Hoofdcategorieën
Topicacties

Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Pagina: 1 2 3 4 ... 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 02 mei 2004

Ik heb vanmorgen de cx 400 besteld. Hiervoor had ik de cx 300 maar die zijn kapot gegaan (fiets ongelukje 8)7 ) Mijn ervaring met in-ear oordopjes zijn zo goed dat ik dus weer voor de sennheiser cx ben gegaan. Enige nadeel is toch het snel kwijtraken van de sleeves. Mijn ervaring heeft me geleerd dat de medium dopjes het beste bij mij passen. Daarom dacht ik eraan om deze vast te lijmen of iets dergelijks, ik hoef ze immers toch niet te verwisselen. Kan ik dit zomaar doen of kom ik nou met een heel slecht idee?

Reg. datum: 15 februari 2005

quote:
Gimbooze schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:09:
Heb vanavond de Mylarone X3i's binnengehad :)
M'n eerst in-ear setje dus 't is nog wel even wennen.. Die dubbele dingetjes lijken tot nu toe wel het lekkerst te zitten.
Kan het trouwens dat ik de linker wat dieper dan de rechter inkrijg?

Hier nog ff wat foto's :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Natuurlijk. Zelfs je linker- en rechteroor zijn niet gelijk aan elkaar.
quote:
stimpy-NL schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 15:08:
Ik heb vanmorgen de cx 400 besteld. Hiervoor had ik de cx 300 maar die zijn kapot gegaan (fiets ongelukje 8)7 ) Mijn ervaring met in-ear oordopjes zijn zo goed dat ik dus weer voor de sennheiser cx ben gegaan. Enige nadeel is toch het snel kwijtraken van de sleeves. Mijn ervaring heeft me geleerd dat de medium dopjes het beste bij mij passen. Daarom dacht ik eraan om deze vast te lijmen of iets dergelijks, ik hoef ze immers toch niet te verwisselen. Kan ik dit zomaar doen of kom ik nou met een heel slecht idee?
Ik vind het een goed idee en ga het zelf ook een keer doen. Gewoon een klein drupje doorzichtige lijm en er kan niets mis gaan lijkt me. Misschien wel opletten met bepaalde soorten lijm (denk aan die soorten die bijv. piepschuim helemaal oplossen).

De topicgenerator is kapot. Doneer nu 5 euro per maand en geef de HK een kans op overleven!

Dagen van gras, dagen van stro

quote:
DeTinuxNL schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:15:
Hallo iedereen,

Advies is wat ik zoek en de zoekfunctie hierboven heeft het me nog niet echt kunnen geven. Na eerst 9 maanden tevreden Shure e2c gebruikt te hebben ben ik na de tweede kabelbreuk bij normaal gebruik maar "teruggestapt" op een Sennheiser PX200. Ik wil weer iets kleiners en ik heb vorige week een stel Bose in-ear earphones op de proef gehad om te kijken of deze echt zo slecht waren als men zei. En dat waren ze... totaal geen hoog, een troebel midden. Wel erg veel laag.

Ik heb nu maar besloten dat het beter is voor echte kwaliteit te gaan en vroeg me af of iemand ervaring heeft met de LiveWires Custom Fit In-Ear Monitors. Ik twijfel tussen deze en een stel q-jays. Het gaat om akoestische muziek (klassieke muziek en jazz (solo piano of piano, bas en gitaar)). Per se mogen ze niet bass heavy zijn...

Alle hulp is welkom, want voor een arme student blijft het wel veel geld...
Voor ervaringen met de Livewires zul je waarschijnlijk alleen op HeadFi terecht kunnen. Ik heb begrepen dat ze absoluut niet bass-heavy zijn (minder bass dan je E2c bijv.)

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

« '-_-' »

dfkt heeft gisteren een uitgebreide CrossRoads MylarOne X3i & XBi review op anythingbutipod.com geplaatst. Aanrader! :)

Raar dat die de XBi's net zo geweldig lijkt te vinden als de X3i's of XB's. Uit de bevindingen van Skillz en mezelf hier blijkt dat ze toch niet zo super zijn als daar wordt gezegd.

De topicgenerator is kapot. Doneer nu 5 euro per maand en geef de HK een kans op overleven!

Heeft iemand ervaring met dit bedrijf? www.freqonline.com. Custom earphones vanaf 89,99 dollar klinkt te goed om waar te zijn en het drie driver-model is maar 189,99 dollar...

Edit:
Op Head-Fi is er een thread over. Hier is ie (bij post 151 begint de CEO van het bedrijf met het beantwoorden van 15 pagina's vragen, die verder weinig interessant en speculatief zijn).

DeTinuxNL wijzigde dit bericht 05-01-2008 06:37 (105%)

Reg. datum: 05 juli 2004

Zo! Dat zijn nette prijzen. Maar even in de gaten houden dacht ik zo. Een stuk goedkoper dan een custom setje van UE zoals de 5/7/10/11 Pro. Afwachten hoe de reviews zullen zijn.

Misschien vervangers voor mijn UE SF5 Pro ;)

/edit

April 2008, komt de Music Makers line uit. Met detachable kabels, en diepere fit, dan moet je professionele molds laten maken. De Music Lovers lijn, kun je een setje krijgen zodat je zelf molds kun maken.

Ik houd het topic op headfi in de gaten :).

borstel wijzigde dit bericht 05-01-2008 09:52 (47%)

MacBook Pro 15" / 2.4Ghz C2D / 4GB / 160GB / 8600M GT 256MB + iPhone 3G 16GB + Nikon D100

Ja ben alvast benieuwd naar de music makers-lijn, maar dat klinkt te goed om waar te zijn. Overigens mag je alleen in de VS zelf je molds maken.

Waar zou je molds kunnen laten maken? Kan dat bij een zaak als Beter Horen?

Reg. datum: 10 maart 2003

Is het mogelijk dat de nieuwe Sennheiser IEM's worden opgenomen in de lijst van Outlandos (Outlandos in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8")? Ik zie hier enkel een weinig aan persoonlijke ervaringen en één gequote middellange review van ergens op het internet, maar meer is er hier niet te vinden. Het is alsof De Groten in deze thread hun bestaan negeren en enkel praten over Shure en dergelijke. Of is het terecht dat er meer over die merken gesproken wordt dan over Sennheiser als het gaat om IEM's?

Graag zou ik een zo wijd mogelijk beeld hebben van wat goed is en wat niet. Ik weet trouwens ook dat de CX400 - mijn huidige eerste keus - op eBay vrij goedkoop staat, maar ik denk niet dat ik het wil riskeren om een zogezegd echt paar te laten afkomen van Hong Kong of van waar ze ook mogen komen. Ik kom van een CX300 en was er vrij verknocht aan, tot de kat besloot om de draadjes door te bijten ... nadat ik besloot de oortjes niet deftig weg te bergen.

Reg. datum: 02 mei 2004

Koop je dopjes NIET op ebay of marktplaats, ik heb hier een tijd geleden de cx 300 besteld, deze bleken FAKE!! Dus laat je niet verleiden door de lage prijs!! koop je oordopjes gewoon via een webshop in de pricewatch, of in een 'echte' winkel.

Tweakers Vraag & Aanbod zal waarschijnlijk ook nog wel ok zijn. (Als er al oordoppen tekoop zijn.)

Over Sennheiser gesproken... hoe goed zijn de CX95 voor iemand voor wie weinig bas een pré is? Ik kan weinig reviews vinden...

Beatport is my...
Reg. datum: 11 oktober 2006

quote:
stimpy-NL schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:51:
Koop je dopjes NIET op ebay of marktplaats, ik heb hier een tijd geleden de cx 300 besteld, deze bleken FAKE!! Dus laat je niet verleiden door de lage prijs!! koop je oordopjes gewoon via een webshop in de pricewatch, of in een 'echte' winkel.
Nuanceer alsjeblieft je uitspraak een beetje, want op deze manier is het namelijk onzin. Ik heb mijn oordoppen gehaald bij een 100% feedback user met meer dan 800 stemmen, waarvan een overgroot deel over de Sennheiser CX300/400 serie ging. Ik heb 'persoonlijk' contact gehad en ben pas op bestelling overgegaan nadat ik dit topic doorgenomen had en erachter kwam dat meer mensen hem bij deze user besteld hadden en het bleek dat ze echt/genuine/OMG4REAL waren.

heaven.

quote:
DeTinuxNL schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:00:
Over Sennheiser gesproken... hoe goed zijn de CX95 voor iemand voor wie weinig bas een pré is? Ik kan weinig reviews vinden...
Alle Sennheiser CX's hebben behoorlijk veel bass, dus waarschijnlijk ook deze.
hardcore_bass in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" dus. :+

Saturnus wijzigde dit bericht 05-01-2008 20:43 (12%)

Reg. datum: 23 december 2006

quote:
DeTinuxNL schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:11:
Ja ben alvast benieuwd naar de music lovers lijn, maar dat klinkt te goed om waar te zijn. Overigens mag je alleen in de VS zelf je molds maken.

Waar zou je molds kunnen laten maken? Kan dat bij een zaak als Beter Horen?
Er is naar mijn mening geen audiocien in Nldi ealeen de molds voor je maakt, waarom zouden ze, zodat jij goedkoop ergens anders je inear kan laten makne..

Iemand anders heir wel ervaring mee? Ik weet wel dat het hier bij de Schoonenberg niet kon. (kon toen via ebay ultimate ears op maat kopen)

Maar waarom neem je dan geen Voicetronic VT serie. Goedkoper dan op maat gemaakte, zelfde feeling, uiterlijk en drivers en scheelt je een klauw geld.

Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz, iPhone 1gen 2.1.0fw, Q-tek C3 (te koop) Sony BT-DR30Q (te koop)

quote:
musiqman schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:13:
[...]

Er is naar mijn mening geen audiocien in Nldi ealeen de molds voor je maakt, waarom zouden ze, zodat jij goedkoop ergens anders je inear kan laten makne..
In Beverwijk zit Kloes, uitbater van onder meer www.inears.nl. Daar kun je een niet nader genoemd merk UM1 kopen (Westone wellicht) voor 120 euro exclusief BTW. Op maat gemaakte dopjes zijn 115 euro exclusief btw, waardoor de UM1 op maat gemaakt 279,65 zijn. De UM2 (dual driver) is dan 315, en wordt inclusief op maat gemaakte dopjes ¤ 511,70. Dat is ver buiten mijn budget. Zij zijn ook audicien en maken zelf de impressie van je oren.

Als jurist in wording heb ik altijd moeite met (Nederlandse) bedrijven die maar 6 maanden garantie geven en de kabels exonereren, omdat ze daarmee onder een (wettelijke) plicht uitkomen en ik heb geen zin om moeilijk te doen bij een draadbreuk (bij Shure is dit al eens gebeurd en ik ben erg netjes op mijn spullen).

Maar het zou toch goedkoper moeten kunnen dan 115 euro exclusief BTW.

Bedankt voor die tip over VoiceTronic, dat merk kende ik nog niet echt. Het ziet er echter uit als andere IEM-oorstukjes. Maar ik ga eens op onderzoek uit!

DeTinuxNL wijzigde dit bericht 05-01-2008 17:45 (6%)

Reg. datum: 09 oktober 2004

quote:
DeTinuxNL schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:00:
cx95 is veel minder bass dan de cx400 en cx500, de cx95 is meer voor klassieke muziek, (heb contact gehad met sennheiser)

Hier moet ik nog iets invullen
Reg. datum: 23 maart 2003

Ik heb mijn Denon AH-C551 binnen gekregen. Ziet er heel netjes uit allemaal. De in-ears zijn voorzien van een Y-kabel en er is een handig doosje meegeleverd om ze in te bewaren. Op het moment ben ik ze in aan het laten spelen met behulp van pinknoise. Zodra dit klaar is zal ik mijn bevindingen hier met jullie delen. Ze zien er in ieder geval een stuk degelijker uit dan mijn Sennheiser CX300.

|Specs Peeceetje| + Apple Macbook 2,0 Ghz, 1 GB RAM, 80 GB HDD

quote:
hardcore_bass schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 20:12:
[...]

cx95 is veel minder bass dan de cx400 en cx500, de cx95 is meer voor klassieke muziek, (heb contact gehad met sennheiser)
Dank je... ga ik ook eens naar kijken.
quote:
ZoRr0 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:31:
Ik heb mijn Denon AH-C551 binnen gekregen. Ziet er heel netjes uit allemaal. De in-ears zijn voorzien van een Y-kabel en er is een handig doosje meegeleverd om ze in te bewaren. Op het moment ben ik ze in aan het laten spelen met behulp van pinknoise. Zodra dit klaar is zal ik mijn bevindingen hier met jullie delen. Ze zien er in ieder geval een stuk degelijker uit dan mijn Sennheiser CX300.
Ik ben ook heel benieuwd naar deze (en de AH-C751). Dus kom maar op met die review!

« '-_-' »

En toen was Sennheiser weer helemaal back in business :
Sennheiser is launching its “Professional” headphone series at the CES 2008 — a range that benefits from all the stage experience Sennheiser has acquired over the years. The ear-canal phones IE 6, IE 7 and IE 8 offer the greatest attenuation with unparalleled sound quality in the portable sector — an advantage for anyone who likes to listen to music with as much precision and detail as possible.
Ongetwijfeld een stuk duurder dan de CX serie.
Reg. datum: 28 november 2004

Dat mag ik hopen; Sennheiser heeft altijd bekend gestaan als een topmerk op hoofdtelefoongebied, maar op het gebied van in-ears lijken ze zich tot nu toe alleen nog maar in het low-end begeven te hebben.

Bewezen diensten in het verleden garanderen geen consideratie in de toekomst.

Wauw! Die IE8 kun je de bas nog aanpassen. Ik heb net Sennheiser gebeld... de IE7 gaat ongeveer 200 euro kosten, de IE8 ongeveer 300 euro, inclusief BTW (dus 167 en 251 ex btw) Ben vergeten te vragen naar de IE6. De IE6 en IE7 worden in Maart, de IE8 in April verwacht.

Ik kan niet wachten. Ik denk dat ik hier maar voor ga, want ik heb geen idee waar ik die LiveWires op maat kan laten maken nu beide audiciens hebben gezegd dat ze er niet meewerken.

getfirefox.com
Reg. datum: 02 februari 2002

Als ze net zo goed zijn als IE, sla ik de 6 en de 7 af. Die geven de input namelijk weer op een manier die vaak in niks lijkt op de standaard :+

Reg. datum: 07 januari 2008

Ik heb al ruim een jaar Bose InEar oordoppen. Geweldige kwaliteit, en superfijne bas tonen. Helaas is er ééntje defect gegaan na een interne draadbreuk. Bose deed niet moeilijk, en binnen twee weken lag er een nieuw setje op de mat. De nieuwe versie heeft een lekker klein plugje, en de earpats zitten beter vast. Enige nadeel is een idioot zwart-wit gestreept snoertje... Voor de rest topdoppen!

Reg. datum: 12 mei 2000

quote:
Queetnie schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:41:
Ik heb al ruim een jaar Bose InEar oordoppen. Geweldige kwaliteit, en superfijne bas tonen. Helaas is er ééntje defect gegaan na een interne draadbreuk. Bose deed niet moeilijk, en binnen twee weken lag er een nieuw setje op de mat. De nieuwe versie heeft een lekker klein plugje, en de earpats zitten beter vast. Enige nadeel is een idioot zwart-wit gestreept snoertje... Voor de rest topdoppen!
Mag ik vragen wat voor doppen je nog meer in je bezit hebt gehad?

Palm IIIc, Palm M500, Palm M505, Palm Tungsten E, Palm Tungsten E2, Palm Tungsten T, iPaq 3640, Qtek 8310, iPaq rx3715, Qtek S200, HTC P4350, HTC S710, HTC Diamond, iPhone 3G

Pagina: 1 2 3 4 ... 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: