Hoofdcategorieën
Topicacties

Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Pagina: 1 2 3 4 ... 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 06 juli 2005

Ik woon in ouderkerk aan de amstel, maar geloof mij, die se110 doppen wil je niet eens horen ;). De se210 heeft volgens mij echt een heel ander geluid, met meer sprankelende hoge tonen. Ik heb in reviews gelezen dat het bijna niets scheelt tussen de se110 en de se210, maar dat is dus wel zo. Jij praat over de ietwat scherpe hoge tonen van de se210 met de equalizer op neutraal. Als je bij de se110 de equalizer op neutraal zet, is het net zo dof als je bij gewone speakers de treble -10 doet ongeveer (kef cresta 2).

Ik probeer ze nu te verkopen voor 65 euro terwijl ik ze een week geleden heb gekocht voor 110 euro, of kan het dat je ze nog kan ruilen bij de site of bij sure zelf? De site is lapopshop.nl

Reg. datum: 28 november 2004

Oordopjes komen uit een blisterverpakking en die kunnen door de winkel niet meer worden ingepakt. Tevens zal er niemand zijn die gebruikte oordoppen uit de winkel wil hebben. Ze zullen ze niet terugnemen. (Ze wilden ook mijn D2 na 7 werkdagen niet terugnemen omdat hij gebruikt was, ondanks dat hij wel weer perfect ingepakt kon worden; mp3shop.nl trouwens, een zuster van laptopshop.nl. Ik heb mijn D2 met 50 euro verlies verkocht. Met ruzie, en de wet "Koop op afstand" had ik wel een omruil kunnen bevechten denk ik, maar ik had daar ECHT geen zin in. Ik heb andere dingen te doen.)

Betreffende de scherpe hoge tonen: ik luister veel instrumentale muziek, en in de hoge tonen vallen instrumenten zoals de blokfluit, panfluit, en de ultrasopraan viool. Een ultrasopraan viool moet een beetje "snerpen", maar hij mag niet "scheuren" zoals een electrische gitaar hoort te doen in de hogere tonen. Een panfluit dient in de hoge tonen "scherp" te klinken, maar niet op zo'n manier dat het "schel" wordt. Instrumenten als deze klinken erg "ijzerachtig" als de hoge tonen niet goed zijn. Bij de SE210 gaat dat allemaal goed.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Ik kan goed materiaal waarderen en ik weet wel wat ik hoor, maar ik ken de (officiële?) termen niet om geluiden en klanken te beschrijven :)

De SE110 zouden nauwelijks verschillen met de SE210 volgens reviews? Volgens de reviews die ik heb gelezen verschillen de SE210 nauwlijks van de sE310.... Er moet wel veel verschil zitten tussen de SE110 en WE210, want ze hebben zeer verschillende drivers. De 210 en 310 gebruiken dezelfde driver, al heeft de 310 een "tuned bass port" in aanvulling op de driver. Beats me... ik weet niet wat die TBP uitmaakt, maar nodig is het denk ik niet. De bass van de 210 is goed.

Misschien zijn jouw SE110's wel gewoon goed, maar vind je de soundsignature (het typische geluid van een set oordopjes) niet mooi. Dat is best mogelijk. Als je niet van bass houdt, koop je beter geen CX300. Vind je een dikke bass geweldig, dan zal de CX300 de ultieme luisterervaring kunnen zijn.

Katsunami wijzigde dit bericht 24-01-2008 08:50 (37%)

Bewezen diensten in het verleden garanderen geen consideratie in de toekomst.

Reg. datum: 02 november 2003

Gister bleef zo'n opzetstukje in m'n oor zitten :D
Betekent dat dat ik even nieuwe moet halen of moet ik gewoon wat voorzichtiger zijn bij het eruit halen?

Waarschijnlijk is de vatting van de sleeve slap geworden. Op mijn set zitten ze achterlijk vast. Ik ben bang om de driver eraf te breken als ik de sleeve verwijder (soms om schoon te maken). Ik heb zelfs één sleeve gesloopt in het begin omdat ik aan de foam trok; de binnenkant van de sleeve bleef op de driver zitten 8)7 Nu weet ik dat je gewoon hard in de sleeve kunt knijpen en dan kun je hem met een draaiende beweging verwijderen.

Als de sleeves te los zitten, kun je het beste een paar nieuwe halen. Hij zou eens zo in je oor terecht komen dat je hem er niet uit krijgt en bij de dokter langs moet; dat is gewoon lastig.

Reg. datum: 02 november 2003

Die vatting is ook wel slap geworden ja, trek hem er een stuk makkelijker vanaf dan eerst. Maar zo oud zijn ze nog niet.. 21 dagen om precies te zijn, is dat niet een beetje snel voor een siliconen opzetstukje?
Misschien dat ik ze er verkeerd afhaal als ik ze schoonmaak? Ik trek ze er gewoon als een lompe boer vanaf namelijk.

Whehe dat was gister ook al bijna zover. Met m'n pink kreeg ik em er niet meer uit, moest als een debiel op zoek naar een pincet :+

Ik kon van mijn Sennheiser ook de sleeves gewoon lostrekken, dus dat probeerde ik ook met de Shures. Ik was bang dat ik de driver zou afbreken als ik te hard in het dopje zou knijpen en dan zou draaien. Ik trok dus aan de sleeve, en scheurde op een gegeven moment het foam van het plastic buisje af. Toen had ik mijn Shure set net een half uur 8)7 (Ik wilde als eerste toch die extreem buitenaards uitziende tripple flanges proberen. Geen succes; ze passen niet in mijn oren. Het werkt alleen als ik de twee voorste ribbels eraf zou knippen, maar dan kan ik net zo goed een enkele sleeve gebruiken :+) Toch maar knijpen en draaien dan; dat werkte goed na een beetje oefening.

Ik haal de sleeves er niet elke dag vanaf. Ik maak ze gewoon even schoon met een brillendoekje. Alleen als er oorsmeer in de opening van de sleeve zit haal ik hem eraf.

Een flex sleeve krijg je met een pincet nog wel uit je oor, maar met een foamie kun je dat denk ik vergeten. Je hebt dan namelijk geen enkel punt om de foamie vast te pakken. De flex sleeve kun je pakken bij het stukje waarmee hij over de driver schuift; een foamie heeft dat niet, en vult bovendien je gehele gehoorgang. Als je zo'n sleeve helemaal in je oor duwt moet hij misschien operatief worden verwijderd, met een nijptang ofzo. (:+)

Katsunami wijzigde dit bericht 24-01-2008 09:48 (39%)

quote:
SjorsVN schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:25:
Wat betreft de kabels van Shure. Ik krijg binnenkort een 6e paar E4's terug na kabel breuk... Misschien dat het aan mij ligt hoor, maar goedkope Sennheisers van 15 euro heb ik al heel lang en gebruik ik vele malen intensiever dan de Shures en ze doen het nog perfect. Ik denk er nu dan ook over om ze te verkopen zodra ik het nieuwe setje E4's binnen heb.
Voor mij een reden om geen Shures meer te kopen. Al die narigheid en er zijn zoveel andere merken.
quote:
Raymond schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:24:
[...]

Ik ben heel benieuwd wat je daarvan gaat vinden. Ik ben ook verder aan het zoeken geslagen (mijn ebay plannetje van een paar posts geleden heb ik laten varen, ik verwacht dat het fakes zijn).

Intussen gaat mijn keuze tussen de JVC HA-FX300, de sony MDR-EX85SL en de Audio-Technica CK7. Ze zitten niet alle drie in dezelfde prijsklasse, dus niet alleen kwaliteit zal de doorslag geven.
Uiteraard zal ik dat hier laten weten. Het duurt nog ff voor ze er zijn, dus ik overweeg sterk om vandaag de Audio-Technica ATH-EW9 te gaan kopen. Dat zijn clip-ons. Mag ik mijn bevindingen daaromtrent - mocht ik ze kopen - in dit topic posten, of moeten ze idealiter bij de hoofdtelefoons?

quote: DeTinuxNL
er zijn zoveel andere merken.
Ja, maar veel van deze merken zijn in Nederland erg slecht verkrijgbaar...

Trouwens: het toch nog proberen met de Shues had niks te maken met moed. Het heeft meer te maken met het feit dat die set 150 euro kost en dat ik niet kon geloven dat ik de enige was met problemen ermee, gezien de erg lovende reviews. Daarom heb ik nog maar eens geprobeerd aan de hand van wat tips enzo. Met succes, deze keer :)

Trouwens, kan iemand mij vertellen hoe ik de kabel fatsoenlijk om mijn oor kan slaan? Ik wijs nu het oordopje 45 graden schuin omhoog, en sla de kabel achterover, over de oorschelp. De dopjes ziten dan wel wat beter en steviger omdat ze niet meer uitsteken. Echter, het enige dat voorkomt dat de kabel van mijn oor afspringt, bijvoorbeeld als ik mijn hoofd beweeg, is het oor van mijn bril. De kabel is nu tussen het oor van de bril en mijn hoofd geklemd, maar nog heb ik het gevoel dat hij eraf wil springen of onder mijn oor wil doorglippen.

Katsunami wijzigde dit bericht 24-01-2008 11:09 (37%)

Reg. datum: 01 juni 2005

Mijn Shure SE530PTH klinkt uitzonderlijk mooi tijdens het sporten. Alleen spijtig genoeg nooit voor lang. Na drie kwartier joggen en het bijbehorende zweet valt gewoon het geluid van de rechter speaker weg. Na een dag of drie speelt de hoofdtelefoon terug. Ik zal hem nu toch terug moeten sturen om van de garantie te kunnen genieten. Het draagcomfort is echt enorm goed. Zeker in combinatie met een iPod shuffle en de korte draad. Ik hoop dat ik hem niet te lang moet missen. Toch wel raar voor zo'n duur ding. Zijn er nog misschien nog mensen die dit probleem hebben met de Shure SE530. De meegeleverde afstandsbediening (PTH) is pure rommel. De batterijen vallen er telkens uit. Dus als je een Shure SE530 wil kopen koop dan zeker de PTH versie niet. Ik heb hem gekocht via EXPANSYS. Ik hoop nu maar dat de klantenservice goed. Eens testen ...

Ik heb nu de Shure SE210 op 3 manieren geprobeerd:

1: Op de "over het oor"-manier. Deze is prettig, zolang er enige spanning op de kabel gehouden kan worden. Dat moet je echter actief doen; zodra de spanning wegvalt, vertoont de draad de neiging om van het oor af te glippen. Bij teveel spanning is het niet prettig omdat de draad dan aan je oren trekt en je oren gaan wapperen als die van een olifant. Tevens voel ik de draden om mijn hoofd heen lopen, wat ik niet zo prettig vindt; het beperkt ook de bewegingsvrijheid van je hoofd. Naar links kijken zorgt voor een ruk aan de rechtse oordop en het risico dat de linkse draad van je oor valt. Tevens is het minder prettig als je een brildrager bent zoals ik: veel zut achter je oor. Deze manier heeft het minste last van microphonis, wat wel prettig is. Meestal zit ik echter stil in het OV, dus ik heb er sowieso weinig last van.

2. Met de kabel recht naar beneden heb ik het ook geprobeerd. Het draagt prettig, maar het indoen is wat lastig, omdat de driver niet in de richting van het oorkanaal wijst. Het indoen gaat dan wat raar, en de oordoppen zijn niet meer "teruggeklapt" op de oorschelp zoals bij methode 1. Ze steken dan een stukje uit je oren. Ze zitten daardoor ook nogal wiebelig en elke beweging van de draad merk je goed. Ondanks dat Shure aangeeft dat je de oordoppen op deze manier kunt dragen, zijn ze er duidelijk niet voor ontworpen.

3: Gedragen als manier 2, maar dan met de linkerkant in het rechter oor, en de rechterkant in het linkeroor: verkeerd om dus. Het zorgt ervoor dat de driver weer in het oorkanaal wijst bij het indoen, wat dus heel makkelijk gaat. De oordoppen zijn nu ook weer teruggeklapt tegen de oorschelp, ze wiebelen niet en zitten muurvast. Dat zijn dus twee voordelen van methode 1, gecombineerd met het voordeel van de klassieke kabelvoering (voor mij) van methode 2. Het nadeel is natuurlijk dat de stereo vereerd om wordt weergegeven. Ik zou het ideaal hebben gevonden als ik de oordoppen zo kon dragen; tot nu toe vind ik deze "verkeerd om" methode het prettigste zitten. Geen kabels over mijn oren, er wordt nergens aan getrokken, veel beweginsvrijheid met het hoofd en geen uitgestoken oordoppen. Ik krijg een beetje het gevoel dat de "over het oor"-methode meer marketing of mode is dan wat anders, afgezien van het voordeel van de verminderde microphonis. Echter, de omgekeerde stereo is de dealbreaker in deze methode.

Zaterdag ga ik iets proberen. Ik ga een verlengkabel kopen, en de jack eraf halen. Dan maak ik de draadjes los, en wissel ze om: links naar rechts, en andersom, en soldeer ze weer vast in de jack. Dan de jack dichtmaken/krimpkousen, en ik heb een "stereo reverse kabel". (Of ik koop de plug, de jack, en een stuk audiokabel van een meter en maak de kabel zelf. Nog beter zou zijn als zo'n kabel gewoon bestaat.) Zo wordt de stereo die met methode 3 wordt omgewisseld van kant weer teruggewisseld. Als ik die verlengkabel gebruik, kan ik de oordopjes op manier 3 dragen met de juiste stereoweergave. Ik denk dat deze verlengkabelmod van de SE210 voor mij de ideale set oordopjes maakt.

Het enige nadeel dat door deze kabelmod overblijft, is dat het logo "Shure" ondersteboven op de oordopjes staat, en als iemand erop zou letten, er een L en R staat op respectievelijk het rechter en linker dopje. Dat is echter cosmetisch, en het zal me eerlijk gezegd aan derrière roesten dat de aanduidingen niet correct zijn. Als de audio dat maar wel is, want die hoor ik, en naar aanduidingen zit ik niet te kijken tijdens het luisteren naar muziek :P

Katsunami wijzigde dit bericht 24-01-2008 23:22 (11%)

Dagen van gras, dagen van stro

quote:
Katsunami schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:13:
Ik heb nu de Shure SE210 op 3 manieren geprobeerd:

1: Op de "over het oor"-manier. Deze is prettig, zolang er enige spanning op de kabel gehouden kan worden. Dat moet je echter actief doen; zodra de spanning wegvalt, vertoont de draad de neiging om van het oor af te glippen. Bij teveel spanning is het niet prettig omdat de draad dan aan je oren trekt en je oren gaan wapperen als die van een olifant. Tevens voel ik de draden om mijn hoofd heen lopen, wat ik niet zo prettig vindt; het beperkt ook de bewegingsvrijheid van je hoofd. Naar links kijken zorgt voor een ruk aan de rechtse oordop en het risico dat de linkse draad van je oor valt. Tevens is het minder prettig als je een brildrager bent zoals ik: veel zut achter je oor. Deze manier heeft het minste last van microphonis, wat wel prettig is. Meestal zit ik echter stil in het OV, dus ik heb er sowieso weinig last van.

....
De SE530 heeft zo'n klein schuifje op de draden zitten die naar je gezicht toe kan trekken. Hierdoor worden de draden dichter bij je hoofd bij elkaar gehouden, wat er voor zorgt dat de kabel beter over je oor blijft zitten.

Als het goed is heeft de SE210, net als andere Shure dopjes, een 'memory-wire'. Dat wil zeggen dat na verloop van tijd de draad een beetje in de vorm blijft staan waarin je deze draagt.
Laat je de kabel overigens over je oor, over je rug een heen lopen? Of over je oor, en dan weer voorlangs?

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

quote:
Kanarie schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 01:01:
De SE530 heeft zo'n klein schuifje op de draden zitten die naar je gezicht toe kan trekken. Hierdoor worden de draden dichter bij je hoofd bij elkaar gehouden, wat er voor zorgt dat de kabel beter over je oor blijft zitten.
Dat heeft de SE210 ook, maar dat schuift dus naar beneden.

Ik ga ook eens proberen om de kabels over de oren te dragen, en een stukje tape van 1cm om de draden te draaien op het punt waar ik normaal het schuifje zou zetten. Dan kan ik het schuifje weer over de tape heen schuiven :) Het lastige is echter dat ik dat schuifje vrij strak moet aantrekken om de kabels echt te laten zitten. Dat ziet best achterlijk uit eigenlijk; alsof je jezelf gaat opknopen met de bekabeling.

Mijn nog te fabriceren optie 3 trekt me nog steeds het meest :)
quote:
Als het goed is heeft de SE210, net als andere Shure dopjes, een 'memory-wire'. Dat wil zeggen dat na verloop van tijd de draad een beetje in de vorm blijft staan waarin je deze draagt.
Laat je de kabel overigens over je oor, over je rug een heen lopen? Of over je oor, en dan weer voorlangs?
Ik draag de kabels voorlangs; over mijn rug is echt geen optie. Soms doe ik de hoofdtelefoon meerdere keren per uur af (op mijn werk bijvoorbeeld), en het is niet de bedoeling dat ik me half moet uitkleden om dat te kunnen doen :P Het kost al veel tijd om de dopjes in te doen met de draad over het oor. (Ongeveer 30 seconden voor mij inclusief het rollen van de foamie en het vasthouden van de dopjes, tegenover 2 seconden voor mensen met "gewone" oordopjes :P)

Katsunami wijzigde dit bericht 25-01-2008 01:13 (8%)

Loves Blue-eyess 4 ever
Reg. datum: 07 januari 2001

Beste mensen,

Ik heb eens zitten kijken in dit topic en voor zover ik kan zien heeft de Sennheiser CX400 wel een hele goede prijs/kwaliteit verhouding.

Nu wil ik vanmiddag op pad om een setje op te halen, maar ik heb eigenlijk geen enkel idee waar ik ze kan kopen.

Ik werk in Epe, dus heb de mogelijkheid om naar Zwolle te rijden, maar Apeldoorn is ook een optie, maar ik vrees dat ik zo lang moet zoeken dat tegen die tijd dat ik ze gevonden heb dat de winkels dicht zijn.

Is er iemand die me kan vertellen waar ik deze dopjes kan vinden? De Mediamarkt in Zwolle heeft ze volgens mij niet, maar dat weet ik niet zeker.

Ik hoor het graag, bij voorbaat vriendelijk dank!

EOS5DII + Grip|16-35L2.8II||24-70L2.8|70-200L2.8IS||50mm1.4|85mm1.8|430EXII|580EX|
Acc: 1.4+2.0x TCII | Cactus V4 1t+2r

De MediaMarkt hier in Heerlen stikt van de Sennheisers, vanaf de goedkoopste van 15 euro tot en met de CX400. (De 500 heb ik niet ertussen zien hangen.) Sennheiser en Philips maken hier in de MM ongeveer 80% van het aanbod uit. Ik zou dus eens een MediaMarkt proberen :)

Katsunami wijzigde dit bericht 25-01-2008 08:41 (8%)

Loves Blue-eyess 4 ever

quote:
Katsunami schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 08:40:
De MediaMarkt hier in Heerlen stikt van de Sennheisers, vanaf de goedkoopste van 15 euro tot en met de CX400. (De 500 heb ik niet ertussen zien hangen.) Sennheiser en Philips maken hier in de MM ongeveer 80% van het aanbod uit. Ik zou dus eens een MediaMarkt proberen :)
Bedankt voor je input, in Zwolle heb ik ze niet zien liggen, maar misschien heb ik niet goed gekeken. Mijn speler is een iAudio X5L met Rockbox, dus dat zit wel goed.

EOS5DII + Grip|16-35L2.8II||24-70L2.8|70-200L2.8IS||50mm1.4|85mm1.8|430EXII|580EX|

Mocht je ze niet vinden, dan kun je ze morgen in huis hebben als je ze voor 21:00 bestelt.

quote:
Katsunami schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 01:11:
[...]

Ik draag de kabels voorlangs; over mijn rug is echt geen optie. Soms doe ik de hoofdtelefoon meerdere keren per uur af (op mijn werk bijvoorbeeld), en het is niet de bedoeling dat ik me half moet uitkleden om dat te kunnen doen :P Het kost al veel tijd om de dopjes in te doen met de draad over het oor. (Ongeveer 30 seconden voor mij inclusief het rollen van de foamie en het vasthouden van de dopjes, tegenover 2 seconden voor mensen met "gewone" oordopjes :P)
Die zwarte foamies rol ik niet eens op voor ik ze in doe. Ik gebruik de kleine zwarte foamies, en die kan ik zo in doen.

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

quote:
Katsunami schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 01:11:
[...]

Dat heeft de SE210 ook, maar dat schuift dus naar beneden.
Geen last van.

Heb zelf de SE210 sinds gisteren, vooralsnog vind ik gewoon naar beneden voorlangs (dus niet achter het oor langs) met de kleinste zwarte foamies bij mij het prettigst en stevigst, niet wiebelig. Bevallen zo prima en het kost me echt geen 30 seconden om ze in te doen. Maar wellicht heb ik een apart oorkanaal ;-)
Achter het oor langs blijven ze bij mij niet lekker zitten.

xahmol wijzigde dit bericht 25-01-2008 15:09 (17%)

Dat laatste heb ik ook omdat de kabel altijd de neiging heeft om weg te springen en in combinatie met de poten van de bril is het ook niet altijd alles. Echter, ik vind het minder prettig dat de oordopjes uitsteken als ik de kabels voorlangs naar beneden doe. Daarom ga ik vanavond even bij de MediaMarkt een verlengkabel halen en eens met de jack prutsen zoals hierboven beschreven is en zien wat dat brengt :)

Het komt wel goed hier, voor de isolatie en geluidskwaliteit heb ik wel wat meer over (dan ik had gedacht) :P

Loves Blue-eyess 4 ever

Het zijn CX500's geworden van de mediamarkt. Ik vind echter de bass wel behoorlijk heavy, word dit nog minder of moet ik dit bij gaan regelen met de equalizer? Die heavy bass is bij veel nummers wel heel mooi, maar bij een CD van katie melua is het echt way over the top.

Geluid is wel enorm zuiver en gedetailleerd!

Walk away van Christina Aguilera gaat die bas wel heel lekker weer :)

Draai nu alleen nog maar FLAC, heb nog geen MP3 geprobeerd mijn m'n X5L

Fairy wijzigde dit bericht 25-01-2008 15:51 (53%)

quote:
Fairy schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:48:
Het zijn CX500's geworden van de mediamarkt. Ik vind echter de bass wel behoorlijk heavy, word dit nog minder of moet ik dit bij gaan regelen met de equalizer? Die heavy bass is bij veel nummers wel heel mooi, maar bij een CD van katie melua is het echt way over the top.

Geluid is wel enorm zuiver en gedetailleerd!

Walk away van Christina Aguilera gaat die bas wel heel lekker weer :)

Draai nu alleen nog maar FLAC, heb nog geen MP3 geprobeerd mijn m'n X5L
Dat wordt equalizen.

Sennheiser CX300/400/500 is gewoon erg bass-heavy.

Loves Blue-eyess 4 ever

quote:
Kanarie schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:53:
[...]

Dat wordt equalizen.

Sennheiser CX300/400/500 is gewoon erg bass-heavy.
OK dan is het goed, zou een beetje balen zijn als ik er later achter kom dat de CX400 voor mij veel beter zou zijn. Maar als ik zo naar de specs keek (mag nieeeee ;) ) was de CX500 beter :P

Maar wel wennen hoor, ik heb nu de doppen in maar ik hoor gewoon NIKS meer om me heen, straks begint er iemand tegen me te praten die denkt dat ik hem wel hoor enzo....

Reg. datum: 23 december 2006

Dit is voor mij (met bril) toch wel de pretigste manier van dragen:

http://www.hifi.com.tw/adm_static/reviews/images/es3/westone_es3inear_l.jpg

En dan het schuifje doorschuiven tot de kabel strak acher je hofd loopt. OZ kan de kabel flink wat spanningen verdragen zonder je oortjes uit te doen vallen of irritant te worden. Om dit helemaal te voorkomen kan je ook een handsfreeset clipje aan je draad bevestigen en dan aan je shirt clippen bijv.

Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz, iPhone 1gen 2.1.0fw, Q-tek C3 (te koop) Sony BT-DR30Q (te koop)

Canon 30D

Ik snap dat iedereen zo lirisch is over die CX300's van Senheisser. Men zegt dat het een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft. Ik vind persoonlijk de Sony EX82 en EX85 al veel beter klinken voor hetzelfde, of in het geval van de EX82, voor minder geld. Zo veel zuiverder en niet zo blikkerig. Iedere keer als ik die cx300 weer probeer van een vriend, ben ik weer erg tevreden met mijn EX85's. Pas op dat je geen nep dopjes van Ebay haalt, maar de echte voor wat meer geld dus! Ze moeten wel even ingespeeld worden. In het begin klinken ze al erg lekker, maar na verloop van tijd nog veel beter.

In ieder geval een aanrader als je zoekt naar dopjes van rond de 60 euro. Ik heb hiervoor ook de BOSE dopjes gehad en na 1 uur luisteren maar gauw weer ingepakt. Wat een troep is dat zeg. Dat ze daar 100euro voor durven vragen.

Heb ook een paar shures gehad, maar vond de Bass er van veel te weinig. Voor de rest klonk het wel prima. Was een setje van iets over de 100euro, geen idee meer welk type.

Ik ben erg benieuwd naar het geluid van de EX90 serie. Heb ze al 2 keer gekocht op ebay, maar bleken allebei gewoon fake te zijn. Van 1tje het geld terug gekregen, maar de ander was al snel gevlogen.

Wie heeft hier ervaring met de SONY EX90 dopjes?

NoStra wijzigde dit bericht 25-01-2008 20:56 (7%)

Canon 30D + Grip, Tamron XR Di II SP 17-50 2.8, Sigma 50-150 2.8, Canon 24-70 2.8L, Canon Speedlite 430 EX II - http://www.flickr.com/photos/pimhendriksen/

Reg. datum: 19 februari 2007

Onlangs de JBL 220's aangeschaft. Redelijk prijzig maar ik ben er zeer over te spreken. Had hiervoor de CX300's die nogal schade gevoelig waren en veel te veel bass hadden.

De 220's is zoals ik het kan horen goed uitgebalanceerd, heeft een mooi vol geluid met een goede maar niet overheersende bass. Ik vind ze het geld ten opzichte van de CX300 zeker waard.

Pagina: 1 2 3 4 ... 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: