Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik heb zo 2 weken geleden ook de overstap aangevraagd, van Planet Comfort (6 mbit) naar KPN Premium (20 mbit). Echter voor zover ik door heb alleen nog maar een bevestigingsbrief gehad.

Kan iemand mij vertellen of je met de Speedtouch 510 de line mode kan zien, en zoja, hoe?

Reg. datum: 29 december 2000

quote:
XanaduXL schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 22:27:
Kan iemand mij vertellen of je met de Speedtouch 510 de line mode kan zien, en zoja, hoe?
Inloggen met telnet (10.0.0.138) en dan het commando "adsl:info" geven.

Problemen met InternetPlusBellen?

Reg. datum: 19 november 2003

Houston we live lift off... *O*

Anderhalve week geleden de Upgrade van Planet Comfort naar KPN Premium aangevraagd. De modem is nog niet binnen maar we draaien met een Speedtouch 546 en die is ADSL 2+ klaar.

Het profiel in de wijkcentrale, Nijmegen centrum is geupdate van G.992.3 Annex A naar G.992.5 Annex A. Blijkbaar worden centrales die op ADSL 2 staan wel naar ADSl 2+ geupdate.... :Y)

De snelheden staan nu op 1.021 kb/s upload en 15.586 kb/s download....... *O* :Y

Ik kan nu niet betrouwbaar de downloadsnelheid testen daar er nog twee huisgenoten op de verbinding zitten. Bij wijze van proef heb ik even een driver pakket van de ATI website gedownload. De drivers worden door Akamai gehost en dat is in de regel garantie voor een snelle en strakke download. De download stabiliseerde rond de 1120 kB/s. Dat duidt erop dat er geen cap op de verbinding zit lijkt mij. We zouden maximaal 15.586/9.55 = 1632 kB/s moeten kunnen halen.

ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Dual boot XP SP3 en Vista Ultimate SP1 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo 3.0.25.378 firewall

quote:
EricJH schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 02:02:
Houston we live lift off... *O*

Anderhalve week geleden de Upgrade van Planet Comfort naar KPN Premium aangevraagd. De modem is nog niet binnen maar we draaien met een Speedtouch 546 en die is ADSL 2+ klaar.

Het profiel in de wijkcentrale, Nijmegen centrum is geupdate van G.992.3 Annex A naar G.992.5 Annex A. Blijkbaar worden centrales die op ADSL 2 staan wel naar ADSl 2+ geupdate.... :Y)

De snelheden staan nu op 1.021 kb/s upload en 15.586 kb/s download....... *O* :Y

Ik kan nu niet betrouwbaar de downloadsnelheid testen daar er nog twee huisgenoten op de verbinding zitten. Bij wijze van proef heb ik even een driver pakket van de ATI website gedownload. De drivers worden door Akamai gehost en dat is in de regel garantie voor een snelle en strakke download. De download stabiliseerde rond de 1120 kB/s. Dat duidt erop dat er geen cap op de verbinding zit lijkt mij. We zouden maximaal 15.586/9.55 = 1632 kB/s moeten kunnen halen.
1120 kb/s down haal ik ook en dat is met het KPN Extra abonnement. Mn modem is ingetraind op 12 Mbit.
Je verbinding is dus toch nog niet echt optimaal. Het zou harder moeten kunnen.

quote:
-elw00d schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:28:
[...]

1120 kb/s down haal ik ook en dat is met het KPN Extra abonnement. Mn modem is ingetraind op 12 Mbit.
Je verbinding is dus toch nog niet echt optimaal. Het zou harder moeten kunnen.
Ik schreef al dat er op dat moment nog twee huisgenoten op de verbinding zaten (studentenhuis). Net even de definites voor Trojan Hunter gedownload met 1315 kB/s (1315*9,55 = 12558 kb/s).. Even een driverpakket bij ATI opgehaald met 1380 kB/s (13179 kb/s) terwijl er nu met mij erbij vier mensen op de verbinding zitten.

Eén van de huisgenoten is een nachtdier net als ik dus ik kan enkel 's nachts laat testen. Als ik 's nachts een keer de verbinding alleen heb zal ik verder posten wat de downloadsnelheden zijn.

ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Dual boot XP SP3 en Vista Ultimate SP1 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo 3.0.25.378 firewall

quote:
EricJH schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:52:
[...]
Ik schreef al dat er op dat moment nog twee huisgenoten op de verbinding zaten (studentenhuis). Net even de definites voor Trojan Hunter gedownload met 1315 kB/s (1315*9,55 = 12558 kb/s).. Even een driverpakket bij ATI opgehaald met 1380 kB/s (13179 kb/s) terwijl er nu met mij erbij vier mensen op de verbinding zitten.

Eén van de huisgenoten is een nachtdier net als ik dus ik kan enkel 's nachts laat testen. Als ik 's nachts een keer de verbinding alleen heb zal ik verder posten wat de downloadsnelheden zijn.
Ik bedoelde ook alleen maar dat het harder zou moeten gaan als je huisgenoten de lijn niet gebruiken. :)

quote:
-elw00d schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 01:50:
[...]

Ik bedoelde ook alleen maar dat het harder zou moeten gaan als je huisgenoten de lijn niet gebruiken. :)
Dat denk ik ook. :Y Ik ben benieuwd....

Edit:Zat net alleen op de verbinding. Heb de modem gereset, hij traint nu op 15463 en dat is goed voor 1619 kB/s. Met Opera 9.51 en schone cache en verder niets anders open dan de achtergrond programma's haal ik 1617kB/s met de 100MB test file van de BBNed test pagina. :7

Ben niet ontevreden tot zover. O-)

EricJH wijzigde dit bericht 21-08-2008 02:37 (39%)

Reg. datum: 21 april 2006

heeft het zin om je modem meerdere malen te resetten om een hogere training te krijgen (gaat de line speed omhoog na meerdere reboots)? (ik had 3 mb, ben geupgraded naar max 20mb maar haal nu niet meer dan 11 mb, heb 1 keer model gereset).

nog meer mensen die last hebben van het feit dat ze de opgegeven snelheid bij verre niet halen?

ik zou een 6mbit lijn moeten hebben maar ik haal maximaal 3mbit. Dit terwijl mijn modem toch een lijnsnelheid aangeeft van 6mbit. Ik dus bellen met die KPN helpdesk. Die trekken hun handen er ook vanaf, want de lijn is immers goed tot mijn modem beweren ze....

quote:
T7D_Sneezy schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:29:
nog meer mensen die last hebben van het feit dat ze de opgegeven snelheid bij verre niet halen?

ik zou een 6mbit lijn moeten hebben maar ik haal maximaal 3mbit. Dit terwijl mijn modem toch een lijnsnelheid aangeeft van 6mbit. Ik dus bellen met die KPN helpdesk. Die trekken hun handen er ook vanaf, want de lijn is immers goed tot mijn modem beweren ze....
Heb je voordat dit probleem speelde ook al ADSL gehad? Zoja, welke snelheid haalde je toen?
Er zijn altijd mensen met ditsoort issues, maar er zijn "over 9000!" mogelijke oorzaken. :P

quote:
XanaduNL schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:10:
[...]

Heb je voordat dit probleem speelde ook al ADSL gehad? Zoja, welke snelheid haalde je toen?
Er zijn altijd mensen met ditsoort issues, maar er zijn "over 9000!" mogelijke oorzaken. :P
al 7 jaar..... de huidige snelheid al meer dan een jaar ofzo... echter van de een op de andere dag stortte de snelheid in. Geen leechers op de wifi, mn laptop is niks veranderd, gewoon zomaar.... overigens bij familie hier in de buurt hetzelfde verhaal. alleen KPN zegt dat er niks aan de hand is.

Wij hebben wat mooi's!

jaren lang trouwens dienst bij planet ( 6 mb ) en maar overgestapt op 20 MB omdat het goedkoper en sneller (in theorie) is. Dit werd allemaal automatisch gedaan voor ons en zoals de werknemer van kpn zij: ik kunt lekker achterover leunen "wij doen het werk wel voor u"

Dat hebben we geweten, Ik kijk laatst op mij afschriften en ik zie in eens. 600,- Er af wegens contract breuk van planet. Zijn ze gek geworden? Dit was allemaal kostenloos en we konden niet eens bij planet blijven. Na een lang verhaal was dit niet de bedoeling en ik word als het goed is straks terug gebeld over hoe ze het gaan oplossen.

Qwa snelheid zijn we er niet op voor uit gegaan.

quote:
kaaskop25 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:46:
Wij hebben wat mooi's!

jaren lang trouwens dienst bij planet ( 6 mb ) en maar overgestapt op 20 MB omdat het goedkoper en sneller (in theorie) is. Dit werd allemaal automatisch gedaan voor ons en zoals de werknemer van kpn zij: ik kunt lekker achterover leunen "wij doen het werk wel voor u"

Dat hebben we geweten, Ik kijk laatst op mij afschriften en ik zie in eens. 600,- Er af wegens contract breuk van planet. Zijn ze gek geworden? Dit was allemaal kostenloos en we konden niet eens bij planet blijven. Na een lang verhaal was dit niet de bedoeling en ik word als het goed is straks terug gebeld over hoe ze het gaan oplossen.

Qwa snelheid zijn we er niet op voor uit gegaan.
IK zou geen seconde aarzelen en het onterechte bedrag direct terug boeken. Zijn ze helemaal gek geworden, het is al niet een bedrag zeg pfff. Ik schrik en beetje van u bericht, want hoe vaak zou dit voorkomen? scarry :/

Dat is het voordeel van automatisch incasso. gelijk weer terug boeken die handel. Volgens een medewerker van KPN was dit het beste. Anders moest ik 10 a 12 weken op mijn geld wachten, nou vind ik het niet erg om op geld te wachten, maar onterecht geld van mij rekening zonder enige toestemming en voorwaarden gaat mij te ver.

Meschien had kpn het niet zo groot moet brengen SNELHEIDSVERHOGING! Doe iest wat je kan, niet? Begin er ook niet aan.

Karma's bitch!

Wij zaten ook jarenlang bij Planet van 6 mb en in juli aangegeven over te willen stappen naar KPN premium. Een week later de experia box toegestuurd gekregen met een lichte snelheidsverhoging van 6 naar 12 mb.

Nu ruim een maand later met regelmatig disconnecties, ontvang ik 2 facturen voor zowel de oude planet adsl-comfort als de nieuwe KPN premium. Ook wil mijn modem niet hoger intrainen als 1.021 / 13.849 kbps.

Ik dacht nog dat het goed zou komen,.. maar helaas moet er toch weer gebeld worden met de HD.

Ik heb een tijdje geleden de snelheidsverhiging van panet comfort naar kpn 20Mb aagvraagd, die is volgens de maranello pagina nu doorgevoert, echter zit ik op het moment in zuid-frankrijk. Ik heb het vermoeden dat die experiabox (die ik nodig heb, heb thuis een adsl 1 modem) nog niet is verzonden, heb daar namelijk geen bericht van gekregen, wel zie ik op de maranello pagina bij orderstatus een extra kop "overige diensten" staan die "in behandeling is" (met een verwachte datum enkele dagen terug) terwijl de abbonementswijziging al voltooid is..

Ik ben erg benieuwd wat ik ga aantreffen als ik zaterdag over 1 week thuis kom, hoogstwaarschijnlijk geen experiabox en een niet werkende internetverbinding.

Soylent Green is People!

quote:
kaaskop25 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:22:
Dat is het voordeel van automatisch incasso. gelijk weer terug boeken die handel.
Dat is het *nadeel* van automatische incasso. Als je het zelf had moeten overschijven had je het gelijk al niet gedaan. Nu moet je dus iets terug draaien wat nooit had mogen gebeuren

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Het jammere is dat mijn rekening automatisch word afgeschreven. Ze kunnen dus klakkenloos 600 euro er af halen zoals je ziet!

ik wil dan ook iedereen waarschuwen, Kijk even goed op je afschriften (online bankieren) want dit mag niemand natuurlijk gebeuren.

Maar de klantenservice weet ook niet veel, Ja als wij het er af halen zou het wel nuttig zijn?
ik heb dus gewoon zelf inisatief genomen en de 600 euro terug laten storten. als kpn het niet bevalt spannen ze me maar een kort geding aan.

kaaskop25 wijzigde dit bericht 22-08-2008 20:56 (32%)

quote:
kaaskop25 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:54:
als kpn het niet bevalt spannen ze me maar een kort geding aan.
Die kans acht ik 0.0 :P ze weten op voorhand al dat dit kansloos word voor hun. Nogmaals, laat ze nou eens de boel goed op poten zetten, want de klachtenstroom zal op dit soort wijze`s alleen maar toe nemen in plaats van afnemen ;)

Nou ik ben thuis, pakketje lag gewoon bij postkantoor, aangesloten, krijg 1.2MB/s gemiddeld, mooi :) toch 2x zo snel als vroeger voor minder geld. Nou zit er ook een brief bij over de laptop, lijkt me geen slechte deal, maar werkt dat ook na een wijziging (lijkt me wel toch, anders had ik die brief niet gekregen).

Weet iemand overigens hoe mijn rekening eruit gaat zien? vroeger kreeg ik altijd een rekening van 24,30 van planet en de rest van kpn (55-24,30=30,70), maar nu wordt het als het goed is in totaal ¤50, hoe zit dat?

Jazzle wijzigde dit bericht 28-08-2008 20:12 (25%)

@Jazzle: Je kan meedoen aan die laptop actie, maar dan zit je wel aan een 2 jarig contract vast. Je moet alleen dat kaartje terugsturen. Alles komt op 1 factuur te staan, dus niet meer én op je telefoonrekening én via mail.

Reg. datum: 03 augustus 2002

Ik heb op dit moment internetplusbellen Go, deze is nog de basis van "planet". Nu heb ik na 40 minuten aan de helpdesk te hebben gehangen een omzetting kunnen doen naar internetplus bellen basis van de kpn, echter krijg ik nu weer een nieuwe modem (huidige modem is expediabox siemens 55sx) opgestuurd en een nieuw telefoonnummer. Het telefoonnummer zou mbt. van een belletje naar de helpdesk weer terug gezet kunnen worden naar mijn huidige nummer....
(Ik word er inmiddels zo moe van! :( )

is dit normaal (ik wil alleen maar de snelheidsverhoging) dat dit zo omslachtig moet?

Nou hierbij mijn verhaal dan ook maar.
Op 01-07-2008 gebeld dat ik wilde upgraden van Planet Internet comfort naar KPN Internet premium.
Alles in orde gemaakt en het zou binnen 2 weken geregeld worden.

Op 03-07-2008 verscheen op GoT het bericht dat bij een hoop mensen die de upgrade hadden aangevraagd dat ze die orders kwijt waren en ze dus het opnieuw moesten invoeren en dus had ik weer gebeld. En inderdaad mijn order was niet meer te vinden volgens de medewerker. Dus weer opnieuw ingevoerd en hopelijk ging het nu wel goed.

Op 05-07-2008 kreeg ik 2 brieven van KPN met gefeliciteerd met uw nieuwe abonnement. Ik denk wtf? Blijkt dat ik dus ineens 2 keer Internet premium had en dus eigenlijk op dat moment 3 abonnementen in totaal.

Op 06-07-2008 gebeld waarom ik ineens nieuwe abonnementen had en geen upgrade. Doorverbonden naar de afdeling opzeggen en die hebben de 2 abonnementen weer geannuleerd. Ze had ook gelijk nu de upgrade wel goed aangevraagd. Het duurde nu wel ineens een maand voordat het actief zou worden.
Op maranello gekeken en daar was nu inderdaad de aanvraag van mijn upgrade zichtbaar en die zou op 11-08-2008 opgeleverd worden. Ik ging toch op vakantie dus dacht nou dan is het mooi geregeld als ik terug ben.

Op 18-08-2008 kwam ik terug van vakantie en restarte mijn speedtouch 546v6. Helaas nog steeds de oude snelheid. In maranello stond mijn aanvraag ook nog steeds ‘In behandeling’.

Op 19-08-2008 gebeld waarom mijn upgrade nog niet was doorgevoerd. Van allerlei bla bla en er stond nog iets op Pending. Er werd een formulier aangemaakt en dan zou het goed komen.

Paar dagen later nog steeds niks dus weer gebeld. Ja, dat ene staat nu op gereed, maar nu staat er nog iets anders op Pending, maar om die gereed te maken moest eerst die andere op gereed staan en nu kan deze ook geregeld worden en dan komt het helemaal goed. Ik geloof dat ik maandag had gebeld en het zou voor het einde van de week geregeld zijn.

Nou op vrijdag had ik nog niks en weer gebeld. De medewerker die ik aan de lijn kreeg vond het erg vervelend - ja daar schiet ik echt iets mee op – en hij zou een VIP formulier aanmaken en dan zou het normaal binnen 24 geregeld zijn. Maar omdat het weekend was kon het wel iets langer duren dus als het maandag er nog niet was dan moest ik weer bellen.

Maandag om een uurtje of 5 was er uiteraard nog niks en weer gebeld. Ja, er was nog iets niet goed ofzo en ik werd doorverbonden met de afdeling leveringen en die zouden het in orde maken. Het zou volgens hen nu in orde komen en ik zou binnen 48 worden terug gebeld over of alles in orde was.

Woensdag was ik niet teruggebeld zoals eigenlijk wel weer verwacht helaas. Dan maar weer zelf bellen. Het formulier om mij terug te bellen was afgewezen en daarom was ik niet gebeld. Waarom mijn upgrade nog steeds niet was uitgevoerd ging de medewerker uitzoeken. Hij zag nog iets wat mis was, zoals al die andere 300 honderd duizend ook zagen. Ik had er uiteraard weinig vertrouwen in, maar hij zou iets gaan regelen en dan zou het binnen 2 weken rond zijn. Meestal zei hij dat het al binnen een week was, maar het kon ook iets langer zijn. Ik zou er een brief over krijgen dat het in orde was en dat mijn upgrade gelukt was en dan zou het goed zijn.
Dit laatste telefoongesprek was afgelopen woensdag 27-08-2008. Tot op de dag van vandaag nog steeds geen upgrade. Ik heb er ook heel weinig vertrouwen in dat het over nu 1,5 week wel geregeld gaat worden.

Zo een aardig lang verhaal en zoals uit Dit topic blijkt, worden we allemaal aan precies hetzelfde lijntje gehouden. Ik hoop dat het ooit nog goed gaat komen.

YOU ARE NEX!
Reg. datum: 01 december 2004

Ik post maar hier dacht ik.

Wij hebben hier al een jaartje IPB basic, 1500 kbit / 256 kbit voor 35 euro.
Nu zie ik al een tijdje dat dit tegenwoordig 3000 / 512 is voor 35 euro.

Heb KPN al gemaild waarom wij die nieuwe snelheid niet hebben en of dit nog gebeurd. Natuurlijk geen reactie, want KPN is een k*t bedrijf ;)

Nu vraag ik mij af of mensen hier wel een nieuwe snelheid gehad hebben, of wij maar moeten annuleren en opnieuw een contract afsluiten voor de nieuwe Basis IPB...
Reg. datum: 21 maart 2003

Precies hetzelfde verhaal als DarkShadow16 hier...
Ik probeer al vanaf 16 juli een simpele upgrade te doen. Minstens 10 keer en 2 uur lang gebeld.
Bij het laatste telefoontje werd mij aangeraden om nóg 16 dagen te wachten en als de upgrade dan nog niet gelukt is, moet ik weer bellen.
Dit plaatje zegt genoeg: http://i33.tinypic.com/mcw7r4.png
We worden schandalig genaaid.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws