Elke keer als er een nieuwe kernel komt, zal je de server opnieuw moeten installeren om de kernel modules opnieuw te bouwen. Bij vmware player komen deze automatisch bij de updates mee, veel makkelijker
Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow
Zirtox (Prot specced warrior) && Callixtus (Warlock) @ Outland
Jah, dat kun je natuurlijk van alles zeggen. Het punt is juist dat als je vmware-player uit de reps installeert, dat je elke keer de juiste modules mee krijgt bij een kernel upgrade.quote:woest85 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:35:
mjah dat opnieuw compilen is een werkje van 5 minuten ofzo. valt imho wel mee
Imagining an infinite amount of monkeys with typewriters, at least one of these monkeys would type "To be, or not to be; that is the gezortensnhwshbla."
Vergeet je overigens niet dat je veel meer dingen kunt doen met VMWare Server, dus dat die minuut compilen het wel waard is ?quote:_DH schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:20:
[...]
Jah, dat kun je natuurlijk van alles zeggen. Het punt is juist dat als je vmware-player uit de reps installeert, dat je elke keer de juiste modules mee krijgt bij een kernel upgrade.
0.0
02:0d.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8169 Gigabit Ethernet (rev 10)
http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=274818
Nog niet zoveel reacties op de officiele forum
Dutchmega wijzigde dit bericht 13-10-2006 20:10 (8%)
Reg. datum: 01 juni 2001
quote:Skoezie schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 08:35:
Of vmware-player downloaden/installeren en dan hier een virtual machine aanmaken.
Het voordeel van VMware Player is dat het in de repositories zit en je die dus heel simpel kunt installeren. Je hoeft het dus niet te downloaden bij VMware zoals je dat met VMware Server wel moet doen. Er zijn aardig wat verschillen tussen de 2 versies en het ligt er maar net aan wat je er mee wil doen en wat je voorkeuren zijn. Ik vind de manier van Player starten met een homebrew vmx file niet bepaald prettig. Ik heb al een aantal dingen mis zien gaan welke totaal geen probleem waren met de VMware Server versie. Ik verkies dan ook de VMware Server voor het maken van de sessies en als ik ze wil afspelen op een computer dan pak ik de Player wel. Met de LTS release heb je gelukkig niet zo veel nieuwe kernel releases dus steeds weer die VMware Server "herinstalleren" (je moet het installatie scriptje opnieuw draaien zeg maar) is ook zeer beperkt. Het is dan ook prima te doen.
quote:sampoo schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 00:29:
Ik ben een Debian gebruiker en had een probleem waardoor ik Linux opnieuw moest installeren en ik had toevallig alleen een oude Ubuntu CD. Ingegooid, geinstalleerd, dselect gedraaid en die gaf de debian repo aan bij apt en ik ben dus van ubuntu warty => Debian stable => Debian unstable gegaan zonder al te veel problemen. De fundamentele verschillen zijn gewoon ontzettend marginaal. Misschien hier en daar wat andere packages en een iets andere aanpak maar verder is het allemaal best gelijkend.
Precies. Ik had echter ook nog niet verteld dat er diverse Debian users zijn die hun systeem, watgewoon Debian Linux is, naar Ubuntu omzetten via apt-get. Dit doen ze omdat bij Ubuntu dingen al ingesteld zijn, gewoon uit luiheid eigenlijk dus
quote:Dutchmega schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 20:10:
Ik heb problemen met mijn internetverbinding. Raar genoeg is de networkkaart supported en werkt het bij vele anderen wel maar hier niet....
02:0d.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8169 Gigabit Ethernet (rev 10)
http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=274818
Nog niet zoveel reacties op de officiele forum
Niet iedereen heeft zin om die link van je te volgen of om daarin te lezen. Je kunt dan ook beter hetzelfde verhaal (of een samenvatting) even in je post stoppen en dan als extra een linkje geven naar het topic die je op ubuntuforums.org hebt gestart. Dat topic staat overigens vol informatie dus voor wie helpen wil...read it !
Heb je je hardware wel eens gecontroleerd? Dat je kabels nog goed zijn bijv. en niet een loscontactje hebben. Heb je ook al eens geprobeerd om vaste IP-settings te gebruiken? If so, wat was daar het resultaat van?
Nu heb ik een acer 1692wlmi met een vervelende ati x700 mob.
En natuurlijk wil dit niet werken in kubuntu tijdens de install...
Heb al een boel geprobeerd acpi=off vga=791, ik hoor het geluid maar blijf een zwart beeld houden, na een ctr+shft+f1 dan kijk ik in de X log en dat ziet er goed uit (geen EE) maar als ik vesa probeer in mijn xorg dan krijg ik can't set VBE mode...
Nu vroeg ik mij af of iemand een idee heeft om dit op te lossen...
Elke dag dronken is ook een geregeld leven.
quote:Justin_Time schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:52:
Draai nu al een jaar of twee debian testing en ben er best tevreden over maar wilde op mijn laptop kubuntu een keer proberen.
Nu heb ik een acer 1692wlmi met een vervelende ati x700 mob.
En natuurlijk wil dit niet werken in kubuntu tijdens de install...
Heb al een boel geprobeerd acpi=off vga=791, ik hoor het geluid maar blijf een zwart beeld houden, na een ctr+shft+f1 dan kijk ik in de X log en dat ziet er goed uit (geen EE) maar als ik vesa probeer in mijn xorg dan krijg ik can't set VBE mode...
Nu vroeg ik mij af of iemand een idee heeft om dit op te lossen...
Ik heb een asus a6va lappie ook met een x700 en moest even in mijn /etc/X11/xorg.conf een regeltje zetten bij mijn device:
code:
1
| Option "MonitorLayout" "LVDS,none" |
succes
::: I like it loud :::
quote:ppl schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 20:55:
[...]
Niet iedereen heeft zin om die link van je te volgen of om daarin te lezen. Je kunt dan ook beter hetzelfde verhaal (of een samenvatting) even in je post stoppen en dan als extra een linkje geven naar het topic die je op ubuntuforums.org hebt gestart. Dat topic staat overigens vol informatie dus voor wie helpen wil...read it !
Heb je je hardware wel eens gecontroleerd? Dat je kabels nog goed zijn bijv. en niet een loscontactje hebben. Heb je ook al eens geprobeerd om vaste IP-settings te gebruiken? If so, wat was daar het resultaat van?
Als je al geen zin hebt om een eenvoudige link te volgen, heb je al zeker geen zin om een newbie te helpen
Anyway, kabels zitten erin.. anders werkt het ook niet in Windows. Ik heb nog niet geprobeerd om vaste IP settings te gebruiken though.
Nee nee, zo werkt het niet. /jij/ wil hulp, dus /jij/ geeft zoveel mogelijk informatie. En als het zo'n groot probleem is, kun je altijd hier nog een topic openen met wat je zelf allemaal geprobeerd hebt enzo.quote:Dutchmega schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:09:
[...]
Als je al geen zin hebt om een eenvoudige link te volgen, heb je al zeker geen zin om een newbie te helpen![]()
blaataaps wijzigde dit bericht 14-10-2006 11:21 (15%)
Spelling is een keuze
DM me
quote:Dutchmega schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:16:
Maar maar maar... dan moet ik alles 2x posten
Een samenvatting is al genoeg
Je moet het zo zien: als je in het kort even uitlegt waar het over gaat dan is men eerder bereidt om de rest van het verhaal op je link ook te lezen. Je haalt de drempel omlaag.
Met dezelfde setup heb je alles wel goed werkend in Windows?
De networkkaart is de Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8169 Gigabit Ethernet (rev 10)
Meer informatie, o.a. output van verschillende commando's in het topic op de officiele fora.
Zo goed?
Dutchmega wijzigde dit bericht 14-10-2006 21:56 (2%)
Reden: HET topic.. niet de topic...
Wat je eens moet proberen: in een console ifdown eth0 gevolgd door ifup eth0 doen. Soms zie je dan waar het probleem aan ligt. Sowieso krijg je te zien of dhcpd wat kan vinden
@hieronder: kan je wel: aandacht trekken met grote zwarte boxen terwijl ik hetzelfde zeg?
Dat het rustig is op het officiele forum heb ik ook last van met mijn standby-probleem: http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=1616269#post1616269
Ding gaat sinds een bepaalde update niet meer in standby, en ik heb echt geen idee waar ik de fout moet zoeken of hoe ik moet debuggen. Welke driver/proces is rot?
Magoed, het is in Amerika nog vroeg
MBV wijzigde dit bericht 14-10-2006 20:50 (27%)
Ik had het probleem onder Dapper dat ik geen ip kreeg van mn dhcp server. Je netwerkkaart uitzetten en weer aanzetten, in de terminal doe je dat (als eth0 je netwerk interface is) doorquote:Dutchmega schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:19:
Ik heb geen internet-verbinding in Ubuntu. Reinstall werkt niet maar de kaart is wel supported in Ubuntu, volgens de wiki. In Windows werkt alles prima. Ik kan verder ook niet mijn gateway pingen of wat dan ook. De netwerkkaart is wel netjes configured en ingesteld op DHCP en de r8169 module is gewoon geladen. Ook ontvangt de kaart wel packets.
sudo ifdown eth0 sudo ifup eth0
In Edgy is dit probleem verholpen, maar het kan dus zijn dat jij hier last van hebt. Er is hier wel een bug reported op launchpad. Ik gebruik alleen al een tijdje geen Dapper meer, dus weet niet of het ook echt verholpen is.
Ik gebruik 6.10 beta nu (hetzelfde probleem op 6.06 64-bit), wat volgens mij Edgy is. Hoe dan ook, ik zal het morgen eens proberen.quote:Mithras86 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:33:
[...]
Ik had het probleem onder Dapper dat ik geen ip kreeg van mn dhcp server. Je netwerkkaart uitzetten en weer aanzetten, in de terminal doe je dat (als eth0 je netwerk interface is) doorsudo ifdown eth0 sudo ifup eth0
In Edgy is dit probleem verholpen, maar het kan dus zijn dat jij hier last van hebt. Er is hier wel een bug reported op launchpad. Ik gebruik alleen al een tijdje geen Dapper meer, dus weet niet of het ook echt verholpen is.
Als je al 6.10 (die heet Edgy Eft inderdaad) gebruikt, is de bug verholpen, en werkt bovenstaande niet. Dan weet ik nl nu zo snel ook niet beter dan dat op ubuntuforum.org al behandeld was...quote:Dutchmega schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 21:55:
[...]
Ik gebruik 6.10 beta nu (hetzelfde probleem op 6.06 64-bit), wat volgens mij Edgy is. Hoe dan ook, ik zal het morgen eens proberen.
quote:Mithras86 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 22:34:
[...]
Als je al 6.10 (die heet Edgy Eft inderdaad) gebruikt, is de bug verholpen, en werkt bovenstaande niet. Dan weet ik nl nu zo snel ook niet beter dan dat op ubuntuforum.org al behandeld was...
Het werkte niet... Maargoed, misschien is dit interessant:
ifup eth1
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| There is already a pid file /var/run/dhclient.eth1.pid with pid 134993416 Internet Systems Consortium DHCP Client V3.0.4 Copyright 2004-2006 Internet Systems Consortium. All rights reserved. For info, please visit http://www.isc.org/sw/dhcp/ Listening on LPF/eth1/00:11:09:67:d1:53 Sending on LPF/eth1/00:11:09:67:d1:53 Sending on Socket/fallback DHCPDISCOVER on eth1 to 255.255.255.255 port 67 interval 4 DHCPDISCOVER on eth1 to 255.255.255.255 port 67 interval 8 DHCPDISCOVER on eth1 to 255.255.255.255 port 67 interval 9 |
Die 255'jes zien er niet zo goed uit...
quote:Dutchmega schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 10:30:
[...]
Het werkte niet... Maargoed, misschien is dit interessant:
ifup eth1
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 There is already a pid file /var/run/dhclient.eth1.pid with pid 134993416 Internet Systems Consortium DHCP Client V3.0.4 Copyright 2004-2006 Internet Systems Consortium. All rights reserved. For info, please visit http://www.isc.org/sw/dhcp/ Listening on LPF/eth1/00:11:09:67:d1:53 Sending on LPF/eth1/00:11:09:67:d1:53 Sending on Socket/fallback DHCPDISCOVER on eth1 to 255.255.255.255 port 67 interval 4 DHCPDISCOVER on eth1 to 255.255.255.255 port 67 interval 8 DHCPDISCOVER on eth1 to 255.255.255.255 port 67 interval 9
Die 255'jes zien er niet zo goed uit...
Die 255.255.255.255 is op zich niet erg. Je PC geeft daarmee aan dat deze nog geen ip adres weet van een dhcp server (van bijv. een vorig request) en hij vervolgens heel het subnet broadcast op zoek naar een.
Doe eerst eens een
ipconfig eth1
zegt regel 4 dan: UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1
Zo ja, doe dan het volgende:
kill -9 `/var/run/dhclient.eth1.pid` /etc/init.d/networking
dan moet je een IP adres hebben. Anders draait er geen dhcp server.
_DH wijzigde dit bericht 15-10-2006 10:49 (8%)
Imagining an infinite amount of monkeys with typewriters, at least one of these monkeys would type "To be, or not to be; that is the gezortensnhwshbla."
Reg. datum: 09 juli 2005
Mibbit | Twitter | Sensiva.net
probeer eens gcc --version
If it yams, force it. If it breaks, it needed replacing anyway.
Tot nog toe bevalt het geweldig!
Hebben jullie nog vette tips die ik eens kan uitproberen?
Of dingen waarvan je zegt, je kan niet zonder zus of zo...?
Dus heb ik die andere maar gebruikt, alleen is daar alweer een versie 2 van misschien is het handig om de startpost aantepassen?
Weet er misschien iemand hoe ik makelijk een .pst naar thunderbird kan overzetten?
Pagina: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 last
Dit topic is gesloten.