Toon posts:

7600GT AGP te koop?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 3.684 views sinds 30-01-2008

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Nou ik heb maandag ook mijn xfx 7600gt agp gekregen , alleen nog geen tijd gehad om hem in te bouwen. Dat ga ik NU doen. Ik heb er nu een nvidia 5900xt inzitten , moet ik dan dadelijk ook met driver cleaner pro aan de gang? Of volstaat het als ik allen de nvidia software verwijder - reset - em drivers opnieuw instaleren?

Als hij erinzit zal ik even benchen. Draaien julllie 3dmark05 gewoon op 1024 x 768 ? En alleen de eerste 3 tests?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-07 21:35

Smarron

The bend

Drivers volledig weghalen kan natuurlijk geen kwaad. Zou mijn keuze zijn. Echter is het geen ATI, waardoor het niet heel erg zal zijn.

Ik doe altijd de default tests en alleen de tests die ook daadwerkelijk van belang zijn, dat scheelt tijd. :)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 12:00

BruT@LysT

Fear and Loathing

martijn_tje schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:11:
[...]

Bij 2500Mhz op 1,6 volt zou ik toch wel wat meer verwachten op hogere voltages en met waterkoeling.

Ik denk dat het verschil zit in koeling. Elke graad verschil is 10Mhz sneller of langzamer. Ik gok dat je op lucht zit. Op lucht kwam ik ook niet verder als 2550Mhz op 2 volt. Op water was ie erg stabiel op 2640Mhz op 1,9 volt zo lang ik het bij kon koelen. (lees zolang het buiten koud was)

Net even geprobeerd 2570 doet ie op 1,75 volt en 33 graden. Een beetje voltage er bij, water block eindelijk eens goed aandraaien (scheelt bijna 5 graden) en dan moet een ruime 2600 makkelijk te benchen zijn.
Tjah, er zit nu inderdaad gewoon lucht op, een Alpha PAL8045 met 30cfm ventilator oid. Die Alpha heeft me wel een berg geld gekost maar is misschien niet helemaal meer van deze tijd. CPU is overigens heletijd 45 graden, maarach temperaturen vind ik niet echt representatief, enkel voor jezelf. Dit vanwege de vele afwijkingen in sensoren. Alleen heeft diegene waar ik hem van heb de cpu ook getest op lucht en haalde daarmee dus 2500MHz op een vrij laag voltage (vind ik). Niet zo vreemd dat meneer dan 2700MHz haalt met waterkoeling en 1.9volt ofzo.
Waar ik me nog het meest aan stoor is dat mijn arctic silver op is :) Er zit nu normale elektronica pasta tussen voor transistoren enzo. Misschien is dat spul wel niet zo geschikt. Over een paar dagen heb ik thermal adhesive en nieuwe silver pasta. Ga ik gelijk ook mijn northbridge even beter koelen. Eens kijken wat er van komt, ik ben benieuwd :) En anders misschien eens aan waterkoeling wagen, best geinig om eens te proberen.

Welk mobo gebruik jij btw? en wat voor waterkoelingsetje?
In je eerste benchmark geef je ook aan dat je geheugen op 242MHz draait, das 484 effectief? of bedoel je 221Mhz? Vind het nogal hoog, en je hebt niet eens pc3200 geheugen. BH5?

Heb ooit btw een Duron gefried op dit mobo, er zit een gat in mijn Socket, maar alle pinnetjes maken nog wel goed contact anders had ik dit ook niet kunnen typen :+
Krijg echter de indruk dat mijn mobo een beetje naar de knoppe is gegaan als het gaat om stabiliteit :(

[ Voor 12% gewijzigd door BruT@LysT op 01-11-2006 21:51 ]

• Twanjo
Nou hij zit erin. Laatste driver erop gezet en 3dmark 05 gedraaid

score 3dmark05: 5750 (1024 X 768)

systeem
P4 3,2 ghz
1,5 gig ram 2x 512 en 2x 256 staan allebei in dual channel optie
xfx 7600gt AGP

Is dit een beetje een nette score? Ik had hem iet hoger verwacht

• Smarron

Smarron

The bend

Twanjo schreef op woensdag 01 november 2006 @ 23:21:
Nou hij zit erin. Laatste driver erop gezet en 3dmark 05 gedraaid

score 3dmark05: 5750 (1024 X 768)

systeem
P4 3,2 ghz
1,5 gig ram 2x 512 en 2x 256 staan allebei in dual channel optie
xfx 7600gt AGP

Is dit een beetje een nette score? Ik had hem iet hoger verwacht
Nee hoor, is een prima score. Tussen 5500 en 5900 scoren de meesten out of the box. Dan ligt het er net aan wat voor cpu je hebt, want die maakt net dat kleine verschil. Met oc-en zou de 6k ook wel moeten lukken.
BruT@LysT schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:17:
Welk mobo gebruik jij btw? en wat voor waterkoelingsetje?
In je eerste benchmark geef je ook aan dat je geheugen op 242MHz draait, das 484 effectief? of bedoel je 221Mhz? Vind het nogal hoog, en je hebt niet eens pc3200 geheugen. BH5?
242 is makkelijk haalbaar hoor met de juiste spullen (XP-m, BH5/TCCD en een nForce2 vormen bijv. een goede basis). Mijn setup staat nu op 'veilige' modus wat hier inhoudt op 240*10 (480 effectief dus). Als ik echt hard wil gaan zet ik hem op 250-255, maar dat heeft me al een paar keer een corrupte bioschip opgeleverd waar ik (ondanks een zooi reservechips) eigenlijk geen zin meer in heb. BH5 kan eigenlijk altijd wel een fsb van 245 aan en de betere BH5 haalt 260 ook nog wel. Mijn cpu wordt nu idle 35 graden en stressed 44. Redelijk ok vind ik.

[ Voor 45% gewijzigd door Smarron op 02-11-2006 08:06 ]

• Twanjo
Zou iemand eens willen checken (met een 7600gt agp). Wat hij in het programma Everest onder het tablad scherm > Pci/Agp video of Gpu te zien krijgt? Want bij mij wordt daar nisk weergegeven :? Volgens mij klopt dat niet helemaal. Ik kan wel gewoon de temp van de kaart uitlezen onder everest.

Edit :

In die versie die ik heb wordt hij niet ondersteund in de nieuwste wel

[ Voor 12% gewijzigd door Twanjo op 02-11-2006 18:32 ]

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Even een vraagje aan de experts. :)

Ik moet even wachten met een algehele upgrade van mijn P4 2,8GHz 800MHz FSB/Asus P4C800-E mobo/1Gb DDR/Asus V8420 Geforce Ti4200 deluxe (deluxe is geklokt als Ti4400) systeem omdat er eerst een laptop op de planning staat.

Ik speelde spellen altijd prima op mijn Ti4200, maar de laatste tijd werkt dat niet meer omdat spellen bepaalde functies echt nodig hebben om uberhaupt te starten. Je kan dus niet meer spelen door die paar extra effecten gewoon uit te zetten.

Nu zag ik dat een Gigabyte 7600GS AGP voor 119 euro te koop is bij alternate. Deze is passief gekoeld, dat scheelt weer wat lawaai. Hij is lekker kort, dan hoef ik niet de videokaart weg te halen om een harddisk eruit te kunnen halen. En hij heeft video-out. Daarnaast kost een 7600GT al weer 50 euro meer.
Ik kan alleen de specificaties van deze kaart niet vinden. Zaken zoals core clock en mem clock. Op de site van gigabyte staan ze niet en in de online handleiding ook niet. Aangezien hij passief gekoeld is, wil ik wel zeker weten dat hij hetzelfde geklokt is als de Asus, anders zou dat mijn keuze als alternatief zijn.
Weet iemand toevallig deze specs en heeft iemand ervaring met specifiek deze kaart. Is hij aan of af te raden?

Gigabyte 7600GS AGP 256Mb
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/gigabyte7600gsagp_01.jpg

• Smarron

Smarron

The bend

BounceMeister schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 09:20:
Even een vraagje aan de experts. :)

Ik moet even wachten met een algehele upgrade van mijn P4 2,8GHz 800MHz FSB/Asus P4C800-E mobo/1Gb DDR/Asus V8420 Geforce Ti4200 deluxe (deluxe is geklokt als Ti4400) systeem omdat er eerst een laptop op de planning staat.

Ik speelde spellen altijd prima op mijn Ti4200, maar de laatste tijd werkt dat niet meer omdat spellen bepaalde functies echt nodig hebben om uberhaupt te starten. Je kan dus niet meer spelen door die paar extra effecten gewoon uit te zetten.

Nu zag ik dat een Gigabyte 7600GS AGP voor 119 euro te koop is bij alternate. Deze is passief gekoeld, dat scheelt weer wat lawaai. Hij is lekker kort, dan hoef ik niet de videokaart weg te halen om een harddisk eruit te kunnen halen. En hij heeft video-out. Daarnaast kost een 7600GT al weer 50 euro meer.
Ik kan alleen de specificaties van deze kaart niet vinden. Zaken zoals core clock en mem clock. Op de site van gigabyte staan ze niet en in de online handleiding ook niet. Aangezien hij passief gekoeld is, wil ik wel zeker weten dat hij hetzelfde geklokt is als de Asus, anders zou dat mijn keuze als alternatief zijn.
Weet iemand toevallig deze specs en heeft iemand ervaring met specifiek deze kaart. Is hij aan of af te raden?

Gigabyte 7600GS AGP 256Mb
[afbeelding]
Review 7600GT vs. o.a. 7600GS.

http://www.trustedreviews...cle.aspx?page=7984&head=0

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 12:00

BruT@LysT

Fear and Loathing

Ok SMARRON, zo'n hoge busspeed kan dus wel. Ik kreeg de indruk uit meerdere fora dat een nForce2, of in elk geval MIJN nForce2 (Abit NF7S rev.2) nogal wat problemen schijnt te hebben met hoge busspeeds. Ik heb ook speciaal een modded bios moeten installeren om hem uberhaupt weer een beetje stabiel te krijgen op 220MHz bus. Maar over het algemeen resulteert dat toch weer in een vastloper, daarom nu maar 210MHz bus, en vooralsnog lijkt dat goed te werken. Mijn geheugen kan opsich wel wat hebben, maar anders kan ik het alsnog testen door de devider iets anders te zetten. Zo kan je op zijn minst testen of een hoge busspeed uberhaupt wil werken, en dat gaat totaal niet! Op alle fora die ik er laatst nog op na gekeken heb zie ik ook niet veel die meer dan 225MHz halen, 230 in het uiterste geval maar 250/260 ? holy christ!. Zo te zien mag ik mijn northbridge en mijn mosfets wel eens even waterkoelen.
Wat overigens ook zo lijkt te zijn, is dat ik vanaf het moment dat ik de Sata raid controller ben gaan gebruiken (zo'n drie jaar geleden) om twee schijven in Raid-0 te draaien hij veel minder goed overclocked.

Achjah, sry voor dit nogal off-topic geleuter. Het is dat hier toevallig wat gasten zitten met de nodige ervaring met nForce2 mobo's. Gebruik hem zelf ook al ruim 4 jaar naar tevredenheid :)

• Smarron

Smarron

The bend

BruT@LysT schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 14:14:
Ok SMARRON, zo'n hoge busspeed kan dus wel. Ik kreeg de indruk uit meerdere fora dat een nForce2, of in elk geval MIJN nForce2 (Abit NF7S rev.2) nogal wat problemen schijnt te hebben met hoge busspeeds. Ik heb ook speciaal een modded bios moeten installeren om hem uberhaupt weer een beetje stabiel te krijgen op 220MHz bus. Maar over het algemeen resulteert dat toch weer in een vastloper, daarom nu maar 210MHz bus, en vooralsnog lijkt dat goed te werken. Mijn geheugen kan opsich wel wat hebben, maar anders kan ik het alsnog testen door de devider iets anders te zetten. Zo kan je op zijn minst testen of een hoge busspeed uberhaupt wil werken, en dat gaat totaal niet! Op alle fora die ik er laatst nog op na gekeken heb zie ik ook niet veel die meer dan 225MHz halen, 230 in het uiterste geval maar 250/260 ? holy christ!. Zo te zien mag ik mijn northbridge en mijn mosfets wel eens even waterkoelen.
Wat overigens ook zo lijkt te zijn, is dat ik vanaf het moment dat ik de Sata raid controller ben gaan gebruiken (zo'n drie jaar geleden) om twee schijven in Raid-0 te draaien hij veel minder goed overclocked.

Achjah, sry voor dit nogal off-topic geleuter. Het is dat hier toevallig wat gasten zitten met de nodige ervaring met nForce2 mobo's. Gebruik hem zelf ook al ruim 4 jaar naar tevredenheid :)
offtopic:
Klopt allemaal wel ja. Ik was even vergeten dat de meeste merken tot max. 230 gaan, in ieder geval de eerste lichtingen. De DFI's (Infinity en Lanparty) bijv. halen wel met gemak 250 en pieken rond de 265. Met goed geheugen kun je ook 1:1 lopen. Mijn nb is ook watergekoeld. :)

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06 17:50

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Nou hoe ik er over na denk, hoe ik ben geneigd om toch maar een nieuw moederbord te halen. Verder dan natuurlijk een PCI-e versie van de 7600 GT. Dan kun misschien eventueel de kaart meenemen in de toekomst of misschien wel weer upgraden.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of het veel verschil gaat maken als de GeForce 8xxx series uitkomen?
(met een -forse- prijsdaling van de 7600 GT als gevolg)

Ik heb namelijk net een Club3D 7600 GT besteld bij Komplett en ben nu wachtende. Ik heb nog kans om hem te annuleren en wil, als de prijs 20 euro omlaag gaat de komende twee weken (waar ik niet vanuit ga), best nog even wachten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 09:21 ]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:41
Zou er niet op rekenen. De 7600GT AGP is reeds erg schaars... een prijsdaling zou niet erg slim zijn.

Verwijderd

Als ik nou de review bekijk lijkt het alsof de GT en GS bijna gelijklopen. Nou kan ik een GS voor 60 euro goedkoper kopen dan de GT en de GT is ook nog eens overal uitverkocht.

Kan iemand mij vertellen of de review klopt? en ik dus net zo goed een GS kan kopen?

Verwijderd

dominator schreef op woensdag 08 november 2006 @ 10:43:
Zou er niet op rekenen. De 7600GT AGP is reeds erg schaars... een prijsdaling zou niet erg slim zijn.
Dus als ik het goed begrijp is dit de laatste 'kans' om de 'beste' grafisch AGP kaart te kopen voordat het agp hard-ware tijdperk uitsterft?!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:12
Ik heb gisteren de Leadtek 7600 GT gekocht. Werkt prima, met een 3Dmark05 score van + 5000. Dit is echt mijn laatste AGP kaart, ik kan er in elk geval weer een tijdje mee vooruit.

De winkel waar ik hem gekocht heb, had nog voorraad en deelde mee van plan te zijn om meer te bestellen.

Ik weet alleen niet of het hier toegestaan is om de winkel te noemen?

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-06 17:27

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

BruT@LysT schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:44:
Mijn XP-M zou volgens degene waar ik de cpu van heb gekocht 2500MHz moeten halen op 1.6Volt en 2700 met waterkoeling. Maar dat wil echt helemaal niet op mijn Abit NF7-S rev.2, Mijn uiteindelijke snelheid is dan dus maar gewoon 2400MHz met 1.8volt geworden, 2700MHz kan ik echt wel schudden. Wel vreemd dat er zoveel verschil in zit dan, maargoed het zal wel. Het kan me ook niet zoveel meer schelen, als ik snelheid wil moet ik toch eens weer nieuwe hardware halen :)
Even offtopic, maarreuh, waar haal je die XP-M's? Mijn 2400+ zit vast op 2GHz aan 1.56V, 2.2GHz aan 1.65V, 2.31GHz aan 1.75V en 2.4GHz aan 1.88V. Weliswaar op krachtige doch stille luchtkoeling. Heb een tijd aan 2.31GHz gedraaid, maar heb de clock en voltage wat teruggedraaid wegens niet doenbaar voor stillere setting voor de fans. Nu haalt hij zo'n 55°C met F@H belasting tegen 2GHz aan 1.56V. De cpu zit op een Abit NF7-S rev2 en heeft onlangs net een biosflash ondergaan waardoor mijn cputemp uitlezingen ineens hoger waren. Ik zat nog met die beruchte .14 versie waarbij "cpu temp to high issue fixed" was toegepast, maar dan teveel van het goede. De core is een AIUHB 0301MPM. De kast is een chieftec DX01-DB met 4 keer een 80mm ~papst NGML fan die aan 5V werken. Op de cpu zit een SLK800-A met daarop een papst NG (haalt standaard 3000rpm dacht ik) die aan 7V werkt. Het geheel wordt getrokken door een antec trueblue 480W met dual 80mm fans. Casetemp uitlezing bedraagt onder load zo'n 40°C.

Anyway, is het een merkbare verbetering tov deze core als ik een XP-M barton zou kopen? Want ik zit hier maar te janken, hoewel ik merk dat, moest ik mijn koeling weer opdrijven, ik qua clock per voltage toch makkelijk die XP-M's kan bijbenen. Ik heb luide luchtkoeling afgezworen en ben niet echt van plan om te investeren in water-/chill-koeling.

Verwijderd

Nu de hamvraag: de Club3D, XFX of de Leadtek ?!

Ik heb op internet gekeken maar kan geen review vinden waar deze twee naast elkaar worden gelegd. Het (enige) verschil wat mij is opgevallen is het aantal DVI aansluitingen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 17:20 ]

• stylezzz
  • Laatst online: 12:41
Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:42:
[...]

Dus als ik het goed begrijp is dit de laatste 'kans' om de 'beste' grafisch AGP kaart te kopen voordat het agp hard-ware tijdperk uitsterft?!
Er komt nog een x1950pro op agp binnenkort, maar ik neem aan dat dat toch echt een van de laatsten zal zijn. Ondertussen kun je beter een PCI-express mainboard + VGA kopen.... De 7600GT AGP en PCI-Express schelen echt 10tallen euro's in prijs....

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:42:
[...]

Er is ook nog de 7800GS, de 7800GS+ (die eigenlijk een 7900GT is) en de X1950PRO voor het agp consortium. Dàt zijn de top of the line, de 7600GT is hoogstens de topper uit de mid-end klasse.

Verwijderd

dominator schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:08:
[...]

Er komt nog een x1950pro op agp binnenkort, maar ik neem aan dat dat toch echt een van de laatsten zal zijn. Ondertussen kun je beter een PCI-express mainboard + VGA kopen.... De 7600GT AGP en PCI-Express schelen echt 10tallen euro's in prijs....
Maar dat betekent dat ik mijn geval een nieuw mobo (huidige mobo is 754 socket, AGP) + cpu EN videokaart (PCI) moet kopen. Ik wilde juist wat meer kwaliteit voor het komende (en laatste) AGP jaar voordat ik een compleet nieuwe setup aanschaf.

Als ik de vergelijking maar tussen Club3d AGP (155) en PCI-E (153,55) scheelt me dit slechts €1,45. Bij de XFX scheelt het wel zo'n 40 euro tussen de twee.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 17:33 ]

• swemmela
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-03-2025
De Leadtek heb ik hier zien staan voor 169,95 euro. http://www.pcmegastore.nl....php?products_id=15142341

Voor zover ik heb kunnen nagaan is het geheugen van de Club3d langzamer dan dat van de Leadtek en de XFX.

Verwijderd

swemmela schreef op donderdag 09 november 2006 @ 11:28:
De Leadtek heb ik hier zien staan voor 169,95 euro. http://www.pcmegastore.nl....php?products_id=15142341

Voor zover ik heb kunnen nagaan is het geheugen van de Club3d langzamer dan dat van de Leadtek en de XFX.
Stom dat pricewatch deze goedkopere link niet aangeeft. Desalnietemin, wat is het verschil tussen de geheugen van Club3d vs Leadteak & XFX (in ns.) dan?

Edit: http://www.hardwarezone.c...ew.php?id=2031&cid=3&pg=1
Ik heb hier iets gevonden waar de leadtek wordt gereviewd. Hier zie je dat de kaart 1.4ns. geheugen bezit.
256MB Graphics DDR3 SDRAM (1.4ns)
Iemand een idee wat de Club3D of XFX hebben?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 12:46 ]

• swemmela
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 12:22:
[...]

Stom dat pricewatch deze goedkopere link niet aangeeft. Desalnietemin, wat is het verschil tussen de geheugen van Club3d vs Leadteak & XFX (in ns.) dan?

Edit: http://www.hardwarezone.c...ew.php?id=2031&cid=3&pg=1
Ik heb hier iets gevonden waar de leadtek wordt gereviewd. Hier zie je dat de kaart 1.4ns. geheugen bezit.

[...]

Iemand een idee wat de Club3D of XFX hebben?
Volgens diverse specs. is de Club3d geclocked op 1.2ns. http://www.icomputers.nl//articledetail.aspx?A_ID=7835

De XFX is gelijk geklokt als de Leadtek. Er schijnt ook een XFX 7600GT XXX aan te komen voor AGP. Wat de specs van deze kaart zijn weet ik niet.

Verwijderd

Je geeft een link maar het wordt me niet echt duidelijk dat club3d 1.2ns geheugen heeft.
De XFX is gelijk geklokt als de Leadtek. Er schijnt ook een XFX 7600GT XXX aan te komen voor AGP. Wat de specs van deze kaart zijn weet ik niet.
Volgens mij schelen alleen de clocksnelheden:
Clock rate 580 MHz - 560 MHz
Memory Clock 1.5 GHz - 1.4 GHz

Of dit automatisch betekend dat er een snel lopend geheugen opzit is de vraag..

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 14:45 ]

• IndoBoy

IndoBoy

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:30:
[...]

Maar dat betekent dat ik mijn geval een nieuw mobo (huidige mobo is 754 socket, AGP) + cpu EN videokaart (PCI) moet kopen. Ik wilde juist wat meer kwaliteit voor het komende (en laatste) AGP jaar voordat ik een compleet nieuwe setup aanschaf.

Als ik de vergelijking maar tussen Club3d AGP (155) en PCI-E (153,55) scheelt me dit slechts €1,45. Bij de XFX scheelt het wel zo'n 40 euro tussen de twee.
Ja daar zat ik aan te denken. Maar aan de andere kant als je nu een nieuw 754 moederbordje koopt die PCI-E ondersteund en een nieuw PCI-E kan je kaartje eventueel meenemen met een nieuwe upgrade. Hoef je dus niet meteen alles meteen up te graden.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Verwijderd

IndoBoy schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:53:
[...]
Ja daar zat ik aan te denken. Maar aan de andere kant als je nu een nieuw 754 moederbordje koopt die PCI-E ondersteund en een nieuw PCI-E kan je kaartje eventueel meenemen met een nieuwe upgrade. Hoef je dus niet meteen alles meteen up te graden.
Net even vluchtig gekeken naar, PCI-E - 754 mobo's ben ik tot de conclusie gekomen dat deze optie reëel is, maar voor mij denk ik niet echt de uitkomst.

Als je naar mijn huidige setup kijkt:

MSI Neo Platinum, nForce3 250Gb (bios: modded 1.7, rev. MS-7030)
AMD Athlon 64 NewCastle 3000+ @ 3400+ - 10*240 @ 1.550V +5%V
2x 512mb Twinmos PC3200 CL2.5 @ 200Mhz -1T, 2.5-3-3-6 @ autoV
XFX 128mb 6600GT AGP @ 500/1000 @ 553/1158 @ 1.50V (verkocht maar goed)
Western Digital 120gb (1200JB), 7200rpm, 8mb, ATA-100
Western Digital 200gb (2000JB), 7200rpm, 8mb, ATA-100
Maxtor Maxline III 250gb, 7200rpm, 16mb, SATA I

Ik kan dus eventueel een nieuw mobo + graka kopen en de rest overzetten.

Na een snelle kijk bij Alternate heb ik dit gevonden wat me aanspreekt
Asus EN7600GT €139,-
Asus K8N4-E SE €62,-
= € 201,-

Wat dus in vergelijking met mijn begrootte €162,50 (Komplett, 155 + 7,5) voor de Club3D 7600GT bijna € 40,- meer is (20%!). Om eerlijk te zijn heb ik nu al teveel begroot dus alle euro's extra komen erg slecht uit.

Mijn intentie om de computer nog een goed jaar mee te laten draaien door het kopen van een AGP kaart is in mijn ogen beter dan het kopen van het 'halve werk' en bezig te zijn aan een upgradeproces waar je achter de feiten aanloopt.

Correct me if i'm wrong

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2006 00:02 ]

Verwijderd

Ik heb via de mail contact gehad met een Club3D medewerker. Hij vertelde mij dat het verschil tussen de Club3D vs. de Leadtek en XFX het geheugen was.
Eerst was ik in de veronderstelling dat het slechts verschil maakte in ns. na een aantal mails over en weer blijkt dat het geheugen van Club3D op 1100Mhz te lopen i.p.v. de 1400Mhz die Leadtek en XFX bieden.

Toch ontzettend raar omdat bijna alle club3d 7600 gt aanbieders adverteren met een geheugen dat standaard op 1400mhz loopt.

Edit:

Net gekeken op de Club3D site http://www.club-3d.nl/productshow_vga.php?ordercode=CGN-G766

Hier het bewijs...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2006 10:29 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:29

-tom-562

Oliesjeik

Ik zit zelf ook erg te twijfelen of ik de 7600gt moet kopen. Ik heb nu een 9800 Pro 256mb van Xpert Vision (alleen dan met 128 bit geheugen :(). Op vooruit ga ik er zeker. Huidige setup:
-Athlon 3200+ (s939)
-1gb DDR
-Asus A8V moederboard
-160gb HDD

Zo'n ander moederboard is mss wel een optie, maar ik heb zelf nog nooit een processor omgewisseld, wel een moederboard met processor opnieuw ingebouwd in een nieuwe kast, maar nog nooit een processor zelf gewisselt. Ik ben bang dat ik t hele ding meteen sloop, of valt dat mee?
ZOu ik veel duurder uit zijn als in meteen zo'n PCI/AGP moederboard koop en later een PCI videokaart (evt een andere als een 7600gt, maar ervan uitgaande dat ik een pci 7600gt koop). Moederboard moet overigens wel LAN en sound aanboord hebben (maar dat hbeben ze volgens mij tegenwoordig allemaal stndaard). Overklokken van moederboarden/processoren/geheugen doe ik niet aan, dus boeit me niet of het een goed overclock board is of niet

[ Voor 29% gewijzigd door -tom-562 op 10-11-2006 11:35 ]

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>

• ruftman
@tom-562

In jouw geval zou ik een PCI-Express mobo kopen met 7600 GT PCI-Express videokaart.
Je bent dan ongeveer even veel geld kwijt als met een 7600 GT APG videokaart. Echter wel met het voordeel dat je later eventueel nog verder kan upgraden naar een snellere PCI-Express videokaart.

Op AGP gebied zijn verdere upgrademogelijkheden toch een stuk beperkter.

• swemmela
Ik heb de Leadtek besteld bij PC Megastore voor 169,95. Ik heb voorlopig toch geen geld om mijn PC te upgraden en ik denk dat ik met deze kaart mijn PC toch weer aardig wat speling geef. Als alles goed is krijg ik hem begin volgende week binnen.

Huidige config.

Asus MB K8V-X (754 socket)
AMD Athlon64 3400
Club3d Radeon 9800 Pro 128MB AGP
2 x Kingston 512 MB DDR400
1x Maxtor 80 GB ATA
1x Maxtor 160 GB S-ATA
1x Maxtor 200 GB S-ATA
1x DVD brander NEC
1x DVD player Lite-on

Verwijderd

swemmela schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 12:38:
Ik heb de Leadtek besteld bij PC Megastore voor 169,95. Ik heb voorlopig toch geen geld om mijn PC te upgraden en ik denk dat ik met deze kaart mijn PC toch weer aardig wat speling geef. Als alles goed is krijg ik hem begin volgende week binnen.

Huidige config.

Asus MB K8V-X (754 socket)
AMD Athlon64 3400
Club3d Radeon 9800 Pro 128MB AGP
2 x Kingston 512 MB DDR400
1x Maxtor 80 GB ATA
1x Maxtor 160 GB S-ATA
1x Maxtor 200 GB S-ATA
1x DVD brander NEC
1x DVD player Lite-on
Kan je, als je hem hebt ontvangen, me vertellen welke soort geheugenchip erop zit?

Verwijderd

ruftman schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 12:37:
@tom-562

In jouw geval zou ik een PCI-Express mobo kopen met 7600 GT PCI-Express videokaart.
Je bent dan ongeveer even veel geld kwijt als met een 7600 GT APG videokaart. Echter wel met het voordeel dat je later eventueel nog verder kan upgraden naar een snellere PCI-Express videokaart.

En in mijn geval (met mijn socket 754)? Deze heeft geen dual channel, ik ben ontzettend aan het twijfelen

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

@tom-562

niet geheel ontopic, maar toch
zou je mss wat type moederborden kunnen noemen welke dus geschikt zijn voor mijn huidige processor, en welke beschikken over AGP+PCI (zodat ik mijn huidige radeon nog ff kan huiden, ik heb nog steeds geen geldboom :>)

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-07 14:10

aex351

I am the one

-tom-562 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 19:02:
[...]

niet geheel ontopic, maar toch
zou je mss wat type moederborden kunnen noemen welke dus geschikt zijn voor mijn huidige processor, en welke beschikken over AGP+PCI (zodat ik mijn huidige radeon nog ff kan huiden, ik heb nog steeds geen geldboom :>)
Een s939 socket mobo heb je nodig voor je CPU. AGP+PCI is niet aantrekkelijk gezien zulke boards vaak oudere chipsets bevatten. Misschien een nieuwe S775 mobo + intel core 2 duo + videokaart als upgrade advies. Je kan namelijk een ati x1950 pro pci-e kopen tegen de prijs van een 7600GT agp kaart.

[ Voor 7% gewijzigd door aex351 op 10-11-2006 19:38 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
aex351 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 19:37:
[...]

Een s939 socket mobo heb je nodig voor je CPU. AGP+PCI is niet aantrekkelijk gezien zulke boards vaak oudere chipsets bevatten. Misschien een nieuwe S775 mobo + intel core 2 duo + videokaart als upgrade advies. Je kan namelijk een ati x1950 pro pci-e kopen tegen de prijs van een 7600GT agp kaart.
Dan moet hij er ook nog 2 reepjes dual channel geheugen bij kopen, dat maakt het een stuk duurder. Het is wel een upgrade die ik zelf ook in gedachten heb.
Ik zou ook geen AGP+PCIe moederbord kopen, dat zijn van die vage "tussenin" modellen die zeker niet zo snel zijn als een volledig PCIe moederbord.
Probeer dan nog even te wachten (doorsparen) en het gelijk goed te doen, dat ga ik ook proberen. ;)

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

@tom-562

S939 is anders ook afgeschreven, dus het is zeer onnozel om een voor die socket een nieuw mobo te kopen. Je schuift dan gewoon het probleem van AGP naar S939 door. Het blijft dwaas. Ik zal pas upgraden naar pci-e als AMD eindelijk stabiliteit in het behoud van een socket voor de komende zoveel jaar kan garanderen, zodat ik na een upgrade niet na een jaar (of twee) al geen mogelijkheid meer heb om mijn cpu te kunnen upgraden. Net zoals indertijd met de socket A, dat was pas genieten.

• Smarron

Smarron

The bend

DevilsProphet schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 22:01:
[...]
S939 is anders ook afgeschreven, dus het is zeer onnozel om een voor die socket een nieuw mobo te kopen. Je schuift dan gewoon het probleem van AGP naar S939 door. Het blijft dwaas. Ik zal pas upgraden naar pci-e als AMD eindelijk stabiliteit in het behoud van een socket voor de komende zoveel jaar kan garanderen, zodat ik na een upgrade niet na een jaar (of twee) al geen mogelijkheid meer heb om mijn cpu te kunnen upgraden. Net zoals indertijd met de socket A, dat was pas genieten.
Kunnen ze de nieuwe socket (AM2) dan garanderen voor een x-aantal jaar ? Ik denk dat de mensen die S939 namen dit wellicht ook dachten. Helaas was dit maar voor korte duur. De goedkoopste echte upgrade is S939, maar AM2 is gewoon toekomst. Dit kost je dan wel extra voor het andere geheugen.

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Smarron schreef op zondag 12 november 2006 @ 01:04:
[...]
Kunnen ze de nieuwe socket (AM2) dan garanderen voor een x-aantal jaar ? Ik denk dat de mensen die S939 namen dit wellicht ook dachten. Helaas was dit maar voor korte duur. De goedkoopste echte upgrade is S939, maar AM2 is gewoon toekomst. Dit kost je dan wel extra voor het andere geheugen.
Dat geheugen zal je toch ooit eens moeten kopen, net als een pci-express vga kaart. Wanneer je dat koopt maakt niet echt veel uit imho. Ik vind het trouwens redelijk dwaas om even een "tussenmobo" te kopen om toch maar een pci-express vga kaart te kunnen kopen. Sommigen doen langer met hun mobo+cpu dan met hun vga kaart. Zoals ik de laatste 3 jaar. Net omdat de evolutie in cpu snelheid veel minder snel ging dan bij de grafische kaarten. Het is dus volgens mij het beste om je aankopen te baseren op die verhouding en proberen houden wat het langste mee kan gaan.

• IndoBoy

IndoBoy

Als je een mobo koopt die pci-e ondersteund + je oude processor en geheugen dan kan teminste de grafische kaart blijven upgraden. Mocht ik over gaan naar een andere processor die nieuwe socket nodig heeft dan gaat mijn oude mobo en de rest naar mijn dochter of vrouw en kunnen ze dus nog blijven upgraden qua grafische kracht. Je ziet toch dat de AMD 64 en zelf XP processoren nog ruimschoots voldoen om alles te draaien, maar dat voor spellen de grafische kaart de bottleneck is.

Verwijderd

Iemand nog wat nieuwe scores? (icm specs)....

• Twanjo
Wie speelt hier wel eens bf2 met een 7600gt agp?

Ik heb die van xfx en bf2 draait met alles op high en 2xAA 1280 X 1024 net soepel in multiplayer game. Dit moet doen echter wel een server zijn zonder voertuigen dus alleen city maps. Single player gaat wel goed met voertuigen erbij. Maar mutliplayer en dan met voertuigen dan begint hij toch te stotteren.

Meer mensen hier las van? En op welke setting spelen jullie dan?

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
Twanjo schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 18:59:
Wie speelt hier wel eens bf2 met een 7600gt agp?

Ik heb die van xfx en bf2 draait met alles op high en 2xAA 1280 X 1024 net soepel in multiplayer game. Dit moet doen echter wel een server zijn zonder voertuigen dus alleen city maps. Single player gaat wel goed met voertuigen erbij. Maar mutliplayer en dan met voertuigen dan begint hij toch te stotteren.

Meer mensen hier las van? En op welke setting spelen jullie dan?
Hoe is je verbinding met het internet dan? Ik bedoel bijv. Draadloos, Bedraad, hoeveel Mbps, enz

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

• Twanjo
verbinding is goed ping van rond 25/30 gewoon vaste verbinding. Dat hij in multiplayer MET voertuigen begint te haperen lig niet aan de verbinding. Maar gewoon omdat het dan te druk wordt hij moet dan veel meer renderen dan op servers zonder voertuigen. En single player speel je maar tegen een paar mannetjes dan heeft hij het ook niet zo zwaar. Correct me if i'm wrong?

[ Voor 71% gewijzigd door Twanjo op 18-11-2006 11:11 ]

• Indigo30
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-07 16:49
Heb mijn oog laten vallen op de volgende grafische kaart nl. een Gainward BLISS GeForce 7600 GT, 256MB GDDR3, DVI, TV-out, AGP.

Mijn vraag is nu of deze ook compatibel is met mijn moederbord (Chaintech Apogee 9EJL1)? Dit moederbord heeft namelijk een 1.5V AGP slot voor 4XAGP (v2.0 compliant).Terwijl zo een 7600gt een AGP v3.0 slot nodig heeft dacht ik ergens gelezen te hebben, klopt dit?

Verwijderd

Lijkt me dat zo'n ding wel downward? compatible is. Maar weet niet cker.
Kun je de fabrikant van die kaart niet mailen met je vraag? Maybe dat zij met een passend antwoord komen.

• Indigo30
Heb reeds (meerdere malen) gemailed naar Leadtek en Gainward maar krijg geen reactie. In de specificaties van de videokaarten kan ik geen voltage terugvinden, of dat deze kaarten universal AGP 3.0 zijn.

Kan iemand die in bezit is van een 7600GT hier misschien een antwoord op geven?

Verwijderd

Indigo30 schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 11:15:
Heb reeds (meerdere malen) gemailed naar Leadtek en Gainward maar krijg geen reactie. In de specificaties van de videokaarten kan ik geen voltage terugvinden, of dat deze kaarten universal AGP 3.0 zijn.

Ik heb zo'n kaart, maar hoe kom ik er achter?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:50

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

lol niet gezien dat hij nog een aantal pagina's langer was, vergeet mijn remark

[ Voor 71% gewijzigd door CrankyGamerOG op 24-11-2006 12:43 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Indigo30
Indigo30 schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 11:15:

Heb daarnet een mail naar XFX gestuurd met dezelfde vraag:

I am interested to buy a XFX GeForce 7600 GT 256MB DDR3 AGP (PV-T73A-UDF7) graphics-card but I am not certain if the graphics-card is compatible with my mainboard. My mainboard is a Chaintech 9EJL1 APOGEE with an AGP 4X 1.5v slot (agp2.0).

Is the graphics-card compatible with this mainboard (AGP-slot)? What is the voltage of the graphics-card? What is the AGP-standard of the graphics-card?

en heb reeds een antwoord ontvangen:

Thanks for your inquiry.

You should have no problem with using this card on your motherboard. The voltage is an industry standard and the card being 8X AGP is compatible with all other AGP standards, so all should be well.

Hoping to have informed you well.

Hun antwoord was positief alhoewel ik nog niet echt wijzer ben geworden ivm het voltage van een 7600GT.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:50

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ik zou zowieso niet afgaan op een antwoord van een helpdesk mailtje
die mailen standaard antwoorden terug (goh ze moeten toch ook verkopen he :P)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Indigo30
CrankyGamerOG schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 09:31:
Daar heb je volledig gelijk in :-) maar waar kan ik dan wel de informatie verkrijgen die ik zoek? Als de videokaart niet werkt of opgeblazen wordt door een te hoog voltage, daar ben ik ook niets mee. Of wilt iemand dan zo een kaartje nog overkopen ;-)

• IndoBoy

IndoBoy

Ik nu de Sparcle gehaald op de HCC dagen 129 Euri. Moet hem nog installeren. Maar staan die gegevens voor welk AGP slot ze geschikt zijn niet de specs?

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09-2025

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Alternate Nederland
http://www.alternate.nl/h...Level2=AGP&Level3=nVidia&

Zo te zien hebben ze 'm hier zowel van Leadtek als van XFX.

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Ik heb gisteren de XFX 7600GT XXX ontvangen,die XXX versie is iets hoger geclocked dan de standaart XFX7600GT.

Voorheen had ik een NX6800GT, maar ik merk het verschil zeer zeker.
De kaart koste mij €189,- bij Alternate en das zeker een super prijs. :D

Ik speel nog met een
Amd athlon 64 3000+ @ 2,2Ghz.
1 gig ram.
7600GT

Alles in BF2142 op high..ook AA X4.

Het is echt een top kaart als je nog met een AGP-slot zit en je wilt upgraden . :D

Life is complicated

Verwijderd

Ik zit er ook aan te denken om de XFX 7600GT XXX te kopen....
Hij voldoet aan al mijn eisen maar hoe zit het met de geluidsproductie?

Hij komt in mijn htpc, en moet dus ook een film kunnen kijken in stilte...

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
het geluid valt onwijs mee, ik heb de kaart in een dual cpu systeem met 2x 15k hdd's en de vidcard maakt praktisch het minste geluid

• MrDummy
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Kan iemand me ff helpen met vreemde traagheid probleem met nvidia setting screen?
Nvidia config scherm werkt so sloom...

:/ :/

Speelt perfect in games met AGP mobo en P4 2,4 GHz 800 FSB, maar in Windows klopt er 1 ding niet: setting venster van Nvidia laden duurt MINUTEN, instellen settings duurt SECONDEN lang.
Extreme traagheid dus. Er stoort wat bij settingsvenster, maar wat?

Wie herkent deze probleem?

• Smarron

Smarron

The bend

IndoBoy schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 22:17:
Ik nu de Sparcle gehaald op de HCC dagen 129 Euri. Moet hem nog installeren. Maar staan die gegevens voor welk AGP slot ze geschikt zijn niet de specs?
Zo cheap ?!?!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Vraagje, die xfx xxx versie, is dat die 10 euro waard, of is die 20mhz aan chipsnelheid en 100 mhz aan geheugehsnelheid zelf makkelijk te behalen?
En zit er veel vershcil tussen de leadtek versie en de xfx versie? Of mag ik aannemen dat de kwaliteit van alle 2 gelijk is? En zit er bij de club3d versie een verloopstukje van dvi --> vga bij? (kheb namelijk alleen een tft met vga aansluiting..)

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04-2025
Ben geinteresseerd in een Nvidia 7600GS 4x AGP kaart als die van Asus met 256MB en vista ready. Kan mijn systeem dat wel aan vraag ik mij af?

-Intel P4 3.0Ghz 533Mhz socket 478 (geloof ik)
-Asus P4PE moederbord met 1 GB Ram
-Coolermaster Realpower 450W voeding
-2 dvd drives, waarvan 1 een brander (lezer sloop ik misschien eruit)
-3 harddisks
-3.5" floppy drive
-geheugenkaart lezer
-usb webcam
-usb scanner

Heb nu een Asus AGP 8x Nvidia 4200ti kaart 128MB die ik wil vervangen. Ik speel geen zware games, maar wil het wel vista ready hebben. Vista RC gaf na installatie mijn huidige kaart een cijfer 1.0.
Meer dan 130,- voor een videokaart wil ik niet uitgeven (is eigenlijk ook al te veel)

• Smarron

Smarron

The bend

-tom-562 schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:12:
Vraagje, die xfx xxx versie, is dat die 10 euro waard, of is die 20mhz aan chipsnelheid en 100 mhz aan geheugehsnelheid zelf makkelijk te behalen?
En zit er veel vershcil tussen de leadtek versie en de xfx versie? Of mag ik aannemen dat de kwaliteit van alle 2 gelijk is? En zit er bij de club3d versie een verloopstukje van dvi --> vga bij? (kheb namelijk alleen een tft met vga aansluiting..)
Vrijwel zeker dezelfde kaarten, die paar mhz zijn makkelijk te halen. Dat tientje extra levert je wel gratis die performancewinst op met behoud van garantie. Zonder dat tientje ben je op eigen risico bezig (alhoewel ik denk dat die paar mhz echt niet gevaarlijk zijn).
LaptopRookie schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:41:
Ben geinteresseerd in een Nvidia 7600GS 4x AGP kaart als die van Asus met 256MB en vista ready. Kan mijn systeem dat wel aan vraag ik mij af?

-Intel P4 3.0Ghz 533Mhz socket 478 (geloof ik)
-Asus P4PE moederbord met 1 GB Ram
-2 dvd drives, waarvan 1 een brander (lezer sloop ik misschien eruit)
-3 harddisks
-3.5" floppy drive
-geheugenkaart lezer
-usb webcam
-usb scanner

Heb nu een Asus AGP 8x Nvidia 4200ti kaart 128MB die ik wil vervangen. Ik speel geen zware games, maar wil het wel vista ready hebben. Vista RC gaf na installatie mijn huidige kaart een cijfer 1.0.
Meer dan 130,- voor een videokaart wil ik niet uitgeven (is eigenlijk ook al te veel)
Dit topic gaat over de 7600GT en niet over de 7600GS. :)

• Indigo30
IndoBoy schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 22:17:
Ben je er zeker van dat het handelt over een 7600GT? Heb van Sparkle nog nergens zo een 7600GT gespot.
CrankyGamerOG schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 09:31:
Heb nu ook een reply ontvangen van Leadtek (zie hieronder):

Thank you for your inquiry.

A7600 GT is AGP8X 1.5V(AGP3.0).

A7600 GT(AGP 8X) can work with 1.5V AGP motherboard.

AGP 8X is compatible with AGP 4x, but maybe you will have some hardware or software compatibility problem.

So we highly recommend you use AGP 8X motherboard with those cards.

Best regards,
Marketing Department, Leadtek Research Inc.

Heb dus nog steeds geen sluitend antwoord. :|
MrDummy schreef op maandag 27 november 2006 @ 11:48:
Kan iemand me ff helpen met vreemde traagheid probleem met nvidia setting screen?
Nvidia config scherm werkt so sloom...

:/ :/

Speelt perfect in games met AGP mobo en P4 2,4 GHz 800 FSB, maar in Windows klopt er 1 ding niet: setting venster van Nvidia laden duurt MINUTEN, instellen settings duurt SECONDEN lang.
Extreme traagheid dus. Er stoort wat bij settingsvenster, maar wat?

Wie herkent deze probleem?
Wat voor AGP-slot heb je op je mobo als ik vragen mag en welk voltage heeft dit slot?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Nou, ik heb net de XFX 7600GT gekocht bij 4launch.nl, iets duurder als salland, maar ik betaal liever een paar euro meer, voor betere service (van de shopsurvey's uitgaande dan..) hopelijk heb ik 'm dan eind van de week binnen :>

Verwijderd

IRCfreAk schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:36:
het geluid valt onwijs mee, ik heb de kaart in een dual cpu systeem met 2x 15k hdd's en de vidcard maakt praktisch het minste geluid
Ik denk dat ik de XFX 7600GT ga halen (dus niet de overgeclockte XXX)
Deze zal zeer waarschijnlijk minder warm worden, en dus zal de fan ook minder hard draaien.
(er vanuit gaande dat deze temp. gestuurd is)

en die paar MHz verschil zal je ook niet merken.

Mochten meer mensen info hebben over de geluidsproductie van deze 2 kaarten dan hoor ik het graag!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:38:
Ik denk dat ik de XFX 7600GT ga halen (dus niet de overgeclockte XXX)
Deze zal zeer waarschijnlijk minder warm worden, en dus zal de fan ook minder hard draaien.
(er vanuit gaande dat deze temp. gestuurd is)

en die paar MHz verschil zal je ook niet merken.

Mochten meer mensen info hebben over de geluidsproductie van deze 2 kaarten dan hoor ik het graag!
Ik heb de normale versie, maar hoor de koeler echt gewoon niet! Ook niet met gamen.

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:29
De 7600 gt xxx zou ik in ieder geval niet nemen, dan kun je beter 3 tientjes bijleggen en voor een X1950 pro AGP gaan...

• IndoBoy

IndoBoy

Indigo30 schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:54:
[...]

Ben je er zeker van dat het handelt over een 7600GT? Heb van Sparkle nog nergens zo een 7600GT gespot.

[...]
Uhm, stond er niet bij stil dat het hier om een PCI-E versie gaat. Ik heb een nieuw 754 mobo gekocht met PCI-E ondersteuning. Zodoende dus deze goedkope prijs.

• Napalm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-07 20:08
TheDukemaster schreef op maandag 27 november 2006 @ 18:10:
De 7600 gt xxx zou ik in ieder geval niet nemen, dan kun je beter 3 tientjes bijleggen en voor een X1950 pro AGP gaan...
En daar zit nu net het probleem. Ook ik wil mijn AGP systeem nog een beetje verlengen.
25% van de tijd is voor gaming maar dan wel weer voor GTR/GTR2/GT Legends. U begrijpt veel auto's op de baan, regen en zon, dan moet de kaart nog wat presteren.

Keus viel op een 7800 GS maar dat is al een GT geworden. Nu lees je weer de GT XXX Het is tenslotte maar 1 tientje= 22 gulden meer. Ja, en gaan we dan door naar de X1950 Pro AGP, die ik trouwens op de CLUB homepage niet kan vinden en in pricelist wel dan zit ik al weer over de 200 euro. Waar leggen we de limiet.

Is de X1950 Pro trouwens duidelijker sneller? Hij heeft in ieder geval 256BIT interface tegenover 128BIT van de 7600GT.

Over de geluidsverschillen tussen de GT en de GT XXX ben ik ook zeer benieuwd. Is het het 10-tje waard? 8)7

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

Verwijderd

X1950pro is het snelste wat er straks op het gebied van AGP te halen valt, inclusief SM3.0.

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-07 03:27

Dr C

met C en CK

Het lijkt me ook een interessant kaartje. Weten jullie welke van de merken de stilste koeler erop heeft zitten? Ik heb er nu een leadtek 6800le in zitten en dat was toch wel even schikken qua lawaai (dat wil ik niet nog een keer meemaken :)).

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• ruftman
@cramwinckel

Ik heb zelf de Leadtek 7600 GT en hiervoor ook een Leadtek 6800 LE gehad. Tussen de geluidsproduktie van beide koelers zit een wereld van verschil, in het voordeel van de 7600 GT.

Ik hoor hem bijna niet, ik vind de toegepaste koeler een beetje op een Zalman lijken.

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Ik heb ook geen last van het geluid.

Voorheen had ik een 6800GT met een Zalman,en nu dus die 7600GT met stock koeler.
En ik merk geen verschil tussen die 2.

Life is complicated

• TheDukemaster
Napalm schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 11:11:
[...]

En daar zit nu net het probleem. Ook ik wil mijn AGP systeem nog een beetje verlengen.
25% van de tijd is voor gaming maar dan wel weer voor GTR/GTR2/GT Legends. U begrijpt veel auto's op de baan, regen en zon, dan moet de kaart nog wat presteren.

Keus viel op een 7800 GS maar dat is al een GT geworden. Nu lees je weer de GT XXX Het is tenslotte maar 1 tientje= 22 gulden meer. Ja, en gaan we dan door naar de X1950 Pro AGP, die ik trouwens op de CLUB homepage niet kan vinden en in pricelist wel dan zit ik al weer over de 200 euro. Waar leggen we de limiet.

Is de X1950 Pro trouwens duidelijker sneller? Hij heeft in ieder geval 256BIT interface tegenover 128BIT van de 7600GT.

Over de geluidsverschillen tussen de GT en de GT XXX ben ik ook zeer benieuwd. Is het het 10-tje waard? 8)7
De X1950 pro is aanzienlijk sneller dan de 7600gt, hij is gemiddeld zelfs aanzienlijk sneller als een 7900GS. Overigens 7800 GS duurder dan de x1950 pro dus mij lijkt de laatste de betere keus.

• MrDummy
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

x1950 pro trekt meer stroom dan 7600GT. En heeft ook zelfs grotere chip.
Verder is er bekend in tests dat hd video minder goed gaat in x1950 pro. 7600GT schijnt beter te gaan met betere HD ondersteuning.
Verder wordt er wel es gezegd dat drivers van nvidia stukken beter zijn gebouwd dan Ati drivers.
En hoezo SM 3.0? Nvidia heeft het ook, dus dat is allang geen reden meer. x1600 is ook SM3.0

Eigenlijk is voor menselijk oog een paar frames meer eigenlijk niet veel. We kunnen ook niet sneller cola drinken dan voorheen. :) We hebben al genoeg aan beelden die 25 fps minimaal kunnen weergeven. Erboven kunnen we niet meer echt oordelen.

Bovendien zou ik niet te hard geld uitgeven voor AGP systemen. Iemand waarschuwt al dat AGP leven niet lang meer zal duren. In toekomst zal AGP aan de limiet komen en worden er geen nieuwe kaarten gemaakt voor AGP. Je zult dan moeten overstappen op PCI-E mobo. Bovendien heeft nieuwe mobo's al snellere DDR2 geheugen, goed presterende Core Duo welke nog beter loopt dan P4. Je krijgt dus beter systeem voor.
Bovendien in komst van Vista kun je eerst rustig aan doen totdat er genoeg keuze is aan Dx10 kaarten en dat prijzen van pci-e mobo en cpu's al wat gezakt zijn... en ga je gang! Op naar Dx10 / PCI-E upgrade.
Ik kies voor 7600GT als beste compromis. 7600GS is te sloom, 7600GT XXX is snel, maar paar frames meer... Het is net als nieuwe armor kopen die maar paar punten hoger is... Nee dank je.
Kleine stappen nemen is duurder dan grote stappen maken. Plan goed vooruit, dan zul je veel plezier aan beleven en je besteedt geld dan ook beter.

Op dit moment kost upgrade naar PCI-E rond 500 Euro met dezelfde videokaart, nieuwe cpu en DDR2. Besteed je nu al aan AGP kaart, dan hou je dus circa 320 Euro over. Als je teveel geld besteedt aan AGP top-end kaart, wordt dat verschil steeds kleiner, minder dan 200 Euro en dat is al al bijna bij de upgrade grens naar PCI-E mobo. Heb je reeds stevige voeding in pc zitten, dan ben je nog dichterbij. Daarom moet je niet veel geld in AGP kaart besteden. :)

• TheDukemaster
Dat de X1950 pro iets meer stroom gebruikt lijkt me logisch, het is ook een krachtigere kaart. Waar je vandaan hebt dat de 7600gt beter is met HD playback weet ik niet, maar de laatste keer dat ik checkte ontlaste juist de X1xxx reeks kaarten de cpu meer dan de 7 serie van Nvidia. Dat beide kaarten SM 3.0 ondersteunen klopt, echter de X1950 is er beter in, en biedt ook AA samen met SM 3.0, iets dat de 7600 niet kan. Het prestatieverschil is overigens ook niet gering, de x1950 is namelijk gemiddeld sneller dan een 7900gs, die op zijn beurt beduidend sneller is dan de 7600 gt. Vooral in de toekomst zul je dit gaan merken. In Oblivion merk je het verschil al en ook de op de toekomst gerichte 3dmark06 test laat dit zien. Bij 3DMark06 haalt de x1950 pro een 50% hogere score als een 7600gt. En nu denk je misschien van 50% meer is niet zo heel veel, maar tervergelijking een 8800GTX haalt ongeveer een 50% hogere score als een 7900GTX... Overigens probeer ik niet dit topic te bashen of iets dergelijks of off-topic te gaan, alleen als je kijkt naar een 7600gtxxx die bijna 200 euro kost, kun je denk ik beter net iets boven de 200 gaan en de x1950 pro nemen.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dat 'ie meer stroom verbruikt is niet echt logisch, want bv een radeon 9800 is minder zuinig als een 7600gt

• TheDukemaster
Ik weet niet precies hoeveel stroom de kaart gebruikt, hij verbruikt overigens wel minder dan bijv. een x1900 xt (x1950 is 80nm dacht ik). Iets dat ik nog vergeten was, de X1950 pro heeft ook een HDMI poort en video-in, de 7600 gt heeft geen van beide.

• Waster
  • Laatst online: 17-02 08:33
Toen ik bij een winkel in onze buurt ging informeren, zeiden ze dat de 7600 GS 512 mb sneller was dan een 7600 GT met 256 mb. is dit zo?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

nee, meer geheugen betekent niet per definitie dat hij sneller is. Zoek maar eens benchmarks op op internet, of gebruik de search in dit topic, daar staan er zat :)
http://www23.tomshardware.com/graphics.html

• Waster
  • Laatst online: 17-02 08:33
daar staat alleen maar 256 mb :p

• LaptopRookie
Okay...ik zit sterk te twijfelen tussen de XFX Nvidia 7600GS 256/512MB en de 7600GT variant.

Keek eerst naar de Asus 7600GS kaart...maar die heeft de molex aansluiting op een onhandige locatie...dus ben nu uitgeweken naar de XFX kaarten.

Ik speel zelf geen games en vraag mij af of de GS versie voldoende en snel genoeg is t.o.v. mijn huidige Asus Nvidia 4200Ti videokaart. Verder vraag ik mij af of mijn systeem het wel aan kan...heb een 4x agp slot. Is de performance van de GT versie gelijk aan de GS versie in Windows gebruik...lees niet gamen? Enige wat ik zie is dat de GT snellere geheugen heeft en daardoor 2x zoveel dataoverdracht heeft t.o.v. GS. Mijn 4x agp slot zou de bottleneck kunnen vormen.

Ik heb overwogen om mijn moederbord, cpu, geheugen, videokaart te upgraden met een Asus socket 775, 975x chipset moederbord, Core 2 Duo...maar dan kom ik toch veel duurder uit, tegen 1000 euros. Niet te vergeten dat ik dan ook mijn harddisks ook moet upgraden, want ze zijn allemaal IDE. |:(

Hoor graag enig advies...eventueel of iemand de GT kaart in een 4x agp heeft werken zonder problemen. Thanks.

Mijn systeem:
Intel P4 3.0Ghz 533Mhz FSB socket 478
-Asus P4PE moederbord met 1 GB Ram (PC2700), 4x AGP (v2.0) 1.5V.
-2 dvd drives, waarvan 1 een brander
-3 harddisks
-3.5" floppy drive
-geheugenkaart lezer
-usb webcam
-usb scanner
-Matrox RT.X100 pci capture kaart
-Cinergy 400 pci tv kaart

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

dat maakt niet veel uit

Verwijderd

@LaptopRookie : Ik heb zelf een Asus P4T-E met AGP 4x, heb sinds een maand ofzo een WinFast 7600GT op mijn AGP slot, en dit werkt erg goed.

Voor eventueel test/performance zoek maar zelf op www.tomshardware.com

Ik speel BF2, BF2142 en nog meer spellen. Ben erg tevreden over mijn kaart.

• LaptopRookie
Okay...was eigenlijk van plan om niet zoveel geld te besteden aan een AGP kaart. Hele stad afgezocht naar de 7600 GS 256MB, maar nergens te krijgen meer. E-vga noch XFX. Alleen de 512MB versie was er nog voor 169,- euries..damn. 8)7 Er zou geen nieuwe AGP voorraad meer komen...grrr.
Nu maar de GT versie via internet bij Alternate besteld...hopelijk werkt het zonder problemen met mijn moederbord, anders moet ik hem op eigen kosten terug sturen... |:( . Ben benieuwd. :*)

• Twanjo
Nogmaals mijn vraag:

De mensen die in het bezit zijn van een 7600gt en wel eens bf2 spelen, op welke settings doen jullie dat? Op 1280 X 1024 alees op high en 2x AA loopt hij net niet soepel bij mij. Af en toe irritante haperingen oop als ik shadows en dynamic light op medium zet. Kaart is 100% goed juiste drivers etc 3d mark 05 scoor ik 5800. Maar op welke settings epelen jullie?

En is het misschien handig om een appart topic over de 7600gt op te richten? Ik vind dat hier te veel over (de annkoop van) andere videokaarten wordt geluld.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

ik heb net BF2 (demo danwel, maar dat zal weinig uitmaken) ff getest met m'n gister binnengekomen 7600gt :9 ik draai op 1280x1024, alles ook op high, nog geen AA aangehad. Draait soepel, alleen af en toe haperingen, alleen heb ik 't gevoel dat ';t meer aan m'n pc ligt zelf dan aan de videokaart, omdat m'n harde schijf dan ook begint te ratelen.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

ik ben een beetje aan het spelen met 3dmark2005 (demo versie), alleen ik haal maar 4200 punten, dit is toch veel te weinig? Na overclocking (600 mhz processor, 770 (1540 mhz) geheugen) kom ik op 4316 punten.
Rest van de setup:
Athlon 3200xp (stock)
1gb ram
160gb 7200rpm hdd
En een XFX 7600GT dan...

Verwijderd

Dat moet idd harder kunnen, heb je echt zekerweten alle stekkertjes aangesloten, oude drivers verwijderd, en nieuwe geinstalleerd? En zo ja, doe het nog maar een keer, je weet maar nooit.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2006 22:38 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

kga zo nieuwste drivers installeren, alle achtergrond processen uitschakelen etc, kijken of dat verbeterd (gister had de pc wel al een halve dag aangestaan voordat ik de test deed.. daar dacht ik net pas aan)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ah, net alles gedaan wat ik zei, en dat scheelt een berg! 5728 punten! Zonder overclock, dalijk eens kijken wat 'ie doet mét overclock
Hahah, net laten overclocken met coolbits, gewoon zelf de waardes laten zoeken, de core draait nu op 650 mhz en het geheugen op 1,58 ghz 8)7 Ik haal nu een score van 6434 punten :*)

[ Voor 40% gewijzigd door -tom-562 op 02-12-2006 11:34 ]

• Smarron

Smarron

The bend

-tom-562 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 11:14:
Ah, net alles gedaan wat ik zei, en dat scheelt een berg! 5728 punten! Zonder overclock, dalijk eens kijken wat 'ie doet mét overclock
Hahah, net laten overclocken met coolbits, gewoon zelf de waardes laten zoeken, de core draait nu op 650 mhz en het geheugen op 1,58 ghz 8)7 Ik haal nu een score van 6434 punten :*)
Dat is niet verkeerd! Nette score!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Kan het overigens kwaad om de videokaart op deze waardes te laten draaien? Of gaat 'ie dan korter mee (mss een stomme vraag, maar ik vraag 't toch voor de zekerheid)

Verwijderd

-tom-562 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 12:24:
Kan het overigens kwaad om de videokaart op deze waardes te laten draaien? Of gaat 'ie dan korter mee (mss een stomme vraag, maar ik vraag 't toch voor de zekerheid)
Ik heb zelf een leadtek variant gekocht een tijd geleden. Ik kon met 3dmark de kaart op 673/800 krijgen maar wanneer ik langer ging spelen liep hij vast.

Wat me opvalt is dat de kaart niet meer met artifacts werkt maar gewoon vastloopt wanneer ie te hoog geclocked is. Opzich rete irritant omdat je met vorige graka (ook nvidia) met atitool je max. waardes kon laten vinden... Dat is dus helaas voorbij.

Ik heb de kaart nu op 1.65V lopen (ipv de standaard 1.5V) en hij trekt memory 775 (standaard 700 - hoger dan dat was een vastloper) en de core op 625 (ben die nog aan het tunen).
Wanneer de kaart op 1.5V liep was deze niet eens op 750 mem en 580 core te krijgen. Waar ik logischerwijs ontzettend van baalde

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb vanochtend ook nog half uur tot 3 kwariter oblivion gespeeld, en liep niet vast... Maar kan het kwaad om hem op deze speeds te laten draaien?

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren een XFX 7600 GT in mijn AGP systeem. Bij het programma RivaTuner v2.0 RC 16.1 zag ik dat 12 PP gebruikt worden en er nog 4 beschikbaar zijn. Na een herstart worden deze pipelines echter niet ingeschakeld. Bij een vorige videokaart werkte dit, ervan afgezien of het resultaat goed was en konden de pipelines altijd worden ingeschakeld. Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak is?
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om een Zalman VF900CU op deze kaart te monteren? Deze lijkt namelijk toch niet compatible. Is er iemand die kan vertellen of de VF700 past?
Alvast bedankt voor de reacties!

Verwijderd

de nvidia 7000serie zijn met een laser lock behandelt
Is dus niet meer mogelijk

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

-tom-562 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 22:03:
Ik heb vanochtend ook nog half uur tot 3 kwariter oblivion gespeeld, en liep niet vast... Maar kan het kwaad om hem op deze speeds te laten draaien?
..?

Verwijderd

Heb vorige week deze bestelt bij alternate en heb die in de oude pc hier gezet voor mijn broertje en hij is er zeer gelukkig mee :)

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JAGXNM

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2006 19:20 ]

• Smarron

Smarron

The bend

Lijkt me niet. Als je koeling goed is, je geen artifacts ziet of vastlopers krijgt en de temp. niet al te hoog wordt kan het geen kwaad hoor.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.