Hoofdcategorieën
voorheen Facemodder

quote:
Tommy The Cat schreef op zondag 11 mei 2008 @ 21:47:
De laatste tijd merk ik dat mijn vrij nieuwe - paar maanden - 350D problemen heeft met het connecten naar een PC via USB. De map onder deze computer (Canon EOS 350D DIGITAL) blijft blank. En als ik Adobe Photoshop Album Starter de opracht geef de foto's van de camera te importeren krijg ik na lang wachten vaak de volgende melding:

Canon eos 350d the device is not connected or busy

Nu bijvoorbeeld, kom ik er helemaal niet meer op.

Dit is ruk!!!
Andere USB kabel geprobeerd?
Ik had met mijn cam dat ie veel (1 op de 20?) corrupte bestanden overhaalde. Dacht ook eerst aan de cam. Ander kabeltje loste het probleem gelukkig op.
Just plain weird.
Reg. datum: 03 januari 2001

Ik gebruik m'n cam uberhaupt niet om m'n kaartjes leeg te trekken, er zit een cardreader/diskettestation in m'n pc, en ik heb een keer voor een tientje een alles-in-een geval gehaald. Heb je geen last met een accu die leegraakt, een cam die in standby springt of vervelend trage bestandsoverdracht.

Tarin wijzigde dit bericht 11-05-2008 22:42 (5%)

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Reg. datum: 06 juni 2003

@Tommy The Cat

Ik kan er alleen foto's afhalen als ik de Communicatie modus op Print/PTP zet en niet op PC.
Deze instelling is te vinden in -> MENU -> ConfigTab2 (meest rechtse oranje) -> Optie3.

Wellicht dat je dit kunt proberen.

1 + 1 = 3
Reg. datum: 28 december 2000

Hallo allen :)

Hier een absoluut beginnende foto hobbyist. Afgelopen vrijdag heb ik mijn allereerste echte camera gekocht, een 2e hands 350d via een veilingsite. Ik ben er dolbij mee :)

Na een spoedcursus 350d dvdtje gedownload te hebben heb ik in ieder geval de basis van de basis een beetje door nu.

Ik ben er erg blij mee :)

Hier een van mijn eerste foto's waar ik een beetje tevreden over ben:

http://img187.imageshack.us/img187/716/michaelbandithi3.jpg

modbreak: even een link van gemaakt - foto's van zo'n 2 megapixel en 1MB zet je niet zomaar in een topic ;)

Kritiek aan mezelf is in ieder geval al de spiegeling van de woning in de motor.

Remy wijzigde dit bericht 12-05-2008 22:42 (17%)

@hierboven aangaande het downloaden van de foto's: bedankt voor de tips, ik zal d'r zsm naar kijken (usb kabel ligt het denk ik niet aan, kheb al met verschillende geprobeerd :) ).
:-D

@Meph: Resize die foto even, hij is een beetje aan de grote kant.

vandijk wijzigde dit bericht 12-05-2008 22:14 (40%)

Canon 40D + grip | 5D + grip | Sigma 1.4 TC | Canon 17-40 | Canon EF25 | Canon 24-105 | Canon 50/1.8 | Canon 85/1.8 | Canon 135/2 | Sigma 100-300 | Canon Speedlite 430ex | Flipside 400 & Stealth Reporter D400

quote:
Tarin schreef op zondag 11 mei 2008 @ 22:41:
Ik gebruik m'n cam uberhaupt niet om m'n kaartjes leeg te trekken, er zit een cardreader/diskettestation in m'n pc, en ik heb een keer voor een tientje een alles-in-een geval gehaald. Heb je geen last met een accu die leegraakt, een cam die in standby springt of vervelend trage bestandsoverdracht.
Dat is misschien handiger inderdaad, echter voor de keren dat ik niet zo'n ding bij de hand heb ben je aangewezen op de USB poorten.
quote:
Die ene339 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:53:
@Tommy The Cat

Ik kan er alleen foto's afhalen als ik de Communicatie modus op Print/PTP zet en niet op PC.
Deze instelling is te vinden in -> MENU -> ConfigTab2 (meest rechtse oranje) -> Optie3.

De camera staat reeds ingesteld op Print/PTP. Inderdaad, via PC connection werd er naar ondersteunende software gezocht.

Zou een andere firmware versie nog iets uithalen? Huidige versie 1.0.3.
Reg. datum: 02 april 2004

quote:
Tommy The Cat schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 10:22:

Dat is misschien handiger inderdaad, echter voor de keren dat ik niet zo'n ding bij de hand heb ben je aangewezen op de USB poorten.
Maar ik dacht niet, dat je camera zonder software aan een USB-poort gehangen kan worden? Persoonlijk gebruik ik liever een standaard cardreader dan dat ik op iedere toevallige PC allerlei extra (Canon)software moet installeren.

Reg. datum: 29 april 2000

tegenwoordig is bijna elke digitale camera plug and play, als in dat de camera gewoon gezien wordt als massa opslag / externe cardreader.

quote:
Liquid schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:35:
tegenwoordig is bijna elke digitale camera plug and play, als in dat de camera gewoon gezien wordt als massa opslag / externe cardreader.
Ik kan het voor mijn 350D niet zo snel vinden, maar in de NL handleiding van m'n 40D, die toch heel wat meer "tegenwoordig" is, staat te lezen: "Voordat u de camera aansluit op de pc, dient u eerst de EOS DIGITAL Solution Disk-software (...) op de pc te installeren. (pag. 148)

Say it out loud!!!

quote:
Die ene339 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:53:
@Tommy The Cat

_/-\o_

Mijn PC herkende mijn camera van de ene op andere dag niet meer. Driver erop gezet en de pc noemde de 350D ineens RebelXT maar de RAW bestanden kon ik nog steeds niet via de camera op de pc zetten. Deze tip is geweldig, camera wordt weer gewoon herkend en RAW files kan ik weer via de camera benaderen. Geen gedoe meer met een cardreader...

Jij kan nog geen gebakken ei koken...

Die-hard pruts0r
Reg. datum: 22 november 2002

quote:
Toff schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:21:
[...]

Maar ik dacht niet, dat je camera zonder software aan een USB-poort gehangen kan worden? Persoonlijk gebruik ik liever een standaard cardreader dan dat ik op iedere toevallige PC allerlei extra (Canon)software moet installeren.
Kost je een paar euro en geen gezeur idd met kabels en software, en imho veel makkelijker als je meerdere geheugen kaartjes hebt :)

quote:
sapphire schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 18:29:
[...]

Kost je een paar euro en geen gezeur idd met kabels en software, en imho veel makkelijker als je meerdere geheugen kaartjes hebt :)
Om over meerdere bodies maar niet te spreken. :9

Ambtenaar!

Ik heb de camera nu een paar jaartjes en ga hem volgende week voor het eerst schoon laten maken wat betreft sensor.

Nu heb ik er echt gigantisch veel foto's mee gemaakt, en ga straks op vakantie naar curacao. Nu zou ik wel willen weten hoeveel foto's ik er mee geschoten heb en wat de gemiddelde levensduur is van de sluiter..

Heeft iemand een idee hierover hoe ik dat voor elkaar krijg?

Binne wijzigde dit bericht 29-07-2008 11:03 (3%)

a.k.a. Martijn

quote:
Binne schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:03:
Ik heb de camera nu een paar jaartjes en ga hem volgende week voor het eerst schoon laten maken wat betreft sensor.

Nu heb ik er echt gigantisch veel foto's mee gemaakt, en ga straks op vakantie naar curacao. Nu zou ik wel willen weten hoeveel foto's ik er mee geschoten heb en wat de gemiddelde levensduur is van de sluiter..

Heeft iemand een idee hierover hoe ik dat voor elkaar krijg?
Je camera houdt niet bij hoeveel foto's je in totaal gemaakt hebt. Je teller gaat tot 9999, en dan weer naar 1.
Je sluiter kan je hier terug vinden: http://www.olegkikin.com/shutterlife/

"A perfection of means, and confusion of aims, seem to be our main problem." (Albert Einstein, 1938)

Ambtenaar!

Thnx! Ben iig al tig keer over de 9999 gegaan.
Pff, heb inmiddels zoveel foto's gemaakt met mn 350D dat het metalen deel van de ontspanner de afgelopen 6000 foto's eraf is gevallen, nu heb ik een hele lelijke plastic ontspanner. Zijn de 'dopjes' hiervoor ergens los te koop zodat ik het er weer op kan lijmen oid?

Gear: Vette camerashizzle + Vette Mac :D

KTM 950 SMR | Poser 4 Life!

quote:
Gangsteroo schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 00:22:
Pff, heb inmiddels zoveel foto's gemaakt met mn 350D dat het metalen deel van de ontspanner de afgelopen 6000 foto's eraf is gevallen, nu heb ik een hele lelijke plastic ontspanner. Zijn de 'dopjes' hiervoor ergens los te koop zodat ik het er weer op kan lijmen oid?
Weet niet of het nog van toepassing is, maar misschien is vragen bij Konijnenberg of Kamera Express ofzo?

CasGas.nl | Canon 350D | Canon BG-E3 grip | Canon EF-S 18-55/3.5-5.6 | Canon EF 75-300/4.0-5.6 USM IS | Canon EF 50/1.8 II | Canon 70-200 F4L | Sigma 17-70/2.8-4.5 | Canon 420 EX | GorillaPod SLR Zoom + Manfrotto 484RC2

Drop the top!

Denk dat ie het na een half jaar wel heeft opgelost :+

Systeem/SSD | Acer 3810T/SU9400/SSD | Vaio P/SSD | Touch HD | SLK 230 Kompressor
Canon 40D | Canon 17-40 F/4.0L | Sigma 30 F/1.4 | Canon 70-200 F/4.0L | Metz 44AF-4C | Canon Ixus 100 IS

Wazzup?
Reg. datum: 30 maart 2005

Sorry voor de bump, maar ik heb een vraag...

Ik probeerde zojuist mijn CompactFlash kaartje in m'n 350D te doen, wilt 'ie niet! Nou, na wat kloten blijkt dat het 'CFkaartje-eruit-druk-knopje-systeem' nog gewoon goed werkt. Echter heb ik even met mijn telefoon en 't lampje dmv de camera functie bekeken wat dan het probleem is. Nou lijkt het alsof er een pinnetje scheef zit. (Degene rechtsonder als je het schuifje opendoet en de camera dan van de zijkant gewoon bekijkt)

Ik ben bang dat als ik ga proberen dat ik hem afbreek en dat 'ie dan helemaal afgeschreven is. Ik zou hem ook kunnen laten opsturen, maar de kosten wegen denk ik niet op tegen een nieuwe camera? Echter heb ik daar het geld niet voor, en ik wil toch écht wel graag een dSLR voor op vakantie aankomende zomer..

Misschien heeft iemand een idee wat de kosten zouden kunnen zijn en/of zo'n pinnetje minder uitmaakt? Of misschien een andere oplossing?

[Mijn apparatuur] 350D | 10-22 | 18-55 | 70-200 f/4L | 430EX II
RBH zijn Flickr pagina

Misschien toch handiger wanneer je even googelt op "cf card pinout" oid en het juiste nummer van het pinnetje bepaalt. Je beschrijving is voor mij niet helemaal duidelijk iig.
Verder zou ik altijd proberen om het pinnetje weer in de juiste richting te buigen, want zo heb je sowoieso niets aan je cam. Breekt het pinnetje af (onwaarschijnlijk), dan heb je altijd nog de kans dat het de werking niet beïnvloedt (bv als het een van de vele groundconnectors is).
Reparatiekosten lijken me, gezien de lage tweedehandswaarde van een 350D, al snel te hoog.
Succes!

Everybody is wired

quote:
Toff schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 00:30:
Misschien toch handiger wanneer je even googelt op "cf card pinout" oid en het juiste nummer van het pinnetje bepaalt. Je beschrijving is voor mij niet helemaal duidelijk iig.
Verder zou ik altijd proberen om het pinnetje weer in de juiste richting te buigen, want zo heb je sowoieso niets aan je cam. Breekt het pinnetje af (onwaarschijnlijk), dan heb je altijd nog de kans dat het de werking niet beïnvloedt (bv als het een van de vele groundconnectors is).
Reparatiekosten lijken me, gezien de lage tweedehandswaarde van een 350D, al snel te hoog.
Succes!
Druk er meteen dan een hele grote kaart erin en zodat je niet meer snel van kaart of te verwisselen. En dan haal je de foto's er via de usb connector eruit. Op dit manier belast je de pin niet meer als je hem recht weet te buigen. Je kunt in hobby winkels voor een paar euro setjes krijgen met allemaal verschillende pincetten. Dan gebruik je de lange dunne van dat setje.
Dit probleem heb ik in het verleden ook een keer gehad en toen heb ik ook het pinnetje zelf weer recht gezet. Sindsdien kan ik hem weer normaal gebruiken en heb ik geen problemen meer gehad. Zelfs niet doordat ik de CF kaart er altijd uithaal voor het overpompen van de foto's naar mijn computer.
Reg. datum: 09 augustus 2005

Ik heb ook ooit een gebogen pinnetje gehad en met een pincet weer rechtgebogen, en de camera doet het nog steeds. Je moet het wel met een beetje beleid doen natuurlijk ;)

quote:
RBH schreef op donderdag 16 april 2009 @ 20:32:

Ik ben bang dat als ik ga proberen dat ik hem afbreek en dat 'ie dan helemaal afgeschreven is. Ik zou hem ook kunnen laten opsturen, maar de kosten wegen denk ik niet op tegen een nieuwe camera? Echter heb ik daar het geld niet voor, en ik wil toch écht wel graag een dSLR voor op vakantie aankomende zomer..

Misschien heeft iemand een idee wat de kosten zouden kunnen zijn en/of zo'n pinnetje minder uitmaakt? Of misschien een andere oplossing?
Vandaag heb ik toevallig bij mij in de winkel een prijsopgaaf gekregen van ETB voor iemand die hetzelfde probleem had als jij. Dat kwam op ongeveer 150 euro. Niet weinig dus, maar het is wellicht wel de moeite als je camera verder nog prima in orde is.

Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: