Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Motofone topic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 03 september 2001

http://direct.motorola.com/hellomoto/motofone/images/code.jpg

Specificaties:
* Voice prompts in local languages
* Intuitive icon-based user interface
* Stylish thin design
* Extended battery life**
* Durable housing for optimal performance despite dust and sun
* High-contrast screen using new ClearVision display
* Large font size for easy readability
* High-volume for call clarity in loud environments
* Automatic notification of current prepaid balance*
* Embedded polyphonic ringtones in eight voices
* Ability to download ringtones

Vertaling ;)
* klein
* licht
* duurzaam
* weinig functies
* lange batterijduur
* goedkoop
* minimalistisch design

http://direct.motorola.com/hellomoto/motofone/images/phone.jpg

http://direct.motorola.com/hellomoto/motofone/images/code.jpg

Ik kwam gisteren tijdens het surfen dit fraaie apparaatje tegen. Dit is echt de telefoon waar ik al tijden naar op zoek ben: Eentje die doet wat ie moet doen zonder overbodige zut, klein en licht is, en bovendien goede batterijduur heeft. Als bijkomende voordeel heeft hij ook nog eens een zeer mooi design (imho).
Hij is ontworpen voor mensen die nog nooit een mobiel gebruikt hebben, wat betekend dat de menu's ed zeer duidelijk zijn.

prijs:
¤35 ~ ¤ 40

UPDATE:
De motofofone is inmiddels lang en breed te koop in nederland, o.a. bij:

AH mobiel (AH-prepaid) ¤ 40
Bol.com (simlockvrij) ¤ 50
Mediamarkt (simlockvrij) ¤35 ~ ¤ 40 (verschilt per vestiging)

Links:
Officiele Motorola site
Mobileburn hands-on
Handleiding
Hardhandige you-tuber
Advanced Settings
Source

To access the advanced settings, press * * * [number code] * [action]
Phone Setting Number Code

Reset Factory settings 000
Restricted Calling (Phonebook only) ON | OFF 160|161
Keypad tones ON | OFF 250|251
Auto keypad lock ON | OFF 260|261
Set SIM Pin 300
SIM Pin ON | OFF 310|311
Select time format 470
Prepaid Balance Display ON | OFF 500|501
Voice Prompts ON | OFF
(can also be toggled by pressing
[action] on the volume menu) 510|511
Change Language 520
Set Balance Inquiry Number to # * 642
Set Voicemail number 644

Those are the 'official' codes, covered in the manual. Now for the experimental part.
Note: Use these at your own risk, even before these codes were posted here phone numbers were lost from a SIM card because of them, so back up your numbers before you use them!
Undocumented Codes - Use at your own risk!

Display number / total length of accepted incoming calls 111
Display number / total length of outgoing calls 121
Switch something unkown ON | OFF 130|131
Region Code display ON | OFF 400|401
List available networks with option to change to another network 402
Display network currently receiving service from 480
Display list of networks within range 481
View / Edit Service Cell Number (SMS Service) 643
Delete ALL stored messages 700
Enter a number, then text (?? CAUTION) 701

The following codes work AS IS, i.e. without entering the * around them
Phone information details * * 9 9 9 9 * [action]
Cell phone serial number * # 0 6 # [action]

Splash wijzigde dit bericht 30-05-2007 15:46 (44%)

Reg. datum: 23 augustus 2004

Ik zocht nog een geschikte telefoon voor mijn opa en oma!

Weet iemand wanneer hij uitkomt in Europa?

Trouwens het lijkt mij wel dat hij sms ondersteunt hoor.

Reg. datum: 30 juli 2005

Een zeer mooie telefoon, zonder al die onzinnige functies: camera, games, enz... een telefoon die tegen stof en dergelijke kan lijkt me wel wat, na een jaartje ervaring met een k750i en diens niet stofbestendige joystick... Op de motorola site staat dat ie Q4 komt

B is the new C!
Reg. datum: 24 februari 2001

Oh, wow, dit is wel een hele goede telefoon!
Niet voor mij, maar wel voor al die andere mensen die moe worden van al die ingewikkelde telefoons.

En ook vreselijk goedkoop, het is bijna een wegwerp-foon! :o :D

Existentialism. Even if you can't spell it, at least you can dance to it.

Reg. datum: 03 februari 2003

Dat is de perfecte telefoon voor mij! Ik gebruik nu een Nokia 3310, maar dit is zeker een goed alternatief en nog goedkoop ook! Deze telefoon hou ik in de gaten.
glock pret...
Reg. datum: 24 september 2001

nais.. deze wil ik voor erbij :)

en nog eentje voor mijn mams.. die heeft nu nét een 6230... geen gezicht :P

gezocht: documentaire - kinderen van de hondsberg. Heb je 'em? DM!

Debian abuser

Wow, dit is een koel ding. Ben benieuwd wanneer hij geintroduceerd wordt in NL.

"I hope Santa brings me a big bag of coke for Christmas and a whore to snort it from."
#hardewaren, hét hardwarekanaal

Reg. datum: 21 augustus 2003

weet iemand of hij er inmiddels is? Kan nog niets vinden in de nl. gsm-shops

Volgens expansys is hij nog niet te kopen...

Ben zeer geinteresseerd in deze telefoon: Heb gelezen dat hij 2 antenne's heeft en een luidspreketje dat extra hard kan gaan, voor het beste geluidskwaliteit mogelijk. Als dat waar is dan is hij al het geld waard volgens mij! Ik hou van mijn nieuwe LG KG320 maar (zoals met andere mobieltjes) vind ik dat het luidsprekertje niet hard genoeg kan gaan als je (bvb) in een drukke straat staat.

0b5cUr1ty - http://mobitopia.blogspot.com/

0b5cur1ty | http://clockworktechnology.blogspot.com/

Immer positief! +1,6*10^-19 C
Reg. datum: 28 december 2001

Ik ben zeer benieuwd naar deze telefoon. :)

Als Motorola dit toestel voor de prijs van 50 dollar kan neerzetten, gaan ze er veel verkopen denk ik. Denk maar eens aan bedrijven die voor hun werknemers telefoons aan moeten schaffen. En denk aan alle tweakers die hun opa/oma/pa/ma door de komst van deze bijzonder eenvoudige telefoon toch maar eens gaan verplichten een GSM mee te dragen. :P

Zelf heb ik ook zeker wel interesse in een dergelijke telefoon. Ik hoop dan wél inderdaad dat er ondersteuning is voor SMS en dat er een mogelijkheid bestaat om mijn contacten (of in het geval van deze telefoon niet meer dan alleen de namen en de bijbehorende telefoonnummers :P) van mijn W800i over te zetten op deze telefoon. Ik voel er weinig voor om alles met de hand over te gaan tikken, je verzamelt nogal wat nummers in tien jaar.

En nu maar hopen dat 'ie snel op de Nederlandse markt verschijnt.

|| Pentax | K10D | K100D Super | DA 18-55 | F 50 | DA 50-200 || Tamron | 17-50 || Metz | 48 AF-1 ||

Reg. datum: 25 februari 2003

Het ding kan wel een lijst bijhouden met gebelde nummers, en heeft ook geheugen voor sms. Daarnaast kan je ook polyfone ringtones ermee downloaden.

Wat ik alleen nergens kan vinden, is of het ding trilfunctie heeft :+ Je zou verwachten van wel, maar dit ding is natuurlijk back to basics, dus kan je niks uitsluiten.

ossu!

Hij is uit in India, maar ondertussen nog altijd geen spoor van te zien hier, hoewel hij voor Q4 2006 aangekondigd was. Iemand die toevallig iets meer weet? :)
Reg. datum: 04 januari 2002

quote:
Boeboe schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:29:
Hij is uit in India, maar ondertussen nog altijd geen spoor van te zien hier, hoewel hij voor Q4 2006 aangekondigd was. Iemand die toevallig iets meer weet? :)
Op NieuweMobiel.nl staat dat hij Q1 2007 uit komt. http://www.newmobile.nl/eur/nl/phone.php?phone_id=1c2e618

Specs T.Net Profile | Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Ik heb er één! Gekocht van een Indiër via eBay. Kostte slechts 25,- euro, alleen verzendkosten waren ook zoiets, dus bij elkaar toch zo'n 50,- euro. Het is echt een cool ding: kan helemaal niets, behalve bellen en ongeveer sms-en.
Zie http://lindeman.nu/2007/01/15/motorola-motofone-f3/.

Reg. datum: 25 januari 2005

heeft 'ie trilfunctie?

HP Pavilion ZV6251ea | Fujifilm Finepix S6500fd | HTC Touch Cruise | Sandisk Sansa Clip 4GB + Sennheiser CX300 & CX400

Kun je misschien zeggen via wie je hem hebt, ga ik hem ook kopen!!

Live your life, you only live once...

Reg. datum: 26 januari 2005

Ik heb er vandaag één besteld op wehkamp.nl. Staat daar dat ze hem op voorraad hebben dus ik ben benieuwd of dat ook echt zo is. Kost 35 euro + 5 euro verzendkosten met t-mobile prepaid (15 euro). Link: http://www.wehkamp.nl/zoe...=motofone&x=0&y=0

We worden echt bekend
Reg. datum: 23 september 2001

quote:
donaldo schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 02:15:
Ik heb er vandaag één besteld op wehkamp.nl. Staat daar dat ze hem op voorraad hebben dus ik ben benieuwd of dat ook echt zo is. Kost 35 euro + 5 euro verzendkosten met t-mobile prepaid (15 euro). Link: http://www.wehkamp.nl/zoe...=motofone&x=0&y=0
Ik ben zelf ook wel geïnteresseerd in dit toestel,lekker simpel en lange standby. Zou je misschien een kleine review kunnen maken als je hem binnen hebt. Ben bijvoorbeeld erg benieuwd naar het smsen, en de duidelijkheid van het scherm in de zon ( en ook in het donker ).

Misschien is het beter om iets niet te hebben, dan om het gelijk alweer kwijt te zijn.....

Ook rechtstreeks bij T-mobile te koop voor 34,95.

Een reactie bij het nrc hebben weblog vertelt dat hij een moeilijke simlock heeft.

Leuke recentie bij het nrc hebben weblog: recentie + vervolg

quote:
XoiN schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:07:
[...]

Ik ben zelf ook wel geïnteresseerd in dit toestel,lekker simpel en lange standby. Zou je misschien een kleine review kunnen maken als je hem binnen hebt. Ben bijvoorbeeld erg benieuwd naar het smsen, en de duidelijkheid van het scherm in de zon ( en ook in het donker ).
Ik verwacht hem begin volgende week, zal wel even een korte review maken met wat 'live' foto's (in verschillende lichtomstandigheden). Ben zelf ook zeer beniewd naar dit toestel en met die prijs valt de 'schade' als hij tegenvalt erg mee.
quote:
Romeo schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:18:
Ook rechtstreeks bij T-mobile te koop voor 34,95.

Een reactie bij het nrc hebben weblog vertelt dat hij een moeilijke simlock heeft.

Leuke recentie bij het nrc hebben weblog: recentie + vervolg
Ben me ervan bewust dat er een simlock op zit maar heb zelf een t-mobile flex abonnement, neem aan dat dat gewoon werkt. Hij lijkt me trouwens wel gewoon te unlocken via IMEI, google maar eens unlock motofone. Bij t-mobile is hij niet direct leverbaar. Als je hem daar probeert te bestellen krijg je 'dit product heeft mogelijk een langere levertijd'.

edit: reactie op ook te koop bij t-mobile

donaldo wijzigde dit bericht 02-03-2007 15:37 (5%)

Mijn motofone was gisteren al binnengekomen dus hier is de beloofde review met foto´s. (Ik heb geen ervaring met GSM-reviews, dus een beetje een willekeurige indeling).

Verpakking, design
In de vrij grote T-Mobile prepaid doos zit los het kleinere doosje van de motofone. Uit de inhoud van de verpakking blijkt meteen dat het hier niet om een uitgebreid toestel gaat, er zit naast het toestel en de lader alleen een instructie/garantiefolder bij.

Het design van het toestel is erg fraai naar mijn mening (licht en relatief dun) en geeft het idee van een veel duurder toestel. De knoppen werken goed en het toestel lijkt degelijk in elkaar te zitten. De gebruikte materialen zijn overigens niet de mooiste. De voorkant van het toestel is van een soort ruw plastic maar de rest van goedkoop voelend en ogend plastic. Met name de batterijcover voelt zeer fragiel aan.

Het scherm ziet er onecht uit als je het voor het eerst ziet. Erg scherp en met een hoog contrast. De E-Ink technologie is echter nog niet volmaakt. Het scherm reageert traag en ijlt behoorlijk na (je ziet steeds vaag wat het ervoor heeft weergegeven, lijkt een beetje op inbrandverschijnselen). De verlichting is basic, maar het scherm is wel goed af te lezen onder alle omstandigheden. De resoltutie (als je daarover in dit geval wel kunt spreken) is zo goed als nul. Twee regels tekst en een aantal iconen kunnen worden weergegeven.

Over de batterij kan ik nog niets zeggen. Staat nu 20 uur aan, nog steeds volle batterij indicatie.

UI, functies en gebruik
De user interface is erg simpel. Werkt door middel van iconen en de vierrichtingstoets. Er kan ook gekozen worden om de menuopties te laten uitspreken (in het Nederlands, Frans of Engels) door de telefoon. Deze functie heb ik snel uitgezet. Het menu is zeer vanzelfsprekend en bovendien heeft motorola gekozen voor een beetje irritante mannenstem (doe mij maar een vrouwenstem die een beetje zwoel klinkt ;) , daar kan motorola nog wat van diverse navigatiesystemen leren).

De functies zijn zeer beperkt van dit toestel. Je kunt ermee bellen en SMS-en. Het toestel maakt gebruik van het SIMtelefoonboek en de opslagruimte op de SIM voor opslag van SMS. De geluidskwaliteit is goed bij het bellen en er is ook een goede speakerphone functie aanwezig. SMS-en is zeer beperkt en zonder T9 oid. Het lezen van SMS gaat via het horizontaal scrollen van één regel tekst. Geen hoofdletters en slechts beperkte interpunctie (- , ? # *) mogelijk. Het toestel beschikt daarnaast over een trilfunctie (niet erg goed voelbaar) en een wekker. Daar houdt het dan ook zo´n beetje mee op, geen kalender etc.

Er is keus uit 7 verschillende allemaal verschrikkelijk klinkende beltonen (polyfoon) en voor de wekker is er maar één ook verschrikkelijk klinkende alarmtoon. Er kunnen geen nieuwe geluiden toegevoegd worden. Overigens is de speaker voor de beltonen dezelfde als die voor de speakerphone en gewoon bellen (dus wat je tegen je oor houdt).

T-Mobile, pakket en simlock
Het feit dat het een T-Mobile prepaid-pakket betreft betekent het volgende: toestel is gebranded en bevat een simlock. Achterop de motofone trof ik tot mijn ergernis een T-Mobile logo (wie dat bedacht heeft mag van mij samen met de uitvinder van de simlock met een raket naar de maan geschoten worden). Gelukkig bleek dat in dit geval ook een budgetversie te zijn: het was een makkelijk te verwijderen stickertje. Wat betreft de simlock: hierboven had ik al aangegeven dat het volgens mij mogelijk zou moeten zijn om dit toestel via IMEI te unlocken. Er is op het toestel ook geen aansluiting voor een datakabel oid. Ik weet dat sommige unlockers toegang hebben tot een server bij motorola waar ze de unlockcode kunnen opvragen. Nederlandse unlockers unlocken motorola's vanwege kostenoverwegingen alleen via een clip of datakabel en kunnen dit toestel dan ook niet unlocken. Ik wilde weten of het kon en heb het toestel met succes via IMEI laten unlocken via deze ebayer voor 15 dollar (ong. 11-12 euro). Zie foto´s voor toestel met telfort kaart erin.

Conclusie
Ik vind het al met al een leuke telefoon: mooi design, beperkte functies. De filosofie achter het toestel (zie klik spreekt me ook wel aan. Voor deze prijs (35 + 5 verzenden + 11 unlocken = 51 euro) ben ik er tevreden over. Leuk toestel voor erbij (uitgaan etc.) en/of voor een bepaalde doelgroep (ouderen, mensen die een simpel toestel willen). Er zitten natuurlijk ook nadelen aan dit toestel, maar dat is volgens mij inherent aan het idee en de E-Ink technologie.

Positief:
- Design (gewicht, dikte, looks, gebruik E-Ink)
- Prijs
- Lange standby
- Geen onnodige functies
- Duidelijk menu
- Goede speakerphone
- Goede afleesbaarheid display

Negatief:
- Fragiel batterijklepje
- Beperkte resolutie scherm
- Wel zeer beperkte mogelijkheden wat betreft bel en SMS functies
- Gebruikte stem voor spraakfunctie
- Bel en alarmtonen niet van deze tijd (moet toch beter kunnen met die speaker)
- Trilfunctie niet goed voelbaar (in broekzak, normale jeans)

Foto´s
foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6
foto7

edit: foto's toegevoegd
edit2: nog een goede review met veel foto's gevonden: http://www.geardiary.com/...orola-motofone-f3-review/

donaldo wijzigde dit bericht 04-03-2007 14:53 (6%)

We worden echt bekend
Reg. datum: 23 september 2001

Bedankt voor je review! Ik zag hem in de folder van de mediamarkt staan voor 35 euro. Deze versie is wel simlock vrij!

Misschien is het beter om iets niet te hebben, dan om het gelijk alweer kwijt te zijn.....

Heb hem ook net gekocht bij de MM en wat een toestel zeg! Echt mooi...! De functies zijn precies zoals je van een telefoon mag verwachten, bellen en eventueel sms'en :) Ik kan hem echt iedereen aanraden!

Live your life, you only live once...

Reg. datum: 25 december 2003

Ik heb hem vanmiddag ook bij de MM gekocht voor 35 euro, zonder prepaidpakket en zonder simlock. Ik houd hem op reserve, maar ik vind het wel een subliem ding: lekker simpel, ziet er strak uit en de belkwaliteit is van redelijke kwaliteit. Eigenlijk vind ik de 2-regelige display wel retro :P

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: