Hoofdcategorieën
Over deze garantie gesproken. Ik heb de European Warranty System bijlage doorgelezen alwaar men spreekt over een garantiekaart. Op deze kaart dien je jouw persoonlijkge gegevens in te vullen en deze garantiekaart stuur je tezamen met de aankopbon op om aanspraak te maken op de garantievoorwaarden.

Deze kaart kan ik echter niet vinden. Gekocht bij de MM: hele doos met accessoires, boekjes en zooi, maar geen garantiekaart?

@Toff, ok. Als het gaat om dat soort doeleinden, gek dat ze je dan niet in de gelegenheid stellen om hen in de gelegenheid te stellen...

Tommy The Cat wijzigde dit bericht 13-01-2008 03:55 (17%)

Reg. datum: 02 april 2004

quote:
Tommy The Cat schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 20:55:
Over deze garantie gesproken. Ik heb de European Warranty System bijlage doorgelezen alwaar men spreekt over een garantiekaart. Op deze kaart dien je jouw persoonlijkge gegevens in te vullen en deze garantiekaart stuur je tezamen met de aankopbon op om aanspraak te maken op de garantievoorwaarden.

Deze kaart kan ik echter niet vinden. Gekocht bij de MM: hele doos met accessoires, boekjes en zooi, maar geen garantiekaart?
No worries! Ik heb voor tig-k aan fotospul en die garantiekaart zit er nooit bij, al koop ik uitsluitend bij betrouwbare NL-leveranciers. De bon = de garantie AFAIK. De rest is alleen gezeur over "registreren", zodat ze je kunnen spammen.

pff gaat lekker met mn 350D, (3rd party) grip is stuque. Had m onlangs laten fixen door een vriend omdat de knoppen het niet helemaal lekker meer deden, maar bij het in elkaar zetten kon hij een paar schroefjes niet meer kwijt wat ik dus nu merk doordat het plaatje waarop het bvestigingswieltje vastzit er bijna uit valt als ik hem in "portrethouding" hou. Ben nu dus aan het kijken voor een nieuwe grip, maar zit te twijfelen of ik nou voor de (toch wel erg dure) originele BG-E3 ga, weer een 3rd party grip of een 3rd party grip met LCD scherm. Vooral het laatste lijkt me toch wel erg handig om bijv. time lapse filmpjes te maken. Heeft iemand hier er ervaring mee? En als ik voor een 3rd party ga welke "merken"/eBay winkels zijn dan aan te raden?

Gear: Vette camerashizzle + Vette Mac :D

Zou zelf niet meer investeren in de 350D. Nu een relatief goedkope 400D aanschaffen of even wachten op de aankomende 450D? Ook zonder grip kan je de 350D best nog wel kwijt. Prima camera hoor, ik heb hem zelf ook, maar geen nieuwe grip meer waard IMHO.

De BG-E3 grip kun je natuurlijk ook onder de 400D zetten (en grote kans dat ie ook onder de 450D kan), dus die centen ben je niet kwijt. Sowieso behouden ze goed hun waarde, toen ik m'n 400D met grip te koop had staan kreeg ik regelmatig mailtjes van mensen die de grip los wilde kopen. Afschrijving heb je dus amper.
Zou zelf geen geld uitgeven aan een replica-grip, voor die paar tientjes meer ga ik niet klooien met ander spul (al zit er ook goed spul tussen hoor).

Ik ben mijn gymspullen vergeten. Hoezo je gymspullen vergeten? Wat heb je aan dan.

Bedwater

quote:
Toff schreef op zondag 20 januari 2008 @ 00:55:
Zou zelf niet meer investeren in de 350D. Nu een relatief goedkope 400D aanschaffen of even wachten op de aankomende 450D? Ook zonder grip kan je de 350D best nog wel kwijt. Prima camera hoor, ik heb hem zelf ook, maar geen nieuwe grip meer waard IMHO.
Hmm, het valt me tegen hoe je over een camera praat. Voor een fotograaf is het een ding om plezier mee te beleven, en niet een investeringsobject. Het lijkt wel of je over een auto praat die niet meer gerepareerd moet worden.
Investeren doe je maar in objectieven; die zijn nog enigzins waardevast. Wat voor fotograaf ben je als je je plezier laat vergallen door vooral maar te wachten op een ieuw model. We zijn niet op de beurs aan het handelen :P.
Gewoon die grip kopen. Gangsteroo wil foto's maken, en verwacht meer gemak met zo'n grip. Doen.
Ik moet Toff wel gelijk geven dat je geen 3rd party spullen moet gebruiken. Heb ik in het verleden ook wel gedaan, en het valt altijd tegen.

EOS 40D · accesoires
Fotoblog · Flickr
Photo upload

Omdat ik die camera gekocht had tegelijk met grip en ik vrij grote handen heb wil ik niet anders meer dus een grip komt sowieso ;) die 3rd party grip was trouwens een best goeie. 3rd party grips zijn echt de helft van de prijs de originele BG-E3 en vraag me af of er nou echt zo'n groot kwaliteitsverschil zit tussen grips.

Blijkbaar wel, want hij is weer stuk...

www.ThomasvanderWillik.com 40D, 17-40/4, 35/2, 85/1.8, 70-200/4
"Ken Rockwell ordered an L-lens from Nikon, and got one."

Wat een onzin om niet meer te investeren in een 350D. Dat is een camera die nog heel goed mee kan komen.
Zelf heb ik een 3rd party grip en bij mij geeft het geen problemen en de prijs was veel beter (¤ 25,- voor een 2e hands).
De Delta grips zijn IMHO kwalitatief redelijk vergelijkbaar met de originele.
quote:
Gangsteroo schreef op zondag 20 januari 2008 @ 11:12:
die 3rd party grip was trouwens een best goeie. 3rd party grips zijn echt de helft van de prijs de originele BG-E3
Wat maakt het uit, als je een grip koopt van 100 euro dan raak je die voor 70 euro wel kwijt gok ik. Dus kost zo'n grip je drie tientjes.

Ik ben mijn gymspullen vergeten. Hoezo je gymspullen vergeten? Wat heb je aan dan.

quote:
Toff schreef op zondag 20 januari 2008 @ 00:55:
Of een grip kopen van hooguit 100 euro...

Of je 350D verkopen, en dan een 400D + grip kopen? Daar zit nogal een verschil in, en is ook absoluut geen antwoord op de vraag van gangsteroo.

quote:
ThomasW schreef op zondag 20 januari 2008 @ 12:17:
Blijkbaar wel, want hij is weer stuk...
Mja die schroefgaten zijn afgebroken dus dat ligt meer aan die vriend dan aan die grip ;)

@ Tom: ik heb die 350D net (tweedehands weliswaar) gekocht en ben in ieder geval het komende jaar niet van plan om een nieuwe body te kopen aangezien ik nog lang niet tegen de limieten aanloop van wat hij kan. Ik heb nu 3 maanden met grip een stuk om 6000 foto's geschoten en zonder grip vind ik hem te klein en ook de knoppen die erop zitten voor portrait-mode mis ik.
Snap ook niet helemaal waarom een grip me maar 3 tientjes gaat kosten als ik hem toch eerst moet kopen voor 100 euro...

Edit koning
Reg. datum: 25 februari 2002

quote:
Gangsteroo schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:49:
[...]

Mja die schroefgaten zijn afgebroken dus dat ligt meer aan die vriend dan aan die grip ;)
Ja, maar je had open hem gehaald om dat de knopjes niet goed werkten.
Ga er maar vanuit dat als je in het begin een canon grip had gehad.. dat je nu nog steeds een werkende grip had gehad.

Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging

Ik had even een kort vraagje; is deze geschikt voor de 350d met standaard kit? Of is TOP niet geschikt voor digitale camera?

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Nee. De TOP is voor zover ik kan vinden een linear pola filter en je moet een circulair pola filter hebben voor je 350D omdat de AF een linear filter niet fijn vind.

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

Bedankt, dan ga ik even kijken of ik daarvan de circulaire moet hebben of dat ik toch maar ander merk neem, wordt anders te duur.

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

a.k.a. Martijn

dit is een goede optie
link

en dit is de beste oplossing die ook wat duurder is (bedenk wel, dit zijn dollars, geen euro's)
link
(deze heb ik zelf ook (ander formaat, dat wel), en is super fijn.

hvstar is behoorlijk bekend op got en is een prima zaak om dingen te kopen.

"A perfection of means, and confusion of aims, seem to be our main problem." (Albert Einstein, 1938)

Okee, dan ga ik voor de iets duurdere. Bedankt nu ga ik hopen op mooi weer ;)

a.k.a. Martijn

Sendar, of dat nodig is weet ik niet hoor. Die eerste is ook zeker niet slecht en het is maar een kitlens?!..je filter is dan net zo duur als de lens. Daarnaast kan dit filter waarschijnlijk niet op een opvolger van de kitlens, omdat de meeste groothoek lenzen op 67mm of 77mm frontfilter zitten,
Mijn advies is dus de eerste.

"A perfection of means, and confusion of aims, seem to be our main problem." (Albert Einstein, 1938)

Edit koning
Reg. datum: 25 februari 2002

Is het wel handig om met de kitlens (dus een draaiend frontelement) een pola filter erop te zetten?

Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging

Reg. datum: 18 september 2007

Even wat vraagjes mbt tot de EOS 350D (die ik waarschijnlijk morgen ga kopen)

Wat houd een grip precies in?

Kun je in de 350D alleen de NB-2LH accu gebruiken? Waar kun je accu's het best kopen?

Heeft de 350D dezelfde accu als de 400D? (Gaat dus de accu van de 350D langer mee, omdat die een kleiner lcd scherm heeft?)

Ik twijfel nog sterk tussen de 350d en de 400d... in hoeverre is de 400D ten op zichte van de 350D het extra geld waard? (MP, LCD scherm - nadeel accu verbruik? -, autofocus)

David K wijzigde dit bericht 01-02-2008 23:53 (17%)

if (!works){ hammer();}

Dit zijn vragen die makkelijk zelf op te zoeken zijn. Gewoon de zoekfunctie en google even creatief gebruiken :)
quote:
David K schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 23:23:
Ik twijfel nog sterk tussen de 350d en de 400d... in hoeverre is de 400D ten op zichte van de 350D het extra geld waard? (MP, LCD scherm - nadeel accu verbruik? -, autofocus)
Zonder informatie kan niemand hier een zinnig antwoord op geven zonder te verzanden in een opsomming van de algemene kenmerken. Daarvoor kun je prima terecht op dpreview.

neographikal wijzigde dit bericht 01-02-2008 23:27 (67%)

@David K: Wat Neo zegt dus, maar staar je niet blind op een accu. 350D en 400D gebruiken dezelfde accu en die kost, als prima imitatie, minder dan een tientje, bijvoorbeeld hier. Met een 350D zijn prima foto's te maken iig.

Reg. datum: 18 september 2007

Kort gezegd;
Wat houd een grip precies in?
Gebruikt de 400D door z'n scherm meer accu?
Hoe zit het met de "verbeterde" autofocus van de 400D?

Het is echt niet zo dat ik hier klakkeloos mijn vragen neerzet zonder te googlen, maar sommige dingen werden mij niet volledig duidelijk.

if (!works){ hammer();}

Juist ja, in nog geen minuut bij elkaar gezocht:

http://www.camerahacker.com/Canon_Accessory/BG-ED3.shtml
350d of 400d?
[STARTERS] Ik wil een DSLR, wat nu?
Canon 400D 10,1MP dSLR

Je loopt nou niet bepaald over van inzet, sorry dat ik het zeg :) Je vragen zijn te algemeen om niet binnen vijf minuten bij elkaar te Googlen. Zonder extra informatie is er geen interpretatie nodig en valt het allemaal prima te vinden.

neographikal wijzigde dit bericht 02-02-2008 00:19 (14%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: