Haazzz schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:26:
[...]
Klinkt mij in de oren als onzin! Heb destijds met de helpdesk gebeld van KPN, heb volgens mij met ongeveer elke afdeling gesproken want van goed doorverbinden hebben ze daar ook nog nooit gehoord!
Maar ik wilde ook nog even dubbelchecken dat al mijn gegevens hetzelfde bleven, dus gebruikersnaam, mailboxen, hompage etc. Degene die ik aan de telefoon had kon mij vertellen dat dit allemaal zo was en het scheen dat alle Planet zelfs een brief toegestuurd hadden gekregen waar dit allemaal instond, heb ik niet ontvangen overigens!
Ik zou dus gewoon weer bellen met de helpdesk en gewoon zeggen dat je bij Planet zat, en dat je nu graag over wilt naar een ander abonnement, want dit moet gewoon mogelijk zijn!
Ok, het is me eindelijk gelukt om mijn abonnement over te zetten, hoewel dat niet zonder slag of stoot ging.
Heb eindelijk te horen gekregen welke afdeling hiervoor kan zorgen (kon niet doorverbonden worden, moest zelf terugbellen, ook raar).
Wat je zegt idd het is gewoon mogelijk. De zogenaamde brief die naar alle Planet abonnees gestuurd zou zijn heb ik ook nooit gekregen. De medewerker zei wel dat hij er van wist, wat al een hoop is.
Maar goed, nou het rare.
Ik heb Planet Comfort (6mbit €50) en wil dus KPN Extra (8mbit €35), wat betekent dat ik dus minder zou gaan betalen voor een iets sneller abonnement. Volgens die medewerker was het niet mogelijk om direct naar Extra te switchen, de reden ontgaat me even, dit kon pas aan het eind van het contractjaar (zelf wijzigen dus), wat voor mij in maart volgend jaar is.
Wel kon hij een upgrade voor mij uitvoeren wat inhield dat hij me InternetPlusBellen Extra (€50) zou geven. Dit wilde ik helemaal niet en gaf dus ook aan dat ik hier niet van gediend was en ik gewoon als trouwe Planet/KPN klant eens een keertje wat service van hun kant wil zien, om het zo maar te zeggen.
Toen bood hij Internet Extra + TV aan voor €45. Ok, het is wel goedkoper dan wat ik nu moet betalen, maar ook dit wil ik niet (zou dus ook betekenen dat ik die Experiabox en alles zou moeten nemen, en daar had ik even geen trek in).
Na nog wat aandringen deed hij een opmerkelijk voorstel. Ik zou KPN Premium wat normaal €50 kost krijgen voor €35 in het eerste jaar. Eerst had ik mijn bedenkingen maar na een paar vragen bleek dat ik dit na het eerste jaar terug kan draaien naar Extra met maandelijkse opzegging/wijziging. Gegevens en dergelijke blijven ongewijzigd en kan m'n eigen modem blijven gebruiken. Dus, dat heb ik dan maar gedaan.
Ik snap niet waarom ze zo moeilijk doen om abonnementen om te zetten. Ik snap ook wel dat zij willen dat ik na dat jaar door blijf gaan met Premium en dan €50 p.m. ga betalen, maar dat laat ik natuurlijk ruim van te voren wijzigen. Alles is eigenlijk wel mogelijk, ze hebben gewoon een set procedures die ze aflopen voor 'lastige' klanten

Nu is het wachten op de bevestigingsbrief en de snelheidswijzigingen...
DUS: voor de mensen die hun Planet abonnement nog moeten wijzigen of er maar niet uit komen: KPN klantenservice > optie 3 > optie 1, en je wensen blijven volhouden!
Hopelijk heeft iemand nog iets aan dit verhaal...