Reg. datum: 03 november 2002
Reg. datum: 03 november 2002
Niet zeker als dit hier hoort of in de Dell 6400 topic.
Ik heb dit een paar keer -verspreid over een paar dagen- gevraagd in Ubuntu channel op freeserve maar nooit antwoord gekregen, hopelijk kan iemand hier me verder helpen.
Ik zou moeten de bios van mn dell 6400 laptop updaten maar weet niet hoe ik dit moet doen onder Ubuntu (32bit dapper) (heb geen windows draaien op laptop).
Op de Dell site omtrent linux heb ik biosdisk gedownload en vervolgens geinstalleerd maar krijg de melding dat het op een debian os niet werkt. De biosfile zelf is een .exe.
Is er nog een andere manier om die update uit te voeren?
De tweede vraag is betreffende Matlab R14 linux versie op Ubuntu. Als ik het wil opstarten krijg ik de melding:
"Failed to start the Desktop: Unable to register Command Window"
Wat kan dit veroorzaken?
Voordien toonde de console andere problemen maar die heb ik kunnen oplossen.
Als ik opstart met argument '-nodesktop' krijg ik:
Ik heb dit een paar keer -verspreid over een paar dagen- gevraagd in Ubuntu channel op freeserve maar nooit antwoord gekregen, hopelijk kan iemand hier me verder helpen.
Ik zou moeten de bios van mn dell 6400 laptop updaten maar weet niet hoe ik dit moet doen onder Ubuntu (32bit dapper) (heb geen windows draaien op laptop).
Op de Dell site omtrent linux heb ik biosdisk gedownload en vervolgens geinstalleerd maar krijg de melding dat het op een debian os niet werkt. De biosfile zelf is een .exe.
Is er nog een andere manier om die update uit te voeren?
De tweede vraag is betreffende Matlab R14 linux versie op Ubuntu. Als ik het wil opstarten krijg ik de melding:
"Failed to start the Desktop: Unable to register Command Window"
Wat kan dit veroorzaken?
Voordien toonde de console andere problemen maar die heb ik kunnen oplossen.
Als ik opstart met argument '-nodesktop' krijg ik:
quote:Warning: Disabling Java support.
Warning: Cannot load class com/mathworks/jmi/OpaqueJavaInterface.
MATLAB Java services cannot be initialized.
Warning: Could not access OpenGL library
craio wijzigde dit bericht 22-08-2006 02:01 (17%)
Reden: wat meer info toegevoegd