Hoofdcategorieën
Topicacties

De Blob - downloadbare 3D studentengame

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 22 oktober 2000

Het is natuurlijk geweldig dat mensen over nieuwe features aan het brainstormen zijn. Multiplayer is overigens iets waar we het af en toe over hebben gehad onderling, terwijl we natuurlijk wisten dat er geen tijd voor was... Je zou ook iets kunnen doen met 1 speler die de Blob bestuurt en een hoop andere spelers die de Blob op allemaal manieren proberen te lastigen (netten gooien, water spuiten, of gewoon in de weg springen op het juiste moment zodat de Blob een verkeerde kleur krijgt) ;)

Ik ben er blij mee dat zo veel mensen het een leuke game vinden, dat is natuurlijk onze bedoeling (en die van de gemeente Utrecht) geweest. Je merkt het misschien niet zozeer, maar je raakt vanzelf bekend met de nieuwe binnenstad. En voor mensen die daar weinig boodschap aan hebben is het toch nog leuk om te spelen, zo blijkt. Het spel is in ieder geval populairder dan ik had verwacht! En als ik een van de posts op het Ogre-forum mag geloven loopt er zelfs ergens in Canada een groep kindertjes rond die precies weten hoe ze in Utrecht de nieuwe bioscoop moeten vinden :D

Ik ben ook blij met de kritiek en de positieve manier waarop het gebracht wordt. Zo blijkt bijvoorbeeld dat de menu's toch wel een mousepointer hadden kunnen gebruiken en vooral de physics nog wat liefde nodig hadden (hoewel dat laatste al min of meer bekend was, we hadden alleen geen tijd meer om het op te lossen). Helaas zit er voorlopig geen nieuwe versie van het spel aan te komen, maar zoals Oogst aangaf komt er van het development team wellicht nog een andere game. En als dat gebeurt weet ik waar we betatesters moeten ronselen :+

In ieder geval bedankt voor alle feedback tot nu toe!

PM FroPod
Reg. datum: 26 september 2000

quote:
Oogst schreef op maandag 03 juli 2006 @ 10:26:
En daar zit je er dus gruwelijk naast.

Ik denk dat je m'n reactie verkeerd begrijpt :)

quote:
Gelukkig maar, want ik houd niet van uitkeringen. ;) Game-bedrijven in Nederland kunnen bijzonder moeilijk aan goede werknemers komen. Er zijn bedrijven die budget hebben voor meer mensen en die ook nodig hebben voor productie, maar simpelweg geen goede mensen kunnen vinden. Er zijn in Nederland heel veel mensen die graag in de games-industrie zouden willen werken, maar te weinig die ook nog skills hebben. Moet je voor de lol eens kijken op de sites van game developers als Guerilla, Coded Illusions, Triumph Studios en Khaeon, allemaal op zoek naar mensen, in sommige gevallen lange rijen banen. Voor skilled mensen is er zat werk in Nederland. 8)

I know, het probleem is echter juist die skills. Ik geloof simpelweg niet dat zo'n opleiding je die skills kan geven en dat je gewoon meer baat hebt bij een algemene kunstopleiding zodat je later ook wat meer fallback hebt als je geen baan in de gameindustrie kan vinden. En natuurlijk zullen er mensen zijn die kunnen doorstromen, maar die hadden het zonder die opleiding ook wel gered (want het blijft voornamelijk zelfstudie/oefening). En al die andere afgestudeerden komen mooi bedrogen uit :)

Maar goed, I couldn't care less, ik heb mijn baan en afgeronde AAA title al ;). Iig wens ik je (eerlijk) succes met het zoeken naar een baan en ik hoop dat je wat vind (hoewel ik je een goede kans geef gezien je eerdere werk dat je gepost hebt) :)

.oisyn wijzigde dit bericht 03-07-2006 13:21 (12%)

titel onder
Reg. datum: 09 juni 2001

quote:
Oogst schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 17:12:
Nope, Windows only.

Alle libraries zijn op zich cross-platform (Windows, Linux, Mac), maar builden en debuggen op Linux (en Mac) er nog bij was teveel werk voor de vier maanden die we hadden om de game te bouwen.

kun je dan niet gewoon de sources erbij geven? Als je zelf te lui bent om te debuggen op een ander platform geef je toch anderen de mogelijkheid van jouw kunsten te genieten.

Is eigenlijk ook wel zo netjes aangezien dit project met gemeenschapsmiddelen gemaakt is, niet zo netjes om daarmee de positie van een veroordeelde monopolist mee te versterken, en slechts een deel van de gemeenschap ervan te laten profiteren ;)

This place is GoT-like!!!
Reg. datum: 23 februari 2000

Psychonauts heeft ook gewoon lekker veel felle/verschillende kleuren, meer overeenkomst zie ik niet :P

Reg. datum: 09 juli 2000

quote:
Twisted schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 17:49:
Veel plezier verder met een top-baan bij nintendo :D
Dacht je dat die westerse programmeurs aannamen?

Eat brain, high fibre!

quote:
Vind hem verdomd leuk :D

www.avpnews.com

Cellograficus met rode cap

quote:
.oisyn schreef op maandag 03 juli 2006 @ 13:06:
[...]

Ik denk dat je m'n reactie verkeerd begrijpt :)

[...]

I know, het probleem is echter juist die skills. Ik geloof simpelweg niet dat zo'n opleiding je die skills kan geven en dat je gewoon meer baat hebt bij een algemene kunstopleiding zodat je later ook wat meer fallback hebt als je geen baan in de gameindustrie kan vinden. En natuurlijk zullen er mensen zijn die kunnen doorstromen, maar die hadden het zonder die opleiding ook wel gered (want het blijft voornamelijk zelfstudie/oefening). En al die andere afgestudeerden komen mooi bedrogen uit :)

Maar goed, I couldn't care less, ik heb mijn baan en afgeronde AAA title al ;). Iig wens ik je (eerlijk) succes met het zoeken naar een baan en ik hoop dat je wat vind (hoewel ik je een goede kans geef gezien je eerdere werk dat je gepost hebt) :)

Ah, ok, ik dacht idd dat je bedoelde dat er weinig werk was, maar blijkbaar bedoel je dat de opleiding te laag niveau is. Qua programmeren geef ik je gelijk, ik denk dat mensen die informatica studeren betere game-programmeurs worden dan mensen die bij ons vandaan komen. En aangezien jullie bij Nixxes waarschijnlijk vooral hardcore technologie fanaten nodig hebben (lijkt me?), zullen jullie bij ons minder aan je trekken komen voor nieuw personeel. Voor bedrijven die met de creatieve kant van game development bezig zijn daarentegen (want jullie doen alleen porting en code outsourcing en zo, toch?), zijn de mensen van GDD prima geschikt. Er lopen hier stapels goede modellers, concept artists, texturers en level designers rond. Veel van mijn klasgenoten (ik zelf ook) hebben aan het eind van hun stage direct een baan aangeboden gekregen en een aantal werkt ook nog part-time bij het stage-bedrijf. En stiekum lopen er ook nog wat goede programmeurs rond ook, een tweedejaars bij ons werkt al part-time bij Woedend. Blijkbaar is het niveau dus hoger dan je denkt. :)

En zelfstudie, ja, klopt, je moet een fanatieke idioot zijn om het te maken, maar zo'n opleiding geeft je de ruimte om flink aan te klooien én nog een beetje gestuurd te worden én samen te werken met andere getalenteerde lui (er wordt iets van 1 op 6 tot 1 op 10 toegelaten per jaar, dus niet zomaar iedereen komt hier op).

Oogst wijzigde dit bericht 03-07-2006 14:52 (12%)

www.oogst3d.net: mijn portfolio
Ronimo Games: mijn gamebedrijf
Swords & Soldiers: onze eerste Wii game

Reg. datum: 04 januari 2002

quote:
Spike_wolf schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 16:31:
K heb net ook alle hoofdgebouwen gekleurd.. en ook bijna alle andere dingen :D
En ik had 31 muntjes... toen was ik het zat en ging ik wat anders doen :P Jammer dat je niet kunt saven...

Deze vond ik trowens wel meesterlijk:
[afbeelding]
Dat logo!! :D _O_

Ook de iBlob vind ik wel stoer :)
Shit, mijn auto staat op de mineurslaan geparkeerd. o wee als hij nu rood is :(

student pilot
Reg. datum: 20 maart 2004

quote:
Oogst schreef op maandag 03 juli 2006 @ 12:59:
[...]

Ik bedoelde het helemaal niet zo negatief! Relax! Ik legde alleen maar uit waarom het er niet inzit, want het is in mijn team ook al wel eens ter sprak gekomen.

Ik weet het, op een forum kun je toon niet horen want het is alleen maar tekst, maar de bedoelde toon van die opmerking was in elk geval lang niet zo arrogant als hoe die blijkbaar overkwam. :)

oh pheeeeeew dan is 't goed, had er al helemaal de pest in, maargoed. 8)7 tekst met "toon-herkenning" zou wel een uitvinding zijn, want daar struikel ik wel vaker over |:(

offtopic:
daarom lurk ik ook meer dan ik post

quote:
smokalot schreef op maandag 03 juli 2006 @ 13:12:
[...]

kun je dan niet gewoon de sources erbij geven? Als je zelf te lui bent om te debuggen op een ander platform geef je toch anderen de mogelijkheid van jouw kunsten te genieten.

Is eigenlijk ook wel zo netjes aangezien dit project met gemeenschapsmiddelen gemaakt is, niet zo netjes om daarmee de positie van een veroordeelde monopolist mee te versterken, en slechts een deel van de gemeenschap ervan te laten profiteren ;)

Agrees,

Het punt is, het is een onwijs leuke game, en zeg nou zelf, op welk platform kunnen ze dat het best gebruiken? Er zijn erg veel mensen die hun kinderen een linux pc geven, en er zijn er helaas nog meer die hier van zien vanwege het gebrek aan leuke (educatieve) spelletjes.

Ik zweer het je, op linux kunnen jullie de zelfde status als tuxracer en frozen bubble krijgen, mits je het netjes speelt, en de software inderdaad samen met community verder uitwerkt. Dingen als physics enzo zijn vast wel op te lossen voor iemand.

Iedereen in de linux hoek ket frozenbubble, en ook werkelijk iedereen kent tuxracer. Lijkt mij dat dat jullie carriere een redelijk nuttige boost kan geven.

Ook zin in een outdoor geek-fest? ETH-0.nl

Reg. datum: 25 februari 2004

Sjit! Zit vast onder het station. 8)7

Verder een vette game waar het voor bedoeld is ;)

It might get loud

Oké net ff gespeeld, eerste reactie:
-Mooi artwork!
-De manier waarop je tussen normale- en mapmodus wisselt is echt geniaal mooi.
-Menunavigatie is erg onduidelijk; ik zat in game en wilde stoppen. Er staat: wil je echt stoppen? Echter er is geen bevestigingsknop ofzo, en "j" of "y" pakt 'ie ook niet, dus dan maar via ctrl-alt-del.
-De navigatie met de muis is nogal vreemd; je moet steeds je muis naar voren duwen om naar voren te gaan, dus veel optillen van je muismat. Dat je voor sturen de muis gebruikt is logisch, maar als "gaspedaal" was een toetsenbordknop makkelijker geweest.
-Mooie graphics :)

leoaq.fm // Spatie Gebruik / Jeune Loop

Hey! Listen!

quote:
leokennis schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:24:
-Menunavigatie is erg onduidelijk; ik zat in game en wilde stoppen. Er staat: wil je echt stoppen? Echter er is geen bevestigingsknop ofzo, en "j" of "y" pakt 'ie ook niet, dus dan maar via ctrl-alt-del.
-De navigatie met de muis is nogal vreemd; je moet steeds je muis naar voren duwen om naar voren te gaan, dus veel optillen van je muismat. Dat je voor sturen de muis gebruikt is logisch, maar als "gaspedaal" was een toetsenbordknop makkelijker geweest.

Het is ontworpen voor een trackball :). Met trackball speelt het dan ook erg soepel...

Leuk spel, erg nette graphics, als is de besturing in de menu's erg slecht uitgewerkt. Daar zou ik toch nog ff wat extra tijd aan besteden...

Hankey wijzigde dit bericht 03-07-2006 21:40 (13%)

[ Canon EOS 30D + BG-E2 | EF-S 17-55 f/2.8 IS USM | EF 70-200 f/4L IS USM | 430 EX ]
[ newskin interactive ] [ Xbox Live: equationunequal ]

It might get loud

quote:
Hankey schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:37:
[...]

Het is ontworpen voor een trackball :). Met trackball speelt het dan ook erg soepel...

Leuk spel, erg nette graphics, als is de besturing in de menu's erg slecht uitgewerkt. Daar zou ik toch nog ff wat extra tijd aan besteden...
Hmm... als 'ie is ontworpen voor een trackball, waarom staat de besturing in het laadmenu dan uitgelegd a.d.h.v. een muis?

leoaq.fm // Spatie Gebruik / Jeune Loop

Reg. datum: 22 oktober 2000

quote:
leokennis schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:50:
[...]

Hmm... als 'ie is ontworpen voor een trackball, waarom staat de besturing in het laadmenu dan uitgelegd a.d.h.v. een muis?
Omdat de meeste mensen thuis geen trackball hebben. In het infocentrum bevat het laadscherm een trackball in plaats van een muis :)

Reg. datum: 13 augustus 2004

quote:
Networx schreef op maandag 03 juli 2006 @ 22:55:
[...]
Omdat de meeste mensen thuis geen trackball hebben. In het infocentrum bevat het laadscherm een trackball in plaats van een muis :)
Trackballen zijn zo 2001 :o

[a]http://www.google.com[/a]

Eat brain, high fibre!

quote:
gideon82 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 23:03:
[...]
Trackballen zijn zo 2001 :o
maar voor openbare gebouwen of infozuilen zijn muizen niet echt bruikbaar...

www.avpnews.com

houd van de zware metalen
Reg. datum: 06 juni 2006

kunnen we zo geen contests houden, om de hele stad in een kleur te painten (en dan echt de hele stad, ook de vloer e.d), zou toch leuk zijn :p (in een en dezelfde kleur dan ook wel he, anders is het veels te gemakelijk :p

and back is gigi!

Hey leuk, een docent van mij aan de TU Delft had het hier over. Hij vond het een van de beste games ooit gespeeld door hem. Hij is een prof Computer graphics hier aan de TU.

Ik ga het zeker proberen :).

//edit
zo net even gespeeld en ik moet zeggen dat het spelconcept echt goed bedacht is. Maf, nutteloos maar zeker verslavend :p. Kwa besturing werd ik af en toe beetje tureluurs maar na 10 min heb je het aardig onder de knie ;).

Verder ziet het er gewoon gelikt uit en omdat je vrij bent in welke kant op te gaan en de map een goed overzicht geeft waar je bent is het zeker leuk.

//edit 2
even trackball geprobeerd, dat heerscht :Y)

Flapmo wijzigde dit bericht 04-07-2006 19:30 (54%)

medical visualisation : http://graphics.tudelft.nl

Zend Certified Engineer
Reg. datum: 19 augustus 2003

Vandaag het project ook doorgegeven aan mijn Gaming docent, deze heeft hem gelijk ook onder de aandacht gebracht van zijn collega's. Misschien wordt het nog wel wat meer ;)
Reg. datum: 06 augustus 2005

Ik woon in utrecht dus ken al die gebouwen dan ist echt heel leuk :D

C2D E4300 - GA-P35-DS3 - 2*1GB OCZ PC6400 - X1950 Pro

Wat grappig dat zo'n docent dat blijkbaar via via weer heeft gehoord en dat het zo een eigen leventje gaat hebben. Dat is voor ons natuurlijk de mooiste reclame. :)

Wat betreft die 'zwalkende camera': we hadden ook een control system waarbij je als je naar links bewoog niet de bal bewoog, maar de camera draaide. Dat speelde op zich heel lekker en gaf wat meer controle, maar je miste daarbij enorm de directe feel met de bal. Zeker met een trackbal is het juist heel erg leuk dat als je de trackbal een zwieper geeft, dat de Blob dan reageert alsof die zelf een zwieper krijgt. We hadden dus de trade-off tussen meer camera-controle en meer bal-controle en hebben toen uiteindelijk voor dat laatste gekozen.

Oogst wijzigde dit bericht 05-07-2006 11:12 (63%)

This place is GoT-like!!!
Reg. datum: 23 februari 2000

Gewoon nieuwsgierig, wat is het resultaat studietechnisch gezien ;)? Als in, hoe erg onder de indruk waren je docenten en hoe is dat in een cijfer naar voren gekomen. Voor alles onder de 9 zou ik ze gewoon dit topic onder de neus schuiven.

quote:
IceStorm schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:39:
Gewoon nieuwsgierig, wat is het resultaat studietechnisch gezien ;)? Als in, hoe erg onder de indruk waren je docenten en hoe is dat in een cijfer naar voren gekomen. Voor alles onder de 9 zou ik ze gewoon dit topic onder de neus schuiven.

We konden alleen een voldoende of een onvoldoende krijgen, geen echt punt, maar dat het een voldoende werd, daar twijfelde ik halverwege het project eigenlijk al niet meer aan. Bij het beoordelingsgesprek kwam het echt over als "Natuurlijk hebben jullie een voldoende, maar zijn er ook nog lessen die jullie hieruit kunnen leren?" en daarna evaluatie. Weinig spannend dus, wat dat betreft. ;)

Vanuit informatica moeten Olaf en ik we wel nog de beoordeling krijgen, maar daar moeten we ook performance-onderzoek aan koppelen, dat we nu nog aan het doen zijn.

1337 H4X0R
Reg. datum: 28 juni 2006

haha ga k keer proberen :P

Ik ben kansloos.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: