Hoofdcategorieën
Topicacties

[13" MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 07 maart 2003

quote:
JWL schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 19:16:
[...]
Ik heb gewoon besteld terwijl ik niet eens student was, gokje geprobeerd, mooi 40 euro uitgespaard op me ipod + AV connection kit. Geen enkel commentaar op gehad van apple..

En bedankt...

Als iedereen dit gaat doen zijn dit soort regelingen binnen de kortste keren verleden tijd. Wacht gewoon met bestellen tot je student bent of betaal gewoon de normale prijs.

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

quote:
AttackNo.1 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 19:22:
[...]
Als iedereen dit gaat doen zijn dit soort regelingen binnen de kortste keren verleden tijd. Wacht gewoon met bestellen tot je student bent of betaal gewoon de normale prijs.
Inderdaad, net als dat iedereen opeens enorm veel iPod oordopjes extra ging bestellen :{

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

Love Ibex forever

quote:
Acolyte schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 00:21:
Weet iemand of Apple erg moeilijk doet met het natrekken van je student-zijn? Die 8% korting wil ik wel, en ik ben ook bijna-student (moet alleen nog ff examen goed afronden maar komt wel goed). Ik heb mij tevens al ingeschreven bij de hogeschool en heb een studentennummer. Het enige dat nog rest is van mijn aanmelding een inschrijving maken, welke ik verwacht rond juli. Echter, ik kan niet zo goed tegen wachten en dat ding komt mij deze zomer al meer dan van pas eigenlijk. Dus om nou te wachten tot het officieel kan...

Doet Apple erg moeilijk? Of valt dat wel mee..

Ik heb een week geleden een externe harde schijf besteld bij Apple, ook via die onderwijsstore (ik ben student) en bij mij hebben ze nergens om gevraagd. Het kan natuurijk liggen aan het feit dat er op die harde schijf zowiezo geen studentenkorting werd gegeven... Maar volgende week bestel ik een MacBook + tas, dus misschien vragen ze er dan wel om.
Het kan natuurlijk zijn dat ze gewoon steekproeven doen, dus gewoon random er een paar uitpikken waar ze het wel vragen.

edit: ik zou het er gewoon op wagen. Misschien dat enkel je studentennummer genoeg is. En als ze je weigeren, dan heb je de keus: of je wacht nog even, of je bestelt hem gewoon zonder korting.

IbexGirl wijzigde dit bericht 27-05-2006 19:58 (9%)

Blog! · Specs! - I may not always be right, but I'm never wrong.

Reg. datum: 23 juni 2003

Het is alleen voor studenten om met korting te bestellen. Als je geen student bent moet je het gewoon niet flikken. Het is nl. diefstal. Je rijdt toch ook niet zwart in de trein?

FUD Führer.

quote:
davidgilmour schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 20:10:
Het is alleen voor studenten om met korting te bestellen. Als je geen student bent moet je het gewoon niet flikken. Het is nl. diefstal. Je rijdt toch ook niet zwart in de trein?
Een iets beter voorbeeld: Je koopt toch ook geen kaartje met korting als je geen OV-maatje of kortingskaartje hebt?

quote:

Onder het mom van: 'Ik wist niet dat mijn OV alleen doordeweeks geldig was', zullen een heleboel studenten wel eens zwart reizen. Waar het om gaat is dat die hele kortings regeling wel eens opgeheven kan worden als dat illegale geklooi zo door gaat.

Maar even ontopic, ik ga na de vakantie zelf ook een MacBook kopen, en ik kan eerlijk gezegd bijna niet wachten :) Tezamen met een mooie workstation wordt het een goed begin van het jaar :Y)

Reg. datum: 16 mei 2006

quote:
ppl schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:27:
[...]

Iemand een idee of dat international qwerty keyboard een enter key heeft die ongeveer dezelfde afmetingen heeft als de shift key? DIe Nederlandse variatie op dat qwerty keyboard is echt ruk, die enterkey is meer verticaal dan horizontaal en die mis ik dus steevast bij het tikken. De US uitvoering van een keyboard heeft een horizontale enterkey die ik dus niet mis :)
Iemand hier al een antwoord op? Ik ben namelijk ook wel erg benieuwd. Ik heb geen grote vingers, maar die enter key is behoorlijk klein.

Reg. datum: 14 december 2005

Eerlijk gezegd vind ik het gedoe over de warmte die de MacBook produceert een beetje overdreven/
Vanmiddig heb ik er even mee gespeeld bij Bossina en ik vond de warmteontwikkeling reuze meevallen.
De enige plek waar 'ie een beetje warn wordt is aan de onderkant, linksonder (op de plek van de MagSafe) Naar mijn mening is dit normaal voor een laptop. Bovendien is het in geen enkel geval met de MacBook Pro, die wordt aan beide kanten van de touchpad warm (warmer als die van de MacBook Pro)

Het glossy screen is glossy en je ziet weerspiegeling maar dat is erg afhankelijk van de kijkhoek en de lichtinval. Ik vond het niet storend en verder was het scherm perfect helder. Velen zeiden ook dat de kleuren minder mooi worden naar mate de kijkhoek toeneemt, ook hiervan heb ik niets vernomen.

Het toetsenbord vind ik in één woord: Perfect. Typt vele malen lekkerder dan een "normaal" laptop toetsenbord.

Toen ik hem voor het eerst oppakte vond ik hem wel wat zwaar aanvoelen maar dat is gewoon een kwestie van wennen, denk ik.

Ik heb tot nu toe nog geen minpunten kunnen ontdekken en wil nog even zeggen dat je je niet zo veel moet aantrekken over wat er in diverse fora wordt gemeld (bekijk het eerst zelf en het zal je 100% meevallen)

Hopelijk wordt de MacBook zeer binnenkort mijn eigendom :)
Echter wacht ik nog wel op een Rev. B

Reg. datum: 26 september 2003

quote:
davidgilmour schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 14:42:
[...]

maar een MacBook is geen laptop! Het is een notebook !
Hij wordt sowieso te warm om op je schoot te houden....
Ga nou geen geruchten napraten, je hebt er geeneens eentje. Ik heb het zelf ff in de winkel getest, hij wordt niet warmer dan de G4 toen ik ff 10 minuten met dat ding gespeeld heb. Ook vertelden ze mij daar dat het reuze meeviel, en ook dat de warmteproblemen van de MBP niet meer dan opgeblazen geruchten waren. Kijk o.a. maar naar het probleem met de MagSafe, dat bleek niet meer te zijn dan een pissende kat, en dan vindt je het gek dat je kortsluiting krijgt 8)7

me systeem en natuurlijk whatpulse

Reg. datum: 01 juni 2001

quote:

Bullshit. Geld is nog immer geen goed. Het gaat hier om fraude (je doet je anders voor dan dat je daadwerkelijk bent). Een economisch delict zoals dat zo mooi heet en dat is diefstal dus niet.
In ieder geval is het niet netjes.

duck!

quote:
Murcielago schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 21:07:
[...]

Ga nou geen geruchten napraten, je hebt er geeneens eentje. Ik heb het zelf ff in de winkel getest, hij wordt niet warmer dan de G4 toen ik ff 10 minuten met dat ding gespeeld heb. Ook vertelden ze mij daar dat het reuze meeviel, en ook dat de warmteproblemen van de MBP niet meer dan opgeblazen geruchten waren. Kijk o.a. maar naar het probleem met de MagSafe, dat bleek niet meer te zijn dan een pissende kat, en dan vindt je het gek dat je kortsluiting krijgt 8)7

Het warmteprobleem bij de MBP is wel degelijk aanwezig, en is niet incidenteel. Er zit gewoon bij alle MBP's consequent teveel koelpasta op de chips, waardoor de warmteafgifte gehinderd wordt. Of de MB's er ook last van hebben is nog even afwachten, maar ik kreeg de MB die ik getest heb in 10min niet dermate warm (gewoon wat stress commands in de terminal runnen) dat ik het storend vond (ben een 12" PB gewend).
De MBP's die ik getest heb werden zelfs bij simpel Safari+iTunes al belachelijk warm (temperaturen waar je je zaadproductie niet aan wilt blootstellen). Een aantal van deze MBP's heb ik al 'gemod' (koelpasta opnieuw aanbrengen op de goede manier), en dat scheelde vaak 15 tot 25 graden, zelfs op de idle temperatuur. Sommigen halen zelfs nog betere resultaten.

De Magsafe-pissing-cat was inderdaad wel een mooi voorbeeld van een uit zijn verband getrokken gerucht :P

Why do I have a duck sitting on my face?

Reg. datum: 30 maart 2004

Misschien een beetje een kromme vraag, maar stel em toch :

Kun je een Dinovo desktop laser gewoon aansluiten op een Mac OS macbook?

Reg. datum: 23 juni 2003

quote:
Murcielago schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 21:07:
[...]

Hoe kun je nu in hemelsnaam na 10 minuten al weten dat dat ding niet warm wordt?
Ik ga er een kopen en dan Windows + OS erop draaien + DVD's branden + bittorrents downloaden + mp3's luisteren + pr0n bekijken. Allemaal tegelijkertijd! Ben benieuwd hoe warm ie dan wordt!

Reg. datum: 07 april 2005

quote:
ppl schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 22:19:
[...]

Bullshit. Geld is nog immer geen goed. Het gaat hier om fraude (je doet je anders voor dan dat je daadwerkelijk bent). Een economisch delict zoals dat zo mooi heet en dat is diefstal dus niet.
In ieder geval is het niet netjes.

En fraude is ook strafbaar... net als het zwartrijden of iets uit een winkel jatten. Komt er op neer, dat als je je voordoet als student, en ze komen er achter dat je dit niet bent, je een boete kan krijgen.. Mag je zelf gaan bepalen of je het waard vind... net als zwart rijden...

En over de enter-toets.. die zal wel niet liggend zijn. Dit is namelijk al 100den keren hier op het forum voorbij gekomen. Je zal echt naar de VS moeten om een te kopen met een liggende enter...

Eswip wijzigde dit bericht 27-05-2006 22:28 (15%)

quote:
davidgilmour schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 22:26:
[...]
pr0n bekijken. Allemaal tegelijkertijd! Ben benieuwd hoe warm ie dan wordt!

Zo krijg je hem wel warm ja
:+

Apple Certified Pro

Jeej, PS3 =)
Reg. datum: 01 februari 2002

quote:
dot.K schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 15:08:
[...]Onzin, 't is goed te doen met een Macbook op je schoot. Zit hier ook weer een aantal uurtjes op batterij en netstroom te werken en ik heb nog niet gejodeld.

Of dat onze mannelijke voortplantingscellen daar even gelukkig om zijn, dat betwijfel ik wel :)
heb toch liever een hete jonge vrouw op mijn schoot :+

Zucht, ben zo stikjaloers op die MB(&P) owners :( ik zit hier nu op de win-laptop van mn vriendin te tokkelen voor mijn thesis omdat mijn pc naar de zak is. Ondertussen word ik stapelzot van al die commentaar, filmpjes en reviews van die macbook...zuchterder

Bon, ik laat dan even mijn rekening nummer na voor diegenen die willen storten op *steun een lieve jongen met de aankoop van een splinternieuwe macbook 2ghz* ... hehe ... als iedereen hier op tweakers.net één euro zou storten, dan heb ik zelfs meer dan genoeg voor een extra ipod video en wie weet wat nog ;) Met de rest betaal ik een rondje!

Reg. datum: 26 oktober 2000

quote:
pokeran schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 15:57:
zelf denk ik aan een foofbag, 25 euro dat is inc. verzenden
http://foofshop.com/
Ey die foofbags zien er inderdaad leuk uit :) En die prijs is goed te doen. Ben ook beetje aan het zoeken naar een handig opbergdingetje voor m'n macbook (die inmiddels besteld is :D )

Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
Eswip schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 22:27:
En fraude is ook strafbaar... net als het zwartrijden of iets uit een winkel jatten. Komt er op neer, dat als je je voordoet als student, en ze komen er achter dat je dit niet bent, je een boete kan krijgen.. Mag je zelf gaan bepalen of je het waard vind... net als zwart rijden...

Dat lijkt mij dan toch ook een logisch gevolg. Het ging mij erom dat het dus geen diefstal is. Het lijkt er wel op dat mensen alleen deze term kennen want bij praktisch alles roepen ze meteen diefstal terwijl dat het dus absoluut niet is.

quote:
En over de enter-toets.. die zal wel niet liggend zijn. Dit is namelijk al 100den keren hier op het forum voorbij gekomen. Je zal echt naar de VS moeten om een te kopen met een liggende enter...

Nog niet gezien in dit topic, wel in andere topics over hele andere producten met alleen maar de meest vage antwoorden. Het kan zijn dat met dit keyboard van de Macbook (die compleet anders is dan de voorgaande) er wel de mogelijkheid is (of juist helemaal niet).
Ik zag dat je ook bij Apple zelf je keyboard en OS-taal kunt kiezen (apart want alle talen zitten al in het OS). Tussen die opties staat een international keyboard. Ik neem aan dat dit keyboard wel die enterkey heeft maar is dit ook zo? If not, wat is dan in hemelsnaam het verschil met de andere te kiezen optie?

ppl wijzigde dit bericht 27-05-2006 23:02 (6%)

FUD Führer.

Nog een kort vraagje :)

Als ik een el-cheapo bluetooth headset koop, kan ik daar dan via de Macbook mee skypen en filmpjes mee kijken?

Cow's go mo0o0o0o !
Reg. datum: 11 oktober 2005

quote:
DesertStorm schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 23:39:
Nog een kort vraagje :)

Als ik een el-cheapo bluetooth headset koop, kan ik daar dan via de Macbook mee skypen en filmpjes mee kijken?

Lijkt me wel, ik heb hier nog een bluetooth setje liggen. Zodra mijn macbook er is (maandag) zal ik het even naar mijn werk uitproberen !

Ik heb dan wel een bluetooth setje met 1 oortje !

Zoekend naar laptop ( 7600 of X1600 ) !?!?!

FUD Führer.

quote:
pokeran schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 15:57:
[...]

zelf denk ik aan een foofbag, 25 euro dat is inc. verzenden
http://foofshop.com/

Dat word hem (de Red Fire Engine) :)

Kan ik op die (erg choatische!) website nog ergens duidelijke foto's zien?

Reg. datum: 13 mei 2005

quote:
MvanLeeuwen schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 20:36:
[...]

Iemand hier al een antwoord op? Ik ben namelijk ook wel erg benieuwd. Ik heb geen grote vingers, maar die enter key is behoorlijk klein.
toetsenbord is hetzelfde. Internationaal: tekentjes op enter/shift/etc (pijltjes enzo) Nederlands: woorden. dus op de shift staat shift, enter staat enter

Reg. datum: 20 september 2005

Kan iemand de hele inhoud van zijn macbook pakket wegen?

Als die liggende enter toets zelfs niet bij de dealer te bestellen is, dan ben ik wel gedwongen om hem uit USA te laten versturen. Die vertikale enter toets is idd veel te klein. Ik dacht zelf ook dat die internationale versie de USA versie is, maar dit plaatje laat wel degelijk zien dat er een tobo bestaat dat slechts uit tekens bestaat.

http://www.flickr.com/photos/gstahl/153078456/

LOiK
Reg. datum: 13 juli 2000

quote:
DesertStorm schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 23:44:
[...]

Dat word hem (de Red Fire Engine) :)

Kan ik op die (erg choatische!) website nog ergens duidelijke foto's zien?

heey die rode was ook mn favoriet, maar nu twijfel ik toch heel erg. Ik heb twee tas/sleeve combinaties gezien die eigenlijk nu mijn voorkeur hebben, enige probleem:
- 1 is nog niet leverbaar (pas in juli)
- de ander is leverbaar in 3 maten, de kleinste maat is net te klein, die daarna is te groot :(
dus nog even afwachten..

voor de mensen die zelf geheugen en/of hdd upgraden...:
bewaren jullie het originele geheugen/HD voor eventuele garanties? of verpatsen jullie die en hebben jullie schijt aan de garantie?

FUD Führer.

Ik heb tijdelijk voor 15 euro een goedkope notebook rugtas gehaald bij de plaatselijke discounter. Werkt voor nu prima :)

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: