Hoofdcategorieën
Topicacties

Ervaring werken bij Centric

Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 26 27 28 29 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 09 augustus 2005

De klant intresseert het niks of je ermee, daarvoor moet je toch echt naar centric zelf en met je FM praten,en gewoon duidelijk zijn dat helpt echt wel.

ASUS A8N-SLI || AMD 3500+ || MSI 7600 GT PCI Express || 2x 512 Gb Memory PC3200 || 2x SATA HD 250 GB || Audigy 2 || Zalman 400 watt

quote:
-TAZZ- schreef op maandag 09 juli 2007 @ 08:43:
Zal ik dan na al het negatieve gepraat een positieve reactie plaatsen ........ ;)

Vorige week telefoon van mijn FM met de mededeling dat ik per 1-7 ben gepromoveerd naar TC2 met 200,- salarisverhoging. Niet om gezeurd oid, gewoon een leuk cadeautje van Centric ............ :*) :*)

Not bad, not bad at all. :*) :*)
Zoohw..dan verdienen we eindelijk weer even veel :+ LOL neej ff zonder gekheid. Super man! Gefeliciteerd! ;) Wanneer kom je nu bij IA solliciteren? :)
VFR Power !!
Reg. datum: 12 december 2001

quote:
TheVMaster schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:01:
[...]

Zoohw..dan verdienen we eindelijk weer even veel :+ LOL neej ff zonder gekheid. Super man! Gefeliciteerd! ;) Wanneer kom je nu bij IA solliciteren? :)
Zodra ik het bij Centric niet langer naar m'n zin heb ben je de eerste die het hoort. Maar dat duurt nog wel ff ben ik bang aangezien ik binnenkort m'n bonus in ontvangst mag nemen voor het 10-jarig dienstverband. And still :*) :*) En dan moet IA mij naturlijk wel een vergelijkbaar salaris (3700+) bieden en me kunnen garanderen dat ik binnen de regio blijf :X (zie ik ook nog niet gebeuren :X )
quote:
-TAZZ- schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:29:
[...]

Zodra ik het bij Centric niet langer naar m'n zin heb ben je de eerste die het hoort. Maar dat duurt nog wel ff ben ik bang aangezien ik binnenkort m'n bonus in ontvangst mag nemen voor het 10-jarig dienstverband. And still :*) :*) En dan moet IA mij naturlijk wel een vergelijkbaar salaris (3700+) bieden en me kunnen garanderen dat ik binnen de regio blijf :X (zie ik ook nog niet gebeuren :X )
Hmm...over het salaris ga ik niet....maar gezien je ervaring en niveau zal dat toch niet een probleem moeten vormen. Enneh..kan Centric je wel garanderen dat je binnen de regio blijft dan?
Ach....ik hoorde nu laatst alweer een HBO-er die bij Centric ook voor minder dan 1500 aan de slag kon ofzo.....pfff..daar komt een HBO-er z'n bed toch niet voor uit :)
Jamaica has a bobsled team!
Reg. datum: 10 april 2004

quote:
bierliefhebber schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 13:49:
[...]

Ben je wel voor 1700 afgewerkt dan? 1 minuut over die tijd en ze zijn al pleite hoor.

En ik kan je voorspellen dat, als zij al aangegeven hebben dat je daar 6 maanden moet blijven, dat ook precies is wat er gaat gebeuren. Ik zou voorzichtig zijn met het zeuren naar de klant, heb ik ook gedaan en dat pakt nooit goed uit. Als je frustraties voelt, moet je nagaan of die terecht/realistisch-gestoeld zijn. Is het antwoord daarop ja, dan even uit zien te vinden of zij je wel serieus nemen. Als zij je bv steeds maar laten wachten op een antwoord, die je per mail/telefoon gesteld hebt, of zelfs helemaal niet/ontwijkend antwoorden, kun je ervan uitgaan dat ze zeer zeker niet op jouw wensen zullen ingaan. Zeuren naar de klant gaat je iig ontslag opleveren of (een voor jou) onwerkbare/zeer onprettige situatie. Je bent nl supervervangbaar als 1e-lijner en dat zul je weten ook.

PS

Welke regio zit je?
Regio Amsterdam, lekker dichtbij. ;)

Die klus waar ik nu zit zijn 2 shifts van 07:00 - 15:30 en 09:00 - 17:30.
Dan doe ik die eerste shift gewoon en dan ga ik dan wel langs op kantoor.

Dat naar de klant uiten lopen ze ook enorm op te hameren dat ik dat niet moet gaan doen.
Nu speel ik het spel nog wel mee, maar ze moeten me hier echt niet 6 mnd gaan laten zitten.

Dat 1e-lijners vervangbaar zijn weet ik maar al te goed, in mijn vorige baan heb ik wat van die lui gehad op m'n afdeling. Paar ervan ook eruit gegooid omdat ze meer op MSN zaten dat dat ze problemen aan het oplossen waren.

Ik heb in een internationaal bedrijf gewerkt met ad/exchange/isa/netwerk/vpn's/ internationaal etc bij boardmeetings gezeten samen met m'n manager, half europa door gevlogen (waarom ging je dan weg vraag je je af, hele team weg, ik als laatste over, dus ik ook weg, geen leuke nieuwe mensen). Dacht laat ik de deatchering in gaan, kijken of dat wat is, paar bedrijven van binnen zien, na 6 jaar op 1 plek gezeten te hebben, MCSE halen op hun kosten (weet denk ik zo'n 60% al van die examens). Maar tot nu toe valt het gewoon vies (goor/smerig) tegen!

Kijk dat ik geen migratie project ofzo mag gaan doen omdat ik mijn MCSE nog niet heb ok, maar 1e lijns werk no way! Daar heb ik gewoon teveel voor in huis.

Kortom, een eerste lijner ben ik gewoon absoluut niet, 't hele 1e lijns gebeuren interesseerd me ook geen moer. Zie ook gewoon dat bij deze klus dingen gigantisch fout lopen in het netwerk en organisatorisch, maar daar willen ze op de klus zelf allemaal niks van weten, maar staan ze wel met hun mond open als ik een probleem van een gebruiker (wat normaal naar de 2e/3e lijn moet) oplos (moeten ze me maar geen domain admin maken).
In mijn ogen zijn mijn frustraties dus meer dan terecht, ze hebben me op een totaal verkeerde klus gesmeten en ze willen tot nu toe dus gewoon echt niet luisteren. Toch achterlijk? Als je zelf solliciteerd kun je in een proeftijd zo weg zijn, maar als je op een klus geplaatst wordt niet.
Ik hoop echt dat ze dit nu snel aanpakken, anders ben ik weg, studieschuld of niet (heb ik ze nog niet gezegd, maar merken ze dan wel).
Kortom, ik stuur van de week wel weer een mail, kijken wat daar voor reactie op komt anders zal ik toch mijn conclusies moeten trekken. Ik ga hier geen 3 mnd zitten (op wat voor manier dan ook, ik wil weg op deze klus).
Reg. datum: 15 februari 2007

quote:
Derice schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:22:
[...]

Regio Amsterdam, lekker dichtbij. ;)

Die klus waar ik nu zit zijn 2 shifts van 07:00 - 15:30 en 09:00 - 17:30.
Dan doe ik die eerste shift gewoon en dan ga ik dan wel langs op kantoor.

Dat naar de klant uiten lopen ze ook enorm op te hameren dat ik dat niet moet gaan doen.
Nu speel ik het spel nog wel mee, maar ze moeten me hier echt niet 6 mnd gaan laten zitten.

Dat 1e-lijners vervangbaar zijn weet ik maar al te goed, in mijn vorige baan heb ik wat van die lui gehad op m'n afdeling. Paar ervan ook eruit gegooid omdat ze meer op MSN zaten dat dat ze problemen aan het oplossen waren.

Ik heb in een internationaal bedrijf gewerkt met ad/exchange/isa/netwerk/vpn's/ internationaal etc bij boardmeetings gezeten samen met m'n manager, half europa door gevlogen (waarom ging je dan weg vraag je je af, hele team weg, ik als laatste over, dus ik ook weg, geen leuke nieuwe mensen). Dacht laat ik de deatchering in gaan, kijken of dat wat is, paar bedrijven van binnen zien, na 6 jaar op 1 plek gezeten te hebben, MCSE halen op hun kosten (weet denk ik zo'n 60% al van die examens). Maar tot nu toe valt het gewoon vies (goor/smerig) tegen!

Kijk dat ik geen migratie project ofzo mag gaan doen omdat ik mijn MCSE nog niet heb ok, maar 1e lijns werk no way! Daar heb ik gewoon teveel voor in huis.

Kortom, een eerste lijner ben ik gewoon absoluut niet, 't hele 1e lijns gebeuren interesseerd me ook geen moer. Zie ook gewoon dat bij deze klus dingen gigantisch fout lopen in het netwerk en organisatorisch, maar daar willen ze op de klus zelf allemaal niks van weten, maar staan ze wel met hun mond open als ik een probleem van een gebruiker (wat normaal naar de 2e/3e lijn moet) oplos (moeten ze me maar geen domain admin maken).
In mijn ogen zijn mijn frustraties dus meer dan terecht, ze hebben me op een totaal verkeerde klus gesmeten en ze willen tot nu toe dus gewoon echt niet luisteren. Toch achterlijk? Als je zelf solliciteerd kun je in een proeftijd zo weg zijn, maar als je op een klus geplaatst wordt niet.
Ik hoop echt dat ze dit nu snel aanpakken, anders ben ik weg, studieschuld of niet (heb ik ze nog niet gezegd, maar merken ze dan wel).
Kortom, ik stuur van de week wel weer een mail, kijken wat daar voor reactie op komt anders zal ik toch mijn conclusies moeten trekken. Ik ga hier geen 3 mnd zitten (op wat voor manier dan ook, ik wil weg op deze klus).
Ohja, nog vergeten te zeggen, Centric houdt dit draadje heel goed in de gaten. Maak je borst maar nat.

Ze weten toch al hoe ik er over denk. Hier staat niks anders dan dat ik ze al heb verteld/gemaild.
Maar enig advies is nooit weg. ;)
Profileert
Reg. datum: 25 februari 2004

Waarom zou je als je geplaatst bent ineens geen proeftijd hebben? Dat begrijp ik uit je verhaal.

| Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert |

quote:
bierliefhebber schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 06:11:
[...]

Ohja, nog vergeten te zeggen, Centric houdt dit draadje heel goed in de gaten. Maak je borst maar nat.
IDD dat doen ze zekers... O-)

quote:
Motrax schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:59:
Waarom zou je als je geplaatst bent ineens geen proeftijd hebben? Dat begrijp ik uit je verhaal.
Nee dat bedoel ik niet.
Wat ik bedoel is dat als ik zelf in dienst zou zijn bij mijn huidige opdracht (dus niet via Centric) dan had ik gewoon kunnen gebruik maken van de proeftijd en weg kunnen wezen.
Dat kan nu dus blijkbaar niet en dat vind ik dus raar.
Reg. datum: 22 augustus 2006

quote:
Derice schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 08:05:
Ze weten toch al hoe ik er over denk. Hier staat niks anders dan dat ik ze al heb verteld/gemaild.
Maar enig advies is nooit weg. ;)
Als ik advies mag geven zou ik zeggen; kaart het herhaaldelijk aan, en heb ook een beetje geduld. Hebben ze wel ergens anders een passende opdracht voor je? Vraag eens na welke andere mogelijkheden er zijn voor je. Als de keus voor Centric is bank of onder je niveau kan ik me voorstellen dat ze je liever wegzetten. Is voor jou ook beter. Laat je dus goed informeren over welke opdrachten er lopen, en waar je vervolgens interesse in zou hebben. Als je opdracht voor jou onder niveau is kan je je werktijd misschien zelfs wel gebruiken voor een studie? Ben je na zes maanden nóg beter af.. :*)

Reg. datum: 11 juli 2007

Weet iemand trouwens hoe de sfeer is bij Centric in België, Waregem?

Reg. datum: 06 januari 2003

Ik zie deze thread nu pas, maar ik ben een tweetal weken terug benaderd door Centric.
Hun interesse lag voornamelijk bij de uitgebreidere Sharepoint omgevingen die ooit in elkaar gezet heb. Aangezien ik eigenlijk niet naar een baan op zoek ben in Nederland heb ik eigenlijk meteen maar bedankt.

Maargoed, wil achteraf gezien toch wel weten of er hier nog meer mensen die richting op zitten, en wat dat ongeveer oplevert aan werkdruk, maar uiteraard ook aan salaris.

Ik heb verder geen details over wat voor baan, etc. Maar het zou schijnbaar 'perfect' passen ik wat ik nu doe en heb gedaan.

Ik werk nu net 1 maand bij Centric MIS
Ik snap opzich niet wat iedereen te klagen heeft.
Ik heb het opzich goed voor elkaar.

Ik ben nu nog wel SE 1, maar heb nog geen dag thuis of op de bank gezeten.
Heb nu net mijn eerste project erop zitten en morgen begin ik meteen aan een nieuw project.
Ga Werkplekbeheer doen bij Reed Business in Doetinchem, lijkt me wel leuk.

Voor de rest qua arbeidsvoorwaarden heb ik niets over te klagen.
Ben 21 en verdien 1500 Bruto + alle onkosten en dergelijke.

Heb ook een Project auto tot mijn beschikking dus wat wil ik opzich nog meer.

Centric is mijn eerste werkgever op ICT gebied.

Misschien kloppen jullie verhalen ook allemaal wel, maar ik kan alleen nog maar Positief praten over Centric.

Hoop ook dat ik dat kan blijven doen.

Als ik die salarissen in Nederland zo zie hier op Tweakers dan vraag ik me af, gaat er in Nederland dan zo veel minder af van het bruto dan bij ons hier in België??

Ik zie veel salarissen van 1500 Euro bruto genoemd worden waar mensen dan nog tevreden mee lijken te zijn. Hoeveel hou je daar in Nederland netto van over? In België zou je na 25 belastingen van een half dozijn verschillende regeringen van 1500 bruto nauwelijks wat over houden om van te leven.

quote:
Ill-behaviour schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:28:
[...]

Als ik advies mag geven zou ik zeggen; kaart het herhaaldelijk aan, en heb ook een beetje geduld. Hebben ze wel ergens anders een passende opdracht voor je? Vraag eens na welke andere mogelijkheden er zijn voor je. Als de keus voor Centric is bank of onder je niveau kan ik me voorstellen dat ze je liever wegzetten. Is voor jou ook beter. Laat je dus goed informeren over welke opdrachten er lopen, en waar je vervolgens interesse in zou hebben. Als je opdracht voor jou onder niveau is kan je je werktijd misschien zelfs wel gebruiken voor een studie? Ben je na zes maanden nóg beter af.. :*)
De vorige klus was wel enig sinds op niveau, alleen geen reet op te doen. Helaas geen ruimte voor studie vanwege muziek op de werkvloer en ik kan niet leren met herrie om me heen.
Studie op deze plek wordt ook vrij lastig omdat constant de telefoon gaat met mensen die niet een begrijpen hoe je een hoofdletter kunt krijgen door shift in te drukken... :/

Heb helaas geen inzicht in wat voor andere potentiele klussen er zijn. Tot nu toe was het gewoon een kwestie van deze klus ga je doen, doei!
Op de bank heb ik nog niet echt hoeven zitten, al zou ik dat voor een week of 2/3 niet zo heel erg vinden, dan kan ik goed aan m'n studie trekken. Na zo'n klote dag op mijn huidige klus (waar ik gewoon koppijn van krijg) heb ik daar ook niet zo heel veel zin in. Maar ja, probeer het toch maar...

Ik bel ze 1x per week om te vragen hoe het zit en te laten merken dat ik het nog steeds 3x niks vind. Volgende week nog niet anders -> :w Centric.
Reg. datum: 22 augustus 2006

Ja dat is waar natuurlijk, dat is niet lekker leren. Ik zou toch even navragen welke interessante projecten er zijn. Het is denk ik belangrijk voor jou om te weten welke opties je hebt en misschien zitten er ook wel mooie projecten aan te komen. Ik denk dat ze jou wel op de hoogte horen te houden van zoiets.
Ik zou dus zorgen dat je dat eerst allemaal weet om zo een goed doordachte beslissing te nemen, bedenk ook dat je dit soort dingen bij iedere wergever tegenkomt, ondanks waarschijnlijk gladde praatjes bij een eventuele sollicitatie. ;)

Reg. datum: 26 juli 2002

Na de telefonische aanbieding nu ook op papier binnengekregen.

(HBO'er, 22 jaar)

Functie: Support Engineer, niveau 2, schaal B. Half jaar contract.
Bruto maandsalaris: ¤1650
Vakantieuren: 216 uren per jaar (noem dat dan vakantiedagen......)
Auto: NVT
Mobiel & laptop: NVT

Er wordt gevraagd of ik 'ff' binnen een week wil beslissen. Beetje jammer dat ik dan ook nog bij twee andere bedrijven een 2e gesprek heb. Salaris valt mee te leven, maar die functie he......

Bouwe wijzigde dit bericht 12-07-2007 13:13 (10%)

quote:
Bouwe schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 12:26:

Er wordt gevraagd of ik 'ff' binnen een week wil beslissen. Beetje jammer dat ik dan ook nog bij twee andere bedrijven een 2e gesprek heb. Salaris valt mee te leven, maar die functie he......
Leeftijd? Opleiding?

Iknicknix
Reg. datum: 23 maart 2002

quote:
SteveIT schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 20:29:
Als ik die salarissen in Nederland zo zie hier op Tweakers dan vraag ik me af, gaat er in Nederland dan zo veel minder af van het bruto dan bij ons hier in België??

Ik zie veel salarissen van 1500 Euro bruto genoemd worden waar mensen dan nog tevreden mee lijken te zijn. Hoeveel hou je daar in Nederland netto van over? In België zou je na 25 belastingen van een half dozijn verschillende regeringen van 1500 bruto nauwelijks wat over houden om van te leven.
Als je 1500 bruto per maand verdient ben je aan belasting ruwweg 400 euro kwijt (give or take a few), zonder hypotheekrente-aftrek, lease-bijtelling en weetikwat. Maar daar moeten de lokale lasten ook nog vanaf (heffingen die de gemeente berekent, maar dat verschilt per gemeente).

Hoeveel is dat in België dan?

Iknik wijzigde dit bericht 12-07-2007 13:08 (7%)

"Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power." Benjamin Franklin

Reg. datum: 26 juli 2002

quote:
HBO'er, Bedrijfskundige Informatica, 22 jaar.

Profileert
Reg. datum: 25 februari 2004

Een Cap, Sogeti, Accenture, Atos * bied je minimaal 1800 bruto per maand.

Ik zou er dus niet voor gaan, tenzij je Centric echt veel beter vind voor jou. Maar zeker als starter maakt het niet echt uit waar je precies terecht komt. Het gaat meer om de werkzaamheden die geboden kunnen worden.

* Weet ik veel welke nog meer, maar het gaat om het idee ;)

| Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert |

quote:
Bouwe schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 13:13:
[...]

HBO'er, Bedrijfskundige Informatica, 22 jaar.
Ik zou zeggen: Doeidoei Krentrik!

quote:
Bouwe schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 12:26:

(HBO'er, 22 jaar)

Men vraagt of je binnen een week wilt beslissen, dat is door voor jou niet mogelijk aangezien je dus nog bij twee andere bedrijven gesprekken voert. Op zich is het denk ik niet erg om te melden dat ze niet de enige gegadigde zijn :+ Misschien doen ze dan nog wat aan dat salaris ;)
quote:
Motrax schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 13:47:
Een Cap, Sogeti, Accenture, Atos * bied je minimaal 1800 bruto per maand.

Ik zou er dus niet voor gaan, tenzij je Centric echt veel beter vind voor jou. Maar zeker als starter maakt het niet echt uit waar je precies terecht komt. Het gaat meer om de werkzaamheden die geboden kunnen worden.

* Weet ik veel welke nog meer, maar het gaat om het idee ;)
Eh..je vergeet InterAccess :+
quote:
bierliefhebber schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:18:
[...]

Idd...

TheVMaster wijzigde dit bericht 12-07-2007 14:24 (28%)

Reg. datum: 19 mei 2000

quote:
bierliefhebber schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:18:
[...]

Zonder ervaring zal hij toch ergens moeten beginnen. Met zijn vooropleiding (en waarschijnlijk dus ook goed niveau) zal hij snel kunnen opklimmen.
Een hoger salaris proberen te vragen kan natuurlijk nooit kwaad. :+

Hyp Hyper wijzigde dit bericht 12-07-2007 14:23 (10%)

I am just a dreamer, but you are just a dream...

Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 26 27 28 29 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: