Hoofdcategorieën
Reg. datum: 18 september 2007

Tuurlijk kan ik dat ook opzoeken, maar door de verschillende verhalen was ik even benieuwd.
Achja, jij mag best denken dat ik me niet inzet hoor, gelukkig weet ik wel beter ;)

Overigens lees ik in die vier links niks over het accu gebruik, maar ik zal nog is wat googlen hoor ;)

In ieder geval hartelijk bedankt voor je reactie!

ir. single malt
Reg. datum: 19 februari 2001

quote:
David K schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 23:23:
Even wat vraagjes mbt tot de EOS 350D (die ik waarschijnlijk morgen ga kopen)

Wat houd een grip precies in?
Zie deze pagina. Met name handig bij portret fotografie ivm dubbele controls.
quote:
Kun je in de 350D alleen de NB-2LH accu gebruiken? Waar kun je accu's het best kopen?
Alle accu's gemaakt voor de Canon accu NB-2L zijn bruikbaar. Zowel origineel als van een third party. Mijn advies bij een reserve batterij is, koop niet de goedkoopste, maar 1 slag duurder en met garantie van minimaal 2 jaar, dan weet je zeker dat je goed zit.
quote:

Heeft de 350D dezelfde accu als de 400D? (Gaat dus de accu van de 350D langer mee, omdat die een kleiner lcd scherm heeft?)
Je antwoord vind je op deze pagina.

Sowieso schrijf je zo!
40D | HF100 | PS3 | 115pk/250Nm

Kan iemand mij vertellen wat het geluid is als je de camera heen en weer beweegt?
Een soort getik / gerammel, alsof er iets los zit.

Ik meen er iets over gelezen te hebben, maar ik kan het niet meer terugvinden.

Waarschijnlijk is dat het ijzertje dat aan je flitser vast zit, welke los zit. Dit kun je controleren door de flitser uit te klappen.

Kheb t zelf ook. Eveneens hoor ik nog een andere veel subtielere ratel als ik heel goed luister. Dat is waarschijnlijk een balletje in een huis dat afleest in welke stand je je camera hebt.

Dit is wat ik heb gevonden/wat mij is verteld, toen ik net als jou op zoek was naar het antwoord op deze vraag.
Reg. datum: 24 maart 2000

En doet ie van mij ook, zo te horen lijkt het normaal.

Echt mooi die DSLR's, zit tenminste nog echt wat mechanisch in!

specs O que os olhos não vêem o coração não sente.

Heb zojuist een nieuw flash kaartje binnen gekregen, een 'takems hyperspeed 120x 2GB' (kon hem niet laten liggen voor 13euro)

Helaas geeft het kaartje in mijn 350d meteen een 'err cf' als ik hem probeer te formateren blijft de camera 'hangen' en moet ik de batterij er uit halen.

Ook na formateren op mijn pc krijg ik dezelfde errors, via mijn card reader lijkt het kaartje echter goed te werken.

Edit koning
Reg. datum: 25 februari 2002

quote:
stumperd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 15:21:
Heb zojuist een nieuw flash kaartje binnen gekregen, een 'takems hyperspeed 120x 2GB' (kon hem niet laten liggen voor 13euro)

Helaas geeft het kaartje in mijn 350d meteen een 'err cf' als ik hem probeer te formateren blijft de camera 'hangen' en moet ik de batterij er uit halen.

Ook na formateren op mijn pc krijg ik dezelfde errors, via mijn card reader lijkt het kaartje echter goed te werken.
Dat probleem heb ik met mijn canon 400D en een transcend 133X 4GB kaartje.
In meerder cardreaders werkt die probleemloos, maar ik heb hem nooit aan de praat gekregen in mijn 400D.

Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging

desert turtle
Reg. datum: 02 november 2007

quote:
Gangsteroo schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:49:
[...]
Snap ook niet helemaal waarom een grip me maar 3 tientjes gaat kosten als ik hem toch eerst moet kopen voor 100 euro...
Er is reeds uitleg gegeven maargoed. Je investering is 100 euro. Er vanuit gaande dat je hem voor 70 euro kunt doorverkopen kost hij je maar (100-70)=30 euro.

Canon 5D | 17-40 f/4 L | 24-70 f/2.8 L | 85 1.8 | 70-200 f/4 L | website

ir. single malt
Reg. datum: 19 februari 2001

quote:
David K schreef op zondag 03 februari 2008 @ 00:26:
Kan iemand mij vertellen wat het geluid is als je de camera heen en weer beweegt?
Een soort getik / gerammel, alsof er iets los zit.

Ik meen er iets over gelezen te hebben, maar ik kan het niet meer terugvinden.
De orientatiesensor die registreet of je een liggende of een staande foto maakt.

Sowieso schrijf je zo!
40D | HF100 | PS3 | 115pk/250Nm

Dagen van gras, dagen van stro

quote:
mig29 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 20:32:
[...]

De orientatiesensor die registreet of je een liggende of een staande foto maakt.
En de pootjes van de flitser.

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

Reg. datum: 28 februari 2004

Sinds kort ben ik in't bezit van een canon D350 , nu zit ik met een probleempje , telkens ik foto's wil maken zonder flits , blijft de camera hangen . Schakel ik de flits terug aan , dan werkt hij weer perfect .
De foto's die ik maak zonder flits zijn dan ook totaal mislukt , ze staan er wel op , maar ze zijn totaal overbelicht , zo lijkt 't toch .
Kan dit aan de een of ander instelling liggen van de camera , ik krijg het namelijk niet opgelost .
( sorry , als ik niet de juiste termen gebruik , maar ik ben nog maar een beginner en moet nog heeeeeeeeeeeeeeeeel veel leren)

Wie helpt me verder ????

quote:
strangerke schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 18:59:
Sinds kort ben ik in't bezit van een canon D350 , nu zit ik met een probleempje , telkens ik foto's wil maken zonder flits , blijft de camera hangen . Schakel ik de flits terug aan , dan werkt hij weer perfect .
De foto's die ik maak zonder flits zijn dan ook totaal mislukt , ze staan er wel op , maar ze zijn totaal overbelicht , zo lijkt 't toch .
Kan dit aan de een of ander instelling liggen van de camera , ik krijg het namelijk niet opgelost .
( sorry , als ik niet de juiste termen gebruik , maar ik ben nog maar een beginner en moet nog heeeeeeeeeeeeeeeeel veel leren)

Wie helpt me verder ????
Ik neem aan dat je in de P / "groene" stand schiet. Omdat je zonder flitser schiet in het donker waarschijnlijk kiest hij automatisch een lange sluitertijd. Waardoor de sensor langer belicht. Terwijl de sensor belicht wordt kun je niks doen. Omdat je intussen waarschijnlijk de camera beweegt hebt terwijl hij het licht nog steeds op de sensor laat vallen lijkt de foto overbelicht. Dit zijn echt wel de basics en je moet echt nog héél veel leren. Er zijn een paar fotografiecursussen te vinden op GoT als ik jou was zou ik die even doorlezen ;)

EDIT:
Toff hieronder heeft gelijk, excuus. De flitser in groene stand hoort inderdaad automatisch omhoog te klappen mocht dat nodig zijn :)

Gangsteroo wijzigde dit bericht 08-02-2008 23:26 (5%)

Gear: Vette camerashizzle + Vette Mac :D

Alvast bedankt voor je uitleg , ik moet zo te zien zeker echt nog veel leren :-) , maar ik heb de camera nog maar net en ik dacht dat er al iets aan stuk was ofzo , wat gelukkig toch niet 't geval blijkt te zijn .
Ik zal me toch eens echt gaan verdiepen in zo'n cursus :-)

Reg. datum: 02 april 2004

@strangerke:
Natuurlijk hoop ik dat het een user error is, maar het verhaal van Gangsteroo lijkt me niet te kloppen. In de "groene" stand komt de flitser namelijk automatisch omhoog, als de sluitertijd te lang dreigt te worden. Op de P-stand wordt normaalgesproken correct belicht en niet (erg) overbelicht, ongeacht of je beweegt of niet.
Heb je onder normale daglichtsituaties foto's gemaakt? Zet anders binnenkort overdag en buiten je programmakeuzeknopje eens op Av (diafragmavoorkeuze) en kies het kleinste getal dat je lens toelaat. Kijk dan eens welke sluitertijd je camera daarbij kiest. Dat mag echt geen seconde ofzo zijn, dus als je afdrukt moet je vrijwel meteen weer beeld door de zoeker hebben.

Het kleinste getal dat ik kan instellen is 3.5 , sluitertijd "4000" knippert . Als ik afdruk heb ik ook meteen terug beeld door de zoeker.
Ik hoop dat dit positief is en dat er verder niets aan de camera mankeert ???
Met flits uitgeschakelt werkt hij overdag en buiten ook normaal :)

Reg. datum: 10 mei 2004

Het is niet dat ik je niet wil helpen.

Maar volgens mij wordt het hoog tijd om de handleiding er eens bij te pakken. En probeer ondertussen ook eens wat algemene termen als diafragma, iso waarde, exposure (belichtings) compensatie en sluitertijd op te zoeken. Met een beetje basiskennis moet hier makkelijk uit te komen zijn.

In iedergeval kan je die basiskennis heel mooi toepassen tijdens het maken van foto's. Dus heb je er dan veel meer aan dan wanneer hier steeds alles voor gezegt wordt. (op z'n minst leer je waar je dingen op kan zoeken)

Minolta 5D + Minolta 18-70 f/3.5-5.6 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Sony HVL-F36AM

quote:
strangerke schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 13:13:
Het kleinste getal dat ik kan instellen is 3.5 , sluitertijd "4000" knippert . Als ik afdruk heb ik ook meteen terug beeld door de zoeker.
Ik hoop dat dit positief is en dat er verder niets aan de camera mankeert ???
Met flits uitgeschakelt werkt hij overdag en buiten ook normaal :)
Als je sluiterijd knippert op de snelste stand (voor jouw toestel 1/4000 seconde) betekent dit dat je teveel licht krijgt. Met een diafragma f/3.5 op een mooie dag als vandaag, schat ik dat je gevoeligheid - de ISO-waarde - onnodig hoog staat ingesteld (op 1600?). Als je die waarde op maximaal 400 stelt, krijg je sowieso mooiere foto's (minder ruis) en zeer waarschijnlijk ook "gewoon" belichte. Allemaal nogal "basiskennis", maar ik zou het jammer vinden als iemand door gebrek hieraan meteen de handoek in de ring gooide. Je camera lijkt iig niet defect, verder moet je het zelf doen.

BTW: Dat kleinste getal, dat was puur om te testen. Ieder situatie vraagt zijn eigen instelling. Het is helemaal geen schande om op de P-stand te beginnen, tot je precies weet wat je doet.

Nog geen twee weken geleden heb ik een nieuwe EOS 350D aangeschaf bij de MediaMarkt, ik ben net tot de conlusie gekomen dat er een hotpixel in zit.
Hoe zit dit met de garantie? Is dat al zo met één pixel?

Reg. datum: 08 oktober 2003

Wat toevallig. Ik heb precies hetzelfde. Opeens een hot pixel in me LCD. Volgens het boekje kan je er geen garantie op claimen. En als je hier op het forum zoekt, blijkt dat je het nog wel eens bij de winkel kan proberen. Konijnenberg had hem voor iemand omgeruild, maar weet niet hoe makkelijk zo'n grote keten als de MM daarin is...

Laat even weten hoe het afloopt als je wil!!

Dan fiets ik na het weekend wel even de naar de MM, van het weekend heb ik de camera namelijk hard nodig, dus dan die pixel maar even wegwerken.

Ik laat nog wel horen hoe of wat!

Reg. datum: 08 oktober 2003

Heb je hem nou op je LCD of je sensor? De mijne zit op mijn LCD en dan moet je er dus leren omheen kijken. Als ie op je sensor zit is er een truukje voor met een kans dat ze weggaan...

Ik had jouw post niet goed gelezen. Bij mij zit hij inderdaad op m'n sensor, heb het net even gechecked en het is er gelukkig "maar" ééntje. Wat voor trucje is dat...?

Dikke kans dat al die 350D's met een hotpixeltje RMA zijn, dus ooit door iemand teruggebracht omdat er een hotpixel in zat... Denk dat er alleen nog maar "restpartijen" van de 350D op de markt komen nu. De prijs is er ook naar, dus het kan best een goede aanschaf zijn, maar als je wakker ligt van een kromme pixel in je LCD'tje, dan kan je misschien beter een 400D kopen, of een goede gebruikte.350D.

Appeltje voor de dorst!

quote van mezelf :X

truucje om dode pixels van je sensor weg te werken..
quote:
Japie.G schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:15:
[...]

na een tip van een ander forum (lens clean uitvoeren met lens op de camera) is de hotpixel verdwenen. Ik kan hem niet meer reproduceren dus het lijkt erop dat hij zichzelf heeft gefixed! de truc schijnt ook te helpen met stuck pixels e.d.

Omdat deze tip misschien handig is voor andere gebruikers post ik de tekst hieronder:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
 noticed the appearance of a cluster of about 12 red/pink 'stuck' pixels about a fortnight ago. They appeared on all images irrespective of shutter speed used/ISO settings, etc.

Having read speculation on the EOS 5D section of this forum about the issue of stuck/hot pixels, I decided to try a cure suggested for the EOS 5D camera in that forum.

Firstly I removed the battery from my camera for 3 days. Then I put the battery back in and took a 'black' picture with the lens cap on. (You have to set A1 servo mode first, to allow the camera to take a picture without focussing). I did this to see if the 3 days without the battery in had solved the problem.

Then with the lens on the camera and the lens cap on the lens, and the lens pointing to the floor, I activated the 'Sensor Clean' function for about 30 seconds. (Obviously with a lens on, I made no effort to clean the sensor before, after or during this operation!). At the end of the 30 seconds, I switched the camera off to close the shutter and return the mirror. Afterwards, I reset the camera to its default settings and cleared the custom functions (both via the menu setting), just for the sake of enabling a general reset of the camera.

I then took a set of normal pictures to see if this process had made any difference. When I transferred the pictures to the computer to view them, the 'black' shot taken before the sensor clean clearly showed the hot pixel cluster, from which I conclude that the 3 days without a battery in, had made no difference and was just a waste of time - but it proved a point.

In the pictures taken after the sensor clean though, all the stuck/hot pixels had gone and the entire images were free from any hot/stuck pixels. The problem had been completely cured.

I suspect that the return to default settings and resetting the custom functions made no difference actually, but it did no harm.

I am now of the opinion that operating the sensor clean function with a lens on and a lens cap on the lens, causes the camera to either map out hot/stuck pixels, or to reset itself, neutralizing them. Pure speculation of course, but it solved the problem completely in 30 seconds. (N.B. I did not clean the sensor at any point and have never done so.)

EOS 350D camera, standard kit lens used, latest firmware version (1.0.3)

De hartelijke groeten van mij!

Reg. datum: 14 februari 2008

quote:
David K schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:27:
Nog geen twee weken geleden heb ik een nieuwe EOS 350D aangeschaf bij de MediaMarkt, ik ben net tot de conlusie gekomen dat er een hotpixel in zit.
Hoe zit dit met de garantie? Is dat al zo met één pixel?
Het lijkt me toch dat dit wel onder garantie moet vallen ja.
1 hotpixel of 10 hotpixels... hij is nog zgan dus hij moet 100% zijn in mijn ogen...

Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: