Y3Net glasvezel in Deventer
Pagina: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 13 oktober 2004
Staat het op de site of heb je een brief? Want als dat alleen maar op de site staat zou ik er de vakantie niet voor laten schieten ;-)quote:
Reg. datum: 05 mei 2003
Ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat we een abbonement kunnen afsluiten.....
Mijn ouders en schoonouders hebben @home/Ziggo en kunnen ons dus niet bereiken, ze krijgen een in gesprek toon en meer niet, meerdere mensen hier last van?
Kill bill
I was an atheist until I realized I was God
Klinkt alsof het Ziggo-systeem intern niet door heeft dat het nummer bij hun weg is. Zo belanden telefoontjes vanaf het Ziggo netwerk dus op de verkeerde plek, maar telefoontjes vanaf andere providers wel op je nieuwe aansluiting.quote:Bierkameel schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:48:
Mijn telefoon nummer is overgezet van @Home/Ziggo zo'n 12 dagen geleden en ik kan gewoon gebeld worden vanaf GMS's en andere nummers.
Mijn ouders en schoonouders hebben @home/Ziggo en kunnen ons dus niet bereiken, ze krijgen een in gesprek toon en meer niet, meerdere mensen hier last van?
Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.elmerproductions.com/igor en http://www.genexis.eu

Komt de lage snelheid nu doordat ik draadloos verbonden ben?
Ik heb overigens in mijn laptop een IntelŽ Wireless WiFi Link 4965AGN kaart zitten. Dus ik zou een 802.11n router kunnen kopen. Maar als de snelheid ten opzichte van de huidige situatie niet veel verbeterd, dan is het een beetje zonde van het geld.
SeD_NcL wijzigde dit bericht 17-07-2008 09:33 (36%)
--- MSXPOSSE.COM ---
Reg. datum: 05 mei 2003
btw. je upload moet wel enorm verbeterd zij
Reg. datum: 13 oktober 2004
Hako en concepts zeggen allebij dat ze op elkaar zitten te wachten, maar volgens mij is bij de meeste mensen de lijn meteen geactiveerd nadat hij in huis is aangesloten....
@Mags: Gisteren kwamen ze de kabel van buiten naar binnen trekken, daarna kwam direct een monteur langs en had ik televisie, telefonie en internet (moest wel vier uur wachten voordat ik een IP toegewezen kreeg). Moet er wel bij zeggen, dat ik in mei al de abonnementspapieren ondertekend heb.
--- MSXPOSSE.COM ---
Reg. datum: 16 juli 2004
Dat heb ik nou ook. Ze wilden hier de kabel op 14 juli naar binnen brengen. Omdat ik nog geen brief had gekregen over het plaatsen van het modem heb ik contact opgenomen met Concepts en Hako. Die blijken i.d.d. op elkaar zitten te wachten. Toen ik daar achter kwam heb ik meteen de afspraak verplaatst naar 12 augustus, in de hoop dat ze dan wel alles in 1 keer kunnen doen. Heb ik voor die tijd nog geen brief over het modem, dan verplaats ik de afspraak opnieuw... net zo lang tot ze klaar zijn met op elkaar wachten.quote:Mags schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:03:
Wanneer hebben ze bij jou de kabel in huis gelegd? Ik heb hem nu al meer als een week geleden in huis gekregen, maar het laatste opzetkastje waarmee de lijn geactiveerd wordt is er nog niet.
Hako en concepts zeggen allebij dat ze op elkaar zitten te wachten, maar volgens mij is bij de meeste mensen de lijn meteen geactiveerd nadat hij in huis is aangesloten....
Reg. datum: 25 september 2000
Ook dat valt nog mee. Volgens de eerste planning had ik vorige maand aangesloten moeten zijn. Keek ik een half jaar geleden op de PC-check: Q3 of Q4 2009. Kijk ik er vandaag dan is het december 2010quote:steven2 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 23:43:
[...]
Valt nog mee, wij stonden op week 46 gepland en vorige week is het pas afgemonteerd.
Net maar even een mailtje gestuurd wat die planning nou waard is. In kranten enzo lees je dat alles in 2009 gefixt moet zijn. Ik hou m'n hart vast... 2015 komt al in zicht...
blah
Reg. datum: 13 oktober 2004
Het is dat ik van de mensen om me heen die al wel aangesloten zijn niet al teveel problemen hoor, anders ging ik me inmiddels toch echt afvragen of ik nog wel zo'n aansluiting wil.
Reg. datum: 21 november 2005
Haha ja hier ook december 2010, weer een jaar later dusquote:tERRiON schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:33:
[...]
Ook dat valt nog mee. Volgens de eerste planning had ik vorige maand aangesloten moeten zijn. Keek ik een half jaar geleden op de PC-check: Q3 of Q4 2009. Kijk ik er vandaag dan is het december 2010
Net maar even een mailtje gestuurd wat die planning nou waard is. In kranten enzo lees je dat alles in 2009 gefixt moet zijn. Ik hou m'n hart vast... 2015 komt al in zicht...
Hier een oud artikel uit 2002:
nieuws: Subsidie voor breedbandinternet in negen gemeenten
8 jaar verder en het zou gerealiseerd moeten zijn
Tegen de tijd dat ik hier een aansluiting krijg hoop ik wel dat er meer aanbod is dan alleen concepts-ict.
Baiko wijzigde dit bericht 24-07-2008 16:23 (19%)
Lian-Li A10B, Intel C2D E6850@3.00ghz, Asus P5K-E/Wifi, 4GB PC6400, EVGA Geforce 8800GTX, 2x Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB (RAID 0)
Ik heb dezelfde router en haal dit resultaat:quote:SeD_NcL schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 06:54:
Yes heb nu ook glasvezel! Direct een test gedaan. De opstelling is een Linksys WRT54G router en een laptop draadloos met elkaar verbonden.
[afbeelding]
Komt de lage snelheid nu doordat ik draadloos verbonden ben?
Ik heb overigens in mijn laptop een IntelŽ Wireless WiFi Link 4965AGN kaart zitten. Dus ik zou een 802.11n router kunnen kopen. Maar als de snelheid ten opzichte van de huidige situatie niet veel verbeterd, dan is het een beetje zonde van het geld.

Zit niet via wireless en heb tomato firmware erop staan. De upload komt wat traag op gang en is daarom niet zo hoog.
mischien wat MTU aanpassingen doen .
Punt is ook dat het op drie punten mis kan gaan. Laptop, Time Capsule of Glasvezel kastje. Dat laatste heb ik geen inzage in. Moet overigens wel zeggen dat de snelheden bij mij verder wel constant zijn.
Blijft dus over te vragen wat jou MTU waardes zijn op je laptop en router.
Het glasvezelkastje vormt geen beperking, deze doet 100Mbit fast ethernet op line-speed en eventueel rate-shaping maar dan moet je geen inzakkende rate zien, maar gewoon een nette constante rate. Er zijn overigens nog wel veel meer punten waar het kan zitten, namelijk allerlei routers onderweg, en de server(s) van waar je download.quote:The - DDD schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 16:03:
Snap je idee. Moeten niet hebben dat er ergens een buffer te snel overloopt.
Punt is ook dat het op drie punten mis kan gaan. Laptop, Time Capsule of Glasvezel kastje. Dat laatste heb ik geen inzage in. Moet overigens wel zeggen dat de snelheden bij mij verder wel constant zijn.
Blijft dus over te vragen wat jou MTU waardes zijn op je laptop en router.
Het kan ook zijn dat je tooling niet de juiste meting doet, waardoor het *lijkt* alsof je snel begint en dan inzakt. Zo willen browsers nog wel eens downloaden vanaf het moment dat je op een link klikt, maar pas beginnen met tijd bijhouden als je aangegeven hebt waar je het document wilt opslaan, zodat je aan het begin in 'nul' tijd al heel wat data hebt binnengehaald.
En als laatste moet je er zeker van zijn dat je laptop het wel bij kan houden. Vaak is dat tegenwoordig geen probleem, maar ik heb in het verleden vaak genoeg gezien dat bijvoorbeeld de disk of CPU een bottleneck vormt (zeker als de disk flink gefragmenteerd is)...
MTU waarden zou ik niet aan sleutelen. Dit zijn gewoon Ethernet standaarden waaraan je niets zou moeten veranderen tenzij je echt weet wat je aan het doen bent.
Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.elmerproductions.com/igor en http://www.genexis.eu
Die meet rechtstreeks op de TCP/IP stack en neemt geen enkele andere load mee. Kan natuurlijk zijn dat ie meet "de verkeerde kant van een buffer". Echter, Menumeters laat een lopend gemiddelde zien over een instelbare tijdseenheid, Tevens zie ik geen rare spikes in de grafieken die ik gezien heb.
Ik heb het ook over downloads van meer dan 1 gig. Daaronder slurpt ie alles lekker vlotjes binnen (via wireless) met dik 4 MB/s. Dus mijn vermoeden is dat ik gewoon een bepaalde grenswaarde passeer en dat er dan automatische traphic shaping toegepast wordt op host-to-host niveau. Uiteraard kan dit liggen aan alles tussen die 2 hosts. Maar ik heb geprobeerd betrouwbare resources te vinden. Apple Trailers op edgesuite. Punt is echter dat ik het gedrag niet op de link met mijn provider kan meten omdat ik daarvandaan enkel een file kan trekken van zo'n 100MB.
Verder niks te klagen hoor, een trailer download nog steeds sneller dan hij afspeelt. Vooral met een NZB download is het vervelend. Wil gewoon de nieuwste aflevering zo snel mogelijk kunnen kijken.
MTU waardes had ik voor mezelf ook al het idee van dat het geen goed idee is, want OSX en een Time Capsule doen aan auto tuning en gezien het beide Apple is, lijkt het me wel voor de hand liggend dat ze elkaar wel snappen.
Mijn laptop is ook vlot genoeg denk ik. Als ik een dikke unrar heb draaien waardoor mijn cores 100% vliegen zie ik slechts een minimale drop in mijn download.
The - DDD wijzigde dit bericht 01-08-2008 10:48 (49%)
--- MSXPOSSE.COM ---
Reg. datum: 16 juli 2004

Draadlos,met een Sitecom WL-161 , ik heb testen gedaan met utp en de waardes zijn dan hoger.
Het is een goedkope oplossing tot ik wat heb gespaard voor een Linksys o.i.d.
Just enjoy the Ozzy... , and shut up !!
Elizabeth is lief :)
06-09-06 de grote dag :)
Help China wake up
Ik heb het gezien en dacht dat het eerder een ook ander bedrag was, maar welke weet ik niet meer. Weet jij hoeveel het was?quote:uiterlix schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 10:47:
Is het iemand al opgevallen dat de eerste prijsverhoging inmiddels een feit is. Het triple pakket kost nu 52,95. Jammer dat ik daar via de y3net site achter moet komen, en dat ik daar als klant niet over geinformeerd wordt (heb me wel aangemeld, ben nog niet aangesloten).
Ik heb ondertussen de aansluiting in mijn meterkast zitten en wordt (als het goed is) op 15 oktober daadwerkelijk aangesloten op het Triple pakket. Hopelijk gaat alles goed en kan per 1 november @home ziggo eruit
is het onderhand niet handig dat er een gebruikers groep en/of website opgezet gaat worden waar je al je ergernissen en dingen kwijt kan.
wie voelt er voor om mee te doen
ik kan wel zon website bouwen maar niet alleen.
mvg Robert
Pagina: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 last