Hoofdcategorieën
Reg. datum: 23 december 2006

Mishcien een newbie vraag, maar Heeft er niemand problemen dat zn lensdop zonder draad weg is? Dat is een van de eerste dingen die ik me afvroeg toen ik m uitpakte.

Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz, iPhone 1gen 2.1.0fw, Q-tek C3 (te koop) Sony BT-DR30Q (te koop)

(D)SLR camera's hebben eigenlijk nooit een lensdop met draadje. Nooit gemist ook. Je stopt het dopje nu veel gemakkelijker even weg, gewoon in je broekzak ofzo.

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

if (!works){ hammer();}

Ik heb hem altijd in de linkerkontzak zitten. Dikke paniek als je hem toevallig ergens anders in stopt :+
Reg. datum: 19 augustus 2002

quote:
musiqman schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:26:
Mishcien een newbie vraag, maar Heeft er niemand problemen dat zn lensdop zonder draad weg is? Dat is een van de eerste dingen die ik me afvroeg toen ik m uitpakte.
En dan aan dat touwtje laten bungelen? Hell no! :D Stop dat ding gewoon in de kontzak, als je klaar ben klik je hem er weer op. Razend irritant is zo'n touwtje.

Dat je m dan niet kwijtraakt :S

Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz, iPhone 1gen 2.1.0fw, Q-tek C3 (te koop) Sony BT-DR30Q (te koop)

peace man.

Gewoon voorzichtig met je spullen zijn, ik ben nog nooit een lensdop echt kwijt geweest.
Reg. datum: 02 april 2004

Vrijwel iedere fototas heeft wel een plekje dat je als vaste opbergplaats voor je lensdoppen kan aanwijzen. Kontzak is wel stoer, maar ook stoffig. Even later zit dat stof weer op je frontlens of in je fototas.

Everybody is wired

Ik heb de nare eigenschap dat ik de camera pak. De dop eraf trek en ergens neerleg. Dat neerleggen is een geheel onbewuste actie waar ik altijd na het fotograferen moet bestraffen met enkele golf lengtes verspilde hersencapaciteit. Gelukkig vind ik hem elke keer wel weer terug. Maar de kans is vrij groot dat tussen nu en later ik op de fiets naar de winkel moet voor een andere dop.
Die-hard pruts0r
Reg. datum: 22 november 2002

kwestie van wennen.
Bij m'n S5500 kon je de dop aan een touwtje aan de nekband laten bungelen of hem vastklikken erop, na een week was ik dat al spuugzat. Nu gaat de dop standaard in de linker broekzak, wel irritant soms want das ook m'n vaste sleutel broekzak :+
Reg. datum: 30 mei 2005

quote:
sapphire schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 00:16:
kwestie van wennen.
Bij m'n S5500 kon je de dop aan een touwtje aan de nekband laten bungelen of hem vastklikken erop, na een week was ik dat al spuugzat. Nu gaat de dop standaard in de linker broekzak, wel irritant soms want das ook m'n vaste sleutel broekzak :+
Je beschrijft helemaal mijn gedachten en ervaringen :*)
Maar wat anders: Wil de EOS 350D ook aanschaffen, en kan hem van iemand overnemen, nu is mijn vraag, waar moet ik op letten tijdens de aanschaf? Dat ik niet een gaar toestel koop.
Nog wat; Een prijs van rond de 330 euro is wel redelijk toch anno domini 2008?

quote:
Martinique schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:40:
Wil de EOS 350D ook aanschaffen, en kan hem van iemand overnemen, nu is mijn vraag, waar moet ik op letten tijdens de aanschaf? Dat ik niet een gaar toestel koop.
Nog wat; Een prijs van rond de 330 euro is wel redelijk toch anno domini 2008?
Met een net L-objectief erop heb je een koopje ja. ;) Geintje, maar het hangt er wel vanaf wat erbij zit. Voor een "kale" kit vind ik het nogal aan de prijs, aangezien die vorige maand nog voor zo'n 388 euro bij de mediamarkt nieuw en met garantie te koop lag.

quote:
Toff schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 22:18:
[...]

Met een net L-objectief erop heb je een koopje ja. ;) Geintje, maar het hangt er wel vanaf wat erbij zit. Voor een "kale" kit vind ik het nogal aan de prijs, aangezien die vorige maand nog voor zo'n 388 euro bij de mediamarkt nieuw en met garantie te koop lag.
Er zit voor dat bedrag bij:
Kitlens 18-55mm
Accu met oplader
1Gb CF card
En 'dat' boek van Easy Computing over Canon Eos 350D

quote:
sapphire schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 00:16:
kwestie van wennen.
kom op he, sleutels doe je niet in je broekzak.

canon 5D, ef 35/2.0, ef 100/2.0, leica mini 3

quote:
Martinique schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 22:26:
[...]

Er zit voor dat bedrag bij:
Kitlens 18-55mm
Accu met oplader
1Gb CF card
En 'dat' boek van Easy Computing over Canon Eos 350D
Bij de Mm kost ie idd 388 met Garantie (heel erg belangrijk bij dit soort mooi spul)

en de doos met o.a.
body, kitlens, accu, oplader, boekjes, lensdoppen, bodydop, software, draagriem, av kabel etc. (zal vast nog iets vergeten zijn he :P)

een 1gb koop je op mp van sandisk al voor 20 euro en minder.

Net een nieuwe 350D gekocht :)! Als ik de camera lichtjes heen en weer beweeg dan hoor ik iets los zitten :(. Is dat omdat er nog geen lens op zit?
Edit koning
Reg. datum: 25 februari 2002

Dat zou het opklapmechanisme van de filtser kunnen zijn. Daar kan je even naar kijken, en dan is het niet zo interessant dat hij geluid rammelt.

job wijzigde dit bericht 11-01-2008 17:40 (56%)

Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging

Camitariër
Reg. datum: 16 februari 2003

Nope, dat is ws. je 'sensor' om te kijken hoe je je cam houdt (rechtop, portrait). Een soort knikkertje in een T-vormig buisje :)
Het klinkt inderdaad als een knikkertje. Maar ik mag aannemen dat dit dan bij elk exemplaar zo is? Of toch ruilen?

Edit:
Gebeld met de verkoper, die zei dat dit met het 'spiegeltje' te maken had. Ter bescherming van het spiegeltje zodat er niks tegenaan komt. Zowel de 300, 350 als de 400 hebben dit volgens hem en is dus niet iets om zorgen over te maken.

Wel vind ik het vreemd dat er geen vlaag van herkenning komt, als dit (volgens zijn zeggen) inderdaad bij elk exemplaar zo is. Flitser, knikkertje als sensor, spiegeltje(bescherming)... weird.

Edit2:
Kheb hier ook een 300D, die heeft het ook en daarbij zijn het idd de metalen delen die de fliters 'vasthouden'. Zodra ik de 350 up and running heb zal ik testen of het bij deze idd ook deze kleine mechniekjes zijn. Zo ja, dan geen zorgen :) (wel slordig)

Edit3 :)
Zojuist de flitser van de camera kunnen doen en inderdaad, de rammel is weg. De mechaniekjes zitten nogal losjes, ik zou dat wellicht voorzichtig wat vaster kunnen draaien? Verder geen euvel van belang dus en een pak van mijn hart (ik ben nogal paranoia met nieuwe aankopen ;) ).

Met de flitser omhoog kan ik als ik echt heeeeel goed luister ook nog een ander 'balletje' horen als ik idd een flinke slag draai. Dat zal de sensor in de vorm van het knikkertje en het cilindertje dus zijn :) . Jullie hadden dus beiden gelijk ;).

Tommy The Cat wijzigde dit bericht 11-01-2008 21:12 (108%)

Waarom mag een DSLR niet wat rammelen? Dat inbouwknipperlichtje is natuurlijk waardeloos, maar soms, als je net geen externe flitser bij je hebt, is het toch wel een handige gadget. KIJK naar de resultaten, ipv te luisteren naar een fototoestel, het is geen MP3-speler! Al kan ik me de "paniek" bij een nieuwe aankoop wel voorstellen hoor. ;)

Bedwater

quote:
Toff schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 23:34:
[..] Al kan ik me de "paniek" bij een nieuwe aankoop wel voorstellen hoor. ;)
Mjah, dat was mijn eerste indruk na het lezen van zijn bijdrage ook. Waar maak je je druk om. Het gaat om foto's maken. Als je zo nodig geld wilt uitgeven aan een of ander werkend gadget, koop je maar een Ipod oid.
De analoge SLRs rammelden soms nog harder. 't Is via GoT dat ik erachter kwam dat er iets rammelde aan mijn 350D. Nou en? Hij werkt nog steeds en zonder problemen. Dus :P.

EOS 40D · accesoires
Fotoblog · Flickr
Photo upload

quote:
musiqman schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 22:36:
[...]

Bij de Mm kost ie idd 388 met Garantie (heel erg belangrijk bij dit soort mooi spul)

en de doos met o.a.
body, kitlens, accu, oplader, boekjes, lensdoppen, bodydop, software, draagriem, av kabel etc. (zal vast nog iets vergeten zijn he :P)

een 1gb koop je op mp van sandisk al voor 20 euro en minder.
Je hebt helemaal gelijk, heb je wijze raad ogevolgd _/-\o_
388 euri en ze hadden er nog genoeg op voorraad.

Reg. datum: 08 oktober 2003

Vraagje. Ben sinds kort de trotse eigenaar van:
- Canon EOS 350D + Kitlens 18-55 mm
- Sigma AF 70-300/4.0-5.6 APO DG MACRO Canon

Nu ben ik op zoek naar een mooie schoudertas om dit in kwijt te kunnen. In de nabije toekomst wil ik nog graag de Canon EF 50mm f/1.8 II (ø52mm) erbij kopen dus die moet erbij passen. Daarnaast de usual stuff: CF-kaartjes, extra accu, ruimte voor lensdoppen etc..

Ik heb zelf even rondgezocht en kwam op de volgende twee (vergelijkbare) tassen:
- Samsonite DV70 bij oa MediaMarkt
- Lowpro Nova 1 AW bij oa Kamera-express.nl

Heeft iemand ervaring met een van deze tassen of een andere die hem/haar erg bevalt? Ik hoor het graag!!!

Edit koning
Reg. datum: 25 februari 2002

Ik zou zeggen, kijk hier eens: Centraal Fototas Topic - Deeltje 3

Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging

quote:
musiqman schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 22:36:
[...]

Hoezo 'met garantie'. Als je een 350D nieuw koopt heb je ongeacht waar je koopt gewoon garantie of ben ik nu gek.

@hieronder: my bad 8)7

Tommy The Cat wijzigde dit bericht 12-01-2008 20:32 (3%)

quote:
Tommy The Cat schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:26:
[...]

Hoezo 'met garantie'. Als je een 350D nieuw koopt heb je ongeacht waar je koopt gewoon garantie of ben ik nu gek.
Ze hadden het dan ook over een 2e handse met als commentaar dat hij voor iets meer met garantie te koop was..

No worries m8

Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: