Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Splash
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 07-11-2013

http://direct.motorola.com/hellomoto/motofone/images/code.jpg

Specificaties:
* Voice prompts in local languages
* Intuitive icon-based user interface
* Stylish thin design
* Extended battery life**
* Durable housing for optimal performance despite dust and sun
* High-contrast screen using new ClearVision display
* Large font size for easy readability
* High-volume for call clarity in loud environments
* Automatic notification of current prepaid balance*
* Embedded polyphonic ringtones in eight voices
* Ability to download ringtones

Vertaling ;)
* klein
* licht
* duurzaam
* weinig functies
* lange batterijduur
* goedkoop
* minimalistisch design

http://direct.motorola.com/hellomoto/motofone/images/phone.jpg

http://direct.motorola.com/hellomoto/motofone/images/code.jpg

Ik kwam gisteren tijdens het surfen dit fraaie apparaatje tegen. Dit is echt de telefoon waar ik al tijden naar op zoek ben: Eentje die doet wat ie moet doen zonder overbodige zut, klein en licht is, en bovendien goede batterijduur heeft. Als bijkomende voordeel heeft hij ook nog eens een zeer mooi design (imho).
Hij is ontworpen voor mensen die nog nooit een mobiel gebruikt hebben, wat betekend dat de menu's ed zeer duidelijk zijn.

prijs:
¤35 ~ ¤ 40

UPDATE:
De motofofone is inmiddels lang en breed te koop in nederland, o.a. bij:

AH mobiel (AH-prepaid) ¤ 40
Bol.com (simlockvrij) ¤ 50
Mediamarkt (simlockvrij) ¤35 ~ ¤ 40 (verschilt per vestiging)

Links:
Officiele Motorola site
Mobileburn hands-on
Handleiding
Hardhandige you-tuber
Advanced Settings
Source

To access the advanced settings, press * * * [number code] * [action]
Phone Setting Number Code

Reset Factory settings 000
Restricted Calling (Phonebook only) ON | OFF 160|161
Keypad tones ON | OFF 250|251
Auto keypad lock ON | OFF 260|261
Set SIM Pin 300
SIM Pin ON | OFF 310|311
Select time format 470
Prepaid Balance Display ON | OFF 500|501
Voice Prompts ON | OFF
(can also be toggled by pressing
[action] on the volume menu) 510|511
Change Language 520
Set Balance Inquiry Number to # * 642
Set Voicemail number 644

Those are the 'official' codes, covered in the manual. Now for the experimental part.
Note: Use these at your own risk, even before these codes were posted here phone numbers were lost from a SIM card because of them, so back up your numbers before you use them!
Undocumented Codes - Use at your own risk!

Display number / total length of accepted incoming calls 111
Display number / total length of outgoing calls 121
Switch something unkown ON | OFF 130|131
Region Code display ON | OFF 400|401
List available networks with option to change to another network 402
Display network currently receiving service from 480
Display list of networks within range 481
View / Edit Service Cell Number (SMS Service) 643
Delete ALL stored messages 700
Enter a number, then text (?? CAUTION) 701

The following codes work AS IS, i.e. without entering the * around them
Phone information details * * 9 9 9 9 * [action]
Cell phone serial number * # 0 6 # [action]

Splash wijzigde deze reactie 30-05-2007 15:46 (44%)

• Dersan
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:56
Ik zocht nog een geschikte telefoon voor mijn opa en oma!

Weet iemand wanneer hij uitkomt in Europa?

Trouwens het lijkt mij wel dat hij sms ondersteunt hoor.

• alexandr
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 18-09-2006
Een zeer mooie telefoon, zonder al die onzinnige functies: camera, games, enz... een telefoon die tegen stof en dergelijke kan lijkt me wel wat, na een jaartje ervaring met een k750i en diens niet stofbestendige joystick... Op de motorola site staat dat ie Q4 komt

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Oh, wow, dit is wel een hele goede telefoon!
Niet voor mij, maar wel voor al die andere mensen die moe worden van al die ingewikkelde telefoons.

En ook vreselijk goedkoop, het is bijna een wegwerp-foon! :o :D

Tweakers | We set technology on the taste

• Jk_W
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Dat is de perfecte telefoon voor mij! Ik gebruik nu een Nokia 3310, maar dit is zeker een goed alternatief en nog goedkoop ook! Deze telefoon hou ik in de gaten.

Wie ben ik? | Wie ben ik in D3? | Wie ben ik op BGG?

• teacher
  • Laatst online: 23:09

teacher

Moderator Consumentenelektronica

Wise enough to play the fool

nais.. deze wil ik voor erbij :)

en nog eentje voor mijn mams.. die heeft nu nét een 6230... geen gezicht :P

"en wij weten met zijn allen dat jij net doet of je god bent.""

• sphere
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22:55

sphere

Debian abuser

Wow, dit is een koel ding. Ben benieuwd wanneer hij geintroduceerd wordt in NL.

"I hope Santa brings me a big bag of coke for Christmas and a whore to snort it from."
#hardewaren, hét hardwarekanaal

• catbyte
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 01-06-2011
weet iemand of hij er inmiddels is? Kan nog niets vinden in de nl. gsm-shops

• 0b5cur1tY
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 27-05-2008
Volgens expansys is hij nog niet te kopen...

Ben zeer geinteresseerd in deze telefoon: Heb gelezen dat hij 2 antenne's heeft en een luidspreketje dat extra hard kan gaan, voor het beste geluidskwaliteit mogelijk. Als dat waar is dan is hij al het geld waard volgens mij! Ik hou van mijn nieuwe LG KG320 maar (zoals met andere mobieltjes) vind ik dat het luidsprekertje niet hard genoeg kan gaan als je (bvb) in een drukke straat staat.

0b5cUr1ty - http://mobitopia.blogspot.com/

0b5cur1ty | http://clockworktechnology.blogspot.com/

• Positron
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:17

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik ben zeer benieuwd naar deze telefoon. :)

Als Motorola dit toestel voor de prijs van 50 dollar kan neerzetten, gaan ze er veel verkopen denk ik. Denk maar eens aan bedrijven die voor hun werknemers telefoons aan moeten schaffen. En denk aan alle tweakers die hun opa/oma/pa/ma door de komst van deze bijzonder eenvoudige telefoon toch maar eens gaan verplichten een GSM mee te dragen. :P

Zelf heb ik ook zeker wel interesse in een dergelijke telefoon. Ik hoop dan wél inderdaad dat er ondersteuning is voor SMS en dat er een mogelijkheid bestaat om mijn contacten (of in het geval van deze telefoon niet meer dan alleen de namen en de bijbehorende telefoonnummers :P) van mijn W800i over te zetten op deze telefoon. Ik voel er weinig voor om alles met de hand over te gaan tikken, je verzamelt nogal wat nummers in tien jaar.

En nu maar hopen dat 'ie snel op de Nederlandse markt verschijnt.

|| Pentax | K-5 | DA* 16-50 | F 50 | DA 50-200 WR || Metz | 48 AF-1 ||

• s0k
  • Laatst online: 23-04 14:14
Het ding kan wel een lijst bijhouden met gebelde nummers, en heeft ook geheugen voor sms. Daarnaast kan je ook polyfone ringtones ermee downloaden.

Wat ik alleen nergens kan vinden, is of het ding trilfunctie heeft :+ Je zou verwachten van wel, maar dit ding is natuurlijk back to basics, dus kan je niks uitsluiten.

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

spellingnazi

Hij is uit in India, maar ondertussen nog altijd geen spoor van te zien hier, hoewel hij voor Q4 2006 aangekondigd was. Iemand die toevallig iets meer weet? :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett. -- twitch.tv

• Jozz
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:15
quote:
Boeboe schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:29:
Hij is uit in India, maar ondertussen nog altijd geen spoor van te zien hier, hoewel hij voor Q4 2006 aangekondigd was. Iemand die toevallig iets meer weet? :)
Op NieuweMobiel.nl staat dat hij Q1 2007 uit komt. http://www.newmobile.nl/eur/nl/phone.php?phone_id=1c2e618

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• mightymax
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 11-10-2007
Ik heb er één! Gekocht van een Indiër via eBay. Kostte slechts 25,- euro, alleen verzendkosten waren ook zoiets, dus bij elkaar toch zo'n 50,- euro. Het is echt een cool ding: kan helemaal niets, behalve bellen en ongeveer sms-en.
Zie http://lindeman.nu/2007/01/15/motorola-motofone-f3/.

• Ale-Gu
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 12-04 22:35

Ale-Gu

'Eel Goe'

heeft 'ie trilfunctie?

Hier zou uw advertentie kunnen staan

• mightymax
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 11-10-2007
quote:
yep (RTFM)!

• Wetterhahn
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:10
Kun je misschien zeggen via wie je hem hebt, ga ik hem ook kopen!!

• donaldo
  • Laatst online: 21:38
Ik heb er vandaag één besteld op wehkamp.nl. Staat daar dat ze hem op voorraad hebben dus ik ben benieuwd of dat ook echt zo is. Kost 35 euro + 5 euro verzendkosten met t-mobile prepaid (15 euro). Link: http://www.wehkamp.nl/zoe...=motofone&x=0&y=0

• XoiN
  • Laatst online: 13-04 14:11
quote:
donaldo schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 02:15:
Ik heb er vandaag één besteld op wehkamp.nl. Staat daar dat ze hem op voorraad hebben dus ik ben benieuwd of dat ook echt zo is. Kost 35 euro + 5 euro verzendkosten met t-mobile prepaid (15 euro). Link: http://www.wehkamp.nl/zoe...=motofone&x=0&y=0
Ik ben zelf ook wel geïnteresseerd in dit toestel,lekker simpel en lange standby. Zou je misschien een kleine review kunnen maken als je hem binnen hebt. Ben bijvoorbeeld erg benieuwd naar het smsen, en de duidelijkheid van het scherm in de zon ( en ook in het donker ).

• Romeo
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19-04 14:45

Romeo

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Ook rechtstreeks bij T-mobile te koop voor 34,95.

Een reactie bij het nrc hebben weblog vertelt dat hij een moeilijke simlock heeft.

Leuke recentie bij het nrc hebben weblog: recentie + vervolg

• donaldo
quote:
XoiN schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:07:
[...]

Ik ben zelf ook wel geïnteresseerd in dit toestel,lekker simpel en lange standby. Zou je misschien een kleine review kunnen maken als je hem binnen hebt. Ben bijvoorbeeld erg benieuwd naar het smsen, en de duidelijkheid van het scherm in de zon ( en ook in het donker ).
Ik verwacht hem begin volgende week, zal wel even een korte review maken met wat 'live' foto's (in verschillende lichtomstandigheden). Ben zelf ook zeer beniewd naar dit toestel en met die prijs valt de 'schade' als hij tegenvalt erg mee.
quote:
Romeo schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:18:
Ook rechtstreeks bij T-mobile te koop voor 34,95.

Een reactie bij het nrc hebben weblog vertelt dat hij een moeilijke simlock heeft.

Leuke recentie bij het nrc hebben weblog: recentie + vervolg
Ben me ervan bewust dat er een simlock op zit maar heb zelf een t-mobile flex abonnement, neem aan dat dat gewoon werkt. Hij lijkt me trouwens wel gewoon te unlocken via IMEI, google maar eens unlock motofone. Bij t-mobile is hij niet direct leverbaar. Als je hem daar probeert te bestellen krijg je 'dit product heeft mogelijk een langere levertijd'.

edit: reactie op ook te koop bij t-mobile

donaldo wijzigde deze reactie 02-03-2007 15:37 (5%)

• donaldo
Mijn motofone was gisteren al binnengekomen dus hier is de beloofde review met foto´s. (Ik heb geen ervaring met GSM-reviews, dus een beetje een willekeurige indeling).

Verpakking, design
In de vrij grote T-Mobile prepaid doos zit los het kleinere doosje van de motofone. Uit de inhoud van de verpakking blijkt meteen dat het hier niet om een uitgebreid toestel gaat, er zit naast het toestel en de lader alleen een instructie/garantiefolder bij.

Het design van het toestel is erg fraai naar mijn mening (licht en relatief dun) en geeft het idee van een veel duurder toestel. De knoppen werken goed en het toestel lijkt degelijk in elkaar te zitten. De gebruikte materialen zijn overigens niet de mooiste. De voorkant van het toestel is van een soort ruw plastic maar de rest van goedkoop voelend en ogend plastic. Met name de batterijcover voelt zeer fragiel aan.

Het scherm ziet er onecht uit als je het voor het eerst ziet. Erg scherp en met een hoog contrast. De E-Ink technologie is echter nog niet volmaakt. Het scherm reageert traag en ijlt behoorlijk na (je ziet steeds vaag wat het ervoor heeft weergegeven, lijkt een beetje op inbrandverschijnselen). De verlichting is basic, maar het scherm is wel goed af te lezen onder alle omstandigheden. De resoltutie (als je daarover in dit geval wel kunt spreken) is zo goed als nul. Twee regels tekst en een aantal iconen kunnen worden weergegeven.

Over de batterij kan ik nog niets zeggen. Staat nu 20 uur aan, nog steeds volle batterij indicatie.

UI, functies en gebruik
De user interface is erg simpel. Werkt door middel van iconen en de vierrichtingstoets. Er kan ook gekozen worden om de menuopties te laten uitspreken (in het Nederlands, Frans of Engels) door de telefoon. Deze functie heb ik snel uitgezet. Het menu is zeer vanzelfsprekend en bovendien heeft motorola gekozen voor een beetje irritante mannenstem (doe mij maar een vrouwenstem die een beetje zwoel klinkt ;) , daar kan motorola nog wat van diverse navigatiesystemen leren).

De functies zijn zeer beperkt van dit toestel. Je kunt ermee bellen en SMS-en. Het toestel maakt gebruik van het SIMtelefoonboek en de opslagruimte op de SIM voor opslag van SMS. De geluidskwaliteit is goed bij het bellen en er is ook een goede speakerphone functie aanwezig. SMS-en is zeer beperkt en zonder T9 oid. Het lezen van SMS gaat via het horizontaal scrollen van één regel tekst. Geen hoofdletters en slechts beperkte interpunctie (- , ? # *) mogelijk. Het toestel beschikt daarnaast over een trilfunctie (niet erg goed voelbaar) en een wekker. Daar houdt het dan ook zo´n beetje mee op, geen kalender etc.

Er is keus uit 7 verschillende allemaal verschrikkelijk klinkende beltonen (polyfoon) en voor de wekker is er maar één ook verschrikkelijk klinkende alarmtoon. Er kunnen geen nieuwe geluiden toegevoegd worden. Overigens is de speaker voor de beltonen dezelfde als die voor de speakerphone en gewoon bellen (dus wat je tegen je oor houdt).

T-Mobile, pakket en simlock
Het feit dat het een T-Mobile prepaid-pakket betreft betekent het volgende: toestel is gebranded en bevat een simlock. Achterop de motofone trof ik tot mijn ergernis een T-Mobile logo (wie dat bedacht heeft mag van mij samen met de uitvinder van de simlock met een raket naar de maan geschoten worden). Gelukkig bleek dat in dit geval ook een budgetversie te zijn: het was een makkelijk te verwijderen stickertje. Wat betreft de simlock: hierboven had ik al aangegeven dat het volgens mij mogelijk zou moeten zijn om dit toestel via IMEI te unlocken. Er is op het toestel ook geen aansluiting voor een datakabel oid. Ik weet dat sommige unlockers toegang hebben tot een server bij motorola waar ze de unlockcode kunnen opvragen. Nederlandse unlockers unlocken motorola's vanwege kostenoverwegingen alleen via een clip of datakabel en kunnen dit toestel dan ook niet unlocken. Ik wilde weten of het kon en heb het toestel met succes via IMEI laten unlocken via deze ebayer voor 15 dollar (ong. 11-12 euro). Zie foto´s voor toestel met telfort kaart erin.

Conclusie
Ik vind het al met al een leuke telefoon: mooi design, beperkte functies. De filosofie achter het toestel (zie klik spreekt me ook wel aan. Voor deze prijs (35 + 5 verzenden + 11 unlocken = 51 euro) ben ik er tevreden over. Leuk toestel voor erbij (uitgaan etc.) en/of voor een bepaalde doelgroep (ouderen, mensen die een simpel toestel willen). Er zitten natuurlijk ook nadelen aan dit toestel, maar dat is volgens mij inherent aan het idee en de E-Ink technologie.

Positief:
- Design (gewicht, dikte, looks, gebruik E-Ink)
- Prijs
- Lange standby
- Geen onnodige functies
- Duidelijk menu
- Goede speakerphone
- Goede afleesbaarheid display

Negatief:
- Fragiel batterijklepje
- Beperkte resolutie scherm
- Wel zeer beperkte mogelijkheden wat betreft bel en SMS functies
- Gebruikte stem voor spraakfunctie
- Bel en alarmtonen niet van deze tijd (moet toch beter kunnen met die speaker)
- Trilfunctie niet goed voelbaar (in broekzak, normale jeans)

Foto´s
foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6
foto7

edit: foto's toegevoegd
edit2: nog een goede review met veel foto's gevonden: http://www.geardiary.com/...orola-motofone-f3-review/

donaldo wijzigde deze reactie 04-03-2007 14:53 (6%)

• XoiN
Bedankt voor je review! Ik zag hem in de folder van de mediamarkt staan voor 35 euro. Deze versie is wel simlock vrij!

• Wetterhahn
Heb hem ook net gekocht bij de MM en wat een toestel zeg! Echt mooi...! De functies zijn precies zoals je van een telefoon mag verwachten, bellen en eventueel sms'en :) Ik kan hem echt iedereen aanraden!

• rclahsen
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21:34
Ik heb hem vanmiddag ook bij de MM gekocht voor 35 euro, zonder prepaidpakket en zonder simlock. Ik houd hem op reserve, maar ik vind het wel een subliem ding: lekker simpel, ziet er strak uit en de belkwaliteit is van redelijke kwaliteit. Eigenlijk vind ik de 2-regelige display wel retro :P

• struik978
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 13:34
SUPER telefoontje .... lekker simpel voor t weekend en uitgaan.
Wil m supergraag hebben, hebben ze m bij alle media markten????? ik zit tussen MM zwolle & Arnhem.

PS was die nou ¤35 zonder simlock????

( . )( . )

• XoiN
Voor zover ik weet zijn ze idd gewoon bij alle MM vestigingen. en ja die 35 euro is zonder simlock :)

• Radvo
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 19-03-2007
Dit toestel gisteren bij MM gekocht voor 39.95. Zelfs de dame achter da kassa was er gecharmeerd van. Toen ze bekeek wat dit ding me had gekost, begreep ze het niet meer!
Verder: simpelste van het simpelste! (was SPV M500 gebruiker) Dit resulteert in veel minder TRS!

Maar echt geschikt voor mensen zonder enige ervaring met telefoons is deze niet: daar is door te ver doorgevoerde pogingen om het simpel te houden een wat lastig menu aan over gehouden.

Leuk: iedereen met een telefoon met tig mogelijkheden vindt het leuk dat je met dit eenvoudige ding aan komt zetten!

Radvo wijzigde deze reactie 16-03-2007 00:34 (19%)

• struik978
Nou ga vandaag of morgen gelijk maar even langs mediamarkt dan.

( . )( . )

• Splash
  • Laatst online: 07-11-2013
Heb ik ook gedaan, maar die aanbieding was van vorige week, en nu is ie er alleen alleen nog simlock-vrij voor 50 euro :(

• struik978
oh... ik ben gisteravond naar MediaMarkt Arnhem geweest en daar was die nog gewoon 35euro.
En ze hadden er ook nog genoeg.

( . )( . )

• digilb
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 18-04 15:03
Bij de MediaMarkt in Almere was-ie vandaag 39 euro.

Nu heb ik er twee vragen over:
- volgens Kieskeurig heeft-ie als tekstvoorspellingssysteem iTap. Ik heb een SMS'je verstuurd maar niets 'tekstvoorspellends' opgemerkt. Klopt het dat-ie dat niet heeft? Of moet je het eerst aanzetten? Ik vind het ontbreken van T9 wel een gemis!

- ik heb 5 streepjes staan bij de signaalsterkte, maar daaronder brandt het icoontje voor "geen bereik". Het bereik is trouwens prima, dus ik vermoed een bugje in de software. Hebben meer mensen dit verschijnsel? Ik gebruik trouwens een prepaid SIM-kaart van Tele2 Champion, met als netwerkprovider Telfort en KPN (afhankelijk van degene die het beste signaal heeft).

• Thierryziezo
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Ik zie op eBay diverse Duitsers die deze Motofone aanbieden voor 13.50 of 14.50. Als de simlock er dan van moet gehaald worden, lijkt me dit een mooie aankoop.

Alleen heb ik wat schrik dat ik er een abonnement moet bijnemen. Iemand die hier meer over weet?

Link: http://cgi.benl.ebay.be/M...26124QQrdZ1QQcmdZViewItem

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

• struik978
quote:
Thierryziezo schreef op zondag 18 maart 2007 @ 10:04:
Ik zie op eBay diverse Duitsers die deze Motofone aanbieden voor 13.50 of 14.50. Als de simlock er dan van moet gehaald worden, lijkt me dit een mooie aankoop.

Alleen heb ik wat schrik dat ik er een abonnement moet bijnemen. Iemand die hier meer over weet?

Link: http://cgi.benl.ebay.be/M...26124QQrdZ1QQcmdZViewItem
en zit er dan een nl menu in????

( . )( . )

• donaldo
quote:
digilb schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 21:58:
Bij de MediaMarkt in Almere was-ie vandaag 39 euro.

Nu heb ik er twee vragen over:
- volgens Kieskeurig heeft-ie als tekstvoorspellingssysteem iTap. Ik heb een SMS'je verstuurd maar niets 'tekstvoorspellends' opgemerkt. Klopt het dat-ie dat niet heeft? Of moet je het eerst aanzetten? Ik vind het ontbreken van T9 wel een gemis!

- ik heb 5 streepjes staan bij de signaalsterkte, maar daaronder brandt het icoontje voor "geen bereik". Het bereik is trouwens prima, dus ik vermoed een bugje in de software. Hebben meer mensen dit verschijnsel? Ik gebruik trouwens een prepaid SIM-kaart van Tele2 Champion, met als netwerkprovider Telfort en KPN (afhankelijk van degene die het beste signaal heeft).
Inderdaad geen T9/iTap valgens mij. Dat icoontje betekent dat je aan het roamen bent (not on home network). Ik heb het ook als ik in mijn motofone een andere dan t-mobile kaart stop. Kennelijk zit er een standaard netwerk in geprogrammeerd (ik weet niet of dat te wijzigen valt)

Zie ook http://direct.motorola.co...nce/experience/index.html en dan universal icons -> finding roaming iconography

Het idee achet het icoon heeft er mee te maken dat het in sommige landen waar het toestel eigenlijk voor bedoeld is nogal duur is om te roamen.

edit: er ging even wat mis met inloggen

donaldo wijzigde deze reactie 18-03-2007 14:00 (24%)

• donaldo
quote:
struik978 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 13:43:
[...]

en zit er dan een nl menu in????
Menu werkt met iconen, niet met tekst, dus daar heb je niet echt last van. Je kunt de telefoon ook tegen je laten praten, maar dat heb ik snel uitgezet. Het zou dus kunnen dat dat gedeelte geen Nederlandse ondersteuning heeft.

• Thierryziezo
  • Niet online
Menu kan me niet schelen, ik werk toch altijd Engelstalig.

Ik vraag me gewoon af of ik geen abonnement of extra kosten aan mijn been zal hebben.

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

• Thierryziezo
  • Niet online
Ik lees ook dat er een kalender aanwezig is. Klopt dit of toch niet?

• dawuss
  • Laatst online: 06-04 12:27

dawuss

gadgeteer

Nee, hij is echt enorm basic.

Verder klopt alles wat over taal gezegd wordt: de spraak is in een taal, maar als je die uitzet is het toestel taalloos.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Thierryziezo
  • Niet online
En wat denken jullie van die Duitse eBayer? Ga ik daar geen kosten aan m'n been hebben?

• struik978
nou ik ben er erg tevreden over.... gewoon simpel bellen en sms.
Heb voor mijn werkzaamheden een HTC smartphone, maar met dual sim gebruik ik de motofone voor weekenden en uitgaan.

( . )( . )

• struik978
quote:
Thierryziezo schreef op zondag 18 maart 2007 @ 14:52:
En wat denken jullie van die Duitse eBayer? Ga ik daar geen kosten aan m'n been hebben?
waarom zou je m op ebay halen ... met verzendkosten en al erbij zit je dicht tegen de ¤35... en wat is nou ¤35. En als je m nou bij mediamarkt haalt voor ¤35 heb je ook garantie erbij... dus mocht er iets niet goed gaan gewoon terug en een nieuwe meenemen.

En natuurlijk gewoon NL toestel.

( . )( . )

• ikbenwouter
  • Laatst online: 17-04 13:03
Verzendkosten zijn zo te zien bij die duitse eBayer maar 8 euro. Dus dan zit je totaal op 13,50 + 8 = 21,50 euro.

Een stuk minder dan 35 euro toch? Hij is ook niet meer bij elke MM te koop voor 35 euro en is hij daar altijd simlockvrij?

ikbenwouter wijzigde deze reactie 18-03-2007 15:10 (14%)

........................................................................................................................................................

• Thierryziezo
  • Niet online
Probleem is dat ik Belg ben (niet dat dit overigens een groot probleem is, maar goed:P).

Hier in de Mediamarkt kost dit toestel 49 euro. Dan toch liever de eBay-versie.

• Xof
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22-04 21:23
quote:
Thierryziezo schreef op zondag 18 maart 2007 @ 14:52:
quote:
D1-GID-Lock – sollte also mit allen D1-Xtra-Karten funktionieren

Das Handy hat einen T-Mobile GID-Lock! D.h. es funktioniert nur die beiliegende Xtra Karte in dem Gerät!
Staan meer aanbieders van die foon op ebay en daar staat dus dat er een T-mobile D1 simlock of ook wel GID-Lock opzit.
Dus ga ervan uit dat deze dat ook heeft, want deze heeft ook een Xtra pakket en las ergens op een Duitse forum dat een telefoon in een Xtra pakket altijd een simlock heeft.. helaas.
Of je moet die simlock eraf kunnen krijgen :)

Heb de foon maar bij GSMeasy besteld voor in totaal 54 euro (incl verzendkosten), ga hem cadeau geven aan mijn ouders. Die klagen altijd dat die krengen zo lastig zijn :D
En nee voor die 4 euro ga ik niet naar een MM rijden ;)

Xof wijzigde deze reactie 18-03-2007 17:41 (20%)

Gigabyte GA-EX58-UD5 | Intel Core I7 920 | Asus Geforce 8800GTX | 6GB OCZ DDR3 PC3-12800 | 2x OCZ Vertex 30GB (Raid 0) | Enermax Chakra | Antec Truepower Trio 650Watt | Windows Vista Business x64

• digilb
En klopt dat het ook niet mogelijk is om een item in je telefoonboek te wijzigen? (Dus de naam of het telefoonnummer.) Het enige dat mij namelijk lukt is om een item simpelweg te verwijderen en dan weer opnieuw toe te voegen (maar dan dus zonder de tikfout die er eerst in zat).

Wat mij ook niet lukt, is om het volgnummer van een item in mijn telefoonboek te wijzigen (dus van 00 t/m 99). Want de nummers 01 t/m 09 zijn direct oproepbaar door het ingedrukt houden van de toets (speed dialing). Maar: hoe zorg ik er voor dat pietje (met volgnummer 34) volgnummer 06 krijgt, zodat ik hem met die knop makkelijk kan opbellen?

digilb wijzigde deze reactie 19-03-2007 14:59 (37%)

• Vaal
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21:01

Vaal

Krokant als een malle

Modbreak:
Vragen naar illegale praktijken is not_done hier! :(

TinuX wijzigde deze reactie 20-03-2007 21:15 (76%)

Voor de streep geen staanplaatsen, niet spreken met de chauffeur tijdens de rit.

• vectrex
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 01-04 10:46

vectrex

vectrex.nl

Andere vraag, ik heb dit toestel ook gekocht voor erbij (kan ik mijn zakelijke toestel thuis laten op vakanties), zijn er al ergens officiele accessoires gespot? Ik zag iets staan van een Rubber Case op de site van Motorola. Ding is zo dun dat als ik hem niet gebruik ik hem liever ergens in opberg.

Ik heb hem bij bol.com gekocht voor 35 euro met 15 euro prepaid tegoed van t-mobile (dus gelocked).

• dawuss
  • Laatst online: 06-04 12:27

dawuss

gadgeteer

Rubber casing voor dit toestel is echt zo onwijs zonde, hij is nu lekker dun en heeft de extra stevigheid/krasbestendigheid totaal niet nodig 8)7

Ik gok dat er wel een headset te krijgen is, getuige het icoontje op de zijkant (bij de lader), maar dat er verder niet zo veel voor is.

Die van mij gaat morgen mee op wintersport (ook de piste op) dus ik ben benieuwd hoe 'ie zich houdt :D

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Geqxon
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10-04-2010
Ik hem hem!

Geweldige fone, uber hufterproof. Mooi scherm, zeer leuke techniek. Ik zoek alleen nog wel een headsetje voor deze GSM. Op ebay vind ik vanalles waar "F3" bij staat, maar helaas met een dikke 2.5mm plug. Kan iemand mij een shop aanwijzen? Alvast bedankt :)

Ik heb hem trouwens met T-Mobile (dus simlock), 15 euro beltegoed gratis erbij, 247 SMS berichten gratis erbij, heerlijk. Het was of dit, of 20 euro beltegoed voor mijn huidige Orange GSM kopen. Die keuze was snel gemaakt :+

Geqxon wijzigde deze reactie 22-03-2007 21:10 (29%)

• Geqxon
Nog een klein vraagje, aangezien de manual thuis ligt. Er is een code om de toetsgeluiden uit te zetten. Kan iemand die code misschien posten? Thx :)

• XoloX123
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 28-05-2007
quote:
Geqxon schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:45:
Nog een klein vraagje, aangezien de manual thuis ligt. Er is een code om de toetsgeluiden uit te zetten. Kan iemand die code misschien posten? Thx :)
Change Language 520
Select time format 470
Set Voicemail number 644
Voice Prompts ON | OFF
Set SIM Pin 300
SIM Pin ON | OFF 310|311

• Geqxon
quote:
XoloX123 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:51:
[...]

Change Language 520
Select time format 470
Set Voicemail number 644
Voice Prompts ON | OFF
Set SIM Pin 300
SIM Pin ON | OFF 310|311
Bedankt voor de snelle reactie! Nu klinkt mijn MOFO gelijkt een stuk minder budget-achtig :)

• XoloX123
quote:
digilb schreef op zondag 18 maart 2007 @ 21:30:
En klopt dat het ook niet mogelijk is om een item in je telefoonboek te wijzigen? (Dus de naam of het telefoonnummer.) Het enige dat mij namelijk lukt is om een item simpelweg te verwijderen en dan weer opnieuw toe te voegen (maar dan dus zonder de tikfout die er eerst in zat).

Wat mij ook niet lukt, is om het volgnummer van een item in mijn telefoonboek te wijzigen (dus van 00 t/m 99). Want de nummers 01 t/m 09 zijn direct oproepbaar door het ingedrukt houden van de toets (speed dialing). Maar: hoe zorg ik er voor dat pietje (met volgnummer 34) volgnummer 06 krijgt, zodat ik hem met die knop makkelijk kan opbellen?
Dit moet inderdaad worden opgelost. Weet iemand of er telefoons zijn waarmee je wel de nummers op de simkaart kunt verplaatsen? Die zou je dan eenmalig kunnen gebruiken.
Ik heb dit geprobeerd met oudere siemens toestellen, maar deze geven me niet de mogelijkheid vrij gemaakte locaties (dus 01 t/m 09) opnieuw te gebruiken. Ik kan wel kiezen uit 59 t/m 99 (dit zijn mijn nog lege slots).

Anders zit er niets anders op dan je hele telefoonboek te legen en alles juist geordend opnieuw in te voeren :-(

• Geqxon
quote:
XoloX123 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:00:
[...]

Anders zit er niets anders op dan je hele telefoonboek te legen en alles juist geordend opnieuw in te voeren :-(
Deze telefoon is dan ook gericht op ontwikkelingslanden, die mensen hebben heel de dag toch geen ene fuck te doen.

+1 Troll :+

• XoloX123
MOFO, mooie afkorting! Klinkt lekker.

• Geqxon
Ik ben er trouwens achter gekomen dat het prepaid knopje niet icm. T-Mobile werkt, helaas. Zou namelijk wel handig zijn geweest :)

• Xof
quote:
Geqxon schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:33:
Ik ben er trouwens achter gekomen dat het prepaid knopje niet icm. T-Mobile werkt, helaas. Zou namelijk wel handig zijn geweest :)
Met Simyo ook niet :)

Gigabyte GA-EX58-UD5 | Intel Core I7 920 | Asus Geforce 8800GTX | 6GB OCZ DDR3 PC3-12800 | 2x OCZ Vertex 30GB (Raid 0) | Enermax Chakra | Antec Truepower Trio 650Watt | Windows Vista Business x64

• Geqxon
Iemand trouwens nog tips om het T-Mobile logo eraf te krijgen?

• donaldo
quote:
Geqxon schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 13:33:
Iemand trouwens nog tips om het T-Mobile logo eraf te krijgen?
Zie mijn review op de eerste pagina: het is een stickertje. Ik heb een stanleymesje gebruikt om het er netjes (en zonder schade) van af te halen. Puntje van het mesje voorzichtig op een randje en dan stickertje omhoogwippen en eraf halen. Er staat dan gewoon F3 onder (zie mijn foto's).

• Geqxon
quote:
donaldo schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 15:43:
[...]

Zie mijn review op de eerste pagina: het is een stickertje. Ik heb een stanleymesje gebruikt om het er netjes (en zonder schade) van af te halen. Puntje van het mesje voorzichtig op een randje en dan stickertje omhoogwippen en eraf halen. Er staat dan gewoon F3 onder (zie mijn foto's).
Aan de hand van jouw foto heb ik dan ook besloten de sticker eraf te halen :)

Bedankt voor de tip, ga het thuis gelijk proberen.

• Geqxon
Chips, ik dacht dat het logo vrij diep zat. Helaas dus wat te diep gezeten met het mes. Och, met deze telefoon vind ik het wat minder boeiend dan mijn Smartphone :D

• Xof
quote:
Geqxon schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 18:32:
Chips, ik dacht dat het logo vrij diep zat. Helaas dus wat te diep gezeten met het mes. Och, met deze telefoon vind ik het wat minder boeiend dan mijn Smartphone :D
Ach dan koop je toch gewoon weer een nieuwe :P

• Geqxon
quote:
Xof schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 19:27:
[...]

Ach dan koop je toch gewoon weer een nieuwe :P
_O- _O_

Omdat er een krasje op zit, ik zie al helemaal voor me hoe je dan twee dagen na de aankoop weer naar de winkel loopt :P

• Wetterhahn
quote:
XoloX123 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:51:
[...]

Change Language 520
Select time format 470
Set Voicemail number 644
Voice Prompts ON | OFF
Set SIM Pin 300
SIM Pin ON | OFF 310|311
Zou je ook kunnen posten in welke combinatie van sterretjes en hekjes je dit ook al weer moest posten? Mijn manual ben ik namelijk kwijt:(

• donaldo
quote:
Wetterhahn schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 11:47:
[...]

Zou je ook kunnen posten in welke combinatie van sterretjes en hekjes je dit ook al weer moest posten? Mijn manual ben ik namelijk kwijt:(
De combinatie is *** code * pijltje omhoog zie ook de draft manual via de FCC site (misschien toevoegen aan startpost?):

http://gullfoss2.fcc.gov/...577&native_or_pdf=pdf

donaldo wijzigde deze reactie 24-03-2007 12:21 (10%)
Reden: extra info

• digilb

• Geqxon
Sinds ik deze telefoon actief gebruik ben ik nog nooit onder de vijf streepjes bereik gekomen :o

Echt geweldig dat dual-antenna systeem :)

• digilb
quote:
Geqxon schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 14:53:
Sinds ik deze telefoon actief gebruik ben ik nog nooit onder de vijf streepjes bereik gekomen :o

Echt geweldig dat dual-antenna systeem :)
Brandt bij jou nou ook voortdurend het icoontje "buiten bereik"? Ik heb ook een prima bereik, maar dat icoontje staat daar maar te staan.

• Geqxon
quote:
digilb schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 16:43:
[...]
Brandt bij jou nou ook voortdurend het icoontje "buiten bereik"? Ik heb ook een prima bereik, maar dat icoontje staat daar maar te staan.
Huisje met een kruisje er doorheen? Nee.

Ik gebruik zelf de standaard T-Mobile simkaart in de MOFO.

• Floejen
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 13-04-2010
Als ik deze pre-paid bestel van T-Mobile, kan ik dan mijn T-mobile abbo simkaart erin doen?

• dr_max
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 27-08-2011
Ook bij mij staat het icoontje van 'geen bereik' continu aan. Ik heb Tele2 prepaid. Verder doet hij het uitstekend.

Twee vragen:
Op de foto op de eerste bladzijde zie je op de telefoon de tijd plus de datum. Bij mij geeft-ie alleen de tijd aan, niet de datum. Hoe zit dat bij de andere gebruikers?

Mijn batterij was na 3 dagen al bijna leeg, zonder te bellen of SMS-en. Zou een week moeten meegaan! Hoe lang gaat hij bij jullie mee?

Heb hem 17 maart bij MM Rotterdam Alexander gekocht voor 35 Euro, en ik vind het een geweldige telefoon. Geluid klinkt erg goed. Hij is heerlijk primitief zoals de eerste rekenmachinetjes en de ZX 81 computer, maar prachtig strak van design. Veel mooier dan die doodskist-modellen van alle andere moderne telefoons.

• dopje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 26-09-2007
Ik heb ook een motofone en hij bevalt me wel goed. Smsen lezen en schrijven is niet ideaal maar voor de rest voldoet het display prima.

ik heb 1 vraag. Mijn telefoon vermeld steeds in welke regio ik mij bevindt, nu vind ik dit niet zo heel interessant dus ik vraag me af of iemand weet hoe je dit uit kan zetten. Ik heb liever dat de telefoon laat zien welke provider ik heb, daar heb je in het buitenland tenminste nog iets aan.

@dr. Max. Bij mij geeft de telefoon ook alleen de tijd, zou niet weten hoe je de datum tevoorschijn kan toveren.

dopje wijzigde deze reactie 26-03-2007 11:20 (11%)

• polyconsoler
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 29-03-2007
Heeft iemand al meer codes gevonden met de mogelijkheid voor meerdere instellingen? Ik ben de volgende instellingen tegen gekomen, maar niet altijd duidelijk met welk resultaat

*** nummercode * accoord

400 / 401 --> aan/uit (geen idee wat er aan of uit wordt gezet) :?
130/ 131 --> aan/uit (geen idee wat er aan of uit wordt gezet) :?
700 --> alleen een oké :?
701 --> de mogelijkheid om eerst een nummer in te voeren, daarna een naam. :?
480 --> geeft huidige provider aan :)
481 --> laat lijst zien met providers binnen bereik :)

• Geqxon
Heb je misschien een lijst van nummers die je nog niet gehad hebt? Dan kan ik er anders ook een paar langslopen :)

• polyconsoler
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 29-03-2007
heb alleen de tientallen geprobeerd... :?

• Inonyx
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19-07-2009

Inonyx

Nothing to see here!

Vandaag de Mofo 8) ook gekocht. Prima ding en met name het scherm vind ik erg gaaf. Zelfs in de volle zon is het erg goed leesbaar. Zoals eerder gemeld heeft ie nogal wat limitaties, vooral op het gebied van sms, maar die neem ik voor lief.

Canon 300D 18-50 + 50 + 70-210usm + fishy opschroeflens

• digilb
Ik heb het idee dat er meerdere firmware-versies in omloop zijn (bijv. alleen tijd of tijd+datum tonen op het startscherm). Enig idee hoe je de firmware zou kunnen flashen? Moet wel over-the-air zijn, dus via een speciale SMS ofzo?

• Geqxon
quote:
digilb schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:57:
Ik heb het idee dat er meerdere firmware-versies in omloop zijn (bijv. alleen tijd of tijd+datum tonen op het startscherm). Enig idee hoe je de firmware zou kunnen flashen? Moet wel over-the-air zijn, dus via een speciale SMS ofzo?
Ik zou zelf haast zeggen dat het gewoon een promo plaatje is :)

• dr_max
quote:
polyconsoler schreef op maandag 26 maart 2007 @ 12:34:
Heeft iemand al meer codes gevonden met de mogelijkheid voor meerdere instellingen? Ik ben de volgende instellingen tegen gekomen, maar niet altijd duidelijk met welk resultaat

*** nummercode * accoord

Bijzonder interessant!

Ik zie nu dat Tele2 inderdaad via de KPN gaat. Daarom misschien het tekentje 'geen bereik', want voorheen werkte Tele2 met Telfort, meen ik.

Ik vraag me af, bij optie 481: zou je dan ook kunnen kiezen? Dat zou erg practisch zijn in het buitenland!!!

Na gebruik van 481 blijft mijn indicatortje maar zoeken, als ik 480 gebruik heb, geeft hij weer een volle schaal aan!?!?!?!

Die 701 is ook een vreemde! Ik heb geprobeerd iets in te voeren, nu staat het nummer helemaal achterin de telefoonlijst als 'naam', de tekst die ik invoerde is niet zichtbaar. Deze entry kan ik ook niet meer wissen, help!!!! 8)7 Dat krijg je ervan als je met ongedocumenteerde codes speelt!

@ Geqxon: Ik denk ook dat het promo is. Op de foto van het telefoontje op de doos van de Motofone staat ook alleen maar de tijd.

dr_max wijzigde deze reactie 27-03-2007 00:35 (10%)

• jserier
  • Laatst online: 06-06-2007
Ik heb 'em ook gekocht, zat er al op te wachten sinds ik er, maanden geleden, over las. Destijds was er sprake van twee versies f3 en f3c. Van de f3c heb ik weinig meer vernomen, deze zou wat uitgebreider zijn met o.a. calender, T9. Ik denk dat daar de verwarring vandaan komt die ik bij sommige posters opmerk. Ik vind het een fantastisch ding. Ik had er geen vertrouwen in de f3c te kunnen vinden. Maar ik mis T9 wel. Dus mocht iemand iets weten over f3c dan hoor ik het graag!
Bedankt voor de opheldering over roaming icoontje.

• digilb
quote:
dr_max schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 00:19:
[...]
Die 701 is ook een vreemde! Ik heb geprobeerd iets in te voeren, nu staat het nummer helemaal achterin de telefoonlijst als 'naam', de tekst die ik invoerde is niet zichtbaar. Deze entry kan ik ook niet meer wissen, help!!!! 8)7 Dat krijg je ervan als je met ongedocumenteerde codes speelt!
[...]
Bij mij staat als laatste in het telefoonboek mijn eigen mobiele 06-nummer, zonder naam. Ik kan me niet herinneren dat ik dit ooit heb ingevoerd, dus is misschien wel een feature van de F3. Misschien dat dit iets is dat je met code 701 kunt aanpassen/verwijderen/toevoegen?

digilb wijzigde deze reactie 27-03-2007 13:47 (8%)

• digilb
quote:
jserier schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 03:06:
Ik heb 'em ook gekocht, zat er al op te wachten sinds ik er, maanden geleden, over las. Destijds was er sprake van twee versies f3 en f3c. Van de f3c heb ik weinig meer vernomen, deze zou wat uitgebreider zijn met o.a. calender, T9. Ik denk dat daar de verwarring vandaan komt die ik bij sommige posters opmerk. Ik vind het een fantastisch ding. Ik had er geen vertrouwen in de f3c te kunnen vinden. Maar ik mis T9 wel. Dus mocht iemand iets weten over f3c dan hoor ik het graag!
Bedankt voor de opheldering over roaming icoontje.
Chips! Als ik dat geweten had, had ik even gewacht op de F3c. Meer over de F3c staat op http://www.motorola.com/m...ls.jsp?globalObjectId=165

• jserier
quote:
digilb schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:57:
[...]

Chips! Als ik dat geweten had, had ik even gewacht op de F3c. Meer over de F3c staat op http://www.motorola.com/m...ls.jsp?globalObjectId=165
Ja maar er zijn wel meer pagina's die gaan over f3c, maar je moet echt Sherlock uithangen om erachter te komen of die telefoon ook werkelijk op de markt is gekomen en waar ik dat ding kan kopen. Het is mij niet gelukt. Motorola lijkt graag te verwarren. Om maar een voorbeeldje te noemen: In de handleiding bij de f3 staat niet eens vermeld hoe je dat ding moet aanzetten! Er zitten maar weinig knopjes op dus op een gegeven moment vind je de vereiste combinatie wel, maar toch... Ik wil graag een primitieve telefoon maar dat gaat wel erg ver!

• dr_max
quote:
digilb schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:46:
[...]

Bij mij staat als laatste in het telefoonboek mijn eigen mobiele 06-nummer, zonder naam. Ik kan me niet herinneren dat ik dit ooit heb ingevoerd, dus is misschien wel een feature van de F3. Misschien dat dit iets is dat je met code 701 kunt aanpassen/verwijderen/toevoegen?
Aha, dat is dan toeval! Want ik had als test mijn eigen mobiele nummer ingebracht!!!
Het is dus niet mijn invoer die ik zie, maar iets wat de F3 spontaan laat zien. Datgene wat ik invoerde is dan gewoon in het niet verdwenen.... :?

• dr_max
quote:

*** nummercode * accoord

Hoi Polyconsoler,

Ik ben zo vrij geweest om jouw ontdekking door te geven naar een Engelstalige site, waar veel over de Mofo gediscussieerd wordt: http://www.cneophytou.com/2007/02/19/motorola-motofone-f3/

Ik hoop dat je dat niet erg vindt? ;)

De moderator heeft bevestigd, dat het met jouw ontdekking van 481 inderdaad mogelijk is bij het roamen een provider te selecteren. Handig! _/-\o_

• jserier
quote:
digilb schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:57:
[...]

Ik heb gebeld met de Nederlandse Motorola klantenservice: ze kunnen niet zeggen of de f3c in Nederland uitgebracht zal worden. De telefoon bestaat en zou op de amerikaanse markt zijn uitgebracht. Er konden geen mededelingen worden gedaan over de verschillen tussen de f3 en f3c.
Volgens de amerikaanse klantenservice is de f3 noch de f3c op de amerikaanse markt uitgebracht.

• dopje
quote:

Wanneer je dit aanzet geeft de telefoon aan in welke regio je je bevindt (bijv. regio 040). Wanneer dit uitstaat laat de telefoon de provider zien.

• Geqxon
Mijn motofone staat alweer sinds zaterdagmiddag aan, en nog twee streepjes accu. Spannend!

• donaldo
Nu ook verkrijgbaar bij Albert Heijn met AH-prepaid pakket (39 euro)

http://www.ah.nl/mobiel/

• dr_max
quote:
dopje schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:02:
[...]

Wanneer je dit aanzet geeft de telefoon aan in welke regio je je bevindt (bijv. regio 040). Wanneer dit uitstaat laat de telefoon de provider zien.
Kun je iets uitgebreider vertellen? Wanneer geeft de telefoon dat aan? Ik zie geen verschil tussen de twee standen. Ik krijg iedere keer 'Tele2' in beeld als de telefoon een functie heeft uitgevoerd. Zowel in de aan als in de uitstand.

• dr_max
quote:
donaldo schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:58:
Nu ook verkrijgbaar bij Albert Heijn met AH-prepaid pakket (39 euro)

http://www.ah.nl/mobiel/
Leuk, alleen was ik juist erg blij dat de mijne geen SIMlock heeft. Ook ben ik bang dat veel mensen teleurgesteld zullen zijn wanneer ze hem bij AH kopen. De meesten verwachten camera, spelletjes en een MP3 speler in hun telefoon. Je moet echt op zoek zijn naar het toppunt van eenvoud om dit fantastische toestel te kunnen waarderen.

• dopje
quote:
dr_max schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 10:16:
[...]

Kun je iets uitgebreider vertellen? Wanneer geeft de telefoon dat aan? Ik zie geen verschil tussen de twee standen. Ik krijg iedere keer 'Tele2' in beeld als de telefoon een functie heeft uitgevoerd. Zowel in de aan als in de uitstand.
Hmm dat is raar. Wanneer ik voor 400 kies en op de rode knop druk wanneer de klok in beeld is komt er te staan 'regio 040'. Wanneer ik voor 401 kies en wederom de rode knop indruk wanneer de klok in beeld is komt er 'vodafone nl' te staan.

• XoloX123
Verschil F3 en F3c is heel simpel: F3 is de GSM versie en de F3c is voor het Amerikaanse netwerk (en geloof ik ook Japan en wat Afrikaanse landen).
quote:
jserier schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 18:22:
[...]

Ik heb gebeld met de Nederlandse Motorola klantenservice: ze kunnen niet zeggen of de f3c in Nederland uitgebracht zal worden. De telefoon bestaat en zou op de amerikaanse markt zijn uitgebracht. Er konden geen mededelingen worden gedaan over de verschillen tussen de f3 en f3c.
Volgens de amerikaanse klantenservice is de f3 noch de f3c op de amerikaanse markt uitgebracht.

• dr_max
quote:
dopje schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 12:02:
[...]

Hmm dat is raar. Wanneer ik voor 400 kies en op de rode knop druk wanneer de klok in beeld is komt er te staan 'regio 040'. Wanneer ik voor 401 kies en wederom de rode knop indruk wanneer de klok in beeld is komt er 'vodafone nl' te staan.
Ik heb het nog eens geprobeerd, maar in beide gevallen krijg ik 'Tele2'. Ligt waarschijnlijk mede aan de SIM kaart. Maar goed, ik kan hier niet wakker van liggen.... :z In ieder geval bedankt voor de info! :*)

• Geqxon
Volgens mij ondersteund alleen Vodafone regioinformatie :)

• Geckoo
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

Geckoo

Good news everyone

Mooie site ook trouwens, duidelijk en simpel telefoontje precies wat ik zoek naast mijn vario II
denk dat ik er ook 1 haal voor me ma.

maar heeft iemand ook al een headset ervoor gezien? deze is namelijk wel essentieel voor in de auto.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• dopje
Weet iemand hoe je een punt kan typen in je sms berichten?

• Geqxon
quote:
Geckoo schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 00:40:
Mooie site ook trouwens, duidelijk en simpel telefoontje precies wat ik zoek naast mijn vario II
denk dat ik er ook 1 haal voor me ma.

maar heeft iemand ook al een headset ervoor gezien? deze is namelijk wel essentieel voor in de auto.
De poort is vrij universeel, en een headset voor de Motorola V620 zou er ook op moeten passen.

Ik heb trouwens de 8 dagen accutijd gehaald *O*

• donaldo
quote:
dopje schreef op maandag 02 april 2007 @ 14:04:
Weet iemand hoe je een punt kan typen in je sms berichten?
Is niet mogelijk volgens mij. Stuur jezelf anders eens een SMS vanaf een andere telefoon. Dan zie je ook dat hij geen punt maar een ander teken weergeeft in plaats van een punt. Het heeft volgens mij te maken met het feit dat het tweeregelig display alleen van die oude rekenmachine tekens kan weergeven en daar valt geen punt mee te maken.
Pagina: 1 2 3 Laatste