Ervaringen leasevergoedingen, -regelingen en -tarieven Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 57.984 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zal mijn vriendin eens lief aan kijken tegen die tijd ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Anoniem: 227300 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:27:
Echter kwam ik het forum op om te kijken of er een redelijke auto voor mij te lease valt aangezien het afschuwelijk is om van een 8 a 9 sec auto terug te worden getrapt naar een 11 of 12 sec auto.
De rest van de post kwam prima op me over, maar deze quote verknalt het dan weer helemaal.
Leg eens uit. Wáárom is dat nou zo verschrikkelijk ? Tast het je ego aan ? Schaam je je dan ?

Het feit alleen al dat je auto's klasseert binnen groepen op basis van acceleratie... goed dan neem jij een snelle auto. Gevolg, de langzamere gaat daar weer overheen, en het gevolg is dat iedereen de ander eruit wil rijden.
Tegelijkertijd slipt Nederland dicht met auto's en je ziet tegenwoordig elke auto die je tegenkomt wel een of andere overtreding maken als bumperkleven, te hard rijden, link blijven rijden. Allemaal het gevolg van dat wedijveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61153

Anoniem: 21405 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 07:52:
De rest van de post kwam prima op me over, maar deze quote verknalt het dan weer helemaal.
Leg eens uit. Wáárom is dat nou zo verschrikkelijk ? Tast het je ego aan ? Schaam je je dan ?

Het feit alleen al dat je auto's klasseert binnen groepen op basis van acceleratie... goed dan neem jij een snelle auto. Gevolg, de langzamere gaat daar weer overheen, en het gevolg is dat iedereen de ander eruit wil rijden.
Tegelijkertijd slipt Nederland dicht met auto's en je ziet tegenwoordig elke auto die je tegenkomt wel een of andere overtreding maken als bumperkleven, te hard rijden, link blijven rijden. Allemaal het gevolg van dat wedijveren.
Alhoewel het niet het einde v.d. wereld is als de acceleratie van je nieuwe auto beduidend lager is, vind ik het veel te ver gaan om dan maar gelijk allerlei verkeersovertredingen toe te wijzen naar personen die wel van een wat hogere acceleratie houden.

Ik denk dat de door jou genoemde overtredingen alles behalve met 'wedijveren' te maken hebben:

- waarom zijn er nu tijdens de bouwvak-vakantie dan geen files? Zijn er dan ineens geen 'wedijverende' acceleratie-geile leaseauto-rijdende ICT'ers meer of heeft het wellicht te maken met het feit dat er veel minder auto's tijdens de vakantie op de weg rijden?

- waarom zie ik in de stad of op de snelweg zeer frequent klevers of linksrijders welke zich voortbewegen in een relatief langzamere 1.4 Astra of 1.2 Polo? Het zijn echt niet allemaal BMW's of GTI's welke kleven c.q. linksrijden.

Waarom zou je niet auto's klassificeren op basis van acceleratie? Omdat er files zijn in NL? Omdat je maar 120 mag op de snelweg? Acceleratie heeft geen bal te maken met het feit dat er files zijn of dat je maar 120 mag rijden op de snelweg.

Alhoewel ik geen snelle auto heb, voel ik mij ook prettig bij een wat snellere auto, net als dat iemand anders zich prettig voelt als hij / zij in een automaat rijdt. Kwestie van persoonlijke voorkeur dus; het gaat erom wat je zelf prettig vindt en ik vind het veel te ver gaan om dan maar meteen zo denigrerend te doen over iemands voorkeur naar acceleratie....

Lijkt wel of je tegenwoordig direct een asociale verkeersovertreder bent als je meer vermogen onder je motorkap hebt :? Ik scheer degenen welke acceleratie niet / minder belangrijk vinden, toch ook niet niet onder de categorie 'zondagrijders' of whatever?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 61153 op 25-07-2007 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61153 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 08:22:
- waarom zijn er nu tijdens de bouwvak-vakantie dan geen files? Zijn er dan ineens geen 'wedijverende' acceleratie-geile leaseauto-rijdende ICT'ers meer of heeft het wellicht te maken met het feit dat er veel minder auto's tijdens de vakantie op de weg rijden?
Eh... het is gewoon minder druk dus is er meer ruimte enzo ?
- waarom zie ik in de stad of op de snelweg zeer frequent klevers of linksrijden welke zich voortbewegen in een langzame 1.4 Astra of 1.2 Polo? Het zijn echt niet allemaal BMW's of GTI's welke kleven c.q. linksrijden.
Natuurlijk zijn er ook andere mensen die dit óók doen. :P
Waarom zou je niet auto's klassificeren op basis van acceleratie? Omdat er files zijn in NL? Omdat je maar 120 mag op de snelweg? Acceleratie heeft geen bal te maken met het feit dat er files zijn of dat je maar 120 mag rijden op de snelweg.
Op zich niets mis mee.... alleen ik wil aangeven dat de manier van benaderen erg typerend is.
Alhoewel ik geen snelle auto heb, voel ik mij ook prettig bij een wat snellere auto, net als dat iemand anders zich prettig voelt als hij / zij in een automaat rijdt. Kwestie van persoonlijke voorkeur dus; het gaat erom wat je zelf prettig vindt en ik vind het veel te ver gaan om dan maar meteen zo denigrerend te doen over iemand's voorkeur naar acceleratie.... :?
Ik doe nergens denigrerend over. Ik zeg alleen dat ik het anders zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61153

Anoniem: 21405 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 08:32:
Natuurlijk zijn er ook andere mensen die dit óók doen. :P
Gelukkig maar, dan leven we in hetzelfde land :P
Maar je bent het toch wel met me eens dat je formulering ('allemaal het gevolg van dat wedijveren') wel errug 'over-1-kam-scherend' is?
Op zich niets mis mee.... alleen ik wil aangeven dat de manier van benaderen erg typerend is.
Ik ga met je mee dat KINGHufter's 'afschuwelijk' idd wat overdreven is maar naar mijn mening is je post zeker net zo overdreven.
Ik doe nergens denigrerend over. Ik zeg alleen dat ik het anders zie.
Dat is zeker jouw goed recht maar de wijze waarop je e.e.a. uitdrukt komt zoals gezegd op mij over alsof de acceleratie-liefhebbers allemaal direct patsers / wedijveraars / etc. zijn. Maar goed, misschien zie ik het verkeerd.

Anyway, laten we back-on-topic gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Kom je alleen generaliseren en tegen schenen aan schoppen? Ik vind het persoonlijk een beetje kortzichtig om overtredingen allemaal maar toe te kennen aan wedijveren.

Mijn grootouders van 70+ hebben laatst ook een bon gehad, omdat de trekhaak iets voor de nummerplaat kwam en de agent naar eigen zeggen de kentekenplaat niet meer kon lezen :O ; is dat ook wedijveren? Het zijn nu niet bepaald de types die voor het stoplicht een wedstrijd houden met jongeren om als eerste te kunnen ritsen.

Verder ben ik ook niet het type dat zich wil vervoeren in een auto waarbij de motor het 'net' kan trekken. Als ik wil inhalen vind ik het persoonlijk een stuk prettiger om te weten dat er nog een stuk vermogen beschikbaar is onder dat gaspedaal. En hoewel het me eerlijk gezegd niet direct kan interesseren, kan ik me herinneren dat uit een recente test bleek dat een zwaardere motor regelmatig ook beter is voor het brandstofverbruik en daarmee ook het milieu als dat je een lichtere motor zou nemen die harder moet werken om dezelfde snelheid te bereiken. Uiteindelijk ga je dit ook voelen bij de benzinepomp en denk ik dat op langere termijn een zwaardere motor niet alleen veiliger is, maar ook een stuk goedkoper en beter voor het milieu dan een te lichte motor.

Een echte kenner kan hier wellicht meer over vertellen, ik weet er gewoon te weinig van en roep wat ik lees.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 25-07-2007 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 09:30:
Mijn grootouders van 70+ hebben laatst ook een bon gehad, omdat de trekhaak iets voor de nummerplaat kwam en de agent naar eigen zeggen de kentekenplaat niet meer kon lezen :O ; is dat ook wedijveren? Het zijn nu niet bepaald de types die voor het stoplicht een wedstrijd houden met jongeren om als eerste te kunnen ritsen.
Ik snap je reactie niet, lees maar eens goed, ik noem 3 verschillende overtredingen en geen daarvan heeft ook maar iets met een trekhaak te maken...

Een nuance dan voor iedereen : het is natuurlijk fijn om even wat extra vermogen te hebben voor acties als inhalen enzo. Ik heb het dan ook vooral over de FR en GTI enzo-rijders, wat je ook wel uit mijn post had kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227300

Hmm, valt me wel tegen dat je bij wedijveren een linkje bijvoegt naar de van dale, krijg een beetje het idee dat dat erg typerend is voor hoe jij naar andere mensen kijkt en ze kan inschatten. mag toch wel verwachten dat de gemiddelde iter weet wat wedijveren betekent :) (niet lullig bedoeld tegen de personen die dat niet weten).

Maar ik krijg een beetje de indruk dat jij niet gewend bent om in snelle auto's te rijden dus kan ik het je alleen maar aanraden om een tijdje in zo een snelle auto te rijden en dan weer terug te stappen naar je polo 1.2 diesel of iets dergelijks en dan een periode in die auto te rijden dan merk je pas wat je mist.
Tevens zijn de auto's met de grotere motoren over het algemeen wat minder kaal (lees luxer) waardoor het fijner vertoeven is in zo een auto terwijl je al bumperklevend aansluit achter aan de file waar de linkerrijstrook bezet is door langdurige linksrijders die maar niet voor je aan de kant willen.

Dus ik heb er geen probleem mee dat jij mij nu voor een asociale wedijverende automobilist uit maakt die alleen voor een baas kiest vanwege de leaseauto.

Dan lach ik jouw wel toe terwijl je in elkaar gevouwen in je kleine trage bak naast mij in de file aansluit stikkend van de hitte omdat je geen airco hebt en balend omdat je geen goede geluidsinstallatie hebt om de tijd door te komen onderwijl ik jouw er net even uittrek om dat kleine gaatje in de file voor je auto op te vullen zodat ik die afslag net nog even voor je nog kan nemen zodat ik niet op jouw hoef te wachten totdat je me er doorlaat om die afslag te pakken omdat je je op je pik getrapt voelt omdat ik een een grotere en snellere auto rij. ;)

enfin terug op topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171278

Anoniem: 227300 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:00:
[...]

Hmm, gelukkig hoef ik niet veel file te rijden, maar vindt het altijd wel errruuggg vervelend als ik niet lekker kan "doorrijden" O-)

me stiefpa heeft een 2.0 diesel octavia station en dat is een zeer nette auto. wel ietsie traag maar kan er goed mee door, zkr als je kijkt wat er allemaal standaard in zit en de ruimte die die heeft is immens (kan je tenminste kamperen zonder tent en met airco ;) )
Traag? Ik vind van 0-100 in minder dan 10 seconden niet echt traag, al helemaal niet voor een station van 1350kg op diesel. Dat ding heeft 140pk en een koppel van 320Nm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171278 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 16:38:
[...]

Traag? Ik vind van 0-100 in minder dan 10 seconden niet echt traag, al helemaal niet voor een station van 1350kg op diesel. Dat ding heeft 140pk en een koppel van 320Nm...
HO sry, zie net dat ik een fout(je) heb gemaakt. het is niet de 2.0 maar de 1.9, sry, de 2.0 is idd niet zo traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

Anoniem: 227300 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 16:35:
[...]

Hmm, valt me wel tegen dat je bij wedijveren een linkje bijvoegt naar de van dale, krijg een beetje het idee dat dat erg typerend is voor hoe jij naar andere mensen kijkt en ze kan inschatten. mag toch wel verwachten dat de gemiddelde iter weet wat wedijveren betekent :) (niet lullig bedoeld tegen de personen die dat niet weten).
eens, maar je opmerking over acceleratie was off topic en lokt nu eenmaal reacties uit. Maar eensch, je kan op basis van een type auto niet menselijk gedrag gaan beoordelen. Aan de andere kant komen opmerkingen over hoe erg het is om wat minder snel te accelereren een beetje huilerig over in een land waar je in de spits niet verder dan z'n 3 komt.

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Il Ljama schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 16:46:
[...]

eens, maar je opmerking over acceleratie was off topic en lokt nu eenmaal reacties uit. Maar eensch, je kan op basis van een type auto niet menselijk gedrag gaan beoordelen. Aan de andere kant komen opmerkingen over hoe erg het is om wat minder snel te accelereren een beetje huilerig over in een land waar je in de spits niet verder dan z'n 3 komt.
Gelukkig is er ook leven in de auto buiten de spits.

maar terug on topic, iemand ervaring met de nieuwe civic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227300 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 16:35:
Dan lach ik jouw wel toe terwijl je in elkaar gevouwen in je kleine trage bak naast mij in de file aansluit stikkend van de hitte omdat je geen airco hebt en balend omdat je geen goede geluidsinstallatie hebt om de tijd door te komen onderwijl ik jouw er net even uittrek om dat kleine gaatje in de file voor je auto op te vullen zodat ik die afslag net nog even voor je nog kan nemen zodat ik niet op jouw hoef te wachten totdat je me er doorlaat om die afslag te pakken
Oke, bedankt voor de bevestiging ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 21405 op 25-07-2007 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Ik zie de hele relatie niet tussen snel kunnen acceleren en wedijveren. Dat iemand het fijn vindt om snel te acceleren betekent niet dat dit veroorzaakt wordt door het willen wedijveren.

Het kan ook gewoon zijn dat die persoon het gewoon leuk vindt om sportief te rijden, of gewoon geniet van het rijden en lekker een beetje speelt met het gas. Dat je als persoon daar niet tegen kan, tja, dat is dan je eigen probleem en wellicht dat een psychiater je hiermee verder kan helpen om ermee om te leren gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:20
De laatste lading topics heeft niets meer te maken met leasevergoedingen, -regelingen en -tarieven.

Als je over het menselijk gedrag in combinatie met auto's wilt hebben dan is dit niet het forum zelfs al gaat het over de zgn 'leaserijders'.
Als je elkaar al dan niet subtiel wilt afzeiken dan hoort dat ook hier niet thuis.
Value for money (/bijtelling) bediscussieren mag best, maar discussies over auto's horen verder in Vervoer :)

Al met al een mooi moment om met een frisse start een nieuw topic te beginnen nu we toch tegen de 1000 reacties aanzitten. * Rukapul heeft geen zin in puinruimen van de laatste reacties :+
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.