[Amd Opty 170 @ 3Ghz] [1024MB Mushkin CH5] [Ati X850XT PE] [2*maxtor 160gb s-ata raid 0] [DFI LP NF4] [h2o Cooled]
[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic deel 3
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 39 40 41 42 last
Nieuw TopicKan iemand mij misschien nog helpenquote:Razor.Timo schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:53:
Ik zoek de naam van een spel dat ik speelde op windows 3.x. Ik was toen denk ik 6~7 jaar. Dus ik 1995~1996. In het spel moet je sneeuwballen naar de top van een berg brengen en onderweg moest je dan "puzzels" oplossen, zoals dingen op een weegschaal afwegen ed. Als je dan boven was kreeg je een cadeau. Op een gegeven moment had je dan een hele grot met allerlei cadeaus. Die konden vaak bewegen. Overigens schaats je een soort van naar boven. Ik kan het niet echt duidelijker omschrijven, maar degene die het spel kennen zullen het vast herkennen.
Je kon kiezen tussen spelers (bekende spitsen zoals henry, bergkamp, van nistelrooy, rooney etc.) en dan kwam er een bal van links of recht het beeld ingevlogen en dan moest je hem op doel volleyen terwijl er nog wat verdedigers stil stonden en de keeper dook wel.
Iemand enig id?
Ik heb deze vroeger ooit eens gespeeld op de NES, maar ik heb geen flauw idee meer hoe deze heet (naam begon volgens mij met een K).
Het is een platformspel waar je een poppetje speelde op een soort van ijsschots die bestond uit allemaal vakjes. Daarop liepen weer allemaal beestjes die jou wilde killen. Echter kon je deze beestjes bevriezen ofzo en wegduwen waardoor er weer een extra vakje op die ijsschots ontstond... Ook kon je paaltjes plaatsen om bepaalde gebieden af te zetten...
Hoop dat het een beetje duidelijk is
EDIT: naja, ineens kom ik er gewoon op: http://www.vgmuseum.com/images/nes/01/kickle.html
Bas_zip wijzigde dit bericht 19-11-2006 18:30 (7%)
Ik ben op zoek naar een spel voor de PC. Dit spel heb ik enkele jaren (3-4 jaar) geleden van een van de twilightCD's afgehaald.
In dit spel liep je door een stad heen ala street fighter, maar dan grafischer (3D). Je kon auto's gooien, en kon als karakters volgens mij kiezen tussen een brede man (zag er een beetje uit als die stenen man uit de fantastic four) en een vrouw. Spel kon je volgens mij ook met zn 2en spelen.
Zag er erg goed uit, zeker voor die tijd. Graphics waren ongeveer zo goed als Spiderman.
Ik meen me te herinneren dat de outfit van de vrouw schaarser werd naarmate je in het spel vorderde. Ging niet helemaal naakt though.
Laatste level was, als ik het me goed herinner, bovenop een wolkenkrabber.
Weet iemand dit?
If it yams, force it. If it breaks, it needed replacing anyway.
Zelf niet gespeeld, maar misschien is het http://en.wikipedia.org/wiki/Fighting_Force?quote:Rainmaker schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:12:
<KNIP>In dit spel liep je door een stad heen ala street fighter, maar dan grafischer (3D). Je kon auto's gooien, en kon als karakters volgens mij kiezen tussen een brede man (zag er een beetje uit als die stenen man uit de fantastic four) en een vrouw. Spel kon je volgens mij ook met zn 2en spelen.
Zag er erg goed uit, zeker voor die tijd. Graphics waren ongeveer zo goed als Spiderman.
Ik meen me te herinneren dat de outfit van de vrouw schaarser werd naarmate je in het spel vorderde. Ging niet helemaal naakt though.
Laatste level was, als ik het me goed herinner, bovenop een wolkenkrabber.
Weet iemand dit?
Eerst waar ik ook aan dacht.quote:florus schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:57:
[...]
Zelf niet gespeeld, maar misschien is het http://en.wikipedia.org/wiki/Fighting_Force?
Dat is m!quote:florus schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:57:
[...]
Zelf niet gespeeld, maar misschien is het http://en.wikipedia.org/wiki/Fighting_Force?
Graphics zien er wat minder uit dan ik me herinner, maar t is m zeker!
http://www.mobygames.com/...enshots/gameShotId,15223/
Dank!
If it yams, force it. If it breaks, it needed replacing anyway.
Het principe is net als galaxian. Ik denk dat spel iets later dan Galaxian uit kwam.
Je hebt een spaceship. Je tegenstanders zijn vogels die schieten. Deze vogels hebben per level een andere kleur. Geel, groen paars, etc.
Anders dan Galaxian blijf je niet op dezelfde plek, je vliegt ietwat vooruit. Die vogels vallen je aan, met grote snelheid. Elk level eindigt met een eindbaas. Kan me herinneren dat die meestal ook iets van een vogel weg had.
Het was dus een supersnelle vertical space shoot''m'up.
Iemand een idee?
Laat maar, toevallig vind ik hem net.
Het was Phoenix.
stalscu wijzigde dit bericht 23-11-2006 05:38 (4%)
Reg. datum: 27 november 2003
Het was de bedoeling om 3 van dezelfde vormen bij elkaar te brengen (zoals bij bovenstaande spellen), en op die manier kon je sterren verzamelen oid. Ik dacht ook dat het iets met 'Star' in de naam had.
De turn erna kon je deze dan weer verkopen. Af en toe kwamen er random events dat je de mogelijkheid had om bijvoorbeeld je fabriek te vergroten waardoor je meer grondstoffen in kon kopen en dus je omzet kon vergroten, ook zat er de optie in het spel om in aandelen te handelen. Voor zover ik mij kan herinneren had je ongeveer 7 tegenstanders...
De karakters zagen er flubberig uit ongeveer zoals de barbapappa's maar dan nog wat creatiever gevormd
Iemand enig idee wat de naam van dit spel zou kunnen zijn? Bvd.
geef mij maar zomer :P
Reg. datum: 19 februari 2005
is een soort rts je had humans en nog een aantal rassen.
je had dan in het begin 1 gebied daar kon je dan huizen bouwen en factory's.
je had dan ook bij een ras beserkers soort(wookies van starwars leken ze op vond ik)
ook weet ik nog een naam van een soort tank dreadnauth(volgens mij)en de holocauster.
je kon ook rakketen afschieten dan kwamen die in het andere gebied terecht(soort filmpje meer)ook de aanvallen gingen zo)
wie weet hoe het spel heet
:-) alvast bedankt.
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
Deze DOS-versie heet Lightbikes en is geschreven in Pascalquote:JCP schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:49:
Ik zoek een spel wat we vroeger op de schoolcomputers speelden tegen elkaar over het netwerk.
Het was een vierkant kubus vormig veld met rechtopstaande lijnen.
Je begon met 2 players bijv. player1 had een groene lijn en player2 een blauwe, en je begon naast elkaar op het zelfde punt, vanwaar je elkaar dan moest proberen af te snijden.
Dat wil zeggen het pad wat je lijn aflegde bleef zichtbaar en je moest proberen je tegenstander hier tegenaan te laten botsen.
Owja, het was trouwens een DOS spel.
0siris wijzigde dit bericht 24-11-2006 12:25 (57%)
ach...in een volgend leven lach je er om!
Mijn eerste ingeving zou Deadlock: Planetary Conquest geweest zijn?quote:amdboy1983 schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 12:07:
Ik zoek een spel al tijdje oud
is een soort rts je had humans en nog een aantal rassen.
je had dan in het begin 1 gebied daar kon je dan huizen bouwen en factory's.
je had dan ook bij een ras beserkers soort(wookies van starwars leken ze op vond ik)
ook weet ik nog een naam van een soort tank dreadnauth(volgens mij)en de holocauster.
je kon ook rakketen afschieten dan kwamen die in het andere gebied terecht(soort filmpje meer)ook de aanvallen gingen zo)
wie weet hoe het spel heet
:-) alvast bedankt.
Let's put a smile on your face! VCA Direct Examen & Cursus !
Reg. datum: 27 november 2003
Iemand?quote:joswillems86 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 10:22:
Ik zoek een flash-spelletje, met dezelfde opzet als Fruit Smash (http://www.funnygames.nl/spelletjes/2387.html), Bejeweled (http://www.funnygames.nl/spelletjes/2467_1.html) of Zoo Keeper (http://www.ebaumsworld.com/zookeeper.html).
Het was de bedoeling om 3 van dezelfde vormen bij elkaar te brengen (zoals bij bovenstaande spellen), en op die manier kon je sterren verzamelen oid. Ik dacht ook dat het iets met 'Star' in de naam had.
Reg. datum: 07 december 2005
In het midden ging een soort worm/draak op en neer en zodra deze de lijn raakte die je trok om een stuk van het vak af te halen kwam een bolletje je achterna. Je moest dan zo snel mogelijk terug naar de rand waar je veilig was. In latere levels ging er ook nog kleine draken rond.
Je kon ook bepaalde kisten in je vak insluiten waardoor de draak langzamer ging of stil stond etc.
Reg. datum: 20 november 2000
Dat is 'Volvied'.quote:Foeks schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:05:
Ik ben op zoek naar een oud spel waar je een vierkant had, waar je zelf met een soort schip over de rand kon glijden. Het was dan de bedoeling om naar binnen toe stukken van het vierkant af te halen totdat er nog maar een bepaald percentage overbleef. bij de stukken de je afronde kwam een afbeelding naar voren als ik het me goed herinner.
In het midden ging een soort worm/draak op en neer en zodra deze de lijn raakte die je trok om een stuk van het vak af te halen kwam een bolletje je achterna. Je moest dan zo snel mogelijk terug naar de rand waar je veilig was. In latere levels ging er ook nog kleine draken rond.
Je kon ook bepaalde kisten in je vak insluiten waardoor de draak langzamer ging of stil stond etc.
Het spel is een sideshooter a-la Castlevania. Je bent een elite politie squad en deze bestaat uit een witte wolf, een normaal mens en nog iets... Het spel is minimaal 12jaar oud. Arcade gehalte van deze game was naar mijn gevoel zoals streetfighter, zo voelde de gameplay ook. Sterke Anime feeling ook en zeer futuristisch.
Mathizsias wijzigde dit bericht 29-11-2006 08:31 (31%)
WAR IS COMING!
Reg. datum: 24 oktober 2005
Hmm, lijkt het niet te wezen, de manier van spelen name ik als voorbeeld Castlevania, dus een side-shooter, zoals de eerste Duke-nukem.quote:Lovely schreef op woensdag 29 november 2006 @ 06:02:
Het is maar een gok hoor :
http://www.clivebarker.info/nightgame.html
WAR IS COMING!
Reg. datum: 21 november 2002
Heb ik ook gespeeld vroeger. Ben nu op me werk heb hem thuis liggen. Kom niet op de naam, het heette iets in de trend van "dazillionair" ofzoiets. Kijk thuis wel even als het dan nog niet gevonden is.quote:Skeweyed schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 11:52:
Ik zoek een spel rond de tijd van de pentium 166 ... In het spel was je een fabrikant en je had dan een fabriek waarmee je per turn een aantal grondstoffen kon kopen en die verwerken tot een product.
De turn erna kon je deze dan weer verkopen. Af en toe kwamen er random events dat je de mogelijkheid had om bijvoorbeeld je fabriek te vergroten waardoor je meer grondstoffen in kon kopen en dus je omzet kon vergroten, ook zat er de optie in het spel om in aandelen te handelen. Voor zover ik mij kan herinneren had je ongeveer 7 tegenstanders...
De karakters zagen er flubberig uit ongeveer zoals de barbapappa's maar dan nog wat creatiever gevormd
Iemand enig idee wat de naam van dit spel zou kunnen zijn? Bvd.
"Gevonden!": Gazillionaire heet het spel, zat ik er toch niet ver vandaan
Penetrator007 wijzigde dit bericht 29-11-2006 08:54 (5%)
Jafra007 (1004645) VIII.1812
aaah geweldig je bent mijn heldquote:Penetrator007 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 08:51:
[...]
Heb ik ook gespeeld vroeger. Ben nu op me werk heb hem thuis liggen. Kom niet op de naam, het heette iets in de trend van "dazillionair" ofzoiets. Kijk thuis wel even als het dan nog niet gevonden is.
"Gevonden!": Gazillionaire heet het spel, zat ik er toch niet ver vandaanhttp://www.lavamind.com/download.html
alleen wil ik niet ondankbaar klinken maar ik krijg het niet aan de praat
EDIT: bij nader inzien "lijkt" het toch niet het spel te zijn dat ik bedoelde, het was voor zover ik weet helemaal niet met planeten en ruimte schepen
ik heb het bestand door iemand anders laten installeren en die had nergens problemen mee en die kon het ook gewoon spelen maar toen ik die files van hem kreeg heb ik in de map graphics gekeken en die poppetjes zien er veel anders uit dan ik mij kan herinneren.. oowja, en weer werkte ook die .exe niet...
Skeweyed wijzigde dit bericht 29-11-2006 16:52 (42%)
geef mij maar zomer :P
Reg. datum: 25 september 2005
Altered Beast?quote:Mathizsias schreef op woensdag 29 november 2006 @ 01:14:
Ik zoek een Arcade game, uitgebracht door Sega op de kast, game is later op een van de consoles uitgekomen, in hetzelfde tijdperk als de Micheal Jackson saturn/mega drive game.
Het spel is een sideshooter a-la Castlevania. Je bent een elite politie squad en deze bestaat uit een witte wolf, een normaal mens en nog iets... Het spel is minimaal 12jaar oud. Arcade gehalte van deze game was naar mijn gevoel zoals streetfighter, zo voelde de gameplay ook. Sterke Anime feeling ook en zeer futuristisch.
Is ook op de Game Boy Advance uitgegeven overigens
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.