()
Alleen 1 vraagje, waar en hoe ontdek ik dat ik een XXX versie heb binnengekregen?
Ik zie het werkelijkwaar nergens op de doos staan.
Bij apparaatbeheer staat ook niks (alleen NVidia GeForce 7600 GT)
de XXX heeft ergens 580m op de doos staan.
[ Voor 10% gewijzigd door henri8096 op 05-12-2006 18:27 ]
Verwijderd
nu eerst maar een zalman scoren
Verwijderd
Blijf denk ik maar lekker op 625/730 hangen. Score dan rond de 6210. (3dmark05)
In 3dmark06 zit ik rond de 3100.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 12:33 ]
Zoja, hoe kan 't dat die van mij veel hoger geclocked is zonder problemen?
Verwijderd
De ene cpu klokt ook hoger als de andere, dit is met gpu's ook zo.-tom-562 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 12:41:
welke versie heb je, van XFX?
Zoja, hoe kan 't dat die van mij veel hoger geclocked is zonder problemen?
Dat is niet raar, dat hoort zo.
Ook dat de prestatie omlaag gaan bij een te hoge overclock is vrij normaal.
Dit is vrij algemeen bekend, en na een simpele search wel te vinden.
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2006 19:49 ]
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Volgens een aantal mensen wel, al vanaf de 6600GT:RFAMLK schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 16:15:
Ondersteunt de 7600 GT AGP een uitgaande resolutie van 1920x1080P ? Ik heb een Bravia 40W2000 en wil wel graag 1080p kunnen krijgen.
http://www.avsforum.com/a...php?t=692618&page=4&pp=30
En nVidia zegt het te ondersteunen:
http://www.nvidia.com/page/purevideo_support.html
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
Nu wilde ik deze kaart overclocken en ben ik aan de gang gegaan met powerstrip, alleen deze onthield mijn overclocks niet, ik kon ze wel opslaan, amar ze werden neit toegepast zegmaar.
Ik heb ook rivatuner geprobeerd maar daarin lukte het ook niet, ook heb ik forceware drivers gedownload.
Verwijderd
Ik heb gister de Zalman High Perfomance Heatpipe VGA VF900-CU gekocht, maar deze past echt niet op die VGA kaart! die twee gaatjes zijn ongeveer 3mm te ver en past dat ding niet in!
ik wil wel met je ruilenVerwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 09:50:
Is het iemand gelukt om een Zalman te zetten op de WinFast 7600?
Ik heb gister de Zalman High Perfomance Heatpipe VGA VF900-CU gekocht, maar deze past echt niet op die VGA kaart! die twee gaatjes zijn ongeveer 3mm te ver en past dat ding niet in!
jij mijn VF700-Cu en ik jou VF900
(700 serie is de enige die op de AGP versie kan)
[ Voor 5% gewijzigd door MexxT op 03-01-2007 11:29 ]
Audi S3
Verwijderd
Jah, mag wel..MexxT schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 11:28:
[...]
ik wil wel met je ruilen
jij mijn VF700-Cu en ik jou VF900
(700 serie is de enige die op de AGP versie kan)
ok voeg ma maar toe op msn: maxim[dot]miraglia[at]zonnet.nl (tevens mail adress)Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 11:53:
[...]
Jah, mag wel..en hoe zit 't met de Fatal1ty FC-ZV9? past ie wel op mijn AGP kaart?
de hele 9serie past niet op de AGP kaarten helaas
Audi S3
Verwijderd
Ohhh, Shit, ik 'm net vervangen door die Fatal1ty...! moet straks maar weer terug naar de winkel.MexxT schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 14:09:
[...]
ok voeg ma maar toe op msn: maxim[dot]miraglia[at]zonnet.nl (tevens mail adress)
de hele 9serie past niet op de AGP kaarten helaasdus ook de Fatal1ty niet...
Ik woon in Manchester, UK
lol okeVerwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 14:20:
[...]
Ohhh, Shit, ik 'm net vervangen door die Fatal1ty...! moet straks maar weer terug naar de winkel.
Ik woon in Manchester, UK
staat trouwens ook op de zalman site dat hij niet past.
Audi S3
Verwijderd
ATI X1900 Series
ATI X1800 Series
NVIDIA Geforce 7900 Series
NVIDIA Geforce 7800 Series (except 7800GS)
NVIDIA Geforce 7600 Series
NVIDIA Geforce 6800 Series
Er staat wel bij de 6600 (except 6600 AGP Series) MAAR dus niet bij de 7600!
ja de layout van de 7600GT AGP is het zelfde als die van de 6600GT AGP, maar idd dan hadden ze het wel wat duidelijker mogen vermelden...Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 14:33:
Nou, op de Zalman website staat dit:
ATI X1900 Series
ATI X1800 Series
NVIDIA Geforce 7900 Series
NVIDIA Geforce 7800 Series (except 7800GS)
NVIDIA Geforce 7600 Series
NVIDIA Geforce 6800 Series
Er staat wel bij de 6600 (except 6600 AGP Series) MAAR dus niet bij de 7600!
Audi S3
Verwijderd
http://www.maplin.co.uk/M...9&criteria=zalman&doy=3m1
of moet ik echt gaan voor de http://www.maplin.co.uk/M...7&criteria=zalman&doy=3m1
(die wou ik dus met je ruilen
Audi S3
Verder moet je wel zien dat je huidige koeler een aparte HSI bridge koeler heeft. Als dit niet het geval is moet je nog een aparte heatsink van Zalman kopen.
Ook steekt de koeler een paar cm boven de kaart uit omdat de core 45° gedraaid is ten opzichte van de meeste kaarten. Als je een klein kastje hebt is er dus geen plaats voor deze koeler. In een gewone ATX kast past het echter wel zonder problemen.
Hier zie je een productsurvey van een 7600GT met een VF700 gemonteerd: http://tweakers.net/productsurvey/survey/3675
[ Voor 27% gewijzigd door Admiral Freebee op 03-01-2007 17:32 ]
Verwijderd
VGA Memory Clock 702.0 MHz
VGA Core Clock 561.6 MHz
Wat ik wel gek vind is dat de memory clock de helft aangeeft van wat er volgens de site van xfx zou moeten staan (1.4ghz). Mijn vraag: klopt het dat 3dMark de helft aangeeft van de snelheid? Of heb ik ergens een foutieve instelling gedaan...
Verwijderd
Ik heb net de VF700-CU gemonteerd, en was wel ff bezig met die chip passend te krijgen op de kaart, maaar die zijn inderdaad heeeeeeel erg dichtbij! dat ze niet passen... jammer!
Ik heb mijn kaart op dit moment zo over geklokt
Verwijderd
[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 22:36 ]
amd 2500+ met 7600gt is dat aan te bevelen? of trekt die processor dat niet? zit ernstig in twijfel, of nieuwe comp of alleen het kaartje... verder 1 gig mem. THX
Verwijderd
Zelfs laden van nvidia setting scherm duurt echt lang. De vroegere ATi 9600 kaart is meteen geladen en instellen is lekker vlot, en nu niet meer met 7600GT. Echt absurd.
Hoe komt dat eigenlijk?
Valt er nog wat te overclocken aan die 2500+? Misschien kan je een goedkoper 7600GS kaartje nemen en in ieder geval met een kleine investering de nieuwe games spelen, maar dan wel op lage settings. BF2142 vraagt naar mijn idee toch wel wat cpu power erbij.Z0di4k schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 18:42:
errr gasten...
amd 2500+ met 7600gt is dat aan te bevelen? of trekt die processor dat niet? zit ernstig in twijfel, of nieuwe comp of alleen het kaartje... verder 1 gig mem. THX
Anders zou ik ook zeggen spaar even door voor een nieuw systeem met PCI-E etc.
Ik heb nu zelf een 7600GS AGP kaartje van Gigabyte gekocht bij Alternate en deze in mijn P4 2,8GHz (@2,94GHz) gezet (ook 1 GB geheugen). Die Gigabyte 7600GS zou volgens reviews standaard op 450MHz core / 400MHZ (800MHZ DDR2) memory draaien, maar dit is dus gewoon standaard 400/400 (core/mem). Wat wel heel leuk is, is dat je met het meegeleverde programma'tje V-tuner, hem zonder problemen op 500/500 (1000MHZ DDR2) kan zetten! Er zit nog een heel klein beetje rek in, maar als je bij de 520 komt gaat het soms problemen opleveren. De kaart is passief gekoeld, dus heb ik er een stille 80mm fan voor gehangen, verder heb ik goede koeling in de pc behuizing, dus 't kaartje wordt niet te heet.
Voor 119 euro kan ik nu toch goed BF2142 spelen op 1024x768 op medium settings. Wellicht ook een aanrader voor jou? (Als je het geld hebt voor een nieuwe pc, is dat natuurlijk nog veel leuker, want dan speel je op de maximale settings!
en die amd 2500 overklokken... ik doe het niet mijn pc loopt toch niet echt best meer, ouwe zooi
Heb je dat met detect optimal settings gedaan? Ik kwam toen namelijk op dit uit (en daar draait hij nog steeds op zonder problemenVerwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:39:
@Admiral Freebee : thnx voor je reply.
Ik heb net de VF700-CU gemonteerd, en was wel ff bezig met die chip passend te krijgen op de kaart, maaar die zijn inderdaad heeeeeeel erg dichtbij! dat ze niet passen... jammer!
Ik heb mijn kaart op dit moment zo over geklokt
[afbeelding]
Als ik Nvidia controlpanel gaat aanvinken, merk ik in Taakbeheer dat Winlogon.exe continu 16-23% trekt en taskmgr.exe circa 2%. Waarom deze 2 programma's ervoor zorgen dat controlpanel erg laat gaat laden snap ik niet. nvCplUI.exe doet bijna niks. Het duurt ongeveer 5 minuten voordat het eindelijk verschijnt. Best wel extreem lang.
De rest van windows werkt wel normaal tussendoor zonder vertragingen.
De vraag is daarom aan jullie: wat gebeurt er precies in Taakbeheer processen als je op controlpanel klikt en hoe lang duurt het voordat de venster verschijnt?
Bij schuiven van balken in Videokleurinstellingen en Bureaubladkleurinstellingen gaat winlogin.exe meteen 20% cpu trekken en als het klaar is, is het weer 0%. Wat moet winlogon.exe daar? Het zorgt alleen maar voor zo'n 30 seconden lag tussen schuiven. Extreem traag.
Edit: De nieuwe type controlpaneel is enorm traag bij mij. Maar de klassieke controlpaneel (dat binnen Eigenschappen venster blijft) werkt wel vlot en vrijwel direct.
Wie heeft problemen met nieuwe versie controlpaneel?
[ Voor 8% gewijzigd door MrDummy op 07-01-2007 00:37 ]
Verwijderd
wow, ik heb ook detect optimal gedaan, maar die komt echt niet met die settings van jou!-tom-562 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:39:
[...]
Heb je dat met detect optimal settings gedaan? Ik kwam toen namelijk op dit uit (en daar draait hij nog steeds op zonder problemen)
[afbeelding]
Wat voor systeem heb je? mobo? cpu?
Proc: AMD Athlon 64 3200 Venice, S939 (niet overgeclocked, wil ik ook nog doen, maar weet niet hoe dat moet
Mijn 3d mark score staat verder terug in dit topic, zat rond de 6500 volgens mij
Is het trouwens mogelijk om een 7600GS op GT-speeds te laten lopen? Ik heb een van ASUS, maar die staat geklokt op 500MHz ipv de 800MHz van de anderen en ik krijg 'em niet over de 310 x 2 = 620MHz...
De core krijg ik wel redelijk ver, ik heb 'em nu lopen op 550MHz ipv 400MHz stock
AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Fractal Design North
Ik denk, dat je met je GS nooit in de buurt van de GT zal komen. De GS komt namelijk met DDR2 geheugenchips die een stuk heter worden dan GDDR3 geheugen zoals op de GT en dus ook minder hoog klokken.
Verwijderd
Die van Asus loop idd langzamer, als je ook naar plaatjes kijkt zitten er ook nog van die langwerpige chips op. I dont know whi, want je betaal wel de volle prijs, maar krijgt een langzamere kaart/Lord Bossink schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:51:
Het kan gewoon via de bios en dan de FSB aanpassen, maar lees de FAQ over overklokken maar 'es. Kom je een heel eind mee.
Is het trouwens mogelijk om een 7600GS op GT-speeds te laten lopen? Ik heb een van ASUS, maar die staat geklokt op 500MHz ipv de 800MHz van de anderen en ik krijg 'em niet over de 310 x 2 = 620MHz...Dan krijg ik artifacts
![]()
De core krijg ik wel redelijk ver, ik heb 'em nu lopen op 550MHz ipv 400MHz stockDie lijkt al wat meer op de GT-speed
En nee het is niet mogelijk om een 'normale' Gs op Gt speeds te laten lopen, al is het met de gddr3 versie's van de Gs wel mogelijk, die het geheugen standaart op 1000mhz hebben.
de 7600GT die ik zag (van XFX) lijkt me erg leuk kaartje, en de reviews zijn erg positief.
nu nog jullie mening erover.
even voor de duidelijkheid de vergelijking:
6600GT:
128mb DDR3 op een 128bit bus
8 pixel pipelines
3 vertex pipelines
memclock 1000 mhz
coreclock 500 mhz
7600GT
256mb DDR3 op 256bit bus
12 pixel pipelines
5 vertex pipelines
memclock 1400 mhz
coreclock 560 mhz
en nu uw mening graag !
ik heb m bij deze besteld
Wat voor voeding hnagt in je systeem?
Verwijderd
Volgens mij, had ik hier ook last van. Gewoon enorme lag-spikes op m'n pc met het bijv Unminimaliseren van Winrar in m'n traybar, naar fullscreen.. het duurde een seconde of 6 eerdat het opkwam. Winrar was een extract opdracht aan het uitvoeren, op een andere schijf dan waar windows opstond. Ik kon na lange echt niet serieus achterhalen waar het aan lag, en toen las ik iets dat ook andere gebruikers hadden na windows update, dat windows een stuk slower was (en vooral op dit gebied)MrDummy schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:38:
En nog steeds vind ik jammer dat velen over mijn probleem lopen en geen antwoord op geeft. De traagheid in settingvensters is gewoon abnormaal. Heel jammer.
Ik heb d'rna een format gepleegd, en eens opzettelijk niet de windows updates geinstalleerd, voila, nergens last meer van.
Nu weet ik ook dat ik "risico's" loop maar mocht er ooit een trojan oid op m'n systeem komen dmv een exploit in Windows, hoef ik me er niet zorgen om te maken dat ook iemand kan connecten naar m'n systeem (hardwarematige firewall, en de juiste poorten zijn er voor nodig).
Verwijderd
Ik bedoel dit scherm:

Ik heb de laatste versie 2.0 van RivaTuner!
Het systeem waar hij in komt is een dual Xeon 2.8Ghz. Momenteel zit er een Matrox Parhelia kaart in, maar deze kaart heeft wat moeite met HD films. Er zal niet echt op gegamed worden, maar zal voornamelijk gebruikt worden voor het afspelen van HD films.
Welke kaart is voor mij het handigst, 7600GS of 6600GT?
Edit: De 7600GS AGP heeft meestal ook actieve koeling door de HSI bridge die extra warmte produceert. De 6600GT heeft diezelfde bridge ook dus de 7600GS lijkt me nog steeds de beste keuze.
[ Voor 33% gewijzigd door Admiral Freebee op 15-01-2007 13:22 ]
Verwijderd
http://xtreview.com/review63.htm
Hele korte samenvatting lees het zelf maar even. Kan al wel vast verklappen dat de veelal geroemde XFX versie er slecht vanaf komt.
Op de website van MSI staat er dat de NX7600GT TD512 agp met DDR2 geheugen komt, in tegenstelling tot de andere 7600GT's hier op het forum, die met GDDR3 komen !Admiral Freebee schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:13:
Ik denk, dat je met je GS nooit in de buurt van de GT zal komen. De GS komt namelijk met DDR2 geheugenchips die een stuk heter worden dan GDDR3 geheugen zoals op de GT en dus ook minder hoog klokken.
Klopt dit, of is dit een fout ip de site van MSI ???
Verwijderd
Je link werkt niet meer...Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:51:
Voor degene die nog aan het twijfelen zijn over welk merk van de 7600GT AGP ze moeten nemen. Is hier nog wel een leuke review die alle merken bij langs gaat.
http://xtreview.com/review63.htm
Hele korte samenvatting lees het zelf maar even. Kan al wel vast verklappen dat de veelal geroemde XFX versie er slecht vanaf komt.
Mijn XFX 7600GT XXX is er mee op gehouden.
Alleen maar artifacts... (strepen/flitsen/witte puntjes)
Hij is overgens niet overgeklokt of passief gekoelt (gewoon 100% origineel)
Hij mag terug voor garantie, maar ik hoef niet eenzelfde terug.
Liever wat bij betalen en een andere kopen
Met de 7600 erin verbeterd het in mijn beleving niet heel erg veel. Als ik texture op high zet, krijg ik toch al weer kleine schokjes af en toe. Waar zou dit nog meer aan kunnen liggen? De kaart moet toch in staat zijn eea soepel op high te laten draaien zou je denken?
Als je textures op high zet, vraagt dit nogal veel van je geheugen, dan gaat 'ie swappen als je te weinig geheugen hebt, en dat veroorzaakt die schokken. Ik heb zelf 1024mb intern. Ik heb zelf ook met textures op high gedraait, maar toen ging hij schokken, met textures op medium liep hij vloeiend
Verwijderd
Die heb ik momenteel op mn oude kaart zitten, en beetje zonde om zo'n goede videokaartkoeler niet te gebruiken op mn nieuwe kaart.
deze kaart heb ik besteld
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 15:38 ]
Verwijderd
Er zullen toch wel tweakers zijn die alternatieve koeling hebben op hun 7600gt agp?
Verwijderd
Ik heb een Zalman VF-900, een erg stille en goede koeler, als die X1 niet past, kan ik je deze echt aanraden!
http://www.msi.com.tw/pro...ro_vga_detail.php?UID=804
Ik kan online niet vinden wat de memory clock is. Hij is voor 150 te koop en dat is inclusief company of heroes dus dat lijkt me wel wat :-)
Ik heb ook de MSI sites van Belgie, Duitsland en UK bekeken maar tenzij ik er overheen kijk kan ik niets vinden over de memory clock.
helaas: er staat dat er 256 mb ddr2 in zit.
[ Voor 3% gewijzigd door jaspov op 27-02-2007 21:34 ]
Verwijderd
Dat ga je niet leuk vinden.
http://www2.hardwareversa...?aid=9107&agid=279&ref=27
http://www2.atelco.de/7AY...?aid=9107&agid=279&ref=27
conclusie; zorg dat je een msi met gddr3 koopt iv een met ddr2.
Is de voeding overigens nog een probleem bij deze kaart? ik vervang een 9800 pro. Ik had ook gekeken naar een ati 1950 pro maar daar werd al snel duidelijk dat ik ook mijn voeding moet vervangen. Gaat puur om een kaart om een nieuwe pc nog een jaar uit te stellen dus is mijn keus gevallen op de 7600 gt (goedkoper en scheelt nieuwe voeding ook)
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:31:
Er zit ddr2 op ipv gddr3.
Dat ga je niet leuk vinden.
http://www2.hardwareversa...?aid=9107&agid=279&ref=27
http://www2.atelco.de/7AY...?aid=9107&agid=279&ref=27
conclusie; zorg dat je een msi met gddr3 koopt iv een met ddr2.
[ Voor 25% gewijzigd door jaspov op 27-02-2007 22:47 ]
Ik heb het gevoel dat het niet gaat werken aangezien de Accelero X1 de HSI bridge niet mee koelt. De core van een 7600GT communiceert met PCI-E signalen dus er zit een convertor chip tussen die ook een koelblok nodig heeft. Deze zit, als ik het goed kan zien, recht onder de core bij jouw kaart.Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:52:
Ik heb een gainward 7600 gt besteld, maar gaat een Arctic Accelero X1 passen?
Die heb ik momenteel op mn oude kaart zitten, en beetje zonde om zo'n goede videokaartkoeler niet te gebruiken op mn nieuwe kaart.
deze kaart heb ik besteld
Verwijderd
Anders is het jammer
Met het idee mijn systeem een laatste update te geven zodat het allemaal nog een tijdje mee gaat heb ik een nieuwe video kaart besteld. Ik heb gekeken naar een 7600GS, 7600GT, 7800GS, X850XT en X1950 allemaal als AGP 8x te verkrijgen. Aangezien dit een soort update betreft vielen de X1950 en 7800GS af aangezien dat zou betekenen dat ik ook een nieuwe voeding nodig zou hebben. Er zit op dit moment nog de standaard voeding in die er bij aankoop in zat: 350 Watt 18a 12v. Deze trekt de hogere segment kaarten zoals de X1950 gewoon weg niet, wat jammer is gezien de prijs/prestatie verhouding van de X1959.
Hierna bleven er dus nog 3 kaarten over waarbij de X850XT al snel afviel gezien de hoeveelheid aan positieve reacties op de Nvidea 7 series. Die gewoon een stap voorsprong lijken te hebben op hun directe concurentie.
De volgende stap was een stuk moeilijker, de 7600GS presteert minder maar is ook goedkoper dan de GT versie. Uiteindelijk ben ik voor de 7600GT gegaan in de hoop dat dit mij nog iets meer uitstel geeft voor het kopen van een geheel nieuw systeem.
Na even zoeken op het internet kwam ik erachter dat de prijzen inderdaad nogal verschillen. En zoals eerder vermeld waarschuw ik iedereen op te letten op het geheugen verschil tussen ddr2 en ddr3. Ik heb een bedrijf uitgezocht wat zich in mijn regio bevindt (Hengelo) dit omdat ik daar gewoon een beter gevoel bij heb mochten er problemen optreden met de kaart.
Uiteindelijk ben ik gegaan voor de XFX 7600GT XXX AGP8x, dit is een door XFX overgeclockte 7600GT die 10 euro duurder uitviel. Aangezien ik zelf niet aan overclockken wil beginnen was dit naar mijn mening een erg goede keuze. Het heeft in totaal 190 euro gekost dit is inclusief alles (btw, bezorging en administratieve kosten).
Ik hoop dat dit een hulp is voor mensen die op dit moment in hetzelfde schuitje zitten als ik en nog niet klaar zijn voor de overstap van AGP naar pci-e. Of mensen die gewoon een goede mid-range kaart zoeken die de momenteel beschikbare games goed kan draaien. Ik heb nog niet de kans gehad hem uitgebreid te testen maar zal jullie als er belangstelling is zeker op de hoogte houden.
Let wel: ik wilde liever een kaart van ongeveer € 150, maar naar mijn mening is de prijs van een 7600 GT AGP momenteel veel te hoog. Een PCI-E versie koop je voor € 125, je betaalt € 50 meer omdat je een AGP kaart moet hebben!! Dat is echt te belachelijk voor woorden. Bij een x1950 pro is het verschil tussen AGP en PCI-E niet zo belachelijk.
EDIT: mensen, kijk goed uit voor de Club3D 7600GT AGP, gezien de lage geheugensnelheid en de slechte koeler...
[ Voor 6% gewijzigd door breekbrood op 28-02-2007 20:28 ]
Verwijderd
Mijne kost 165.90
Ik heb zelf voor mijn 7600gt ook een radeon 9800 pro gehad op een merkloze 400 watt voeding en de 7600gt werkt perfectjaspov schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:39:
thanks. bestaat er wel een gddr3 variant van msi? anders toch maar een ander merk.
Is de voeding overigens nog een probleem bij deze kaart? ik vervang een 9800 pro. Ik had ook gekeken naar een ati 1950 pro maar daar werd al snel duidelijk dat ik ook mijn voeding moet vervangen. Gaat puur om een kaart om een nieuwe pc nog een jaar uit te stellen dus is mijn keus gevallen op de 7600 gt (goedkoper en scheelt nieuwe voeding ook)
[...]
-tom-562 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 09:24:
[...]
Ik heb zelf voor mijn 7600gt ook een radeon 9800 pro gehad op een merkloze 400 watt voeding en de 7600gt werkt perfect
Verwijderd
iemand de gainward gekocht hier?
Verwijderd
besteld maar nog steeds niet binnenJabba schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:15:
vreemd dat de club3d soms duurder is dan de gainwaird terwijl die op 1100 loopt?
iemand de gainward gekocht hier?
Verwijderd
ja daar, maar het duurt al meer dan een weekJabba schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:45:
waar had je hem besteld? bij univendi? de normale is wel op voorraad zie ik, die ga ik denk ik maar bestellen
Vandaar dat ik dit topic de nek omdraai.
Ook zitten we bijna aan de 500 posts, dus op dat gebied was het sowieso bijna genoeg geweest
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Dit topic is gesloten.
![]()