Hoofdcategorieën
Topicacties

Nieuw navigatie-programma: i-GO 2006

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 27 november 2000

Ik heb i-GO geprobeerd en moet zeggen het ziet er echt leuk uit. Alleen de stemmen zijn een beetje duffig haha, de vrouwen stem (ik dacht dat het een mannen stem was) klonk een beetje hoe zeg je dat... gay zeg maar. Dus ik heb hem veranderd in de belgische vrouwen stem.
Ik moet wel zeggen dat ik hem getest heb samen met TomTom 5, en de eerste keer naar het zwembad kreeg ik te horen dat ik er was, maar moest nog 700 meter doorrijden toen ik het bordje van het zwembad zag. Terug naar restaurant, was ik er weer 200 meter te vroeg. Met TomTom moet ik zeggen dat het iets preciezer is. Bij mijn vriendin thuis gaf hij ook echt aan dat ik er was.
Maar het beeld van i-GO ziet er veel strakker uit dan van TomTom. Het zal mooi zijn als ik het aantal km per uur wat je rijdt ook op het navigatiescherm zou komen te staan, ipv je eerst met je viner het scherm van de km's meot aanraken om je werkelijke snelheid te zien.

Ik heb ze beide geinstalleerd, wil ze toch nog eens testen. Ik ga vanavond eens met de POI spelen voor de TomTom en i-GO.

Wat ook een verschil tussen beide is, is dat ze allebei een andere tijd geven over de aankomsttijd, waar dit precies inzit ben ik nog aan het uitzoeken...

Reg. datum: 03 oktober 2003

quote:
Binnetie schreef op maandag 29 mei 2006 @ 13:50:
Ik heb i-GO geprobeerd en moet zeggen het ziet er echt leuk uit. Alleen de stemmen zijn een beetje duffig haha, de vrouwen stem (ik dacht dat het een mannen stem was) klonk een beetje hoe zeg je dat... gay zeg maar. Dus ik heb hem veranderd in de belgische vrouwen stem.
Ik moet wel zeggen dat ik hem getest heb samen met TomTom 5, en de eerste keer naar het zwembad kreeg ik te horen dat ik er was, maar moest nog 700 meter doorrijden toen ik het bordje van het zwembad zag. Terug naar restaurant, was ik er weer 200 meter te vroeg. Met TomTom moet ik zeggen dat het iets preciezer is. Bij mijn vriendin thuis gaf hij ook echt aan dat ik er was.
Maar het beeld van i-GO ziet er veel strakker uit dan van TomTom. Het zal mooi zijn als ik het aantal km per uur wat je rijdt ook op het navigatiescherm zou komen te staan, ipv je eerst met je viner het scherm van de km's meot aanraken om je werkelijke snelheid te zien.

Ik heb ze beide geinstalleerd, wil ze toch nog eens testen. Ik ga vanavond eens met de POI spelen voor de TomTom en i-GO.

Wat ook een verschil tussen beide is, is dat ze allebei een andere tijd geven over de aankomsttijd, waar dit precies inzit ben ik nog aan het uitzoeken...

Je kunt de snelheid (km/u) die je rijdt ook permanent op je scherm zien als je dat wilt. Dat is bij de Instellingen te veranderen. Er zijn drie velden waar je info kun aanpassen, zoals tijd tot het volgende punt, aankomsttijd e.d.

O ja, en die stem kun je makkelijk veranderen, als je een paar berichten hierboven kijkt staat er een link naar "Irene". Klinkt een stuk beter dan de meegeleverde stem.

HoppyF wijzigde dit bericht 29-05-2006 13:57 (6%)

Lees de draad voordat je blaat!

Reg. datum: 12 december 2004

quote:
Switek schreef op maandag 29 mei 2006 @ 12:30:
[...]
Probleem had ik ook

oplossing: http://my.pdamill.com/igo/
Met dank aan HoppyF

Psbb

Reg. datum: 15 oktober 2002

Ik ben um ook aan het dow....... euh kopen.

Heb nu TT5 op mijn PDA-N. De screenshots zien er gelikt uit. kBen erg genieuwt!
Fire Walk With Me
Reg. datum: 18 april 2002

Minpuntjes die ik tot nu toe heb ontdekt:

* slechts 2 favorieten, handig voor "thuis" en "werk"
* slechts 3 info-veldjes in 't cockpit scherm (gelukkig wel vrij te configureren)
* geen afslag nummer terwijl je op de snelweg zit
* geen richtig als je een snelweg op rijdt "alleen "A2, linksaf" ipv "A2 richting Eindhoven, linksaf"
* PIO's verschijnen erg laat op het scherm, het lijkt alsof ze alleen getriggerd worden op de horizontale as van waar je je momenteel bevindt. Zo heb je er niks aan dus, je rijdt alles voorbij.
* opstarten duurt vrij lang, ik heb de indruk dat het aantal POI's in de database dit opstarten negatief beinvloed, sinds ik de flitspalen-info erbij heb staan duurt 't nog langer lijkt.
* nogal wat taalvoutjes (minor issue)

Arwen / Kayne

Heb het ook snel even geinstalled en opgestart. Wel zonder gps, die ligt in de auto. :P
Hoe doet hij eigenlijk de BT-aansturing? Schakelt hij zelf BT in, of moet je dat eerst manueel doen?

Verder ziet de kaart er heel strak uit, het menusysteem daarentegen.
Ook bvb. de tekst in de helpfunctie mist enige formattering. :)

Programma met veel potentie, maar er is nog wel wat werk aan...

[edit]
Wat me net opviel op hun site, zijn de talen die je daar kan kiezen:
English | Magyar | Hrvatski | Slovensko | Română | Cesky

Iets zegt me dat dat de reden is waarom Oost-Europa zo gedetailleerd aanwezig is. :)

Fire69 wijzigde dit bericht 29-05-2006 14:57 (23%)

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Freude am fahren
Reg. datum: 01 februari 2000

Afgelopen week ook aardig wat getest met i-Go. Een nadeel vind ik het gemis aan favorieten (buiten de ingebakken "Thuis" en Werk"). Veel erger vind ik dat de audio van i-Go erg laat is met het aangeven van afslagen. Waar Tomtom ruim van tevoren aangeeft dat je er "nu" af moet (dus aan het begin van de afrit), geeft i-Go die melding pas op het moment dat je de afslag eigenlijk al voorbij bent. Zou je dus alleen op de audiosignalen afgaan (druk verkeer oid), dan mis je dus de afslag. Ook bij afslagen die kort bij elkaar liggen kan dit verwarring scheppen.

Althans, dat is het geval op mijn Asus MyPal A632. Met Tomtom dus geen last hiervan. Meer mensen die hetzelfde ervaren?

De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht | specs

nee, daar staat niet hufter!
Reg. datum: 28 maart 2000

ik heb hem ook draaien en vooral in de binnenstad wordt je echt gestoord van de meldingen, over 800 meter, over 450 meter, over 100 meter, volgende links... en daar zitten dan nog tig straatjes tussen waar je niet linksaf moest... Maar inderdaad, het ziet er mooi uit, TT kan nog een hoop leren van de instellingsmogelijkheden en het grenzeloos navigeren, maar qua eenvoud en duidelijkheid vindt ik TT toch nog beter.

Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Arwen / Kayne

quote:
hufkes schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:03:
[...]
Maar inderdaad, het ziet er mooi uit, TT kan nog een hoop leren van de instellingsmogelijkheden en het grenzeloos navigeren, maar qua eenvoud en duidelijkheid vindt ik TT toch nog beter.

Mwa, zo super veel instellingen meer dan TT zijn er nou ook weer niet.
TT kan hier en daar wat leren, maar in omgekeerde richting geldt hetzelfde vind ik.
Het grenzeloos navigeren is idd een hele grote + :)

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

quote:
HoppyF schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:05:

De taalfoutjes die je tegenkomt zijn ook aan te passen, je kunt het bestand dictionary.lang aanpassen met een tekst editor.
Voor het afsluiten van het programma kunt je dan de tekst "Einde" bij het uit knopje zetten ipv "afslag" (verkeerde vertaling vanuit Exit).

Wil je dit eens uitleggen hoe je dat doet. Ik kan het niet vinden.

Ondertussen zelf al gevonden:

iGo>lang>zipfile>dutch_nl (openen)>i18n (openen)dictionary.lang (openen) vervolgens bewerken> opslaan

Nu staat er gewoon einde.

psbb wijzigde dit bericht 29-05-2006 16:12 (19%)

Psbb

quote:
psbb schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:53:
[...]

Wil je dit eens uitleggen hoe je dat doet. Ik kan het niet vinden.

Tuurlijk :)

• Ga naar de map "lang".
  • Zoek het bestand "dutch_nl.zip" pak deze (tijdelijk) uit in een eigen map naar keuze
  • In het uitgepakte bestand dutch_nl.zip zit een map "i18n"open deze en open daarna het bestand "dictionary.lang" met een editor programma.
  • Zoek met de editor naar de tekst " E x i t = " A f s l a g " (ja met spaties tussen de letters....)
  • Verander de tekst "A f s l a g" in bijvoorbeeld "E i n d e".
  • Sla de veranderingen op in het bestand "dictionary.lang" en pak alle bestanden die
  • je uitgepakt had weer in in het nieuwe bestand met dezelfde naam dutch_nl.zip
  • Overschrijf de oude dutch_nl.zip op de SD kaart met deze nieuwe dutch_nl.zip.
Op deze manier kun je ook andere "foute" teksten verbeteren.

Tegelijk gepost _/-\o_
Ik heb het direct op de mini SD gedaan.

Psbb

quote:
psbb schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:16:
Tegelijk gepost _/-\o_
Ik heb het direct op de mini SD gedaan.

Kan ook :P

Voor de liefhebbers:
Op deze site heb ik even wat aangepaste kleurenschema's geupload.

Dit zijn extra kleurenschema's die ik niet zelf gemaakt heb, ze zijn afkomstig van een duits forum.
Het is ook mogelijk de POI iconen die op de kaart verschijnen aan te passen, uitleg hierover zit in het pakketje.
Het is wel in het Duits.

Je kunt de kleurenschema's zonder verdere aanpassingen gebruiken. De kleuren zijn helderder en het kontrast wat groter. Je bent echter geheel vrij om je eigen kleuren te maken.

Reg. datum: 07 oktober 2001

het werkt op zich vrij aardig, maar de stemmen zijn inderdaad pauper (alsof het slecht vertaald is; wat waarschijnlijk ook het geval is aangezien het geen nederlands programma is itt tomtom) en je krijg wel heel veel aanwijzingen in de stad.
tevens duurt het opstarten langer dan TT5

als deze probleempjes opgelost zijn, kan tomtom het weleens warm kunnen krijgen
Reg. datum: 31 december 2003

Opstarten langer dan bij TomTom? Ik en vele anderen met mij hebben juist de ervaring dat dit programma veel sneller opstart! Het heeft ook minder geheugen nodig...

Reg. datum: 07 oktober 2001

toch is het hier beduidend langzamer. het "splash-screen" verschijnt wel redelijk vlot, maar dan gaatie nog vanalles laden. Na 8 seconde zwart beeld, krijg ik het splashscreen en dan duurt het nogeens zo'n 5 seconde eer ik in het beginscherm zit (dus in totaal ~13 sec).
Tomtom5 start bij mij (tot hij dus gebruiksklaar is) in ~4 sec
NederCam.nl

Zoals reeds vermeld, heb ik na het inladen van de flitspalen wel een trage iGo, maar zonder is hij hier een stuk sneller dan TomTom.
Voordeel van iGo is dan wel weer dat je hem kan minimaliseren, en dus niet iedere keer hoeft af te sluiten.

Nakebod's Webcam
Trying is the first step to failure.
GTA San Andreas Multiplayer

Reg. datum: 10 december 2000

Even een vraagje, ik vind niets over smartphones. Draait I-GO al op een smartphone? Ik heb nu TT mobile 5... bij TT is het zo dat er een speciale mobile versie is.

Kan ik I-GO gewoon draaien? of moet ik wachten tot er (ooit) een mobile versie uitgebracht wordt.

* shit hapens, live with it *

Bugged..

Interessant progje :)

Heb ook nog een vraagje, TMC wordt niet ondersteund zo ver ik het kan zien, of wel?

Lid van het got Trukz team: http://www.trukz.com

Reg. datum: 25 april 2004

Hier staat (onderaan in het artikel) dat miomap v3 is gebaseerd op i-GO

http://www.mobilitynews.n...&order=1&thold=-1

quote:
themaxter schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:04:
Interessant progje :)

Heb ook nog een vraagje, TMC wordt niet ondersteund zo ver ik het kan zien, of wel?

Nog niet.
Komt later dit jaar (volgens i-GO).

Reg. datum: 10 december 2003

quote:
koely schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:58:
Even een vraagje, ik vind niets over smartphones. Draait I-GO al op een smartphone? Ik heb nu TT mobile 5... bij TT is het zo dat er een speciale mobile versie is.

Kan ik I-GO gewoon draaien? of moet ik wachten tot er (ooit) een mobile versie uitgebracht wordt.
quote:
supported Operating systems:

* Microsoft Windows Mobile for Pocket PC 2003
* Microsoft Windows Mobile for Pocket PC Phone Edition 2003
* Microsoft Windows Mobile for Pocket PC 2003 SE (Second Edition)
* Microsoft Windows Mobile for Pocket PC Phone Edition 2003 SE
* Microsoft Windows Mobile for Pocket PC 2005

Ik ben nog wat aan het stoeien met de POI's en een manier om deze extern te kunnen bekijken. Dus niet vanuit iGO zelf maar op een PC bijvoorbeeld.

De database is een SQL (lite) database, ik heb sqlite3 gedownload waarmee je op de PC vanuit de DOS prompt wat output kunt krijgen.

Bv zo:

F:\sql>sqlite3.exe iGO.db
SQLite version 3.3.5
Enter ".help" for instructions
sqlite> .tables
CITYHISTORY_V3 HISTORY_V4 SETTINGS_V1 WPOIGLOUP_V1
FABLE LICENSES_DB Sec WPOILABEL_V1
GPS POIVIS_V1 TRACKS_V1 WPOITREE_V1
sqlite>

Je krijgt dan een aantal tabellen te zien, maar echt nuttige data kan ik er nog niet uithalen.
Het is wel zo dat de POI's in de WPOILABEL_V1 terechtkomen.
Heb je 20 flitspalen toegevoegd, zie je ook 20 stuks in de WPOILABEL_V1 tabel staan.

Om de hele database uit te kunnen lezen kun je dit naar een tekst file schrijven, zoals:
sqlite3.exe iGO.db ".dump" > output.txt

Er komt echter een hoop zooi uit waar ik nog niet zo veel mee kan. Wie wel?

Arwen / Kayne

quote:
Nakebod schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:54:
Zoals reeds vermeld, heb ik na het inladen van de flitspalen wel een trage iGo, maar zonder is hij hier een stuk sneller dan TomTom.
Voordeel van iGo is dan wel weer dat je hem kan minimaliseren, en dus niet iedere keer hoeft af te sluiten.

TT kan je ook 'minimalizeren'. Je drukt gewoon op de button voor je Contacts of Calendar of zo, en dan doe je Start - Today.
Dan staat TT met de 2 rode handjes onderaan op je scherm. :)

Ik heb iGo nu ook even in de auto getest, en het werkt wel vlot, het ziet er ook heel mooi uit.
Ik vind de manier van kaarten tekenen veel mooier dan bij TT.
De NL-stem lijkt nergens naar, morgen maar eens de Vlaamsche testen :)

Hij zet niet automatisch je BT aan, dat moet je eerst zelf doen, maar hij vindt wel supersnel je ontvanger, dat duurt bij TT ook langer, en die moet daarvoor dan nog een hoop extra BT-dll's installeren ook. :)

Al met al een goed programma, er is gewoon nog een beetje werk aan. V1.1 zal bij mij zeker goed in de smaak vallen :)

Ben niet gek Ben een vliegtuig

Heeft iemand er nog meer last van dat I-Go soms een seconde of 10 a 20 blijft hangen, en daarna weer verder gaat?

Ik heb een Ipaq 5450.

TomTom gaat het wel moeilijk krijgen met I-Go :) echt super proggie, heb er veel vertrouwen in _/-\o_

AMD X2 4400@FX-60 - CNPS9500 - DFI Lanpary SLI-DR Expert - Corsair TWINX2048-3500LLPRO - 2x Hitachi Deskstar T7K250 250 GB - Western Digital Raptor 74 GB - EVGA 7800GTX 512MB 612/1800Mhz - X-Fi - Cooler Master Stacker - Cooler Master RS-550 - Dell 2405FPW

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: