[PC] Algemeen Phasechange discussie topic deel II
Pagina: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 last
Reageer Nieuw TopicNee, hij staat gewoon in de schuur.quote:
Maar goed heb niets ontvangen, dus gaat hij de container in!
Canon EOS 30D, IS USM 17-85, IS USM 17-55 f2.8, Canon Speedlite 580EX II! en nog wat meer stuff :)
Ik had hem graag willen overnemenquote:mydogisgone schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 02:40:
[...]
Nee, hij staat gewoon in de schuur.
Maar goed heb niets ontvangen, dus gaat hij de container in!
'k vind het toch maar zonde dat ie in de vuilbak gaat
Helaas bij het aanzetten van mijn pc krijg ik geen beeld en mijn ledfans blijven knipperen (wisseling in spanning).
Ik ben er dus bang voor dat m`n P5W DH DLX tot het einde van zijn leven is gekomen en dat ik dus weer moet gaan sparen voordat ik opnieuw een poging kan wagen om mijn CPU eens onder handen te nemen
Kan ik dus weer opnieuw beginnen met isoleren
Hopelijk is de rest van de hardware nog wel in leven, want financieel heb ik momenteel geen mogelijheden tot het kopen van meerdere componenten.
Dus Jurgen het wordt nog ff wachten op de resultaten, maar in enkel seconden geeft de temp meter al -30 aan, dus ik denk dat dat wel goed zit
Edit:
Probleem gevonden, toch condens en dus gelijk een drupje in me socket
Update 2:
Denk toch dat het een water lookalike was namelijk gesmolten vasaline
Ik heb zijn advies opgevolgd, maar ben vergeten dat vasaline een vet is en dus smelt
Met de haardroger van mijn moeder was ik dus het "water"aan het drogen om toch maar eens te gaan testen in hoeverre ik de boel nog aan de praat kon krijgen, maar ineens had ik een zwembad rond me socket
Geeft wel weer wat meer hoop dat me CPU nog leeft
Onno b wijzigde dit bericht 02-09-2007 00:16 (37%)
Striker II, Q9450 @ 3,4GHz aircooled, 9800 GX2, Twin2x2048 PC6400PRO @ 550MHz, 2x36GB WD-Raptor, Dell 2405 FPW, AudioEngine A5 & A2`s, Squeezebox, XFI-Fatil!ty, DIY Beamer & Samsung LED-Beamer --> RaceMeeMetOnnoB <-- G25 wheel, IR-headtracker
vaseline is alleen maar om het isolatie materiaal luchtdicht af te sluiten, het moet er niet in grote hoeveelheden op. Het is zelf geen isolatiemateriaal
Heb je foto's van hoe je het gedaan had?
Als je een bus Motip Remmenreiniger koopt bij de lokale auto garage of iets dergelijks, kan je daarmee je socket schoon spuiten.
Gewoon alles er over heen spuiten tot de vaseline weg is.
Daarna met de feun even de rest laten verdampen (als je blaast verdampt het al, zo vluchtig is het) en dan kan je weer even testen!
Dat spul is echt geweldig, en verdampt heel snel.
(Ik gebruik het altijd om koelpasta van alles af te halen, dat werkt ook perfect. zelfs is mijn hele 7600GT core onder gespoten omdat ik dr een smeerboel van gemaakt had. Hij kwam er zgan nieuw uit
Seat Leon 20VT | C.A.I. | N249 Mod| Forge Splt R| Xenon Dim. | LED stadslicht | Forge TIP |
Ik heb nu dus m`n hele socket schoongemaakt en de boel weer aangesloten met de oude CPU koeler er op. In plaats van wisselende spanning (te zien aan mijn led fans die bleven knipperen) draait de boel naar behoren, echter geen beeld.quote:MexxT schreef op zondag 02 september 2007 @ 22:22:
Hmm..
Als je een bus Motip Remmenreiniger koopt bij de lokale auto garage of iets dergelijks, kan je daarmee je socket schoon spuiten.
Gewoon alles er over heen spuiten tot de vaseline weg is.
Daarna met de feun even de rest laten verdampen (als je blaast verdampt het al, zo vluchtig is het) en dan kan je weer even testen!
Dat spul is echt geweldig, en verdampt heel snel.
(Ik gebruik het altijd om koelpasta van alles af te halen, dat werkt ook perfect. zelfs is mijn hele 7600GT core onder gespoten omdat ik dr een smeerboel van gemaakt had. Hij kwam er zgan nieuw uit)
Ook mijn twee geheugenmodules (met activity leds) geven een rare activiteit weer.
Normaal gaan de leds van onder (groen) naar boven (rood) branden afhankelijk van de belasting van het geheugen.
Nu gaan de leds gelijktijdig van boven en onder naar elkaar toe, en dat belooft niet veel goeds denk ik.
Hopelijk is niet gelijk al mijn hardware overleden, want `t is nog een vrij nieuw systeem
Jammer van die Phase change, want als ik straks voor honderden euro`s nieuwe hardware moet gaan kopen bedenk ik me wel 10 keer voordat ik dat ding dus weer aansluit.
Of het mobo moet wat makkelijker te isoleren zijn, want bij de P5W DH DLX zitten de condensatoren voor de spanningsregeling van de CPU erg dicht op de socket.
Edit:
Spoel je dat btw niet na met demiwater?
Striker II, Q9450 @ 3,4GHz aircooled, 9800 GX2, Twin2x2048 PC6400PRO @ 550MHz, 2x36GB WD-Raptor, Dell 2405 FPW, AudioEngine A5 & A2`s, Squeezebox, XFI-Fatil!ty, DIY Beamer & Samsung LED-Beamer --> RaceMeeMetOnnoB <-- G25 wheel, IR-headtracker
Nope, de meesten die ik ken draaien nog op 939. Net trouwens mijn CPU eens heel goed bekeken in het daglicht en nergens is ook maar een vlekje of wat te bekennen rond de contactpunten, gewoon echt nog puntgaaf.quote:unknown_road schreef op maandag 03 september 2007 @ 12:40:
heb je niet iemand in de buurt wonen waar je even onderdelen kan testen?
Mijn socket was echter nog niet helemaal schoon, dus ik ga er vooralsnog van uit dat het enkel me mobo is die het laat afweten. Denk dat ik zo maar eens door arnhem ga fietsen op zoek naar Motip Remmenreiniger, want een beetje goede moed kan nooit kwaad natuurlijk
@ El Snorro
Kijk da`s alvast een hele zorg minder
Onno b wijzigde dit bericht 03-09-2007 13:44 (6%)
Cpu's hebben al die dingen bij mij tot nu toe altijd overleeft. Enkel de mobo's geven het op bij het minste water in het socket.quote:Onno b schreef op maandag 03 september 2007 @ 12:50:
[...]
Nope, de meesten die ik ken draaien nog op 939. Net trouwens mijn CPU eens heel goed bekeken in het daglicht en nergens is ook maar een vlekje of wat te bekennen rond de contactpunten, gewoon echt nog puntgaaf.
Mijn socket was echter nog niet helemaal schoon, dus ik ga er vooralsnog van uit dat het enkel me mobo is die het laat afweten. Denk dat ik zo maar eens door arnhem ga fietsen op zoek naar Motip Remmenreiniger, want een beetje goede moed kan nooit kwaad natuurlijk
Dus check eerst maar eens ander mobo..
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Ik heb een NF3 bord gehad waar ik de CPU uit de socket haalde en klets nat was. Bord en CPU draaien nog steedsquote:El Snorro schreef op maandag 03 september 2007 @ 13:35:
[...]
Cpu's hebben al die dingen bij mij tot nu toe altijd overleeft. Enkel de mobo's geven het op bij het minste water in het socket.
Dus check eerst maar eens ander mobo..
Gewoon proberen, Waarschijnlijk is het alleen je bord.
netjes gegoten Jurgen, die evap.
Denk dat we maar weer eens een afspraak moeten maken...
Overklokken.info - 100% Overklokken! Overklokken begint bij overklokken.info
Inderdaad, het voordeel van dat water in je socket is dat het condens is met heeel weinig stof/vuil erbij, waardoor het niet zo goed geleid.quote:Epsilon schreef op maandag 03 september 2007 @ 15:36:
[...]
Ik heb een NF3 bord gehad waar ik de CPU uit de socket haalde en klets nat was. Bord en CPU draaien nog steeds. (op dat moment was het niet helemaal stabiel nee). Dus geen garantie dat alles gekapot is. Ik heb in heel me leven nog nooit een CPU gesloopt (en heb er een bijna 20 tal gehad). Die kunnen echt wel wat hebben.
Gewoon proberen, Waarschijnlijk is het alleen je bord.
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Ik spoel het niet na met demiwater. Ik zou ook niet weten waarom!quote:Onno b schreef op maandag 03 september 2007 @ 12:17:
[...]
Ik heb nu dus m`n hele socket schoongemaakt en de boel weer aangesloten met de oude CPU koeler er op. In plaats van wisselende spanning (te zien aan mijn led fans die bleven knipperen) draait de boel naar behoren, echter geen beeld.
Ook mijn twee geheugenmodules (met activity leds) geven een rare activiteit weer.
Normaal gaan de leds van onder (groen) naar boven (rood) branden afhankelijk van de belasting van het geheugen.
Nu gaan de leds gelijktijdig van boven en onder naar elkaar toe, en dat belooft niet veel goeds denk ik.
Hopelijk is niet gelijk al mijn hardware overleden, want `t is nog een vrij nieuw systeemen heb zo snel geen geld om vervangende hardware te kopen. Een nieuw mobo kan er nog wel van af, maar CPU, geheugen en videokaart wordt gewoon teveel.
Jammer van die Phase change, want als ik straks voor honderden euro`s nieuwe hardware moet gaan kopen bedenk ik me wel 10 keer voordat ik dat ding dus weer aansluit.
Of het mobo moet wat makkelijker te isoleren zijn, want bij de P5W DH DLX zitten de condensatoren voor de spanningsregeling van de CPU erg dicht op de socket.
Edit:
Spoel je dat btw niet na met demiwater?
Het spul verdampt bijna 3x zo snel als aceton, dus er blijft echt niets over.
Bovendien maakt het het vet ZO dun dat het er gewoon uit druppelt als je flink spuit.
Seat Leon 20VT | C.A.I. | N249 Mod| Forge Splt R| Xenon Dim. | LED stadslicht | Forge TIP |
Vandaag dus eindelijk een bus kunnen bemachtigen en ik moet toegeven dat het echt super werkt!quote:MexxT schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:04:
[...]
Ik spoel het niet na met demiwater. Ik zou ook niet weten waarom!
Het spul verdampt bijna 3x zo snel als aceton, dus er blijft echt niets over.
Bovendien maakt het het vet ZO dun dat het er gewoon uit druppelt als je flink spuit.
Helaas is het probleem er niet mee opgelost en moet ik dus toch een nieuw moederbord kopen.
Alleen denk ik dat dit dan ook de laatste keer is geweest dat ik mijn phase change op een socket heb gemonteerd. Mij is het risico te groot en ik heb geen behoefte om nog meer hardware te ver&%*%*$
Dan maar gewoon 2,4GHz met me Q6600 , ik heb namelijk liever een werkende computer dan één waar ik enkel problemen mee heb en veel risico op condensatie met alle gevolgen van dien.
Tot zo ver dus mijn geringe aandeel in dit topic
als je binnekort in de buurt van hoevelaken komt mag je hardware bij mij wel testen, kan ik je gelijk laten zien hoe ik een koeler monteer.
zijn unit (standaard single stage met MP14FB compressor):

unknown_road wijzigde dit bericht 04-09-2007 22:17 (11%)
quote:unknown_road schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:16:
als ik een bench run doe met een single stage isoleer ik erg weinig. geen nagelak nauwelijks vaseline, nauwelijks neopreen. zal morgen even wat foto's posten. Ik ben ook wel benieuwd naar foto's van hoe jij het geisoleerd had onno.
zijn unit (standaard single stage met MP14FB compressor):
[afbeelding]
Denk dat ik maar eens flink ga sparen en dan gelijk voor een mobo ga met PCI-E 2.0 ondersteuning.
En `t zou wel tof zijn Jurgen als je me zou willen helpen met het aansluiten van de boel. Als ik toch jou richting in kom kan ik net zo goed me pc meenemen ipv jou hardware te gebruiken. (op mij risico offcourse
En dat is dus de reden waarom ik twijfel of ik bij m`n nieuwe mobo wel weer mijn unit moet aansluiten. Hij moet namelijk deze keer wel wat langer meegaan.....quote:De kans dat bord stuk is door vaseline in socket is vrij klein, als je phase voor dagelijks gebruik overweegt is het aan te raden socket juist vol te smeren. Beetje condens ga je krijgen als je evap voor lange(re) tijd laat zitten. Bord met nagellak en socket vol grease is wat ik altijd doe. Bord is dan m.i. in principe al verloren wat lucht betreft aangezien helemaal schoon krijgen een crime is. Specs/plaatje van je unit ben benieuwd...
Morgen avond zorg ik voor wat foto`s
Jurgen had je btw je motorrijbewijs al gehaald of niet?
gewoon doorgaan man
Overklokken.info - 100% Overklokken! Overklokken begint bij overklokken.info
Ja daar zit wat in, maar financieel mis ik de middelen daar een beetje voorquote:Extera schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 23:30:
Ik heb al 3 borden gesloopt (niet met phase)
gewoon doorgaan man
Tja maar een beetje kloten in de bios is idd always fun en nog leuker met een pc
Ow 3 pasquote:Extera schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 23:30:
Ik heb al 3 borden gesloopt (niet met phase)
gewoon doorgaan man
Echter is geen van al m'n dode mobo's overleden aan de gevolgen van extreme koeling (phase of droogijs). Belangrijkste is vooral om alles goed te isoleren, wanneer je het voor elkaar krijgt om alles netjes luchtdicht te maken dan maakt die vaseline ook niet veel meer uit. Achterkant van bord bewerk ik wel altijd met plastic spray, zodat condensatie daar niets uitmaakt.
Ow en kijk uit met die fohn, zeker met AMD borden welke nog een plastic socket hebben. Er komt best wel behoorlijk wat warmte van zo'n ding af en daardoor kun je dingen vervormen. (weet eigenlijk niet of traces op 't bord ervan los laten, maar verwacht van niet) Heb wel eens ooit een toetsenbord gesloopt na een reinigingsbeurt omdat ik 'm weer droog wou hebben. Alle numeriekte toetsen waren toen vervormt...
as dinsdag mag ik nogmaals examen doen, als ik hem gehaald heb kom ik wel bij jou langs.quote:Onno b schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 23:27:
[...]
offtopic:
Jurgen had je btw je motorrijbewijs al gehaald of niet?

unknown_road wijzigde dit bericht 05-09-2007 12:08 (18%)
Dan wens ik jou heel veel succes toequote:unknown_road schreef op woensdag 05 september 2007 @ 12:01:
[...]
as dinsdag mag ik nogmaals examen doen, als ik hem gehaald heb kom ik wel bij jou langs.
Maar als je mijn kant op komt dan sta ik erop dat ik je benzine betaal
edit;
Denk dat dit mobo wel in aanmerking gaat komen
http://www.hardware.info/...gabyte_GAX38DQ6_in_beeld/
Onno b wijzigde dit bericht 05-09-2007 18:26 (12%)
Maar voor elk probleem is een oplossing en in deze werkt de mail heel goed. Die van Jurgen heb ik al, so you got mail
Voor andere belangstellende:
Stuur even een mailtje naar feestmeemetonnob[monkeytale]hetemail.jeweetwel, dan stuur ik je een rar met de foto`s en een word doc terug.
hmmm hotmail is ook al down
edit;
Ok gmail werkt dus wel, zelfde als mijn hmail maar dan gmail
Viss got mail too
Waar kan ik btw die neopreen "ringen" kopen, want volgens mij is de binnenring te kort en de buitenste heb ik gemold
Onno b wijzigde dit bericht 05-09-2007 22:29 (27%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 last