Gathering of Tweakers

Quicksearch
Semoekber.

En aan wie ga je de overige 2 uitdelen dan? :)

Als je alles zelf gaat houden schiet het natuurlijk niet op he :+.
quote:
Breepee schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 10:50:
[...]

Ach ja, niks mis met een beetje utilitarisch denken imho.

Als je de vermeende illegaliteit van het via wine draaien van mspaint zonder Windows-licentie toch teveel is, kun je ook kijken of je nog ergens Windows 3.11 of 95 op flop hebt rondslingeren en mspaint.exe daaruit gebruiken.
Nope, helaas..
quote:
Ik heb trouwens nog even voor je gezocht en ik kon het volgende vinden:
http://kolourpaint.sourceforge.net/
Lijkt me een redelijke benadering van paint.
Anders is er nog http://gpaint.sourceforge.net/

Paint.Net (freeware of zelfs OSS) is trouwens ook met een beetje moeite in Linux te draaien, is alleen wel niet helemaal pixel-precies zal ik maar zeggen.
http://tirania.org/blog/archive/2006/May-19.html
Zal er nog wel naar kijken :).

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 21-07-2006 02:13 (80%)

Na een klein typfoutje heb ik m'n complete pixmaps folder weten te verwijderen met het volgende commando: sudo rm -rf /usr/share/pixmaps/

Is er een manier om dit weer ongedaan te maken, of ben ik de lul?

Significant lekkerder!What comes out off this mouth ain't called boastin', it's thruthin'!Pas op voor... Spul!!!

quote:
vogelaarke schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 16:03:
Ik heb de oplossing van het Sata2 probleem denk ik gevonden (nu maar hopen dat ik internetverbinding om de kernel te updaten):
http://www.ubuntuforums.o...a&t=153384&page=4 laatse post: dus gewoon harde schijf aan Sata 1 poort hangen, livecd erin, kernel updaten (met
"sudo apt-get install linux-image-386" (voor de X86 ubuntu neem ik aan), computer uitzetten, harde schijf aan Sata 2 hangen en dan hopen dat ik een dual boot systeem gekregen heb met Ubuntu en Win XP.

Het is gelukt via de bovenstaande manier. Mijn netwerkkaart werd wel herkend maar niet alla windows XP automatisch een popup schermpje getoond...moet nog even wennen, dus kernel geupdate en met de geupdate kernel kon ik in Sata2 werken. Maar tot nu toe erg fijn OS!
Weet iemand hoe je ervoor kan zorgen dat automatisch internetverbinding wordt gemaakt via Wlan in Ubuntu (wlan is wel geactiveerd, maar onthoudt mijn WEP niet)? En om elke keer weer die WEP key te gaan intypen...

Amd64 3200+, Asrock 939Dual-Sata2, 1 GB Ram, Sapphire X800GTO2 (@ X850: 16 pijplijntjes open), Hitachi Deskstar T250K 160GB, Win XP pro, Ubuntu 6.10

quote:
Icec_Old schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 14:03:
Na een klein typfoutje heb ik m'n complete pixmaps folder weten te verwijderen met het volgende commando: sudo rm -rf /usr/share/pixmaps/

Is er een manier om dit weer ongedaan te maken, of ben ik de lul?
Ik denk dat de makkelijkste oplossing is alle packages die iets in /usr/share/pixmaps zetten herinstalleren (bijv met de apt-get optie --reinstall). Op het Dapper systeem waar ik nu achter zit komt dat neer op de volgende packages, daarmee zul je 90% wel te pakken hebben:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
martijn@melissa:~$ dpkg --search /usr/share/pixmaps
firefox, mplayer, language-selector-common, ekiga, hplip, totem-xine, xsane, sci
m, liblaunchpad-integration0, xarchiver, gnome-desktop-data, gnome-games-data, g
thumb, aumix, evolution, gnome-screensaver, frozen-bubble, f-spot, pppoeconf, gn
ome-terminal-data, lbreakout2, tsclient, quodlibet, gnome-applets-data, grisbi,
libgnomeui-common, gnome-utils, gksu, gdebi, file-roller, amule-utils, gqview, u
pdate-notifier, gok, abiword-common, deskbar-applet, amule, supertux-data, bluez
-pin, gnome-pilot, gnome-media, gnome-netstatus-applet, ubuntu-artwork, gnome-co
ntrol-center, synaptic, bug-buddy, libhsqldb-java, amsn, gnome-session, mozilla-
thunderbird, evolution-data-server, rhythmbox, ocaml-interp, nautilus-data, gnom
e-sudoku, gnome-cups-manager, python2.4, epiphany-browser, gaim-data, gweled, gn
umeric-common, xmms, exfalso, gnopernicus, dia-common, libgoffice-1-common, ssh-
askpass-gnome, gnome-nettool, gftp-gtk, chromium, debconf, gdm, eog, gconf-edito
r, mutt, capplets-data, psmisc, gedit-common, gnome-pilot-conduits: /usr/share/p
ixmaps

use tomato::posts qw(rants flames off-topic);
local $perl = $perl--;
# More unfortunates

Thnx, ik zal t binnenkort ff proberen...
vandaag tuinfeestje met muziek, dus pc staat buiten :S, hopen dat t goed gaat

Significant lekkerder!What comes out off this mouth ain't called boastin', it's thruthin'!Pas op voor... Spul!!!

even een vraagje mensen, als je de desktop versie downloadt dan staat erbij dat je hiermee kan proberen zonder dat je systeem erdoor verandert wordt, en dat je alsnog later de optie hebt om permanent te installeren.

moet ik hieruit halen dat dat ding vanaf cd opstart??? dat zou natuurlijk mooi zijn

>onder de tab<

quote:
dangerpaki schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 15:42:
even een vraagje mensen, als je de desktop versie downloadt dan staat erbij dat je hiermee kan proberen zonder dat je systeem erdoor verandert wordt, en dat je alsnog later de optie hebt om permanent te installeren.

moet ik hieruit halen dat dat ding vanaf cd opstart??? dat zou natuurlijk mooi zijn

Jep. Het is gewoon een Live cd. Dus je besturingssysteem wordt vanaf de cd-rom geladen, ipv de harde schijf. Je kunt dan gewoon browsen, tekstverwerken etc. Je kunt ook gelijk controleren of al je hardware het doet (geluid,netwerk etc.).

Op het bureaublad staat een icoontje waarmee je Ubuntu op je harde schijf kunt installeren.

En wil je het niet installeren dan restart je de pc en haal je de cd-rom uit de cd-lade als dit gezegd wordt :) Dan boot hij weer naar je huidige OS, alsof er niets aan de hand is.

Tevreden Ubuntu gebruiker! :) Momenteel Xubuntu gebruiker!

Reg. datum: 09 juli 2000

quote:
dangerpaki schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 15:42:
Jup :) Let wel op dat het van je CD een stuk langzamer zal lopen dan van af je HD.

BCC wijzigde dit bericht 21-07-2006 15:56 (29%)

quote:
BCC schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 15:55:
[...]

Jup :) Let wel op dat het van je CD een stuk langzamer zal lopen dan van af je HD.

damn sweet die gasten denken ook overal aan. maar betekent dus ook dat je als je hem zo opstart geen drivers etc hoeft te installeren. tenzij je hem natuurlijk permanent installeert

effe proberen dan maar :)

Drivers doet ie automagisch :), tenzij je hardware heel exotisch is.

BTW, ik heb m'n pixmaps folder weer terug!!! Thnx tomato! _/-\o_

Wat raden jullie aan voor Windows gebruikers: Ubuntu of Kubuntu?

quote:
r00t schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 18:36:

Geen een specifiek. Het is eerder een persoonlijke voorkeur dan dan het een beter werkt voor Windows gebruikers dan de andere manager.

Gebruik een live versie met KDE en een met GNOME en je kan het zelf uitvinden.

Zelf ben ik een GNOME fan
BMW 325i E30 Cabrio Shadowline

KDE ligt wat dichter bij de Windows UI. Maar het blijft persoonlijk. Persoonlijk koos ik voor KDE, totdat ik de aangepaste Gnome UI van SLED zag.

Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

quote:
Bram77 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 01:26:
KDE ligt wat dichter bij de Windows UI. Maar het blijft persoonlijk. Persoonlijk koos ik voor KDE, totdat ik de aangepaste Gnome UI van SLED zag.
Kan je die UI ook in Ubunut gebruiken dan? Hij lijkt me speciaal aangepast door/voor Novell/Suse?

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

I was cool before I met ya
Reg. datum: 02 november 2000

quote:

Ik heb even als "een noobie" beiden getest (afblijven van die terminal!). Met kubuntu kon ik vrijwel alles grafisch aanpassen, (behalve WPA) de indeling lijkt ook het meest op windows, dus kubuntu toch wel handiger voor windows gebruikers (alleen moet je het wel afleren om progjes te downloaden van news... ehm msdn. IPV daarvan kan je nu uit een lange lijst kiezen :Y) )

Uiteindelijk ben ik toch weer naar ubuntu gestapt. Dat werkt voor mij net wat makkelijker (meer handmatig aan te passen en voelt iets sneller aan. Ben dan ook geen noobie :*)

quote:
athlonkmf schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 15:01:
[...]

Ik heb even als "een noobie" beiden getest (afblijven van die terminal!). Met kubuntu kon ik vrijwel alles grafisch aanpassen, (behalve WPA)
Met wpa_gui kun je toch echt je WPA instellingen aanpassen hoor, grafisch.

WHiZZi wijzigde dit bericht 22-07-2006 15:35 (4%)

quote:
gwystyl schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 14:54:
[...]

Kan je die UI ook in Ubunut gebruiken dan? Hij lijkt me speciaal aangepast door/voor Novell/Suse?
Lees deze thread maar eens door.
Het kan dus. :)
quote:
Thx, daar had ik niet aan gedacht :). Ga ik binnenkort ff proberen.

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

quote:

Hangt ervanaf wat je wilt: ongeveer hetzelfde als wat je in Windows hebt of mag het ook best anders zijn?

Ik draai zoals zovelen al jaren Windows, maar sinds Ubuntu (meteen vanaf Warty eigenlijk al) dualboot en op een ander systeem. Gnome dus, KDE wel geprobeerd maar ik vind het niks. Gnome vind ik er beter uitzien en ja, erg lekker werken. Ik zou willen dat je Gnome voor Windows kon installeren ;)

't Is wel anders dan Windows, maaja, ik vind het beter.

Rekenaar | Ubuntu | Kernpower! | Determinist | Politiek dakloos

Hates 0x00 bytes

quote:
Breepee schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 17:17:
[...]

Hangt ervanaf wat je wilt: ongeveer hetzelfde als wat je in Windows hebt of mag het ook best anders zijn?

Ik draai zoals zovelen al jaren Windows, maar sinds Ubuntu (meteen vanaf Warty eigenlijk al) dualboot en op een ander systeem. Gnome dus, KDE wel geprobeerd maar ik vind het niks. Gnome vind ik er beter uitzien en ja, erg lekker werken. Ik zou willen dat je Gnome voor Windows kon installeren ;)

't Is wel anders dan Windows, maaja, ik vind het beter.
Is wel een beetje off-topic: maar probeer Cygwin eens ;) Dan moet het lukken :)

Even een mededeling tussendoor: Ik ben op het moment bezig een waardig deel 2 van dit topic te maken, met mooie lay-out en een uitgebreide en overzichtelijke bron aan informatie. Het kan nog een dag ofzo duren voor het klaar is enzo, maar ik meld het alvast zodat niemand tegelijkertijd bezig gaat, want dat zou zonde zijn van mijn tijd :)
in line of sight
Reg. datum: 14 juni 1999

Ik ben opzoek naar de "juiste" nvidia-settings. In het progje wat nu in de drivers van nvidia voor xgl zijn gebakken kan ik niks noemenswaardig aanpassen. Ik wil graag AA aanzetten voor de roterende desktop. Dus als iemand de oplossing heeft ... ik hoor het graag.

** Apple Cinema Display 20" | Apple MacBook Pro C2D | Sony DSLR A200 | www.flickr.com/robertdoeleman **

Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
jk_warrior schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 18:47:
Even een mededeling tussendoor: Ik ben op het moment bezig een waardig deel 2 van dit topic te maken, met mooie lay-out en een uitgebreide en overzichtelijke bron aan informatie. Het kan nog een dag ofzo duren voor het klaar is enzo, maar ik meld het alvast zodat niemand tegelijkertijd bezig gaat, want dat zou zonde zijn van mijn tijd :)

Ik heb nog leuke links die wel in de topicstart mogen:
De Ubuntu/Kubuntu/etc. counter: http://ubuntucounter.geekosophical.net/
Deze site telt het aantal Ubuntu (en afgeleiden) users, idee alla het project dat het aantal Linux users telt.

De volgende is een aardige vergelijking tussen Ubuntu en Windows XP, misschien ook wel leuk om mee te nemen: http://rhosgobel.blogspot...comparison-of-ubuntu.html

Semoekber.

Ik heb op m'n laptop nu WinXP+OpenSuSE dualboot. OpenSuSE werkt voor mij nu eenmaal voor geen meter dus dat wil ik weer wegmieteren en Ubuntu ernaast zetten.

Hoe pak ik dat het beste aan zonder Windows kwijt te raken?

Ik zit te denken aan gewoon Ubuntu setup draaien, en de partitie met OpenSuSE formatteren in de setup en daar Ubuntu opzetten, maar weet niet of het dan goedkomt met Grub enzo.

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 23-07-2006 01:18 (31%)

Reg. datum: 24 april 2004

quote:
W3ird_N3rd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 01:17:
Ik heb op m'n laptop nu WinXP+OpenSuSE dualboot. OpenSuSE werkt voor mij nu eenmaal voor geen meter dus dat wil ik weer wegmieteren en Ubuntu ernaast zetten.

Hoe pak ik dat het beste aan zonder Windows kwijt te raken?

Ik zit te denken aan gewoon Ubuntu setup draaien, en de partitie met OpenSuSE formatteren in de setup en daar Ubuntu opzetten, maar weet niet of het dan goedkomt met Grub enzo.
Als het goed is wordt er een nieuwe bootloader tijdens de installatie van Ubuntu geinstalleerd.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws