Totdat ik per puur toeval dit topic tegen het lijf liep. Er zijn ook wel wat nadelen aan het programma zoals het beperkte aantal gegevens wat je constant op je schermpje hebt tijdens een route. Ook is het me al opgevallen dat op wegen waar je maar 50 mag het programma gewoon 80 aangeeft. Kun je doen maar kost je wel wat centen xtra als je gesnapt word
Het eerste wat me opviel was het connecten naar een GPS muis, dat duurde in TT5 een eeuwigheid, zeker als je nog eerst de juiste compoort moest zoeken. Dan was het meestal gewoon elke compoortmogelijkheid binnen TT proberen totdat er een muis gevonden was. iGo heeft gewoon een autodetect, beter word het niet
Een ander nadeel aan iGo vind ik wel het gemis aan favorieten. Nu ken ik van de meeste mensen het adres wel uit m'n hoofd maar dat was toch wel een plus geweest. Daarentegen is het navigeren over de grenzen heen werkelijk voortreffelijk. Waar je bij TT zelf nog met een aparte papieren kaart moest gaan klooien om te kijken waar je de grens over moest of met het zeer beperkte Major Roads of Europe moest gaan karren en vervolgens in het bestemmingsland weer kaart wisselen en opnieuw de bestemming aangeven, navigeert iGo gewoon netjes over de grenzen heen. Sim-pel, kan TomTom nog wat van leren.
Qua interface is TomTom puur functioneel, en iGo puur eyecandy. Simpeler kan ik het niet zeggen. Ik ben benieuwd of het programma ook nog regelmatig updates krijgt en hoe die dan te verkrijgen gaan zijn. Of dat je je dan weer je beurs binnenstebuiten moet keren voor een update.
Wat ik wel nog een gemis vind aan iGo is dat het niet zelf je BT verbinding in en uitschakelt. Dat TomTom dan weer wel.
C.44 wijzigde dit bericht 30-05-2006 12:26 (4%)
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya