Intel Core2Duo E6700, Asus P5N32-E SLI Plus, 4GB Corsair PC6400 CL4, Club 3D Geforce 8800GTS 640MB, NEC 3540A, Asus E616P3, WD Raptor X WD1500AHFD, Hitachi Deskstar T7K250 250GB, Samsung SyncMaster 226CW, Thermaltake Tsunami, Coolermaster 450W
Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 13
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw TopicBerichten: 440
Reg. datum: 17 juli 2005
Ik vroeg eerder om een upgrade voor dit systeem:
code:
Jullie zeiden terecht dat ik moest kijken naar nieuw geheugen. Nu wilde ik er een reepje bijkopen.
Dus 2 reepjes in dual channel en een nieuwe (ook corsair maar dan 2-3-2-6, die andere variant wordt niet meer verkocht).
Dus die derde zal neem ik aan niet in dual channel draaien..., maar ik neem aan dat mijn systeemprestaties wel omhoog zullen gaan..
Maar nu nog een vraag, want ik heb mijn processor op dit moment overgeclocked naar 3.75GHz, maar deze wil niet verder omdat mijn geheugen niet verder wilt. Het geheugen zit al op een divider, maar draait nu @420MHz ipv 400Mhz.
Is het misschien verstandig om het oude geheugen te verkopen en misschien nieuw PC4000 geheugen te kopen?
code:
1
2
3
4
5
| Processor: Intel P4 630 3.0GHz 2MB L2 Cache Moederbord: ASUS P5GD1 FSB=800, PCIe-16x Geheugen: 2x 512 MB Corsair CMX512 CAS 2 (2-3-3-6) Videokaart: MSI 7900GTO 512MB Harde schijf: 200GB Maxtor 7200 RPM 8MB Cache Voeding: 380W Coolermaster Extreme Power |
Jullie zeiden terecht dat ik moest kijken naar nieuw geheugen. Nu wilde ik er een reepje bijkopen.
Dus 2 reepjes in dual channel en een nieuwe (ook corsair maar dan 2-3-2-6, die andere variant wordt niet meer verkocht).
Dus die derde zal neem ik aan niet in dual channel draaien..., maar ik neem aan dat mijn systeemprestaties wel omhoog zullen gaan..
Maar nu nog een vraag, want ik heb mijn processor op dit moment overgeclocked naar 3.75GHz, maar deze wil niet verder omdat mijn geheugen niet verder wilt. Het geheugen zit al op een divider, maar draait nu @420MHz ipv 400Mhz.
Is het misschien verstandig om het oude geheugen te verkopen en misschien nieuw PC4000 geheugen te kopen?
Ik zou als ik jou was je huidige geheugen verkopen en twee x 1GB PC4000 geheugen halen. Bijvoorbeeld deze: klik
Intel Core2Duo E6700, Asus P5N32-E SLI Plus, 4GB Corsair PC6400 CL4, Club 3D Geforce 8800GTS 640MB, NEC 3540A, Asus E616P3, WD Raptor X WD1500AHFD, Hitachi Deskstar T7K250 250GB, Samsung SyncMaster 226CW, Thermaltake Tsunami, Coolermaster 450W
Ja precies hier zat ik zelf aan te denken, maar ik kan bijvoorbeeld ook 2x512MB van hetzelfde halen:
http://www.cool-prices.nl...CL2%20(TWINX1024-3200C2PT)
Voor de helft van de prijs...
http://www.cool-prices.nl...CL2%20(TWINX1024-3200C2PT)
Voor de helft van de prijs...
bartosiej wijzigde dit bericht 18-01-2007 12:18 (28%)
Reg. datum: 08 oktober 2003
Reg. datum: 08 oktober 2003
Ja dat lijkt me een goed plan. Slimmer is dan twee reepjes van 2xqGB te kopen ipv nog tweemaal 512MB, meestal loopt dat niet zo lekker, zeker als je ook nog eens gaat overclocken. Kost wat, heb je ook wat!!!quote:bartosiej schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 11:14:
[...]
Reg. datum: 10 juli 2001
Reg. datum: 10 juli 2001
welk geheugen kan ik het beste kopen om te upgraden?
ASUS p4pe
Intel P4 2,4 (geen HT)
2*256 Dane-Elec PC2700
Ik wil naar 1GB geheugen toe, het liefst door 512 bij te prikken. Dit mobo heeft 3 slots. Kan dat zonder grote problemen?
Het doel is om mijn systeem nog 1 of 2 jaar langer te gebruiken (nu al 4 jaar oud), zonder veel te investeren. Ik gebruik hem voor mainstream applicaties (office, een torrentje, chessmaster 10, dat soort werk)
ASUS p4pe
Intel P4 2,4 (geen HT)
2*256 Dane-Elec PC2700
Ik wil naar 1GB geheugen toe, het liefst door 512 bij te prikken. Dit mobo heeft 3 slots. Kan dat zonder grote problemen?
Het doel is om mijn systeem nog 1 of 2 jaar langer te gebruiken (nu al 4 jaar oud), zonder veel te investeren. Ik gebruik hem voor mainstream applicaties (office, een torrentje, chessmaster 10, dat soort werk)
Dit is geen "welk geheugen moet ik nemen" topic. Voor informatie over geheugen moet je in PMG zijn. Neem anders de PMG FAQ even door, daar staat een schat van informatie in over geheugen.quote:fret schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:04:
welk geheugen kan ik het beste kopen om te upgraden?
ASUS p4pe
Intel P4 2,4 (geen HT)
2*256 Dane-Elec PC2700
Functie: Voornamelijk als game PC
Games o.a. Battlefield 2, FEAR
Huidig:
Systeemkast: Coolermaster Praetorian Black
Voeding: Antec TrueBlue 480 watt
Processor: AMD Athlon™ 64 3800+ Newcastle (idle @ 55 graden celcius
)
Moederbord: Asus A8V Deluxe AGP
Geheugen: 4 keer 512MB DDR400 (PC3200) ---> Newcastle processor kan dat niet aan en daardoor is geheugen teruggeclockt naar PC2700 DDR333
Hardeschijf: Maxtor 250GB SATA
Video kaart: nVidia 6800GT AGP (idle @ 60 graden celcius
)
Budget:
Max. +- 600 Euro
Eigen bedenkingen:
Nwe MoBo -> Asus P5W Deluxe PCI-e? 200 euro
Processor -> Intel e6400? +- 220 euro
Videokaart -> ATI X1950 Pro (of toch wachten voor de DX10 kaartjes?) +- 170 euro
Tevens moet ik dan mijn geheugen verkopen (DDR)
Nwe PC of toch Uitbreiden?
Games o.a. Battlefield 2, FEAR
Huidig:
Systeemkast: Coolermaster Praetorian Black
Voeding: Antec TrueBlue 480 watt
Processor: AMD Athlon™ 64 3800+ Newcastle (idle @ 55 graden celcius
Moederbord: Asus A8V Deluxe AGP
Geheugen: 4 keer 512MB DDR400 (PC3200) ---> Newcastle processor kan dat niet aan en daardoor is geheugen teruggeclockt naar PC2700 DDR333
Hardeschijf: Maxtor 250GB SATA
Video kaart: nVidia 6800GT AGP (idle @ 60 graden celcius
Budget:
Max. +- 600 Euro
Eigen bedenkingen:
Nwe MoBo -> Asus P5W Deluxe PCI-e? 200 euro
Processor -> Intel e6400? +- 220 euro
Videokaart -> ATI X1950 Pro (of toch wachten voor de DX10 kaartjes?) +- 170 euro
Tevens moet ik dan mijn geheugen verkopen (DDR)
Nwe PC of toch Uitbreiden?
Waarom zo'n duur moederbord? Neem liever de P5B en druk er 2x1GB geheugen in (ja, je huidige RAM moet je verkopen). Ik zou niet wachten op DX10. DX10 is imo niet zo interessant. Met DX9 kun je nog wel even vooruit, en anders kun je je goedkope kaartje altijd nog upgraden in de toekomst.
Reg. datum: 21 oktober 2004
Heb je die processor niet overclockt?
Want standaard moet je die processor toch wel koeler kunnen krijgen.
Volgens mij zelfs met de standaard koeler...
Tja, je hebt een lastige keuze.
Verschil tussen 3800 en E6400 is wel aardig, maar ook weer niet gigantisch. Het is niet een overstap van een xp2400 naar een C2D...
Als ik neutraal naar je huidige systeem kijk, dan zie ik een videokaart die wat te traag zal zijn. (1950pro is een flinke verbetering).
Je geheugen draait te traag, waardoor je systeem trager draait dan nodig. Dat maakt voor een deel dat extra geheugen weer ongedaan.
Wil je dat herstellen dan kan je natuurlijk gewoon je geheugen verkopen. Ik denk dat in delen het t meeste opbrengt. Bijv 2 x 512 verkopen. (leuk voor mensen met 2 x 256mb die naar vista willen overstappen).
Wellicht kan je daar een leuke prijs voor krijgen. Dan kan je voor de opbrengst plus een paar tientjes overstappen naar 2 x 1 gig.
Anderzijds kan je ook je systeem verkopen, maar dat is altijd duurder.
Want standaard moet je die processor toch wel koeler kunnen krijgen.
Volgens mij zelfs met de standaard koeler...
Tja, je hebt een lastige keuze.
Verschil tussen 3800 en E6400 is wel aardig, maar ook weer niet gigantisch. Het is niet een overstap van een xp2400 naar een C2D...
Als ik neutraal naar je huidige systeem kijk, dan zie ik een videokaart die wat te traag zal zijn. (1950pro is een flinke verbetering).
Je geheugen draait te traag, waardoor je systeem trager draait dan nodig. Dat maakt voor een deel dat extra geheugen weer ongedaan.
Wil je dat herstellen dan kan je natuurlijk gewoon je geheugen verkopen. Ik denk dat in delen het t meeste opbrengt. Bijv 2 x 512 verkopen. (leuk voor mensen met 2 x 256mb die naar vista willen overstappen).
Wellicht kan je daar een leuke prijs voor krijgen. Dan kan je voor de opbrengst plus een paar tientjes overstappen naar 2 x 1 gig.
Anderzijds kan je ook je systeem verkopen, maar dat is altijd duurder.
Bedankt voor jullie reacties;
Nee, ik heb mijn processor niet overgeclockt; ik had dit ooit een keer gedaan, maar na 5 minuten internetten, kreeg ik een BSOD. Gelukkig gebeurde er verder niks, had mijn instellingen weer terug gezet op default.
CPU: 55 C idle
66 C+ bij een simpel spelletje (soldier of fortune 2) na 5 minuten spelen
GPU: 60 C idle
71 C + bij een simpel spelletje (soldier of fortune 2) na 5 minuten spelen
Wat ik ook in gedachte had, was dat ik een nieuwe cooler erop ga zetten voor de CPU (AC 64 Pro) en wat koelpasta op de CPU + GPU
Volgens mij was salland een beetje zuinig geweest qua koelpasta.
Mijn newcastle 3800+ kan geen dubbelzijdig (of hoe dat ook mag heten
) aan, ik heb nu namelijk 2x enkel en 2x dubbel. Ik kan zoiezo al 1 van mijn dubbel 512 kwijtraken. 1 gig is vast wel genoeg
Een Ati x1950 pro: pricewatch: Sapphire Radeon X1950 Pro 512MB DDR3 (AGP, 2x DVI) 11099-00-20
AGP versie; deze zal hopelijk wel in mijn systeempje passen
(Gaat nVidia naar Ati drivers wel makkelijk? Heb veel gelezen dat het wel soms problemen kan gaan geven)
MoBo + CPU laat ik wel zitten
Nee, ik heb mijn processor niet overgeclockt; ik had dit ooit een keer gedaan, maar na 5 minuten internetten, kreeg ik een BSOD. Gelukkig gebeurde er verder niks, had mijn instellingen weer terug gezet op default.
CPU: 55 C idle
66 C+ bij een simpel spelletje (soldier of fortune 2) na 5 minuten spelen
GPU: 60 C idle
71 C + bij een simpel spelletje (soldier of fortune 2) na 5 minuten spelen
Wat ik ook in gedachte had, was dat ik een nieuwe cooler erop ga zetten voor de CPU (AC 64 Pro) en wat koelpasta op de CPU + GPU
Volgens mij was salland een beetje zuinig geweest qua koelpasta.
Mijn newcastle 3800+ kan geen dubbelzijdig (of hoe dat ook mag heten
Een Ati x1950 pro: pricewatch: Sapphire Radeon X1950 Pro 512MB DDR3 (AGP, 2x DVI) 11099-00-20
AGP versie; deze zal hopelijk wel in mijn systeempje passen
MoBo + CPU laat ik wel zitten
offtopic:
ff vraagje tussendoor
Hoeveel kan ik voor een Kingston PC3200 DDR400 512MB vragen?
)
ff vraagje tussendoor
Chuckiej wijzigde dit bericht 20-01-2007 22:19 (3%)
ehm, waarom heb je eigenlijk een agp-moederbord gekozen vorige keer? Want zo oud zal je pc toch niet zijn (??)
Mijn pc'tje komt uit begin juli 2004, ja het is al 2,5 jaar geleden
PCI-express kwam volgens mij eind 2004 pas uit
PCI-express kwam volgens mij eind 2004 pas uit
Reg. datum: 09 juni 2006
Beste (mede)Tweakers,
Ondanks dat ik redelijk wat interesse heb voor computertjes in het algemeen en uiteraard ook voor mijn eigen computertje, weet ik niet heel veel van hardware af. Ik weet wel hoe ik verschillende onderdeeltjes moet vervangen etc., maar ben niet op de hoogte van ontwikkelingen.
Bij deze dan ook mijn vraag: Wat is de meest verstandige optie om mijn systeem (voorlopig) up-to-date te houden (voor zover dat mogelijk is?).
Huidige specs (heel globaal, hieraan moet al redelijk te zien zijn wat verouderd is denk ik):
Moederbord - Athlon 2000+
Ram geheugen - 256 + 1024 DDR 333
Videokaart - ATI Radeon 9600 PRO
Ik weet dat de videokaart inmiddels redelijk verouderd is, maar wat mij betreft voldoende (ik speel weinig zware spellen). Ik zou zo uit mn hoofd even niet kunnen zeggen wat voor processor ik heb, maar volgens mij zit ik rond de 2.5GHz. Moet ik mijn moederbord en/of processor vervangen en wat zijn dan de beste mogelijkheden en de bijbehorende kosten???
Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,
DocV
Ondanks dat ik redelijk wat interesse heb voor computertjes in het algemeen en uiteraard ook voor mijn eigen computertje, weet ik niet heel veel van hardware af. Ik weet wel hoe ik verschillende onderdeeltjes moet vervangen etc., maar ben niet op de hoogte van ontwikkelingen.
Bij deze dan ook mijn vraag: Wat is de meest verstandige optie om mijn systeem (voorlopig) up-to-date te houden (voor zover dat mogelijk is?).
Huidige specs (heel globaal, hieraan moet al redelijk te zien zijn wat verouderd is denk ik):
Ik weet dat de videokaart inmiddels redelijk verouderd is, maar wat mij betreft voldoende (ik speel weinig zware spellen). Ik zou zo uit mn hoofd even niet kunnen zeggen wat voor processor ik heb, maar volgens mij zit ik rond de 2.5GHz. Moet ik mijn moederbord en/of processor vervangen en wat zijn dan de beste mogelijkheden en de bijbehorende kosten???
DocV
Er bestaan geen "beste mogelijkheden". Het hangt af van je budget en je eisen. Ook mis ik waar je zelf aan zit te denken. Als je er geen verstand van hebt, lees je dan even in met de FAQ's die hier op GoT te vinden zijn. In de TS staan ook een hele verzameling linkjes. Met de Pricewatch voor de beste prijzen en benchmarks en reviews voor de prestaties moet je dan een heel eind kunnen komen. www.tomshardware.com is een goeie vergelijkingssite. Als je er dan nog niet uitkomt, post dan eens weer zou ik zeggenquote:docv schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:30:
Beste (mede)Tweakers,
DocV
Het is niet zo dat ik al ergens aan zit te denken.
Ik vraag me meer af wat momenteel zo ongeveer de standaard is in moederborden - en wat ik daaraan kwijt ben en wat ongeveer de standaard is aan processoren - en wat ik daaraan kwijt ben.
Uiteraard heb je gelijk dat er geen 'beste mogelijkheden' zijn. Misschien dat ik dan ook de context van mijn vraag wat moet verduidelijken. Ik vroeg me namelijk af of er een beetje een indicatie gegeven kan worden waar ik zelf dan verder op kan borduren en niet zozeer wat de heilige graal voor mijn pctje zou zijn;)
(Dus bij deze, is er momenteel een standaard of is er iemand die een ballonnetje op kan laten over - desnoods - zijn eigen moederbordje?)
Mvg & Bvd
Ik vraag me meer af wat momenteel zo ongeveer de standaard is in moederborden - en wat ik daaraan kwijt ben en wat ongeveer de standaard is aan processoren - en wat ik daaraan kwijt ben.
Uiteraard heb je gelijk dat er geen 'beste mogelijkheden' zijn. Misschien dat ik dan ook de context van mijn vraag wat moet verduidelijken. Ik vroeg me namelijk af of er een beetje een indicatie gegeven kan worden waar ik zelf dan verder op kan borduren en niet zozeer wat de heilige graal voor mijn pctje zou zijn;)
(Dus bij deze, is er momenteel een standaard of is er iemand die een ballonnetje op kan laten over - desnoods - zijn eigen moederbordje?)
Mvg & Bvd
Als je dat soort algemene informatie zoekt moet je niet hier zijn. Kijk eens rond in bijvoorbeeld PMG. Daar hebben ze een uitgebreide FAQ met veel informatie. Er is niet zoiets als een standaard voor processoren/moederborden, of je moet het al over sockets, PCI sloten en dat soort dingen hebben. Wat je kwijt bent kun je vinden in de Pricewatch, en prestaties en vergelijkingen zijn genoeg te vinden met Google. Als je er geen verstand van hebt zul je je toch moeten gaan inlezen.quote:docv schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:45:
Het is niet zo dat ik al ergens aan zit te denken.
Mvg & Bvd
Indicaties kunnen/gaan we hier ook niet geven zonder budget, eisen en een eigen gedachte. Dat is onbegonnen werk. Iedereen heeft z'n eigen mening over wat wel en niet verstandig is, en het is toch echt je eigen pc. Dus je zult zelf met je eisen, budget en je voorlopige selectie van hardware moeten komen, zodat wij daar eventueel nog op- of aanmerkingen kunnen geven.
Bekijk ook: Wat past bij elkaar?
Reg. datum: 06 november 2006
Reg. datum: 06 november 2006
Ter aanvulling op mezelf heb ik het volgende vervolgens aangeschaft.quote:Krespo schreef op woensdag 29 november 2006 @ 11:50:
Ook ik wil upgraden en dan hierbij mijn "verhaaltje..."
Huidige Specs:
AMD Athlon 2400+
Asus A7V8X-X
Infineon 512 mb pc 2100 of 2700 (don't know for sure...)
Asus FX-5200 vga
1x WD80 GB (P-ATA)
1 x WD 160 GB (P-ATA)
1 x Terratec Tv-kaart
300/350 watt voeding van Q-teq (ja ik weet... )
Ik heb ook nog een Pioneer 8x DVD +/- burner en een Asus 52 speed cd brander die ik
wil mee nemen naar de nieuwe kast.
Het is allemaal een jaartje of 3 á 3,5 gebouwd en toendertijd aangeschaft bij Mycom in A'dam.
Ik ondervind problemen in de zin van ; trage uitpakken met winrar , teveel geluid in de kast(cpu koeler al eens vervangen) , krijg af en toe bij films zowel dixv als dvd een aantal x een stop van 5 sec en ook bij audio gebeurt dit.
Dus ik dacht er gewoon aan om eens te upgraden naar wat huidige specs waar ik weer even vooruit mee kan.
Wat doe ik met deze computer?
Well basiclly not much... de standaard dingen als ; internetten , gebruik maken van office pakket , het bekijken van films en luisteren van muziek. Zo nu en dan zet ik mijn vinyl platen om zodat ik ze ook kan gebruiken voor me DJ cd speler.Gamen doe ik weinig,speel voornamelijk Football Manager 2007 maar dat neemt niet weg dat ik wel de mogelijkheid zou willen hebben om een leuke,nieuwe spel te spelen.
Waar ik zelf een beetje naar zat te kijken was in iedergeval een nieuwe kast. Had de Antec Sonata II op het oog maar die schijnt dikke leverings problemen te hebben.
Nu heb ik een Chieftec Dragon op het oog wat meen ik 400 Watt bevat en evt. een zwaardere voeding in zou kunnen.
Dit is het totaal plaatje wat ik op het oog had... :
Asus P5ld2 C S775 Core 2 Duo
¤ 97,80
Intel Pentium D 945 S775| BX80553945
¤ 160,50
Corsair 1GB DDR2 SDRAM DIMMs | VS1GBKIT533D2
¤ 124,60
Asus GeForce 7600 GS 256MB DDR2 PCI-e 1xDVI EN7600GS Silent HTD 256M
¤ 110,10
Chieftec Dragon Series / ATX (USB/Firewire) | DX-01B-D-U400
¤ 91,70
(dit alles geconfigureerd/gecheckt bij Zercom computers , het ging mij meer om een indicatie)
- Ik heb min of meer bewust gekozen voor de D 945 PRC omdat ik eigenlijk not the cash heb voor een E6400 of iets in die trant qua prc's. Mits iemand zegt de E6300 doet meer dan genoeg voor mijn doeleinden en voor die 2 á 3 tientjes meer kom prima vooruit.
- Nu denkt vast iedereen... Waar zijn je HDD's ? Well... ik wil in 1e instantie me ouwe HDD's gebruiken om even vooruit te kunnen en gewoon op korte termijn de goeie desbetreffende S-ATA schijven halen zodat ik daar geen probs mee heb. Ook met op het oog betreft backup en dergelijke... (onwijs veel muziek op me pc...).
-Kom ik ergens nog in de problemen betreft deze config of zit dat wel snor ?
Budget om en nabij tegen de 700 á 750
Op-en aanmerkingen zijn van harte welkom!
Gracias alvast!
Ben trouwens totaal de andere kant op gegaan en heb dit samengesteld.
AMD Athlon 4200+ x2
MSI K9N - Ultra mobo
2x 512 mb van Kingston
1x 320 Sata en 1x 250 Sata
Sapphire Ati Radeon X1650
en dit alles in een Antec Sonata kassie...
Heb alles bij elkaar gesprokkeld vanaf dec en afgelopen weekend in elkaar gebouwd.
Had wat moeite met de cpu koeler... blijft een hardnekkig iets om om de mobo te zetten.
Me duim zo nu en dan een beetje pijn gedaan vervolgens maar een oude sok om me hand gedaan en toen hoorde ik "KLIK". Het was gelukt dus ik weer blij ! (was er ca. 40min mee zoet joh!!!)
Gisteren drivers en windows geinstalleerd.... vanavond ouwe hdd-data overzetten en het feest kan beginnen (of eindigen).
Bij deze toch allen bedankt voor de info
Xbox 360 0wner - DJ Gear : 2x Pioneer CDj-1000 MK2 - Dateq XTC - Technics Sl1210 mk2.
Reg. datum: 10 december 2003
Reg. datum: 10 december 2003
Mijn specs:
-Intel Pentium 4 HT 3.0 Ghz, Northwood
-MSI-7012 (Medion OEM bord, i865PE, 4xDDR, AGP, Wifi, 100 Mbit Lan, Sound, PATA)
-4x256 MB PC3200 DDR
-Asus Geforce 6800, 128 MB DDR (12 pixelpipelines, 5 vertex shaders)
-160 GB Seagate, 2MB, ATA100
-Pioneer DVD-brander (+/-)
Alles in een Cooler Master Centurion 5 met Cooler Master eXtreme Power 430 Watt voeding.
Ik zit voornamelijk te internetten, maar Battlefield 2 spelen is ook een grote hobby. Heeft het nog zin om een nieuwe graka te halen? Of is het beter om een PCI-E kaart te kopen in een nieuwe PC?
De reden dat ik dit vraag is omdat ik wil veranderen van een 17" CRT naar een 19" breedbeeld LCD (1440x900). Ik zie ook nog grotere schermen, maar ik denk dat je bij die resoluties nooit meer fatsoenlijk kan gamen met een goedkope kaart. Of is het beter om een 5:4 LCD te halen?
Budget ongeveer ¤ 350 (incl scherm).
-MSI-7012 (Medion OEM bord, i865PE, 4xDDR, AGP, Wifi, 100 Mbit Lan, Sound, PATA)
-4x256 MB PC3200 DDR
Alles in een Cooler Master Centurion 5 met Cooler Master eXtreme Power 430 Watt voeding.
Ik zit voornamelijk te internetten, maar Battlefield 2 spelen is ook een grote hobby. Heeft het nog zin om een nieuwe graka te halen? Of is het beter om een PCI-E kaart te kopen in een nieuwe PC?
De reden dat ik dit vraag is omdat ik wil veranderen van een 17" CRT naar een 19" breedbeeld LCD (1440x900). Ik zie ook nog grotere schermen, maar ik denk dat je bij die resoluties nooit meer fatsoenlijk kan gamen met een goedkope kaart. Of is het beter om een 5:4 LCD te halen?
Reg. datum: 29 januari 2007
hoi,
ik zit er de laatste tijd aan te denken om na een jaartje mijn pc eens een kleine oppepper te geven, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat ik het beste kan aanpakken.
specs:
cpu: amd x2 3800+
mobo: asus a8-n sli se
geheugen: 2x512 kingston valueram
voeding: coolermaster real power 550 watt
gpu: nvidia 7800gt 256mb
2x seagate 1x 250gb 1x 320gb
1x maxtor 80gb
wat ik vooral doe met mijn pc is office, internetten, downloaden, films/video's bekijken maar niet bewerken, wel converten en gamen ( vooral shooters en racegames).
ik zat zelf te denken om er 1 gig geheugen bij te prikken.
budget wat ik er voor over heb ik rond de 150-200 euro
graag jullie hulp
ik zit er de laatste tijd aan te denken om na een jaartje mijn pc eens een kleine oppepper te geven, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat ik het beste kan aanpakken.
specs:
1x maxtor 80gb
wat ik vooral doe met mijn pc is office, internetten, downloaden, films/video's bekijken maar niet bewerken, wel converten en gamen ( vooral shooters en racegames).
graag jullie hulp
Hangt er vanaf hoe je je toekomst ziet. Mocht je nog willen upgraden naar een C2D is investeren in AGP zonde. Maar als je van plan bent nog 3 jaar met dezelfde setup te doen... Je zou een X1950Pro kunnen halen. Persoonlijk zou ik doorsparen voor een leuk C2D setje met PCI-E kaart. Breedbeeld vs. non-breedbeeld is persoonlijk en zul je dus zelf moeten beslissen. Informatie kun je vinden uit het breedbeeldtopic in VB.quote:breekbrood schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:52:
Mijn specs:
-4x256 MB PC3200 DDR
Geheugen kan inderdaad. Videokaart kan nog wel even mee, en de processor is ook niet de traagste. Wellicht zou je voor 2x1GB kunnen gaan en je andere geheugen verkopen.quote:raikkonen_777 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 22:22:
hoi,
specs:
1x maxtor 80gb
graag jullie hulp
ok, maar als ik 4 geheugenslots heb kan ik dan niet beter gewoon 2x512mb erbij kopen zodat het in dual channel draait
Stom, niet eens rekening mee gehouden. Kan inderdaadquote:raikkonen_777 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:44:
ok, maar als ik 4 geheugenslots heb kan ik dan niet beter gewoon 2x512mb erbij kopen zodat het in dual channel draait
ben niet een hele erge geheugenexpert
RAM FAQquote:raikkonen_777 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:46:
misschien een stomme vraag maar wat betekent 2T en 1T?
ben niet een hele erge geheugenexpert
t1 vs t2 instelling geheugen......betekenis
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.