Hoofdcategorieën
Reg. datum: 24 april 2004

quote:
sylvesterrr schreef op zondag 25 maart 2007 @ 17:59:
Ik zou de Speedlite 430EX op de lijst zetten. De 50mm is veel goedkoper, en kun je makkelijker uit eigen zak betalen. ;)
Ondertussen heb ik mijn lijstje flink aangepast. Een flitser kan ik alsnog huren/lenen/aanschaffen mocht ik die nodig hebben.

- grip
- 70-210 f/3.5-4.5 USM
- 28-105 f/3.5-4.5 USM
- kaartlezer

http://www.robertlambrix.nl/wp-content/uploads/70-210lens_in.jpg
350D met de 70-210 f/3.5-4.5 USM

http://www.robertlambrix.nl/wp-content/uploads/lens28_105.jpg
350D met de 28-105 f/3.5-4.5 USM

_RL wijzigde dit bericht 27-04-2007 22:54 (28%)

Reg. datum: 27 april 2007

Hoi Luitjes,

Ben sinds vandaag in het bezit van een eos 350d.
Bij de nieuwe mediamarkt in bergen op zoom lag hij voor 500 euro en voor die prijs kon ik hem niet laten liggen. Het is mijn eerste digitale spiegelreflex en hoop dat hij gaat bevallen.
Ik heb nog veel te leren maar dat komt vast goed.
Ik heb alvast dit boek besteld
Hopelijk heb ik hier wat aan en kan mijn Sony dsc-p150 camera naar mijn vriendin

...vraag maar...

Voor degene die dat interresant vinden:

De 350D ligt nu bij alle Belgische Media-markten voor 555,-
(ivm 5 jaar MM in Belgie)

Website | Canon 30D | MacBook Pro 17" 2.8Ghz 4GB 500 GB

Reg. datum: 28 september 2006

Even een schopje.

Ik heb een tweedehands Canon 350D body gekocht. Pracht van een camera. Ik ook meteen een Sigma lens gekocht.

heel mooi, maarre, mag ik je even wijzen op het volgende:

Nieuwe apperatuur aangeschaft?

We snappen natuurlijk dat je erg blij bent met je nieuwe body, lens, flitser, tas, etc. Het heeft alleen niet zo veel zin om dit in een corresponderend topic rond te gaan bazuinen zonder verdere toevoeging. Replies als "Jeej, ik heb eindelijk een D200 gekocht!" kan je dus beter achterwege laten ;)

We nodigen je natuurlijk wel van harte uit om je ervaringen te posten, of een productsurvey te plaatsen!

Een moderator wijzigde dit bericht 16-05-2007 21:02 (66%)

Hatsie Flatsie
Reg. datum: 25 september 2000

En welke Sigma lens is dat dan ?
En heb je al een beetje plezier van je cam ?

Core 2E6600@3200mhz,Asus p5b wifi deluxe,2x1gb G.e.i.l pc6400,Ati x1950XTX,Sb X-Fi,Enermax liberty 500,Thermaltake Armor,Asus Heatpipe

Hallo allemaal,

Ik ben ook al bijna een jaar in het bezit van een Canon EOS 350D. Heb tevens een "gewone" lens en een Canon ET-62 II (70-210).
Nu wil ik wat meer binnen doen en vraag me af wat een goede flitser daarvoor is.
Ik zag op marktplaats een 430 EZ staan, is dit wat? Ik ben (nog!) niet professioneel dus hoef geen dure prof flitser...
Wat buitenfoto's (paarden) van mij staan op www.mblomfotografie.nl (LET OP, site is gister pas online gegaan en nog lang niet af! ;) )

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen want ik ben gevraagt om zaterdag foto's/probeersels van een band te maken.

quote:
LadyF schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 22:27:
Hallo allemaal,

Ik ben ook al bijna een jaar in het bezit van een Canon EOS 350D. Heb tevens een "gewone" lens en een Canon ET-62 II (70-210).
Nu wil ik wat meer binnen doen en vraag me af wat een goede flitser daarvoor is.
Ik zag op marktplaats een 430 EZ staan, is dit wat? Ik ben (nog!) niet professioneel dus hoef geen dure prof flitser...
Zie het Centraal Canon-dedicated Flits-topic :)

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

Reg. datum: 12 november 2005

Je gebruikt een zonnekap als lens? :)

quote:
Ah kijk, dankje!
Ik zoek via google steeds naar dit forum want ik snap werkelijk nog niets van deze site :S

quote:
Het Fantoom schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 22:48:
Je gebruikt een zonnekap als lens? :)
Och nee he, zo kom ik wel erg onprofessioneel over :+
Tuurlijk er zit inderdaad nog een zonnekap overheen
Poging 2: *O*
Canon Zoom lens EF 70-210 :Y)

LadyF wijzigde dit bericht 16-05-2007 23:28 (11%)

Reg. datum: 28 september 2006

De 350D body heb ik tweedehands gekocht van een man die al een aantal publicaties op zijn naam heeft staan. Dus ik kon met redelijk vertrouwen de body overnemen. De body zag er nog vrij nieuw uit, behoudens een aantal kleine krassen. Maar ik kan dat wel over mijn hart strijken.

Ik heb meteen een Sigma 17-70mm gekocht bij Digicamshop. (FYI, ik heb geen melding gemaakt dat ik blij ben met dit objectief op de canonmount draad :p)

Het is mijn eerste (digitale) spiegelreflex camera. De 350D biedt inderdaad een legio aan opties opdat je de juiste foto wil hebben. Ik ben dan ook flink aan het experimenteren. Deze camera is inderdaad perfect voor de prosumer.

Ik moet wel zeggen dat de handvat wat aan de kleine kant is. De draaiknop en de aan/uit knop zitten op de juiste positie. De plastic body voelt degelijk aan en is denk ik tot op een zekere hoogte krasbestendig. Wat ik jammer vind, is dat het lcd scherm wat aan de kleine kant is, maar ja, je kan niet alles hebben.

Tot zover mijn eerste ervaringen.

PS. Het is een dure hobby!

Reg. datum: 20 februari 2002

Sinds eergistern ook een 350d aangeschaft.

Nu een paar aannames en ben benieuwd of dezen kloppen na aanleiding van deze website http://www.canon.co.jp/Imaging/enjoydslr/index.html de beginners site voor digtale spiegelreflex.

De standaard lens die erbij zit de 18-55 met 3.5-5.6f is niet geschikt voor snelle shutter shots van 1000?

Als ik dan bv deze lens Canon 50mm F/1.8 aanschaf dan kan ik toch al veel snellere shutter times maken?

Als laatste aanname als ik nu bv een portret shot wil maken en ik doe dit met de huidige lens dan is het toch vrij onmogelijk om de persoon helemaal in focus te brengen en de achtergrond compleet wazig?

Hiervoor zou ik dan toch ook de Canon 50mm F/1.8 kunnen gebruiken.

Reg. datum: 24 april 2004

quote:
Grave schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:42:
Sinds eergistern ook een 350d aangeschaft.

Nu een paar aannames en ben benieuwd of dezen kloppen na aanleiding van deze website http://www.canon.co.jp/Imaging/enjoydslr/index.html de beginners site voor digtale spiegelreflex.

De standaard lens die erbij zit de 18-55 met 3.5-5.6f is niet geschikt voor snelle shutter shots van 1000?
Mits er genoeg licht is, wel. Probeer anders de ISO-waarde iets hoger te zetten.
quote:
Als ik dan bv deze lens Canon 50mm F/1.8 aanschaf dan kan ik toch al veel snellere shutter times maken?
Ja, relatief snellere sluitertijd in donkere omgevingen.
quote:
Als laatste aanname als ik nu bv een portret shot wil maken en ik doe dit met de huidige lens dan is het toch vrij onmogelijk om de persoon helemaal in focus te brengen en de achtergrond compleet wazig?
Onmogelijk is het niet...
quote:
Hiervoor zou ik dan toch ook de Canon 50mm F/1.8 kunnen gebruiken.
Dat kan :)

Reg. datum: 20 februari 2002

quote:
Lamber schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 11:19:
[...]

Mits er genoeg licht is, wel. Probeer anders de ISO-waarde iets hoger te zetten.

[...]

Ja, relatief snellere sluitertijd in donkere omgevingen.

[...]

Onmogelijk is het niet...

[...]

Dat kan :)
bedankt.

Nog een vraagje als je nu in m modus een plaatje schiet waarin hij al aangeeft dat hij -2 onderbelichting heeft.

Kan je dit dan oplossen door:

deze handigmatig op 0 te zetten.
deze handigmatig op +2 te zetten.
in raw mode te schieten en dan +2 erbij doen.

Als dit zo is moet je toch snelle actieshoots kunnen maken op de 55mm met een 5.6 focus en isowaarde op 400, of krijg je dan weer overbelichting na de correctie?

Maar goed wat je in een week er weer niet bij leert binnenkort een middag foto's schieten:)

Prachtige Camera’s zijn het de Canon 350D. Alleen die van mij niet. Voor de tweede keer in 2 jaar kapot. De eerste keer hebben ze het mainboard vervangen. Ze konden mij niet zeggen wat precies de klacht was. Nu 7 maanden na die reparatie is het weer raak. Zwarte foto’s en na een keer of 3 error99. |:(

Ik was altijd onder de indruk van Canon. Maar mijn vorige fuji low budget Cam heeft het 2 jaar gedaan. Voor mij geen canon meer als hij voor de tweede keer gerepareerd is gaat hij direct in de verkoop. En ik koop nooit geen Canon meer. Wat een but merk zeg sorry dat ik het zeg. En ik baseer dat niet op 1 ervaring. Twee keer de camera kapot. Originele batterij van een paar maanden oud doorgebrand. Stond te roken en kwam gesmolten vanaf de oplader. Gelukkig had ik het in de gaten. Voor hetzelfde geld ben ik een boodschap doen en brandt me huis af door een K*T batterij van Canon. Mail je dan met Canon dan krijg je ook nog eens geen antwoord. Ik vind dat ronduit schandalig. :( :(

Mijn advies bedenk je 3 keer voordat je een Canon koopt!!!!! :S

Kijk uit na het multi media event 2009!

Bedwater

quote:
Ediejo schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 06:35:[..]
Mijn advies bedenk je 3 keer voordat je een Canon koopt!!!!! :S
Nog een geluk dat je er tijdig bij was. Naar mijn mening is dit een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden. Mijn 350d is mijn tweede Canon-body, en daarvoor gebruikte ik de Canon van mijn vader. Nooit wat mis mee, en zo zullen er meer zijn.
Erg jammer hoe Canon zelf reageert hierop; dat nodigt uit om reacties zoals de jouwe op internet te zetten, en daarin heb je ook wel gelijk. Maar ik denk wel dat je een ongelukkige uitzondering bent.

EOS 40D · accesoires
Fotoblog · Flickr
Photo upload

Idd al 20 jaar canon in huis, nooit een probleem.Vervelend dat het zo is gelopen, het tast toch t plezier in je hobby aan...

www.ThomasvanderWillik.com 40D, 17-40/4, 35/2, 85/1.8, 70-200/4
"Ken Rockwell ordered an L-lens from Nikon, and got one."

.nl

Ik had zaterdag een heel vaag probleem, me camera gaf aan dat me accu's vol waren, maar na 5 minuten viel die uit. Nou ik reserve batterijen in de grip gegooid (6 GP bat's) en na 5 min. weer leeg. Ondertussen zaten de accu's in de oplader, gewacht tot ze vol zaten en jawel hoor na 5 minuten waren ze weer leeg. Toen haalde ik 1 accu uit de grip, en bleef hij werken :? zondag werkte alles weer zoals het hoort, ik snap er niks van!

portfolio -- daily-blog -- 1d3 met pLimes -- Elinchrom BX-Ri 500/500 & FX400

quote:
Arjan A schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 10:36:
[...]

Nog een geluk dat je er tijdig bij was. Naar mijn mening is dit een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden. Mijn 350d is mijn tweede Canon-body, en daarvoor gebruikte ik de Canon van mijn vader. Nooit wat mis mee, en zo zullen er meer zijn.
Erg jammer hoe Canon zelf reageert hierop; dat nodigt uit om reacties zoals de jouwe op internet te zetten, en daarin heb je ook wel gelijk. Maar ik denk wel dat je een ongelukkige uitzondering bent.
Ik wacht het wel weer af. Het zal wel een maandag morgen ding zijn. Me pa had ook altijd Canon, deed het altijd perfect maar dat was nog met een rolletje. ;)

@ThomasW, het tast niet me plezier in me hobby aan. Wel het plezier en het vertrouwen in het merk Canon. ;)

Ediejo wijzigde dit bericht 30-05-2007 20:23 (7%)

Kijk uit na het multi media event 2009!

Hoezzz íe nou?
Reg. datum: 08 januari 2006

Jammer, dood gebloed :( :( :(

Reg. datum: 29 augustus 2001

Even een kleine tip voor de beginnende 350D gebruikers.

http://www.easycomputing.com/images/product/w94px/4087.gif<-- Klikbaar

http://www.easycomputing.com/product.asp?ref=4087

i7 920 @ 3.25Ghz | P6T Dlx | Sapp. 4870X2 | Corsair 6* 2GB DDR3-1600 | VEL.RAPTOR 150GB | RAPTOR 150GB | WD Cav 750GB | WD MYBOOK 1TB | X-FI MUSIC | DELL 2407WFP | VISTA ULT. UK | Full Specs

Reg. datum: 12 december 2002

Ik heb net gemerkt dat Windows XP de camera niet vanzelf herkent. Je moet vrij veel installeren van de cd. Maar stel nu, ik fotografeer op een congres en iemand anders wil zijn laptop beschikbaar stellen als 'fototank', kan ik dan bv iets van de cd overzetten op een usb stick?

quote:
Arakrys schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:45:
Ik heb net gemerkt dat Windows XP de camera niet vanzelf herkent. Je moet vrij veel installeren van de cd. Maar stel nu, ik fotografeer op een congres en iemand anders wil zijn laptop beschikbaar stellen als 'fototank', kan ik dan bv iets van de cd overzetten op een usb stick?
cardreader is toch veel makkelijker?

No worries m8

Reg. datum: 12 december 2002

Cardreader zou ik nog moeten aanschaffen, usb kabel en usb stick heb ik...

Reg. datum: 02 april 2004

quote:
Tranzy schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:30:
Even een kleine tip voor de beginnende 350D gebruikers.
Zo, dat is een stevige prijs (¤ 39,95)! Heb jij dit boek zelf gekocht en gebruikt? Als ik in de "meer info" onder "cameratechniek" lees, dat ik het fijnstellen van de Nikon D50 wordt behandeld bijvoorbeeld, krijg ik toch een beetje twijfels, hoe specifiek dit voor de 350D is gemaakt. Niet dat ik een voorstander ben van zulke specifieke boeken, want apparatuur komt en gaat, het gaat om algemeen geldende fotografische principes. Welke menuoptie daar precies bijhoort kan iedereen met de handleiding zelf wel vinden. Just my 2 cents.

@Arakrys: Cardreaders zijn te koop vanaf ¤ 8,50. Niet tobben, maar halen zo'n ding!

Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: