Hoofdcategorieën
Topicacties

Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 141 142 143 144 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 07 januari 2006

quote:
YoZzY schreef op donderdag 21 september 2006 @ 20:33:
[...]

Hippe dingetjes hoor! Hoe zit het met het kabelgeluid? Ik wil nieuwe doppies, in- ears, maar kabelgeluid wil ik dan wel zo min mogelijk... Hoe zit dat bij deze doppies? Zat overigens ook te denken aan Shure e2's, hoet zit het met die kabelgeluiden???
niets waar ik me overdreven aan stoor :*)
Reg. datum: 23 september 2003

quote:
Access schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 17:08:
De PDF file van de betreffende test staat ook online op Consumentenbond - Elektronica en Communicatie, zoeken op "Hoofdtelefoons voor mp3-spelers".

En uit de test blijkt dat de Sony ED21LP in de luistertest (!) duidelijk beter scoort dan de Shure e3c's. :')

Maar goed, een luistertest die niet meer zegt dan goed, redelijk of matig heeft misschien zo zijn beperkingen :Y)

Canon A75 en nog wat andere foto-spulletjes

Reg. datum: 27 juli 2005

Even een vraagje :

Uit mijn Linker EX71 deel komt heel zacht geluid terwijl de rechterkant het prima doet .

Zijn ze nu kapot of .. niet ?

Ik ben de GoT P*I*M*P
Reg. datum: 17 augustus 2004

quote:
carfreak02 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 20:58:
Even een vraagje :

Uit mijn Linker EX71 deel komt heel zacht geluid terwijl de rechterkant het prima doet .

Zijn ze nu kapot of .. niet ?

Misschien het zelfde probleem als met de sennheiser cx300's.. Dan is het drivertje van zn plaats gekomen door een windvlaag oid.
dan moet je even heel hard zuigen en weer blazen (misschien x2) in je oordopje, dus echt je lippen er omheen..

AMD64 3500+ || 6600GT AGP || 2x512MB || 17" TFT 12ms || 2x MAXTOR 200GB || COWON iAUDIO X5 > Sennheiser CX300

Reg. datum: 08 augustus 2000

Hetzelfde probleem als met de Sennheiser CX300? Hoe kom je daarbij? Ik heb nooit wat daarover gelezen betreffende deze oordopjes.

Antec Solo * Tagan 480W * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 2x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * 2x WD2500KS 250GB raid0 * 2x WD5000AAKS 500GB raid1 * Samsung SH-D162C * Plextor PX-716A * XFX GeForce 6800 GT PCI-E * Samsung 710T

Reg. datum: 27 juli 2005

Blazen e.d. helpt niet dus ga ik maar nieuwe halen.

Ik twijfel nu tussen de Shure E2C of E2G.

Wat is het verschil hiertussen ?

Edit : Dat is al eerder in dit topic gevraagd en het is dus alleen de kleur en de kortere kabel.

E2G's zijn besteld :)

carfreak02 wijzigde dit bericht 24-09-2006 17:08 (32%)

Reg. datum: 22 februari 2004

Heb mijn E2G's ook net besteld :)
Ik vind ze er veel mooier uitzien dan de E2c's 8)

Try to live without PC ;)

Heb mijn EX90SL's binnen. Zo op het eerste gehoor klinken ze in mid en hoog helderder - gewoon beter - dan de EX70's die ik hiervoor had (en de EX70 was i.m.o. al redelijk wat beter dan de EX71!). Gevoeligheid is verbeterd. Ik kan mijn volume ~3dB lager zetten om gehoormatig ongeveer hetzelfde outputvolume te krijgen.

De bassen van de EX90 lijken iets minder krachtig, maar zijn wel gecontroleerder en strakker. Dit is heel duidelijk merkbaar in een rustige luisteromgeving. De bassen van de EX70 waren eigenlijk iets "over the top", maar ik heb gemerkt dat ik dat in een drukke omgeving (bijv. trein- of autogeruis op de achtergrond) prettiger vind, omdat er onder die omstandigheden wat bas lijkt weg te vallen.
Ik heb mijn mijn speler (iAudio M3) altijd op "neutraal" (geen equalizer) gebruikt met de EX70, dus eventueel zou ik met de EX90 dit in een drukke omgeving kunnen bijsturen door wat extra bas toe te voeren... en eigenlijk is dat ook gewoon hoe het hoort -> extra bas slechts op commando ;)

Seal van de EX70 was weer net ietsje beter, maar niet veel. Als je de EX90 goed in je oor hebt sluit hij ook voldoende af. Het zou ook kunnen dat dit zo lijkt te zijn omdat de bassen van de EX70 zwaarder waren (en de buitenwereld daardoor beter wegviel).

Is de EX90SL de 80 Euri incl. verzending die ik er aan kwijt was (Ebay) waard? Voor een semi-high-end audioluisteraar als ik is het zeker de moeite waard. Mid, hoog, bas en helderheid en tevens bouwkwaliteit en (vermoedelijk) duurzaamheid zijn allen merkbaar verbeterd ten opzichte van de EX70 die ik had. Geluidsmatig zal hij vrijwel zeker zelfs nog beter worden na goed inspelen.
Qua prijs/kwaliteit krijgt de EX70 echter van mij wel de voorkeur... deze had ik nu precies 3 jaar geleden (Sept 2003) in de aanbieding gekocht voor 30 euri's en de EX90's zijn niet ruim 2x zo goed. Maar dat geldt (helaas) natuurlijk altijd bij aankoop van kwaliteitsaudioapparatuur... hoe hoger je kwalitatief gezien gaat, hoe minder extra kwaliteit je terugkrijgt voor je extra geld ;)

Cheetah wijzigde dit bericht 25-09-2006 08:29 (8%)

GA EX58-UD4P, Intel i7 920, 3x2GB OCZ Gold DDR3-1600, 2x EVGA GTX260-SC (SLI), Zalman ZM-850HP
Crucial 128GB M225 SSD, 1.5TB Samsung F2, LG GGC-H20L Blu/HD, Samsung 32" B650 LCD
Full Specz

Reg. datum: 11 april 2004

quote:
carfreak02 schreef op zondag 24 september 2006 @ 17:06:
Ik twijfel nu tussen de Shure E2C of E2G. Wat is het verschil hiertussen ? Edit : Dat is al eerder in dit topic gevraagd en het is dus alleen de kleur en de kortere kabel.

Niet helemaal, want ook de E2c is in het zwart te krijgen (check www.shure.com). Die heeft ook dezelfde korte(re) kabel van 56 inch als de gaming edition, i.p.v. de witte waarvan de kabel 62 inch lang is.

Het blijft imho enigszins onduidelijk wat nu precies de gaming edition is. Op shure's site staat dat dit model geoptimaliseerd is voor Sony's PSP, maar wat dat precies inhoudt, geen idee.

Reg. datum: 09 oktober 2002

quote:
marc1982 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 10:01:
[...]

het topic ging vrolijk door, en kreeg het gevoel dat mijn vraag ondergesneeuwd / overgeslagen werd,
daarom korte herhaling / samenvatting.

en combi van kwaliteit oordopjes (goede merken) gaat niet samen met volume regeling?
heb nu een synchroon snoer (niet achter nek langs) van sony met volume regeling,
maar is het niet helemaal..

ok,
kleine aanpassing in m'n wensen:

dat a-synchroon van het koord laat ik maar varen dan,
dus wil het liefst goede oordopjes met volume regeling,
is dit gebruikelijk?

Dizzy with sunstroke...
Reg. datum: 24 april 2003

Heb je de reactie van DeeD2k2 gelezen?

Het komt er gewoon op neer dat bij goede oordopjes, a-synchroon ongebruikelijk is. Daarnaast is een volumeregeling al helemaal uit den boze. Je kunt wel altijd een losse volumeregeling kopen. Soms kun je bij je muziekspeler een (bedrade) afstandbediening kopen, waarmee je het volume kan regelen en meestal nog veel meer. Ook bij de duurdere Shures (vanaf de E4) zit er bijv. een losse volumeregeling bij.

Tot slot, is het ook niet bedoeling om te zeggen: "dit zijn mijn eisen, dus zoek er maar dopjes bij forumgangers". Het is eigenlijk de bedoeling dat je zelf wat vooronderzoek doet. Dan kom je uit op een aantal mogelijke dopjes en vervolgens kunnen wij je dan helpen daarvan de beste uit te zoeken.

Give me a look so cold... It gives me chills. I'll try to look through the gray skies in your eyes.
Cross your fingers, and pray for winter. I'll be there, painting the town your favorite color.

Rihanna addict
Reg. datum: 21 mei 2005

Ik ben vanplan de APPLE M9394 dopjes te kopen, omdat mijn normale iPod dopjes steeds kapot gaan. (nu al weer 2e setje :s )

heeft iemand ervaring met deze ?

Seat Leon 20VT | Front mount IC | C.A.I. | N249 Mod| Forge Splt R| Forge TIP | 3" downpipe (catloos) | Milltek Catback (non res.) | Xenon Dim. | LED stadslicht | Fabia Wisser |

wilt geen iPod

over de apple in-ear dopjes is wel wat te vinden, alleen moet je niet zoeken op m9394 denk ik ;)

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Case modding in okay..
Reg. datum: 24 juli 2000

Kheb mijn E2C's nu 2 dagen, t bevalt me zwaar goed nadat ik de juiste sleeves gevonden heb voor mijn oren.. Heerlijk geluid, van laag naar hoog!
Het enige nadeel vind ik dat ze je compleet van de buitenwereld afsluiten, geen enkel geluid van buiten komt erin. Het voordeel daarvan weer is, is dat er ook geen geluid van binnen naar buiten gaat.. mensen om je heen horen je geluid gewoon -niet-.

Het is de 1e minuut een beetje onconfortabel van die dingen IN je oren, maar dat went gelukkig heel snel.. :)

Canon EOS-400D / Canon 18-55mm Kitlens

Reg. datum: 29 oktober 2003

quote:
Laguna schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 13:53:
De verschillen tussen originele en fake Sennheiser CX300 oordopjes:
[/url]]

Had je me toch bijna aan het twijfelen over mijn oordeel van de echtheid van mijn dopjes ;) :P . Maar dat zou al niet mogelijk zijn gezien de geluidskwaliteit + hij zat in de gesealde originele verpakking. En ja ze komen wel uit China en van Ebay.

@SOEDARKMASTER, dat heb ik ook een beetje. Het is niet altijd prettig om ze lang in te houden. Zal ermee te maken hebben dat er helemaal geen lucht(zuurstof?) je oren in/uit kan. Ik kan ook heel moeilijk met deze dopjes iets inspannends gaan doen, omdat ik echt een benauwd gevoel krijg als ik veel moet ademen met deze dingen in...

Shailesh wijzigde dit bericht 25-09-2006 22:10 (27%)

Q6600@3.0Ghz | OCZ 4Gb DDR800 | 1TB Samsung | HD4870 1Gb | SB Audigy 2 | Logitech Z-5400 | Corsair 650W | HP LP2475w Gear: Sony A300 | Tamron 17-50 F2.8 | Sony 70-300G | Sony HVL 42AM

Reg. datum: 06 juli 2005

Ik heb mijn sennheiser cx300 wel eens meer dan een uur achter elkaar in achter de pc. Nu komt er dan een harde druk op m'n oren te staan als ik ze te lang in heb. Dit is met alle sleeves zo die erbij zaten. Komt dit doordat de sleeves niet goed zijn voor mijn oren en ik andere nodig heb of hoort het dat het na een uur hard begint te drukken op je oren. Als ik ze weer uitdoe lijkt het alsof ik echt wordt bevrijd van iets :P Het is dus echt een onprettig gevoel om ze langer in te hebben.

Reg. datum: 19 mei 2004

TIP: Koop niks van Creative.

En dan komt nu waarom:
Ongeveer 1 jaar geleden heb ik de Creative EP-630 oordopjes gekocht waar toen een garantieperiode van 2 jaar op zat.
Nu haalde ik vandaag het koordje uit de knoop (een van de slechte punten van deze oordopjes, je hoeft ze maar 1 seconde in je zak te stoppen en ze zitten in de knoop) en ineens brak ongeveer 4 cm van de 3.5 mm plug het koordje door. Dit kwam niet doordat ik hard aan het touwtje aan het trekken was want ik zette nauwelijk kracht op het koordje.
Gelijk garantie aangevraagd natuurlijk en krijg ik als reactie:

Helaas valt dit niet onder de garantie, maar is dit ware-out. Het effect van gebruik. Dit is niet gedekt door Creative. Ik raad u aan om nieuwe oordopjes aan te schaffen.

Dit vind ik dus echt niet kunnen. Een garantieperiode opgeven van 2 jaar en als er zich dan een defect in het product opspeelt zeggen dat die door het gebruik komt (ik heb ze overigens nooit ruig behandeld of ook maar iets wat het breken van het koordje tot gevolg zou kunnen hebben).

De oordopjes klinken overigens heel goed maar de garantieregeling van Creative is echt een van de slechtste van alle bedrijven die ik ken. En aangezien er genoeg alternatieven zijn voor de producten van Creative zie ik geen reden om nog maar ooit een product van Creative te kopen (met uitzondering van hun geluidskaarten die ik overigens niet zou gebruiken als hun EAX-technologie niet in alle spellen werd gebruikt).

PS:
Tip aan Creative: Als jullie ooit een concurent wil worden van Apple zouden jullie eerst eens moeten beginnen met het aannemen van een garantieregeling zoals ze die bij Apple hanteren.

Waarom heeft een computer geen versnellingen?

Reg. datum: 31 mei 2006

quote:
brada schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:21:
*Lang verhaal*

De oordopjes klinken overigens heel goed maar de garantieregeling van Creative is echt een van de slechtste van alle bedrijven die ik ken. En aangezien er genoeg alternatieven zijn voor de producten van Creative zie ik geen reden om nog maar ooit een product van Creative te kopen (met uitzondering van hun geluidskaarten die ik overigens niet zou gebruiken als hun EAX-technologie niet in alle spellen werd gebruikt).

PS:
Tip aan Creative: Als jullie ooit een concurent wil worden van Apple zouden jullie eerst eens moeten beginnen met het aannemen van een garantieregeling zoals ze die bij Apple hanteren.
Dat zijn dan jouw ervaringen... Mijn ervaringen met de creative support waren heeeeel anders! Mijn Zen Vision: M was kapot gegaan vanwege een hele brakke accu die er inzat. Ik ben vanaf het begin, tot het eind netjes behandeld...

Neemt natuurlijk niet weg dat jij nu zit met kapotte oordoppies, maar je overdrijft het allemaal een beetje... Mijns inziens is Creative prima!!!

Try to live without PC ;)

quote:
brada schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:21:
Nu haalde ik vandaag het koordje uit de knoop (een van de slechte punten van deze oordopjes, je hoeft ze maar 1 seconde in je zak te stoppen en ze zitten in de knoop) en ineens brak ongeveer 4 cm van de 3.5 mm plug het koordje door. Dit kwam niet doordat ik hard aan het touwtje aan het trekken was want ik zette nauwelijk kracht op het koordje.
Gelijk garantie aangevraagd natuurlijk en krijg ik als reactie:

Helaas valt dit niet onder de garantie, maar is dit ware-out. Het effect van gebruik. Dit is niet gedekt door Creative. Ik raad u aan om nieuwe oordopjes aan te schaffen.

Dit vind ik dus echt niet kunnen. Een garantieperiode opgeven van 2 jaar en als er zich dan een defect in het product opspeelt zeggen dat die door het gebruik komt (ik heb ze overigens nooit ruig behandeld of ook maar iets wat het breken van het koordje tot gevolg zou kunnen hebben).
Ik snap Creative anders ook prima.
Volgens mij geeft geen enkele oordopjesfabrikant (of om het even kabelfabrikant) garantie op kabelbreuk. Als je de dopjes bijv. regelmatig in je zak propt i.p.v. ze netjes op te rollen kan dit gewoon optreden, en Creative gaat dat (uiteraard) niet dekken... kunnen ze aan de gang blijven ;)

Kabelbreuk treedt trouwens op bij metaalmoeheid... dus het is niet zo vreemd dat de draad "plotseling" leek te breken. Daar gaat meestal een flinke periode (incorrecte) belasting aan vooraf.
Het kan zijn dat jij er altijd netjes mee bent geweest en gewoon pech hebt, maar voor Creative is dat uiteraard niet te controleren... :/

GA EX58-UD4P, Intel i7 920, 3x2GB OCZ Gold DDR3-1600, 2x EVGA GTX260-SC (SLI), Zalman ZM-850HP
Crucial 128GB M225 SSD, 1.5TB Samsung F2, LG GGC-H20L Blu/HD, Samsung 32" B650 LCD
Full Specz

Valentino
Reg. datum: 27 juni 2002

Na een paar daagjes lurken hier de Sennheiser CX300 gekocht :) Prima oordopjes, mooi geluid. Ik hoorde het eerste uur het geluid steeds beter worden. Nu nog een goede seal vinden. :)

Voor de streep geen staanplaatsen, niet spreken met de chauffeur tijdens de rit.

Reg. datum: 06 juli 2005

quote:
Vaal schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:28:
Na een paar daagjes lurken hier de Sennheiser CX300 gekocht :) Prima oordopjes, mooi geluid. Ik hoorde het eerste uur het geluid steeds beter worden. Nu nog een goede seal vinden. :)
Heb jij er dan ook last van dat de seals die erbij zitten pijn doen aan je oren?

Valentino
Reg. datum: 27 juni 2002

quote:
SOEDARKMASTER schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 17:15:
[...]

Heb jij er dan ook last van dat de seals die erbij zitten pijn doen aan je oren?

Dat zijn sleeves wat jij bedoelt ;) De "seal" is de manier waarop je ze indoet, zodat ze goed luchtdicht in je oor zitten. :) Inmiddels zitten ze al een stuk beter, alleen aan de linkerkant heb ik nog geen goede seal :(

Is het trouwens mogelijk om foams erop te zetten?

Voor de streep geen staanplaatsen, niet spreken met de chauffeur tijdens de rit.

Reg. datum: 24 april 2005

• Etymotic ER6(i) / Shure E2 / Sony EX 81 / Sony EX 71 / Sony EX 51 / Sharp MD 33 / Creative EP 630 / Apple in-ears

Dit overzichtje verteld mij dat de biflanges en triflanges van de Etymotic ook op mijn Creative EP 630 dopjes moeten passen. Is er iemand die weet waar ik die dingen kan kopen? Of is er iemand die ze thuis heeft liggen en er niets aan doet?

Ik gebruik momenteel de Large opzetstukjes van Sony op mijn dopjes, maar ik ben niet helemaal tevreden over de seal van die dingen. Met andere woorden, ze zijn gewoon te klein voor mijn oren. |:(

Mijn EP-630 oordopjes zijn helaas na een jaar overleden. Mijn rechterdopje doet helaas niets meer. Nu wil ik nieuwe kopen, maar dan wil ik er ook graag bi- of triflanges bij...

Btw, waardeloze test van de consumentenbond inderdaad. 8)7

quote:
SOEDARKMASTER schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:05:
Ik heb mijn sennheiser cx300 wel eens meer dan een uur achter elkaar in achter de pc. Nu komt er dan een harde druk op m'n oren te staan als ik ze te lang in heb. Dit is met alle sleeves zo die erbij zaten. Komt dit doordat de sleeves niet goed zijn voor mijn oren en ik andere nodig heb of hoort het dat het na een uur hard begint te drukken op je oren. Als ik ze weer uitdoe lijkt het alsof ik echt wordt bevrijd van iets :P Het is dus echt een onprettig gevoel om ze langer in te hebben.
Ik heb dat gevoel al na 3 minuten,tot nu toe nog geen oplossing voor gevonden. Met mijn sony inears had ik daar totaal geen last van. Het lijkt erop dat de cx300's soms misschien totaal geen lucht doorlaten waardoor er een soort overdruk in je oren onstaat.

Reg. datum: 31 mei 2004

quote:
Dragonslaughter schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:34:
• Etymotic ER6(i) / Shure E2 / Sony EX 81 / Sony EX 71 / Sony EX 51 / Sharp MD 33 / Creative EP 630 / Apple in-ears

Dit overzichtje verteld mij dat de biflanges en triflanges van de Etymotic ook op mijn Creative EP 630 dopjes moeten passen. Is er iemand die weet waar ik die dingen kan kopen? Of is er iemand die ze thuis heeft liggen en er niets aan doet?

De biflanges van de etymotic passen niet op de Creative EP 630. Ik heb ze beide hier liggen en het even bekeken. De diameter van de biflangs van de Etymotic is kleiner dan die van de sleeves van de Creative. Je kan ze er wel omheen krijgen maar ze blijven voor geen meter zitten.

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 141 142 143 144 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: