Hoofdcategorieën
Topicacties

Ubuntu 6.06 LTS - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 40 41 42 43 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 03 november 2002

Niet zeker als dit hier hoort of in de Dell 6400 topic.
Ik heb dit een paar keer -verspreid over een paar dagen- gevraagd in Ubuntu channel op freeserve maar nooit antwoord gekregen, hopelijk kan iemand hier me verder helpen.

Ik zou moeten de bios van mn dell 6400 laptop updaten maar weet niet hoe ik dit moet doen onder Ubuntu (32bit dapper) (heb geen windows draaien op laptop).
Op de Dell site omtrent linux heb ik biosdisk gedownload en vervolgens geinstalleerd maar krijg de melding dat het op een debian os niet werkt. De biosfile zelf is een .exe.
Is er nog een andere manier om die update uit te voeren?

De tweede vraag is betreffende Matlab R14 linux versie op Ubuntu. Als ik het wil opstarten krijg ik de melding:
"Failed to start the Desktop: Unable to register Command Window"
Wat kan dit veroorzaken?

Voordien toonde de console andere problemen maar die heb ik kunnen oplossen.
Als ik opstart met argument '-nodesktop' krijg ik:
quote:
Warning: Disabling Java support.
Warning: Cannot load class com/mathworks/jmi/OpaqueJavaInterface.
MATLAB Java services cannot be initialized.
Warning: Could not access OpenGL library

craio wijzigde dit bericht 22-08-2006 02:01 (17%)
Reden: wat meer info toegevoegd

Klopt die installatie-manual op de eerste pagina van dit topic wel?
Volgens deze handleiding moet je veel meer stappen uitvoeren.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Reg. datum: 08 juni 2002

Was er al gemeld dat je de update van xserver-xorg-core NIET moet installeren?
Die laat nogal wat systemen crashen.

Zie o.a. hier, waar ook een oplossing gegeven wordt als je per ongeluk wel hebt geüpdate.

Op ubuntuforums.org staan ook verschillende topics, maar dat forum is momenteel ontzettend traag.

Nog een link

Dr_Hell wijzigde dit bericht 22-08-2006 09:22 (8%)

Reg. datum: 16 mei 2000

* arnem_ had hier een inmiddels opgeloste en achteraf niets met Ubuntu van doen hebbende vraag staan.

arnem_ wijzigde dit bericht 27-08-2006 11:41 (88%)

Profileert
Reg. datum: 25 februari 2004

quote:
Dr_Hell schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 05:11:
Was er al gemeld dat je de update van xserver-xorg-core NIET moet installeren?
Die laat nogal wat systemen crashen.

Zie o.a. hier, waar ook een oplossing gegeven wordt als je per ongeluk wel hebt geüpdate.

Op ubuntuforums.org staan ook verschillende topics, maar dat forum is momenteel ontzettend traag.

Nog een link

Je hebt in ieder geval net mijn installatie van Ubuntu gered :o (gecombineerd met het feit dat ik eerst op GoT keek, dit onderwerp als bookmark had en de update nog niet had uitgevoerd...).

Net even al het commentaar gelezen op het Ubuntu forum, afgezien van alle klachten en vergelijkingen met Windows updates is er 1 ding echt onvergeeflijk: de update is nog steeds beschikbaar! :X

| Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert |

>onder de tab<
Reg. datum: 25 april 2004

quote:
Motrax schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:04:
[...]

Je hebt in ieder geval net mijn installatie van Ubuntu gered :o (gecombineerd met het feit dat ik eerst op GoT keek, dit onderwerp als bookmark had en de update nog niet had uitgevoerd...).

Net even al het commentaar gelezen op het Ubuntu forum, afgezien van alle klachten en vergelijkingen met Windows updates is er 1 ding echt onvergeeflijk: de update is nog steeds beschikbaar! :X
Jep. Bij mij was hij zelfs pas vanaf een uur of 9 vanochtend beschikbaar (Duitse repos), terwijl ik gisterenavond al las over het probleem. Heb toen meerdere keren geupdate, maar er wilde maar niks tevoorschijn komen.

Tevreden Ubuntu gebruiker! :) Momenteel Xubuntu gebruiker!

Electrons at work
Reg. datum: 26 mei 2003

@DrHell: Oef, had ik dat maar eerder geweten... Gisteren een update gedaan en inderdaad, X start niet meer op. (No devices detected). Vanavond maar eens kijken of de downgrade werkt.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Ik heb mn xserver-xorg-core nog niet geupdate, maar zolang je niet recent hebt uitgevoerd:
sudo apt-get autoclean
is er niets aan de hand. Gewoon naar tty1 (oid) overschakelen en uitvoeren:
sudo dpkg -i /var/cache/apt/archives/ouder_xserver_xorg_pakket.deb
:?

Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow

Reg. datum: 06 juni 2001

Wie kan mij eens bij de hand nemen om mijn wireless lan (pcmcia Realtek RT2400) kaartje geinstalleerd/geconfigureerd te krijgen.

Wat ik heb gedaan:

sudo apt-get install ndiswrapper-utils
sudo ndiswrappe r -i ~/wifi/winxp/RT2400 .inf

sudo depmod -a
sudo modprobe ndiswrapper

sudo ndiswrapper -m

Hierna leek de kaart goed geinstalleerd.
Daarna heb ik /etc/network/interfaces als volgt ingesteld:

iface ra0 inet dhcp
pre-up iwconfig ra0 essid "Cisco"
pre-up iwconfig ra0 mode Managed
pre-up iwpriv ra0 set Channel=11
pre-up iwpriv ra0 set AuthMode=WPAPSK
pre-up iwpriv ra0 set EncrypType=TKIP
pre-up iwpriv ra0 set WPAPSK="wpasleutel"

Maar ik krijg geen verbinding met mijn AP, ook niet als ik alleen gebruik maak van WEP.
Verder heb ik talloze forums bezocht en guide's bekeken, maar het lost niks op.

nu met icon
Reg. datum: 09 maart 2003

Ik heb ook het xorg probleem :| Echt heel erg lelijk, heb sinds dat ik een jaar ubuntu als mijn desktop os gebruik nog nooit zoiets meegemaakt en ik hoop dat dit ook niet snel nog een keer voorkomt. Ga vanavond eerst maar eens doen wat Mithras voorstelt.

[hier moet nog iets]

Wie dit leest is gek.

Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik het beste een NTFS schijf kan benaderen via Ubunto? Ben namenlijk een linux n00b en zou wel wat hulp kunnen gebruiken!

"Happiness can be found even in the darkest of times, when one only remembers to turn on the light."

Profileert
Reg. datum: 25 februari 2004

quote:
Spike1506 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:44:
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik het beste een NTFS schijf kan benaderen via Ubunto? Ben namenlijk een linux n00b en zou wel wat hulp kunnen gebruiken!

Deze guide legt het goed uit: https://help.ubuntu.com/community/MountingWindowsPartitions

Enige detail is dat je de keuze hebt tussen alleen lees rechten op ntfs partities, of ook schrijf mogelijkheden, maar het laatste schijnt niet helemaal stabiel te zijn.

Als je kiest voor alleen lezen (To Mount a FAT32 partition (or NTFS, but with read-only privileges)), bij het eerste commando ontbreekt 'sudo', het moet zijn 'sudo mkdir /media/windows'

| Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert |

quote:
Spike1506 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:44:
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik het beste een NTFS schijf kan benaderen via UbuntoUbuntu;)? Ben namenlijk een linux n00b en zou wel wat hulp kunnen gebruiken!
Ubuntu herkent automatisch je NTFS schijven. Echter is de support voor NTFS niet heel geweldig, en kan je alleen lezen. Ook zijn (natuurlijk) de rechtenbeperkingen die je in NTFS had ingebouwd niet meer geldig: je kan alles lezen.

Wie dit leest is gek.

Hartelijk bedankt, zal het zometeen eens uitproberen. Ging me er voornamenlijk om dat ik me muziek collectie kon benaderen.

"Happiness can be found even in the darkest of times, when one only remembers to turn on the light."

Security is not an option!
Reg. datum: 03 maart 2000

quote:
Skin schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:33:
Ik heb ook het xorg probleem :| Echt heel erg lelijk, heb sinds dat ik een jaar ubuntu als mijn desktop os gebruik nog nooit zoiets meegemaakt en ik hoop dat dit ook niet snel nog een keer voorkomt. Ga vanavond eerst maar eens doen wat Mithras voorstelt.
sudo apt-get install xserver-xorg-core=1:1.0.2-0ubuntu10

Het bovenstaande commando inkloppen, en alles is weer zoals het was. Dit is namelijk de package die geinstalleerd was voordat je de update draaide.

_DH wijzigde dit bericht 22-08-2006 14:11 (46%)

Imagining an infinite amount of monkeys with typewriters, at least one of these monkeys would type "To be, or not to be; that is the gezortensnhwshbla."

Voor iedereen die wel xserver-xorg-core geupdate heeft:
Er staat nu een nieuwe update in de wachtrij, dus morgen staat deze waarschijnlijk ook al op de nederlandse servers. Wil je niet wachten tot morgen, dan kan je hier al de xserver-xorg-core_1.0.2-0ubuntu10.4 downloaden (klik hier voor de -dev versie).
Installeren met
sudo dpkg -i /locatie/van/bestand.deb

>onder de tab<
Reg. datum: 25 april 2004

Zojuist geinstalleerd en geen problemen ermee :)

10.3 heb ik niet mee mogen maken gelukkig.

Tevreden Ubuntu gebruiker! :) Momenteel Xubuntu gebruiker!

Hmm?
Reg. datum: 16 april 2005

quote:
Spike1506 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:43:
Hartelijk bedankt, zal het zometeen eens uitproberen. Ging me er voornamenlijk om dat ik me muziek collectie kon benaderen.
Check op het ubuntuforum het stuk over ntfs-3g. Werkt als een zonnetje, op dit moment als ik ubuntu opstart, worden mn ntfs-schijven en partities automatisch gemount met volledige r/w ondersteuning voor zowel root als user. Dat was voor mij 1 van de voorwaarden bij de overstap.
Van alle copy/cut/paste acties is slechts 1 keer iets fout gegaan, een klein mp3 lukte nie volledig, gewoon nog een keer proberen en toen ging het wel. En ik heb het hele zooitje niet ontzien, dus voorlopig ben ik erg tevreden.

Putting the sensual back in non-consensual.

Putting the sexy back in dyslexia.

Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
996 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 21:58:
[...]

Ik heb een Acer laptop met een ingebouwd wireless kaartje dat ook geidentificeerd wordt als Broadcomm 4306. Dat heb ik werkend gekregen met de volgende how-to:
http://www.ubuntuforums.o...0efea5653463&t=185174

Heb je dat al geprobeerd ?

Bedankt, maar ik snap er nu echt niks meer van.

Ik heb dit op mijn eigen laptop gedaan en de WL-103b deed het vrijwel in één keer.

Vervolgens dat firmwareding op USB-stick gezet en op de Latitude CPt gezet. Ik had er in ifconfig wel een ethx device bij, maar in netwerkopties kon ik eth0 niet selecteren. Ik moest het handmatig intypen. Toen heb ik de encryptie van mijn AP gehaald zodat ik network-manager kon installeren.

Maar network-manager wil niets te maken hebben met mijn WL-103b :(. Hij ziet de kaart gewoon niet :(. Ook geen error of wat dan ook.
Reg. datum: 15 september 2003

quote:
Mithras86 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:34:
Er staat nu een nieuwe update in de wachtrij, dus morgen staat deze waarschijnlijk ook al op de nederlandse servers. Wil je niet wachten tot morgen, dan kan je hier al de xserver-xorg-core_1.0.2-0ubuntu10.4 downloaden (klik hier voor de -dev versie).
Installeren met

Voor mij hoeft het niet meer. Mijn vertrouwen in Ubuntu is voorlopig weg. Jarenlang was ik een trouw gebruiker van Slackware, tot ik Ubuntu ontdekte. Onlangs zat er ook al een 'bug' in Ubuntu, die het wachtwoord zoals ingevuld bij installatie, in plaintext op de harde schijf plempte. Dit zijn gewoon blunders die voor mij onacceptabel zijn.

Terug naar Slackware dan maar...

quote:
El Cid schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:13:
[...]

Voor mij hoeft het niet meer. Mijn vertrouwen in Ubuntu is voorlopig weg. Jarenlang was ik een trouw gebruiker van Slackware, tot ik Ubuntu ontdekte. Onlangs zat er ook al een 'bug' in Ubuntu, die het wachtwoord zoals ingevuld bij installatie, in plaintext op de harde schijf plempte. Dit zijn gewoon blunders die voor mij onacceptabel zijn.

Terug naar Slackware dan maar...

Dat is ook weer overdreven. Het zijn ook mensen die fouten kunnen maken. Helaas is Ubuntu nu (ineens) zo inmens populair geworden, en een van de grootste distro's aan het worden voor de mensen die nog nieuw zijn op Linux gebied. Er werd veel van verwacht, en updates kwamen bijna om de 24h uit.
Dat er een foutje gemaakt wordt, kan gebeuren. Omdat er zoveel op gelet wordt, kan de fout ook snel verholpen worden. Toen werd ontdekt dat de xorg-xserver fouten bevatte, is er hard aan een nieuwere versie gewerkt. De bug werd 22 uur geleden gemeld, en 11 uur geleden is er een fix gepost op het forum! Dat is voor mij juist een teken dat de developpers echt "meeleven" met de community die plat ging!

Reg. datum: 04 juni 2004

quote:
Mithras86 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:34:
Installeren met

Bedankt voor deze informatie. Werkt gelukkig weer :)
Ik hield deze topic(s) maanden bij, zal je net zien dat ik het even niet bij hou en dit dus gebeurd :S

Mozilla!

quote:
Mithras86 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:42:
[...]

Dat is ook weer overdreven. Het zijn ook mensen die fouten kunnen maken. Helaas is Ubuntu nu (ineens) zo inmens populair geworden, en een van de grootste distro's aan het worden voor de mensen die nog nieuw zijn op Linux gebied. Er werd veel van verwacht, en updates kwamen bijna om de 24h uit.
Dat er een foutje gemaakt wordt, kan gebeuren. Omdat er zoveel op gelet wordt, kan de fout ook snel verholpen worden. Toen werd ontdekt dat de xorg-xserver fouten bevatte, is er hard aan een nieuwere versie gewerkt. De bug werd 22 uur geleden gemeld, en 11 uur geleden is er een fix gepost op het forum! Dat is voor mij juist een teken dat de developpers echt "meeleven" met de community die plat ging!

Sorry ik zit zelf sinds kort ook op Ubuntu. Gewoon omdat ik het leuk vind.

Wat denk je dat er met een bedrijf gebeurd wat beursgenoteerd is en dit doet. Precies. Kan je je koffers pakken. Kent iemand de Barringsbank nog? Liam Neeson maakte ook maar 1 foutje. Boem overgenomen door ing

Microsoft patcht ook en steeds sneller. Maar dit is een fout die niet mag op een stabiele release.

De hele linux-community klaagt hier al jaren over microsoft, maar nu gebeurd het hun zelf en nu mag het opeens wel.Microsoft doet jaren over een release en ubuntu wil elke 6 maanden een nieuwe release. En nu komen ze er pijnlijk achter dat dat heeeeeeel moeilijk is als je populair bent

Het allerergste is dat die update-notifier dat kreng nog steeds aanbied.

No flame intented, want ik Ubuntu gezellig door. Het geeft mij weer een beetje plezier in "computeren", maar niet zo schijnheilig graag ..

And Bob's your uncle ...

Reg. datum: 15 september 2003

quote:
Mithras86 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:42:
[...]

Dit zijn geen fouten meer. Als zo'n kritieke bug er doorheen komt, dan blijkt gewoon dat er niet getest wordt.

Hoe denk je dat al die mensen reageren die alleen GUI's gewend zijn, en opeens een CLI voor de neus krijgen?

Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
Scharnout schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 23:40:
Het allerergste is dat die update-notifier dat kreng nog steeds aanbied.

Ik klikte per ongeluk op "install" (ik wou met de muis naar "check for updates" om te zien of er al wat nieuws was, maar overgevoelig touchpad klikte op install), ik probeerde snel op cancel te drukken maar het downloaden van de update lukte al niet volgens mij.

Ik twijfel nu nog wel of ik snel genoeg op cancel drukte of dat de update echt weggehaald is, maar ik ga mijn geluk niet uitproberen.

Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 40 41 42 43 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: