Hoofdcategorieën
Topicacties

Algemeen tekentopic (handgetekend / tekentablet only) part 7

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Genius Or Madman?.. You Decide

quote:
Amplified123 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 16:59:
is het niet colours??? (dacht ik)
(ook niet colors dus)
Color is Amerikaans Engels.
Colour is Brits Engels.

Kan allebei dus.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
deviantART
Professioneel dierenknuffelaar :*)
It's time to roll the dice...

For the win
Reg. datum: 18 augustus 2006

Colour komt uit de geschiedenis van de Engelse taal. Het had iets te maken met 1 of andere franse soep zooi waar ze na een tijdje genoeg van hadden. Zo werd colour toen color. Ik had dit een maand terug ofzo ergens gelezen omdat ik dit namelijk ook is wou uitzoeken :P
Met google moet dat artikel wel zijn terug te googlen.

Een ander voorbeeld is het woord flavor wat vroeger flavour was.

Sir_Hendro wijzigde dit bericht 25-04-2008 19:44 (9%)

Reg. datum: 03 december 2007

Wikipedia: Color

ik heb het expres nog opgezocht (nadat ik dubbel l zo raar vond staan :p)

heb meestal problemen als ik texten in plaatjes wil zetten. controlleer ik toch wel vaak aangezien ik dyslectie heb

The cake is a lie!

Reg. datum: 16 januari 2005

colour is gewoon de mooiere versie, daar houd ik het graag op. :P
maar kan in principe allebei, en niemand die je niet begrijpt toch?
Reg. datum: 08 september 2007

Colour vind ik ook mooier, doet me denken aan Beertje Colourcol :)

Hier een work in progress voor Illustration Friday, het gaat deze week over rimpels.
Doet hier misschien ook iemand mee?
Dit is de eerste keer dat ik mee doe, elke week hebben ze een nieuw woord waar je een illustratie over mag maken, het leek me wel een goeie oefening.
http://www.edwinbont.nl/forums/Drawings/IF-wrinkels.jpg
Volgens mij is "skating keeps you young" een beetje steenkolenengels, moet het niet zijn " skating keeps young"?
De "Rimpels" slaan op zijn gezicht trouwens, misschien iets te vaag hoewel ik veel inzendingen nogal vaag vind (maar wel leuk om te zien).

Een moderator wijzigde dit bericht 12-05-2008 00:35 (0%)
Reden: Check images gedaan :X

For the win

Ziet er leuk uit alleen had ik zijn gezichtsuitdrukking anders gedaan. Nu kijkt ie zo van 'o niet alweer eh... zucht' als of hij al zo vaak op zijn mijl is gegaan. :P

female fronted metal!

Waarom dat anarchist sign van die A? Ik snap het verband niet, het voegt ook geen meerwaarde toe aan de plaat. Het is alsof je een boeket bloemen plukt en besluit er een lepel tussen te steken zodat je het dan 'heavy metal' kunt noemen.

Dark Blue wijzigde dit bericht 27-04-2008 14:52 (4%)

Dit maak ik. | Innovation won't save the world.

Peer op pootjes
Reg. datum: 23 oktober 2007

quote:
Eddysign schreef op zondag 27 april 2008 @ 02:01:
Colour vind ik ook mooier, doet me denken aan Beertje Colourcol :)
Helaas heette dat beertje Colargol ;)
quote:
Hier een work in progress voor Illustration Friday, het gaat deze week over rimpels.
Doet hier misschien ook iemand mee?
Dit is de eerste keer dat ik mee doe, elke week hebben ze een nieuw woord waar je een illustratie over mag maken, het leek me wel een goeie oefening.
[afbeelding]
Volgens mij is "skating keeps you young" een beetje steenkolenengels, moet het niet zijn " skating keeps young"?
De "Rimpels" slaan op zijn gezicht trouwens, misschien iets te vaag hoewel ik veel inzendingen nogal vaag vind (maar wel leuk om te zien).
Naast het anarchistending vind ik dat je mannetje ook een wel heel erg merkwaardige draai maakt :9 komt vooral door dat 'naveltje', en als je een van de lijnen bij zijn kruis had doorgetrokken (zodat je kan zien welk been voor en welke achteraan hangt) had het er waarschijnlijk ook al iets meer "kloppend" uitgezien :)

Die site is wel een erg goed idee trouwens :) * handen beginnen te jeuken :$

Reg. datum: 28 november 2007

quote:
Amplified123 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 16:59:
is het niet colours??? (dacht ik)
(ook niet colors dus)
Het kan allebij. Ik geloof dat colours is deftiger(brits) is en colors amerikaans. Net als bijvoorbeeld Honor en Honour.

Edit, oh sorry, ik had per ongeluk niet de laatste pagina aangeklikt. Doh >.>

TeMo wijzigde dit bericht 27-04-2008 20:27 (11%)

Reg. datum: 08 september 2007

Bedankt voor de commentaren, hij klopt inderdaad niet helemaal en dat anarchistenteken heb ik maar weg gelaten net als de rest van de tekst.
Ik hou wel van een beetje rommelige stijl en ik moet nog erg veel oefenen.
Erg veel tijd wilde/kon ik er niet meer insteken dus hier moeten jullie ermee doen:
http://www.edwinbont.nl/forums/Drawings/IF-wrinkels2.jpg

Ik zou zeggen doe allemaal mee met Illustration Friday!

¤uRoDance - I love the 90s
Reg. datum: 18 september 2003

Ik had vanmiddag even niets te doen toen mijn computer met van alles en nog wat bezig was (spyware ruimen/ defragmenteren enzo), keek ik es naar m'n wallpaper van Summer Glau en ik heb haar maar eens getracht na te tekenen. Niet overtrekken, maar gewoon proberen na te tekenen. Het gezicht is niet 100% als het origineel maar de rest ziet er wel aardig uit. :)

http://home.wanadoo.nl/patrick888/GoT/summer_glau.jpg

De brightness levels van de tekening heb ik wel wat moeten aanpassen, daarom komen er helaas wel wat kriebels van de achterzijde tevoorschijn. Maar uiteindelijk toch een aardige tekening geworden, aangezien ik zelden teken.

Intel Core 2 Quad @2.66Ghz | Club3D Nvidia GeForce 8800GT | Samsung 20x Dvd-r | Asus DvdRom | Creative SB.Audigy | 2GB Ram | 1x320GB 1x250GB HD's SATAII | 550watt Chieftec voeding. EURODANCE MP3 STREAM

probeer eens eerst de grove lijnen op papier te krijgen. Welke richting alles opstaat bijv. Dan heb je iig al een globale verdeling en daarna kun je hem heel grof schetsen en steeds verder detaileren. Nu is ze nog een beetje mollig (prachtige vrouw op de foto trouwens) en pas ook op met harde lijnen, vooral bij vrouwen oogt dat al snel lomp. Verder gewoon veel oefenen en proberen je tekening losjes op te zetten en veel bijwerken totdat het klopt.
Draw monkey

Hey mensen, ik heb weer wat om te showen.
Ze mogen beide nog wel wat poetswerk gebruiken, maargoed eer ik daar weer aan toe kom (lees zin in heb)

http://img257.imageshack.us/img257/1034/rangersb9.jpg

http://img244.imageshack.us/img244/9980/magepinkzt3.jpg

En ik heb een nieuwe website layout (www.amollinger.nl) ik hoor graag wat men er van vind.
Ik heb hem gedesigned met de keywoorden toegangelijk, classy en fun in het achterhoofd.

Een moderator wijzigde dit bericht 12-05-2008 00:35 (28%)

Alleen de slagschaduwen kunnen nog wel wat gebruiken, bij die onderste weet ik niet precies hoe je dat moet oplossen, maar bij de bovenste iig die soort glow weghalen om zijn schoenen. en de schaduw waarschijnlijk wat harder aanzetten onder de schoen etc... verder keurige plaatjes
For the win

@DapperKonijntje
Doe jij is even normaal wil je? beetje belachelijk mooie tekeningen posten hier... foei!! :P

Aan je technique mankeert niet veel idd! Maar je poses, lijken nogal erg stijfjes, ik zou dar toch eens wat op oefenen :)

Draw monkey

Hehe thanks guys en bedankt voor de tips.

Schuey, stijve poses zijn altijd al een knelpunt geweest bij me, al heb ik het idee dat ik langzaamaan wat losser begin te worden, maargoed meer practise is sowieso niet verkeerd natuurlijk.
Ik zal er in de volgende platen wat meer op letten, thanks :)
Ah ok dus het is een bekend fenomeen ;) Vraag anders je kleine broertje of zusje of moeder pappa of vriendin om snel een paar poses aan te nemen. 'teken' die dan zo snel mogelijk, gewoon met lijnen voor de ledematen zeg maar.. Zo heeft onze tekenleraar ons enigzins snel poses leren opzetten. Misschien heb je er wat aan, misschien niet :P

female fronted metal!

Stijve poses kun je ook voorkomen door helemaal aan het begin van je schets ook een layer met bewegingslijnen te maken. Dan teken je de lijn die een hand of een been maakt extreem ver door in een lichte curve. Zoiets als je in cartoons ziet wanneer iemand een baseballknuppel slaat... maar dan langs de ledematen op. Je kunt de curven iets extremer laten bollen dan ze eigenlijk zouden moeten doen. De arm of het been die hij volgt, pas je daar dan op aan. Niet te veel, maar dat merk je zelf wel als je vanaf een afstandje kijkt. Het lichaam van je model moet een gespannen boog zijn die elk moment weg kan schieten. Zo kan het dan lijken alsof dat onderste meisje nét lijkt op te staan, of nét iets verder reikt naar die vogel. Dat brengt dynamiek, suggestie van beweging in je plaat.

Het is trouwens heel moeilijk om in zo'n gespannen houding te poseren, dus doe een goede warming-up voordat je zo gaat staan!

Acties: [view]

Door: XangadiX
Moderator WEB/GFX
trepanatie is zóó kinderachtig

proberen te werken met extreme perspectieven wil ook wel eens werken omdat je jezelf dan dwingt om na te denken over de verhoudingen en het volume van het lichaam.

Een tip uit de stripwereld is om bij een beweging de 4 stappen er voor en de 4 stappen er na ook in te schetsen en dan de beste houding uit te werken :)

De kleuren zijn echt heerlijk

Dus jij wil VJ worden, zo doe je dat: VjAcademy

For the win

Net ook nog een paar snelle schetsjes gemaakt waarvan 2 ingekleurd.

http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/new_bietch.jpg

http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/rofllmao.jpg

http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/gozert.jpg

http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/haaduuuuken.jpg

en deze :o

Ik moet me nog steeds is een keer verdiepen in antonomy enzo maarja.. ik heb het nu te druk met andere dingen. 8)

Een moderator wijzigde dit bericht 12-05-2008 00:35 (2%)

Eeerlijk gezegd vind ik die laatste 2 snelle schetsjes het leukste, en de ingekleurde 2 get minste. Arcering van schaduw is ook netjes gedaan, ziet er best goed uit. Enige puntje is dat de ogen in de eerste zwart-wit tekening niet kloppen.

For the win

Oke, thnx. Ik wou ze allemaal inkleuren maar ik ben begonnen met de leukste 2. :P Ik heb ook geen schaduw en highlights erin getekend met photoshop want daar had ik even geen tijd voor.

//edit
Alle 5 ingekleurd :)

Sir_Hendro wijzigde dit bericht 10-05-2008 01:45 (7%)

female fronted metal!

Hey mensen, wisten jullie dat het echt werkt als je voor het posten van plaatjes even op check images drukt? Dan zet het forum het formaat van je plaatje in je post en verspringt het topic niet zo!

Je kunt dit ook na een paar dagen nog doen als je je post edit. Maar doe het gelijk!

Check images maakt je forumbuurt weer prettig ;)

Ohja, omdat ik een beetje in de stemming raakte heb k ook een poging gedaan tot Summer Glau te tekenen, maar dan van een plaatje van Terminator-nog-wat.
http://tweakers.net/ext/f/53NiESjEdJslwPwa1CFYuCvv/full.jpg
Leerpuntje van de dag: haar glans geven met fijne halen Dodge en Burn tool _O_ sooo good :9

Dark Blue wijzigde dit bericht 12-05-2008 00:40 (31%)

Ingamemovies.nl
Reg. datum: 30 september 2002

Misschien dat er hier mensen mij kunnen helpen over een Wacom Cintiq 12wx LCD Tablet JuliettPapa in "Welk type van Wacom tablet?" en anders mag je dit gerust negeren. ;)

Ik zal morgen nog eens wat pics schieten van wat lang geleden hand getekend werk :) !

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: