Maar echt?
Ik ben wel benieuwd naar jouw exacte maten. Ik wil zelf ook graag een kast bouwen, en kan MDF mooi op maat laten zagen. Ik ga niet hetzelfde bouwen, maar wil graag weten waar ik ongeveer rekening mee moet houden.
Top project verder!
edit: Al gevonden! niet goed genoeg gelezen.
Top project verder!
edit: Al gevonden! niet goed genoeg gelezen.
Gerben_2002 wijzigde dit bericht 20-11-2006 19:18 (9%)
ik zou de wieletjes in het hout verwerken
zoals een auto
vind het nu ietjes te hoog
verder eeen super mod!
zoals een auto
vind het nu ietjes te hoog
verder eeen super mod!
jep of nog een houten lijstje om de wielen. dat je ze dus iig neit kunt zien maar dat nog wel de rooie gloed eronder door schijnt over je bureau heen. miss ook wel tof; een laser die Red Rogue "beamt" op je bureau ofzo? vanuit je kast? etc
Specs PC
Specs pc geupdate!
Inmiddels draait mijn pc vanaf dit weekend in de kast, ziet er erg tof uit maar echt plezier heb ik er nog niet van kunnen hebben. Ik zit namelijk met een probleempje, mijn pc is zo instabiel als de pest en ik kom nu niet eens windows in...
Oftewel, weinig mod-tijd, te veel pc ergenis tijd...
Ook heb ik wat ideetjes weer geschrapt. Ik doe geen plexi I/O plaatje (iig niet op dit moment), mijn plexi is te dik (4mm) om er goed tussen te passen en ik ben bang dat de ingangen niet goed bruikbaar worden. Ook komt er geen spiegelmod in de kast, de koeler zou er dan over gaan hangen. Wel maak ik denk ik een spiegel die ik boven de kast tegen de muur hang met een gravure er in.
De stealth van de drives laat nog even op zich wachten, ik ga het plexi aan de achterkant rood schilderen. Ik gebruik dik dubbelzijdig tape en dat zie je er te goed doorheen ondanks de schuurrmachine die ik op de achterkant heb gezet.
Ik wil graag van me laten horen met een update, maar al mijn ftp progjes en pic aanpas progjes staan niet op de laptop van mijn vriendin. Daarom alleen een kleine teaser:

Toch een geweldig mooi ding
Ik hoop dat je problemen snel zijn opgelost 
Reg. datum: 15 augustus 2005
Reg. datum: 15 augustus 2005
Ziet er erg strak uit. Succes met je PC probs (ik zou er geen oplossing voor weten te vinden) 
Erg mooi! Vind het rode licht erg geslaagd. Als je de drives nog ff stealth is het helemaal goed 
|| [CCIP] Demission || Specs! ||
Tis mooi geworden.
Zitten ook leuke details op
Verder veel suc6 met je pc problemen.
hopen dat ze snel zijn opgelost.
Zitten ook leuke details op
Verder veel suc6 met je pc problemen.
hopen dat ze snel zijn opgelost.
Reg. datum: 06 januari 2003
Reg. datum: 06 januari 2003
offtopic:
Ongeaarde stopcontacten!
Ongeaarde stopcontacten!
Ziet er erg goed uit overigens. Keep up the good work!
ik weet wel waarom je kast zo tering instabiel is; randaarde...
je kast geleid niet, wat je kunt doen om dit op te lossen is; verbind al je hardware(cd speler, hdd mobo, moboplaat, voeding etc) met een metalen draad aan elkaar, en breng deze op een manier naar de aarde van je stop contact. en voila. je pc is geaard (wat normaal de metalen kast doet)
als dit neit werkt is wss je hardware verkeerd aangesloten, loop alles nog eens een keer langs, en begin van een kale pc steeds verder op te bouwen tot ie instabiel is, en kijk dan wat de oorzaak was... verder ziet het er top uit!
je kast geleid niet, wat je kunt doen om dit op te lossen is; verbind al je hardware(cd speler, hdd mobo, moboplaat, voeding etc) met een metalen draad aan elkaar, en breng deze op een manier naar de aarde van je stop contact. en voila. je pc is geaard (wat normaal de metalen kast doet)
als dit neit werkt is wss je hardware verkeerd aangesloten, loop alles nog eens een keer langs, en begin van een kale pc steeds verder op te bouwen tot ie instabiel is, en kijk dan wat de oorzaak was... verder ziet het er top uit!
Specs PC
Specs pc geupdate!
Is wel jammer dat je die dingen niet gaat doen, want zo is de kast niet heel vernieuwend...
Wat je wel hebt is heel veel ruimte over, valt zat voor te verzinnen
Misschien wat met meshx of acryl?
Ramius23 wijzigde dit bericht 24-11-2006 08:52 (19%)
Dank voor de complimenten. 
. Ik heb nog wel wat ideetjes en die komen er misschien nog in, een mod is nooit af toch? 
Helaas heb ik alleen aarde in mijn keuken, en heeft mijn pc dus altijd al zonder aarde gedraaid, aarde aan de verwarming zie ik niet echt zitten. Vandaar geen aarde. Wel was ik al van plan de mobo plaat te verbinden met de voeding. Je tweede idee heb ik al uitgevoerd, alles er uit en op tafel.quote:bladzijde schreef op donderdag 23 november 2006 @ 23:50:
ik weet wel waarom je kast zo tering instabiel is; randaarde...
Op zich gaan er maar twee dingen uit, spiegelmod en plexi i/o plaatje. Niet de twee meest vernieuwende dingenquote:Ramius23 schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 08:47:
Is wel jammer dat je die dingen niet gaat doen, want zo is de kast niet heel vernieuwend...
Altijd blijven modderen 
Ben benieuwd eigenlijk naar hoe de binnenkant er nu uit ziet.
Ben benieuwd eigenlijk naar hoe de binnenkant er nu uit ziet.
Reg. datum: 30 september 2005
Reg. datum: 30 september 2005
weetje hij ziet er zo uit als zo'n oude kookding met gaspitten en een roodgloeiende oven eronder

Alcoholvrij bier is als een BH aan de waslijn, het Lekkerste is eruit
Het heeft even mogen duren, maar er is weer een update.
Met nog een weekje te gaan voordat de tbcl inschrijving lijkt is de mod aardig op tijd af te zijn.
Op dit moment ben ik vooral bezig met kleine dingen doen en het fixen van de pc zelf krijgt nu de meeste aandacht.
Allereerst het bevestigen van de dopmoer knoppen.
Het inkorten van de potmeters, het vastlijmen aan de achterkant, en het vastlijmen van de dopmoeren... Lekker met het lijmpistool aan de slag.

Ook heb ik het HDD rekje geplaatst, hij heeft plek voor twee HDD's en is door het plaatsen van schuimrubber trillingsvrij. Ik klem de HDD tussen het schuim. (Even een voorbeeld met een FDD.)

En zo ziet het er dan van binnen uit! Nice and clean.

En een verdieping lager wat meer kabels.

Dan een overview met de hoekprofielen erop, dit is ook gelijk de manier hoe ze geplaatst worden, als ze geplaatst worden. (Wel nog één profiel inkorten.)

Iets lager dan bedoeld omdat het lakband iets los liet.

Ook zijn de drives gestealth, met plexi waarvan de achterkant rood gespoten is. Anders zag je de plakkers te goed. Het is nog steeds niet perfect dus als mensen nog tips hebben.

Overview:

Aan de achterkant heb ik, ipv een tweede voeding, een plaatje plexi geplaatst. Ik heb de optie een tweede voeding te plaatsten maar ga dat nu nog niet doen. Mijn tweede voeding is te geluidruchtig.

Ik heb nog steeds leuke ideeën en wil de koeler van mijn graka iets modden. Ook hoop ik dat binnenkort de ledjes binnen komen, dan kan ik daar ook nog leuk mee aan de gang.
Wat betreft ledjes zit er nog één foutje in, ik heb een blauw ledje mee gekregen ipv een rode, was wel even schrikken toen mijn HDD zijn werk ging doen en blauw oplichtte...
Nog even omsolderen dus!
Met nog een weekje te gaan voordat de tbcl inschrijving lijkt is de mod aardig op tijd af te zijn.
Op dit moment ben ik vooral bezig met kleine dingen doen en het fixen van de pc zelf krijgt nu de meeste aandacht.
Allereerst het bevestigen van de dopmoer knoppen.
Het inkorten van de potmeters, het vastlijmen aan de achterkant, en het vastlijmen van de dopmoeren... Lekker met het lijmpistool aan de slag.
Ook heb ik het HDD rekje geplaatst, hij heeft plek voor twee HDD's en is door het plaatsen van schuimrubber trillingsvrij. Ik klem de HDD tussen het schuim. (Even een voorbeeld met een FDD.)
En zo ziet het er dan van binnen uit! Nice and clean.
En een verdieping lager wat meer kabels.
Dan een overview met de hoekprofielen erop, dit is ook gelijk de manier hoe ze geplaatst worden, als ze geplaatst worden. (Wel nog één profiel inkorten.)
Iets lager dan bedoeld omdat het lakband iets los liet.
Ook zijn de drives gestealth, met plexi waarvan de achterkant rood gespoten is. Anders zag je de plakkers te goed. Het is nog steeds niet perfect dus als mensen nog tips hebben.
Overview:
Aan de achterkant heb ik, ipv een tweede voeding, een plaatje plexi geplaatst. Ik heb de optie een tweede voeding te plaatsten maar ga dat nu nog niet doen. Mijn tweede voeding is te geluidruchtig.
Ik heb nog steeds leuke ideeën en wil de koeler van mijn graka iets modden. Ook hoop ik dat binnenkort de ledjes binnen komen, dan kan ik daar ook nog leuk mee aan de gang.
Wat betreft ledjes zit er nog één foutje in, ik heb een blauw ledje mee gekregen ipv een rode, was wel even schrikken toen mijn HDD zijn werk ging doen en blauw oplichtte...
Nog even omsolderen dus!
nice one
wel clean vanbinnen, het oogt echt mooi
wel clean vanbinnen, het oogt echt mooi
Ziet er erg goed uit! Heerlijk strak. Alleen vind ik idd. die GPU koeler wat buiten de boot vallen. Ik zou om je CD-drives nog een randje maken van rood plexie. Dan is het wat meer een geheeld. Je ziet nu vrij duidelijk waar de drives zitten en dat doorbreek je dan een beetje 
|| [CCIP] Demission || Specs! ||
Reg. datum: 31 mei 2006
Reg. datum: 31 mei 2006
Super mooi!
Mischien kun je tussen de "naad" van het boven stuk en het onder stuk een stukje rood plexiglas maken mischien is dat mooier dan die "naad".
Mischien kun je tussen de "naad" van het boven stuk en het onder stuk een stukje rood plexiglas maken mischien is dat mooier dan die "naad".
* JamesHondje Vindt dat er toch een ander moederbord in moet!
Supermooie kast!
miss je voeding ook een kleurtje spuiten?
PS: Ik d8t trouwens ergens te lezen dat je aan het sleeven was, maar ik zie gewoon standaard kabels?
Supermooie kast!
miss je voeding ook een kleurtje spuiten?
PS: Ik d8t trouwens ergens te lezen dat je aan het sleeven was, maar ik zie gewoon standaard kabels?
JamesHondje wijzigde dit bericht 28-11-2006 17:53 (28%)
Opzich is er helemaal niets mis met roze, behalve dan die kleur.
Reg. datum: 01 februari 2006
Reg. datum: 01 februari 2006
Dat lijkt mij inderdaad ook nog wel een mooi iets wat je kan doen, misschien een geheel rode plexiplaat en daar de drives uit laten komen, nadeeltje is dan wel weer dat je daar weer met een randje zit.quote:TEAMIKKE schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:18:
Ziet er erg goed uit! Heerlijk strak. Alleen vind ik idd. die GPU koeler wat buiten de boot vallen. Ik zou om je CD-drives nog een randje maken van rood plexie. Dan is het wat meer een geheeld. Je ziet nu vrij duidelijk waar de drives zitten en dat doorbreek je dan een beetje
Ik denk ook dat je nog iets met die "naad" zou kunnen doen\
Maar ik vind je kast nu ook al erg mooi! echt super mooi
w00t
hij blijft strak
maar mijn mening had je al
en die staat nog steeds
Even wat betreft het plexi op je drives, ik zou eens wat experimenteren met verschillende kleuren er achter en dan kijken wat het mooiste resultaat geeft, aan de hand daarvan kan je dan eventueel de achterzijde spuiten of beplakken zodat er achter niets meer zichtbaar is.
Misschien is het zelfs een idee, gezien je toch hier en daar dopmoertjes etc. gebruikt op de een of andere manier het geheel met boutjes aan je drives vast te zetten (of dit effect te faken) zodat het plexi oppervlak wat gebroken wordt
* floriske.nl gaat even soepen

maar mijn mening had je al
Even wat betreft het plexi op je drives, ik zou eens wat experimenteren met verschillende kleuren er achter en dan kijken wat het mooiste resultaat geeft, aan de hand daarvan kan je dan eventueel de achterzijde spuiten of beplakken zodat er achter niets meer zichtbaar is.
Misschien is het zelfs een idee, gezien je toch hier en daar dopmoertjes etc. gebruikt op de een of andere manier het geheel met boutjes aan je drives vast te zetten (of dit effect te faken) zodat het plexi oppervlak wat gebroken wordt
* floriske.nl gaat even soepen

floriske.nl wijzigde dit bericht 29-11-2006 18:07 (6%)
[CIP] Core4 sponsored by AC-Ryan
Mijn Homepage
Erg leuke kast, simpel maar mooi. Zoals vele het al zeiden: wieltjes zijn wat minder ,maar je heb er duidelijke en goede redenen voor 
Wat je natuurlijk ook kan doen is iets wits erachter plaatsen.
Zo komt de kleur van je plexi ook beter naar voren dan dat je er zwart achter plaatst
Zo komt de kleur van je plexi ook beter naar voren dan dat je er zwart achter plaatst