Hoofdcategorieën
Topicacties

Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Pagina: 1 2 3 4 ... 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 last

Nieuw Topic
getfirefox.com
Reg. datum: 02 februari 2002

quote:
Fairy schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:48:
Het zijn CX500's geworden van de mediamarkt. Ik vind echter de bass wel behoorlijk heavy, word dit nog minder of moet ik dit bij gaan regelen met de equalizer? Die heavy bass is bij veel nummers wel heel mooi, maar bij een CD van katie melua is het echt way over the top.

Geluid is wel enorm zuiver en gedetailleerd!

Walk away van Christina Aguilera gaat die bas wel heel lekker weer :)

Draai nu alleen nog maar FLAC, heb nog geen MP3 geprobeerd mijn m'n X5L
Ik heb geen last van die bass bij Katie Melua e.d. Juist wel lekker bij wat 'heftigere' nummers van Michael Bublé :) ik ga er dus vanuit dat de bass van de CX500 niet meer is dan de CX300

MBV wijzigde dit bericht 26-01-2008 14:38 (5%)

Een eerste impressie van de Audio-Technica ATH-EW9. Het geluid is echt enorm gedetailleerd ten opzichte van mijn referentie, de shure e2c. In heftige orkestpassages hoor je duidelijk alle partijen en instrumenten. De bas heeft een mooie impact en hoog en midden zijn goed uitgebalanceerd. Ik merk erbij op dat ik ze nog niet volledig heb ingespeeld. Mijn shures klinken zo 'plat' in vergelijking tot deze.

De nadelen zijn evident. Zelfs op een matig volume horen mensen mijn muziek op 5 meter afstand door de tv heen. Isolatie is niet aanwezig. Het geluid komt wel goed door het verkeersgeluid heen, maar volgens mij staat ie dan goed hard (ik bedien mn iPod classic 80 blind vanuit mijn broekzak). Jammer, maar goed... over 1,5 week krijg ik (pas) mijn CK7 en ben heel benieuwd naar wat die te bieden heeft. Het gehoord dat deze ongeacht de prijs veel beter zijn dan de CK9.

Vergelijking volgt dus later.

Reg. datum: 19 november 2001

Ik heb zowel de X3's als de Yuin 2's maar ik moet bekennen dat ik de laatste tijd alleen nog de Yuin's gebruik, er gaat gewoon niets boven het comfort van earbuds gecombineerd met prachtig zuiver geluid. :+

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

Modbreak:
Mededeling:

Het zal jullie niet ontgaan zijn dat dit topic al behoorlijk lang doorloopt en er zo langzamerhand wel eens een nieuw deel gestart mag worden. Dit geeft aanleiding om het oordopjesgebeuren eens flink op de schop te nemen. In plaats van een nieuw deel voor alle oordopjes mag er overgegaan worden op meerdere topics; eentje per model of (het liefst!) per serie modellen. Dit om de overzichtelijkheid van de discussies te bevorderen.
Hiervoor is het dus nodig dat er een aantal topicstarts in elkaar geflanst worden. Het staat jullie daarin vrij om er eentje aan te maken. Neem wel EERST even contact op per DM of mail om te voorkomen dat er dubbel werk gedaan wordt en zodat ik weet wat er gaande is.

Dit topic gaat dus dicht. Niet meteen, zodat jullie de kans hebben om je hierop voor te bereiden en zodat we het dus niet een hele tijd zonder een oordopjestopic hoeven te stellen :) Na verloop van tijd gaat dit topic dus wel op slot.

Zoals gezegd; wil je een topic maken over een bepaald model of serie modellen.. neem even contact met me op :) Vragen of opmerkingen mogen ook gecommuniceerd worden of post even in PMD FAQ, Policy en Mods feedback zodat dit topic gewoon over oordopjes kan blijven gaan.

Reg. datum: 28 november 2004

Gisteren heb ik een verlengkabeltje gehaald. Ik heb de jack eraf geknipt, en de draadjes omgewisseld; rood aan wit vastgesoldeerd en omgekeerd dus. Zo zijn de stereokanalen omgedraaid. Nu kan ik de oordopjes in mijn oren omwisselen, zodat ik de kabel voorlangs kan doen zonder dat de oordopjes uitsteken. Het werkt perfect; de dopjes zitten zo het prettigst in mijn oren, de driver volgt het oorkanaal precies, en de isolatie is goed, en met de gemodde kabel is het geluid ook correct. Het combineert voor mij het voorlangs dragen van de kabel met het draagcomfort (in het oor dus) van de manier met de kabel over de oren.

De verlengkabel is niet netjes afgewerkt en is te dik en te zwaar. Ik ga een dunnere en lichtere versie van een betere kwaliteit laten maken, waar de draadjes in de jack zijn omgewisseld. Met de omgewisselde oordopjes en de kabel voorlangs lijkt de Shure SE210 precies te zijn wat ik had willen hebben :Y) (Shure had die oordopjes maar zo moeten ontwerpen, c.q. ze hadden driver naar de andere richting op moeten knikken :P)

Katsunami wijzigde dit bericht 26-01-2008 19:04 (4%)

Bewezen diensten in het verleden garanderen geen consideratie in de toekomst.

Reg. datum: 23 februari 2004

quote:
RoD schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 18:10:
[modbreak]
Mededeling:

Het zal jullie niet ontgaan zijn dat dit topic al behoorlijk lang doorloopt en er zo langzamerhand wel eens een nieuw deel gestart mag worden. Dit geeft aanleiding om het oordopjesgebeuren eens flink op de schop te nemen. In plaats van een nieuw deel voor alle oordopjes mag er overgegaan worden op meerdere topics; eentje per model of (het liefst!) per serie modellen. Dit om de overzichtelijkheid van de discussies te bevorderen.
Hiervoor is het dus nodig dat er een aantal topicstarts in elkaar geflanst worden. Het staat jullie daarin vrij om er eentje aan te maken. Neem wel EERST even contact op per DM of mail om te voorkomen dat er dubbel werk gedaan wordt en zodat ik weet wat er gaande is.

Dit topic gaat dus dicht. Niet meteen, zodat jullie de kans hebben om je hierop voor te bereiden en zodat we het dus niet een hele tijd zonder een oordopjestopic hoeven te stellen :) Na verloop van tijd gaat dit topic dus wel op slot.

Zoals gezegd; wil je een topic maken over een bepaald model of serie modellen.. neem even contact met me op :) Vragen of opmerkingen mogen ook gecommuniceerd worden of post even in PMD FAQ, Policy en Mods feedback zodat dit topic gewoon over oordopjes kan blijven gaan.[/]
Waarom niet 1 per budgetreeks?

File not found: Loading something that looked similar.

Reg. datum: 09 september 2005

Omdat het veel logischer is om info van A, AA, AAA, AAAA en AAAAA bij elkaar te zetten dan info van A, B, C, D en E.

Uiteraard is het bij het aanschaffen even leuker kijken, maar wanneer het om de discussie gaat (wat gestimuleerd moet worden) is het natuurlijk totaal niet handig.

qed

Als het om discussie gaat, zouden volgens mij alle oordopjes bij elkaar in één topic moeten. Als een topic met 3500 posts wat onhandig is, zou je de topics iedere 250-500 posts kunnen sluiten. Volgens mij bloeden de discussies een beetje dood als je alles in aparte topics wilt hebben. 't is hier geen head-fi of headwize, waar dagelijks net zoveel bezoekers voor alleen oordopjes komen als hier in het hele consumentenelectronica forum :)
Ook al ben ik hier pas net... toch was het kinderlijk eenvoudig om door alle discussies heen te lopen. Vooral bijhouden is lekker eenvoudig. Dit topic in mijn RSS-lezer en elke dag 1 van maximaal 5 berichten lezen. Ik sluit me daarom aan bij Raymond of eventueel bij heracles. Maar wie ben ik :)

Reg. datum: 23 februari 2005

quote:
Raymond schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 21:50:
Als het om discussie gaat, zouden volgens mij alle oordopjes bij elkaar in één topic moeten.
+1
Ik denk ook dat alle oordopjes bij elkaar in één topic moeten, zoals het nu is.

Loves Blue-eyess 4 ever
Reg. datum: 07 januari 2001

Mee eens :) tweakers heeft denk ik ook niet echt een grote userbase die zwaar in de oordopjes zit zoals een echte audiosite...

Gewoon even een deeltje 9 starten met een uitgebreide openingspost lijkt me beter.

En áls er al een scheiding moet komen, haal dan de gewone normale 1 tot 10 euro dopjes gescheiden van de in-ear modellen, dan zit je denk ik al op de goede weg.

Fairy wijzigde dit bericht 27-01-2008 12:12 (49%)

EOS5DII + Grip|16-35L2.8II||24-70L2.8|70-200L2.8IS||50mm1.4|85mm1.8|430EXII|580EX|
Acc: 1.4+2.0x TCII | Cactus V4 1t+2r

quote:
miranon schreef op zondag 27 januari 2008 @ 11:48:
[...]

+1
Ik denk ook dat alle oordopjes bij elkaar in één topic moeten, zoals het nu is.
Eens. Het is voor aankoopbeslissingen nu net zo handig dat alles bij elkaar staat. Zit echt niet te wachten in een topic met alleen technisch gezeur over mijn Shures, wil weten of in vergelijking met mijn Shures er inmiddels betere op de markt zijn.

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

Eigenlijk wil ik er hier niet op ingaan om dat het zwaar offtopic is, maar ik doe het toch even:

Misschien doet de titel van het topic anders vermoeden, maar dit topic is niet bedoelt voor aankoopadvies. Het gaat om discussie + ervaringen, en dat past beter in aparte topics. Alles in één groot topic dumpen past niet in het beleid wat hier op GoT gehanteerd wordt. Bovendien is het ook niet handig als je informatie na wilt lezen en/of op wilt zoeken.
Hier op ingaan mag, maar doe dat dan even in PMD FAQ, Policy en Mods feedback

Slablaadjes :D
Reg. datum: 17 april 2005

quote:
xahmol schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:49:
[...]

Eens. Het is voor aankoopbeslissingen nu net zo handig dat alles bij elkaar staat. Zit echt niet te wachten in een topic met alleen technisch gezeur over mijn Shures, wil weten of in vergelijking met mijn Shures er inmiddels betere op de markt zijn.
Ik denk zelf dat het wel voordelen heeft om ze te splitsen in verschillende fabrikanten maar daarnaast ook dit topic in leven houden omdat je dan ze gemakkelijker kan vergelijken. Zo heb je het beste van 2 werelden. Technische informatie en gesprekken bij de fabrikanten en het wat meer op ervaring gerichte topic om ervaringen uit te wisselen

Psst Psst Huiskopen?

Wachtend op de Asus UL80 ...
Reg. datum: 02 februari 2006

Ik heb laatst een review getypt over de Sennheiser MX 460 (black). Het zijn een low-end oordopjes.

Voor de geïnteresseerden is de review hier te vinden.

Stem op Tweakers.net!

PES 2010 gearriveerd en nu nog de Asus UL80 ...

Reg. datum: 10 oktober 2005

Waarom niet houden zoals het nu is.. gaat toch prima? :?

Ontopic: ik ben nu de V-Moda Vibe Duo's aan het overwegen. Is er nog enig technisch verschil tussen de Vibe's en de Vibe Duo's, behalve de mic en opneem-knop? En ik zie dat ze niet in NL te bestellen zijn. Weet iemand een goede webshop die ze heeft, of is het het verstandigst om ze op v-moda.com te bestellen?

Reg. datum: 19 februari 2007

Hiervoor hebben we Vraag en aanbod

RoD wijzigde dit bericht 27-01-2008 21:03 (93%)

quote:
Boris Jeltsin schreef op zondag 27 januari 2008 @ 20:20:
Waarom niet houden zoals het nu is.. gaat toch prima? :?

Ontopic: ik ben nu de V-Moda Vibe Duo's aan het overwegen. Is er nog enig technisch verschil tussen de Vibe's en de Vibe Duo's, behalve de mic en opneem-knop? En ik zie dat ze niet in NL te bestellen zijn. Weet iemand een goede webshop die ze heeft, of is het het verstandigst om ze op v-moda.com te bestellen?
Je kan ze bestellen via de V Moda site. Al met al ben je 75 euro kwijt incl. verzending. V-Moda zet zelfs op de bon dat het product 10 dollar waard is, zodat ze de doane omzeilen. :)

https://shop.v-moda.com/default.aspx

Heb zelf de .Nero's aangeschaft. Zat te twijfelen tussen de .Chrome's en de .Nero's. Maar na drie setjes witte dopjes. Leek me zwart/zilver bij me Iphone toch ook wel een mooie keus.

Reg. datum: 23 februari 2004

Ik heb net de MylarOne x3i besteld, weet iemand toevallig hoelang het duurt voordat je ze binnen hebt ongeveer? :)

File not found: Loading something that looked similar.

Reg. datum: 10 oktober 2005

quote:
Alex Temora schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:30:
[...]

Je kan ze bestellen via de V Moda site. Al met al ben je 75 euro kwijt incl. verzending. V-Moda zet zelfs op de bon dat het product 10 dollar waard is, zodat ze de doane omzeilen. :)

https://shop.v-moda.com/default.aspx

Heb zelf de .Nero's aangeschaft. Zat te twijfelen tussen de .Chrome's en de .Nero's. Maar na drie setjes witte dopjes. Leek me zwart/zilver bij me Iphone toch ook wel een mooie keus.
Net ook een bestelling geplaatst, uiteraard ook de .Nero's. :9 Kosten waren totaal $106, dus ¤72. Is er nog kans dat de douane er belasting bij gaat rekenen?

quote:
heracles schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:39:
Ik heb net de MylarOne x3i besteld, weet iemand toevallig hoelang het duurt voordat je ze binnen hebt ongeveer? :)
Via Jaben.net?

Raymond wijzigde dit bericht 27-01-2008 22:00 (89%)

quote:
Boris Jeltsin schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:59:
[...]

Net ook een bestelling geplaatst, uiteraard ook de .Nero's. :9 Kosten waren totaal $106, dus ¤72. Is er nog kans dat de douane er belasting bij gaat rekenen?
Hoor verschillende verhalen. De meest recente verhalen zijn dat V-Moda op de pakbon zet dat het product een waarde heeft van $ 10,-, waardoor je de douane omzeilt.

Mijn Iphone is vandaag ook op de post gedaan vanuit de States, dus ik hoop ze tegelijktijd te ontvangen.

Ook het spammen van je V&A advertentie is niet de bedoeling

RoD wijzigde dit bericht 27-01-2008 22:16 (16%)

Canon 30D

Lees de topicwaarschuwing nog eens door

RoD wijzigde dit bericht 27-01-2008 22:26 (85%)

Canon 30D + Grip, Tamron XR Di II SP 17-50 2.8, Sigma 50-150 2.8, Canon 24-70 2.8L, Canon Speedlite 430 EX II - http://www.flickr.com/photos/pimhendriksen/

Reg. datum: 27 januari 2000

quote:
heracles schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:39:
<5 dagen bij mij (2x)

Reg. datum: 28 november 2004

Het aanschaffen van een goede set oordopjes is funest.

Ik heb hier (nog steeds :D) het eerste en destijds enige 4.1 surroundsetje voor PC's hangen: die Cambridge Soundworks FPS2000. (Anno 1998, en zo lang hangt het ook al hier. Het begint over een maand aan zijn 11de jaar :P) Ik heb dat altijd voldoende gevonden, maar sinds ik nu 2 tot 4 uur per dag naar die Shure SE210's zit te luisteren, is het FPS200-setje... "toch iets minder geworden".

Tevens ben ik "genoodzaakt" geweest om een flink aantal CD's te re-rippen. 128 kBit is toch wat weinig, hoewel het 10 jaar geleden voldoende was. Nu rip ik ze in 192-320 kBit VBR. (De minimale ratio is dus 192 kbps, met ruimte tot 320 kbps; het resulteert in MP3's van gemiddeld 256 kbps.) Jammer dat ik sommige CD's ondertussen niet meer heb. (Waarschijnlijk kwijtgeraakt na zolderopruiming :X) Nou ja, die haal ik wel weer "ergens" vandaan...

Tevens moet ik zeggen dat ik heel veel muziekstukken opeens volledig opnieuw ontdek qua detail. Ik vraag me af of dat nog veel beter zou worden met een dual-driver SE430 of zelfs triple-driver SE530.

Ik heb altijd heel veel muziek geluisterd, maar nooit extreem aandacht aan een audiosysteem besteed. Maar... oh nee... naast fotografie kan ik een audioverslaving niet gebruiken... damn :P

Katsunami wijzigde dit bericht 27-01-2008 23:10 (58%)

Bewezen diensten in het verleden garanderen geen consideratie in de toekomst.

Pagina: 1 2 3 4 ... 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: