Hoofdcategorieën
Topicacties

De Blob - downloadbare 3D studentengame

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

Reageer Nieuw Topic
non-profit ram
Reg. datum: 15 januari 2005

quote:
Oogst schreef op maandag 10 juli 2006 @ 10:34:
[...]

Ah, ja, Ogre, de engine die we gebruiken, ondersteunt alleen videokaarten en geen bakstenen. ;) Dat was een beetje lomp gezegd, waar het op neer komt: kaarten zoals die jij hebt, doen willekeurig een paar features niet, een paar half, en de rest goed maar traag. Daardoor is het extreem moeilijk om een 3D-engine er geschikt voor te maken en hebben ze er bij Ogre voor gekozen dat niet te doen. Ik kan hier dus niks aan verhelpen. Nou zit je hiermee ook ver beneden de systeemeisen, dus wat dat betreft was het te verwachten. Waar ik wel nieuwsgierig naar ben: draait die kaart wel gewoon de nieuwste games?

Ok... ik had even niet goed opgelet bij de systeemeisen... heb 1gig RAM en redelijk recent Turion ding dus ik dacht het moet wel gaan... maar ik zag over het hoofd dat deze laptop (van pa :+ ...of die games draait dus geen idee) geen echte graka heeft...
Heb nu op http://www.ogre3d.org/wiki/index.php/Hardware gekeken en dat maakt de boel duidelijk

Dank in ieder geval!

PS... "videokaart maakt niet eens zoveel uit voor framerate" is een beetje misleidend...maar het is inderdaad nogal evident dat j een serieuze graka met openGL ed nodig hebt, alleen ik zag dat op deze laptop over het hoofd.

Mijn MacHeist Linkje, Klikt ende Koopt - De appel vliegt niet ver door de lucht (chinese gezegde)

Duitser
Reg. datum: 04 maart 2002

Gaaf, ik wil wel eens zien hoe utrecht er uit gaat zien :)

Team Lupes

Reg. datum: 31 mei 2001

Leuk spelletje, maar voor mij niet te lang, wordt er draaiierig van :P

Lighteye wijzigde dit bericht 10-07-2006 14:07 (3%)

Mijn oudste dochter (5 jaar) heeft inmiddels een uurtje of 8 er mee zitten spelen. Wel verspreid over een paar dagen natuurlijk. Ze vind het erg leuk.

Mooi gemaakt!

mkdir not war
Reg. datum: 08 juni 2005

Ik heb hem al verschillende malen uitgespeeld, super heerlijk :) De mousegestures zijn wat wennen, maar het is wel fun :) Prachtig concept, kleuren zijn ook goed gedaan. En ja soms zit je vast, mja shit happens ;)

Chemical Resistance

Baas & Koning

De Blob gaat de wereld rond :) Eerst op Bashers.nl, maar nu ook nog op het populaire Kotaku!
Cellograficus met rode cap

Ah, Bashers.nl had ik nog niet eens gezien. Erg leuk dat mensen er nu zelf over beginnen te posten! 8) Ik zag ons ook al op eurogamer.nl, fun-motion, handcircus, lommersonline en tigsource. Allemaal sites overigens die ik persoonlijk helemaal niet ken, dus ik kan niet inschatten of het willekeurige blogs zijn, of veel bezochte dingen. Hoe dan ook erg cool dat mensen de moeite nemen erover te schrijven en anderen erover te vertellen. :D

www.oogst3d.net: mijn portfolio
Ronimo Games: mijn gamebedrijf
Swords & Soldiers: onze eerste Wii game

Reg. datum: 19 mei 2006

Straks zou ik er geld voor vragen :P

Join het DPC Whatpulse team ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' Last.fm

Reg. datum: 09 februari 2002

En nu staat hij ook op Flabber !

Saying that Java is nice because it works on every OS is like saying that anal sex is nice because it works on every gender.

Hmm ik krijg hem niet aan de gang, bij het installeren lijkt hij het spel wel te installeren, maar dan gaat hij visual c++ installeren(denk ik) en dan krijg ik deze foutmelding "Error 1723, een dll voor de installatie kan niet worden uitgevoerd.. etc..etc.."
En als ik dan het spel wil opstarten "De toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie van de toepassing onjuist is. Het opnieuw installeren van de toepassing kan dit probleem oplossen."

Dus... Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen

tja..

Reg. datum: 07 februari 2005

moet je bij die gozers van 't HKU zijn, niet hier :X

Reg. datum: 08 februari 2003

Een heel erg leuk spel en van hoog niveau moet ik zeggen.
Ik heb via mijn opleiding (multimedia vormgeving) ook een keer een spel gemaakt samen met een team van de IT, maar dat was echt niet zo lekker soepel en netjes als deze.

Hint om er wat mee te verdienen: http://www.nlgd.nl/site/i...w&id=13&Itemid=42

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Reg. datum: 22 oktober 2000

quote:
Eltonnovs schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 16:30:
Hmm ik krijg hem niet aan de gang, bij het installeren lijkt hij het spel wel te installeren, maar dan gaat hij visual c++ installeren(denk ik) en dan krijg ik deze foutmelding "Error 1723, een dll voor de installatie kan niet worden uitgevoerd.. etc..etc.."
En als ik dan het spel wil opstarten "De toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie van de toepassing onjuist is. Het opnieuw installeren van de toepassing kan dit probleem oplossen."

Dus... Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen
Dit heb ik al eerder bij iemand gezien, ik geloof op het Gamedev.net forum. De oorzaak is waarschijnlijk het ontbreken van Windows Installer 3.0 (of hoger). Ik weet niet welk OS je gebruikt, maar hij wordt automatisch op je computer gezet als je Windows XP Service Pack 2 hebt. Je kan hem ook apart downloaden vanaf http://www.microsoft.com/...d4138c&DisplayLang=en

Lekker Aan het Netwerken
Reg. datum: 27 maart 2003

Super gaaf :D:

Heb ik tenminste weer wat om de kleine bezoekers bezig te houden
Stoer werk heren

Hoe meer zielen op een LAN, hoe meer doden er zullen vallen!!

Reg. datum: 22 januari 2004

Het spelletje slaat hier trouwens enorm aan bij kinderen en niet-gamende vriendinnen. Allemaal willen ze blob spelen. :)

Erg grappig, ik kwam een Franstalige review van De Blob tegen en die is wel érg positief:
quote:
The Blob est un petit bijou : frais, original, intuitif et très bien réalisé qui plus est, dans un style coloré et délirant pleinement assumé. A essayer absolument, pour petits et grands !

http://www.clubic.com/telecharger-fiche22784-the-blob.html

:D

Gelukkig is de eerste reactie op die review van iemand die vast kwam te zitten en niet meer los kwam, is het evenwicht er weer...
quote:

Ja, die hadden we al gezien, maar je krijgt bij die wedstrijd een opdracht, dus De Blob kan er niet aan meedoen. Ik geloof dat wel in elk geval 1 persoon uit ons team hier aan mee gaat doen. Je mag hierbij ook niet met meer dan 4 man zijn, zo meen ik me te herinneren.

We gaan met De Blob wel voor Slamdance (film festival dat ook een games wedstrijd heeft) en voor IGF. Meer interessante wedstrijden om aan mee te doen hadden we nog niet gevonden, weten mensen hier er nog meer?

Oogst wijzigde dit bericht 05-08-2006 16:06 (41%)

60p
Reg. datum: 06 augustus 2004

wat zijn de toelatings eisen van zo'n opleiding? want ik ben ook wel geintereseerd om zoiets te gaan doen (vooral level/model design spreekt me aan, programmering zelf niet)

en heb je er ook wat aan als je af gestudeerd bent? dat je bijvoorbeeld ergens bij een game developer aan de slag kan, of zelf een team opricht.

Bulls wijzigde dit bericht 05-08-2006 16:54 (30%)

quote:
WSaeNoTSoCK schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 16:53:
wat zijn de toelatings eisen van zo'n opleiding? want ik ben ook wel geintereseerd om zoiets te gaan doen (vooral level/model design spreekt me aan, programmering zelf niet)

en heb je er ook wat aan als je af gestudeerd bent? dat je bijvoorbeeld ergens bij een game developer aan de slag kan, of zelf een team opricht.

Er is al wel eens een topic over geweest:

is de Game Design & Development opleiding wat?

Wat betreft toelatingseisen: het is HBO, dus minimaal HAVO of MBO niveau 4 (geloof ik). Er is een strenge selectie aan de hand van een toelatingsopdracht en gesprek, iets van 1 op 5 tot 1 op 10 wordt toegelaten. En wat betreft werk: als je tijdens je opleiding hard werkt ben je aan het einde skilled en krijg je gemakkelijk een baan. Game developers nemen niet aan puur aan de hand van een diploma, maar met deze opleiding en genoeg inzet ben je naderhand zeker goed genoeg voor een baan. Veel mensen uit mijn klas kregen (inclusief ik zelf) na hun stage direct een baan aangeboden, een aantal heeft die voor part-time ook aangenomen. Er is op dit moment ook werk genoeg: kijk op de sites van game developers en je ziet zo misschien wel 50 vacatures in Nederland.

Als je de opleiding doet krijg je alles, dus ook programming, ook level design/modelling. En dat is maar goed ook, want als level designer zul je in toekomst waarschijnlijk steeds meer event kunnen programmeren in scripting talen zoals LUA.

Oogst wijzigde dit bericht 06-08-2006 11:57 (8%)

Reg. datum: 19 mei 2005

okee heb het net gespeeld en is denk ik wel grappig voor kleine kinderen, de graphics zijn wel goed gemaakt voor studenten. Ik heb heb zelf nooit geprobeerd dus ik weet niet hoe moeilijk het is (alleen een keer autodesk 3ds max. ik vind het echt goed gemaakt voor beginners. Alleen het menu mag wel in een ander lettertype, dit is best rot om te lezen.

Sol Lucet omnibus
Reg. datum: 03 juli 2000

Leuke game echt mooi gemaakt, voelde me wel aangesproken om hem ff te proberen :)

The cynic knows the price of everything and the value of nothing.

404
Reg. datum: 11 juni 2003

Grappig spel, eens een keer wat anders, leuk gemaakt!

Peanut butter jelly time!

Reg. datum: 19 mei 2006

Ik heb hem er al een tijdje af hoor maar het is toch leuk om te horen dat er heel veel mensen zijn die De Blob leuk vinden...

Ookal heb ik het niet gemaakt.

Join het DPC Whatpulse team ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' Last.fm

60p
Reg. datum: 06 augustus 2004

quote:
Oogst schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 11:56:
[...]

Er is al wel eens een topic over geweest:

is de Game Design & Development opleiding wat?

Wat betreft toelatingseisen: het is HBO, dus minimaal HAVO of MBO niveau 4 (geloof ik). Er is een strenge selectie aan de hand van een toelatingsopdracht en gesprek, iets van 1 op 5 tot 1 op 10 wordt toegelaten. En wat betreft werk: als je tijdens je opleiding hard werkt ben je aan het einde skilled en krijg je gemakkelijk een baan. Game developers nemen niet aan puur aan de hand van een diploma, maar met deze opleiding en genoeg inzet ben je naderhand zeker goed genoeg voor een baan. Veel mensen uit mijn klas kregen (inclusief ik zelf) na hun stage direct een baan aangeboden, een aantal heeft die voor part-time ook aangenomen. Er is op dit moment ook werk genoeg: kijk op de sites van game developers en je ziet zo misschien wel 50 vacatures in Nederland.

Als je de opleiding doet krijg je alles, dus ook programming, ook level design/modelling. En dat is maar goed ook, want als level designer zul je in toekomst waarschijnlijk steeds meer event kunnen programmeren in scripting talen zoals LUA.
waar loop je dan stage? bij een game developer?

[GLR]
Reg. datum: 22 augustus 2001

zojuist de EN versie gestart maar daar loopt ie uit op een crash met als melding in het log: cant find file assets/nl/menu oid. Klopt ook wel als het de engelse versie is he :+

nu de NL dan maar eens prberen :P

Groep Luchtmacht Reserve - Vrijwillig, niet vrijblijvend
Kassa te koop met touchscreen!

Reg. datum: 22 oktober 2000

quote:
BaRF schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 17:14:
zojuist de EN versie gestart maar daar loopt ie uit op een crash met als melding in het log: cant find file assets/nl/menu oid. Klopt ook wel als het de engelse versie is he :+

nu de NL dan maar eens prberen :P
Dat krijg je als je de executable direct start -- als je de link in het startmenu (of op de desktop) gebruikt, is er niks aan de hand. Dit komt doordat de executable een parameter verwacht om aan te geven welke taal/versie gestart moet worden.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: