Toon posts:

7600GT AGP te koop?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 3.684 views sinds 30-01-2008

• Abductor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-07 13:43
IndoBoy schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:02:
Gezien bij Computerfarm

402625: CLUB3D 7600GT 256MB AGPx8 Retail
Type: CGN–G766 Fabrieksgarantie 24 maanden. Levertijd ca. 10–21 dagen.

€ 158.68

Helaas niet op voorraad. Wel goedkoper dus dan Alternate €189,-
Da's op zich wel vreemd, die hele kaart is niet eens terug te vinden op de site van Club3D als je op de normale manier zoekt. Maar hun productcode klopt wel, want als je op CGN-G766 googlet, komt deze pagina tevoorschijn.
Gezien de specs een uitermate standaard GT dus, Club3D kennende, komt deze dus hoogstwaarschijnlijk met groene PCB en stock-cooler.

En dan ook nog eens bij Computerfarm. Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar ik krijg rillingen op m'n rug van die toko -> survey
Dan geef ik liever die paar tientjes extra uit bij Alternate, die hebben ze ondertussen op voorraad gekregen. Van de week ff langsrijden denk'k.
Wat ik alleen jammer vindt, is dat bij de specs van de XFX de bus van 256-bit is teruggebracht naar 128-bit. Maar goed... als alle GT's, dus ook de PCI-E's, maar een 128-bit bus hebben, moet het haast wel een typo zijn geweest.

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 12:36

henri8096

BIM is not a software!

bla

[ Voor 99% gewijzigd door henri8096 op 09-10-2006 21:41 ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ja, op voorraad. Ik zou er even niet te veel vanuitgaan hoor. :)
Ik zit namelijk te wachten op mijn kaart van Alternate en de kaart zou al vrijdag op voorraad zijn, maar gistermiddag waren ze dat nog niet. Tuurlijk kunnen ze nu op voorraad zijn, maar ik wil dat eerst wel even zeker weten.

Ik zit echt te wachten op die kaart. Week geleden gekocht, dus wil em nu ook hebben ook.

edit: Ik heb net gebeld en mij is beloofd dat de kaart vandaag met de post meegaat. De kaart hebben ze dus op voorraad. Mensen, dus niet vandaag de kaart zelf gaan halen, want dan kunnen ze mijn kaart nog wel eens aan jou verkopen en dan heb ik alsnog niets :+

[ Voor 25% gewijzigd door Hann1BaL op 03-10-2006 12:24 ]

• Abductor
Hann1BaL schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:59:

Mensen, dus niet vandaag de kaart zelf gaan halen, want dan kunnen ze mijn kaart nog wel eens aan jou verkopen en dan heb ik alsnog niets :+
Rustig maar hor, kheb vandaag niet eens tijd ;)

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 18:22
kek ik zat mij vandaag net af te vragen wat voor mijn systeem de beste VGA upgrade is.

Heb nog een wat oudere setup dan Hann1bal (AMD xp2100+ op een Epox MB, wel de zelfde vga kaart (alleen is de mijne van saphire) en 1,5gig mem.

Nu speel ik eigenlijk alleen maar WoW op deze pc en ik heb het idee dat het in als het graisch stokt het ook echt me vga kaart is die ligt te bokken.
Nu las ik al dat een x850 een goede upgrade is en vroeg mij af of de x800 ook al een verschil gaat maken (wil er nu niet teveel aanuitgeven aangezien ik beging volgende jaar toch wat nieuwe spullen gaat kopen.

Slash Care
Mementô

• Hann1BaL

Hann1BaL

Routed schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:50:
kek ik zat mij vandaag net af te vragen wat voor mijn systeem de beste VGA upgrade is.

Heb nog een wat oudere setup dan Hann1bal (AMD xp2100+ op een Epox MB, wel de zelfde vga kaart (alleen is de mijne van saphire) en 1,5gig mem.

Nu speel ik eigenlijk alleen maar WoW op deze pc en ik heb het idee dat het in als het graisch stokt het ook echt me vga kaart is die ligt te bokken.
Nu las ik al dat een x850 een goede upgrade is en vroeg mij af of de x800 ook al een verschil gaat maken (wil er nu niet teveel aanuitgeven aangezien ik beging volgende jaar toch wat nieuwe spullen gaat kopen.
Als je begin volgend jaar al nieuwe spullen gaat halen zou ik met dezelfde setup blijven gamen. Een x850 XT kost ook bijna 200 euro. Dan kan je net zo goed een 7600 GT bestellen. Je kan ook een 7600 GS bestellen voor 120 euro, maar dan is je performancewinst niet megagroot. Een 2e hands 6x00 (GT of ultra) zou misschien ook een oplossing zijn.

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Weet er iemand nog een goed adresje voor een 7600gt of 7800gs in duitsland? Ik woon vlak bij nijmegen. En het liefst iets waar iemand ervaring mee heeft want kan er zo ook wel een paar vinden...... Maar hoor het graag van iemand die er zelf geweest is.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Twanjo schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 15:24:
Weet er iemand nog een goed adresje voor een 7600gt of 7800gs in duitsland? Ik woon vlak bij nijmegen. En het liefst iets waar iemand ervaring mee heeft want kan er zo ook wel een paar vinden...... Maar hoor het graag van iemand die er zelf geweest is.
alternate.de :)
Check dat adres eens.

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 19:18

rvd50

...................

ik wil graag een Samsung 205BW 20"inch wide-screen scherm kopen, maar ik denk dat ik een probleem krijg met mijn videokaart. Nu heb ik een Asus V9570TD FX5700 256MB. Ik denk dat dat problemen gaat geven als ik ga gamen. Ik heb bij Alternate de XFX A7600GT gezien, goede kaart naar mijn idee. Maar welke kan je in mijn geval het beste nemen, de 7600GT of de 7800GS, icm het boven genoemde type scherm. Of een anders advies?

Trekt mijn 350W voeding deze kaarten wel?

R.D50

• Hann1BaL

Hann1BaL

Beide kaarten hebben ongeveer dezelfde ondersteuning en de 7600 GT is iets goedkoper en evengoed soms sneller dan de 7800 GS. De kaarten zouden beiden moeten werken met een 350 W voeding, al hangt dat natuurlijk ook van je overige specificaties af. Het is geen slecht idee om 1 van beide kaarten aan te schaffen.

Er wordt beweerd dat de 7800 GS meer overklokpotentie heeft en dat dat eigenlijk het enige verschil is. Alleen de kaart is wel duurder en of het waar is, is ook nog maar de vraag. Ik heb specifiek gekozen voor de 7600 GT, omdat ik denk dat dat een betere koop is, anders had ik het niet gedaan natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Hann1BaL op 03-10-2006 17:48 ]

• Twanjo
Hann1BaL schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:05:
[...]

alternate.de :)
Check dat adres eens.
Die is juist weer duurder..... Denk dat ik hem dan toch maar hier in NL ga bestellen i.p.v ophalen in duitsland.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Twanjo schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 18:40:
[...]

Die is juist weer duurder..... Denk dat ik hem dan toch maar hier in NL ga bestellen i.p.v ophalen in duitsland.
Ja, die is duurder dan de XFX in Nederland, maar de Leadtek is daar goedkoper dan in NL, maar het loont volgens mij inderdaad niet om de kaart daar vandaan te halen.

[ Voor 10% gewijzigd door Hann1BaL op 03-10-2006 19:19 ]

Verwijderd

Hey, ik ben ook op zoek naar een AGP gfx card die past in mijn XCCube systeem waarbij GEEN extra ruimte is en de card moet liefst stil en het liefst ook snel zijn:) Logisch toch?

Ik zag deze http://www.univendi.com/s...th=34_62&products_id=5283 Gigabyte 7600 GS AGP Silent card. Lijkt me precies een kaartje voor mijn P4 2.8@3.1 1GB RAM systeem op 1024x768 (vooralsnog)

Maar ik heb natuurlijk nog liever een betaalbare 7600GT ... Maar zijn die ook stil (te krijgen of passive, heb ik nog nergens kunnen ontdekken) en dat het nog past in mijn systeem (of 7800GS maar dan wordt het wel errug duur)?

• sylvestor2
  • Laatst online: 26-06 01:22
Ik haal mijn onderdelen meestal bij deze winkel.

http://www.cdromland.nl/?...D=20&subID=1&showall=TRUE

• Abductor
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 21:42:
Hey, ik ben ook op zoek naar een AGP gfx card die past in mijn XCCube systeem waarbij GEEN extra ruimte is en de card moet liefst stil en het liefst ook snel zijn:) Logisch toch?

Ik zag deze http://www.univendi.com/s...th=34_62&products_id=5283 Gigabyte 7600 GS AGP Silent card. Lijkt me precies een kaartje voor mijn P4 2.8@3.1 1GB RAM systeem op 1024x768 (vooralsnog)

Maar ik heb natuurlijk nog liever een betaalbare 7600GT ... Maar zijn die ook stil (te krijgen of passive, heb ik nog nergens kunnen ontdekken) en dat het nog past in mijn systeem (of 7800GS maar dan wordt het wel errug duur)?
De PCI-E variant van de 7600GT wordt door diverse fabrikanten passief geleverd. Dus aan de temperatuur van alleen de core zal het niet liggen. Bij de AGP kaarten komt daar ook een HSI bij kijken, net als bij de GS, die ook gekoeld moet worden. Deze chip wordt standaard passief gekoeld dus dat zal geen probleem moeten gaan vormen.
Nu wil ik zelf ook het liefst een passieve GT, maar vanwege de locatie van de core (dankzij die bridge-chip) is het niet mogelijk om daar een normale passieve kit van bijv. Zalman er op te zetten.
Tenzij het mogelijk is om een ZM80D-HP ondersteboven te monteren??? Iemand al geprobeert?
Een andere vraag: Wanneer het lukt om de kaart (GT) passief te maken, wat voor gevolgen heeft de gecombineerde hitteproductie van de core en de HSI en in hoeverre moet je daar je airflow voor gaan aanpassen?

• henri8096

henri8096

BIM is not a software!

bla

[ Voor 99% gewijzigd door henri8096 op 09-10-2006 21:42 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:29

-tom-562

Oliesjeik

Abductor schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 09:30:
[...]

Da's op zich wel vreemd, die hele kaart is niet eens terug te vinden op de site van Club3D als je op de normale manier zoekt. Maar hun productcode klopt wel, want als je op CGN-G766 googlet, komt deze pagina tevoorschijn.
Gezien de specs een uitermate standaard GT dus, Club3D kennende, komt deze dus hoogstwaarschijnlijk met groene PCB en stock-cooler.

En dan ook nog eens bij Computerfarm. Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar ik krijg rillingen op m'n rug van die toko -> survey
Dan geef ik liever die paar tientjes extra uit bij Alternate, die hebben ze ondertussen op voorraad gekregen. Van de week ff langsrijden denk'k.
Wat ik alleen jammer vindt, is dat bij de specs van de XFX de bus van 256-bit is teruggebracht naar 128-bit. Maar goed... als alle GT's, dus ook de PCI-E's, maar een 128-bit bus hebben, moet het haast wel een typo zijn geweest.
een 7600gt heeft toch altijd een bus van 128-bit?

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>

• Abductor
henri8096 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 10:35:
[...]

Heb er ook maar eens achteraan gebeld.
Bestelling was wel binnen, maar order is nergens doorgevoerd |:(
Ze hebben een nieuw order aangemaakt. Morgen moet ie binnen zijn. . . .

(hier in dit topic zo al 2 mensen die er achteraan moeten bellen . . . toeval?? :X )
Nee, bekend verhaal dat Alternate de spreekwoordelijke schop onder z'n hol nodig heeft om iets gedaan te krijgen.
-tom- schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 10:55:
[...]

een 7600gt heeft toch altijd een bus van 128-bit?
Ja

• Hann1BaL

Hann1BaL

Abductor schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 11:52:
[...]

Nee, bekend verhaal dat Alternate de spreekwoordelijke schop onder z'n hol nodig heeft om iets gedaan te krijgen.
Klopt helemaal. Vandaag maar eens gebeld en het blijkt dat de kaart vandaag met de post is mee gegaan, terwijl gister werd gezegd dat dat gister met de post is mee gegaan. Nu maar hopen dat ze vandaag wel echt de waarheid spreken. Volgens mij vinden ze mij bij Alternate irritant. Ik denk dat ik nu wel 6 keer gebeld heb 8)

• Abductor
Hann1BaL schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 16:12:
[...]

Klopt helemaal. Vandaag maar eens gebeld en het blijkt dat de kaart vandaag met de post is mee gegaan, terwijl gister werd gezegd dat dat gister met de post is mee gegaan. Nu maar hopen dat ze vandaag wel echt de waarheid spreken. Volgens mij vinden ze mij bij Alternate irritant. Ik denk dat ik nu wel 6 keer gebeld heb 8)
Snappie nu waarom ik het over langsrijden had. ;)

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 19:18

rvd50

...................

zojuist XFX 7600 GT AGP bij Alternate besteld, ga hem vrijdag ophalen. Ik heb nog een Zalman VF-700 Alcu liggen ben benieuwd of ie erop past, op de zalman site staat van wel. Maar ik denk dat ze de 'AGP-omvormer', de HSI, over het hoofd hebben gezien, waardoor de koeler er niet op past. Dat is een soort blokje op de kaart. Bij de 6600GT waren dit soort probleem ook al moeilijk op te lossen. Maar ik wacht af:)

Iemand ervaringen?

voor de nieuwsgierigen onder ons, kijk even op de onderstaande link als je meer over dit probleem wilt weten...

http://www.zalman.co.kr/product/cooler/VF700_6600GT_eng.html

[ Voor 17% gewijzigd door rvd50 op 04-10-2006 22:47 ]

R.D50

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik heb de kaart binnen. Keurig verpakt. Geen extra software meegeleverd, behalve drivers dan. De kaart werkt op dit moment prima. Overigens is de koeler van XFX geen lawaaistichter op dit moment (ook tijdens games niet)

[ Voor 25% gewijzigd door Hann1BaL op 05-10-2006 11:42 ]

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:12
Ik vraag me af of het de moeite waard is om naar deze kaart te upgraden als ik momenteel een XFX 6800 XT Xtreme AGP videokaart (core 450 Mhz./mem 245 MB 1000 Mhz. 256 bits/ 8 pixelpipelines (niet unlockbaar)) heb.

Of kan ik beter doorsparen en over enkele maanden overstappen op een PCI-Express configuratie?

• Twanjo
En was het, het wachten waard hann1bal? Ik zit ook nog steeds sterk te twijfelen. Maar ten opzichte van mijn club3d nvidia geforce 5900xt zal het een hele verbetering zijn.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:41
Zou ik niet doen... Nu weer bijna 200 euro investeren in een verouderde standaard is gekkenwerk, en het verschil t.o.v. een 6800XT is nou ook weer niet werelds. Als je nou een FX5900 hebt is het nog het overwegen waard.....

• Abductor
ruftman schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:51:
Ik vraag me af of het de moeite waard is om naar deze kaart te upgraden als ik momenteel een XFX 6800 XT Xtreme AGP videokaart (core 450 Mhz./mem 245 MB 1000 Mhz. 256 bits/ 8 pixelpipelines (niet unlockbaar)) heb.

Of kan ik beter doorsparen en over enkele maanden overstappen op een PCI-Express configuratie?
Spaar maar door voor PCI-Express. Upgraden naar een 7600GT geeft jouw te weinig winst voor het geld wat je er voor neer zal leggen.

• Abductor
Twanjo schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:53:
En was het, het wachten waard hann1bal? Ik zit ook nog steeds sterk te twijfelen. Maar ten opzichte van mijn club3d nvidia geforce 5900xt zal het een hele verbetering zijn.
Als die niet unlockbaar is, zou ik het doen.
Is die dat wel, moet je kijken wat je winst is om het daarna af te wegen.
Ik weet niet hoever je het al geprobeerd hebt, maar een 5900XT kan een geweldiger overklokker zijn (resultaten soms beter dan Ultra)

• Hann1BaL

Hann1BaL

Twanjo schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:53:
het was het wachten zeker waard. Heerlijk zoals Ghost Recon Advanced Warrior nu draait. Vlekkeloos. Ik heb nog geen benchmarks gedraaid, maar het lijkt er aardig op alsof niets in mijn systeem de bottleneck is die de videokaart niet tot zijn recht laat komen. Ook ging het verwijderen van de drivers van de oude kaart zeer voorspoedig met Driver Cleaner pro.

Wat al gezegd wordt. Als je kaart goed over te klokken is, is het misschien niet de moeite waard, maar anders is het zeker de moeite waard. Games hebben nog steeds de videokaart als bottleneck. Zelfs nieuwe games hebben geen superzware CPU nodig om op full detail te kunnen draaien. Dan mag je AGP van mij verouderde techniek noemen. Zoals bekend is de AGP snelheid nog steeds ruim voldoende om de kaart van data te voorzien. Ook blijkt uit benchmarks dat deze AGP versie niet onder doet voor de PCI-E versie.

De kaart wordt geleverd met:
2x DVI-I -> VGA adapter
S-videokabeltje
molexsplitter voor het geval dat al je molexjes gebruikt zijn.
handleiding en drivers cd

• Twanjo
ff off-topic

Hmm ik heb niet zo veel met overclocken........ Maar als hij wel unlockbaar is (mijn fx5900xt) dan zal hij toch zeker nooit in de buurt komen van een 7600gt qua prestaties?

--------[ GPU ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------

[ AGP 8x: nVIDIA GeForce FX 5900 ]

Grafische Processor Eigenschappen:
Video kaart nVIDIA GeForce FX 5900XT
GPU Codename NV35
PCI-apparaat 10DE-0331 / 0000-0000
Transistoren 130 miljoen
Procestechnologie 0.13 um
Bus Type AGP 8x @ 8x
Geheugengrootte 128 MB
GPU Kloksnelheid 377 Mhz
RAMDAC kloksnelheid 400 Mhz
Pixel Pipelines 4
TMU Per Pipeline 2
Vertex Shaders 3 (v2.0)
Pixel Shaders 4 (v2.0)
DirectX hardware ondersteuning DirectX v9.0
Pixel Fillrate 1508 MPixel/s
Texel Fillrate 3016 MTexel/s

Geheugenbus-Eigenschappen:
Bus Type DDR
Bus Breedte 256 bit
Werkelijke kloksnelheid 351 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 702 Mhz
Bandbreedte 21.9 GB/s

Diversen:
Ventilatorsnelheid 26%

nVIDIA ForceWare Clocks:
Standard 2D GPU: 300 Mhz, Geheugen: 700 Mhz
Low-Power 3D GPU: 375 Mhz, Geheugen: 700 Mhz
Performance 3D GPU: 390 Mhz, Geheugen: 700 Mhz

Frabrikant Grafische processor:
Firmanaam NVIDIA Corporation
Productinformatie http://www.nvidia.com/page/products.html
Besturingssoftware download http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
Besturingssoftware Update http://driveragent.com?ref=59

Kan iemand zo zien of hij unlockbaar is?

• ruftman
  • Laatst online: 11:12
Thanx voor de antwoorden. In dat geval draai ik lekker door met mijn AGP set-up, tot er echt niks meer met op fatsoenlijke resoluties met fatsoenlijke effecten te spelen valt (of uit elkaar dondert). Tot die tijd kan ik lekker doorsparen voor een mooie PCI-Express set-up.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Twanjo schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 13:41:
ff off-topic

Hmm ik heb niet zo veel met overclocken........ Maar als hij wel unlockbaar is (mijn fx5900xt) dan zal hij toch zeker nooit in de buurt komen van een 7600gt qua prestaties?

knip

Kan iemand zo zien of hij unlockbaar is?
Dat kan ik zo niet zien. Tuurlijk komt de kaart niet in de buurt van de prestaties van de 7600 GT (gelukkig voor mij zeg maar, anders heb ik iets veel te duurs gekocht.) Alleen moet je je wel afvragen hoeveel geld je nog in je systeem wilt steken. Het is wel de moeite waard van de aanschaf, vind ik, maar vind jij dat ook. Ik kan niet in je portemonnee kijken.

• Twanjo
Ik vind het ook nog wel de moeite waard zo'n 7600gt en belive it or not maar heb net zelfs een koper gevonden voor mijn 5900xt.......

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:00
alternate heeft een 7600gt agp

• Dnomaid
  • Laatst online: 30-06 12:46
Dat ding is ook in België te koop bij Tones, staat wel niet in hun prijslijst denk ik.
Hij kost daar €146.

Gisteren aangeraden aan een vriend van me, die kwam niet meer toe met zijn 9800 Pro. Hij is er in elk geval heel gelukkig mee!

Edit: Blijkt toch om de gs te gaan 8)7
De GT versie was enkel verkrijgbaar in PCI-Express

[ Voor 16% gewijzigd door Dnomaid op 05-10-2006 16:30 ]

• Twanjo
en is hij er nu nog gelukkig mee :?

• Hann1BaL

Hann1BaL

Dat is eerder ook al gemeld hier. Maar het klopt. Daar komt mijn XFX ook vandaan.

• henri8096

henri8096

BIM is not a software!

bla

[ Voor 97% gewijzigd door henri8096 op 09-10-2006 22:07 ]

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ook even andere games getest zoals mijn Quake 4, Call of Duty 2 en Serious Sam 2. Echt heet wordt de videokaart niet. Blijft rond de 50 graden max. Quake 4 kan de kaart niet aan met alles op de hoogste instellingen en een resolutie van 1280x1024, maar dat is niet echt verwonderlijk.

Serious Sam 2 blijft soepel lopen op 1600x1200 met alles op de hoogste stand. Ook Call of Duty 2 doet het nu volledig soepel op de hoogste instellingen (AA etc, DirectX 9) met een resolutie van 1280x1024 en dat was allemaal nog wel anders met mijn Radeon 9700 pro. Ik heb geen 3dmark gedraaid en ben dat ook niet echt van plan.

Benchmarks zijn leuk om videokaarten te vergelijken, maar het boeit me niet hoeveel punten een kaart in mijn computer haalt. Ik hecht meer waarde aan de prestaties in de games die ik speel en vergelijk dat dus met hoe het was met de radeon 9700 pro.

• Abductor
Nice.
CD-Romland heeft 'm ook al. nounou...

Weet iemand toevallig al hoe het zit met de XXX-versie???

• henri8096

henri8096

BIM is not a software!

bla

[ Voor 99% gewijzigd door henri8096 op 09-10-2006 21:42 ]

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-07 21:35

Smarron

The bend

henri8096 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 23:25:
Zit er nog leven in een oude standaard?
Is de 7600GT de upgrade waard?

En eindelijk naar lang wachten was de videokaart dan binnen.
De verpakkingen van XFX ogen altijd heel mooi, in de vorm
van een X, een "subtiele" verwijzing naar het merk.

[afbeelding]

Het uitpakken is echter wat minder, want eigenlijk ben je tot
3x toe een doosje uit een doosje aan het halen.
De kwaliteit van de verpakking is echter uitstekend.
(niet dat de verpakking uitmaakt, maar het is toch onderdeel van het totaalplaatje)

Alles wat je nodig hebt zit in de verpakking.
Geen dikke game-bundels echter.
2x een DVI->VGA adapter, een molex splitter, een s-video kabel,
de gebruiksaanwijzing (met wat extra promotie materiaal) en
uiteraard de videokaart.

[afbeelding]

Maar dan hebben we toch eindelijk het kaartje uit de verpakking
en snel ingebouwd in de wachtende computer.

Het eerste wat me opvalt is dat de geheugenteller bij POST langzamer loopt . . .
Alles doet het verder prima, maar dat is toch iets of wat raar!? :?

Met Driver Cleaner Pro had ik netjes alle oude ATI rommel verwijderd.
En het installeren van de drivers gaat dan ook probleemloos.

Ik moet nVidia toch mijn complimenten geven over hun drivers.
Een stuk minder log dan het CCC van ATI. Met het CCC zijn zij
duidelijk een verkeerde weg ingeslagen. Ik zou het haast
als bloatware willen omschrijven. |:(
Mijn mond valt ook open van verbazing, met de ATI drivers
stond de geheugen teller altijd op ca. 290Mb na een verse start.
Met de nVidia drivers stond er maar 210 op de teller.
Toch een goede 80Mb die niet meer in beslag genomen wordt.

De benchmarks, ik heb alleen 3Dmark05 en 06 hiervoor gebruikt.
Die leveren een goed genoeg overzicht voor deze vergelijking.

Het test systeem:

AMD Athlon XP 3200+
1024Mb DDR400 CL2 (corsair 2x 512mb reepjes)
ASUS A7N8X Deluxe rev2.0
(voor de rest, in mijn sig. staat een link naar uitgebreide sys-specs)

De uitslagen:
[afbeelding]

Nou, die spreken voor zich.
De 7600GT is een klap sneller als de 9800pro.
Was ook eigenlijk niet anders te verwachten. O-)
Ik ben daarna toch eens wat verder gaan kijken op de website van
futuremark.
Ik was benieuwd of een vergelijkend systeem met PCI-E nou ook veel sneller was.

Test systeem
Vergelijkend systeem

Wat me hier aan opvalt, is dat er blijkbaar nog voldoende rek in het AGP8X platform zit.
Want de scores ontlopen elkaar nauwelijks.

Ook heb ik nog even gekeken vanaf wanneer je beter door kan sparen voor een
PCI-E platformpje.

Voor de 6800GT, de X850, en de X800 is het beter om nog even door te sparen.
Voor 6600, x700 en lager, en ook de oudere generaties is deze upgrade al gauw gerechtvaardigd.

In ieder geval houd de 7600GT het AGP platform nog even in leven. _/-\o_
Uitstekend dit! Leuk reviewtje en komt zeer goed uit voor mij. Ik heb op dit moment zowat hetzelfde systeem (een 9800Pro, 1gb intern, XP2500+ @ XP4000+ en een nForce2 chipset) en wil zsm upgraden. Ik zat al rot te twijfelen tussen de X850XT en de 7800GS, maar gezien mijn lege portomonnee (videokaart is kapot aan het gaan helaas) vind ik deze 7600GT een zeer goed alternatief en nu kan ik goed zien wat voor performancewinst ik daarmee ga krijgen.

Ik heb niet het hele topic gelezen (shame on me, I know), maar vond deze review en ik ben nu overtuigd om de 7800GS en X850XT links te laten liggen: http://www.hardwarezone.c...ew.php?id=2031&cid=3&pg=1

edit:
En die had Abductor een maand geleden al gevonden.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Hann1BaL schreef op donderdag 21 september 2006 @ 11:31:
Heeft iemand benchmarks gezien waarin je een vergelijking ziet met alleen maar AGP kaarten, waaronder de 7600 GT en ook oudere kaarten zoals de radeon 9800 XT en de FX5900 Ultra bijv?
Daar blaast een 6600GT al dik overheen...laat staan een 7600GT

Verwijderd

IndoBoy schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:08:
[...]

Bedankt voor je advies. Alleen heeft Hann1BaL gelijk, mijn bordje is van het type 754. Als ik een 939 bordje had dan had ik zeer zeker gebruik gemaakt van je tip.
Je hebt ook prima 754 bordjes met PCI-X hoor...

• Smarron

Smarron

The bend

Ook besteld (en voor 15.00u wat volgens Alternate dezelfde verstuurd gaat worden). Ben benieuwd of ik hem maandag binnenkrijg of ook moet gaan bellen. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Smarron op 07-10-2006 12:11 ]

• henri8096

henri8096

BIM is not a software!

bla

[ Voor 99% gewijzigd door henri8096 op 09-10-2006 21:43 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:29

-tom-562

Oliesjeik

leuke review! Als ik m'n belastinggeld heb, ga ik 'm denk ik ook aanschaffen.
Ik heb ook praktisch hetzelfde systeem als jou (3200xp, ati radeon 9800 pro en 1gb geheugen). Zo te zien is 'ie de 190 euro dus dik waard :)

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>

• Abductor
Kan nog goedkoper en blijkbaar lijkt alternate voorlopig de place to be.
Ze leveren nu ook de Leadtek A7600GT voor € 179,-.
Wordt volgens hun over enkele dagen op voorraad verwacht.

• henri8096

henri8096

BIM is not a software!

bla

[ Voor 97% gewijzigd door henri8096 op 09-10-2006 21:43 ]

• r0el
  • Niet online
Na hele topic doorgelezen te hebben zit ik in dubio; heb zelf een 6800LE maar met 12 pipelines unlocked en alle vertexshaders open. Presteert stukje beter dan de 6600GT maar is geen topkaart sowieso. Kben alleen bang dat ie moeite gaat hebben met Vista voluit. Wat denken jullie? Upgraden naar betere AGP of toch PCI-E systeem sparen?

• eSCe
  • Laatst online: 08-07 17:56
r0el schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:22:
Na hele topic doorgelezen te hebben zit ik in dubio; heb zelf een 6800LE maar met 12 pipelines unlocked en alle vertexshaders open. Presteert stukje beter dan de 6600GT maar is geen topkaart sowieso. Kben alleen bang dat ie moeite gaat hebben met Vista voluit. Wat denken jullie? Upgraden naar betere AGP of toch PCI-E systeem sparen?
ik zou voor een sterkere agp gaan, voor niet overdreven veel geld zal hij wel meekunnen en je cpu ziet er nog goed uit (je hebt een 3500+ right?)
je kunt natuurlijk ook een nieuw mobo + vga kopen, maar daarvoor heb je weer een groter budget nodig ;)

Verwijderd

Ik zit er ook aan te denken om een 7600gt te halen.

Heb nu het volgende systeem:
Amd 64 Semp 3400+
1024 mb pc3200
Asus K8n
Geforce 6800le, niet unlockbaar.
Audigy 2
200gig hdd

Is toch wel de moeite waard of niet? Eventueel nog 1 gig geheugen erbij.

• Aubergine
  • Laatst online: 05-06 14:59
Miss. sempron lichtjes overklokken zodat je zeker weet dat het geen bottleneck is.

• Smarron

Smarron

The bend

Nog een review waar de Leadtek 7600GT het opneemt tegen de 7800GSOC, de 7600GS en de X1600Pro.

http://www.trustedreviews...cle.aspx?page=7984&head=0

De echte concurrent is de 7800GSOC, welke stuivertje wisselen met de benchmarks.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Abductor schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 21:26:
Kan nog goedkoper en blijkbaar lijkt alternate voorlopig de place to be.
Ze leveren nu ook de Leadtek A7600GT voor € 179,-.
Wordt volgens hun over enkele dagen op voorraad verwacht.
Ik zou niet te veel afgaan op wat Alternate verwacht :)
Valt af en toe wel eens wat tegen...
Smarron schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 00:46:
Nog een review waar de Leadtek 7600GT het opneemt tegen de 7800GSOC, de 7600GS en de X1600Pro.

http://www.trustedreviews...cle.aspx?page=7984&head=0

De echte concurrent is de 7800GSOC, welke stuivertje wisselen met de benchmarks.
Ja, qua prestatie is het stuivertje wisselen. Wat beste koop betreft niet dan, want het prijsverschil is aanzienlijk en dat maakt de 7600 GT des te interessanter.

[ Voor 35% gewijzigd door Hann1BaL op 09-10-2006 11:19 ]

• Smarron

Smarron

The bend

Hann1BaL schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 11:18:
Ik zou niet te veel afgaan op wat Alternate verwacht :)
Valt af en toe wel eens wat tegen...
Ik heb tot nu toe 2 emailtjes van Alternate gekregen. De 3e zou de verzendbevestiging zijn. Die komt hopelijk vandaag. Had jij na het bellen met hun ook een 3e gehad ?
Ja, qua prestatie is het stuivertje wisselen. Wat beste koop betreft niet dan, want het prijsverschil is aanzienlijk en dat maakt de 7600 GT des te interessanter.
Idd, daarom was voor mij ook de keuze simpel. € 60,- besparen op een kaart die in principe evengoed presteert.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
[niet zinnige tekst]

[ Voor 96% gewijzigd door catfish op 09-10-2006 13:17 ]

• Sannieboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 14:19
Trouwens, ik begreep via een franse forum dat er een 7900Gt gaat AGP uitkomen, klopt dat??? >:) of is dat gewoon de 7800gs+ van Gainward?

[ Voor 18% gewijzigd door Sannieboy op 09-10-2006 14:12 ]

• Hann1BaL

Hann1BaL

Smarron schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 13:09:
[...]
Ik heb tot nu toe 2 emailtjes van Alternate gekregen. De 3e zou de verzendbevestiging zijn. Die komt hopelijk vandaag. Had jij na het bellen met hun ook een 3e gehad ?
Ik heb alleen een verzendbevestiging gehad. Geen extra mailtje. Ik werd telefonisch wel goed geholpen, maar ik wist alleen niet waar ik aan toe was. Voor de rest weinig aan te merken op Alternate. Produkt was goed verpakt. Je krijgt meteen een formulier mee waarmee je je produkt eenvoudig retour kan sturen. Ik heb dus 2 mailtjes gehad: orderbevestiging en verzendbevestiging

Verwijderd

Die XFX 7600GT AGP ... maakt die veel herrie? Is namelijk iets wat ik niet kan gebruiken (staat in de huiskamer ... vrouwtje, je kent het wel) daarom keek ik in eerste instantie naar een passive 7600 GS AGP. (hier http://tweakers.net/productsurvey/145304 staat nl dat het wel meevalt met de herrie, maar hoeveel is dat in een huiskamer?)

En, misschien een hele domme vraag maar zou je de 7600GT ook iets kunnen UNDER clocken om de mogelijke herrie tegen te gaan, bv als je gewoon aanhet surfen bent en dan die 3d power niet echt nodig hebt.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 22:20:
Die XFX 7600GT AGP ... maakt die veel herrie? Is namelijk iets wat ik niet kan gebruiken (staat in de huiskamer ... vrouwtje, je kent het wel) daarom keek ik in eerste instantie naar een passive 7600 GS AGP. (hier http://tweakers.net/productsurvey/145304 staat nl dat het wel meevalt met de herrie, maar hoeveel is dat in een huiskamer?)

En, misschien een hele domme vraag maar zou je de 7600GT ook iets kunnen UNDER clocken om de mogelijke herrie tegen te gaan, bv als je gewoon aanhet surfen bent en dan die 3d power niet echt nodig hebt.
Een 6600GT (AGP, Asus) gaat in 2D modus in ieder geval zo'n 200MHz trager lopen op de core. Ik heb ook ingesteld dat de ventilator dan trager gaat draaien.

Het lijkt me dat dat ook op de 7600GT zit (iig wel op de PCI-E versie van Asus die ik in m'n handen heb gehad).

• mister_S
  • Laatst online: 08-07 13:19
Ik volg de 7600GT al een tijdje en kan maar niet beslissen of ik het moet kopen. Ik maak me vooral zorgen over hoe groot mijn prestatiewinst is. Ik heb nu een 6800 die is unlocked en overclocked, ik haal zo'n 4200 punten met 3Dmark 2005. Ik neem aan dat de 7600GT heel wat beter is dan de 6800LE, maar is het die 180 euro waard?

• Hann1BaL

Hann1BaL

Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 22:20:

Lol, dat is mijn survey :) De kaart is redelijk stil, maar aan een passief gekoelde kaart kan hij niet tippen natuurlijk. Ik heb ook andere componenten in mijn pc zitten die wat geluid maken. Veel is het niet, maar ja, geluid geeft het wel. Moeilijk om te zeggen of het storend is. Ja de 7600 GT gaat automatisch langzamer draaien in 2D modus.
mister_S schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 23:17:
Ik volg de 7600GT al een tijdje en kan maar niet beslissen of ik het moet kopen. Ik maak me vooral zorgen over hoe groot mijn prestatiewinst is. Ik heb nu een 6800 die is unlocked en overclocked, ik haal zo'n 4200 punten met 3Dmark 2005. Ik neem aan dat de 7600GT heel wat beter is dan de 6800LE, maar is het die 180 euro waard?
Het enige wat je kan doen is benchmarks vergelijken en zelf je conclusies trekken. Niemand kan bepalen of het de moeite is. Je kan altijd nog even wachten. Duurder zullen de kaarten zomaar niet worden, goedkoper misschien wel.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:46:

Tevens doet de agp versie inderdaad niet heel veel onder voor de pci-e versie.
Waar maar verkeerd gesteld: De AGP versie doet bijna niets onder voor de PCI-E versie. Niet heel veel klinkt nog steeds als veel.

[ Voor 32% gewijzigd door Hann1BaL op 10-10-2006 10:06 ]

Verwijderd

Mijn 'good old' 9800 Pro is kassiewijle gegaan een paar daag gelee, en ben sindsdien op zoek naar wat anders. Via tom'shardware zag ik een soort 'best buy' review van agp kaarten en daar kwam de 7600 GT als beste uit de bus.(Rond die prijsklasse uiteraard)
De x850 (XT/Pro) versies zijn ook leuk, maar hebben geen SM 3.0 ondersteuning (niet belangrijkste misschien, maar toch) en zijn toch vaak ook ietsje duurder.
Tevens doet de agp versie inderdaad niet heel veel onder voor de pci-e versie.
Mijn keuze is gemaakt.

Verwijderd

@Hann1BaL ... Thx!

Verwijderd

Zo, ik heb 'm besteld. (bij Alternate) Zal snel ff laten weten hoe die bevalt. ;)

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 22:23

Marando

Muziekje?

Ben ik even blij dat ik deze thread heb gelezen. Ik heb net een vriend van me aangeraden een 7800GS te kopen, maar als ik jullie mag geloven, dan is de 7600GT AGP helemaal zo gek nog niet. Thanks! :)

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-07 21:08

Bejit

Svenska Faderland

Ik zou niet teveel vertrouwen op die trusted reviews, want ze lullen uit hun nek.

Mijn 6800GT op een Athlon XP 3200 haalde al de 2466 3DMarks in 06 versie.

Dan gaat een 7800GS(In combo met een FX-51) daar echt niet onder scoren met 400 punten. 8)7

Systeempje

• Smarron

Smarron

The bend

Bejit schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 00:39:
Ik zou niet teveel vertrouwen op die trusted reviews, want ze lullen uit hun nek.

Mijn 6800GT op een Athlon XP 3200 haalde al de 2466 3DMarks in 06 versie.

Dan gaat een 7800GS(In combo met een FX-51) daar echt niet onder scoren met 400 punten. 8)7
Mja, als het verschillende sites zijn die met zo goed als dezelfde resultaten naar boven komen, lijkt me dat toch redelijk betrouwbaar.

Post jouw scores eens met een link, dan kunnen we daar ook meer waarde aan hechten.

Maar een 7800GS moet in de regel sneller zijn dan een 6800GT.

• NeverAlone
  • Laatst online: 08-07 15:16
edit:

[ Voor 97% gewijzigd door NeverAlone op 11-10-2006 11:04 ]

Verwijderd

Ik mijn AGP XFX 7600GT ook binnen besteld bij alternate.
Had hem maandag besteld voor 15:00 uur en kreeg gister avond de verzend bevestiging.
Ik heb hem net ontvangen en sta nu al een half uur naar de doos te staren :P
Ziet er goed uit :9~
Kan hem vanavond pas testen zit nu nog op werk |:(
Na 2 jaar op een 9600XT te hebben gespeeld zal dit toch wel een verschil worden denk ik :D
Ik post nog wel ff de 3dmark scores

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2006 13:41 ]

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 13:40:
Ik mijn AGP XFX 7600GT ook binnen besteld bij alternate.
Had hem maandag besteld voor 15:00 uur en kreeg gister avond de verzend bevestiging.
Ik heb hem net ontvangen en sta nu al een half uur naar de doos te staren :P
Ziet er goed uit :9~
Kan hem vanavond pas testen zit nu nog op werk |:(
Na 2 jaar op een 9600XT te hebben gespeeld zal dit toch wel een verschil worden denk ik :D
Ik post nog wel ff de 3dmark scores
Die van mij werd vandaag voor de 2e keer aangeboden, maar mevrouw hoorde de bel te laat, waardoor meneer TPG al weg was. Helaas wachten tot morgen. :(

• Twanjo
Beste mensen het hoort hier eigenlijk niet thuis, maar de meesten van jullie zijn ook al dagen bezig met: Wordt het na een 7600 of 7800 vandaar hier even een berichtje

Ik heb nog steeds geen 7600gt agp besteld. Kreeg echter vandaag een aanbod om een 7800 GS AGP BFG OC edition over te nemen. Nieuw in doos met garantie voor 200 euro.

doen of niet doen ? Kan nergens vinden wat deze kaart nu in NL kost.

• eSCe
  • Laatst online: 08-07 17:56
ik vraag mij af of mijn X850Xt sneller/trager is dan deze kaart, ik vind geen goeie reviews :(

• Smarron

Smarron

The bend

eSCe schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 17:25:
ik vraag mij af of mijn X850Xt sneller/trager is dan deze kaart, ik vind geen goeie reviews :(
Niet overstappen. De kaarten zijn zeer aan elkaar gewaagd. Het enige echte voordeel is SM3.0.
Twanjo schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 17:22:
Beste mensen het hoort hier eigenlijk niet thuis, maar de meesten van jullie zijn ook al dagen bezig met: Wordt het na een 7600 of 7800 vandaar hier even een berichtje

Ik heb nog steeds geen 7600gt agp besteld. Kreeg echter vandaag een aanbod om een 7800 GS AGP BFG OC edition over te nemen. Nieuw in doos met garantie voor 200 euro.

doen of niet doen ? Kan nergens vinden wat deze kaart nu in NL kost.
Ik zou het meteen doen! De enige reden voor mij is het prijsverschil, maar de 7800GS heeft veel meer oc-potentieel en voor dezelfde prijs natuurlijk niet laten liggen.

Verwijderd

Zondagmiddag de XFX 7600GT besteld bij Alternate, werd maandag verzonden en was dinsdag in huis. Lang leve de creditcard en buren die altijd thuis zijn ;)

Maargoed kaartje loopt super, ik had hiervoor een radeon 9800 Pro (128mb) en dit is toch wel ff een stukkie beter. Kan nu eindelijk Ghost recon advanced warfighter gaan spelen..

m'n 3Dmark05 score met de 7600GT is 5751puntjes en met de 9800pro waren dat slechts 2239 punten.

Systeemspecs: AMD Athlon 64 3200+ op een Asus A8V deluxe met 2x 512MB DDR3200.

Voor die 200 euro (incl verzendkosten) heb ik de levensduur van m'n systeempje met 2 jaar opgerekt denk ik zo :)

• Aubergine
  • Laatst online: 05-06 14:59
Hmz, met een 6600GT behaal ik 4000 punten in 3dmark05...

• Smarron

Smarron

The bend

Aubergine schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:18:
Hmz, met een 6600GT behaal ik 4000 punten in 3dmark05...
Dat kan. :z

Ik denk dat we deze tabel wel aan kunnen houden als redelijk betrouwbaar. Ik zie dat meer mensen zo rond de 5600-5800 punten scoort in 3DMark2005 in de standaardmodus (1024*768):

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com/img/data/articles/2006/2031/3dmark05a.gif

Verwijderd

Ik wilde ook deze kaart gaan bestellen maar nu zie ik bij Alternate dat hij een 128bit geheugen interface heeft (whatever that may be) en dat de 7800 GS Extreme er een heeft van 256bit.

Is dit erg? Zijn er ook versies van de 7600GT met een 256bit interface? Er staat mij iets van bij dat ik hier op moest letten bij de aanschaf van mijn huidige 9800pro. Kan iemand mij geruststellen zodat ik hem kan bestellen? :P

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 09:37:
Ik wilde ook deze kaart gaan bestellen maar nu zie ik bij Alternate dat hij een 128bit geheugen interface heeft (whatever that may be) en dat de 7800 GS Extreme er een heeft van 256bit.

Is dit erg? Zijn er ook versies van de 7600GT met een 256bit interface? Er staat mij iets van bij dat ik hier op moest letten bij de aanschaf van mijn huidige 9800pro. Kan iemand mij geruststellen zodat ik hem kan bestellen? :P
Ik heb er wel wat over gelezen, maar dat dit niks uitmaakte voor de prestaties, itt die 9800Pro ja. Die had daardoor wel een performancedrop.

Verwijderd

Gister me nieuwe XFX 9600GT getest met 3dmark03:

Moederbord: ASUS A7N8X-X
Cpu: Barton OC 3200+ 2.2 Ghz
Mem: 2X 512mb (Kingston)

Mijn oude score met een ATI 9600XT was 3.612
Nu met XFX 7600GT 11.612 8)

Voor mijn setup niet onaardig dacht ik zo

BF2 Draait alles op high _/-\o_ maar nog niet met AA geprobeerd fps tussen de 45 / 80
Halflife2 alles op high loopt vloeiend de fps nog niet gekeken

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 10:09:
Gister me nieuwe XFX 9600GT getest met 3dmark03:

Moederbord: ASUS A7N8X-X
Cpu: Barton OC 3200+ 2.2 Ghz
Mem: 2X 512mb (Kingston)

Mijn oude score met een ATI 9600XT was 3.612
Nu met XFX 9600GT 11.612 8)

Voor mijn setup niet onaardig dacht ik zo

BF2 Draait alles op high _/-\o_ maar nog niet met AA geprobeerd fps tussen de 45 / 80
Halflife2 alles op high loopt vloeiend de fps nog niet gekeken
Ik neem aan dat je de 7600GT bedoelt. ;)

Kun je 2005 ook testen ? Ik zal vanmiddag 2003 ook testen en ben benieuwd welk verschil er in punten optreedt met mijn cpu (XP-M2500+ @ XP4000+). Ik heb ook de XFX. Ik zal direct kijken hoeveel oc-potentieel het kaartje heeft en zo snel mogelijk voorzien van waterkoeling.

Verwijderd

Smarron schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 10:17:
[...]
Ik neem aan dat je de 7600GT bedoelt. ;)

Kun je 2005 ook testen ?
Heb het al veranderd raak in de war van al die getalletjes 8)7
Ik test vanaaf ook wel 2005
Ik vraag me af of het voor mij nog zin heeft om 2X 1Gb Memmory te Kopen?

Verwijderd

Smarron schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 09:57:
[...]
Ik heb er wel wat over gelezen, maar dat dit niks uitmaakte voor de prestaties, itt die 9800Pro ja. Die had daardoor wel een performancedrop.
Merci, hij is besteld.. (als ie bagger is weet ik je te vinden ;) )

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-06 16:37

bosaap22

Doing things I'm good at.

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 10:23:
[...]

Hhhmm.... Denk niet dat je daar erg veel van zal merken.... Daar zijn je specs (begrijp me niet verkeerd) niet snel genoeg voor. Alleen als je spellen in hoge resoluties wil gaan draaien (meer dan 1280*10124) dan heb je iets aan meer dan een gig mem. Maar daar komt bij dat je cpu dat waarschijnlijk niet gaat trekken en je 7600GT in de nieuwe spellen ook niet. De meeste mensen hebben ondertussen een TFT, dus hoger dan 1280*10124 gaat meestal al niet (of je moet 20"of meer hebben).
Als ik jou was zou ik dat geld lekker bewaren en met de onderdelen die je nu hebt, het zo lang mogelijk proberen te rekken. Koop je over een jaar ofzo een nieuwe pc. Onderdelen zijn nu goed in evenwicht... :)

Verwijderd

Hmm ik schaf ook een nieuwe 7600gt aan 256 MB... (volgens mij de enige keus qua geheugen hoeveelheid)

Maar, dat 128 bits kanaal, maakt dat wat uit, mijn 9800xt heef 256...

daarnaast neem ik een

amd 3800+ windsor
1 gb ram
en een nieuwe voeding.

is dat wat of moet ik aan de opties iets veranderen

• Hann1BaL

Hann1BaL

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:29:
Hmm ik schaf ook een nieuwe 7600gt aan 256 MB... (volgens mij de enige keus qua geheugen hoeveelheid)

daarnaast neem ik een

amd 3800+ windsor
1 gb ram
en een nieuwe voeding.

Een 128 bits geheugencontroller is helemaal niet boeiend. Het gaat om de prestaties en hoe de kaart dat bereikt is in mijn ogen bijzaak. Tuurlijk zorgt het voor een lagere bandbreedte dan een 256 bits bus zou hebben. Opzich een leuk systeem. Prima keuze, al zijn er tig andere keuzes mogelijk die ook prima zouden kunnen.

Je 9800 XT wordt weggeblazen door de 7600 GT, dus ja, wat heb je er aan? Het enige puntje van kritiek is misschien de beperkte overklokmogelijkheden die de kaart biedt. Ik denk dat je met een 7800 GS meer kan overklokken, maar een garantie op succes heb je nooit.

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 10:23:
Heb het al veranderd raak in de war van al die getalletjes 8)7
Ik test vanaaf ook wel 2005
Ligt eraan welke spellen je gaat spelen. Met BF2 oid kan het zeker geen kwaad.
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 10:46:
Merci, hij is besteld.. (als ie bagger is weet ik je te vinden ;) )
Zie ook de benchmark van hierboven. De 7800GS is 256bit, maar is geen haar sneller en deze uitleg klopt uitstekend:
Hann1BaL schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:43:
Een 128 bits geheugencontroller is helemaal niet boeiend. Het gaat om de prestaties en hoe de kaart dat bereikt is in mijn ogen bijzaak. Tuurlijk zorgt het voor een lagere bandbreedte dan een 256 bits bus zou hebben.
Ofwel, het maakt niet uit, als de prestaties maar gehaald worden en dat worden ze zeker!

Verwijderd

BF2 draait nu prima.
Mischien dat ie dan wat sneller laadt met 2gb memmory maar dat maakt me niet zoveel uit.
Ik spaar het geld wel kan ik over een jaartje een hele nieuwe pc kopen.

Trouwens het geluid dat de kaart maakt valt me alles mee ik moet echt aandachtig luisteren wil ik hem horen.

Ik kan eigenlijk nog nergens een review vinden van de XFX kaart alleen de leadtek.

• mister_S
  • Laatst online: 08-07 13:19
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 09:37:

De 7600GT compenseert de kleinere bandbreedte met hoge kloksnelheden. De 7800GS is momenteel wel de beste AGP-kaart maar als je kijkt naar prijs/kwaliteit is 7600GT de betere. De 7800GS is gewoon te duur voor de geleverde performance.
Het enige nadeel van de 7600GT is het overklokken, zoals eerder vermeldt.

[ Voor 33% gewijzigd door mister_S op 12-10-2006 14:05 ]

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-06 16:37

bosaap22

Doing things I'm good at.

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:29:

daarnaast neem ik een

amd 3800+ windsor
1 gb ram
en een nieuwe voeding.

Ik kan niet in jouw budget kijken, maar de AMD X2 processoren zijn erg aantrekkelijk op dit moment als je een basic systeem wilt aanschaffen i.c.m. een leuke videokaart. Voordeel daarvan is dat je geen AGP kaart hoeft te kopen. Die zijn namelijk een stuk duurder dan de PCI-E kaarten die dezelfde prestaties bieden!
Zie het verschil:
7600 GT AGP : €189,-
7600 GT PCI-E : €138,97
Verschil van €50,03

Voor dat geld koop je bijna (iets bijbetalen) een Asrock ALIVESATA2-GLAN, K8T890 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) . Ik weet niet of je ook nog geheugen moet kopen, want voor dit bord heb je DDR2 geheugen nodig.
Heb je nog voldoende (1gb) DDR1 geheugen, dan kun je beter kiezen voor een 939/AM2 bord van Asrock. Deze: Asrock 939Dual-VSTA, M1695 (PCI-e/AGP, Sound, LAN, SATA II, RAID)
Scheelt je namelijk het kopen van nogmaals geheugen, als je dat toch nog gewoon kunt gebruiken.
Daarbij koop je een socket AM2 of 939 CPU. Deze bijvoorbeeld: AMD Athlon 64 X2 3800+ of als je voor de AM2 variant gaat deze.

Als je dan toch gaat upgraden heb je voor weinig geld een leuk systeem en bespaar je op deze manier de aanschaf van een duurdere (AGP) videokaart, die qua prestaties even goed presteren. (PCI-E in theorie zelfs sneller.) Dat verschil steek je dan mooi in een moederbord of extra geheugen.

Qua voeding heb je dan ook echt niet meer nodig dan een A merk 350 watt, wellicht 400 watt als je later nog wat extra hardeschijven of een nieuwe videokaart erin wil zetten.
Denk dan bijvoorbeeld aan deze of deze of deze

EDIT: Welkom op GOT trouwens.. ;)

• Smarron

Smarron

The bend

Zo, de XFX even aan de tand gevoeld.

3Dmark2003: 12328
3Dmark2005: 5930 8)

Dit met de 92.91beta drivers. Ik ga even een tooltje zoeken om de speeds wat op te schroeven. de 6000 punten moet in ieder geval makkelijk gehaald worden!

Mijn 1e indruk over de geluidskwaliteit: Super! Ik hoor de kaart niet, ook niet in 3D toepassingen. Dit kan overigens wel kloppen, aangezien mijn waterpomp een nogal piepend geluidje maakt. Na het benchen is de kaart ongeveer 45 graden ?! :*)

• Kunyfyer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-05 22:15
Vandaag ook m'n 7600GT (XFX) binnengehad 8)

Specs:
Asus K8V SE Deluxe
Athlon 64 3000+ @ 2,2GHz
2x 512Mb DDR3200 (merkloos)

Hij draait nu op 640/770 ipv. 560/700
Heb 'm een aantal keer getest in 3DMark03 en 05 en bij 650/790 wilde ie niet meer zo lekker... dus iets teruggeclocked..
Draait nu lekker, zonder artifacts :)
Moet uiteraard nog ff testen of ie in games ook lekker draait, maar lijkt me op zich een leuke overclock score!

3DMark03: 12960
3DMark05: 6464

Da's ff andere koek dan m'n 5600XT (3DMark03: 2261 en 3DMark05: 355 :P)

Temp is trouwens na benchen 50-55 graden, en binnen een paar seconden weer op idle temp van 45 graden.

[ Voor 8% gewijzigd door Kunyfyer op 12-10-2006 20:57 ]

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06 17:50

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Deze Connect3D Radeon X850 Pro 256MB DDR3 (AGP, DVI, ViVo) kost ongeveer evenveel als de 7600 GT. Is de X850 Pro niet sneller en zodoende een betere aankoop?

pricewatch: Connect3D Radeon X850 Pro 256MB DDR3 (AGP, DVI, ViVo)

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

• Smarron

Smarron

The bend

IndoBoy schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 01:37:
Deze Connect3D Radeon X850 Pro 256MB DDR3 (AGP, DVI, ViVo) kost ongeveer evenveel als de 7600 GT. Is de X850 Pro niet sneller en zodoende een betere aankoop?

pricewatch: Connect3D Radeon X850 Pro 256MB DDR3 (AGP, DVI, ViVo)
De X850XT is iets sneller, zie de benchmark een paar posts terug. De X850Pro zal ongeveer evensnel zijn. Het ligt er ook maar net wat welke benchmark wordt gedraaid. Het zijn in ieder geval goede concurrenten.

Voordeel van de 7600GT is dat deze SM3.0 ondersteunt en de X850-serie niet. De 7600GT wordt ook veel minder warm en verbruikt minder stroom. Het ligt er maar net aan wat je de voorkeur geeft. Maar mocht je de ATi willen nemen, zou ik je de Xpertvision X850XT aanraden.

Verwijderd

Heb mijn XFX 7600 GT ook even getest met 3dmark05. Score 5743

Specs:
MB: Msi K7N2 Delta ILSR
CPU: Athlon XP 3200+
Mem: 2x 512 mb Corsair

Ik heb her en der vernomen dat je de kaart een beetje kunt 'kietelen' met RivaTuner??
Had hiervoor een Ati en gebruikte daarvoor Atitool, maar ken RivaTuner niet. Zijn er evt. nog meer opties?

P.s: Tot nu toe erg blij met mijn aankoop! :P

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 08:28:
Heb mijn XFX 7600 GT ook even getest met 3dmark05. Score 5743

Specs:
MB: Msi K7N2 Delta ILSR
CPU: Athlon XP 3200+
Mem: 2x 512 mb Corsair

Ik heb her en der vernomen dat je de kaart een beetje kunt 'kietelen' met RivaTuner??
Had hiervoor een Ati en gebruikte daarvoor Atitool, maar ken RivaTuner niet. Zijn er evt. nog meer opties?

P.s: Tot nu toe erg blij met mijn aankoop! :P
Ja, je kunt het doen met Rivatuner. Dit is niet mijn voorkeur, maar goed. Je kunt coolbits gebruiken. Dat is alleen een registerwijziging, waardoor je bij je driverinstellingen een oc-menuutje ziet.

Ik heb nu een max. score van 6269 gehaald met 3dmark2005. Hoger wilt hij voorlopig niet, aangezien hij dan gaat zeuren bij het testen van de nieuwe snelheid (dmv die registertweak).

Mijn specs:
MB: DFI NFII Ultra Infinity
CPU: Athlon XP 2500+ (voorlopig @ 2400Mhz)
Mem: 2x 512 mb G.Skill

Aangezien mijn gpu niet meer wategekoeld is, is mijn cpu temp. gedaald tot 32 graden idle. Ik denk dat ik de cpu maar wat hoger ga zetten. Ik wil die 6300 gewoon halen.

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-07 15:45
Ik heb momenteel een:
asus p4p800 e deluxe
Pentium 4 3ghz
een 2 x een diamond plus 9 120 gig in raid 0
1024 ram ddr 400
xfx 6600 agp

Heeft het erg veel nut om nog een zo nieuwe agp kaart te halen of zal ik maar door sparen voor een nieuwe pc.

Zou graag spellen als Oblivion enzo willen spelen, maar die draait momenteel ook niet echt top. Ook wil ik graag medieval 2 spelen, maar of zo een 7600 gt kaartje van alternate gaat helpen?

Verwijderd

Ik ben van mening dat je 'm best kunt kunt halen en dat je verschil gaat merken. Had hiervoor een 9800 Pro, maar weet niet cker of je die met jouw kaart kan vergelijken. Ik ben over mijn XFX erg tevreden tot nu toe!

@ Smarron: Thnx for the tip. Ben ff wezen stoeien (heel voorzichtig uiteraard) met coolbits en het werkt goed. Zit nu rond de 6000 in 3dmark05. Zal dit weekend 's kijken hoe FEAR en Prey onder andere zullen draaien.

• Smarron

Smarron

The bend

PacinoAllstars schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:12:
Ik heb momenteel een:
asus p4p800 e deluxe
Pentium 4 3ghz
een 2 x een diamond plus 9 120 gig in raid 0
1024 ram ddr 400
xfx 6600 agp

Heeft het erg veel nut om nog een zo nieuwe agp kaart te halen of zal ik maar door sparen voor een nieuwe pc.

Zou graag spellen als Oblivion enzo willen spelen, maar die draait momenteel ook niet echt top. Ook wil ik graag medieval 2 spelen, maar of zo een 7600 gt kaartje van alternate gaat helpen?
De 6600GT is langzamer dan de 6800GT welke op zijn beurt weer wordt verslagen door de 7600GT. De 6600GT was te vergelijken met de 9800XT (welke natuurlijk veel langzamer is dan de X850XT, wat de grote concurrent van de 7600GT is). Je zult er zeker op vooruit gaan dus!
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:28:
@ Smarron: Thnx for the tip. Ben ff wezen stoeien (heel voorzichtig uiteraard) met coolbits en het werkt goed. Zit nu rond de 6000 in 3dmark05. Zal dit weekend 's kijken hoe FEAR en Prey onder andere zullen draaien.
Nice, hoever kom je tot nu toe met je geheugen en core snelheden ?

edit:
En direct handig voor PacinoAllstars:

En nog een review waarin de 7600GT het o.a. opneemt tegen de 6600GT, 6800GT, 7800GS en een 7600GT PCI-e. Kleine preview van de testresultaten in 3DMark2006 @ 1600*1200:

Afbeeldingslocatie: http://xtreview.com/images/7600gs-leadtek-msi/3d2006-1.gif

[ Voor 12% gewijzigd door Smarron op 14-10-2006 14:14 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.