Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Wat zijn goede oordopjes? Deel 8
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 141 142 143 144 last
Nieuw TopicLigt dat niet aan de manier waarop je de dopjes indoet? Wanneer ik mijn in-ears indoe trek ik mijn oorschelp wat naar achteren, zodat mijn gehoorgang wat meer open gaat en ik gemakkelijk de dopjes in kan doen, zonder last te hebben van die druk. Wanneer ik daarna m'n oor weer loslaat heb ik meteen een goede seal.quote:pingkiller schreef op zondag 30 juli 2006 @ 11:53:
Ik heb nu de cx300 ter vervanging van mijn ex71. Probleem is echter dat de cx300 zeg maar een te goede seal hebben. Het voelt alsof de lucht in mijn oren helemaal word samengedrukt,niet echt een prettig gevoel. Ik kan een kleiner opzetstukje nemen,maar dan is de seal ook niet goed. Op mijn ex71 gebruikte ik ook de mediums,en dat ging prima. Kennelijk kon daar wel de lucht weg of iets dergelijks?
Heeft iemand misschien een oplossing voor dit probleem?
Canon A75 en nog wat andere foto-spulletjes
Reg. datum: 15 december 2001
Als ik mijn oorschep wat naarachter trek en dan erin doe is het inderdaag wat minder. Maar als ik dan bijvoorbeeld moet geeuwen ofzo dan voel ik die druk weer.quote:Rudedadude schreef op maandag 31 juli 2006 @ 16:03:
[...]
Ligt dat niet aan de manier waarop je de dopjes indoet? Wanneer ik mijn in-ears indoe trek ik mijn oorschelp wat naar achteren, zodat mijn gehoorgang wat meer open gaat en ik gemakkelijk de dopjes in kan doen, zonder last te hebben van die druk. Wanneer ik daarna m'n oor weer loslaat heb ik meteen een goede seal.
qed
Ik heb al "in ear" dopjes van Sony, hoewel ze niet optimaal zijn voor mijn oren (ik heb de startpost gelezen jaquote:DeeD2k2 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 15:34:
Tenzij je ze als speakers wilt gebruiken, kunnen alle dopjes ertegen. Jij bent eerder doof dan dat je de dopjes opblaast. Gezien het nu wel het geval is, denk ik dat je gehoor al aan de slechte kant is én je de dopjes in een te rumoerige omgeving (zoals in het openbaar vervoer) gebruikt. Als je op deze manier omgevingsgeluid blijft overstemmen hou je inderdaad geen dopjes, maar ook geen oren meer over.
Ik raad je daarom aan eens een paar in-ear dopjes te proberen. Die dempen uit zichzelf al omgevingsgeluid. Welke je "moet hebben" hangt vooral van je budget af, maar neem ook de openingspost eens door.
Probeer is te slikken als je last hebt van die druk, of gewoon heel diep in en uit ademen.quote:pingkiller schreef op maandag 31 juli 2006 @ 16:08:
[...]
Als ik mijn oorschep wat naarachter trek en dan erin doe is het inderdaag wat minder. Maar als ik dan bijvoorbeeld moet geeuwen ofzo dan voel ik die druk weer.
Give me a look so cold... It gives me chills. I'll try to look through the gray skies in your eyes.
Cross your fingers, and pray for winter. I'll be there, painting the town your favorite color.
Wat voor soort pijn is het? Ik heb nu namelijk het idee dat je ze gewoonweg te hard hebt staan. Begin eens te luisteren met het volume op nu en verhoog totdat je het gewoon goed hoort. Waarschijnlijk kom je dan op een lager volume uit dan je voorheen gebruikte en heb je minder snel last van je oren. Als je ze weer net zo snel opblaast, raad ik je aan eens bij de oorarts langs te gaan...quote:Sport_Life schreef op maandag 31 juli 2006 @ 16:57:
Ik heb al "in ear" dopjes van Sony, hoewel ze niet optimaal zijn voor mijn oren (ik heb de startpost gelezen ja) kan ik er goed mee muziek luisteren. Maar het probleem met die in ear oordopjes is dat mijn oor daar zeer van gaat doen als ik ze langer dan 3 uur in heb (van die Sony die ik nu heb). En ik ga als student niet wéér nieuwe kopen.. Het kan goed zijn dat mijn oren wat doof zijn.
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Mooie OP! afgezien hiervan danquote:DeeD2k2 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 04:18:
Er komt zwak tot geen geluid meer uit mijn (in-ear) dopjes.
Dit kan duiden op kabelbreuk. In dat geval komt er geen geluid meer uit het dopje. Helaas is dit lastig te repareren en kan je de dopjes eigenlijk alleen nog maar weggooien. Vaak valt kabelbreuk ook niet onder de garantie, maar het is het proberen waard om bij de fabrikant vervanging te vragen.
In de meeste gevallen is het dopje echter “gewoon” verstopt. Dan kan het zijn dat je nog wel een beetje hoord.
Dit klinkt als irritatie. Dat heb je als snel als het lichaam langdurig in contact is met lichaamsvreemde materialen of je de verkeerder dingen (vuil, zweet enz.) ergens "opsluit" (vergelijk met een splinter of puist). Het heeft alleen geen zin hier verder op in te gaan ook omdat (in-ear) dopjes niet gemaakt zijn om zo lang gebruikt te worden. Voor lange perioden raad ik dan ook een normale hoofdtelefoon aan...quote:Sport_Life schreef op maandag 31 juli 2006 @ 23:20:
Het is pijn in mijn rechteroor, ik voel alleen wat als ik op erop druk. Dus geen ontsteking oid. Het was in de busreis op weg naar vakantie een beetje begonnen (22 uur onderweg), en na 2 dagen was het een stuk minder, maar op de terugweg (weer 22 uur
) had ik er weer last van na een tijdje
.
Waar?quote:
Dank je.
ik heb laats een nieuwe mp3 speler gekocht (sony nw-a1200) en nu wil ik daar nieuwe orrdopjes/koptelefoon bij.
ik heb heel lang de sony mdr-ex71's gehad, deze bevallen prima.
maar k wil eig nieuwe. kan iemand mij iets aanraden?
ik houd van een diepe volle heldere bas en mooie niet te overdreven heldere hoge tonen.
kan iemand me helpen? misschien iemand die al een sony nw-a1000/nw-a3000/nw-a1200 heeft??
thx
| MacBook 2.0Ghz Core 2 Duo | V-moda Vibes | FuturSonics FS1 | Sennheiser CX300 | Nokia 6300 | iPod Touch
Als dit boven je budget ligt, raad ik je aan de openingspost en vooral de topics eens door te nemen. Dan denk ik dat je uitkomt op de Sennheiser CX300 of de Shure E2. Jouw bron is namelijk uitstekend, dus zul je gewoon met de "gemiddelde gebruiker" mee kunnen gaan.
Reg. datum: 15 november 2002
Deze zijn trouwens nog te koop incl alle accessoires en aankopbon (zijn een week oud). Voor geintreseerde, mail staat in mijn profiel.
Macbook Powered |2.0 C2D - 2GB ram|
quote:BeeTB1 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 17:45:
ik sta op 't punt om foampjes te halen voor m'n shure e4c's, maar ik weet nu niet zeker of deze hier op passen --> 'Shure E1c E3c E5c E1 E3 E5 Universal Fit Sleeves Foams' en anders klik. Weet iemand of deze passen?
Give me a look so cold... It gives me chills. I'll try to look through the gray skies in your eyes.
Cross your fingers, and pray for winter. I'll be there, painting the town your favorite color.
ik wil een diepe heldere bas. en mooie heldere hoge tonen, maar ze moeten niet te erg overheersen.
en mn budget is beneden de 100 euro.
iemand nog een goeie tip?
| MacBook 2.0Ghz Core 2 Duo | V-moda Vibes | FuturSonics FS1 | Sennheiser CX300 | Nokia 6300 | iPod Touch
Join het Front Anti-Liev!
LTS-zwakstromers met een 3 voor Nederlands zeggen liev!
Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.
De openingspost, de vorige delen; probeer zelf eerst eens wat te vinden...quote:UMD schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 21:38:
nou,
ik wil een diepe heldere bas. en mooie heldere hoge tonen, maar ze moeten niet te erg overheersen.
en mn budget is beneden de 100 euro.
iemand nog een goeie tip?
quote:Hillie schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 21:42:
Andere vraag: Waar gebruik je ze vooral? Op de fiets of op andere plaatsen met achtergrondgeluid heb je niet zoveel aan de exponentieel duurdere geluidskwaliteit die Shure's of UE's bieden boven de Creative's of de Sennheiser CX300'jes. Laat je vooral niet gek maken. Ik heb ook een te dure smaak, maar bedacht me dat ik het apparaat vooral gebruik onderweg, met relatief veel geluid. Dat beetje extra geluidskwaliteit wat je dan pakt valt vaak al weg tegen de achtergrond, maar je portemonnee is aardig lichter.
Daar ben ik het juist niet mee eens
Overigens is de fiets, een plaats waar je juist niet het achtergrondgeluid wil onderdrukken
Hoedje wijzigde dit bericht 05-08-2006 11:03 (3%)
Reg. datum: 15 november 2002
Weet iemand of ik ergens via internet kabels en/of sleeves kan bestellen voor de EU Super.fi 5 EB? Graag in een nederlandse winkel ivm verzendkosten.
quote:Mijn dopjes zitten verwerkt in het koord van mijn MP3speler maar ik moet/wil nieuwe dopjes. Moet ik het nu zonder koord doen?
Tot voorkort was dat wel het geval, maar het hoeft niet meer. Sony heeft inmiddels de MDR-NX1 Neck Strap Earphone uitgebracht. Deze hebben, net als de dopjes van je speler, een draagkoord. Je moet ze alleen wel uit Amerika laten komen en met creditcard betalen via Audiocubes .
Inmiddels zijn er ook goedkopere varianten van verschenen. Deze dopjes lijken sterk op die van de betrefende MP3 spelers en zij te krijgen bij de grotere elektronica ketens en diverse webwinkels (zoals bij mmport.nl).
Je hebt tegenwoordig namelijk ook de Creative EP-635 en de Sony's zijn inmiddels ook algemener verkrijgbaar (ik heb ze namelijk alleens in de winkel gezien).
Mijn Creative EP-630's hebben trouwens een zomervakantie overleeft, de oortjes die ik bij 2 van mijn MP3-spelers kreeg zijn hier namelijk gestorven, ook de EP-630's hadden nu overleden kunnen zijn. 1keer was er iemand aan het zwembad bovenop gaan zitten en lag het zilvere gedeelte los van het plastic, gelukkig was dit met een simpele klik opgelost en is er intern ook nix kapot.
Ook is er tijdens het tandenpoetsen 1 bijna verdronken, ik draag ze namelijk altijd achter mijn nek langs en had alleen de rechter in, Toen viel de linker omlaag tijdens het poetsen voor een seconde of 5 onder een stromende kraan, maar "Lucky 4 Me" hebben ze dit ook overleefd. Op de Rechte plug na (die volgens mij de Audio-In van mijn Creative Zen Xtra 30GB weer aan het slopen is) spreek ik niks dan Lof over deze Dopjes.
PS. Ik zie net toevallig dat Creative nieuwe dopjes heeft de "Creative Zen Aurvana (¤89,- @ MP3Shop.nl)" wel te verstaan.
JunkieXP wijzigde dit bericht 05-08-2006 20:15 (5%)
Notebook: XXODD XNi8227d | MSI Wind U100 049EU
Gadgets: Sony PS3 / PSP | Nin DS | BB Curve 8900
Earcandy: Cowon iAudio D2 Ft. CX400
Het Algemene Screen-Protector Topic
bedankt voor de hulp allemaal,
ik heb lang getwijfel tussen de shure e2, de creative aurvanas en de sony mdr-ex90's.
maar eigenlijk vond ik die allemaal aan de dure kant (simpele scholier he).
ik ben dus uiteindelijk voor de sennheiser cx300 gegaan.
gisteren besteld, dus hopelijk dinsdag in huis om te testen met mn walkman.
iig erg bedankt voor jullie hulp!!
Net nieuw op tweakers, dus een echte noob
Maar ik heb een iPod gekocht, de Video uitvoering met 60 gig, een heerlijk speeltje! Ik had al voor mijn vorige Mp3 speler de Sony MDR-EX71 in ear oortelefoontjes gekocht. Deze bevielen eigenlijk best goed, alleen het enige waar ik helemaal gek van werd was de plug die aan je linkeroor hangt en de draad die veel te lang was.
Dus zoek ik nieuwe oordopjes met een normale draad die aan alle twee je oren hangt
Dan kom ik bij de Shure's EC2, is bij deze dopjes de draad gelijk verdeeld over beide oren? Daar hecht ik dus erg veel waarde aan want dat doet enorm veel afbreuk aan het draagcomfort. Ik neem aan dat deze dopjes erg goed zijn, of zijn er andere aanraders in deze prijsklasse ( 70-100 euro ) ?
Bedankt!
Statio
Ja.quote:Statio schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 20:57:
Dan kom ik bij de Shure's EC2, is bij deze dopjes de draad gelijk verdeeld over beide oren?
Creative EP-630. Zie ook de openingspost. Het enige dat de E2 duidelijk extra bieden t.o.v. deze dopjes, is isolatie van buitengeluid. Het verschil is geluidskwaliteit is voor velen niet ruim 50 euro waard...quote:Daar hecht ik dus erg veel waarde aan want dat doet enorm veel afbreuk aan het draagcomfort. Ik neem aan dat deze dopjes erg goed zijn, of zijn er andere aanraders in deze prijsklasse ( 70-100 euro ) ?
Reg. datum: 17 januari 2003
Gewoon even uit nieuwsgierigheid: droeg je de kabel wel achter je nek langs? Zelf had ik er eik nooit last van met mijn EX71's.. Mijn huidige EP630's vind ik toch echt iets minder zitten met hun Y-vormige draadquote:Statio schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 20:57:
Maar ik heb een iPod gekocht, de Video uitvoering met 60 gig, een heerlijk speeltje! Ik had al voor mijn vorige Mp3 speler de Sony MDR-EX71 in ear oortelefoontjes gekocht. Deze bevielen eigenlijk best goed, alleen het enige waar ik helemaal gek van werd was de plug die aan je linkeroor hangt en de draad die veel te lang was.
Last.fm *\o/*
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 141 142 143 144 last
Dit topic is gesloten.