Hoofdcategorieën
Topicacties

Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 141 142 143 144 last

Nieuw Topic
Woosh-begone

quote:
HenkieGeertstra schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:46:
Ik heb de CX300 2 maanden en nu zijn de sleeves kapot. Het lijkt wel alsof ze gesmolten zijn ofzo. Er is een hele rand af(zie foto). Hierdoor is heel de seal weg en klinkt het voor geen meter.
[afbeelding]

Is hier nog garantie op te krijgen of mag ik weer 40 eurotjes uit gaan geven?

Leuk, dat je sleeves kapot zijn (Maar niet heus - Ik heb ze ook, gelukkig is er niks te zien), maar je gaat dan toch geen 40 euro uitgeven? Sony's sleeves passen net zo goed (Nou ja, ik heb het met de kleine getest, weet iemand anders of de meds ook goed passen?), en die kan je in een viertal bij Sony bestellen, voor een eurotje of 15...

PRACHTIGE OP! Okee, effect is een beetje wacky, maar de informatie is geweldig!

Q6600 - 8800GT - P5N32-E SLI Plus - 4 GB PC5300 - Thermalright/Nexus/Antec

forty-two
Reg. datum: 13 juni 2001

quote:
HenkieGeertstra schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:46:
Ik heb de CX300 2 maanden en nu zijn de sleeves kapot. Het lijkt wel alsof ze gesmolten zijn ofzo. Er is een hele rand af(zie foto). Hierdoor is heel de seal weg en klinkt het voor geen meter.
[afbeelding]

Is hier nog garantie op te krijgen of mag ik weer 40 eurotjes uit gaan geven?
welke maat gebruik je? ik heb nog de grote en de kleine sleeves te ruil tegen medium.

I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.

Reg. datum: 03 mei 2004

quote:
Macer schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:58:
Ik heb donderdag mijn MDR-EX71 binnen gekregen uit Hong-Kong (via Ebay, binnen 4 dagen thuis) en ze bevallen zeker wel goed. Ben alleen nog aan het kijken welke sleeves ik het beste kan gebruiken. Verder beginnen ze al aardig ingespeeld te raken.

De CX300 is ook redelijk goedkoop te krijgen via Ebay (rond de 20 euro liggen ze thuis).

@Metal, ik heb nog even voor je gekeken. De dopjes met kort draad zijn de MDR-931. Deze werden standaard geleverd bij mijn Sony A3000
Bedankt! Echter als ik een beetje zoek met Google komt er uit er een 1,2 meter lang snoer aan zit. Maar is verder zoeken :)

Macbook Pro 2.2 Ghz + iPhone 2G 8GB + Canon EOS 1000D EF-S 18-55mm IS

Reg. datum: 15 augustus 2000

Misschien even zoeken op MDR-931SL, dit zou de korte versie moeten zijn.
Het snoer aan mijn 931 is in ieder geval net zo lang als het snoer aan de EX71

Volgens mij heb je ook een een MDR-EX888. Dit zijn ook gewone dopjes, alleen erg moeilijk te verkrijgen, maar probeer ebay worldwide eens.

M@cer wijzigde dit bericht 25-07-2006 08:38 (32%)

Gamertag => Macer NL / Nikon D300 / Imac 24" / Iphone 3G 16GB

Reg. datum: 15 november 2002

quote:
Byte_Me schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 01:17:
[...]

welke maat gebruik je? ik heb nog de grote en de kleine sleeves te ruil tegen medium.
Ik gebruik ook alleen de medium helaas.

Reg. datum: 19 januari 2003

welk oordopje raden jullie mij aan voor de sony NW-a3000? ik wil best 50¤ uitgeven als ik daarmee echt beter geluid krijg. en hoe "breekbaar" zijn dopjes over het algemeen? ik ga vanaf jan. 8 mnd reizen in australie. De dopjes moeten dus wel tegen een stoot(je) kunnen.

is het aan te raden voor de sony doppen te gaan?

Dizzy with sunstroke...
Reg. datum: 24 april 2003

quote:
Macer schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 08:38:
Volgens mij heb je ook een een MDR-EX888. Dit zijn ook gewone dopjes, alleen erg moeilijk te verkrijgen, maar probeer ebay worldwide eens.

Op eBay zijn ze zeker te vinden. Ze zijn niet al te duur en ze hebben prima geluid!

quote:
tennisbal schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 14:11:
welk oordopje raden jullie mij aan voor de sony NW-a3000? ik wil best 50¤ uitgeven als ik daarmee echt beter geluid krijg. en hoe "breekbaar" zijn dopjes over het algemeen? ik ga vanaf jan. 8 mnd reizen in australie. De dopjes moeten dus wel tegen een stoot(je) kunnen.

is het aan te raden voor de sony doppen te gaan?

Nee, die zijn zo ongeveer het breekbaarst. Sterker nog, de EX-71 valt sowieso vanzelf uit elkaar, ook al doe je er niets vreemds mee en ga je er heel voorzichtig mee om. Shures zijn een stuk duurder en zijn erg stevig en goed afgewerkt. Maar ook de EP630 en CX300 zijn redelijk stevig. Maar je zult er wel enigzinds voorzichtig mee moeten omgaan.

* Hoedje is verbaasd :? Ik had toch al gepost in dit topic, hmm blijkbaar niet. We hebben er even op moeten wachten, maar geweldige TS DeeD2k2! Vooral het verhaaltje over de dopjesmarkt is weer erg interessant _/-\o_

Hoedje wijzigde dit bericht 27-07-2006 14:24 (10%)

Give me a look so cold... It gives me chills. I'll try to look through the gray skies in your eyes.
Cross your fingers, and pray for winter. I'll be there, painting the town your favorite color.

quote:
Hoedje schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 14:22:
[...]

Op eBay zijn ze zeker te vinden. Ze zijn niet al te duur en ze hebben prima geluid!

[...]

Nee, die zijn zo ongeveer het breekbaarst. Sterker nog, de EX-71 valt sowieso vanzelf uit elkaar, ook al doe je er niets vreemds mee en ga je er heel voorzichtig mee om. Shures zijn een stuk duurder en zijn erg stevig en goed afgewerkt. Maar ook de EP630 en CX300 zijn redelijk stevig. Maar je zult er wel enigzinds voorzichtig mee moeten omgaan.

* Hoedje is verbaasd :? Ik had toch al gepost in dit topic, hmm blijkbaar niet. We hebben er even op moeten wachten, maar geweldige TS DeeD2k2! Vooral het verhaaltje over de dopjesmarkt is weer erg interessant _/-\o_
ok, ik kan trouwens nergens een pricewatch vinden op tweakers klopt dat? dus de CX300 zijn misschien het beste voor mij?

Dizzy with sunstroke...
Reg. datum: 24 april 2003

Nee, ik zou de EP630 nemen, het verschil in geluidskwaliteit is zeer klein met de CX-300 (op Head-Fi zijn ze er nog steeds niet uit welke beter klinkt, al neigt het wel naar het laatste). De CX-300 is ook niet voelbaar steviger. De EP-630 is wel een tientje goedkoper. En voor 30 euro kun je je geen buil vallen en is het ook minder erg als ze een keer kapot gaan...

Give me a look so cold... It gives me chills. I'll try to look through the gray skies in your eyes.
Cross your fingers, and pray for winter. I'll be there, painting the town your favorite color.

quote:
Hoedje schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 15:05:
Nee, ik zou de EP630 nemen, het verschil in geluidskwaliteit is zeer klein met de CX-300 (op Head-Fi zijn ze er nog steeds niet uit welke beter klinkt, al neigt het wel naar het laatste). De CX-300 is ook niet voelbaar steviger. De EP-630 is wel een tientje goedkoper. En voor 30 euro kun je je geen buil vallen en is het ook minder erg als ze een keer kapot gaan...

ok, ik moet ff rationeel denken en m'n weerstand tegen creative opzij zetten :P kan je die dingen ook uitproberen in een winkel (hoop het eigenlijk niet omdat dat nogal ranzig is :P en ik zie dat ik ze alleen bij webwinkels kan kopen volgens mij. dixons etc verkoopt ze niet.

edit: ik lees net dat er standaard 1.2 meter snoer bij zit. is dat niet onwijs irritant als je hem in je binnenzak wilt stoppen? ik vind het erg handig om een heel kort snoertje te hebben met verlengmogelijkheid (zoals de standaard doppen die bij mijn nw-a3000 worden geleverd).

tennisbal wijzigde dit bericht 27-07-2006 18:16 (17%)

ik denk dat ik toch voor de sony wil gaan, de enige reden hiervoor het korte snoer en mogelijkheid voor afstandbediening

Newbie
Reg. datum: 07 maart 2004

Prachtige OP!

Ik heb al een tijdje (nu kapotte) Apple In Ear oordoppies (45 euro), en ik heb ze mogen vergelijken met Shures E2. Ik moet zeggen dat de bas verreweg beter is (was ook wel te verwachten), maar hoge en middentonen kregen een klein voordeel naar de Shures. Iig scheelt het 120 euro tussen de dopjes, en ik ben dus heel bij de de Apple dopjes. Ze zijn kapot door kabelbreuk, maar ik krijg morgen gratis nieuwen van Apple.

Ik wil zeggen dat ik geen n00b ben op oordopjes gebied, ik heb de Sonys, Sennheisers en Panasonics gehad, en nu dus ook goed ingespeelde Shures voor een uur mogen proberen, en ik blijf erbij dat de In Ears van Apple een aanrader zijn! Klinken beter dan voorgenoemde merken (ook beter dan Shure aangezien ik bas belangrijk vindt) en scheelt een boel geld t.o.v. Shures.

Gamo wijzigde dit bericht 27-07-2006 23:41 (3%)

Research Before You Buy.

Reg. datum: 06 mei 2005

he ik ben nou al door menig in ear oordop heen omdat ik steeds die verdomde rubberen dopjes kwijt raak. nou vraag ik me af moet ik nou voor me zo veelste paar gaan of zijn die dopjes ook ergens los te koop. want iederekeer als ik er weer 1 kwijt ben kan ik weer nieuwe kopen alleen om de rubber doppies voor +- 30E. en daar word ik zo langzaamaan een beetje gek van! plz HELP

Newbie
Reg. datum: 07 maart 2004

quote:
Iddefridde schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 01:15:
he ik ben nou al door menig in ear oordop heen omdat ik steeds die verdomde rubberen dopjes kwijt raak. nou vraag ik me af moet ik nou voor me zo veelste paar gaan of zijn die dopjes ook ergens los te koop. want iederekeer als ik er weer 1 kwijt ben kan ik weer nieuwe kopen alleen om de rubber doppies voor +- 30E. en daar word ik zo langzaamaan een beetje gek van! plz HELP
Plak de doppies vast met een klein druppeltje secondenlijm?

Research Before You Buy.

zijn de creative 635 in principe van dezelfde kwaliteit als de 630? behlave dan het kortere snoer (wat me erg relaxt lijkt als je hem in je binnenzak wilt stoppen) of niet

Reg. datum: 23 september 2003

quote:
Melle schreef op maandag 24 juli 2006 @ 13:35:
Ben van plan om Shure E2 te kopen. Maar ik ben eigenlijk benieuwd hoe goed ze nou eigen afsluiten. Als bijvoorbeeld iemand wat tegen je zegt en je hebt het volume normaal staan (niet absurd hard) hoor je dan nog wat diegene tegen je zegt?
Nee, dat hoor je dan nauwelijks meer. Ik heb zelf de E3's met de triflanges en ik hoor dan niks. Hetzelfde is het geval met de foamies. Met de zwarte en grijzen sleeves hoor je misschien nog iets meer, maar onvoldoende om iemand te verstaan.

Canon A75 en nog wat andere foto-spulletjes

Geen commentaar
Reg. datum: 18 december 2002

quote:
tennisbal schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 12:45:
zijn de creative 635 in principe van dezelfde kwaliteit als de 630? behlave dan het kortere snoer (wat me erg relaxt lijkt als je hem in je binnenzak wilt stoppen) of niet
De geluidskwaliteit is hetzelfde, maar de EP-635 is ook nog met een nekband uitgevoerd. Dat ziet er dan zo uit.

quote:
MPmad schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 21:42:
[...]

De geluidskwaliteit is hetzelfde, maar de EP-635 is ook nog met een nekband uitgevoerd. Dat ziet er dan zo uit.
hmm meer iets voor een simpel mp3spelertje die je om je nek kunt hangen lijkt me. ik heb een sony na-a3000. ik wil het liefst een kort snoer, met verlengmogelijkheid. aan te raden of niet?

Reg. datum: 27 juli 2005

Wie heeft er een Medium sleeve voor mijn EX71 ?

Wie er 1 of 2 voor me heeft is een held :)

Natuurlijk betaal ik er voor , ik kan ze niet ergens kopen toch ?

quote:
tennisbal schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 13:40:
[...]

hmm meer iets voor een simpel mp3spelertje die je om je nek kunt hangen lijkt me. ik heb een sony na-a3000. ik wil het liefst een kort snoer, met verlengmogelijkheid. aan te raden of niet?
Ik heb nu een week de EX71SL van Sony, die hebben een kort snoer en bevallen mij prima.

Ik heb nu de cx300 ter vervanging van mijn ex71. Probleem is echter dat de cx300 zeg maar een te goede seal hebben. Het voelt alsof de lucht in mijn oren helemaal word samengedrukt,niet echt een prettig gevoel. Ik kan een kleiner opzetstukje nemen,maar dan is de seal ook niet goed. Op mijn ex71 gebruikte ik ook de mediums,en dat ging prima. Kennelijk kon daar wel de lucht weg of iets dergelijks?
Heeft iemand misschien een oplossing voor dit probleem?

wilt geen iPod

quote:
pingkiller schreef op zondag 30 juli 2006 @ 11:53:
Ik heb nu de cx300 ter vervanging van mijn ex71. Probleem is echt dat de cx300 zeg maar een te goede seal hebben. Het voelt alsof de lucht in mijn oren helemaal word samengedrukt,niet echt een prettig gevoel. Ik kan een kleiner opzetstukje nemen,maar dan is de seal ook niet goed. Op mijn ex71 gebruikte ik ook de mediums,en dat ging prima. Kennelijk kon daar wel de lucht weg of iets dergelijks?
Heeft iemand misschien een oplossing voor dit probleem?

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

quote:
Macer schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 22:29:
[...]

Ik heb nu een week de EX71SL van Sony, die hebben een kort snoer en bevallen mij prima.
ik lees in het topic dat deze ongeveer van dezelfde kwaliteit als de creative zijn. alleen schijnt de stevigheid tegen te vallen. hoe ervaar jij dit? en is het misscihien zoweiso verstandig om een sony headphone te nemen ivm de sony nw-a3000 mp3speler die ik heb? of boeit dat nieT?

Ik kan nog niet echt veel zeggen over de duurzaamheid na een week. ;)

Reg. datum: 03 mei 2002

Ik heb het probleem dat ik al mijn oordopjes opblaas.. :(. Zijn er oordopjes die tegen hard geluid kunnen?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 141 142 143 144 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: