quote:Lamber schreef op zondag 23 juli 2006 @ 01:20:
[...]
Als het goed is wordt er een nieuwe bootloader tijdens de installatie van Ubuntu geinstalleerd.
Kan goed, maar wil dat dan ook niet zeggen, door het keihard overwriten van de bootloader, je eigenlijk nooit nog andere linuxen kan installeren nadat je Ubuntu erop hebt gezet?
Of krijg je met iedere nieuwe distro weer een andere bootloader en zou je degene behouden die je het laatst installeerde..
W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 23-07-2006 02:10 (14%)
Ubuntu houdt rekening met het feit dat er meer OS-en geinstalleerd staan en zal geen GRUB installeren met slechts Ubuntu erin. Mocht het onverhoopt wel gebeuren is GRUB handmatig aan te passen en is Windows weer toe te voegen.quote:W3ird_N3rd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 02:09:
[...]
Kan goed, maar wil dat dan ook niet zeggen, door het keihard overwriten van de bootloader, je eigenlijk nooit nog andere linuxen kan installeren nadat je Ubuntu erop hebt gezet?
Of krijg je met iedere nieuwe distro weer een andere bootloader en zou je degene behouden die je het laatst installeerde..
SLED is echt een genot wat standaard applicaties betreft. Maar inderdaad... Het installeren van 'exotische'software is echt een ramp. Er is een port van VLC naat SUSE (niet officieel), ..... ik ben er drie uur mee bezig geweest om de benodigde dependencies te installeren. Dat moest allemaal via http://rpm.pbone.net/ omdat zelfs de openSUSE repository's niet de bronnen kon leveren die ik nodig had. Maar ik kan nu dus wel Firefox Embeded WMV9, QT en RM streams bekijken.... in veel gevallen. Wat zuur dat er nog geen nieuwere versie dan FlashPlayer 7 bestaat voor Linux trouwens....quote:W3ird_N3rd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 01:17:
Ik heb op m'n laptop nu WinXP+OpenSuSE dualboot. OpenSuSE werkt voor mij nu eenmaal voor geen meter dus dat wil ik weer wegmieteren en Ubuntu ernaast zetten.
Hoe pak ik dat het beste aan zonder Windows kwijt te raken?
Ik zit te denken aan gewoon Ubuntu setup draaien, en de partitie met OpenSuSE formatteren in de setup en daar Ubuntu opzetten, maar weet niet of het dan goedkomt met Grub enzo.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.
En dat zal ook nog wel een hele tijd duren ook waarschijnlijk voor daar verandering in komt.quote:Bram77 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 03:29:
[...]
Wat zuur dat er nog geen nieuwere versie dan FlashPlayer 7 bestaat voor Linux trouwens....
Het partitioneren komt in Ubuntu setups (en bij de meest OSen) voor het installeren van de bootloader, welke in het geval van Grub alle partities/volumes bekijkt of daat een OS op staat. Haal je OpenSuse dus weg, zal hij alleen Windows en het versgeinstalleerde Ubuntu vinden. Laat je Suse staan en zet je Ubuntu in vrije ruimte of maak je ergens ruimte vrij, dan zal Grub gewoon Suse ontdekken.quote:W3ird_N3rd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 02:09:
[...]
Rekenaar | Ubuntu | Kernpower! | Determinist | Politiek dakloos
En we kunnen hier verder:
Ubuntu 6.06 LTS - Deel 2
Ubuntu 6.06 LTS - Deel 2
het ultieme jaargetijde..... | #!/usr/bin/girl
Kunstnieuws dekleinekunstenaar.nl | Eigen werk: zomertje.nl | Vrolijke beestjes: gaasje.nl
Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last
Dit topic is gesloten.