Hoofdcategorieën
Topicacties

Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Pagina: 1 2 3 4 ... 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 last

Nieuw Topic

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

Raymond dit topic is dus niet bedoelt voor ervaringen met Ebayverkopers :) Daarvoor is er de reguliere feedback, en de feedback-forums. Bij laatstgenoemde kun je je vraag eens voorleggen.

Reg. datum: 27 januari 2000

quote:
DeTinuxNL schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:15:
Inmiddels heb ik mijn shure dopje opengemaakt. Ik heb ontdekt dat de draadbreuk IN het dopje zit, zeg maar tussen de driver en de opening. Helaas heb ik het niet meer aan de praat gekregen en dat solderen is toch niet één van mijn kerncompetenties. Dus dit is het einde van mijn Shure e2c. 8)7

(Gelijk maar een goedkoop alternatief besteld: de Audio-Technica CK7 voor 100 euro)
60¤ via bluetin, 79$ ccia audiocube....

quote:
mistraldk schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:56:
[...]

60¤ via bluetin, 79$ ccia audiocube....
Tsja, ik koop hem liever bij mijn hifi-dealer... zaterdag besteld, dinsdag daar en bij draadbreuk weet ik zeker dat ik direct een nieuwe krijg. Noem me maar conservatief :)

DeTinuxNL wijzigde dit bericht 20-01-2008 12:50 (4%)

Reg. datum: 28 december 2007

Check de eBay winkel van iDealSound. Gratis shipping wereldwijd, 9,56 per zakje sleeves/foamies.
[/quote]

Heeft iemand ervaring met iDealSound, ik heb er al veel van gehoord maar verkopen ze wel oortjes? Want er staat altijd ''0 products in this option'', of zoiets, bij al hun oortjes.

quote:
DeTinuxNL schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:15:
(Gelijk maar een goedkoop alternatief besteld: de Audio-Technica CK7 voor 100 euro)
Ik ben heel benieuwd wat je daarvan gaat vinden. Ik ben ook verder aan het zoeken geslagen (mijn ebay plannetje van een paar posts geleden heb ik laten varen, ik verwacht dat het fakes zijn).

Intussen gaat mijn keuze tussen de JVC HA-FX300, de sony MDR-EX85SL en de Audio-Technica CK7. Ze zitten niet alle drie in dezelfde prijsklasse, dus niet alleen kwaliteit zal de doorslag geven.
Reg. datum: 01 februari 2006

Ik heb een review gemaakt van de CX300-oortjes, misschien heeft iemand hier daar intresse in. De review is hier te vinden: http://tweakers.net/productreview/6109. Opmerkingen of vragen zijn ook welkom :).
Reg. datum: 13 april 2004

Al jaren luister ik met de standaard dopjes van mijn Sansa e130, dit beviel nooit echt top maar ik ben er nooit toe gekomen om ze te vervangen. Nu dat deze door kabelbreuk niet meer bruikbaar zijn, zal ik toch op zoek moeten.

Mijn budget ligt zo rond de 15 euro's. Volgens de topicstart zouden de MX400 dopjes een aanrader zijn, echter de topicstart is van 2006 en misschien zijn er wel nieuwe spelers in de low-end dopjes markt.
Zo zie je bijvoorbeeld overal de Philips SHE2610 dopjes. Is het nog steeds zo dat de Philips dopjes in het midden en hoge tonen bereik tekort schieten?

quote:
Katsunami schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 16:17:
Verkopen zij deze dan ook voor 149 euro? Dat lijkt me eigenlijk wel sterk. Ik kan vanuit mijn werk even bij een Mediamarkt langsrennen, maar ik verwacht eigenlijk geen Shures of andere high(er)-end merken daar te vinden. Zelfs op internet zijn 100+ euro oordopjes nogal lastig te vinden in Nederland.
De MM Amsterdam Arena verkoopt Shure doppen in hun iPod store, in de MM Utrecht verkopen ze ze niet. Hangt dus helemaal vanaf welke MM je bent.
Reg. datum: 28 november 2004

quote:
xahmol schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:38:
De MM Amsterdam Arena verkoopt Shure doppen in hun iPod store, in de MM Utrecht verkopen ze ze niet. Hangt dus helemaal vanaf welke MM je bent.
De status van de verzending met UPS door de Apple Store staat op "Afgeleverd", dus ik hoop dat ik een setje oordopjes vind als ik straks thuis kom :) Ik schrijf wel een korte review over de CX300 die ik nu gebruik, en over een klein weekje ofzo een review van de SE210 als vergelijking.

Bewezen diensten in het verleden garanderen geen consideratie in de toekomst.

OK, hier is mijn review van de Sennheiser CX300. Het zijn voor mij de perfecte oordopjes, als ze een Y-kabel zouden hebben. De isolatie is OK, maar had iets beter gekund. Ik ga eens op zoek of er kleine foam sleeves voor de Sennheisers bestaan.

Dan nu de review van de Shure SE210. De isolatie is hetzelfde als de Sennheisers als ik de rubber flex sleeves gebruik. De isolatie met de foam sleeves is beter: dat reduceert het geluid met ongeveer de helft. Echter, ze dragen gaar. Past me niet en doet pijn in mijn oren, met ALLE sleeves. Door de knik in de driver voel ik de rand van de sleeve in mijn oor. Zelfs de kleinste foam sleeves hebben hier last van. Het beste zijn nog de grootste foam sleeves, maar het draagcomfort is dan bij mij ook nihil, al was het maar omdat ik het gevoel heb een matras in mijn hoofd te hebben. Het inbrengen van de Shure SE210 is extreem lastig tegenover de CX300, in elk geval voor mij.

Over de geluidskwaliteit hoef ik het niet te hebben; die van de CX300 is voor mij goed genoeg. Voor een verbetering daarvan had ik de Shures niet gekocht, maar naar wat ik ervan heb gehoord, is het geluid goed. Ik heb het niet zeer uitgebreid met dat van de CX300 vergeleken omdat ik nu schrale huid in mijn oren heb.

Eerste indruk van de SE210: niet het geld waard voor mij, al was het maar omdat de dopjes gewoon NIET fatsoenlijk in mijn oren passen met geen enkele combinatie van de sleeves van Shure. Erg veel leergeld moet ik zeggen. De SE210 gaat na 4 uur gebruik het internet op. Doe eens een serieus bod per mail ofzo. Van de opbrengst ga ik een Sennheiser CX500 set halen; ook wel bekend als de "verbeterde CX300, maar dan met Y-kabel". Damn, had ik dat maar meteen gedaan. Uiteindelijk heb ik lang tussen deze twee getwijfeld.

Erg jammer, ik had heel hoge verwachtingen van oordopjes van 150 euro, maar de goedkopere Sennheisers zitten gewoon lekkerder in mijn oren. Links de middelgrote sleeve, rechts de kleine; al sinds de eerste dag voel ik ze niet eens meer als ze een kwartiertje in mijn oren zitten. Ik denk dat de knik in de driver voor mij een dealbreaker is betreffende het comfort.

Katsunami wijzigde dit bericht 21-01-2008 22:21 (9%)

Weet je zeker dat je ze geen tweede kans wilt geven. Het inbrengen van de dopjes en het vinden van de juiste seal is natuurlijk erg lastig. Misschien helpen een paar betere foamies? Er zijn diverse soorten, naar wat ik heb begrepen onder meer olijfkleurige. Bij het inbrengen van de foamies moet je ze helemaal oprollen, zodat ze dun zijn, dan in je oren doen zodat de foamies uitzetten in je oren.

Werkt dat allemaal niet, dan zou ik eerst proberen de koop op afstand te ontbinden op grond van Boek 7 BW. Weet je niet hoe je daaraan moet beginnen, mail me dan even en ik zal kijken wat ik voor je kan doen.

Misschien is het de moeite waard dan te wachten op de Sennheiser IE6 (voor bassheads) of de IE7 (voor 'trebleheads').

Sterkte in ieder geval. 150 euro is veel geld..

Wachtend op de Asus UL80 ...
Reg. datum: 02 februari 2006

quote:
StyleWarz schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:14:
Al jaren luister ik met de standaard dopjes van mijn Sansa e130, dit beviel nooit echt top maar ik ben er nooit toe gekomen om ze te vervangen. Nu dat deze door kabelbreuk niet meer bruikbaar zijn, zal ik toch op zoek moeten.

Mijn budget ligt zo rond de 15 euro's. Volgens de topicstart zouden de MX400 dopjes een aanrader zijn, echter de topicstart is van 2006 en misschien zijn er wel nieuwe spelers in de low-end dopjes markt.
Zo zie je bijvoorbeeld overal de Philips SHE2610 dopjes. Is het nog steeds zo dat de Philips dopjes in het midden en hoge tonen bereik tekort schieten?
Ik heb een paar dagen geleden ook nieuwe oordopjes gekocht: de Sennheiser MX 460 (volgens mij de opvolger maar dat weet ik niet zeker), voor 15 euro. Ik gebruikte ook altijd een door een 'gratis' gekregen oordopjes, wat ik eigenlijk niet heel erg vond. Alleen ook ik had een kabelbreuk en wilde wel eens iets beters dan zo'n gratis oordopjes. Apart gekochte oordopjes schijnen namelijk beter te zijn. (Heb er nog een boel liggen hier thuis. :9) Ik ben niet zo'n expert op het gebied van geluid en had ook geen behoefte om mijn hele portemonnee leeg te gooien voor wat oordopjes. Dus heb ik deze Sennheiser MX 460 genomen.
Genoeg, gepraat, de oordopjes. Ik heb even deze MX 460 vergeleken met andere oordopjes die ik hier thuis had liggen (o.a. een Ipod oordopjes) en ben tot de conclusie gekomen dat het geluid wel iets beter is, maar het verschil (voor mij althans) niet heel groot is. (Alhoewel het ook aan mijn muziekspeler zou kunnen liggen dat de kwaliteit van het geluid niet zo hoog is.) De bas hoor ik iets beter en ze zijn iets beter geïsoleerd. Hij heeft wel een asymmetrische kabel en geen Y-kabel. Je krijgt er twee van die kussentjes bij en dat is alles. Ik weet niet hoe duurzaam ze zijn want ik heb ze pas een paar dagen.

Er zijn ook nog goedkopere varianten zoals de MX 160 en de MX 360, zie voor meer info: de website van Sennheiser

Edit:
De MX 400 heeft trouwens wel een oprolding: klik
en de MX 460 niet: klik

Regeneration wijzigde dit bericht 21-01-2008 23:58 (5%)

Stem op Tweakers.net!

PES 2010 gearriveerd en nu nog de Asus UL80 ...

quote:
DeTinuxNL schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:22:
Weet je zeker dat je ze geen tweede kans wilt geven. Het inbrengen van de dopjes en het vinden van de juiste seal is natuurlijk erg lastig. Misschien helpen een paar betere foamies? Er zijn diverse soorten, naar wat ik heb begrepen onder meer olijfkleurige. Bij het inbrengen van de foamies moet je ze helemaal oprollen, zodat ze dun zijn, dan in je oren doen zodat de foamies uitzetten in je oren.

Werkt dat allemaal niet, dan zou ik eerst proberen de koop op afstand te ontbinden op grond van Boek 7 BW. Weet je niet hoe je daaraan moet beginnen, mail me dan even en ik zal kijken wat ik voor je kan doen.

Misschien is het de moeite waard dan te wachten op de Sennheiser IE6 (voor bassheads) of de IE7 (voor 'trebleheads').

Sterkte in ieder geval. 150 euro is veel geld..
Als eerste: de koop op afstand ontbinden is niet mogelijk, omdat ik het artikel niet in de originele verpakking terug kan sturen. Tevens is tijdens het testen een van de foam sleeves (een van de middenmaten) defect gegaan; het plastic buisje is over de driver blijven zitten. De set is dus niet meer compleet, omdat er nog maar 3 middelste maten foamies bij zitten en niet 4. (En alle horrorverhalen over de blisterverpakking zijn waar: ik heb een stanleymes moeten gebruiken om de verpakking open te krijgen.) Ik ga ervan uit dat de Apple Store die dopjes zelfs niet in de "afkoelperiode" terug gaat nemen vanwege bovenstaande zaken, naast het feit dat ze zijn gebruikt. Ik denk dat het niet eens de moeite loont om het te proberen, al kan ik allicht een e-mail naar de Apple Store sturen.

Die tweede kans hebben ze vanmorgen gehad. Ik heb geprobeerd om de oordopjes op de "manier van ontwerp" te dragen, door de kabel om mijn oor te slaan. Dat vind ik, zoals ik al dacht, ook onprettig. Ik moet dan met het rubber "schuifje" veel spanning op de kabel zetten, waardoor ik de kabel continu aan mijn oren voel trekken. Het is ook niet handig in combinatie met een bril. (Daarnaast geeft het me het gevoel dat ik erbij loop als Dombo met een gigantisch stel flaporen.)

Het gevoel van de dopjes in de oren wordt wel wat beter, moet ik zeggen. Het voelt echter nog steeds helemaal niet prettig aan; de foamies maken de huid in mijn oren schraal en als ik de rubber sleeves gebruik, voel ik de rand veel te erg, vanwege de knik in de driver. Tevens is de isolatie dan niet beter dan de Sennheiser CX300, en dat is JUIST waarom ik andere dopjes overwoog.

Het dragen van de dopjes op de "klassieke" manier is bijna onmogelijk, omdat de driver niet in je oor past als je de dopjes normaal positioneert. Stop je de driver wel normaal in je oor, dan steken de dopjes op een nogal vage manier uit.

De enige echt "juiste" manier om deze dopjes te dragen is dus over het oor, omdat de driver met behulp van de knik op deze manier in je oor past én de dopjes niet uitsteken. Ik heb echt het gevoel dat de "over het oor"-manier en dit ontwerp van de oordopjes meer mode c.q. marketing is, dan echt een toevoeging aan het draagcomfort. Mijn CX300 van 39 euro stop ik "gewoon" in mijn oren. Het zijn ronde dopjes, de driver staat recht, en de sleeve reikt tot aan het dopje. Als ik deze 5 minuten in heb, voel ik ze niet eens meer.

Vanmorgen heb ik de SE210 in de trein geprobeerd met de kleinste foamies (opgerold, in mijn oor gestopt, met de kabel over het oor). Het geluid is subliem; het midden is minder dof en de hoge toonhoogten zijn minder schel dan bij de CX300. Echter, na een half uur werd het gewoon pijnlijk voor mij om die oordoppen in te houden. Ik had een schurend gevoel in de gehoorgang, ik voelde de kabel constant rond mijn oren... na een half uur was het een -verademing- om die oordopjes uit te doen, en dat is niet de bedoeling. Ik denk dat ik gewoon niet de juiste oren heb voor dit ontwerp, want de reviews zijn stuk voor stuk laaiend enthousiast erover.

Ik vind het wel erg jammer, want de geluidskwaliteit is duidelijk beter dan die van de CX300. Eigenlijk wil ik een CX300 met Y-kabel en de geluidskwaliteit van de SE210. Ik hoop dat de CX500 dat gaat brengen; wellicht ga ik ook nog kijken/wachten op de IE6/IE7, als ze een ontwerp hebben met een halfrond dopje en rechte driver.

Ergo: hier zit iemand die zeer teleurgesteld is in het draagcomfort van deze, voor mijn doen, achterlijk dure oordoppen. Het zou echter best kunnen dat het aan mij of aan de constructie van mijn oren of gehoorgang ligt in combinatie met het "over het oor"-ontwerp van de kabel. Dat is de beste manier van dragen, maar ik vind dat gewoon niet prettig. Erg jammer, want de geluidskwaliteit bevalt me wel. (En betreffende de "zorgen" over de bass: die kunnen de kast in, want de bass is meer dan voldoende bij deze dopjes.)

Over die 150 euro kom ik wel heen; de oordopjes worden nog wel verkocht, vroeg of laat. Wie het eerst komt, het eerst maalt. Degene die weet wat hij wil en die weet wat dit voor oordopjes zijn, die neemt ze wel. Er kunnen immers andere sleeves op als je de mijne (ontsmette) per se niet wilt gebruiken.

PS: Zijn er foamies te krijgen voor de CX300/CX500? Dat zou denk ik voor mij de beste oplossing zijn: een CX500 met hele kleine foamies.

Edit: Grrr. Eigenlijk vertik ik het om het op te geven met deze oordopjes, al was het maar vanwege de prijs en het goede geluid. Ik denk dat de irritatie komt door het "geschuur" van de foaies. Kan ik ergens foamies kopen die nog een tikkeltje kleiner zijn dan de kleinste die bij de SE210 worden geleverd, en die een stukje zachter zijn? Als ze goedkoop zijn, hoeft er niet eens een coating ofzo op te zitten, dan vervang ik ze wel 1x per maand of 2 maanden. Dan koop ik wel 20 paar in een keer, via eBay ofzo.

Edit 2: Negeer mij maar even ofzo. Ik ga me denk ik even schamen ergens; ik heb de oordopjes nog een 3de kans gegeven en ze in een vlaag van verstandsverbijstering minder diep ingestoken, met de kleinste foamies. Comfortniveau +250% ofzo... het is nog niet perfect, maar wel stevig verbeterd. Misschien gaat het nog iets worden hier. (Zelfs met de kabel over het oor, als het ding wil blijven zitten, heet dat.) Het gaat in elk geval al een stuk beter; het is niet meer pijnlijk. Als ik de kabel voorlangs wil dragen en niet over mijn oor, dan gaat dat het beste als ik het linker- en rechterdopje omwissel.... dat zal te maken hebben met de knik van de driver.

Katsunami wijzigde dit bericht 22-01-2008 11:48 (17%)

Hey, lees nu pas je bericht. Op head-fi.org staan een aantal manieren om foamies te modden, al weet ik niet of dat met deze ook gaat. Ze zijn niet heel duur, dus misschien kan je het proberen.

Het ontwerp van de shures heb ik nooit begrepen, omdat het duidelijk ondoordacht is. De kabels van die shures gaan altijd kapot, iedereen heeft er klachten over. Toch bewonder ik je moed. Misschien kun je je vraag op head-fi stellen. Je mag daar, anders dan hier, over alles gewoon een topic starten dus je kan het daar even proberen. En anders: sterkte met je koop. Je verkoopt ze vast, want ze zijn erg gewild.

Reg. datum: 23 december 2006

quote:
Katsunami schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 08:57:
[...]

Ik moet dan met het rubber "schuifje" veel spanning op de kabel zetten, waardoor ik de kabel continu aan mijn oren voel trekken. Het is ook niet handig in combinatie met een bril. (Daarnaast geeft het me het gevoel dat ik erbij loop als Dombo met een gigantisch stel flaporen.)
Das wennen ik heb mij oortjes met een metaalstukje in de kabel achter mn oren, met n bril. En de kabels zijn zo dun dat je oren echt niet verder uit gaan staan dan normaal (of je oren moeten al dichtbij het hoofd zitten, of er zijn al flaporen aanwezig :P)

Het trekken aan je draad kan je voorkomen door zon handsfreeset clipje er aan te doen en die aan je hemd, shirt of jasje bevestigen.

Fff tips tussendoor.

Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz, iPhone 1gen 2.1.0fw, Q-tek C3 (te koop) Sony BT-DR30Q (te koop)

pinkproject.nl

quote:
DeTinuxNL schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:02:
Hey, lees nu pas je bericht. Op head-fi.org staan een aantal manieren om foamies te modden, al weet ik niet of dat met deze ook gaat. Ze zijn niet heel duur, dus misschien kan je het proberen.

Het ontwerp van de shures heb ik nooit begrepen, omdat het duidelijk ondoordacht is. De kabels van die shures gaan altijd kapot, iedereen heeft er klachten over. Toch bewonder ik je moed. Misschien kun je je vraag op head-fi stellen. Je mag daar, anders dan hier, over alles gewoon een topic starten dus je kan het daar even proberen. En anders: sterkte met je koop. Je verkoopt ze vast, want ze zijn erg gewild.
Maak jij me ff onzeker; ik heb zojuist de Shure SE530 PTH ontvangen.
Tot nu toe geen enkel negatief puntje ontdekt. Ook niet zo raar, ik heb ze net een half uurtje uitgeprobeerd.

"I've always been mad.
I know I've been mad, like the most of us are.
Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Spekkies

Reg. datum: 19 november 2001

quote:
DeTinuxNL schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:02:

Ondoordacht? 8)7

Denk je dat ze hun top model bij Shure eventjes in een paar dagen ontwerpen ofzo?

quote:
Outlandos schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:30:
[...]

Ondoordacht? 8)7

Denk je dat ze hun top model bij Shure eventjes in een paar dagen ontwerpen ofzo?
Nee, maar wel dat hun bekabeling zuigt. Meerdere dealers, waaronder mp3man.nl hebben mij gezegd dat ze modellen van shure vaak terugkrijgen omdat er iets mankeert aan de kabels. Op head-fi lopen momenteel de volgende topics over kabels met een breuk (deze kun je eenvoudig vinden door te zoeken op cable!). (De eerste zin van het eerste topic dat ik lees begint al met: "While there is a lot of talk here at Head-Fi about the faulty cables that the Shure E500/SE530 are built with, I have done some searching, and there is no talk about possibly recabling the IEMs so that it isn't a reoccurring issue.")

http://www.head-fi.org/fo...-i-need-your-help-287409/
http://www.head-fi.org/forums/f4/recable-shure-se530-283727/
http://www.head-fi.org/fo...ent-poll-pic-link-285751/
http://www.head-fi.org/fo...0-e530-cable-poll-248730/
http://www.head-fi.org/fo...ked-wire-my-e500s-286369/
http://www.head-fi.org/fo...nt-qs-type-cables-284815/
http://www.head-fi.org/fo...reaking-need-help-267266/
http://www.head-fi.org/forums/f6/recabling-my-e2cs-280471/

Natuurlijk beschikt niemand hier over harde cijfers en daarom moeten wij ons behelpen met wat giswerk ab exemplo, maar het vermoeden dat er iets mis is met de bekabeling van shure wordt niet zonder meer weersproken door het algemene gegeven dat een gerenommeerd merk goed nadenkt over zijn productontwerp.

quote:
Zondagskindje schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:25:
[...]

Maak jij me ff onzeker; ik heb zojuist de Shure SE530 PTH ontvangen.
Tot nu toe geen enkel negatief puntje ontdekt. Ook niet zo raar, ik heb ze net een half uurtje uitgeprobeerd.
Haha, nou de kans dat ze je shures terugnemen bij een kabeldefect is nogal groot... ze zijn bekend met het probleem. Bovendien kun je er nu extra voorzichtig mee omgaan en wellicht gebeurt er met de jouwe niets :)

Ik denk dat het wel zal meevallen met de kabeldefecten. De kabels van de SE210 zijn ongeveer 18.7x (ofzo) zwaarder gebouwd dan die van de CX300. Die laatsten gaan ook niet bij de vleet defect. Ik denk dat het een "hoge bomen vangen veel wind"-idee is. Ik krijg op mijn werk ook gigantische hoeveelheden defecte apparatuur terug van verschillende fabrikanten, maar de hoeveelheid niet-defecte apparaat is nog veel gigantischer.

Mijn eerdere rant was trouwens nogal ongeoorloofd. Ik heb per toeval iemand gevonden op mijn werk die al langer ervaring had met de SE210 en die heeft me wat tips gegeven die goed werken, met name: "Het is niet nodig om dat ding tot aan je hersens in je oor te steken." Dat had ik al ontdekt. In elk geval lijkt de fout toch bij mij zelf te liggen en heb ik mijn eerste gare ervaring aan mezelf te danken.

Tevens moeten de zwarte foam sleeves echt een rolletje worden als je ze oprolt; doe je dan niet en maak je er een soort blokje van, zoals ik in het begin, dan krijgen ze scherpe randjes vanwege de coating. Op het moment gebruik ik links de grootste foam, en rechts de middelste. Rechts moet ik uitkijken; mijn gehoorgang is in het rechteroor iets smaller, maar wel dieper. Daar schuilt in elk geval het gevaard dat ik het dopje te ver in het oor steek. Misschien ga ik links ook wel over op de middenfoam; nu voelt het toch wat te dik/opgevuld aan.

Voorover dragen met de kabel op de klassieke manier is in elk geval mogelijk; de dopjes voelen in je oren wat "wiebelig" aan (ook een reden waarom ik ze te ver stak: ik was de Sennheisers gewend die nauwelijks uitstaken), maar ze zitten echt muurvast met die foams.

In elk geval, ik ben al een flink stuk tevredener. (Ik heb ook de nogal impulsief uit pure frustratie geplaatste advertenties weer ingetrokken.) Binnenkort schrijf ik wel een echte(re) review.

edit: DeTinuxNL: de problemen met de bekabeling die ik zie zijn vooral met de oudere E500 IEMs en met een paar oudere E2C's. Ik mag hopen dat Shure van zijn fouten leert, en dat de SE-serie beter is bekabeld.

Katsunami wijzigde dit bericht 23-01-2008 01:28 (8%)

Reg. datum: 28 december 2007

Dit topic is niet bedoelt voor shopervaringen.

RoD wijzigde dit bericht 23-01-2008 18:25 (70%)

Reg. datum: 06 juli 2005

quote:
Katsunami schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 01:18:
Ik denk dat het wel zal meevallen met de kabeldefecten. De kabels van de SE210 zijn ongeveer 18.7x (ofzo) zwaarder gebouwd dan die van de CX300. Die laatsten gaan ook niet bij de vleet defect. Ik denk dat het een "hoge bomen vangen veel wind"-idee is. Ik krijg op mijn werk ook gigantische hoeveelheden defecte apparatuur terug van verschillende fabrikanten, maar de hoeveelheid niet-defecte apparaat is nog veel gigantischer.

Mijn eerdere rant was trouwens nogal ongeoorloofd. Ik heb per toeval iemand gevonden op mijn werk die al langer ervaring had met de SE210 en die heeft me wat tips gegeven die goed werken, met name: "Het is niet nodig om dat ding tot aan je hersens in je oor te steken." Dat had ik al ontdekt. In elk geval lijkt de fout toch bij mij zelf te liggen en heb ik mijn eerste gare ervaring aan mezelf te danken.

Tevens moeten de zwarte foam sleeves echt een rolletje worden als je ze oprolt; doe je dan niet en maak je er een soort blokje van, zoals ik in het begin, dan krijgen ze scherpe randjes vanwege de coating. Op het moment gebruik ik links de grootste foam, en rechts de middelste. Rechts moet ik uitkijken; mijn gehoorgang is in het rechteroor iets smaller, maar wel dieper. Daar schuilt in elk geval het gevaard dat ik het dopje te ver in het oor steek. Misschien ga ik links ook wel over op de middenfoam; nu voelt het toch wat te dik/opgevuld aan.

Voorover dragen met de kabel op de klassieke manier is in elk geval mogelijk; de dopjes voelen in je oren wat "wiebelig" aan (ook een reden waarom ik ze te ver stak: ik was de Sennheisers gewend die nauwelijks uitstaken), maar ze zitten echt muurvast met die foams.

In elk geval, ik ben al een flink stuk tevredener. (Ik heb ook de nogal impulsief uit pure frustratie geplaatste advertenties weer ingetrokken.) Binnenkort schrijf ik wel een echte(re) review.

edit: DeTinuxNL: de problemen met de bekabeling die ik zie zijn vooral met de oudere E500 IEMs en met een paar oudere E2C's. Ik mag hopen dat Shure van zijn fouten leert, en dat de SE-serie beter is bekabeld.
Heb jij de treble ook flink flink omhoog moeten gooien, of hebben de se210's wel een fatsoenlijke treble? Ik heb mijn se110 nu namelijk op allerlei mp3 spelers getest en ik krijg er nog geen ''sprankelend hoog'' uit. De hoge tonen klinken nog niet half zo goed als die van m'n kef cresta 2 speakers, terwijl deze toch echt niet zo duur zijn. Ik luister echt veel liever naar m'n speakers dan naar m'n shures, omdat de beleving dan ook veel groter is. Alles lijkt veel groter, terwijl dit juist bij deze shures het geval zou moeten zijn. Het liefst zou ik deze verkopen en de q jays kopen. Ik verwachtte waarschijnlijk te veel van de oordoppen, maar geef toe: Als overal staat dat shure oordoppen balanced zijn, dan geloof je dat toch niet, in ieder geval niet bij de se110. Zonder equalizer zijn deze doppen altijd dof, helemaal vergeleken de sennheiser cx300, welke dan wel wat sneller schel worden.

Ik ben er dus nog steeds niet uit, maar als dit niet verbeterd, weet ik wel dat ik een miskoop ben begaan.

EDIT: Het is dus toch waar over de treble, iets schokkends te lezen hier:

By comparison, SE110 is a very mid- and bass-skewed earpiece, with a flatter, less dynamic presentation of audio; assuming that they fit your ears, Apple’s earbuds actually sound better on both the highs and the lows, particularly the highs, making music sparkle and come to life.

SOEDARKMASTER wijzigde dit bericht 23-01-2008 23:28 (5%)

Reg. datum: 23 februari 2005

Wat betreft de kabels van Shure. Ik krijg binnenkort een 6e paar E4's terug na kabel breuk... Misschien dat het aan mij ligt hoor, maar goedkope Sennheisers van 15 euro heb ik al heel lang en gebruik ik vele malen intensiever dan de Shures en ze doen het nog perfect. Ik denk er nu dan ook over om ze te verkopen zodra ik het nieuwe setje E4's binnen heb.

Reg. datum: 05 juli 2004

quote:
SjorsVN schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:25:
Wat betreft de kabels van Shure. Ik krijg binnenkort een 6e paar E4's terug na kabel breuk... Misschien dat het aan mij ligt hoor, maar goedkope Sennheisers van 15 euro heb ik al heel lang en gebruik ik vele malen intensiever dan de Shures en ze doen het nog perfect. Ik denk er nu dan ook over om ze te verkopen zodra ik het nieuwe setje E4's binnen heb.
Het zelfde had ik toen ook gedaan. Na kabelbreuk m'n 'nieuwe' E2C direct verkocht. Nu gebruik ik al een tijdje tevreden de UE SF5 Pro. Deze bevallen echt prima, volgende target/upgrade wordt een custom setje, maar dat wordt nog even sparen.

quote:
SOEDARKMASTER schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:16:
Heb jij de treble ook flink flink omhoog moeten gooien, of hebben de se210's wel een fatsoenlijke treble?
Ik hoef niets in te stellen op de MP3-speler. Het geluid is zeer goed. De Creative ZEN is niet neutraal als je de equalizer uitzet; hij heeft een kleine boost in de bas, en de middentonen zijn niet helemaal "vlak", zeg maar. Ze zijn wat dieper qua klank. De hoge tonen zijn goed scherp, maar niet schel of schreeuwerig.

Echter, als ik de equalizer aanzet, dan is het geluid helemaal plat, van bass tot en met treble. Alle tonen zijn even hard, zoals het "hoort" als de oordopjes neutraal zijn (en dat zouden de Shures moeten zijn). Ook dan is het geluid erg goed en hoef ik niks te boosten als ik dat niet wil, maar ik vind het perfect platte geluid niet zo naar mijn smaak.

Met de equalizer hoef ik echter niet te knoeien; ik vind het geluid van de ZEN in combinatie met de SE210 het prettigst als alle geluidsaanpassingen zoals bassboost en equalizer uit staan. Ik vind de eigen geluidssignature van de ZEN dus prettig om te horen, zoals hierboven omschreven.

Op de CX300, die een HEEL krachtige bassboost heeft (te krachtig, bij nader inzien) zette ik de equalizer wel op neutraal, om de eigen bassboost van de ZEN ongedaan te maken, en schroefde ik de trebles wel een tikje omhoog. (+1 en +2 voor respectievelijk de 4de en 5de slider; max is dacht ik 10, maar dat moet ik even nakijken.)
quote:
Ik heb mijn se110 nu namelijk op allerlei mp3 spelers getest en ik krijg er nog geen ''sprankelend hoog'' uit. De hoge tonen klinken nog niet half zo goed als die van m'n kef cresta 2 speakers, terwijl deze toch echt niet zo duur zijn. Ik luister echt veel liever naar m'n speakers dan naar m'n shures, omdat de beleving dan ook veel groter is. Alles lijkt veel groter, terwijl dit juist bij deze shures het geval zou moeten zijn. Het liefst zou ik deze verkopen en de q jays kopen. Ik verwachtte waarschijnlijk te veel van de oordoppen, maar geef toe: Als overal staat dat shure oordoppen balanced zijn, dan geloof je dat toch niet, in ieder geval niet bij de se110. Zonder equalizer zijn deze doppen altijd dof, helemaal vergeleken de sennheiser cx300, welke dan wel wat sneller schel worden.
Het spijt me dat je een slechte geluidservaring hebt. Over de SE210 kan ik niet oordelen; op de ZEN is het geluid gewoon heel erg goed, en ligt het in een andere klasse dan dat van de CX300. Beter gebalanceerde bass, vollere middentonen (bij de CX300 waren deze wa dof), en scherpere hoge tonen zonder dat ze schel worden.

Ondertussen gebruik ik de middengrote foams en draag ik de oordopjes klassiek, met de kabel recht naar beneden. Het inbrengen gaat nu perfect; de schraalheid in mijn oren is gefixt (lang leve een speldepunt Nivea crème in de nacht), en als ik de SE210 in doe, zitten na 3 minuten mijn gehoorgangen potdicht en de oordoppen muurvast. Gevolg: de isolatie is ongeveer perfect als de muziek aan staat, en dat hoeft niet eens hard te zijn. Een langsrijdende vrachtauto op 2 meter afstand? Die hoor je niet. Als je deze doppen op straat draagt en niet uitkijkt, blijf je compleet kapot onder een 10-tonner voor je weet wat er is gebeurd. Ondanks dat de gehoorgang is opgevuld en de dopjes serieus vast zitten, voel ik na een minuutje of 10 niet eens meer dat ik ze draag (behalve dan als ik aan de kabel trek ofzo).

Ik ben op het moment "a very happy camper", en heel blij dat ik mijn advertentie heb ingetrokken. 150 euro is een achterlijk bedrag voor oordopjes, voor mij. (330 gulden, eerste mp3-speler, en 2de set dopjes...) Ze zijn het echter wel zwaar waard geweest.
quote:
Ik ben er dus nog steeds niet uit, maar als dit niet verbeterd, weet ik wel dat ik een miskoop ben begaan.
Dat zou erg jammer zijn.
quote:
EDIT: Het is dus toch waar over de treble, iets schokkends te lezen hier:

By comparison, SE110 is a very mid- and bass-skewed earpiece, with a flatter, less dynamic presentation of audio; assuming that they fit your ears, Apple’s earbuds actually sound better on both the highs and the lows, particularly the highs, making music sparkle and come to life.
Het hangt zéér af van de mp3-speler en de muziek. Ik heb heel veel gelezen dat de bass van de SE210 "slap" is en sommigen noemen het "non-existent". Toch heb ik de gok maar genomen, vanwege de isolatiecapaciteiten van de SE210. Zelfs met de equalizer op neutraal is de bass van de SE210 goed. De bassboost van de ZEN versterkt echter niet de bass; hij drukt de middentonen. Ik vind deze optie dus niet de moeite waard; bassboosten via de equalizer werkt beter en klinkt mooier, mocht je dat willen.

Ik zal de oordopjes morgen eens in een computer op het werk steken en in een iPod van een paar collega's. Ik vraag me af waar je woont; ik word wel nieuwsgierig om die SE110's zelf eens te horen, want ook deze heb ik overwogen.

Katsunami wijzigde dit bericht 24-01-2008 00:43 (6%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: