Hoofdcategorieën
Topicacties

@home digitaal.

Pagina: 1 2 3 4 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 last

Reageer Nieuw Topic
quote:
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:31:
Brava HD, was al aangekondigd voor CanalDigitaal. Met inderdaad zulke muziek.

http://bravahdtv.nl/

Zal echt niet gratis worden hoor, Film1 HD was in het begin ook ongecodeerd.
Zie het TVHomeforum:

BravaHDTV is de eerste Nederlandse cultuurzender die Full High Definition uitzendt (1080i). Tot 1 juli a.s. kunnen alle abonnees van @Home, Casema en Multikabel met een HDTV-ontvanger gratis kennismaken met BravaHDTV, dus ook zonder een abonnement op het HDTV-pakket. Casema en Multikabel geven BravaHDTV door vanaf 29 januari, @Home vanaf 31 januari. Het kanaalnummer (tot 1 juli 2008) is 13. Op de websites van de drie kabelbedrijven is meer informatie te vinden over de tijdelijke gratis doorgifte van BravaHDTV.

Reg. datum: 10 april 2007

Ze zullen binnenkort weer met nieuwe coding komen, want niks is zeker daar,

quote:
F04 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:44:
Ze zullen binnenkort weer met nieuwe coding komen, want niks is zeker daar,
waar slaat dit op ..

Einstein had gelijk!
Reg. datum: 20 januari 2002

Worden de RTL-zenders nog steeds in 8 Mbps doorgegeven? Zat vanavond Idols te kijken op RTL4 (jajaja, kom maar op :P) en dat was op sommige momenten best blokkerig (met dat scherm op de achtergrond bijv.)... Casema trouwens, maar tis toch 1 pot nat tegenwoordig geloof ik :+

Wil niet weten hoe datzelfde beeld er met digitenne uit zal hebben gezien :')

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Edit koning
Reg. datum: 25 februari 2002

Jep RTL is nog steeds 8mbit.
Maarre.. die blokken die worden echt niet veroorzaakt door een lage bitrate.

Vergelijk eens een zender met een lage en een hoge bitrate..
lage bitrate geeft minder scherpte.

Blokken betekend dat je signaal te zwak is. Je zal waarschijnlijk net tegen de grens aanzitten. Wordt het televisie net zwaar gebruikt, dan krijgt iedereen een iets wat zwakker signaal in huis.

Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging

Joy to the world!

quote:
job schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 22:34:
Jep RTL is nog steeds 8mbit.
Maarre.. die blokken die worden echt niet veroorzaakt door een lage bitrate.
Lagere bitrate = hogere compressie = sneller blokvorming (compression artifacts)

Systeemspecs: Klik hier!

Edit koning

Zit wat in. Maar blokken in een signaal van 8mbit lijkt me vrijwel onmogelijk.
Tuurlijk het is wel mogelijk. Maar de Nederlandse zenders hebben een hoge bitrate, ik heb daar hooguit incidenteel wat blokjes.

De enige keer dat ik echt blokken zie met een ber van 0 is bij een zender die op 3 mbit wordt doorgegeven en waar snelle bewegingen plaatsvinden. En dat zijn dan hooguit eventjes een paar blokjes.

job wijzigde dit bericht 16-02-2008 22:47 (70%)

Einstein had gelijk!
Reg. datum: 20 januari 2002

Moet er wel bij zeggen dat ik vanwege m'n werk heel erg getraind ben om dat snel te zien. Viel gewoon op, vandaar :)

Lage bitrate herken je trouwens vooral aan ontbreken van detail + blokkerigheid, scherp is het vaak wel, maar subtiele contrasten vallen weg. Bij Digitenne zie je bijv. dat RTL4 e.d. in lagere reso én bitrate worden doorgegeven: the worst of both worlds :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Edit koning

Met onscherp bedoel ik inderdaad minder details, minder contrast. Het loopt gewoon wat meer in elkaar over.

job wijzigde dit bericht 17-02-2008 00:47 (100%)

Reg. datum: 06 september 2005

Heeft er iemand ervaring met de samsung dcb-B270R als settop-box in combinatie met digitale televisie van @home en MCE?

ik krijg mijn MCE niet aan de praat. Waarschijnlijk ligt dit aan de Samsung omdat hij niet reageert op de afstandsbediening van de MCE.

Hoe kan ik de settop-box wel aan de praat krijgen met MCE?

Superuser

Ik kijk er vast overheen op de @home site, maar waar kan ik zien welke decoder je krijgt als je 2 maanden gratis actie kiest? Ik had een mevrouw aan de telefoon die zei dat ik geen decoder mocht kiezen namelijk, terwijl ik dacht dat dat wel mocht.
Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
Booster schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:42:
Ik kijk er vast overheen op de @home site, maar waar kan ik zien welke decoder je krijgt als je 2 maanden gratis actie kiest? Ik had een mevrouw aan de telefoon die zei dat ik geen decoder mocht kiezen namelijk, terwijl ik dacht dat dat wel mocht.
Een willekeurige geloof ik. Een tijdje terug was het de Digi1 geloof ik, ze moesten van die kutdingen af waarschijnlijk.

Zeer snel gemaakt gewoon goed.

Superuser

Mh, juist ja. Dus als ik straks toch de Humax zou willen, dan moet ik die ergens los aanschaffen, of anders op tijd het proefabo opzeggen en 'echt' bestellen? Vreemde constructie.
www.gamezorg.nl

Weet niet waarom het hier nog niet staat, maar ik kreeg laatst een brief dat het abbo geld omhoog gaat hier in het zuiden, omdat de overeenkomst met de gemeente is afgelopen...

www.gamezorg.nl -|- Athlon 64 X2 5000+ : Asus M2N SLI Deluxe : 2*1 GB DDR2 800Mhz : XFX 8800GTS -|- HTPC

Edit koning

Waarschijnlijk omdat jij hier een van de weinige bent in jouw gemeente.
Bijna eedereen betaald in @home gebied dezelfde kosten, maar jouw gemeente had blijkbaar een contract waardoor jullie goedkoper uit waren. Contract loopt af, en jullie betalen de normale prijs.

www.gamezorg.nl

quote:
job schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 19:55:
Waarschijnlijk omdat jij hier een van de weinige bent in jouw gemeente.
Bijna eedereen betaald in @home gebied dezelfde kosten, maar jouw gemeente had blijkbaar een contract waardoor jullie goedkoper uit waren. Contract loopt af, en jullie betalen de normale prijs.
Kan dat dan zomaar? Van 13,30 (zoiets) naar iets in de 15 euro.
Niet dat het veel is, maar toch > 10 % verhoging.
Wat heb ik namelijk te maken met alle andere gemeentes?

www.gamezorg.nl -|- Athlon 64 X2 5000+ : Asus M2N SLI Deluxe : 2*1 GB DDR2 800Mhz : XFX 8800GTS -|- HTPC

Reg. datum: 21 december 2000

Ja, is op meer plaatsen gebeurd. Vrije markt met maar 1 partij :-) Je hebt wel DVB-T en DVB-S als alternatief.

Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
SittingDuck schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:53:
[...]

Kan dat dan zomaar? Van 13,30 (zoiets) naar iets in de 15 euro.
Niet dat het veel is, maar toch > 10 % verhoging.
Wat Klaus zei, als je het er niet mee eens bent moet je maar een schotel of DVB-T nemen. De gemeente heeft een zak geld van @home gekregen en that's it.

Zeer snel gemaakt gewoon goed.

Edit koning

quote:
SittingDuck schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:53:
Niets natuurlijk. Maar dat doe je ook niet. Je betaald nu het normale essent tarief.
Wees blij dat je jarenlang een boel euros minder hoefde te betalen.

job wijzigde dit bericht 05-03-2008 21:39 (11%)

*Plop*
Reg. datum: 19 mei 2000

quote:
Booster schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:29:
Mh, juist ja. Dus als ik straks toch de Humax zou willen, dan moet ik die ergens los aanschaffen, of anders op tijd het proefabo opzeggen en 'echt' bestellen? Vreemde constructie.
Als je gewoon naar een retailer gaat (MM, BCC etc.) dan kun je toch gebruik maken van die actie en je eigen decoder kiezen? Ik heb gewoon bij een witgoed toko m'n Humax + smartcard opgehaald.

Jah 'k ben toch malle pietje nie!

Once you plop, you cant stop!

Ik heb eergister contact gehad met de helpdesk omdat mn signaal heeeel erg slecht was, krijg ik als aller eerst een stront chaggo medewerkster aan de lijn die er duidelijk geen zin in had. Ja meneer het ligt aan uw Coax kabel, ik daar natuurlijk vol tegen in omdat we weken lang een signaal hadden van rond de 88% en nu ineens maar 30%. En dat mens maar door gaan over die Coax :/

Uit eindelijk maar opgehangen, andere kabel van zolder gehaald. Geen verbetering (kabel was overigens niet langer dan 1 meter)

Weer gebeld, krijg gelukkig een stuk vriendelijkere dame aan de lijn. Die wederom over de coax begon, ik haar uitgelegt dat ik al 3 kabels had geprobeerd en dat het daar echt niet aan zou liggen. Nog even samen de Scart kabel omgewisseld maar ook dit had natuurlijk niet het gewenste effect. Signaal bleef te laag. Vervolgens kreeg ik de vraag welke decoder ik had, dat is dus een Samsung 270r. Ze zou even navraag doen..

Na een aantal minuten gewacht te hebben krijg ik haar weer aan de lijn en weet ze me te vertellen dat ik even de bon op moet zoeken en naar de mediamarkt moet gaan. Er schijnen dus een aantal problemen met de eerste versie`s te zijn.

Om een lang verhaal kort te maken, heb je de samsung 270R en die geeft een slecht signaal/blokken en strepen bel dan met de mediamarkt (mits je de bon nog hebt ;))

Heb nu weer +- 80% signaal en goed beeld :)

We are the planners. You will be as planned, assimilated. Resistance is unplanable.

Reg. datum: 26 juli 2000

quote:
MetaFrame schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 12:26:
Om een lang verhaal kort te maken, heb je de samsung 270R en die geeft een slecht signaal/blokken en strepen bel dan met de mediamarkt (mits je de bon nog hebt ;))

Heb nu weer +- 80% signaal en goed beeld :)
Dit is wel interessant. Wij hebben sinds kort ook last van slecht signaal/blokken met de samsung 270R. Sommige zenders slikt het kastje nog wel, maar de meesten vertonen zelfs al geen beeld meer.
Nu weet ik wel dat we een niet al te best signaal hebben, o.a. kabels en pluggen die we beter zouden kunnen vervangen, maar de Nokia decoder op hetzelfde punt in het huis geeft geen problemen.

Ik zou dus de leverancier kunnen bellen volgens jou voor de problemen met de samsung 270R? Let wel, wij hebben het kastje niet bij de Mediamarkt gekocht.

Once you plop, you cant stop!

Ja dat zou je het beste kunnen, even met de helpdesk bellen. Daar alle stappen mee doorlopen, en dan VOORAL aangeven dat je een Samsuung 270 hebt. Mocht men daar niet op in gaan laat die persoon dan ff navragen of er problemen zijn met het kreng (Kan altijd zijn dat die helpdeskert niet weet dat de samsung problemen geeft)

Uiteraard lijkt het me wel verstandig dat je eerst ff de bekabeling in orde maakt ;)

Succes!

(het geen beeld meer geven dat hadden wij dus ook, @home wist mij te vertellen dat het aan de samsung lag, Mediamarkt gaf aan dat waarschijnlijk aan een update heeft gelegen)

MetaFrame wijzigde dit bericht 07-03-2008 09:17 (11%)

We are the planners. You will be as planned, assimilated. Resistance is unplanable.

:+ Lurker!

Hoe zit het eigenlijk met de HDD recorder die je gratis krijgt bij een alles in 1 pakket?
Vraag me af welke, kan je ook kijken en opnemen tegelijk?
Enneh, ik voel me wel steeds genaaid. Heb nu al ik weet niet hoeveel jaar @home, en krijg nooit aanbiedingen o.i.d...

AMD Athlon 64 AM2 X2 FX-62 - ASUS7950 GX2 1GB - CORSAIR TWINX 2 GB DUAL CHANNEL - ASUS M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI - SoundBlaster X-Fi Platinum - CM Stacker - OCZ ModStream 520W - 19" Wide@1440X900

Edit koning

Je krijgt er de humax pvr-9200C bij.
Die decoder heeft 2 tuners. Met een tuner kan je op 1 stream afstemmen (een stream bevat meerdere zenders). Met 2 tuners dus op 2 streams.
Je kan dan in elk geval naar 1 zender kijken, en tegelijkertijd een tweede opnemen.

In het gunstigste geval kan je 2 zenders tegelijk opnemen (bijvoorbeeld ned1 en ned2 die zitten samen in 1 stream), en dan kan je op dat moment ook prima naar een 3e zender kijken.

Het is zelfs zo dat als je 2 dingen opneemt uit twee verschillende streams (dus beide tuners in gebruik) dat de decoder aangeeft welke zenders je allemaal nog kan kijken.

job wijzigde dit bericht 04-04-2008 15:16 (16%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: