Hoofdcategorieën
Topicacties

Nieuw navigatie-programma: i-GO 2006

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Reageer Nieuw Topic
Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

Ik probeerde net 'n route te simuleren (heb nog geen gps-reciever)
maar hij stormde door m'n route heen. Is niet ergens de 'demosnelheid'
in te stellen? Nu duurde 't maar 20 seconden en ik was 30 kilometer verderop :+

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

Acties: [view][quote]

Door: DaannO
Moderator WBM/TP/Pricewatch Admin
Phone Addicted

quote:
CLB schreef op zondag 04 juni 2006 @ 18:56:

_/-\o_

Maarre ik wil tomt tom en igo op een kaart zetten. Maar heel veel mappen hebben de zelfde naam, zoals 2755 enz. Hoe hebben jullie dat dan gedaan om op 1 sd kaart tomtom en igo te zetten?

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Doe mee aan mijn interview en maak kans op o.a een Stereo Bluetooth headset!

Gsus is my homeboy

Op m'n Storage card heb ik gewoon 2 mappen aangemaakt!

Storagecard-Program Files-TomTom en daar alles van TomTom ingeflikkerd
Storagecard-Program Files-iGO 2006 en daar alles van i-GO ingeflikkerd :)

http://img441.imageshack.us/img441/8039/12bo.png

CLB wijzigde dit bericht 04-06-2006 19:27 (15%)

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

Reg. datum: 08 september 2003

quote:
CLB schreef op zondag 04 juni 2006 @ 18:56:

Ik heb 't nog niet gevonden, volgens mij is de demosnelheid 500-800 km/uur (tenminste dat
geeft ie zelf aan, als je snelheid display aanzet)
vectrex.nl

quote:
Hann0 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 13:16:
Sinds een week of 3 draait mijn acer n35 met IGO Europe.
De satelieten zijn erg snel gevonden, 99% beter dan TT
Ook de kaarten sluiten naadloos op elkaar aan.
De herberekenig gaat ook super snel.
Dus voordelen genoeg.

De nadelen vind ik persoonlijk,
De snelste route, hij laat je door 30 km zones rijden.
Hier in vind ik TT beter, je kunt vaak beter 500 meter omrijden om er sneller te zijn.
De andere route instellingen heb ik ook getest, maar ben er niet echt weg van.

Wat bekend is, dat is de stem, het laatste woord wordt afgebroken (dus niet vloeiend)

Ook een nadeel vind ik, dat je gelijk een pin plaatst bij het aanraken van het beeldscherm.

Moet ik kiezen tussen TT en IGO dan is het IGO, er zal binnenkort wel een update komen voor de min puntjes

Stem heb ik veranderd (via ander forum bestandje gekregen in een fijnere stem), dat van die 30km zie ik ook, als ik in de buurt kom van waar ik zelf woon wordt ik allerlei straatjes ingestuurd met drempels en kun je beter de hoofdweg volgen. Ik ga wat met de routeberekening (snel/optimaal) prutsen om te kijken of dat helpt. Verder prima prog!

512 Mb kaart met Benelux, duitsland, italie, frankrijk, oosterrijk, zwitserland!

Zoals hier al eerder genoemd is, heeft de nieuwe mio c710 software die gebaseerd is op i-go, maar dan uitgebreid met favorites (ipv 2) en wat meer.
http://www.pocketpc-salzb...file=article&sid=1205

De c710 kan je al kopen voor 420 EURO, dat inclusief 2GB onboard flash (maar ook nog een slot aanwezig) + mp3 speler + TMC. Lijkt me een mooi goedkoop alternatief voor de TomTom Go 710
Fire Walk With Me
Reg. datum: 18 april 2002

Een Mio P350 + 2GB flash kun je "al" kopen voor <300 euro. Da's toch nog een behooooorlijk verschil. Plus dat je daarop ook nog bijvoorbeeld Tomtom op kunt draaien.

Keuze tussen Tomtom 710 en Mio C710 is inderdaad snel gemaakt...

stefimke wijzigde dit bericht 04-06-2006 20:55 (23%)

Ja, maar dan ga je ervan uit dat de i-go software gratis is ;)
Reg. datum: 10 december 2003

quote:
stefimke schreef op zondag 04 juni 2006 @ 20:52:
Een Mio P350 + 2GB flash kun je "al" kopen voor <300 euro. Da's toch nog een behooooorlijk verschil. Plus dat je daarop ook nog bijvoorbeeld Tomtom op kunt draaien.

Da's dus appels met peren vergelijken. Je hebt dan namelijk nog geen software. De optie om software zonder geldige licentie te draaien laat ik hier dus (conform de GoT policy) buiten beschouwing.

edit: precies wat M55 zegt dus

Henk007 wijzigde dit bericht 04-06-2006 21:07 (7%)

Reg. datum: 14 augustus 2003

Vandaag even de iGO vs TomTom 5.21 test gedaan. Persoonlijk vind ik de iGO veel beter met aanwijzing geven op de route dan de TT 5.21. Helaas moet ik toegeven dat de TT 5.21 de route beter berekend dan iGO. Met iGo heb ik meer om rij routes dan met TT 5.21. Terwijl ik zowel de iGO als de TT 5.21 de instelling de kortse en de snelste route heb zitten experimenteren. En steeds komt TT 5.21 met de snelste en of korste beste naar voren.

grrrr....
Reg. datum: 24 oktober 2000

Wat ik me alleen afvraag .. euhm .. hoe verzorg je de updates van kaarten :) ... niet? :P

Acties: [view][quote]

Door: DaannO
Moderator WBM/TP/Pricewatch Admin
Phone Addicted

quote:
CLB schreef op zondag 04 juni 2006 @ 19:25:
Op m'n Storage card heb ik gewoon 2 mappen aangemaakt!

Storagecard-Program Files-TomTom en daar alles van TomTom ingeflikkerd
Storagecard-Program Files-iGO 2006 en daar alles van i-GO ingeflikkerd :)

[afbeelding]
Vaag want als ik dat doe, dan werkt tom tom gewoon niet meer. Kan de mappen etc niet vinden.

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Doe mee aan mijn interview en maak kans op o.a een Stereo Bluetooth headset!

Reg. datum: 04 juni 2006

quote:
Fire69 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 14:39:
[...]

Dit heb ik dus al meerdere mensen horen zeggen hier.
Maar dat is toch onmogelijk? De fix wordt gevonden door de GPS-ontvanger, niet door de software.
Die interpreteert alleen de nmea-stroom die binnenkomt.
Het kan dus eigenlijk geen verschil maken welke software je gebruikt volgens mij...

Hoe verklaar je dan dat de iedereen last heeft bij het vinden van sat's.
Net op een andere SD kaart TT 5.2 gezet hen setup gedraaid, het duurt zeker 5 minuten voor de sat's gevonden zijn en dan nog maar 3 stuks. met TT 3 heb je er geen last van.
IGO vindt ze binnen 30 seconden.
Instellingen TT 5 andere nmea baud op 3800 en gps op navigator.
Anders werk het helemaal niet.

Gsus is my homeboy

quote:
M55 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 20:18:
[...]

Ik heb 't nog niet gevonden, volgens mij is de demosnelheid 500-800 km/uur (tenminste dat

Ja idd, ik bedoel ik rijd hard maar 800 km per uur in 'n Peugeot 205 GTI is niet verantwoord :9

quote:
DaannO schreef op zondag 04 juni 2006 @ 21:10:
[...]

Vaag want als ik dat doe, dan werkt tom tom gewoon niet meer. Kan de mappen etc niet vinden.

Hmm dan weet ik 't ook niet, 't staat gewoon in 2 mappen:
TomTom en iGO en werkt hier wel dus :|
http://img111.imageshack.us/img111/2742/41fk.png

CLB wijzigde dit bericht 04-06-2006 23:56 (7%)

Beugeltje dan maar?

Ik heb iGo afgelopen zaterdag eens een route uit laten zetten, maar om de een of andere reden verdwenen er steeds tussenpunten. Niet allemaal, maar het is heel ondoorzichtig en na anderhalf uur klooien, tussenpunten terugzetten en weer fout rijden was ik het zat.
Tomtom heeft dat bij mij nooit gedaan. Die leidt je gewoon naar een tussenpunt, maakt hem grijs ipv geel (zodat je weet dat je er geweest bent) en gaat naar het volgende tussenpunt.
Voordelen van iGo waren wel dat ik supersnel een fix had (met een i-mate PDA-N/Qtek G100 hebben veel mensen daar problemen mee gehad met TT 5) en dat je kan kiezen voor 'optimaliseer route'. Ik ga er van uit dat dat er voor zorgt dat je de kortste weg langs je tussenpunten rijdt. Ik verwacht alleen dat dat er voor zorgt dat sommige tussenpunten verdwijnen.
De interface van iGo is even wennen, maar ik vind het wel fijn dat je veel in kan stellen.
Op de Medion PocketPC van mijn pa (MD40600, WM2003) kreeg ik geen GPS-signaal

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Arwen / Kayne

quote:
Hann0 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 23:22:
[...]

Hoe verklaar je dan dat de iedereen last heeft bij het vinden van sat's.
Net op een andere SD kaart TT 5.2 gezet hen setup gedraaid, het duurt zeker 5 minuten voor de sat's gevonden zijn en dan nog maar 3 stuks. met TT 3 heb je er geen last van.
IGO vindt ze binnen 30 seconden.
Instellingen TT 5 andere nmea baud op 3800 en gps op navigator.
Anders werk het helemaal niet.

Is mij nog niet opgevallen hoor.
Ik selecteer gewoon 'Andere BT onvanger' en Com5 en hoppa, ik ben vertrokken.

Zal vandaag even testen wat het verschil in snelheid tussen beide is om een fix te vinden.

quote:
gwystyl schreef op maandag 05 juni 2006 @ 10:01:
[...]
Op de Medion PocketPC van mijn pa (MD40600, WM2003) kreeg ik geen GPS-signaal

Same story, dat kan alleen aan een verkeerde instelling liggen.
De software leest gewoon een com-poort uit, of de ontvanger nu serieel, BT, GPS, whatever... is, kan hem helemaal niet schelen. Hij leest gewoon de nmea uit.

Fire69 wijzigde dit bericht 05-06-2006 10:09 (25%)

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

Beugeltje dan maar?

quote:
Fire69 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 10:06:

Same story, dat kan alleen aan een verkeerde instelling liggen.
De software leest gewoon een com-poort uit, of de ontvanger nu serieel, BT, GPS, whatever... is, kan hem helemaal niet schelen. Hij leest gewoon de nmea uit.
Klopt, maar het rare is dat hij met 'search' wel gewoon de ontvanger detecteert, maar er vervolgens niets mee doet. Veranderen van baudrate of com-poort levert alleen maar de melding op dat er geen GPS-apparaat is aangesloten. Ik ben dus heel benieuwd waar dat aan moet liggen.

Arwen / Kayne

En als je hem zelf instelt, ipv met de search? Gewoon zelfde settings als in TT gebruiken.

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

Beugeltje dan maar?

Heeft hetzelfde effect.

Reg. datum: 31 augustus 2004

quote:
CLB schreef op zondag 04 juni 2006 @ 23:36:
[...]
Hmm dan weet ik 't ook niet, 't staat gewoon in 2 mappen:
TomTom en iGO en werkt hier wel dus :|

Leuk today scherm :P
Bij mij komt IGO niet op het today scherm, heb je daar nog een speciale handeling voor moeten uitvoeren? Verder werkt ook bij mij TT en IGO vanaf 1 SD-kaartje

Reg. datum: 22 november 2004

Ik heb iGo even vergeleken met TomTom 5.21. Als ik een route invoer in TomTom doet ie daar zeg maar 35 minuten over. Dezelfde route duurt bij de planning met iGo maar 21 minuten. (snelste route, per auto)

Als ik dan daadwerkelijk ga rijden, past iGo steeds de aankomsttijd wat aan, zodat het uiteindelijk toch zo'n 35 minuten duurt... (dus zonder files en de maximum toegestane snelheid aanhoudend)

Anderen daar ervaring mee?

PSN id hvandervelden

Iemand ervaringen met de LD-3W van nokia als bluetooth module ? Igo vindt deze nl bij mij niet (com6 en 7 geprobeerd) ook al geprobeerd hem als sirf bij voorkeuren enzo in te stellen maar hij blijft geen GPS module vinden.
TT5.21 werkt wel
tis op mijn Qtek 9100

Sony DSC-A300 +Sigma 17-70 + SAL75-300 | Apple iPhone 3G 16 Gb White / ACER Aspire 7520G-502G32Mi / SAMSUNG PS-42Q92H / PS3 / Wii / Gamecube / Xbox / Dreamcast / SNES / NES / Atari 2600 / PSP / NDS lite / NDS / GBA SP / GBA / GBC / GBP / GB / Gamegear

Reg. datum: 22 november 2004

quote:
M55 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 20:18:
[...]

D-Pad naar beneden ingedrukt houden en dan "Simulatie" aanklikken, voor een Lifelike-simulatie

(uit de handleiding: http://www.i-go.com/downl..._User_Manual_UK_v1_09.pdf)

Reg. datum: 05 juni 2006

De taalfoutjes die je tegenkomt zijn ook aan te passen, je kunt het bestand dictionary.lang aanpassen met een tekst editor.
Voor het afsluiten van het programma kunt je dan de tekst "Einde" bij het uit knopje zetten ipv "afslag" (verkeerde vertaling vanuit Exit).

Ik ben niet echt heel handig met een editor
Als ik in de map dictionary.lang ga zoeken via een editor kom ik het woord 2x tegen
zie voorbeeld moet ik deze dan beide veranderen ?????

Error in MAP file!="Fout in MAP bestand!"
Exhibition_Centre="Tentoonstellings\n-centrum"
Exit="Afslag" <---------------------------------------------

EXIT="AFSLAG" <--------------------------
Exiting Nav n go.="Programma sluiten"
Falls="Waterval"
Fast_Food="Fast Food"

Beugeltje dan maar?

quote:
hansi schreef op maandag 05 juni 2006 @ 13:11:
De taalfoutjes die je tegenkomt zijn ook aan te passen, je kunt het bestand dictionary.lang aanpassen met een tekst editor.
Voor het afsluiten van het programma kunt je dan de tekst "Einde" bij het uit knopje zetten ipv "afslag" (verkeerde vertaling vanuit Exit).

Ik ben niet echt heel handig met een editor
Als ik in de map dictionary.lang ga zoeken via een editor kom ik het woord 2x tegen
zie voorbeeld moet ik deze dan beide veranderen ?????

Error in MAP file!="Fout in MAP bestand!"
Exhibition_Centre="Tentoonstellings\n-centrum"
Exit="Afslag" <---------------------------------------------

EXIT="AFSLAG" <--------------------------
Exiting Nav n go.="Programma sluiten"
Falls="Waterval"
Fast_Food="Fast Food"
Lijkt me dat je alleen die tweede hoeft te veranderen?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: