Reg. datum: 25 april 2001
Je zou hier even kunnen kijken: https://wiki.ubuntu.com/NetworkManager daarmee is het mij ook gelukt.quote:
GoT Index » Non-Windows Operating Systems » Ubuntu 6.06 LTS
Pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 37 38 39 40 last
[Nieuw Topic]Je zou hier even kunnen kijken: https://wiki.ubuntu.com/NetworkManager daarmee is het mij ook gelukt.quote:Whizzer schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 12:52:
[...]
Het zal toch niet waar zijn hè... Vanavond even nogmaals proberen. Met de kubuntu versie (wist nog even niet te kiezen, dus dan maar allebei proberen) kon ik geen WPA selecteren in die network-manager.
quote:zAo schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 12:41:
[...]
Ik denk dat je het slepen van tab's bedoeld? Dit kan met je linker muisknop. Het gebruik van je 'terug'-knop kun je in je /etc/X11/xorg.conf aanpassen. Kijk hier eens naar.
Gelukt, beetje oud-hollands howto-en en xorg'en en de G450 geeft prima 2 desktops..... Dank voor de tip.quote:emielvenlo schreef op maandag 05 juni 2006 @ 09:25:
[...]
In xorg kun je aangeven dat hij de mga hal module moet laden, zie www.x.org voor meer info. De mga hal module kun je op www.matrox.com downloaden
Organiseer je eigen babypool: http://baby.the-pool.nl/
quote:HetWonder schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:11:
Ziehier :'(
Wie kent er een goedkope grafische kaart die lekker onder linux werkt en een beetje vergelijkbaar is met een NVidia Ti4400 qua prestaties? Het hoeft niet veel te zijn, ik had plannen om over een half jaartje oid een nieuw systeem aan te gaan schaffen dus liever ACAP(As Cheap As Possible).
Ik heb natuurlijk weinig zin in ubuntu problemen dus wat is nou qua ondersteuning dé kaart voor linux? Enige wat ie moet ondersteunen is dual monitor (crt + tv).
Die wiki gaat ervan uit dat de wireless interface altijd wlan0 heet... bij mij heet hij eth1. Wat krijg je als je in een terminal "iwconfig" tikt?quote:thesystem schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:46:
Ik heb een acer aspire 5023 en heb hier nu ook Ubuntu op gezet. Het enige probleem wat ik momenteel heb is dat ik mijn wireless verbinding niet aan de praat krijg. Ik heb ndiswrapper en acer_acpi geinstalleerd volgens deze site:
https://wiki.ubuntu.com/WifiDocs/Acer5021WLMi_Amd64
maar als zij gaan scannen krijgen ze: No scan results en ik krijg Interface doesn't support scanning : No such device.
Waar ga ik de fout in?
Bij mij heet ie ook eth1, en ik gebruik die naam zelf ook overal, maar hij blijft dezelfde melding geven.quote:John_Glenn schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:57:
[...]
Die wiki gaat ervan uit dat de wireless interface altijd wlan0 heet... bij mij heet hij eth1. Wat krijg je als je in een terminal "iwconfig" tikt?
quote:wwillem schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 09:45:
Voor 32-bit programma's zou natuurlijk een emulator kunnen worden gebruikt, anders stapt er nauwelijks iemand over lijkt mij.
quote:Verder geef je terecht aan dat er een verschil is tussen een operatingsysteem zoals Ubuntu installeren en gebruiken. Ik denk echter dat ik ook na een installatie nog onderhoud moet plegen. Als het installeren al zoveel tijd in beslag gaat nemen voor mij als prutser, dan denk ik niet dat het onderhoud makkelijker zal zijn.
FakeRaid is (hoewel het natuurlijk zou moeten werken) niet bepaald een techniek voor de standaard gebruiker. Gelukkig kan deze standaard gebruiker Ubuntu wel degelijk binnen 20 minuten aan de gang hebben.quote:De startpost heeft het zelfs over 20 minuten. Dat wil ik ook! Maar dat lukt mij niet.
use tomato::posts qw(rants flames off-topic);
local $perl = $perl--;
# More unfortunates
quote:John_Glenn schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 17:55:
OK, ander idee: weet je zeker dat de bcm43xx module goed verwijderd is? Anders zit die in de weg. Je kan "lsmod | grep bcm" tikken bijv - daar moet niks uitkomen. Wat ook niet in die tutorial staat: als je dit na een reboot nog kloppend wil houden, moet je bcm43xx blacklisten in modprobe.d/
Sorry als ik alleen simpele dingen aandraag die je allang hebt bekekenIk weet het verder ook niet zo goed.
thesystem wijzigde dit bericht 06-06-2006 18:46 (22%)
quote:thesystem schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 18:41:
Nou vroeg ik me nog af, hoe kan ik makkelijk bij een ander accesspoint komen, dus zonder naar networking te gaan en daar alles in te stellen (zoals in windows dus, dat ie automatisch een lijst met ap's geeft).
En op mijn school gebruiken ze Microsoft Certificate Server om toegang tot het wireless netwerk te geven. Werkt dit ook met Linux?
Dat werkt dus niet altijd, er staat ook "Network Manager 0.6 started to use WPAsuplicant for all encrypted connection. This can be a problem as a number of drivers do not support all needed interfaces for WPAsuplicant yet." En daar zal ik wel weer last van hebben...quote:John_Glenn schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 12:00:
@Whizzer: ik post nu over een Wifi verbinding met WPA met de gewone NetworkManager 0.6ofzo uit de repositories... dus dat zou je eerst kunnen proberen (als je je systeem weer op orde hebt![]()
)
Whizzer wijzigde dit bericht 06-06-2006 20:01 (58%)
Reden: Volledig mis geklikt
Het zal mij allemaal aan m'n anus oxideren
CCNP / CCDP / CCSE / CEH / JNCIS-FWV / CCIE Security Written
Heb je, je /etc/apt/sources.list al aangepast zodat je ook de repositories uit de "universe repository" erbij krijgt? Anders ff de juiste regel opzoeken en het # weghalen, daarna opslaan en dan commando "apt-get update" uitvoeren als root. En dan zou je als het goed is "apt-get install mplayer" kunnen uitvoerenquote:webfreakz.nl schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 19:01:
Hmm, ik kan Mplayer niet installeren? "Geen installeerbare kandidaat."
Kubuntu 6.06 gebruik ik.
Sonoma 1,86GHz | 259EN3 | Nvidia 6600 Go | 1 GB | 15,4" 1280x800 | 80 GB
quote:Demoniac schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:22:
Even een vraagje: is het mogelijk om GRUB te gebruiken icm de AMD64-versie van Ubuntu? Want voor zover ik weet werkt grub niet met AMD64? Althans niet toen ik probeerde het te installeren met FreeBSD...
C2D E4300 - GA-P35-DS3 - 2*1GB OCZ PC6400 - X1950 Pro
quote:MandaloR321 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:27:
[...]
Heb je, je /etc/apt/sources.list al aangepast zodat je ook de repositories uit de "universe repository" erbij krijgt? Anders ff de juiste regel opzoeken en het # weghalen, daarna opslaan en dan commando "apt-get update" uitvoeren als root. En dan zou je als het goed is "apt-get install mplayer" kunnen uitvoeren
Specs || "You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Het is niet altijd nodig om de bcm43xx module te verwijderen. Bij mij werkte deze nieuwe driver gewoon na het installeren van een firmware file. Zie deze Ubuntu wiki pagina. De firmware file ontbreekt namelijk, deze moet je i.v.m. licenties zelf installeren.quote:John_Glenn schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 17:55:
OK, ander idee: weet je zeker dat de bcm43xx module goed verwijderd is? Anders zit die in de weg.
De packetmanager op Ubuntu kan imho weinig handiger; alles wordt automatisch gedownload, je hoeft het niet eens te confirmen. Als je voor Windows iets aan libraries e.d. nodig hebt (.Net 2.0 oid) dan moet je die zelf vaak maar zien te vinden - mij hoor je niet klagen over dit systeem. Ook mass-updaten kun je op Windows wel vergeten; kun je al je programma's langs, terwijl je op Ubuntu simpelweg één knop nodig hebt. Je hebt wellicht gelijk bij de wat exotischere software maar bij zulke software is het ook op de PC niet ongewoon dat je op zoek moet naar die ene library of .dll file.quote:MilaNL schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:30:
[...]
Werkt prima hier.
Als berichtje ook nog even mijn mening over de nieuwe ubuntu en linux in het algemeen.
Linux is prachtig. Mensen over de hele wereld werken er aan mee en het word steeds beter. Waarom werkt het dan niet? Het is zo verschrikkelijk ongebruiksvriendelijk. Op ubuntu ben ik 2 uur bezig geweest met een aantal programma's installeren, terwijl ik met hetzelfde in windows in 5 minuten klaar ben. Door één simpele dubbelklik. Stel, bij ubuntu wil je limewire installeren... Dan moet je 40 pakketten installeren (overdreven) om eindelijk het uiteindelijke programma te installeren. Kan veeel makkelijker.
Ubuntu vind ik aardig goed in het makkelijk maken door het pakkettensysteem (heb je ook bij andere distro's, maar die van debian/ubuntu vind ik het makkelijkst), maar het is en blijft verschrikkelijk om iets te installeren. Een gebruiksvriendelijke linux dus. Waarom is daar niemand op gekomen? Lijkt mij een gat in de markt. Kijk naar Mac OS X, op unix gebaseerd en is ontzettend populair.
quote:MilaNL schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:30:
Het is zo verschrikkelijk ongebruiksvriendelijk.
quote:Op ubuntu ben ik 2 uur bezig geweest met een aantal programma's installeren, terwijl ik met hetzelfde in windows in 5 minuten klaar ben. Door één simpele dubbelklik.
quote:Stel, bij ubuntu wil je limewire installeren... Dan moet je 40 pakketten installeren (overdreven) om eindelijk het uiteindelijke programma te installeren. Kan veeel makkelijker.
Geloof me, het is geen bug maar een feature. Dat je geen executable installer download van een website om een programma te installeren is zo by design. Het package systeem is om vele redenen superieur aan dit model. Nogmaals, je noemt steeds ongebruiksvriendelijk, maar uit je verhaal blijkt helemaal niets dat ongebruiksvriendelijk is. Je bedoelt dus ook 'anders dan Windows'.quote:Ubuntu vind ik aardig goed in het makkelijk maken door het pakkettensysteem (heb je ook bij andere distro's, maar die van debian/ubuntu vind ik het makkelijkst), maar het is en blijft verschrikkelijk om iets te installeren. Een gebruiksvriendelijke linux dus. Waarom is daar niemand op gekomen? Lijkt mij een gat in de markt.
Hoe installeer jij dan normaal gesproken je software op Mac OS Xquote:Kijk naar Mac OS X, op unix gebaseerd en is ontzettend populair.
use tomato::posts qw(rants flames off-topic);
local $perl = $perl--;
# More unfortunates
Kepslock wijzigde dit bericht 06-06-2006 21:17 (3%)
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Non-Windows Operating Systems » Ubuntu 6.06 LTS
Pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 37 38 39 40 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos