Hoofdcategorieën
Topicacties

De Blob - downloadbare 3D studentengame

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 19 mei 2006

Als jullie zo'n spel kunnen maken en zo'n filmpje met een kaasschaaf dan kunnen jullie toch ook een film zoals Over de Hedge maken? Kunnen jullie wel doen ;) Niet dat het makkelijk is maar misschien kunnen jullie daar wat geld mee verdienen ;)

Join het DPC Whatpulse team ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' Last.fm

Smilie, James Smilie

Haha superleuk spel en heel orgineel..

Nog ff een vraagje; ik weet niet hoe de publiciteit naar buiten is behalve dit forum en op jullie school maar ik zie nergens een sponsor staan ofzo.. Als ik jullie was zou ik bij zoveel mogelijk bedrijven die in de binnenstad zitten en vragen voor sponsoring en eventueel met missies als "Verf het rabobank gebouw" en logotjes verwerken of iets dergelijks :)

Volgens mij is dit ook niet helemaal de bedoeling :D
http://img130.imageshack.us/img130/7866/untitled9aw2.jpg

Maaruhm heel leuk gedaan

Woohooo wijzigde dit bericht 05-07-2006 16:39 (15%)

Serious Game Developer

quote:
IceStorm schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:39:
Gewoon nieuwsgierig, wat is het resultaat studietechnisch gezien ;)? Als in, hoe erg onder de indruk waren je docenten en hoe is dat in een cijfer naar voren gekomen. Voor alles onder de 9 zou ik ze gewoon dit topic onder de neus schuiven.

Mijn ervaring is dat docenten vaak geen idee hebben van een fatsoenlijke waardering. Het mooiste project met een 9, en een bijzonder slechte met een 7. De cijfer/eindproduct ratio is vaak exponentieel zeg maar....

Ziet er mooi uit :). Jullie hebben het ook zeker aardig snel voor elkaar gekregen _/-\o_ . Soms baal ik enigszins dat ik mijn eigen spel compleet vanaf de grond op opgebouw heb (de 3D engine dus), omdat het zo tijd rovend is geweest.

Ben benieuwd hoe alles afloopt 8).

Canon 400D | 70-200/F4 L IS | 24-105/F4 L IS | 60/F2.8 Macro | 50/F1.8 MK II | Yet Another Laser Game |Western RTS

Cellograficus met rode cap

quote:
Sponge schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 19:26:
[...]

Mijn ervaring is dat docenten vaak geen idee hebben van een fatsoenlijke waardering. Het mooiste project met een 9, en een bijzonder slechte met een 7. De cijfer/eindproduct ratio is vaak exponentieel zeg maar....

Ziet er mooi uit :). Jullie hebben het ook zeker aardig snel voor elkaar gekregen _/-\o_ . Soms baal ik enigszins dat ik mijn eigen spel compleet vanaf de grond op opgebouw heb (de 3D engine dus), omdat het zo tijd rovend is geweest.

Ben benieuwd hoe alles afloopt 8).
Gelukkig hadden we als docent een hoge pief uit de games-industrie die dus wél weet wat goed gemaakt is en wat niet. :)
quote:
Pimorez schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 15:44:
Als jullie zo'n spel kunnen maken en zo'n filmpje met een kaasschaaf dan kunnen jullie toch ook een film zoals Over de Hedge maken? Kunnen jullie wel doen ;) Niet dat het makkelijk is maar misschien kunnen jullie daar wat geld mee verdienen ;)
})

www.oogst3d.net: mijn portfolio
Ronimo Games: mijn gamebedrijf
Swords & Soldiers: onze eerste Wii game

houd van de zware metalen
Reg. datum: 06 juni 2006

als je iets aflevert, dat mss kwa grafics enzo onder dit ligt, dan wil dat niet perse zeggen dat ze er geen werk aangehad hebben he, dus als je 4 maand aan zo'n project werkt en je hebt wat tegenslagen waar je nie echt aan kunt doen, dan denk ik dat je blij bent als je nog een 7 krijgt

non-profit ram
Reg. datum: 15 januari 2005

Eehrm,
Ik krijg dit zodra het introfilmpje (ontwijk de inkts etc) is geweest...
http://home.studieaccess.nl/creyg111/foto/full/blob.jpg
Bewegen met de muis toggled geluiden en wat geflip van dit beeld uit de linkerbovenhoek, maar krijg nooit vol beeld.

-----
Blob NL via mirror
winxp home NL
1280x800 native laptopscherm, game eerst ingesteld op deze resolutie. Toen voor het eerst gestard. Kreeg ik deze fout. Al snel kwamen de hightscores in beeld... Daarna terug ingesteld op 1024x768 en hetzelfde gedoe.
Meer specs nodig? Doe ik iets fout?
---------

* ram.con ik wil zo graag verven!!! K'ga maar eens reinstallen die blob

Reinstal heeft geen zin. Precies hetzelfde probleem.

ram.con wijzigde dit bericht 05-07-2006 21:15 (8%)
Reden: non-effect reinstall

Mijn MacHeist Linkje, Klikt ende Koopt - De appel vliegt niet ver door de lucht (chinese gezegde)

Genius Or Madman?.. You Decide

Hey Oogst en companen.. wat ik me nou eigenlijk al even afvraag.. ik ben niet zo heel bekend in Utrecht :P Maar die Inktpot (I.N.K.T. HQ?) wat is dat precies?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
deviantART
Professioneel dierenknuffelaar :*)
It's time to roll the dice...

Als student technische informatica zou mijn interesse vooral uitgaan naar de engine en dergelijke. Een zelf ontwikkelde engine zou mij vooral gaaf hebben geleken om te zien.

Ik weet natuurlijk dat dit vrijwel onmogelijk is in een project van een paar maanden en op het eindresultaat valt bar weinig af te dingen. De stijl is werkelijk geweldig en er is duidelijk te zien hoeveel werk erin heeft gezeten. Geen kritiek, puur mijn eigen interesses. Complimenten voor wat jullie hebben afgeleverd dus!

Jullie moeten ook duidelijk veel lol hebben gehad met het maken hiervan, want volgens mij gaat dit een stuk verder dan wat hoofdnoodzakelijk was om een voldoende voor het project te scoren.
Smilie, James Smilie

http://img244.imageshack.us/img244/6333/naamloos6hc.jpg

lol _/-\o_

Komen elke keer andere teksten op die schermen te staan wanneer je een andere kleur hebt :9~

http://img417.imageshack.us/img417/8605/asdsadf0xi.png

Daarnet alle hoofdgebouwen gekleurd :P

Join het DPC Whatpulse team ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' Last.fm

quote:
ram.con schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 21:10:
Eehrm,
Ik krijg dit zodra het introfilmpje (ontwijk de inkts etc) is geweest...
[afbeelding]
Bewegen met de muis toggled geluiden en wat geflip van dit beeld uit de linkerbovenhoek, maar krijg nooit vol beeld.

-----
Blob NL via mirror
winxp home NL
1280x800 native laptopscherm, game eerst ingesteld op deze resolutie. Toen voor het eerst gestard. Kreeg ik deze fout. Al snel kwamen de hightscores in beeld... Daarna terug ingesteld op 1024x768 en hetzelfde gedoe.
Meer specs nodig? Doe ik iets fout?
---------

* ram.con ik wil zo graag verven!!! K'ga maar eens reinstallen die blob

Reinstal heeft geen zin. Precies hetzelfde probleem.

Hmm, interessant, dit probleem had ik nog nergens gezien. Wat voor videokaart heb je en heb je de nieuwste drivers ervoor geïnstalleerd?

quote:
Spike_wolf schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 21:12:
Hey Oogst en companen.. wat ik me nou eigenlijk al even afvraag.. ik ben niet zo heel bekend in Utrecht :P Maar die Inktpot (I.N.K.T. HQ?) wat is dat precies?
Gewoon een historisch gebouw, één van de bekendste landmarks van Utrecht, met als bijnaam De Inktpot. Daar staat tegenwoordig een gruwelijk lelijke schotelantenne op die wij veel meer op een UFO vinden lijken, vandaar. :+
quote:
BarôZZa schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 22:32:
Als student technische informatica zou mijn interesse vooral uitgaan naar de engine en dergelijke. Een zelf ontwikkelde engine zou mij vooral gaaf hebben geleken om te zien.

Ik weet natuurlijk dat dit vrijwel onmogelijk is in een project van een paar maanden en op het eindresultaat valt bar weinig af te dingen. De stijl is werkelijk geweldig en er is duidelijk te zien hoeveel werk erin heeft gezeten. Geen kritiek, puur mijn eigen interesses. Complimenten voor wat jullie hebben afgeleverd dus!

Jullie moeten ook duidelijk veel lol hebben gehad met het maken hiervan, want volgens mij gaat dit een stuk verder dan wat hoofdnoodzakelijk was om een voldoende voor het project te scoren.
Het zijn ook gewoon twee heel verschillende dingen. Als je een engine gaat maken, ga je eigenlijk per definitie al geen serieuze game meer maken, omdat daar gewoon geen tijd meer voor overblijft. Als mede-informatica-student ben ik trouwens meer geïnteresseerd in games dan in engines. :Y)

met xk, ja

quote:
Oogst schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 12:37:
Gewoon een historisch gebouw, één van de bekendste landmarks van Utrecht, met als bijnaam De Inktpot. Daar staat tegenwoordig een gruwelijk lelijke schotelantenne op die wij veel meer op een UFO vinden lijken, vandaar. :+

haha sterker nog, het is geen schotelantenne maar echt een ufo.
ontworpen door Marc Ruygrok voor de kunstmanifestatie Panorama 2000
(en nog steeds ontzettend lelijk)
Reg. datum: 07 februari 2001

Kicke Oogst!

. . . Je krijgt van mij een 9+

(Ik moest ook wel lachen om bovenstaande quote :D )

Braadkip wijzigde dit bericht 07-07-2006 21:25 (38%)

quote:
Larixk schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 14:04:
[...]

haha sterker nog, het is geen schotelantenne maar echt een ufo.
ontworpen door Marc Ruygrok voor de kunstmanifestatie Panorama 2000
(en nog steeds ontzettend lelijk)
:X

Smilie, James Smilie

@ Oogst:

Ik weet niet hoe de publiciteit naar buiten is behalve dit forum en op jullie school maar ik zie nergens een sponsor staan.. Als ik jullie was zou ik bij zoveel mogelijk bedrijven die in de binnenstad zitten en vragen voor sponsoring en eventueel met missies als "Verf het rabobank gebouw" en logotjes verwerken of iets dergelijks. Hebben jullie hier niks mee gedaan?

BB4E^Guerilla

ik vind die Inktpot trouwens een wijs gebouw. Het is net een gebouw uit LOTR. Heel groot, robuust en imponerend. Typisch een gebouw wat Albert Speer ontworpen zou kunnen hebben. Het is het grootste gebouw opgebouwd met bakstenen. Ik geloof dat ProRail er tegenwoordig inhuist. Het is een serie van 3 gebouwen. Die andere 2 ernaast zijn ook wel OK. Tot zover een stukje geschiedenis ;)
Reg. datum: 03 augustus 2005

allereerst wil ik zeggen dat ik het super vind dat een school zijn studenten de mogelijkheden bied om zo`n groot project uit te voeren, wat eigenlijk compleet buiten de lesstof om gaat. Hopelijk hebben jullie in al die weken wel genoeg geleerd of igg alles bijgehouden zodat je niet ineens je tentamens niet meer kan maken omdat je de lesstof niet hebt behandeld.

Ik heb het spel geprobeerd:

echt super origineel, leuk getekend en de beweging is heel leuk verzonnen, met een muis is het gewoon goed te doen.

alleen heb ik in 5 minuten al 2x het spel afgesloten omdat ik door een toetscombinatie een aflsuit venster krijgt en schijbaar op OK druk, ik ga het toch nog een x proberen en nuwel goed opletten.

kortom heel leuk spel.

X.ExceL wijzigde dit bericht 08-07-2006 11:01 (32%)

Vanaf heden ben ik Microsoft Certified Notepad Professional, nu nog m'n MS-Paint examen :/

quote:
Woohooo schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 09:59:
@ Oogst:

Ik weet niet hoe de publiciteit naar buiten is behalve dit forum en op jullie school maar ik zie nergens een sponsor staan.. Als ik jullie was zou ik bij zoveel mogelijk bedrijven die in de binnenstad zitten en vragen voor sponsoring en eventueel met missies als "Verf het rabobank gebouw" en logotjes verwerken of iets dergelijks. Hebben jullie hier niks mee gedaan?
Het spel is al in opdracht, dus het is niet aan ons om dit te doen. Sowieso hebben we hier geen geld voor gekregen, dit soort sponsors zou niet ons, maar onze opdrachtgever betaald hebben. Mogelijk komt er wel in de game zelf wat info over onze opdrachtgever, omdat dat in de game nu niet zichtbaar is.
quote:
X.ExceL schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 10:27:
allereerst wil ik zeggen dat ik het super vind dat een school zijn studenten de mogelijkheden bied om zo`n groot project uit te voeren, wat eigenlijk compleet buiten de lesstof om gaat. Hopelijk hebben jullie in al die weken wel genoeg geleerd of igg alles bijgehouden zodat je niet ineens je tentamens niet meer kan maken omdat je de lesstof niet hebt behandeld.
...
De Blob is een schoolproject. We hebben hier gewoon voor school vier maanden aan moeten werken. En het is de opleiding Game Design & Development, dus het gaat ook niet buiten de lesstof om, dit is juist waar de opleiding om draait. Niet voor niks dat ik dit zo'n vette opleiding vind... :9

Reg. datum: 08 juli 2006

hey als jullie me vertellen op welk programma van de computer ik zo iets kan maken dan download ik dit spel O-)

quote:
nancy schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 19:02:
hey als jullie me vertellen op welk programma van de computer ik zo iets kan maken dan download ik dit spel O-)

Dat hebben 'ze' netjes verteld hoor :

De game is gemaakt met de engines Ogre voor graphics, FMOD voor audio en ODE voor physics en collision detection. De gebruikte tools zijn 3D Studio MAX voor modelling en level design, Photoshop voor textures en Reason en Sound Forge voor audio.

^^ Uit de startpost, waarschijnlijk C++ ofzo voor het spel zelf ;)

Reg. datum: 03 augustus 2005

quote:
Oogst schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 14:42:
[...]

Het spel is al in opdracht, dus het is niet aan ons om dit te doen. Sowieso hebben we hier geen geld voor gekregen, dit soort sponsors zou niet ons, maar onze opdrachtgever betaald hebben. Mogelijk komt er wel in de game zelf wat info over onze opdrachtgever, omdat dat in de game nu niet zichtbaar is.

[...]

De Blob is een schoolproject. We hebben hier gewoon voor school vier maanden aan moeten werken. En het is de opleiding Game Design & Development, dus het gaat ook niet buiten de lesstof om, dit is juist waar de opleiding om draait. Niet voor niks dat ik dit zo'n vette opleiding vind... :9
inderdaad, maar je ziet (helaas) niet vaak dat leerlingen aan een dergelijk groot project worden gezet.

Vanaf heden ben ik Microsoft Certified Notepad Professional, nu nog m'n MS-Paint examen :/

non-profit ram
Reg. datum: 15 januari 2005

quote:
Oogst schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 12:37:
[...]

Hmm, interessant, dit probleem had ik nog nergens gezien. Wat voor videokaart heb je en heb je de nieuwste drivers ervoor geïnstalleerd?
(...)

Heb een acer laptopje met geintegreerd spul (acer 5002Wmli met e.o.a. SIS chip) even zoeken...

...ha, hier: videochip : SIS M760 GX

Laptop is nog geen 3 maand oud, en k'heb nog geen nieuwe drivers geinstalleerd. Niet gevonden ook, maar ik zal eens zoeken.

Mijn MacHeist Linkje, Klikt ende Koopt - De appel vliegt niet ver door de lucht (chinese gezegde)

Reg. datum: 08 juli 2006

quote:
Polygon schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 22:59:
[...]

Dat hebben 'ze' netjes verteld hoor :

De game is gemaakt met de engines Ogre voor graphics, FMOD voor audio en ODE voor physics en collision detection. De gebruikte tools zijn 3D Studio MAX voor modelling en level design, Photoshop voor textures en Reason en Sound Forge voor audio.

^^ Uit de startpost, waarschijnlijk C++ ofzo voor het spel zelf ;)

bedankt ik zocht deze informatie omdat ik zelf ook gamedisigner wil worden en dan kon ik alvast gaan experimenteren hoe het werkt.Ik ben nog maar 12 maar dat geeft niks(is alleen maar leerzaam en leuk).
doei doei en groetjes nancy
ps ga zo door met de spelletjes.

Als je een mini game gemaakt heb laat het dan weten.

quote:
ram.con schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:17:
[...]

Heb een acer laptopje met geintegreerd spul (acer 5002Wmli met e.o.a. SIS chip) even zoeken...

...ha, hier: videochip : SIS M760 GX

Laptop is nog geen 3 maand oud, en k'heb nog geen nieuwe drivers geinstalleerd. Niet gevonden ook, maar ik zal eens zoeken.
Ah, ja, Ogre, de engine die we gebruiken, ondersteunt alleen videokaarten en geen bakstenen. ;) Dat was een beetje lomp gezegd, waar het op neer komt: kaarten zoals die jij hebt, doen willekeurig een paar features niet, een paar half, en de rest goed maar traag. Daardoor is het extreem moeilijk om een 3D-engine er geschikt voor te maken en hebben ze er bij Ogre voor gekozen dat niet te doen. Ik kan hier dus niks aan verhelpen. Nou zit je hiermee ook ver beneden de systeemeisen, dus wat dat betreft was het te verwachten. Waar ik wel nieuwsgierig naar ben: draait die kaart wel gewoon de nieuwste games?
quote:
nancy schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:23:
[...]

bedankt ik zocht deze informatie omdat ik zelf ook gamedisigner wil worden en dan kon ik alvast gaan experimenteren hoe het werkt.Ik ben nog maar 12 maar dat geeft niks(is alleen maar leerzaam en leuk).
doei doei en groetjes nancy
ps ga zo door met de spelletjes.
De programma's die wij gebruikt hebben zijn flink ingewikkeld. Als je daarmee begint, ben je zo een paar jaar verder voor je iets hebt. Daarom is het stukken leuker om als beginnend game designer te werken met een programma zoals Gamemaker of Flash, waarmee je al heel snel leuke spelletjes in elkaar kunt zetten. :)

Of, als je niet persé helemaal je eigen game wilt maken, maar het ook leuk vindt om andermans games aan te passen, kun je een level editor van een game zoeken. Bijvoorbeeld met de Warcraft III editor kun je geweldig veel gekke dingen doen en de game compleet omgooien, als je een beetje loos gaat. Werken met een level editor is denk ik de snelste manier om leuke dingen te doen. 8)

Oogst wijzigde dit bericht 10-07-2006 10:36 (12%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: