[Problemen+Ervaringen] KPN Snelheidsverhogingen

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste
Acties:
  • 128.752 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86561

Ik heb heel veel last van connection loss, internet is soms heel traag en downloadsnelheid knikkert soms zo naar beneden.

Ook is mijn latency niet echt prima in games meer, normaal gewoon rond de 30 en nu schiet ie soms voor een langere tijd tussen de 150 en 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173959

Johny_B schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 09:49:
Laptop actie geldt alleen voor nieuwe klanten. Dus klanten die nog geen ADSL van KPN/voormalig Planet hadden. Staat gewoon op de site.

Internet Premium

[...]
Ik kan je bevestigen dat ik vandaag de antwoordkaart voor de laptop in de bus kreeg en ja ik was voorheen klant van Planet.
Dus je kan wel degelijk met een planet abbonement aanspraak maken op de laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148415

Ziet er naar uit dat KPN de laptop actie stop heeft gezet, nu krijg je slechts drie maanden 50% korting op Extra en Premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61820

Mikey NL schreef op maandag 29 september 2008 @ 19:53:
Na lang zeuren bij ouders zijn we dan eindelijk ook over gegaan op sneller internet, van planet comfort (3mbit) naar kpn extra (8-12mbit).

Ik heb het vorige week aangevraagd en had ook maar een nieuw modem besteld, want mijn oude speedtouch was wel aan vervanging toe. Dit is een ZyXel P660R, werkte goed, haalde mooie snelheid met m'n oude abonnement.

Vandaag is mijn snelheid dan eindelijk geupgrade, tenminste, mijn modem traint in op een hogere snelheid, namelijk rond de 9000/1000. Echter, als ik ga downloaden oid, dan haal ik nog steeds maar de 330KB/s welke ik met mijn oude abonnement ook haalde.

Iemand enig idee hoe dit kan, modem is al gereset (meerdere malen) en de computer ook.
ik heb ook de stap van planet comfort naar KPN extra gemaakt.
Begin deze week lag verbinding er ineens uit. Daarna modem geherstart. Ik zag inderdaad een hogere snelheid staan: 1029 / 12006 maar de download was niet hoger, de upload wel.
Vandaag zag ik pas dat ik inderdaad nu ook een veel betere download heb. Volgens speedtest.net:
10399 down / 876 up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-05 22:54
Anoniem: 86561 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 11:36:
Ik heb heel veel last van connection loss, internet is soms heel traag en downloadsnelheid knikkert soms zo naar beneden.

Ook is mijn latency niet echt prima in games meer, normaal gewoon rond de 30 en nu schiet ie soms voor een langere tijd tussen de 150 en 200.
Lijdt hier aan hetzelfde kwaaltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278254

Hallo,

Ik heb internet van KPN Hetnet voor 35 Euro per maand, inclusief bellen dus. Dit zijn mijn resultaten met speedtest;
Download......150.6 KByte/sec (=1205 kbps)
Upload......25.8 KByte/sec (=206 kbps)
Connection......485.0 Conn/min

Ik vind het toch een beetje magertjes, iemand tips om de snelheid iets omhoog te brengen? Er naartoe bellen of modem resetten ?

Mvg,
Edie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:12

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Anoniem: 278254 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 01:27:
Hallo,

Ik heb internet van KPN Hetnet voor 35 Euro per maand, inclusief bellen dus. Dit zijn mijn resultaten met speedtest;
Download......150.6 KByte/sec (=1205 kbps)
Upload......25.8 KByte/sec (=206 kbps)
Connection......485.0 Conn/min

Ik vind het toch een beetje magertjes, iemand tips om de snelheid iets omhoog te brengen? Er naartoe bellen of modem resetten ?

Mvg,
Edie
Je zou dus een 4Mbit abonnement moeten hebben (€34,95/maand) maar blijkbaar zit je op een 1,5Mbit abonnement (het goedkopere abonnement van HetNet dus). Beste wat je kunt doen is dus even in je modem kijken op welke snelheid je modem ingetrained is. Als dat op 1,5Mbit staat zit je dus inderdaad op een fout abonnement en moet je met Hetnet gaan bellen (tenzij op je factuur toch staat dat je €29,95/maand betaalt want dat bedrag hoort bij dat abonnement).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278254

FlipFluitketel schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 08:55:
[...]

Je zou dus een 4Mbit abonnement moeten hebben (€34,95/maand) maar blijkbaar zit je op een 1,5Mbit abonnement (het goedkopere abonnement van HetNet dus). Beste wat je kunt doen is dus even in je modem kijken op welke snelheid je modem ingetrained is. Als dat op 1,5Mbit staat zit je dus inderdaad op een fout abonnement en moet je met Hetnet gaan bellen (tenzij op je factuur toch staat dat je €29,95/maand betaalt want dat bedrag hoort bij dat abonnement).
Mijn fout! Ik betaal inderdaad 29,95 per maand, het zou dus moeten kloppen.. Maar je kan dus door slechts 5 Euro meer te betalen een hogere snelheid kunnen krijgen? Dit wekt wel mijn interesse, ik heb de zwarte experia box dus ik hoop dat ik deze dan ook behouden kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mallemout
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-07-2019
Anoniem: 278254 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 18:31:
[...]

Mijn fout! Ik betaal inderdaad 29,95 per maand, het zou dus moeten kloppen.. Maar je kan dus door slechts 5 Euro meer te betalen een hogere snelheid kunnen krijgen? Dit wekt wel mijn interesse, ik heb de zwarte experia box dus ik hoop dat ik deze dan ook behouden kan.
Dit klopt helemaal. Het Net heeft 2 abo's met slechts 5 euro verschil ertussen. Aangezien je een experiabox hebt kan het alleen maar een st546 of een st780 zijn en deze kunnen allebij de snelheid makkelijk aan. Kun je het beste zelf aanvragen dan, door online in te loggen met je gebruikersnaam en wachtwoord en daar je abo wijzigen. Weet je namelijk dat je als bestaande klant omgezet wordt en dus alleen je snelheid en de prijs verandert worden. Dus geen dubbele abo's of verlies van mailboxen of klantnummer oid.

Quidquid latine dictum sit, altum viditur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 19:59

pcprutser

No message

Het abbonement van mijn ouders stamt nog van 30 oktober 2002, en ik heb mijn ouders zover gekregen om een ander abbonement te nemen, nu heb ik inlogt op mijn kpn en ik zie dat mijn ouders €34,90 betalen per maand voor het planet/kpn adsl-standard abbo, als ik hem wil wijzigen (wat ik dus wil, omdat het contract pas op 17-11-2009 afloopt), zijn de pakketen waaruit ik wil kiezen 25 of 35 euro, of mijn ouders gaan minder voor meer betalen, of 10 cent meer voor veel meer!

Ik ga niet vragen bij het helpen kiezen van abbo, maar weet iemand of het huidige e-mail adres, ip-adres hetzelfde blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynacomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 09:26
pcprutser schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:35:
Ik ga niet vragen bij het helpen kiezen van abbo, maar weet iemand of het huidige e-mail adres, ip-adres hetzelfde blijft?
Het e-mailadres blijft het zelfde, het kan wel zijn dat het modem een ander IP adres krijgt

I'm the operator with my pocket calculator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb in mei 2006 IPB genomen. In CSC staat dat mijn contract eindigt in mei 2009.
Zojuist geprobeerd om m'n pakket te wijzigen maar dan krijg ik de melding: "De startdatum van een nieuw pakket moet na einde contractdatum van het huidige pakket zijn".

Toch lees ik hier anderen die het wel gewoon via de site hebben gewijzigd?
Ik regel het liever zelf online dan via de telefoon.

[ Voor 3% gewijzigd door cowbell op 27-10-2008 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 19:59

pcprutser

No message

@Cowbell: ik probeer net het abbo ook online te wijzigen, maar dat lukt bij mij ook niet... Straks dus maar ff bellen ofso :s

Ik heb een vraag, ik hoop dat iemand die kan beantwoorden.

Ik wil dus als Planet Comfort abonnee naar KPN Extra switchen. Dit kan niet via de website omdat ik daar niet in kan komen en dus ben ik genoodzaakt om te bellen.
Dit heb ik een tijdje geleden dan ook gedaan. Het wijzigen kon wel, kreeg ik te horen, maar we waren niet bekend als klant bij KPN om één of andere reden, dit moest eerst opgelost worden. Afijn, ik ga er geen heel verhaal van maken, maar dit probleem was nu dus opgelost, dus kon het abonnement omgezet worden.

Ik bel dus net weer om daadwerkelijk nu eens mijn abonnement om te zetten, beweert die KPN medewerker dat je het in feite niet kan 'omzetten' maar alleen een nieuw abonnement kan aanvragen, waarbij je dus volgens hun ook weer een nieuw pakket, modem, gebruikersnaam, inloggegevens, emailadressen, etc. krijgt. De oude gegevens bewaren was volgens haar niet mogelijk. Je ben dus eigenlijk een nieuwe klant. Ze kon me verder ook niet helpen en iedereen waar ik naar doorverbonden werd kon niks voor mij betekenen. Niemand schijnt maar iets te weten over de Planet > KPN situatie...

Mijn vraag aan de oude Planet gebruikers die inmiddels overgezet zijn naar KPN: is dit onzin wat mij verteld wordt? Is het niet mogelijk om je oude gegevens van Planet te behouden? En zo ja, met welke afdeling heb je dan gesproken?
Het gaat om enkel ADSL trouwens...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 148415 op 13-11-2008 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-03 20:30
Anoniem: 148415 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 19:55:
Ik heb een vraag, ik hoop dat iemand die kan beantwoorden.

Ik wil dus als Planet Comfort abonnee naar KPN Extra switchen. Dit kan niet via de website omdat ik daar niet in kan komen en dus ben ik genoodzaakt om te bellen.
Dit heb ik een tijdje geleden dan ook gedaan. Het wijzigen kon wel, kreeg ik te horen, maar we waren niet bekend als klant bij KPN om één of andere reden, dit moest eerst opgelost worden. Afijn, ik ga er geen heel verhaal van maken, maar dit probleem was nu dus opgelost, dus kon het abonnement omgezet worden.

Ik bel dus net weer om daadwerkelijk nu eens mijn abonnement om te zetten, beweert die KPN medewerker dat je het in feite niet kan 'omzetten' maar alleen een nieuw abonnement kan aanvragen, waarbij je dus volgens hun ook weer een nieuw pakket, modem, gebruikersnaam, inloggegevens, emailadressen, etc. krijgt. De oude gegevens bewaren was volgens haar niet mogelijk. Je ben dus eigenlijk een nieuwe klant. Ze kon me verder ook niet helpen en iedereen waar ik naar doorverbonden werd kon niks voor mij betekenen. Niemand schijnt maar iets te weten over de Planet > KPN situatie...

Mijn vraag aan de oude Planet gebruikers die inmiddels overgezet zijn naar KPN: is dit onzin wat mij verteld wordt? Is het niet mogelijk om je oude gegevens van Planet te behouden? En zo ja, met welke afdeling heb je dan gesproken?
Het gaat om enkel ADSL trouwens...
Klinkt mij in de oren als onzin! Heb destijds met de helpdesk gebeld van KPN, heb volgens mij met ongeveer elke afdeling gesproken want van goed doorverbinden hebben ze daar ook nog nooit gehoord!
Maar ik wilde ook nog even dubbelchecken dat al mijn gegevens hetzelfde bleven, dus gebruikersnaam, mailboxen, hompage etc. Degene die ik aan de telefoon had kon mij vertellen dat dit allemaal zo was en het scheen dat alle Planet zelfs een brief toegestuurd hadden gekregen waar dit allemaal instond, heb ik niet ontvangen overigens!
Ik zou dus gewoon weer bellen met de helpdesk en gewoon zeggen dat je bij Planet zat, en dat je nu graag over wilt naar een ander abonnement, want dit moet gewoon mogelijk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haazzz schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:26:
[...]

Klinkt mij in de oren als onzin! Heb destijds met de helpdesk gebeld van KPN, heb volgens mij met ongeveer elke afdeling gesproken want van goed doorverbinden hebben ze daar ook nog nooit gehoord!
Maar ik wilde ook nog even dubbelchecken dat al mijn gegevens hetzelfde bleven, dus gebruikersnaam, mailboxen, hompage etc. Degene die ik aan de telefoon had kon mij vertellen dat dit allemaal zo was en het scheen dat alle Planet zelfs een brief toegestuurd hadden gekregen waar dit allemaal instond, heb ik niet ontvangen overigens!
Ik zou dus gewoon weer bellen met de helpdesk en gewoon zeggen dat je bij Planet zat, en dat je nu graag over wilt naar een ander abonnement, want dit moet gewoon mogelijk zijn!
Ok, het is me eindelijk gelukt om mijn abonnement over te zetten, hoewel dat niet zonder slag of stoot ging.

Heb eindelijk te horen gekregen welke afdeling hiervoor kan zorgen (kon niet doorverbonden worden, moest zelf terugbellen, ook raar).
Wat je zegt idd het is gewoon mogelijk. De zogenaamde brief die naar alle Planet abonnees gestuurd zou zijn heb ik ook nooit gekregen. De medewerker zei wel dat hij er van wist, wat al een hoop is.

Maar goed, nou het rare.
Ik heb Planet Comfort (6mbit €50) en wil dus KPN Extra (8mbit €35), wat betekent dat ik dus minder zou gaan betalen voor een iets sneller abonnement. Volgens die medewerker was het niet mogelijk om direct naar Extra te switchen, de reden ontgaat me even, dit kon pas aan het eind van het contractjaar (zelf wijzigen dus), wat voor mij in maart volgend jaar is.
Wel kon hij een upgrade voor mij uitvoeren wat inhield dat hij me InternetPlusBellen Extra (€50) zou geven. Dit wilde ik helemaal niet en gaf dus ook aan dat ik hier niet van gediend was en ik gewoon als trouwe Planet/KPN klant eens een keertje wat service van hun kant wil zien, om het zo maar te zeggen.
Toen bood hij Internet Extra + TV aan voor €45. Ok, het is wel goedkoper dan wat ik nu moet betalen, maar ook dit wil ik niet (zou dus ook betekenen dat ik die Experiabox en alles zou moeten nemen, en daar had ik even geen trek in).
Na nog wat aandringen deed hij een opmerkelijk voorstel. Ik zou KPN Premium wat normaal €50 kost krijgen voor €35 in het eerste jaar. Eerst had ik mijn bedenkingen maar na een paar vragen bleek dat ik dit na het eerste jaar terug kan draaien naar Extra met maandelijkse opzegging/wijziging. Gegevens en dergelijke blijven ongewijzigd en kan m'n eigen modem blijven gebruiken. Dus, dat heb ik dan maar gedaan.

Ik snap niet waarom ze zo moeilijk doen om abonnementen om te zetten. Ik snap ook wel dat zij willen dat ik na dat jaar door blijf gaan met Premium en dan €50 p.m. ga betalen, maar dat laat ik natuurlijk ruim van te voren wijzigen. Alles is eigenlijk wel mogelijk, ze hebben gewoon een set procedures die ze aflopen voor 'lastige' klanten :P
Nu is het wachten op de bevestigingsbrief en de snelheidswijzigingen...

DUS: voor de mensen die hun Planet abonnement nog moeten wijzigen of er maar niet uit komen: KPN klantenservice > optie 3 > optie 1, en je wensen blijven volhouden!

Hopelijk heeft iemand nog iets aan dit verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Sterker nog: tenzij je meedoet aan een speciale actie kun je op den duur je snelheid per maand al wijzigen binnen het eerste jaar. Die abbonementen zijn getuige de reclame op TV "Flexibel".

Edit:
Er blijkt ook info over op de website te bestaan:
http://www.kpn.com/internet/flexibel-internet.htm

[ Voor 23% gewijzigd door Joen op 23-11-2008 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, maar dat is volgens mij nu wettelijk verplicht of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:38
Van Planet Comfort (6mbit) naar Internet Premium van KPN. Datum staat op 29dec, dus ben benieuwd ;)

Is er veel snelheids verlies op anderhalve km van de wijk centrale vandaan?

[ Voor 28% gewijzigd door tiswat op 30-11-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
tiswat schreef op woensdag 26 november 2008 @ 23:13:
Van Planet Comfort (6mbit) naar Internet Premium van KPN. Datum staat op 29dec, dus ben benieuwd ;)

Is er veel snelheids verlies op anderhalve km van de wijk centrale vandaan?
Ik woon 2.5 km van centrale vandaan en heb totaal geen last van snelheidverlies! krijg altijd netjes 12mbit binnen, en kan deze ook vol gebruiken!
Maar je zal het vanzelf wel merken lijkt me 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:42
ZIt op +/-1800 m van de centrale en haal bijna 16 Mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Ja heb hem nog niet, zit ongeveer 1.4km van de centrale vandaan. Dus dat zal wel goed komen :)
Toch bedankt voor jullie reacties ;)

Olé! Spul is al binnen. Ga er zo aan beginnen. :)

[ Voor 18% gewijzigd door tiswat op 04-12-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Ik ben er nu echt klaar mee met KPN. Eerst problemen met een sluiting buiten, oke.. hier kan KPN niet zoveel aan doen. Dan valt mijn DSL constant uit. Gister heb ik een half uur kunnen internetten haalde 14mb/s. Daarna viel mijn DSL wéér uit. Ik weer gebeld, volgende dag zou een monteur komen. Monteur geweest, ik kom thuis. Kijk naar mijn verbinding, hij doet het! Ik blij, doe ik een speedtest haal ik nog maar 8mb/s. WTF? Ik bellen naar KPN, krijg ik te horen dat ik op 1,4km van de centrale zit. Dus ik zeg tegen die bel miep 'Gister haalde ik 14mb/s' Zegt ze "Misschien dat er toen bijna niemand aan het internetten was in de buurt." Eh hallo? Dit is ADSL, geen kabel. Volgens haar zou ik maar mijn abonnement moeten verlagen naar 8mb/s. Omdat dat het hoogst haalbare is. Het moet gewoon niet gekker worden. Laat eerst wel een meting doen, misschien dat er nog een andere centrale in de buurt is. Ga ik naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:49
tiswat schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:33:
Ik ben er nu echt klaar mee met KPN. Eerst problemen met een sluiting buiten, oke.. hier kan KPN niet zoveel aan doen. Dan valt mijn DSL constant uit. Gister heb ik een half uur kunnen internetten haalde 14mb/s. Daarna viel mijn DSL wéér uit. Ik weer gebeld, volgende dag zou een monteur komen. Monteur geweest, ik kom thuis. Kijk naar mijn verbinding, hij doet het! Ik blij, doe ik een speedtest haal ik nog maar 8mb/s. WTF? Ik bellen naar KPN, krijg ik te horen dat ik op 1,4km van de centrale zit. Dus ik zeg tegen die bel miep 'Gister haalde ik 14mb/s' Zegt ze "Misschien dat er toen bijna niemand aan het internetten was in de buurt." Eh hallo? Dit is ADSL, geen kabel. Volgens haar zou ik maar mijn abonnement moeten verlagen naar 8mb/s. Omdat dat het hoogst haalbare is. Het moet gewoon niet gekker worden. Laat eerst wel een meting doen, misschien dat er nog een andere centrale in de buurt is. Ga ik naar een andere provider.
Ik had hetzelfde probleem. Probleem was ergens waarschijnlijk een gare kabel van mij naar de centrale. Op 6 mbit werkte het verhaal wel, maar op 12 niet. (op 2 km van de centrale). Niets aan te doen en KPN ging voor 1 persoon niet de straat openhalen...Gelukkig kan ik vanaf volgende ofzo upgraden naar Fibre To the Home van KPN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Iemand last van downtime met KPN?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tlsPy7JS7Fvu2qUTVdliUBrj/full.jpg

Ik lig er al langer dan een uur uit (sinds kwart voor 12). Wel een DSL-signaal-status, maar geen internet. Ik moet het dan ook weer hopeloos doen met GPRS via mijn PDA wat akelig op 7KB p/s blijft steken.

let niet op ranzige image.. die is zwaar gecomprimeerd omwille de upload tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Nee daar sta ik niet tussen. Maar het modem krijgt gewoon geen Sync/Internet. Het is gewoon frustrerend dat het vooral zo lang moet duren. Bij mijn vorige ISP waaronder Concepts ICT of zelfs @Home was het in minder dan een half uur opgelost, al dan niet met 1 minuut zelfs.

Nee. KPN laat je wellicht de hele nacht ook zitten ook zonder Internet. Ondanks een budgetlijn kan ik er prima mee werken, en met GPRS dat maximaal 7KB kan halen dankzij de limiet van het toestel is het ook feest geblazen. Bah.

Edit: Jawel. Niet goed gelezen. DDMMYY staat andersom :P
Storing ADSL landelijk

Als gevolg van een storing kunt u mogelijk niet bij ons inloggen via het ADSL-netwerk. Indien u telefonie of televisie via internet van ons afneemt dan kunnen deze diensten door de storing verstoord zijn. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

Starttijd: 2008-12-09 17:30 Eindtijd: onbekend
Bah.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 10-12-2008 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Volgens mij hier in Nijmegen daar ook last van gehad. Had wel synch maar geen internet. Het is weer opgelost nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Anoniem: 58485 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 01:28:
Iemand last van downtime met KPN?

[afbeelding]

Ik lig er al langer dan een uur uit (sinds kwart voor 12). Wel een DSL-signaal-status, maar geen internet. Ik moet het dan ook weer hopeloos doen met GPRS via mijn PDA wat akelig op 7KB p/s blijft steken.

let niet op ranzige image.. die is zwaar gecomprimeerd omwille de upload tijd :P
Een uur pas? Ik al sinds donderdag 8)7 Ik laat de installatie wel door de monteur doen. Ik word hier ZO gek van. En dan het gezeik van de rest van familie erbij 'Wanneer is het gemaakt?' Argh, gister 3 uur aan gewerkt, en krijg het gewoon NIET voor elkaar. Username is nu het mac adres, wachtwoord? Ik heb geen idee. Heb de fabrieks-instellingen inmiddels al 5x terug gezet. Wachtwoord komt niet terug, DSL staat dan weer op 800kbs dan weer op 1200. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
tiswat schreef op woensdag 10 december 2008 @ 08:34:
[...]

Een uur pas? Ik al sinds donderdag 8)7 Ik laat de installatie wel door de monteur doen. Ik word hier ZO gek van. En dan het gezeik van de rest van familie erbij 'Wanneer is het gemaakt?' Argh, gister 3 uur aan gewerkt, en krijg het gewoon NIET voor elkaar. Username is nu het mac adres, wachtwoord? Ik heb geen idee. Heb de fabrieks-instellingen inmiddels al 5x terug gezet. Wachtwoord komt niet terug, DSL staat dan weer op 800kbs dan weer op 1200. |:(
Wat is nu het probleem? Je modem traint steeds in op andere waarden en daartussen verlies je dus de verbinding? Zo ja, bel de helpdesk muts en zorg dat je doorverbonden wordt naar de tweede lijn voor een lijnmeting (neem de termen dropping connection of klapperende verbinding mee). Ik heb zelf 3 maanden internet terug gekregen hierdoor, dus ik ken de procedure uit m'n hoofd. na een tijdje komt er een monteur, die meet de signaal sterkte om te kijken of er ergens overspraak op de lijn zit, zo ja dan wordt een nieuw aderpaar aangesloten. Werkt dat niet, dan heb je pech en word je verbinding op een lagere snelheid gezet of kun je je contract opzeggen. Let dan wel op dan andere adsl providers eventueel hetzelfde probleem gaan hebben, aangezien de lijnen tot de wijkcentrale gewoon van KPN zijn. In het verhaal daarboven kan je eventueel ook nog een modem swap plaatsen, dat had ik ook.
Je username en password heb je an sich niet nodig zolang je de default modems van KPN blijft gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Adlermann schreef op woensdag 10 december 2008 @ 09:58:
[...]

Wat is nu het probleem? Je modem traint steeds in op andere waarden en daartussen verlies je dus de verbinding? Zo ja, bel de helpdesk muts en zorg dat je doorverbonden wordt naar de tweede lijn voor een lijnmeting (neem de termen dropping connection of klapperende verbinding mee). Ik heb zelf 3 maanden internet terug gekregen hierdoor, dus ik ken de procedure uit m'n hoofd. na een tijdje komt er een monteur, die meet de signaal sterkte om te kijken of er ergens overspraak op de lijn zit, zo ja dan wordt een nieuw aderpaar aangesloten. Werkt dat niet, dan heb je pech en word je verbinding op een lagere snelheid gezet of kun je je contract opzeggen. Let dan wel op dan andere adsl providers eventueel hetzelfde probleem gaan hebben, aangezien de lijnen tot de wijkcentrale gewoon van KPN zijn. In het verhaal daarboven kan je eventueel ook nog een modem swap plaatsen, dat had ik ook.
Je username en password heb je an sich niet nodig zolang je de default modems van KPN blijft gebruiken.
Dank! Probleem lijkt inmiddels opgelost, landelijke storing hoorde ik al. Laat de modem mooi beneden staan en trek wel een nieuwe UTP kabel naar boven. Hopelijk blijft ie het doen, doet het nu ongeveer anderhalf uur weer. Haal nu bijna 13mbit.. hopen dat het zo blijft. Een vriendelijke meneer bij KPN ging toch maar is kijken in mijn modem en zag een aantal settings die niet lekker stonden.. (niet door mij gedaan) Eindelijk is een fatsoenlijk iemand aan de telefoon gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11-2024
Ouders hebben op 23-11-08 een snelheidsverhoging aangevraagd van planet ADSL standard voordeelweken 3mb/s naar KPN internet extra 12 maanden 10 euro korting 8mb/s. Het zou over 2 weken geregeld zijn.

Na 2 weken op pakjesavond weer gebeld, ja meneer, kindertjes die zoet zijn krijgen vandaag de snelheidsverhoging en kinderen die stout zijn moeten nog 1 week wachten :P . Na een week wachten vandaag weer gebeld, het is vastgelopen en misschien komt dat door dingen wijzigen met de internet instellingen hier thuis volgens KPN.

Ik heb alleen 4 keer gereboot en ik heb 1 keer met de installatie met andere inlognaam internet geinstalleerd, en dat hielp niet dus weer opnieuw gereboot en met oude inlognaam weer geinstalleerd. Kan dat de oorzaak zijn dat we geen snelheidsverhoging hebben gekregen :S ? Kan het door de 10 euro korting komen? Of is het gewoon een vastloper van KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
batentje_kaitos schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 23:03:
Ouders hebben op 23-11-08 een snelheidsverhoging aangevraagd van planet ADSL standard voordeelweken 3mb/s naar KPN internet extra 12 maanden 10 euro korting 8mb/s. Het zou over 2 weken geregeld zijn.

Na 2 weken op pakjesavond weer gebeld, ja meneer, kindertjes die zoet zijn krijgen vandaag de snelheidsverhoging en kinderen die stout zijn moeten nog 1 week wachten :P . Na een week wachten vandaag weer gebeld, het is vastgelopen en misschien komt dat door dingen wijzigen met de internet instellingen hier thuis volgens KPN.

Ik heb alleen 4 keer gereboot en ik heb 1 keer met de installatie met andere inlognaam internet geinstalleerd, en dat hielp niet dus weer opnieuw gereboot en met oude inlognaam weer geinstalleerd. Kan dat de oorzaak zijn dat we geen snelheidsverhoging hebben gekregen :S ? Kan het door de 10 euro korting komen? Of is het gewoon een vastloper van KPN?
Stelt je modem precies op de zelfde snelheid in als voorheen? 3mbit dus? Of zit je wel iets hoger? Als je nog steeds precies op 3mbit zit is de kans heel erg groot dat het nog steeds niet is doorgevoerd door KPN. Dan moet je dus weer eens even bellen. Heb je wel iets hoger betekend het dat de verhoging wel is doorgevoerd maar dat er ergens anders een probleem zit. Misschien dan even een lijnmeting aanvragen!?!

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03 23:25
tiswat schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:33:
Een eigenschap van kabelinternet, bij gebruik van (Euro)DOCSIS 2.0 of hoger, is juist dat het 'er internet iemand in de buurt' er niet of nauwelijks nog toe doet. Bij ADSL2+ is de kans op hinder veel groter dan bij kabelinternet tegenwoordig, bij de vergelijking met ADSL1, is het in het voordeel van ADSL1.

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-05 10:23
Is je snelheid ergens exact te meten d.m.v. een programma o.i.d?, Ik ervaar zelf steeds vaker dat mn snelheid niet altijd even snel is als ik meet op speedtest.nl, maar ik de praktijk merk ik het "eventuele" verschil niet (gelukkig maar).
En ik hoor wel inderdaad wel vaker verhalen over speedtest.nl dat die snelheden totaal niet naukeurig zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door crack_en_hack op 25-12-2008 15:06 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Mallemout
crack_en_hack schreef op donderdag 25 december 2008 @ 15:06:
Is je snelheid ergens exact te meten d.m.v. een programma o.i.d?, Ik ervaar zelf steeds vaker dat mn snelheid niet altijd even snel is als ik meet op speedtest.nl, maar ik de praktijk merk ik het "eventuele" verschil niet (gelukkig maar).
En ik hoor wel inderdaad wel vaker verhalen over speedtest.nl dat die snelheden totaal niet naukeurig zijn.
Speedtest is inderdaad niet betrouwbaar. Als je internet van KPN hebt en een modem van KPN hebt kun je de snelheid meteen uitlezen uit je modem (10.0.0.138 of 192.168.1.254 als adres als je een speedtouch hebt). Als je een eigen modem gebruikt zou het normaal gesproken ook wel uit het modem gelezen moeten kunnen worden(maar het adres zou je zelf even moeten opzoeken dan).

Als je toch per se iets wil via internet wil testen kun je bijvoorbeeld hiernaartoe gaan:
http://www.kpnbroadbandvalley.nl/mxarena/downloads/index.php
Pak je gewoon die 100mb file en neem je download. Kijk je met hoeveel kb je download en vergelijk dat dan met je abo. Desnoods een paar keer doen, moet je redelijk je snelheid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-05 18:03
Mallemout schreef op donderdag 25 december 2008 @ 21:00:
[...]
Speedtest is inderdaad niet betrouwbaar. Als je internet van KPN hebt en een modem van KPN hebt kun je de snelheid meteen uitlezen uit je modem (10.0.0.138 of 192.168.1.254 als adres als je een speedtouch hebt). Als je een eigen modem gebruikt zou het normaal gesproken ook wel uit het modem gelezen moeten kunnen worden(maar het adres zou je zelf even moeten opzoeken dan).
Die waarden die je uit je modem haalt zijn juist onbetrouwbaar. Die geeft alleen de snelheid aan tussen jouw modem en de ADSL-centrale.
Die is niet interessant, je wil immers niks uit de centrale downloaden maar vanaf internet.
Dus juist die testen over internet zijn de enige waardevolle.

Nadat je lijntje in de centrale komt wordt het op de grote hoop gegooid (overboeking) en ben je afhankelijk van de drukte op de centrale en 'het net' zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
Na nog een paar keer bellen zou het volgens KPN moeten lukken om van planet internet standard naar KPN internet extra te gaan. Volgens de status van de order bij mijn KPN gegevens is de order al geleverd en zou ik internet extra moeten hebben. Maar bij 10.0.0.138 staat bij download snelheid nog steeds 3mbit. Hoe lang zou ik nog moeten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-05 22:54
batentje_kaitos schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 21:26:
Na nog een paar keer bellen zou het volgens KPN moeten lukken om van planet internet standard naar KPN internet extra te gaan. Volgens de status van de order bij mijn KPN gegevens is de order al geleverd en zou ik internet extra moeten hebben. Maar bij 10.0.0.138 staat bij download snelheid nog steeds 3mbit. Hoe lang zou ik nog moeten wachten?
Weekje, en tussentijds je modem 'ns resetten... Komt vanzelf ;) alleen lopen de statuspagina's voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
We hebben 1 week gewacht en nog steeds niks. KPN zei gisteren aan de telefoon dat we een klacht mochten indienen. Hopelijk gaat dat helpen en krijgen we dan zo snel mogelijk 8 mbit na 3 maanden(!) wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb 13 januari ook de stoute schoenen aangetrokken en via de maranello site (http://csc.maranello.planet.nl/CSC/Login.aspx) een upgrade aangevraagd van ADSL Standaard (3 Mbit) naar Internet Extra huidig modem (8-12 Mbit) Ik had als datum 20 januari doorgegeven. Op 15 januari een brief van KPN ontvangen met een bevestiging van de aanvraag.

Op 20 januari was er nog niets gebeurd. Op 23 januari trainde de modem al in op een andere snelheid (
992 / 7904 ) en hebben een andere ip gehad. Vanaf vandaag (24) kan ik ook sneller downloaden. Max 822 KB ipv 320, toch een mooie upgrade voor 5 cent :-).(34,95 --> 35).

Waarschijnlijk kan de snelheid nog wel iets omhoog, maar onze modem (Speedtouch 510v4 5,5 jaar oud) heeft geloof ik als max 8 Mbit. Deze modem hebben wij destijds gekregen bij de aanvraag van adsl (256 Kbit down :S welk dus nu 8 Mbit is voor hetzelfde geld!!) Is het mogelijk om een nieuwe modem aan te vragen voor het optimaal gebruik kunnen maken van hetgeen waar je voor betaald?

Edit: de specificaties van de 510 even opgezocht en daarin staat dat de 510 tot 8Mbps down en 832kbps up ondersteunt. Toch raar dat die van mij op 992 intraint (bijna de beloofde 1024kbps, 1Mbps upload). De modem zit dus echt aan zijn max met een down van 7904 en een up van 992.

Ik zal de support line van KPN eens bellen om te kijken wat zij kunnen doen. Anders koop ik wel een Speedtouch 546 op marktplaats. Dingen worden soms zelfs gratis weggegeven :-))

Mijn inlognaam in het modem heb ik trouwens niet hoeven wijzigen.

EDIT2
Output Power (dBm) up/down = 12.0 / 19.5
Attenuation (dB) up/down = 10.0 / 17.0
Noise Margin (dB) up/down = 6.0 / 6.0
Noise Margin is volgens mij echt het minimum van het minimum om een stabiele lijn te hebben :-(

[ Voor 28% gewijzigd door svdvlist2 op 24-01-2009 13:46 . Reden: Toevoeging noise ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-05 18:03
svdvlist2 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 11:36:

Waarschijnlijk kan de snelheid nog wel iets omhoog, maar onze modem (Speedtouch 510v4 5,5 jaar oud) heeft geloof ik als max 8 Mbit. Deze modem hebben wij destijds gekregen bij de aanvraag van adsl (256 Kbit down :S welk dus nu 8 Mbit is voor hetzelfde geld!!) Is het mogelijk om een nieuwe modem aan te vragen voor het optimaal gebruik kunnen maken van hetgeen waar je voor betaald?
Dan loopt het soepeler dan bij mijn pa. Daar konden ze niet eens vinden dat hij ADSL had!
Hij zou per medio september 2008 overgaan. Hij zit nu nog te wachten...

Toen de aanvraag werd ingediend werd ons verteld dat we ook een nieuw modem zouden krijgen. Dus meteen bij de aanvraag.

Ik herinner mij van eerdere posts dat mensen sowieso gratis een nieuw modem kunnen krijgen. Immers wat je zelf al zegt, de oude Speedtouch trekt het allemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ts_rensuh
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10-2024

Nee dat is mogelijk. Het is een abbonement van 8-12Mbit. Snelheid isafhankelijk van de afstand tussen jouw huis en centrale. Dus je betaal voor 8 a 12Mbit, dus het argument, "een nieuwe modem aan te vragen voor het optimaal gebruik kunnen maken van hetgeen waar je voor betaald" zal KPN nooit akkoord gaan.
Zelf heb ik een aantal maanden geleden ( lees 5 maanden) hetzelfde gedaan als jou en toen heb ik wel een nieuw modem gekregen.

[ Voor 11% gewijzigd door ts_rensuh op 24-01-2009 12:51 ]

CCIE R&S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
ik heb sinds kort KPN Internet Basis (3Mb/s, 25€).
eerst had ik Planet ADSL Standard (3Mb/s ~35€).

het valt me op dat m'n downloadsnelheid 4Mb/s (4.101kbps) is.

hier staat wel nog gewoon 3Mb/s:
http://www.kpn.com/intern...etsubplein:internet:basis

staat los hiervan maar ik meld het toch.
toen ik overging van ADSL Standard naar Internet Basis ontving ik zomaar een Speedtouch 780. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Caesu op 28-01-2009 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138906

Heb KPN internet extra maar ik haal nog niet boven de 6 mb/s terwijl toch 8 echt was beloofd.
Ook de upload ligt rond de 950 terwijl het 1024 moet zijn.
We hebben de Speedtouch 780 erbij gekregen.
Heeft iemand een idee of de snelheid te verbeteren valt of moet ik gewoon maar weer bellen naar KPN?

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 138906 op 02-02-2009 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Anoniem: 138906 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 08:57:
Heb KPN internet extra maar ik haal nog niet boven de 6 mb/s terwijl toch 8 echt was beloofd.
Ook de upload ligt rond de 950 terwijl het 1024 moet zijn.
We hebben de Speedtouch 780 erbij gekregen.
Heeft iemand een idee of de snelheid te verbeteren valt of moet ik gewoon maar weer bellen naar KPN?
Tja als je wat v erder van de centrale woont kan het zijn dat je modem lager intraint. Weinig tegen te doen. Als je echt dichtbij de centrale wont, dan kan er eventueel nog wel gekeken worden of je signaalsterkte wel ok is. Als je weet hoever je van de centrale woont kunnen we wel zien of de snelheid goedgenoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens http://pcdb.bbned.nl/ zit ik 695 meter van de centrale.
Dit lijkt mij redelijk dichtbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Anoniem: 138906 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 09:25:
Volgens http://pcdb.bbned.nl/ zit ik 695 meter van de centrale.
Dit lijkt mij redelijk dichtbij?
Dichtbij genoeg om even te bellen ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke ik zal zo even bellen het rare is dat de snelheid ook in Speedtouch de hele tijd verspringt.
Ik weet nog wel dat ik een week terug nog mijn oude snelheid had en daar zag je continu staan bandbreedte 512 / 3000 en nu verspringt hij de hele tijd gisteren stond hij nog op 950 / 6500 en nu staat die weer 961 / 5939 vaag :d of is dit normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem is opgelost. Op de binnenkomende lijn van KPN zat nog een tweede telefoon aangesloten.
Deze heb ik verwijderd en nu is het probleem opgelost 2x zo snel :). Hij hield de snelheid tegen. Telefoon nu aangesloten op de ADSL-splitter. Kan nu weer lekker snel internetten :P.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 138906 op 02-02-2009 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Anoniem: 138906 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 10:14:
Probleem is opgelost. Op de binnenkomende lijn van KPN zat nog een tweede telefoon aangesloten.
Deze heb ik verwijderd en nu is het probleem opgelost 2x zo snel :). Hij hield de snelheid tegen. Telefoon nu aangesloten op de ADSL-splitter. Kan nu weer lekker snel internetten :P.
Verkeerd aangesloten was natuurlijk ook nog een optie :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
We hebben eindelijk internet extra na 4 maanden wachten. Ik heb nu een snelheid van 4 mb/s, mijn router kan max 8 mb/s aan en ik woon 1241 meter van de centrale. Is het normaal dat ik een snelheid heb van 4 mb. Maar de 4 mb staat wel alleen bij 10.0.0.138. Bij speedtest zegt ie rond de 2700 kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mallemout
batentje_kaitos schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 23:52:
We hebben eindelijk internet extra na 4 maanden wachten. Ik heb nu een snelheid van 4 mb/s, mijn router kan max 8 mb/s aan en ik woon 1241 meter van de centrale. Is het normaal dat ik een snelheid heb van 4 mb. Maar de 4 mb staat wel alleen bij 10.0.0.138. Bij speedtest zegt ie rond de 2700 kb/s.
Dat lijkt me niet, je weet toch wat voor product je afneemt? Als jij echt internet extra afneemt, zou jij dus bij KPN een 8mb down/1mb up verbinding afnemen en krijg je dus nu maar de helft van de snelheid. Daar komt bij, als jij een modem hebt wat maar max 8 mb aankan, dan zul je waarschijnlijk een speedtouch 510 hebben. Dan kun je beter de KPN bellen, zeggen dat je een oud modem hebt en dan voor eenmalig 8,95 verzendkosten het nieuwe modem krijgen. Kan adsl2plus aan, kan je 4 pc's bekabeld aansluiten en draadloos internetten. Moet je alleen wel braaf dat pakket terugsturen als je ophoudt met abonnee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
We hebben de speedtouch 570. Is die dan nu we internet extra hebben aan vervanging toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
batentje_kaitos schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 22:14:
We hebben de speedtouch 570. Is die dan nu we internet extra hebben aan vervanging toe?
ja is een adsl1 modem, maar 1 ethernet poort,slecht wifi bereik, alleen wep beveliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
Welke draadloze modem zouden we dan het beste kunnen nemen? Moet het een speedtouch zijn of mag je ook een in de winkel kopen zoals bijvoorbeeld een linksys draadloze modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
batentje_kaitos schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 23:14:
Welke draadloze modem zouden we dan het beste kunnen nemen? Moet het een speedtouch zijn of mag je ook een in de winkel kopen zoals bijvoorbeeld een linksys draadloze modem.
voor 8,95 stuurt kpn je een st780 op in bruikleen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Ik heb 13 januari ook de stoute schoenen aangetrokken en via de maranello site (http://csc.maranello.planet.nl/CSC/Login.aspx) een upgrade aangevraagd van ADSL Standaard (3 Mbit) naar Internet Extra huidig modem (8-12 Mbit) Ik had als datum 20 januari doorgegeven. Op 15 januari een brief van KPN ontvangen met een bevestiging van de aanvraag.

Op 20 januari was er nog niets gebeurd. Op 23 januari trainde de modem al in op een andere snelheid (
992 / 7904 ) en hebben een andere ip gehad. Vanaf vandaag (24) kan ik ook sneller downloaden. Max 822 KB ipv 320, toch een mooie upgrade voor 5 cent :-).(34,95 --> 35).
Een week na de upgrade een pakketje van KPN ontvangen met daarin een Experiabox (gerebranded Speedtouch 780WL), + nieuwe splitter etc. Dus ondanks dat 'Internet Extra huidig modem' is besteld, kregen we toch een nieuwe modem (in bruikleen). De ST traint in op 8000kbps, blijkbaar het max hier (adsl1). De lijn is erg stabiel, met downloaden zo tussen de 800 en 830KBps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stollie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:35
Goed ik zal mijn ervaring met de upgrade van basis (nog de standaard van Planet) naar extra ook maar even vertellen.

Eind december met kpn gebeld voor de upgrade. Toen ik de medewerker aan de telefoon had vertelde hij dat er al iets raars was dat er 2 abonnementen op de lijn stonden. Leek erop dat er bij het veranderen van Planet naar KPN een 2de klant nummer was gemaakt om op een of andere mannier de planet mail te behouden. Hij zei dat er ook 2 adsl abbonementen liepen. Maar volgens mij moeder betaalde ze iedergeval niet 2 keer. Maar hij zou dit oplossen met een email only pakket op laaste klant nummer. En hij zou de aanvraag voor de upgrade uitvoeren. Hij vertelde dat het 27 januari afgerond zou zijn.

Vervolgens na een tijdje al opgemerkt dat mijn ip adres al keer was veranderd. Leek dus goed te gaan. Echter op 21 jan. hadden we opeens geen internet meer. Mijn moeder had die dag toen gebeld en ze zeiden dat het mogelijk einde van de dag weer online zou kunnen zijn.
Later nog keer gebeld, de persoon die ik aan de telefoon had zie dat je normaal je verbinding niet zou kwijt moeten raken bij een upgrade. Na wat vragen zei ze dat het ook niet helemaal uitgesloten kon worden. Maar ze zei dus dat we tot de 27ste moest wachten en ik zou een dongel kunnen ophalen. Ik naar de winkel gegaan die vrijdag maar die was niet op voorraad.

Toen de maandag erna (dacht ik) kregen we een brief binnen.
"Hierbij informeren wij dat, conform uw verzoek, uw verbinding per 01-01-1970 is opgeheven."
Direct weer gebeld met KPN dat dit wel er raar is. Blijk dus dat er op de een of andere manier een aanvraag is gedaan om de lijn te slopen (zo noemde ze dat, wat er was helemaal geen lijn).
Uiteindelijk vertelde ze dat er iets niet goed was gegaan en dat er een nieuwe aanvraag voor een verbinding gedaan moest worden met een verwachte opleverings datum van 27 feb. Er bleek dus niets anders op te zitten dan dit uit te laten voeren. Vervolgens wel een dongel kunnen bemachtigen bij de kpn shop.

Op 2 feb was me broertje bezig op de xbox en had hem even aan laten staan. En ineens viel me op de melding. 1 bericht en 2 vrienden online. Direct toch maar even naar modem gelopen en ja hoor groene lampje brande. Het verbaasde me gewoon dat ze het eerde hadden uitgevoerd dan die 27 feb die ze eerst zeiden. Met het huidige modem speedtouch 510i kregen we nog niet de 800KBps download snelheid, maar ik was al blij genoeg dat we normaal internet hadden. Later kregen we dus ook de brief binnen en daarna ook de Experiabox (speedtouch 780). Die aangesloten en we hadden de volle internet snelheid.

Achteraf kwam het misschien doordat we 2 klant nummers hadden bij KPN en dat om de een of andere reden niet normaal is gelopen. Maargoed het had alsnog niet moeten gebeuren lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04 17:26
Heb hier een internetplusbellenBASIS (3Mbps down/512Kbps up), alleen me modem (Speedtouch 780) geeft deze bandbreedte aan:

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 512 / 4.096

Is het normaal dat me modem hoger getraind is?

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
Unixor schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 17:20:
Heb hier een internetplusbellenBASIS (3Mbps down/512Kbps up), alleen me modem (Speedtouch 780) geeft deze bandbreedte aan:

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 512 / 4.096

Is het normaal dat me modem hoger getraind is?

gr.
ik heb hetzelfde, Internet Basis - maar ik kan downloaden met zo'n 430 kb/s. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-05 15:22
Caesu schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 18:42:
[...]

Klopt,heeft mijn vriendin ook.Blijkt dus dat KPN basis verhoogt heeft naar 4 Mbit down,maar er verder geen ruchtbaarheid aan heeft gegeven.Is dus een stilzwijgende verhoging.zie bron forum kpn gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04 17:26
Caesu schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 18:42:
[...]

Ik dus nog niet :| afwachten dan maar.
Hier nu ook.

Dank u

gr.

[ Voor 3% gewijzigd door Unixor op 15-02-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Staan de centrale upgrades nu daadwerkelijk stil bij KPN? Ik las er wat over twee pagina's terug maar dat werd niet bevestigd. 3 Mbit begint te vervelen :Z

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Hekking schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 20:01:
Staan de centrale upgrades nu daadwerkelijk stil bij KPN? Ik las er wat over twee pagina's terug maar dat werd niet bevestigd. 3 Mbit begint te vervelen :Z
3 Mbit is inmiddels bijna overal 4 Mbit geworden.Maar als je sneller wilt,neem je toch kabel of een ander internet iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Het probleem is dat de centrale hier nog geen ADS2+ is en ik buitenaf woon.
Daarom is het wachten op de upgrade van de centrale naar vdsl2

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Hekking schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 22:52:
Het probleem is dat de centrale hier nog geen ADS2+ is en ik buitenaf woon.
Daarom is het wachten op de upgrade van de centrale naar vdsl2
Dan zul je nog wel wat jaartjes geduld moeten hebben,aangezien het all ip netwerk niet echt opschiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-05 16:01
vincedd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 20:38:
[...]

3 Mbit is inmiddels bijna overal 4 Mbit geworden.Maar als je sneller wilt,neem je toch kabel of een ander internet iets.
Ik heb ook de snelheidsverhoging gekregen van 3 naar 4.
Nu nog een keer een upgrade van de upload naar 1mbit.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
Ik heb de Thomson tg787 gekregen van KPN. Aangesloten met oude splitter want met de nieuwe splitter moet ik in de rode en blauwe kabel gaan knippen en in dat kastje doen en dan met de oranje aansluiting gaan aansluiten en dat heb ik (nog) niet gedaan. Ik heb nu 12 mbps met internet extra en dat is zeer goed want dat is 4 mb boven wat er gezegd wordt. Maar internet valt vaker uit of de modem hangt vaker vast of weet ik wat er gebeurt maar hoe dan ook door datgene wat er vaak gebeurt wat ik dus niet precies weet moet ik steeds de modem resetten om weer te kunnen internetten. En ik kan met de xbox 360 wel met de modem draadloos verbinding maken en volgens de xbox ook met internet maar dan van internet naar xbox live gaat niet, ook wanneer upnp is ingeschakeld. Zal dat ik de modem vaker moet resetten en dat ik geen verbinding kan maken met xbox live komen door de oude splitter (uit 2005)? Als het daar aan ligt dan hoef ik dus de modem niet terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Kan je is een fototje doen van die nieuwe splitter?
Ben wel benieuwd hoe die eruit ziet, mbt het aansluiten zoals jij omschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
vincedd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 22:56:
[...]

Dan zul je nog wel wat jaartjes geduld moeten hebben,aangezien het all ip netwerk niet echt opschiet
Ze gaan de strijd hopeloos verliezen als ze zo doorgaan! UPC levert op veel plaatsen al 120 Mbs, terwijl KPN in veel regio's (waaronder de mijne) nog steeds niet hoger dan 8 Mbs kan aanbieden :/
Wat is dat nou? Willen ze me dwingen over te stappen op kabel?

[ Voor 7% gewijzigd door yohan op 16-03-2009 11:27 ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Iemand enig idee wat de status is met VDSL2 ?

Er worden voor zover ik weet wel centrales omgebouwd naar wijk niveau maar het is erg stil omtrent de start van VDSL2. Volgende de laatste berichten zou eind 2008 de eerst ingebruikname volgen. Blijkbaar niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
Dit is de nieuwe splitter die ik niet heb aangesloten met de Thomson tg787.
Afbeeldingslocatie: http://www.kpnadsl.nl/support/images/splitter4a.gif

Dit is de oude splitter waar ik de Thomson tg787 mee heb aangesloten en misschien de oorzaak kan zijn van dat ik hem steeds minstens 1 keer per dag aan en uit moet zetten of resetten.
Afbeeldingslocatie: http://www.kpnadsl.nl/support/images/adsl_splitterv2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Een splitter laat alles door op de modempoort en bezit een laagdoorlaatfilter op de telefoonuitgang. Een andere splitter zal niet veel uitmaken.

Klik eens op Start, Uitvoeren en vul daar "CMD" in zonder aanhalingstekens. In het schermpje wat je dan krijgt vul je "ipconfig" in zonder aanhalingstekens. Vul de reeks getallen die bij "Standaardgateway" staan in op je browser (IE/Firefox/etc) inclusief de punten.

Als het goed is kom je dan op een webpagina die in het modem zit. Soms moet je nog een gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Probeer dan in beide velden "admin" zonder aanhalingstekens. Mochten dat niet de goede inloggegevens zijn, dan wil ik wel even voor je Googlen naar het default password.

Zoek op de pagina in het modem naar een overzicht waar gegevens over je verbinding staan, zoals de snelheid, attenuation, noise margin, etc.

Vervolgens kopieer en plak je die gegevens in dit topic.

Ik heb het vermoeden dat de ruiswaarde van je lijn te hoog ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-05 17:11
Ik heb ADSL Extra van KPN icm de Thomson 787v.

Snelheid volgens kpn: 8 Mb/s download, 1024 Kb/s upload

Werkelijke snelheid: 919.5 KByte/sec = 7356 kbps download en 95.0 KByte/sec = 760 kbps upload.

Router zegt: Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.028 / 16.001

Ik heb op speedtest kunnn vinden dat ik zo'n 140 meter van de centrale zit.

Hoe kan het dat mijn upload snelheid beperkt is (download lijkt oke)?

Ik krijg het trouwens ook niet voor elkaar om mijn pc + ps3 zichtbaar te maken in de interface van de router.

[ Voor 20% gewijzigd door Monda op 20-03-2009 12:15 ]

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Terrestrial schreef op maandag 16 maart 2009 @ 12:48:
Iemand enig idee wat de status is met VDSL2 ?

Er worden voor zover ik weet wel centrales omgebouwd naar wijk niveau maar het is erg stil omtrent de start van VDSL2. Volgende de laatste berichten zou eind 2008 de eerst ingebruikname volgen. Blijkbaar niet dus.
In mijn wijk heeft KPN glasvezel tot in de meterkast. Ze bieden er volgens mij dan wel weer een vdsl variant op aan. Ik krijg gewoon een vervelende experia box :(. Maar wel 50/5 internet. Daar kan ik mee leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
Dit heb ik kunnen vinden over de verbinding met het internet.

DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 0:15:59

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 12.005

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [kB/MB]: 383,00 / 0,99

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 18,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,0 / 15,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 13,0 / 12,0

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 2.816

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 17.833 / 0

Kan iemand zeggen of iets niet klopt want ik weet niet of nu de ruiswaarde te hoog is of dat er iets anders vreemd is.
Ik heb hem ook nog pas gereset want hij hangde weer vast.

[ Voor 6% gewijzigd door batentje_kaitos op 21-03-2009 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
Ik zeg er maar even bij dat de experia box vooral gaat vast hangen wanneer ik vebinding probeer te maken met xbox live. Ik zet dus in 192.168.2.254, dat is instellingen pagina van de modem, de poorten open die bij xbox live horen, voer ip addres van de xbox in en zet ook upnp aan. Dan sluit ik de pagina af en ga ik naar mijn xbox, scan ik voor netwerken en probeer ik verbinding te maken, maar hij hangt dan meestal al vast en ik kan dan zo lang gaan wachten als ik wil maar internet doet het niet totdat ik reset of aan/uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
en statisch IP instellen werkt ook niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
Nee, dat werkt ook niet. Blijft nog steeds vast hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
Vandaag is de modem zowat 10 keer vast blijven hangen. Het gebeurt vooral wanneer je ergens verbinding mee probeert te maken zoals de PC, xbox of ipod touch. Alles is draadloos hier thuis maar daar kan het niet aan liggen want met de oude speedtouch 570 doet alles draadloos het perfect. Er komt dinsdag een monteur langs om te kijken of hij het kan oplossen dus het is maar hopen dat hij weet wat er mis is met mijn verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
Wanneer de modem moet worden gereset is er dus wel nog gewoon verbinding met de modem maar de modem (thomson tg787) heeft dan geen verbinding meer met het internet tot dat ik hem reset of aan/uit zet. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:51

AvK

Ready Set Go

Brak modem? Hopelijk heeft de monteur morgen en ander modem bij zich.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00tstok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-02 22:07
Ik heb eigelijk meer een vraagje, bij deze link heb ik kunnen achterhalen dat ik bij de 'dichtstbijzijnde' Haagsche ADSL2 centrale zit aangesloten (Sinds ik in Den Haag zelf woon).
Voice over DSL is beschikbaar
ADSL2+ is beschikbaar +
Beschikbare snelheden
16-24Mb/1Mb - Waarschijnlijk beschikbaar
16Mb/1Mb - Waarschijnlijk beschikbaar
12Mb/1Mb - Waarschijnlijk beschikbaar
10Mb/1Mb - Beschikbaar
8Mb/1Mb - Beschikbaar
4Mb/1Mb - Beschikbaar
2Mb/512Kb - Beschikbaar
1Mb/512Kb - Beschikbaar
512Kb/512Kb - Beschikbaar
512Kb/256Kb - Beschikbaar
256Kb/256Kb - Beschikbaar
128Kb/128Kb - Beschikbaar

Dit is een BBned locatie.
Linesharing is beschikbaar.

Centrale: Gv-Twv
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1999 meter.
Theoretisch zou ik dus rond de 18/19 MB p/s moeten halen (Heb 20/1 trouwens, excuses), en je raadt het misschien al, ik kom niet eens in de buurt. Ik zit meer in de buurt van de 6,5-7 MB/s. En ja, ik heb ADSL 2 ;) Is het mogelijk om aan te vragen om op een andere centrale aangesloten te raken? Zoals Wateringen bijvoorbeeld? :o Hoewel ik al ruim genoegen neem met de goeie Haagsche Centrale.

Hulde aan diegene die mij kan beantwoorden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
Monteur is langs geweest ik zou draadloos 12 MB/s moeten halen maar ik haal maar 10 MB/s. Ik kan de 12 MB/s niet halen door waarschijnlijk te veel HEC-fouten en dat zijn er 18.253. Terwijl normaal het aantal fouten gemiddeld tussen de 0 en 400 is. We hebben ook nog een ander modem gekregen namelijk de speedtouch 780 ipv de thomson tg787. Er is niet veel getest met de thomson tg787 en het is dus een tussen model want tot dat KPN klaar is met testen tot Juni/Juli met de nieuwe modem die glasvezel en het draadloze N netwerk ondersteund wordt dus de thomson geleverd. We hebben ook een nieuwe draadloze adapter van de monteur gekocht en misschien lag het daar aan want nu valt het internet ook niet meer uit en geen resets meer nodig en ander gedoe. Hopelijk wordt het internet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mallemout
w00tstok schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 03:59:
Ik heb eigelijk meer een vraagje, bij deze link heb ik kunnen achterhalen dat ik bij de 'dichtstbijzijnde' Haagsche ADSL2 centrale zit aangesloten (Sinds ik in Den Haag zelf woon).

[...]

Theoretisch zou ik dus rond de 18/19 MB p/s moeten halen (Heb 20/1 trouwens, excuses), en je raadt het misschien al, ik kom niet eens in de buurt. Ik zit meer in de buurt van de 6,5-7 MB/s. En ja, ik heb ADSL 2 ;) Is het mogelijk om aan te vragen om op een andere centrale aangesloten te raken? Zoals Wateringen bijvoorbeeld? :o Hoewel ik al ruim genoegen neem met de goeie Haagsche Centrale.

Hulde aan diegene die mij kan beantwoorden _/-\o_
Nou, het wordt me niet helemaal duidelijk waar je nou op zit, adsl2 of adsl2plus. Als je op adsl2 zit kun te toch maar tot 12mb halen wat veel te laag is met jouw abonnement. Je moet sowieso op adsl2plus zitten, indien dat niet zo is moet dat eerst eens aangepast worden. Omsteken naar een andere centrale is voor zover mij bekend zo 1,2,3 niet mogelijk. Eventueel dat dat kan als je al vaker gebelt hebt met de helpdesk en er al tickets gemaakt zijn voor de 2e lijn en er een servicemonteur is geweest om te zien waar je lage snelheid aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Als je een paar duizenden euro's er voor over hebt dan wil KPN er misschien wel wat moeite voor doen om de benodigde graaf vergunning aan te vragen en 2 kilometer kabel verleggen naar een andere centrale...
Met andere woorden: praktisch gezien kun je meestal niet aangesloten worden op een andere telefooncentrale. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Misschien niet helemaal het juiste topic....Maar ik heb sinds vandaag ineens een erg lage download snelheid. Normaliter is deze altijd precies 1.22 MB/s, maar nu is mijn downloadsnelheid heel variabel, maar gemiddeld iets van 400 kB/s denk ik....

Ik heb natuurlijk een KPN abbo en ben woonachtig in de omgeving van Leiden.

Meer mensen die iets gemerkt hebben?

ps. Mijn uploadsnelheid is wel constant 100 kB/s, zoals die hoort te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door monnick op 08-08-2009 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Niks aan de hand hier:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/535853396.png

Misschien ff je modem resetten?

Het blijft BTW angstwekkend stil op het ADSL-front. Terwijl de kabelaars allemaal richting de 100+ Mbs gaan. Zitten KPN cs. stil?

[ Voor 3% gewijzigd door yohan op 09-08-2009 12:49 ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-05 21:40
Yohan schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 12:48:
Het blijft BTW angstwekkend stil op het ADSL-front. Terwijl de kabelaars allemaal richting de 100+ Mbs gaan. Zitten KPN cs. stil?
De reden hiervan is dat op dit moment de maximale snelheid van ADSL is bereikt. De ADSL2+ standaard wordt niet overal geleverd omdat het de investering niet meer waard is, omdat KPN de komende jaren haar netwerk gaat ombouwen naar ALL-IP. Totdat het netwerk is omgebouwd zal het dus voor de eindgebruiker lijken alsof er niet veel verandert. Wel jammer dat het ombouwen zolang duurt. Ik denk ook dat het veel klanten zal gaan kosten gezien het ALL-IP netwerk pas rond 2013 klaar is, en de kabelaars ondertussen veel meer snelheid bieden.
Maar ja, er zullen altijd mensen afhankelijk blijven van de telefoonlijn, zoals hier in het buitengebied op 3,5 KM afstand van de centrale, waar verder geen alternatieven zijn. Al moet ik eerlijk toegeven op dit moment meer dan genoeg te hebben aan 4 Mbit down / 1 Mbit up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Aha. Wel goed dat ze de kabelaars op hun nek hebben, wellicht dat ze hun planning flink gaan bijstellen als de abonnees massaal vertrekken. Ik ben het met je eens dat een snelheid onder de 10 Mb voor het gros gewoon ruim voldoende is, maar de kwestie van tarieven speelt ook mee. Als je voor EUR 25 bij UPC nu al 25 Mb krijgt, dan kan KPN geen identiek bedrag blijven vragen voor 8 Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Volgens mij maken de ADSL aanbieders zich niet zo druk (terwijl ze dat beter wel kunnen doen!)
Ik ben begonnen met analoog van Planet, toen ISDN en daaropvolgend kwam Mxstram van Planet (KPN) het huidige ADSL (toen nog 768kb/s).
Vervolgens ADSL van Planet en internetplus met als hoogst haalbare snelheid 8mb/s omdat ik 2,7km van de ADSL centrale af woon is er geen hogere snelheid beschikbaar. Toen kwam eind 2007 @home met een aanbieding om 2 maanden een proefabonnement te nemen van 20mb/s.
Dit was zo snel dat ik al snel afscheid heb genomen van KPN/Planet, alleen toen kwam in medio Mei 2008 het hele Ziggo circus op de proppen met alle internetproblemen (3 weken lang geen of nauwelijks verbinding)
Toen toch maar eens gegeken bij XS4ALL (waar ik zakleijk al bijna 6 jaar gebruik van maak) en ja hoor op mij postcode (5045)kon wel een 20mb/s lijn worden geleverd !
Dus meteen gebeld of dit echt zo was omdat KPN/Planet het niet kon, de helpdeskmedewerker zei dat het wel kon.
Meteen daarop een aansluiting aangevraagd bij XS4ALL alles werkte, alleen maximaal 8 á 9 Mb/s...
Daarop meteen gebeld met XS4ALL en daar zei men dat ik te ver van de centrale af zit, men kon als alternatief een GRATIS downgrade aanbieden naar ADSL Lite, dus daar zit ik dan weg bij Ziggo die momenteel 50 mb/s aanbiedt en voor 35 euro in de maand een 8 mb/s abo bij XS4ALL.
Aangezien ik te veel slechte dingen heb meegemaakt bij ZIGGO durf ik niet echt meer terug te switchen.
En van het ALL-IP van de KPN hoor ik ook niet veel. (weet iemand iets meer ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik werd net gebeld door KPN, met de mededeling of dat ik voor 5 euro extra 20mbit internet wou in plek van 8mbit. Ik zei ja dat wil ik wel maar ik zit te ver van de centrale waardoor ik dus maar max 7-8 mbit haalt.
KPN: Maar wij kunnen u nu 20mbit 100% garanderen.
IK: Ja doe maar.
KPN: Binnen 5 dagen ontvangt u een bevestegings mail en binnen 3 weken wordt uw snelheid verhoogd.

Zouden ze hier (Tiel) al de centrales hebben aangepast (Glasvezel naar de straat kastjes?) waardoor het in princiepe al voorbereid is op VDSL2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 12:16
dannyreuser schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:19:
Ik werd net gebeld door KPN, met de mededeling of dat ik voor 5 euro extra 20mbit internet wou in plek van 8mbit. Ik zei ja dat wil ik wel maar ik zit te ver van de centrale waardoor ik dus maar max 7-8 mbit haalt.
KPN: Binnen 5 dagen ontvangt u een bevestegings mail en binnen 3 weken wordt uw snelheid verhoogd.

Zouden ze hier (Tiel) al de centrales hebben aangepast (Glasvezel naar de straat kastjes?) waardoor het in princiepe al voorbereid is op VDSL2?
Ik zou als ik jou was maandag de kpn meteen opbellen om te vragen of zij daadwerkelijk 20mbit kunnen garanderen. Dit lijkt mij namelijk niet het geval. Er wordt niet voor niks geadverteerd met abonnementen tot 20mbit.

Ik denk dat dit eerder een overijverige verkoopmedewerker is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-05 05:08
dannyreuser schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:19:

Ik denk dat je er ingeluisd bent door een verkoper.
Heb je een proeftijd waarbinnen je kosteloos kunt opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-05 16:52
Ook Ik ben gebeld of ik een upgrade wil van 12/1 mbit naar 20/1 mbit voor 5 euro extra per maand. Ik gaf aan dat ik sceptisch was of ik die snelheid ging halen op 1.500 meter van de centrale. Door de medewerker van KPN werd verklaard dat alleen klanten worden benaderd die de 20 mbit gaan halen. Ik ga niet overstappen aangezien ik tevreden ben met mijn huidige snelheid van 12 mbit. Het aanbod geldt voor het eerste jaar, daarna ga je 50 euro per maand betalen. Ik heb nog eens gevraagd of er nog een hogere upload snelheid staat aan te komen. De medewerker van KPN kon me vertellen dat hiervoor voorlopig geen plannen zijn.

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik wacht gewoon netjes de 3 weken af voor de update, mocht ik het niet halen kan ik gewoon kostenloos downgraden. Haal ik het wel ben ik zeer tevree :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-12-2024

Edgarz

Tweako-active since1986

Mr. Dave schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:44:
Ook Ik ben gebeld of ik een upgrade wil van 12/1 mbit naar 20/1 mbit voor 5 euro extra per maand. Ik gaf aan dat ik sceptisch was of ik die snelheid ging halen op 1.500 meter van de centrale. Door de medewerker van KPN werd verklaard dat alleen klanten worden benaderd die de 20 mbit gaan halen. Ik ga niet overstappen aangezien ik tevreden ben met mijn huidige snelheid van 12 mbit. Het aanbod geldt voor het eerste jaar, daarna ga je 50 euro per maand betalen. Ik heb nog eens gevraagd of er nog een hogere upload snelheid staat aan te komen. De medewerker van KPN kon me vertellen dat hiervoor voorlopig geen plannen zijn.
Mij mogen ze bellen met zo'n garantie. In gesprekken met KPN loopt er tegenwoordig een bandje mee. Dat krijg je met die leuke verkoopmethodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToasterxD
  • Laatst online: 15:05
Ik ben niet gebeld door KPN met de vraag of ik van 12 naar 20 wou.

Wel ben ik tot mijn verbazing van 12 naar 8Mbit gegaan.. Mijn internet verbinding lag er net een uurtje uit, en toen is dat gebeurd.

[ Voor 16% gewijzigd door ToasterxD op 25-11-2009 16:03 ]

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Toch wel interessant om te weten of en waar er weer storingen zijn. Hier in de omgeving 's-Hertogenbosch en Zaltbommel lag de verbinding er ook ongeveer 3 kwartier uit (diverse KPN-consumentenverbindingen, o.a. KPN ADSL (voorheen DirectADSL).

Is er ergens anders een algemeen internetstoringstopic? Op de site van de provider is zoals gewoonlijk weer niets te vinden.

Het lijkt een beetje op de nasleep van de diverse storingen bij providers de laatste week.

Edit:
Inmiddels wel:

2009-11-25 15:13:26: Landelijke ADSL Storing
Momenteel is er een landelijke ADSL storing gaande.

Verwachte eindtijd: Onbekend
Impact: Landelijke impact op ADSL

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing
om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen.

Onze excuses voor het ongemak.

[ Voor 38% gewijzigd door pinockio op 25-11-2009 16:43 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Let op:
Dit topic groeit langzaam uit tot een discussie over de (blijkbaar) structurele problemen bij een KPN ADSL snelheidsupgrade.

Graag alleen constructieve reacties, herhaaldelijk posten met 'het is weer langzaam!' of 'ik haal om xx:xx nog maar 1 Mbit/s!' is bij deze ongewenst.

Ook flames/boze reacties over KPN zijn nu wel duidelijk. Emoties dumpen hoeft niet hier.