Specs PC
Specs pc geupdate!
Een kleine update...het window zit er in!
Allereerst eens het folie er af gehaald en nog wat aandacht besteed aan de randen. Weer even schuren.

De inmiddels ingekorte boutjes, met gewone moertjes als spacer, alvast in de kap gezet.

Dopmoertjes erop en hij zit!

Ik heb inmiddels ook fans voorin geplaatst, de fancontroller zit er in, net als de powerbutton. Ook ben ik al druk bezig met het meshen van kabels. Ik heb van de sponsor witte en zwarte mesh gekregen. De witte is UV reactive en er gaat dus ook een UV ccfl in. De wielen staan op dit moment in de rode primer, aankomende week wil ik ze hoogglans rood gaan spuiten. Ik moet de kabels van de fancontroller nog op maat en afmaken en dan kom ik in de buurt van het ingebruik nemen.
Ik zit op dit moment nog wel met het plaatsen van de gebrushte alu profielen. Deze heb ik hoogglans gespoten en op maat klaar liggen, maar ik ben inmiddels niet meer zo zeker van het hele idee. Zonder ziet hij er ook wel tof uit, moet ik nog eens goed over nadenken.
Even wat foto's om bovenstaande wat duidelijker te maken, mening graag!
Optie 1: Alle zijkanten met een profiel

Optie 2: aan de voorkanten de profielen wat lager

Optie 3: rechtsvoor wat lager

En nog een beeld van de achterkant, zo vind ik het er wel heel tof uitzien.

Optie 3 heeft op dit moment mijn voorkeur. Optie 1 ziet er gewoon gek uit, de hoek van het profiel tov de hoek van het plexi gooit de boel door elkaar. Laat maar weten wat jullie vinden!
Allereerst eens het folie er af gehaald en nog wat aandacht besteed aan de randen. Weer even schuren.
De inmiddels ingekorte boutjes, met gewone moertjes als spacer, alvast in de kap gezet.
Dopmoertjes erop en hij zit!
Ik heb inmiddels ook fans voorin geplaatst, de fancontroller zit er in, net als de powerbutton. Ook ben ik al druk bezig met het meshen van kabels. Ik heb van de sponsor witte en zwarte mesh gekregen. De witte is UV reactive en er gaat dus ook een UV ccfl in. De wielen staan op dit moment in de rode primer, aankomende week wil ik ze hoogglans rood gaan spuiten. Ik moet de kabels van de fancontroller nog op maat en afmaken en dan kom ik in de buurt van het ingebruik nemen.
Ik zit op dit moment nog wel met het plaatsen van de gebrushte alu profielen. Deze heb ik hoogglans gespoten en op maat klaar liggen, maar ik ben inmiddels niet meer zo zeker van het hele idee. Zonder ziet hij er ook wel tof uit, moet ik nog eens goed over nadenken.
Even wat foto's om bovenstaande wat duidelijker te maken, mening graag!
Optie 1: Alle zijkanten met een profiel
Optie 2: aan de voorkanten de profielen wat lager
Optie 3: rechtsvoor wat lager
En nog een beeld van de achterkant, zo vind ik het er wel heel tof uitzien.
Optie 3 heeft op dit moment mijn voorkeur. Optie 1 ziet er gewoon gek uit, de hoek van het profiel tov de hoek van het plexi gooit de boel door elkaar. Laat maar weten wat jullie vinden!
Godric wijzigde dit bericht 24-10-2006 20:49 (22%)
Dit ziet er gewoon ubercool uit! Geweldig man, keep it up!
As finishing touch, God created the Dutch.
Mooi is het wel, dat wit en rood. Echt praktisch lijkt het niet met die zware grote kap. Misschien kun je waar die kap op de kast komt ook nog profielen plaatsen. Om hout te beschermen en hem erin te laten glijden! 
Keep it up!
Keep it up!
Asus M2N-sli deluxe / X2 5600+ @ stock / OCZ Gold pc6400 2048MB / XFX XxX edition 7600GT in SLI
Ik word er vrolijk van 
Moooooooooooooi WIndow!
Als je creatief genoeg bent om hem op dit niveau of te maken wordt hij 100% geweldig
Als je creatief genoeg bent om hem op dit niveau of te maken wordt hij 100% geweldig
Maar echt?
Reg. datum: 26 april 2006
Er was toch een wit-rode moederbord van Ati? Waarom neem je die niet 
Dankjullie wel voor complimenten!
Ik word er inmiddels ook vrolijk van, maar ben nog lang niet klaar. Er zit nog zat werk in!
Dat moederbord is van Sapphire, die zou er idd wel erg gaaf in staan!
Ik heb nog een paar foto's extra erbij gezet met de alu profielen erop.
Dat moederbord is van Sapphire, die zou er idd wel erg gaaf in staan!
Ik heb nog een paar foto's extra erbij gezet met de alu profielen erop.
Wrm ook niet aan de onderkant en bovenkant?
Darx-Jordi wijzigde dit bericht 20-10-2006 20:26 (43%)
Knap werk..
Echt gaaf! ..
Ik ben jaloers XD
Echt gaaf! ..
Ik ben jaloers XD
Ik zou voor optie 1 gaan, en dan het profieltje niet onder het plexi door laten lopen. Het zou ook mooi zijn als je iets aan de bovenkant door zou laten lopen, als verlengde van de profieltjes zeg maar
Nu is het nog een beetje kaal bovenop.
De eerste ronde is afgelopen, wil je zien wat de deelnemers van de BeP Modding Trophy van een saaie DVD speler gemaakt hebben?
Strak man!
Net als brinkdinges vind ik optie 1 ook het mooiste 
Ik ga voor optie 0, vind je kast zonder profielen veel strakker!
Reg. datum: 26 september 2005
Reg. datum: 26 september 2005
Wow, echt super vet
Ga je hem ook nog lakken ofzo, om krassen tegen te gaan?
Reg. datum: 16 maart 2006
Reg. datum: 16 maart 2006
Ik zou gaan voor kast zonder profiel, maar als je het dan toch wilt als bescherming zou ik voor optie 1 gaan, die is strakker...
zoekt een zakmes met soldeerbout... liefst op batterijen
Ik zou kiezen voor optie 1.
Maar dan wel de profielen buigen uit rood plexi. Dit past een stuk beter bij het geheel en is een stuk strakker.
Maar dan wel de profielen buigen uit rood plexi. Dit past een stuk beter bij het geheel en is een stuk strakker.
"-Currents of less than 20 amps can be considered as leakage current"
* JamesHondje Is het er helemaal mee eensquote:chpbjorn schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 11:21:
Ik ga voor optie 0, vind je kast zonder profielen veel strakker!
Opzich is er helemaal niets mis met roze, behalve dan die kleur.
Reg. datum: 12 juni 2005
Reg. datum: 12 juni 2005
Persoonlijk vind ik hem zonder profielen ook mooier en anders voor optie 3
Reg. datum: 01 februari 2006
Reg. datum: 01 februari 2006
Ik vind hem met rechtsvoor lager denk ik het mooist, maar ik vind die kast echt supermooi geworden.
Ik zou wel zeker die profielen erop laten, die vind ik echt super goed staan, super mooie kast man, echt super!
Ik zou wel zeker die profielen erop laten, die vind ik echt super goed staan, super mooie kast man, echt super!
Interessand, ziet er erg goed uit, vooral ook dat rode plexiglas, met een hoek er in! Ik ben momenteel ook volop bezig met een casemod (http://members.lycos.nl/conquer/casemod1/). Maar een compleet nieuwe kast maken is erg mooi, je kunt er net zo veel ruimte in maken als je maark wilt.
maar voor de geïntereseerde, wil je er ook wat over de electroncia vertellen
(hoe je je fancontroller maakt etc.)
maar voor de geïntereseerde, wil je er ook wat over de electroncia vertellen
Mijn casemod. :)
quote:JamesHondje schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:50:
[...]
* JamesHondje Is het er helemaal mee eens
Same here
Of optie 1 dan als het toch echt moet...
*mee eens*quote:dalus schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:45:
Specs PC
Specs pc geupdate!
Zo wat een boel reacties plotseling erbij, merci bien voor de comlimenten en het meedenken!
De profielen zijn bedoeld om de naden die je hebt tussen kast en kap te verbergen, nu zijn die al een stuk beter weg dan eerst de rechterkant sluit echter nog steeds niet super aan. Bescherming is niet nodig, ik schop niet zo vaak tegen mijn kast
De profielen vind ik zelf vooral aan de achterkant erg mooi, ze zijn wel wat lichter dan op de foto. Aan de voorkant verstoren ze het plaatje een beetje. Optie 2 valt sowieso af (geen stemmen). Optie 1 zal alleen een optie zijn wanneer het profiel niet onder het plexi doorloopt. Een afgeronde hoek en zo'n strakke als die van het plexi staat slecht, al zie je dat op de foto niet goed. Optie 3 is ook nog steeds een mogelijkheid, het is even wennen maar staat niet slecht.
De meeste zeggen echter toch geen geen profielen er op, nu heeft het nog geen haast dus ik kijk het nog even aan wat ik ga doen... ik heb ze gewoon liggen en ik zet ze vast met tape, dus mocht het niets zijn of andersom, kan het er altijd nog op of af
.
De profielen zijn bedoeld om de naden die je hebt tussen kast en kap te verbergen, nu zijn die al een stuk beter weg dan eerst de rechterkant sluit echter nog steeds niet super aan. Bescherming is niet nodig, ik schop niet zo vaak tegen mijn kast
De profielen vind ik zelf vooral aan de achterkant erg mooi, ze zijn wel wat lichter dan op de foto. Aan de voorkant verstoren ze het plaatje een beetje. Optie 2 valt sowieso af (geen stemmen). Optie 1 zal alleen een optie zijn wanneer het profiel niet onder het plexi doorloopt. Een afgeronde hoek en zo'n strakke als die van het plexi staat slecht, al zie je dat op de foto niet goed. Optie 3 is ook nog steeds een mogelijkheid, het is even wennen maar staat niet slecht.
De meeste zeggen echter toch geen geen profielen er op, nu heeft het nog geen haast dus ik kijk het nog even aan wat ik ga doen... ik heb ze gewoon liggen en ik zet ze vast met tape, dus mocht het niets zijn of andersom, kan het er altijd nog op of af
Dan vind ik het zo'n blokkendoos worden.quote:Darx-Jordi schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:26:
Wrm ook niet aan de onderkant en bovenkant?
Hoe bedoel je dit, dat het profiel de lucht insteekt? Of dat het meebuigt met de kast?quote:brinkdinges schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:31:
Ik zou voor optie 1 gaan, en dan het profieltje niet onder het plexi door laten lopen. Het zou ook mooi zijn als je iets aan de bovenkant door zou laten lopen, als verlengde van de profieltjes zeg maarNu is het nog een beetje kaal bovenop.
Plexi strak buigen gaat niet lukken, het zal altijd een afgeronde hoek zijn. Je kan wel strak repen zagen en deze met chloroform verlijmen. Wel ben ik bang dat het contrast tussen wit en rood een beetje verdwijnt omdat je zoveel rood ziet.quote:dalus schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:45:
Ik heb het niet heel ingewikkeld gedaan. Hier vind je een tutorial, het enige wat ik nog heb gedaan is een potmeter op de plus draad van de fan gezet en ik hou de stekkers van de fan intact door zelf male stekkers te solderen.quote:Yahoo schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 00:37:
Interessand, ziet er erg goed uit, vooral ook dat rode plexiglas, met een hoek er in! Ik ben momenteel ook volop bezig met een casemod (http://members.lycos.nl/conquer/casemod1/). Maar een compleet nieuwe kast maken is erg mooi, je kunt er net zo veel ruimte in maken als je maark wilt.
maar voor de geïntereseerde, wil je er ook wat over de electroncia vertellen(hoe je je fancontroller maakt etc.)