Give me a look so cold... It gives me chills. I'll try to look through the gray skies in your eyes.
Cross your fingers, and pray for winter. I'll be there, painting the town your favorite color.
Wat zijn goede oordopjes? Deel 8
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 141 142 143 144 last
Nieuw TopicReg. datum: 26 september 2005
Dit scheelt best wel wat geld.
Er loopt overigens ook een Inkoopactie van.
Ben nu nog in het bezit van Sony MDR-EX71 oordopjes (icm een iPod Video). Ben opzich wel tevreden hierover alleen is de bass iets te sterk aanwezig. Verder zitten ze perfect. Helaas voor mij dat de kabeltjes aan het rafelen zijn en ik ben bang dat ze nu niet erg lang meer meegaan. Daarom ben ik zelf aan het kijken naar Shure oordopjes.
Ik heb zelf voorkeur gegeven aan de e3g. Deze is toch beter (en zien er mooier uit) dan het instap model en goed betaalbaar via de bovenstaande sites.
Ik hoop dat het nu niet te lang duurt voordat de oordopjes uiteindelijk besteld worden en ik kan gaan genieten
quote:Billie schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 01:13:
[...]
Gewoon even uit nieuwsgierigheid: droeg je de kabel wel achter je nek langs? Zelf had ik er eik nooit last van met mijn EX71's.. Mijn huidige EP630's vind ik toch echt iets minder zitten met hun Y-vormige draad
Ik heb ze wel goed over mijn oor gedragen, maar bij dit model zit er ook nog een plug in de draad die het allemaal wat zwaarder maakt
quote:DeeD2k2 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 00:21:
[...]
Ja.
[...]
Creative EP-630. Zie ook de openingspost. Het enige dat de E2 duidelijk extra bieden t.o.v. deze dopjes, is isolatie van buitengeluid. Het verschil is geluidskwaliteit is voor velen niet ruim 50 euro waard...
De isolatie voor buitengeluid is voor mij wel belangrijk, dus ik ga denk ik toch maar voor de E2's.
Is dan de Shure E2G beter of de Shure E2C, wat is eigenlijk het verschil tussen die twee modellen?
Bedankt
Reg. datum: 15 november 2002
Weet er iemand waar ik sleeves kan bestellen voor de Ultimate ears Super.fi 5? Bij Ultimate ears zelf krijgen we 50 dollar verzendkosten wat natuurlijk niet de bedoeling is voor een paar sleeves.
Anyway, ik denk dat langzaam m'n gehoor naar de tyfus gaat door m'n MP3-speler. Gooi m'n iAudio G3 regelmatig voorbij de 30 met m'n Logitech inears.. geen idee hoeveel dB het is, maar goed is het niet
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
quote:LightYears schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 08:02:
maar je blijft er mee door gaan omdat ... ?
...het tof is man, je weet tog....
Ik zou oppassen Yapser, je bent 15? 20? 25? Als je je gehoor nu naar de tering helpt, dan ben je vanaf je 40e of 50e gewoon stokdoof. Of al veel eerder...
Hillie wijzigde dit bericht 08-08-2006 08:11 (3%)
Join het Front Anti-Liev!
LTS-zwakstromers met een 3 voor Nederlands zeggen liev!
Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.
Ik mag dus iets nieuws uitzoeken
Verder overweeg ik CX300's te kopen op ebay, zijn maar een fractie duurder dan 630's. Zijn er al meer mensen die dit hebben gedaan en zijn er nog tips qua ebay sellers? Ik ben altijd een beetje achterdochtig namelijk..
Canon - Eizo - Elinchrom - www.evertdoorn.nl, www.evertdoorn.nl/blog, www.weddingvision.nl en www.weddingvision.nl/blog
Reg. datum: 11 april 2004
quote:Yapser schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 21:43:
Anyway, ik denk dat langzaam m'n gehoor naar de tyfus gaat door m'n MP3-speler. Gooi m'n iAudio G3 regelmatig voorbij de 30 met m'n Logitech inears.. geen idee hoeveel dB het is, maar goed is het niet
Ik zet em zelden hoger dan 22, dat is dan wel met Shure E2c's.
Het schijnt dat je gehoor al beschadigd kan raken na 5 minuten door naar een te hoog volume te luisteren. Met te hoog werd 115 dB of meer bedoeld. En dat is permanent, gehoorbeschadiging is niet omkeerbaar. Je zult dus steeds dover en dover worden, en daardoor steeds hogere volumes nodig hebben. Ik begrijp je bericht misschien niet zo goed. Is dat bedoeld als waarschuwing voor anderen, of wat...?
Nú wel! Ik luister veel muziek, gedurende lange tijd, dus ik zet het volume ook laag.
Het lijkt mij niet zo stoer om s'nachts wakker te liggen, vanwege de piep in m'n oren. Het lijkt me ook niet cool om op m'n dertigste met een gehoorapparaatje te moeten lopen. En het lijkt me al helemaal onpraktisch om vanaf m'n vijftigste doof te zijn
Give me a look so cold... It gives me chills. I'll try to look through the gray skies in your eyes.
Cross your fingers, and pray for winter. I'll be there, painting the town your favorite color.
Maar ik wil helemaal niet zo veel uitgeven, ik vind 50 euro wel zo'n beetje het max.
De Sony's vond ik wel goed klinken opzich, maar de stevigheid was ver onder de maat.
Hoe zit het met de stevigheid van de Sennheiser's ?
Is het bekend of Sennheisser binnenkort met een duurdere variant komt met dikkere kabels ?
Daily Life Community - http://www.daily-life.nl | http://www.priyantha.nl | http://www.pentax.nu
wat bedoel je met 22? procent?quote:Hoedje schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 11:32:
Er stond vanochtend ook weer een artikel in de krant. Het is echt een probleem en ik wil iedereen op het hard drukken om er mee op te passen. En mij lijkt 22 met Shures ook al te hoog. Ik heb helaas vroeger, waarschijnlijk ook te lang op te hoog volume muziek geluisterd. Toen wist ik niet beter...
Nú wel! Ik luister veel muziek, gedurende lange tijd, dus ik zet het volume ook laag.
Het lijkt mij niet zo stoer om s'nachts wakker te liggen, vanwege de piep in m'n oren. Het lijkt me ook niet cool om op m'n dertigste met een gehoorapparaatje te moeten lopen. En het lijkt me al helemaal onpraktisch om vanaf m'n vijftigste doof te zijn.
Macbook Powered |2.0 C2D - 2GB ram|
Ik heb ze allebei, en heb de 71's vervangen door de CX300's, maar vind ze vergelijkbaar qua stevigheid. Ik denk dat je gewoon te lomp met je spullen omgaat.quote:Priyantha Bleeker schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:16:
Iemand bekend met de stevigheid van de cx300's van Sennheiser in vergelijking met de Sony EX71's ? Ik heb nu al 4 Sony's er doorheen gejaagd en vind het teveel worden telkens zo'n 50 euro uitgeven aan oordjopjes die stuk gaan. Ik had voor het zelfde geld ook een paar Shure's kunnen kopen
Maar ik wil helemaal niet zo veel uitgeven, ik vind 50 euro wel zo'n beetje het max.
De Sony's vond ik wel goed klinken opzich, maar de stevigheid was ver onder de maat.
Hoe zit het met de stevigheid van de Sennheiser's ?
Is het bekend of Sennheisser binnenkort met een duurdere variant komt met dikkere kabels ?
Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.
Nou bij mij scheuren die dingen die vlakbij je oren komen zeg maar.
En dan scheurt dat uiteindelijk door en dan is die kapot. Ik kan het niet echt goed uitleggen, maar de oordopjes die bij mij W800i zaten daar gebeurd dat niet bij omdat het daar van hard plastic is gemaakt.
En ik ben opzich erg zuinig juist op mijn spulletjes ik berg ze altijd netjes op enzo
Daily Life Community - http://www.daily-life.nl | http://www.priyantha.nl | http://www.pentax.nu
quote:
nee 22 van de X op de volume meter van dat ene apparaat wat te hard kan zijn bij het gebruik van bepaalde zeer gevoelige koptelefoons.
Die 22 zegt inderdaad niet veel als je het apparaat zelf niet kent, de gebruikte dopjes zelf niet gebruikt enz.
Mijn iaudio X5L gaat nooit harder dan 7, soms begin ik op 6 en vind ik dat na verloop al storend en gaat het volume naar 5, van de 40 wat dan 20mWatt is, wat met de ES2 (12 ohm weerstand) meer dan genoeg is, al is het verkeer al harder dan dat (hoor je toch niet met die dingen), maar het stelt niets voor met de 250 ohm weerstand van een beyer dynamic DT880.
Heel verhaal om te zeggen: als je denkt: dit is een aangenaam goed volume, zet het dan nog iets zachter.
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
gratis_vodka wijzigde dit bericht 08-08-2006 16:20 (5%)
Canon - Eizo - Elinchrom - www.evertdoorn.nl, www.evertdoorn.nl/blog, www.weddingvision.nl en www.weddingvision.nl/blog
quote:gratis_vodka schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:20:
@ Hillie: kun je wat vertellen over de geluidskwaliteit van de CX 300s?
Tuurlijk.
Afhankelijk van je gebruik is dat het waard of niet. Zelf gebruik ik het ding veel onderweg, dus veel achtergrondgeluid, waardoor een topdop behoorlijke overkill is. Wat sommigen zeggen over het volledig dempen van achtergrondgeluiden: Da's je ervaring als je zulke dopjes pas hebt, of als je je oren al goed naar de tering geblazen hebt. Ze dempen veel, maar niet alles. Wel voldoende om met een laag volume je muziek goed te horen.
Ik heb als vergelijkend materiaal de (helaas nu defecte) Creative 630, maar op ebay kom ik toch best fatsoenlijke prijzen tegen voor de sennheisers. Wellicht dus de moeite ze eens te proberen.
Nee, het was de reactie op grun. Al moet ik LightYears ook enigszins gelijk geven, dat het moeilijk te bepalen is als je de combinatie nog nooit gehoord hebt. Maar ik heb wel de iAudio G3 en de Shure E2's los mogen beluisteren. 1+1 = 3quote:
Het achtergrondgeluid wordt vrijwel alleen goed gedempt (en dan zelfs nog niet volledig) met duurdere doppen. De semi in-ears zoals de EX71/CX300 etc. dempen wel meer dan gewone dopjes, maar inderdaad is het verschil niet echt verdovendquote:Hillie schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:42:
[...]
Afhankelijk van je gebruik is dat het waard of niet. Zelf gebruik ik het ding veel onderweg, dus veel achtergrondgeluid, waardoor een topdop behoorlijke overkill is. Wat sommigen zeggen over het volledig dempen van achtergrondgeluiden: Da's je ervaring als je zulke dopjes pas hebt, of als je je oren al goed naar de tering geblazen hebt. Ze dempen veel, maar niet alles. Wel voldoende om met een laag volume je muziek goed te horen.
Ik heb de Creative EP-630 maar leg ze net zo goed achter mijn nek door omdat je dan inderdaad minder last hebt van de geluiden die komen wanneer de kabel geraakt word. Als deze dopjes kapot gaan switch ik denk toch naar de Sennheiser CX300's puur en alleen omdat deze Ongelijke draad heeft en een L-Vormige plug, want kwalitatief ben ik super tevreden met mijn huidige dopjes.quote:Dat verschilt per persoon, ik ben zelf ook fan van het ongelijke snoer, maar veel mensen vinden een y-snoer prettiger.
Notebook: XXODD XNi8227d | MSI Wind U100 049EU
Gadgets: Sony PS3 / PSP | Nin DS | BB Curve 8900
Earcandy: Cowon iAudio D2 Ft. CX400
Het Algemene Screen-Protector Topic
quote:
Ik doe het er -absoluut- niet om om stoer te zijn ofzo, ik probeer zelfs m'n oordoppen zacht te houden zodat anderen geen onaangename scheurende gitaren horen
quote:Ik zou oppassen Yapser, je bent 15? 20? 25? Als je je gehoor nu naar de tering helpt, dan ben je vanaf je 40e of 50e gewoon stokdoof. Of al veel eerder...
Hm laat, klik nu pas op het topic
Anyway, ik ben nu 16. Normaal zet ik voor radio m'n MP3-speler op 10/40 en da's dan hard genoeg, en muziek varieert heel erg van 15 tot rond de 25. Alleen bijv. als ik bijv. oude Metallica luister (zachter opgenomen dan hedendaagse muziek), dan zet ik 'm bij solo's vaak hard (en soms tot z'n max, echter nooit langer dan een kwartier). Het probleem is dat ik niet echt een tool heb om te zien welke tonen ik nog hoor. NCH Tone Generator gooit dr een hoop zooi uit (yeah right, ik hoor 60.000Hz
Iemand idee hoeveel dB die G3's eruit gooien? Ook afhankelijk van je koptelefoon natuurlijk, daarom ben ik ook zo tegen het invoeren van limitaties. Als iemand dan een fatsoenlijke koptelefoon heeft van een of ander vaag ohmage, dan kan ie 'm niet hard genoeg zetten.
Ben nu trouwens wel begonnen met zachter luisteren, radio gisteravond op 3/40. Met moeite hoorbaar maar daarop groot deel van de tijd gelaten.
Reg. datum: 11 april 2004
quote:Hoedje schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 11:32:
Het lijkt mij niet zo stoer om s'nachts wakker te liggen, vanwege de piep in m'n oren. Het lijkt me ook niet cool om op m'n dertigste met een gehoorapparaatje te moeten lopen. En het lijkt me al helemaal onpraktisch om vanaf m'n vijftigste doof te zijn.
Pfoei, heb ik mazzel...
@Yapser: ik zou me eens laten testen door een oorarts, serieus, voor het te laat is. Een verwijsbriefje kun je bij je huisarts halen.
Wat je ook zult gaan zien als je op deze voet doorgaat is dat je veel muziek dof vindt klinken. Ik neem aan dat je gitaar speelt (als ik je icon en ondertitel eens lees
Anyway, ik heb nooit -lang- naar harde volumes geluisterd (hooguit een kwartiertje altijd), daarna vond ik het wel genoeg en zet ik 'm weer terug op een normaal (niet hard) niveau. 40 draai ik -nooit- iig, alleen bij hele zachte opnames. meestal tussen de 15 en 25. Vind spul niet dof klinken trouwens. Hooguit InFlames, maar da's gewoon een brakke opname
-edit- alsnog net ff de oorcheck.nl gedaan, gekozen voor 'goed gehoor' en dat heb ik volgens die wazige site ook. Die reportage op TROS Radar vond ik echt erg, zo hard heb ik het echt nooit staan.
Jarpse wijzigde dit bericht 09-08-2006 00:22 (13%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 141 142 143 144 last
Dit topic is gesloten.