Hoofdcategorieën
Topicacties

Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Pagina: 1 2 3 4 ... 128 129 130 131 132 133 134 135 136 ... 141 142 143 144 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 20 januari 2003

Ik heb ook wel eens dat m'n dopjes uitgaan, zeker als ik om me heen kijk. Dat komt bij mij alleen niet door te kleine sleeves, maar omdat het snoertje zo'n irritante 'anti-slip' afwerking heeft. Hij plakt als het ware aan m'n kleding vast. Gelukkig nu minder last van, mijn winterjas heeft een paar fijne borstzakken waar m'n MP3speler in kan. Wel zal ik bij de aanschaf van een nieuwe set doppen er op letten dat er een gewoon snoer aan zit.

Luchtkoeling is voor brommers -- Spekjes

getfirefox.com
Reg. datum: 02 februari 2002

Maar ze vallen er dus niet uit: je trekt ze eruit doordat ze aan je jas vastzitten.

Reg. datum: 19 november 2002

quote:
duncanvdlinden schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:19:
[...]

Hmm en sinds dat ik de crossroads 3xi's heb vind ik de sennheisers zelfs geen bas meer hebben, die x3i's kunnen echt dreunen, dat tezamen met beter geluid, zijn het echt topdingen.
Heb je de X3i ingespeeld ? merk je verschil voor en na het inspelen ?
Ik heb ook de X3i en hoewel ze nog niet ingespeeld zijn vind ik het geluid erg goed.
Ik luister meer met mijn XB op de bouw en dit geluid is erg goed. de X3i probeer ik zuiver te houden.
Mijn ervaring is dat de X3i evenveel bas geeft als de XB maar de hogere tonen beter zijn.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Reg. datum: 19 januari 2003

Ik wil ook een paar goede oordopjes kopen. Heb tot nu toe altijd van die standaard Sony dingen gehad, maar het wordt nu toch echt tijd voor iets goeds waar ik een paar jaar mee kan doen. Ik heb er een paar op het oog:

- Shure SE310 / SE530 (de eerste is al veel te duur, de tweede wil ik het niet over hebben, maar goed, als je het goed wilt doen...)
- Audio-Technica ATH-EC700ti (zien er vooral heel erg cool uit, kwaliteit ervan weet ik eigenlijk niet)
- V Moda Vibe (zien er cool uit, beter betaalbaar dan de Shure's, nog steeds goede kwaliteit wat ik er van lees, maar de draad eraan is volgens velen erg onhandig (stug))
- Sennheiser CX500 (erg betaalbaar, geen accessoires - is er eigenlijk veel verschil tussen de 300 en 500 serie?)

Ik zag in dit topic heel weinig over de Audio-Technica dopjes, kent iemand ze?
quote:
madm schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:34:
Alleen nu viel mij vanochtend op dat er echt totaal geen bas uit de oortjes komt. Ook ben ik bang dat ik de verkeerde Sleeves heb gekocht (Moest het op de gok doen, heb Small genomen.. ben beng dat ik Medium nodig moet gaan hebben).

Nu las ik ook al wel dat er wel wat meer "problemen" zijn met bas uit de E3's. Zou het aan het feit kunnen liggen dat ik de verkeerde sleeves heb? Of zouden de oortjes eventueel nog ingespeeld moeten worden (Vriend heeft ze amper gebruikt). Lijkt me stug dat zulke prijzige oortjes zo weinig bas weergeven. Heb een keer de oortjes van Bose getest en dat was een wereld van verschil (en prijs)
Ik lees net op Cnet dit:
quote:
Like all the in-ear phones we've tested, the Sennheiser CX 300 won't produce any bass at all unless its soft silicon ear tips form an airtight seal inside your ear canals.
Bron: Cnet

Met andere woorden, fix eerst die sleeves, want dat zal waarschijnlijk op dit moment je grootste probleem zijn.

Are you not informed? Is that because of your attitude? - Visit kryz.org

Tweak-City met ons mee!

Reg. datum: 26 oktober 2006

Ik heb gisteren Creative's EP-630's mogen ontvangen. Het indoen lijkt toch even wennen, maar dat gaat wel lukken. Elke keer gaat al beter. Nu heb ik enkel nog een vraag over het inspelen.

Waar kan ik mijn oordopjes het beste laten inspelen?
Ik heb een iPod Nano 3G waarop ik de dopjes kan laten inspelen, maar ik heb ook een fatsoenlijke versterker (Luxman) hier staan die natuurlijk beter klinkt dan de iPod.
Wat is het beste apparaat om de dopjes op te laten inspelen? Maakt het uit waarop je ze laat inspelen eigenlijk? Het lijkt me niet handig als de oordopjes niet meer goed klinken op de iPod omdat ik ze op de versterker heb laten inspelen.

La Marmotte
Reg. datum: 21 mei 2004

Helaas hebben mijn Creative 630's het een tijdje geleden af laten weten. Ik luister nu met standaard Philips dopjes van een euro of 9 maar wil eigenlijk weer fatsoenlijke doppen. Nu maak ik behoorlijk intensief gebruik van mijn dopjes, dat wil zeggen dat ze het geen 4 maanden volhouden zonder draadbreuk.

Ik heb het afgelopen jaar al dopjes van Koss gehad en dus de Creatives. Deze hadden een betrekkelijk dunne draad. Nu ben ik dus op zoek naar een stel nieuwe in-ear dopjes in de range 20-40 euro. In dit topic zijn al genoeg dopjes voorbijgekomen die mij wel aanspraken. Nu is mijn vraag: welke dopjes kan ik het beste nemen met het oog op de levensduur en degelijkheid? Alvast bedankt en fijne kerst ;)

Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.

Dagen van gras, dagen van stro

quote:
Robinair schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 12:06:
Ik heb gisteren Creative's EP-630's mogen ontvangen. Het indoen lijkt toch even wennen, maar dat gaat wel lukken. Elke keer gaat al beter. Nu heb ik enkel nog een vraag over het inspelen.

Waar kan ik mijn oordopjes het beste laten inspelen?
Ik heb een iPod Nano 3G waarop ik de dopjes kan laten inspelen, maar ik heb ook een fatsoenlijke versterker (Luxman) hier staan die natuurlijk beter klinkt dan de iPod.
Wat is het beste apparaat om de dopjes op te laten inspelen? Maakt het uit waarop je ze laat inspelen eigenlijk? Het lijkt me niet handig als de oordopjes niet meer goed klinken op de iPod omdat ik ze op de versterker heb laten inspelen.
EP630's hoef je niet in te spelen. Het verschil dat mensen beweren te horen tussen voor/na inspelen is puur psychologisch of gewenning aan het nieuwe geluid.
Het maakt al helemaal niet uit of je de dopjes op versterker/ipod laat inspelen. Op Head-Fi heb ik eens een topic gelezen over iemand die op zoek was naar lossless encoded 'pink noise' omdat hij hiermee z'n headphones beter in kon spelen dan 320Kbit mp3 'pink noise'. 8)7

Overigens is je iPod nano prima in staat deze dopjes aan te sturen. De EP630's zijn namelijk makkelijk aan te sturen. Mocht je ooit een zware full-size headphone aan je nano willen koppelen kun je altijd nog een simpele portable headphone versterker kopen ;)
Dat je een fatsoenlijke versterker (voor speakers) hebt wil overigens niet zeggen dat de headphone-out hiervan ook een fatsoenlijke output zal geven, dit is nogal eens een verwaarloosd component.

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

« '-_-' »

quote:
Kryz schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 09:19:
- V Moda Vibe (zien er cool uit, beter betaalbaar dan de Shure's, nog steeds goede kwaliteit wat ik er van lees, maar de draad eraan is volgens velen erg onhandig (stug))
De draad van de nieuwe Vibes (met fabric wire) is perfect, erg duurzaam en geen microphonics. Stug zou ik ze niet willen noemen.
Reg. datum: 23 februari 2005

quote:
Janusz schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:34:
Nu ben ik dus op zoek naar een stel nieuwe in-ear dopjes in de range 20-40 euro. In dit topic zijn al genoeg dopjes voorbijgekomen die mij wel aanspraken. Nu is mijn vraag: welke dopjes kan ik het beste nemen met het oog op de levensduur en degelijkheid? Alvast bedankt en fijne kerst ;)
Crossroads Mylarone X3i of Sennheiser CX300. ;)

quote:
Kanarie schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:55:
[...]

EP630's hoef je niet in te spelen. Het verschil dat mensen beweren te horen tussen voor/na inspelen is puur psychologisch of gewenning aan het nieuwe geluid.
Het maakt al helemaal niet uit of je de dopjes op versterker/ipod laat inspelen. Op Head-Fi heb ik eens een topic gelezen over iemand die op zoek was naar lossless encoded 'pink noise' omdat hij hiermee z'n headphones beter in kon spelen dan 320Kbit mp3 'pink noise'. 8)7

Overigens is je iPod nano prima in staat deze dopjes aan te sturen. De EP630's zijn namelijk makkelijk aan te sturen. Mocht je ooit een zware full-size headphone aan je nano willen koppelen kun je altijd nog een simpele portable headphone versterker kopen ;)
Dat je een fatsoenlijke versterker (voor speakers) hebt wil overigens niet zeggen dat de headphone-out hiervan ook een fatsoenlijke output zal geven, dit is nogal eens een verwaarloosd component.
Bij een Luxman uit 1978 is daar wél aan gedacht, de headphone-out :9 . Waarom hoeven de dopjes niet in te spelen, als daar in de topicstart wél aan dacht aan wordt besteed. Het klinkt dus als een persoonlijke kwestie. De één zegt dat het nut heeft, de ander zegt dat het enkel gewenning is. Ik heb de dopjes nu twee keer ingedaan en er kwam niet zo'n goed geluid uit. Daarom ben ik ze nu al 4 uur aan het 'inspelen'. Ik weet niet of het iets helpt, maar ik zal vanavond 'verslag doen' :) . Gewenning is dan namelijk uitgesloten.

Edit: Ik heb ze net eens aangesloten op de versterker. Dat is toch wel een flink verschil. Hoge tonen komen veel beter uit en alles klinkt helderder. Dan hoor je plots de kwaliteit van de iPod, maar wat wil je ook verwachten van zo'n klein ding tegenover een Dolbyrotzooi-loze versterker. Ik zal ze maar op de versterker even laten spelen.

Robinair wijzigde dit bericht 25-12-2007 15:57 (9%)

pinkproject.nl

Is er iemand die de Westone um3 gaat aanschaffen wanneer deze leverbaar zijn?
Ik heb niet meer dan EUR.300,= over voor goeie oordoppen.
Zullen deze oordoppen de moeite waard zijn om even te wachten?

"I've always been mad.
I know I've been mad, like the most of us are.
Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Spekkies

quote:
Zondagskindje schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 17:07:
Is er iemand die de Westone um3 gaat aanschaffen wanneer deze leverbaar zijn?
Ik heb niet meer dan EUR.300,= over voor goeie oordoppen.
Zullen deze oordoppen de moeite waard zijn om even te wachten?
De Westone 3 had al maanden geleden uit moeten komen. Er schijnen wat problemen te zijn geweest met de pre-productie samples die eerst opgelost moesten worden. Of de uiteindelijke exampleren de moeite waard zullen zijn is dus afwachten.

De directe concurrentie is de Shure SE530 en de UE Triple Fi 10 Pro. Beiden zijn geweldige doppen, dus de UM3 zal echt goed moeten zijn om een kans te maken.

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

La Marmotte

quote:
miranon schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 15:03:
[...]

Crossroads Mylarone X3i of Sennheiser CX300. ;)
En hebben we het dan over oortjes met stevige draden, en dan even niet naar de goede geluidskwaliteit kijken. Want anders haal ik gewoon die Creatives van Bol.com, vind ik opzich prima behalve de draad.

Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.

quote:
Janusz schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 23:31:
[...]

En hebben we het dan over oortjes met stevige draden, en dan even niet naar de goede geluidskwaliteit kijken. Want anders haal ik gewoon die Creatives van Bol.com, vind ik opzich prima behalve de draad.
X3i heeft dikkere kabel als de voorgaande X3.
En geluid is super.
Ik zit met de XB nu wat meer als een maand op de bouw te werken en kabel heeft al heel wat snokken te verduren gehad, en speelt nog perfect.

quote:
Dan hoor je plots de kwaliteit van de iPod, maar wat wil je ook verwachten van zo'n klein ding tegenover een Dolbyrotzooi-loze versterker. Ik zal ze maar op de versterker even laten spelen.
Mijn Meizu M6 speelt nogthans glashelder en die is ook zo klein.
Apple staat gewoon niet bekend om zijn super geluidskwaliteit.

pinkproject.nl

quote:
Kanarie schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 18:15:
[...]

De Westone 3 had al maanden geleden uit moeten komen. Er schijnen wat problemen te zijn geweest met de pre-productie samples die eerst opgelost moesten worden. Of de uiteindelijke exampleren de moeite waard zullen zijn is dus afwachten.

De directe concurrentie is de Shure SE530 en de UE Triple Fi 10 Pro. Beiden zijn geweldige doppen, dus de UM3 zal echt goed moeten zijn om een kans te maken.
Ik heb gelezen dat ze in de eerste week van maart leverbaar worden.
Ik hoop dat ik me tot die tijd kan inhouden om toch geen andere te kopen...

"I've always been mad.
I know I've been mad, like the most of us are.
Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Spekkies

Nou, de EP-630's hebben 12 uur ingespeeld, zonder een merkbare verbetering. Zoals Kanarie al zei werkt het inspelen voor geen meter. Het geluid van de Creative oordopjes kan ik niet echt goed noemen. De bas is veel te veel aanwezig en de hoge tonen komen niet goed naar voren. Terwijl ik een liedje luisterde op de iPod met mijn oordopjes (EQ uit), hoorde ik ook nog eens vervorming optreden wanneer het volume in de muziek iets harder werd. (op 1/4de volumesterkte van de iPod).
Het voelt toch een beetje als een miskoop.

Reg. datum: 15 februari 2005

Wat had je hiervoor?

De topicgenerator is kapot. Doneer nu 5 euro per maand en geef de HK een kans op overleven!

quote:
Robinair schreef op woensdag 26 december 2007 @ 12:05:
Nou, de EP-630's hebben 12 uur ingespeeld, zonder een merkbare verbetering. Zoals Kanarie al zei werkt het inspelen voor geen meter. Het geluid van de Creative oordopjes kan ik niet echt goed noemen. De bas is veel te veel aanwezig en de hoge tonen komen niet goed naar voren. Terwijl ik een liedje luisterde op de iPod met mijn oordopjes (EQ uit), hoorde ik ook nog eens vervorming optreden wanneer het volume in de muziek iets harder werd. (op 1/4de volumesterkte van de iPod).
Het voelt toch een beetje als een miskoop.
Wat voor vervorming heb je het over? Het kan zijn dat de bass in een nummer nu gewoon te zwaar klinkt waardoor het lijkt alsof er vervorming is. Het is mijn ervaring dat deze dopjes namelijik een groot volume kunnen produceren zonder te vervormen (volumes die je eigenlijk niet zou moeten gebruiken, zo hard)

Hoge tonen stoppen bij elke IEM zo rond de 16Khz. Daaronder bepaalt de fabrikant hoe de 'sound signature' van de dopjes is. De EP630 heeft op zich goede hoge tonen, maar het zou kunnen dat de hoeveelheid bass dit een beetje maskeert.

Probeer de "Bass reducer" setting op je iPod eens.

Reg. datum: 31 juli 2001

quote:
C00P schreef op woensdag 26 december 2007 @ 00:19:
[...]

X3i heeft dikkere kabel als de voorgaande X3.
En geluid is super.
Ik zit met de XB nu wat meer als een maand op de bouw te werken en kabel heeft al heel wat snokken te verduren gehad, en speelt nog perfect.
Ik heb ook de x3i, echt fantastisch die dingen, de sennheiser CX300 hebben er maar een slappe bas bij, en de details zijn des te beter op de crossroads, kijk niet naar al die negatieve berichten, dingen zijn hardstikke stevig en het geluid is ongekend, gewoon kopen die dingen dus!
Ik heb nog geen ervaring met oordopjes beter dan dit, maar tov mijn sennheisers is het een grote upgrade.

WS: E6600, Asus P5B Dlx, 2x 1gb OCZ 4-4-4-15 , x1950GT, 2x WD3200AAKS (raid 0) + 1x WD3200KS, Pioneer dvr108, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: 2400+, 512mb, 2x160gb 8mb, | Laptop: Apple Macbook, 2,4ghz, 4gb cl4, 160gb, OSX 10.5.4

La Marmotte

Ik heb gelezen in dit topic dat de Creative dopjes een normale rechte draad hebben. Mijn Creative dopjes van Ebay hadden een J draad, ik ben dus bang dat ik neppe gekocht heb. Kan iemand dat misschien met zekerheid bevestigen? In dat geval haal ik gewoon op bol.com nieuwe wel echte creatives.

Rechte draad hier ja.

De topicgenerator is kapot. Doneer nu 5 euro per maand en geef de HK een kans op overleven!

Reg. datum: 27 februari 2007

quote:
FFWD schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:59:
[...]
De draad van de nieuwe Vibes (met fabric wire) is perfect, erg duurzaam en geen microphonics. Stug zou ik ze niet willen noemen.
Well said FFWD. De enige klacht die ik over de Vibes heb, is dat de draad veel te kort is. Ik kan ze niet even in mijn pc pluggen. Dat moet via de speakers op het bureau, waardoor de kwaliteit flink afneemt.
Hij zou ook ideaal zijn om in mijn mengtafeltje te prikken zodat ik op mijn synth los kan gaan (zonder de buren wakker te maken), maar daarvoor zijn ze ook te kort :( !

Reg. datum: 24 oktober 2007

ik vraag me ook af of die zaken op Ebay wel de real deal zijn, heb net EP-635 oortjes voor m'n kerst gekregen maar had liever die EP-630 gehad. Nu hebben die in de fnac 44 euro gekost terwijl die via Ebay/Hong Kong incl verzending maar 10 euro kosten!?
http://cgi.benl.ebay.be/w...;refwidgettype=osi_widget
Als dit effectief allemaal nep is snap ik niet dat Ebay daar dan geen stokje tussensteekt want niemand wil toch fake oortjes .. of nemen de gewone winkels effectief zo'n winstmarges dat die in HK maar 3 euro kosten??

Die lijken nep ja. (Plug glimt teveel, en dop zelf lijkt anders.)
Maar weet het natuurlijk niet zeker, maar dit icm met die lage prijs is wel raar.

Pagina: 1 2 3 4 ... 128 129 130 131 132 133 134 135 136 ... 141 142 143 144 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: