Hoofdcategorieën
Topicacties

Nieuw navigatie-programma: i-GO 2006

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Reageer Nieuw Topic
Nein, nein, nein!
Reg. datum: 24 oktober 2000

quote:
CLB schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:01:
tsjaa ik neem ook niet aan dat iedereen die hier post 't wel legaal heeft :?
Nog niet, maar in het huidige format heb ik er ook geen 200 euro voor over. Als de final er is, ga ik die ook nog even bekijken en dan leg ik er graag 200 euro voor neer. Al is het alleenmaar om zonder moeite te kunnen beschikken over geupdate maps. Het is dus nog even wachten op support voor het reeds aangekondigde POI Proximity, betere vertalingen van de interface, betere gesproken teksten en mogelijkheden voor meerdere favorites. Dan ben ik volledig binnen. :)

i7 920 - 12Gb - Intel SSD, EOS450D - EF 24-105mm 4f/ L

Beugeltje dan maar?

quote:
Medic112 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:49:
[...]

Als je in de Route-tab klikt op "bewerk" kun je twee punten invoeren waartussen iGo een route maakt. Werkt m.i. hetzelfde als "geavanceerde planning"bij TT.

Min of meer wel ja. Zie ook mijn post iets verder naar boven. Het voordeel van iGo is dat hij kan optimaliseren, twee nadelen dat sommige tussenpunten net zo hard weer "vergeten" worden en dat je niet kan zien bij welke punten je al geweest bent..... als je er langs bent verdwijnen ze gewoon uit de lijst.

edit: ik heb ff de handleiding doorgespit, en daar staat in bij 'vraag om herberekenen' dat je opties hebt als:
- herberekenen
- via-punt laten vallen
- bypass
- annuleren
Ik heb routeberekening op automatisch staan, dus misschien kiest hij er dan ook wel een uit dit lijstje. Als hij kiest voor "via-punt laten vallen" (brakke vertaling), verklaart dat het verdwijnen van sommige tussenpunten. Ik heb hem voor de zekerheid maar op 'vraag eerst' gezet.

edit:
iets gevonden in de handleiding

gwystyl wijzigde dit bericht 06-06-2006 14:41 (33%)

____________________________geen_sig___________________

Reg. datum: 14 augustus 2003

quote:
medic112 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:49:
[...]

Als je in de Route-tab klikt op "bewerk" kun je twee punten invoeren waartussen iGo een route maakt. Werkt m.i. hetzelfde als "geavanceerde planning"bij TT..
Dat werkt wel. Als je op simulatie aantikt, dan simuleert de iGO het punt waar je nu bevindt. En dat vind ik jammer. Ik wilde juiste het gekozen begint punt hebben

StingerDelta wijzigde dit bericht 06-06-2006 14:16 (79%)

Fuji S9500
Reg. datum: 22 mei 2005

Hmm klinkt er boeiend. Ik heb zelf een Mio 168. Hier draait tomtom net op. Zeker met veel POI's in beeld gaat ie moeilijk doen. Zoals ik hier lees zijn veel mensen er tevreden over dus ik ga zeker kijken of dit een beter alternatief.
quote:
Nakebod schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 17:38:
iGo start schoon ook een stuk sneller op op mijn pda. Sinds gister de TomTom POI's voor de flitspalen geconverteerd naar iGo formaat, werkt allemaal prima, alleen het starten gaat nu iets trager.
Moet alleen nog zien of hij ook waarschuwingen kan geven als je in de buurt van een POI bent.

Hoe heb jij de POI's geconverteerd.???? Al iets gevonden voor waarschuwingen???

Nou ik heb hem draaien. Echt ziek groot verschil in snelheid met TomTom _/-\o_ respect

Valor wijzigde dit bericht 06-06-2006 16:41 (8%)

Mijn huisplek: Valor.nl

Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

quote:
Gordijnstok schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:59:
[...]

Nog niet, maar in het huidige format heb ik er ook geen 200 euro voor over. Als de final er is, ga ik die ook nog even bekijken en dan leg ik er graag 200 euro voor neer. Al is het alleenmaar om zonder moeite te kunnen beschikken over geupdate maps. Het is dus nog even wachten op support voor het reeds aangekondigde POI Proximity, betere vertalingen van de interface, betere gesproken teksten en mogelijkheden voor meerdere favorites. Dan ben ik volledig binnen. :)

Met jou eens! Ik heb 't nu idd misschien niet legaal O-)
maar 't gaat ook om de eerste versie. Mocht er 'n final-versie
uitkomen die echt perfect is qua vertalingen/ routes/ favorieten
en dergelijke leg ik er juist graag 200 euro voor neer!
Ik heb net 'n nieuwe pda en ben nu geinteresseerd in 'n goed
navigatie-programma, zodoende heb ik iGO geprobeert en ziet
er zeer, zeer schon uit. Misschien werkt 't nog niet helemaal
goed omdat er hier en daar wat bugs inzitten/ spelfouten
enzo... maar ik wacht eerst wel op 'n goede final-versie _/-\o_

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB |
4096MB PC6400 - 800MHz - CL 4.5 | 320GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x64 :-)

Reg. datum: 28 januari 2004

Moet zeggen dat ik het er erg strak uit vind zien. Schop zelf regelmatig tegen de veel welbekende programma's zoals TomTom juist omdat ze zo commercieel zijn. Dit lijkt een mooi alternatief. Dit topic binnenkort maar eens flink doorspitten denk ik :)

Music was my first love and it will be my last

Arwen / Kayne

Ik heb net de eerste echte navi-test gedaan met iGo, en ik moet zeggen... hij komt met de meest vreemde routes op de proppen :/
Stuurde me net 2 keer links en dan naar rechts, terwijl ik eigenlijk gewoon 100m rechtdoor moest om op dezelfde grote baan uit te komen. :?
Voor de rest vind ik het nog altijd een goed programma, met de nachtkleuren, auto-zoom bij maneuvers, ... :)

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

TurboCharged Supra Driver
Reg. datum: 05 juni 2001

Zoals gezegd, de looks van iGO en de functionaliteit van TomTom :)

Ik heb zelf ook al heel wat rare dingen meegemaakt met de routeberekening van iGo. Ook het berekenen van een alternatieve route is iGo volgens mij beetje vreemd, al wil je bij TomTom ook niet altijd een alternatieve route volgen (die gaat in duitsland dan meestal door grote bossen waar je - eerlijk waar - volgens de bebording alleen met een tank mag komen :( ).

Het id van GPS log is op zich wel grappig in het begin.. maar zinvol neuh niet echt. Ook vind ik dat iGO een beetje nerveus is bij afslaan in wijken en dergelijke. Hij blijft dan ook gewoon een seconde, anderhalf staan op dat kruispunt.

Op zich zou het mooi zijn als men van dit navigatie programma een PC versie maakte, want voor in car systemen is het heel mooi, MP3 en DiVx functionaliteit erbij en klaar is kees. De frontend duidelijk genoeg voor op een 8" scherm.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Reg. datum: 07 juni 2006

quote:
HoppyF schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:25:
[...]

Kan ook :P

Voor de liefhebbers:
Op deze site heb ik even wat aangepaste kleurenschema's geupload.

Dit zijn extra kleurenschema's die ik niet zelf gemaakt heb, ze zijn afkomstig van een duits forum.
Het is ook mogelijk de POI iconen die op de kaart verschijnen aan te passen, uitleg hierover zit in het pakketje.
Het is wel in het Duits.

Je kunt de kleurenschema's zonder verdere aanpassingen gebruiken. De kleuren zijn helderder en het kontrast wat groter. Je bent echter geheel vrij om je eigen kleuren te maken.
Fantastisch, heeft U dit zelf al geprobeerd ? Waar moet de control.ini file geplaats worden ?

De zweed wijzigde dit bericht 07-06-2006 13:23 (7%)

Reg. datum: 07 maart 2006

quote:
De zweed schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 12:25:
[...]
Fantastisch, heeft U dit zelf al geprobeerd ? Waar moet de control.ini file geplaats worden ?
De .zip bestanden (4 stuks) die in het gedownloade .rar bestand zitten moeten in hun geheel in de map storage card\igo 2006\schemes worden geplaatst. Deze .zip bestanden moeten dus niet meer worden uitgepakt!

Reg. datum: 16 februari 2006

Ik ben er al de hele middag mee bezig, maar krijg het niet aan de praat!
het icoon op Today scherm doet helemaal niets, en als ik via Programs / iGo probeer te starten dan zegt ie "iGo is not a valid PocketPC application"

En dit alles op mijn HP4150 met6 PPC2003 waar het volgens de specs gewoon op moet draaien
:-(

Fuji S9500
Reg. datum: 22 mei 2005

quote:
Bascy schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:05:
het icoon op Today scherm doet helemaal niets, en als ik via Programs / iGo probeer te starten dan zegt ie "iGo is not a valid PocketPC application"

En dit alles op mijn HP4150 met6 PPC2003 waar het volgens de specs gewoon op moet draaien

Heb je de setup wel helemaal doorlopen? Hoe heb je alle files op je PPC geplaatst???
Beetje meer informatie is wel zo makkelijk als je hulpt wilt :Y)

Mijn huisplek: Valor.nl

Reg. datum: 03 oktober 2003

quote:
1-2tje schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:40:
[...]

De .zip bestanden (4 stuks) die in het gedownloade .rar bestand zitten moeten in hun geheel in de map storage card\igo 2006\schemes worden geplaatst. Deze .zip bestanden moeten dus niet meer worden uitgepakt!

Klopt!
Alle ZIP files kun je gewoon in de map \iGO\scheme zetten. (niet schemes)
Als het goed is zie je daar ook al meer standaard bestanden staan zoals jove, bozi.

Je kunt ook je eigen kleurenschema's (schemes) maken door de bestanden uit te pakken en aan te passen aan je eigen smaak. Na het aanpassen alles weer in een ZIP file zetten en naar de PDA kopieeren.

Lees de draad voordat je blaat!

quote:
Bascy schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:05:

Als je wel het icoon op je Today scherm hebt gekregen is het waarschijnlijk dat je de Setup hebt gebruikt. Heb je nog wat bijzonders gezien toen je de Setup uitgevoerd hebt?
Het duurt namelijk even eerdat de installatie afgerond is, en misschien zijn er nog foutmeldingen geweest. Je weet maar nooit.

quote:
1-2tje schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:40:
[...]

1-2tje en HoppyF,

Dat was eenvoudig, makkelijker kan het niet. De scheme zijn prachtig maar wat ik eerder wenste was de mogelijkheid hebben om de (vervelende) blauwe iconen te vervangen (veranderen) naar iconen in kleur dan heeft men een makkelijker overzicht. Is dat mogelijk ?

Reg. datum: 07 maart 2006

quote:
De zweed schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:51:
[...]
wat ik eerder wenste was de mogelijkheid hebben om de (vervelende) blauwe iconen te vervangen (veranderen) naar iconen in kleur dan heeft men een makkelijker overzicht. Is dat mogelijk ?
Volgens mij kun je een scheme kiezen, waarbij de iconen (in de meest ingezoomde modus) andere kleuren hebben, volgen mij was dat igonavifriends of zoiets.

quote:
HoppyF schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:00:
[...]

Als je wel het icoon op je Today scherm hebt gekregen is het waarschijnlijk dat je de Setup hebt gebruikt. Heb je nog wat bijzonders gezien toen je de Setup uitgevoerd hebt?
Het duurt namelijk even eerdat de installatie afgerond is, en misschien zijn er nog foutmeldingen geweest. Je weet maar nooit.

Ik heb inderdaad de setup gebruikt, nadat ik alles op mijn SD kaartje heb gekopieerd. Ik heb de setup.exe in de root van de SD-card gezet, en de rest onder een subdir iGo.

Geen foutmeldingen, geen gekke dingen, alles ging vrij snel (misschien te?)

Ik zie in de program files\iGo 2006 maar drie filetjes staan (iGo.exe, readme.hun en readme.txt) Klopt dat?

gr
bascy

quote:
Bascy schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:20:
[...]

Ik heb inderdaad de setup gebruikt, nadat ik alles op mijn SD kaartje heb gekopieerd. Ik heb de setup.exe in de root van de SD-card gezet, en de rest onder een subdir iGo.

Geen foutmeldingen, geen gekke dingen, alles ging vrij snel (misschien te?)

Ik zie in de program files\iGo 2006 maar drie filetjes staan (iGo.exe, readme.hun en readme.txt) Klopt dat?

gr
bascy

Ja klopt wel.
Die IGO.exe is in feite het programma wat je opstart.
Geeft deze bij jou een foutmelding?

Draai anders nog een keer opnieuw de Setup, je moet toch iets zien gebeuren, het moet een paar seconden zeker wel duren en je ziet dan ook een voortgangsbalk (wit met blauw).

quote:
De zweed schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:51:
[...]

1-2tje en HoppyF,

Dat was eenvoudig, makkelijker kan het niet. De scheme zijn prachtig maar wat ik eerder wenste was de mogelijkheid hebben om de (vervelende) blauwe iconen te vervangen (veranderen) naar iconen in kleur dan heeft men een makkelijker overzicht. Is dat mogelijk ?

Ja zou prettig zijn.
Het KAN ook wel maar je moet er moeite voor doen.
Wat je dan moet doen is de bitmap file die in een kleurenschema zit aanpassen.
Je moet dan een lange bitmap file met photoshop o.i.d. aanpassen en weer terugschrijven. De grootte van de bitmaps moet wel precies kloppen want het werkt met offsets. De icoontjes zijn als het ware aan elkaar geplakt als een lange vertikale strip. Het programma weet welke icoon hij moet pakken en telt vanaf bovenaf naar beneden. Icoon nummer 10 is iets van 9 x zoveel pixel naar beneden scrollen. Zo moet je het zien.
Al dit soort meuk wordt opgeslagen in een database. Het zou heel fijn zijn als iemand daar een progje voor zou maken waarmee je de database kan aanpassen en dus ook de POIs, iconen e.d.
Het is een SQL lite database die je in principe met een PC kunt bewerken.
De structuur moet echter wel duidelijk zijn dus je moet wat van databases en tabellen weten.

Iets anders.
Ik heb vanavond nog wat getest met de update van Igo.
Dat werkt voor een deel, er komen dan wederom wat extra kleurenschema's bij.
Hiervan heb ik wat screen dumps gemaakt van de PDA, zie:
SCREENDUMPS iGO
Iets van 180 KB dus groot is het niet.

Voorbeeldje:
http://img102.imageshack.us/img102/1087/dump62jr.pnghttp://img102.imageshack.us/img102/9039/dump59cw.png

quote:
HoppyF schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:12:
[...]

Ja klopt wel.
Die IGO.exe is in feite het programma wat je opstart.
Geeft deze bij jou een foutmelding?

Draai anders nog een keer opnieuw de Setup, je moet toch iets zien gebeuren, het moet een paar seconden zeker wel duren en je ziet dan ook een voortgangsbalk (wit met blauw).

De setup lijkt goed te gaan, inclusief voortgangsbalk. Er wordt niet om een taal gevraagd.
Ik las hierboven wel iets over SQL lite ... kan ik ergens zien of die wordt geinstalleerd, want op het eerste gezicht kom ik die nergens tegen.

iGo.exe is overigens 1,94Mb groot, klopt dat?

Bascy wijzigde dit bericht 08-06-2006 23:56 (7%)

quote:
HoppyF schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:22:
[...]

Ja zou prettig zijn.
Het KAN ook wel maar je moet er moeite voor doen.
Wat je dan moet doen is de bitmap file die in een kleurenschema zit aanpassen.
Je moet dan een lange bitmap file met photoshop o.i.d. aanpassen en weer terugschrijven. De grootte van de bitmaps moet wel precies kloppen want het werkt met offsets. De icoontjes zijn als het ware aan elkaar geplakt als een lange vertikale strip. Het programma weet welke icoon hij moet pakken en telt vanaf bovenaf naar beneden. Icoon nummer 10 is iets van 9 x zoveel pixel naar beneden scrollen. Zo moet je het zien.
Al dit soort meuk wordt opgeslagen in een database. Het zou heel fijn zijn als iemand daar een progje voor zou maken waarmee je de database kan aanpassen en dus ook de POIs, iconen e.d.
Het is een SQL lite database die je in principe met een PC kunt bewerken.
De structuur moet echter wel duidelijk zijn dus je moet wat van databases en tabellen weten.

Iets anders.
SCREENDUMPS iGO

Voorbeeldje:
[afbeelding][afbeelding]

HoppyF,

Ik wel er wel de moeite voor doen moet voor mij op geen zilveren schaaltje opgediend worden maar het lijkt me moeilijk, ga eerst een backup maken en zien of dit te doen is. HoppyF is er nergens geen beschrijving op een site hoe alles moet ?

Arwen / Kayne

quote:
Bascy schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:55:
[...]

De setup lijkt goed te gaan, inclusief voortgangsbalk. Er wordt niet om een taal gevraagd.
Ik las hierboven wel iets over SQL lite ... kan ik ergens zien of die wordt geinstalleerd, want op het eerste gezicht kom ik die nergens tegen.

iGo.exe is overigens 1,94Mb groot, klopt dat?

De setup vraagt niet om een taal, dat is zoals bij TT pas de eerste keer als je het programma start.
Die SQL is voor op je pc, die heb je op je pda niet nodig ;)

quote:
HoppyF schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:22:
[...]

[...]

Iets anders.
SCREENDUMPS iGO
[...]

Bij mij werkt het updaten niet. Hij zegt dat hij de license-file niet kan vinden. Maar zonder license-file start iGO toch gewoon niet op!? :?
Iemand een idee hoe die file heet?

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Reg. datum: 25 maart 2005

Ik heb I-go op m'n nieuwe P550 geinstalleerd en het werkt allemaal prima. Ik heb I-go nu op de root van m'n SD card staan maar dit vind ik niet zo overzichtelijk en wil hem graag in een sub-map hebben (bijv. Storage Card/Program files/iGO. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? De vraag is al eerder gesteld, en er zijn er ook die het gelukt is, maar ik kom er nog niet uit.
Als ik i-go installeer vanuit een sub-map op m'n SD card dan begint hij te zeuren over een licence die niet bestaat. Eerst I-go installeren en dan verplaatsen lukt ook niet, logisch want dan kan hij het niet meer vinden. Iemand nog tips?

Reg. datum: 15 december 2005

Ik heb m ook op mijn Mio A701 gezet. Alleen als ik mijn toestel aanzet start IGO ook gelijk op. Nou weet ik dat je dan een bestandje moet hernoemen maar welke was dat???

NederCam.nl

De autorun folder eraf gooien :)

Nakebod's Webcam
Trying is the first step to failure.
GTA San Andreas Multiplayer

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: