Adsense, ... werkt het echt? Graag jullie ervaringen.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 56.375 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21980

athlonkmf schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 01:19:
heeft iemand misschien het email van adsense voor me? Ik kan dat op hun site maar niet vinden en er wordt ook nooit gereageerd op de contactforms die ik opstuur...
adsense-nl AT google PUNT com

Vanmiddag heb ik ze trouwens nog een mailtje gestuurd en weer binnen 2 uur antwoord terug.

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 21980 op 24-10-2006 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:03
BARO schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:50:
Deze maand (1 tot 20 oktober) hebben de banners bij mij jammer genoeg beduidend minder inkomsten gegenereerd: een clickrate van 0,83% bij 5000 website-bezoeken.
Grappig, bij mij is het juist behoorlijk om hoog gegaan. Van ~14 cent cpm naar 24 cent CPM :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik heb eindelijk tijd gehad om adsense beter te integreren op een aantal kleine websites. De oude template zorgde maar voor een paar kliks per dag. Nu is het verviervoudigd. Maar ja 4x weinig is nog steeds weinig ;)

Op mijn grote website heb ik dat nog niet gedaan. Die template aanpassen kost namelijk meer tijd. Maar die is dan ook 100x beter dan de kleine sites.

[ Voor 27% gewijzigd door kmf op 24-10-2006 11:48 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coju
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zijn er meer mensen die een herfstvakantiedip in hun adsense inkomsten hebben, of is adsense nu aan het pieken?

Bij mij zijn de inkomsten iig significant gedaald. Door de week zie ik dit soort patronen ook altijd, donderdag is immer mijn topdag terwijl ik vrijdag het minst verdien. Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-07 19:07

zomertje

Barisax knorretje

Coju schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:58:
Zijn er meer mensen die een herfstvakantiedip in hun adsense inkomsten hebben, of is adsense nu aan het pieken?

Bij mij zijn de inkomsten iig significant gedaald. Door de week zie ik dit soort patronen ook altijd, donderdag is immer mijn topdag terwijl ik vrijdag het minst verdien. Hebben anderen dit ook?
Zondag is bij mij de dipdag. Voor de rest lijkt er soms geen peil op te trekken :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Mijn sites zijn internationaal, dus ik heb daar nauwelijks last van lokale vakanties (ok. als amerika eruit ligt vanwege superbowl of zo, dan voel ik het wel). Als de lijn zo doorgaat heb ik binnen 2 dagen net zoveel verdient als vorige maand.
En als de nieuwe layouts hun werk echt zo goed doen, dan kan ik minstens 50% groei kunnen verwachten :) (hoewel ik 20-30% verwachtte)

Tis soms net als beleggingen, je moet meerdere websites hebben zodat de winst stabiliseert ;)

Wat dipdagen betreft, deze zijn waarschijnlijk de zaterdagen.

[ Voor 5% gewijzigd door kmf op 24-10-2006 17:26 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fulcrum2000
  • Laatst online: 02-12-2024

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

Zijn er meer mensen die een herfstvakantiedip in hun adsense inkomsten hebben, of is adsense nu aan het pieken? Bij mij zijn de inkomsten iig significant gedaald. Door de week zie ik dit soort patronen ook altijd, donderdag is immer mijn topdag terwijl ik vrijdag het minst verdien. Hebben anderen dit ook?
Het weekend is bij mijn sites altijd een grote dip omdat ik dan ongeveer 20% minder bezoekers heb. Beide sites trekken voornamelijk amerikaanse bezoekers en de verdiensten zijn op wat typische amerikaanse feestdagen na behoorlijk constant (+/- 20%).

[ Voor 3% gewijzigd door Fulcrum2000 op 24-10-2006 21:42 ]

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-07 14:28
Aaarggg! Had ik net de 100 dollar gehaald, word mijn account ineens uitgeschakeld!!!

Had nog echt vet moeite te gedaan om al die ads op mijn websites te plaatsen damnit!

Hebben jullie nog alternatieven? De lege ruimte (kan pagina niet weergeven tekst) moet nu opgevuld worden met andere ads :)

HighFlow.nl // PinballShop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

YPSUN schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 07:23:
Aaarggg! Had ik net de 100 dollar gehaald, word mijn account ineens uitgeschakeld!!!

Had nog echt vet moeite te gedaan om al die ads op mijn websites te plaatsen damnit!

Hebben jullie nog alternatieven? De lege ruimte (kan pagina niet weergeven tekst) moet nu opgevuld worden met andere ads :)
Waarom wordt je account dan uitgeschakeld? Dat zullen ze toch niet zomaar doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 10:10
YPSUN schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 07:23:

Heb je misschien de ads op je foutmeldingspagina's geplaatst? Omdat je die tekst tussen () heb geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-07 10:37
Ik denk eerder dat YPSUN een probleempje heeft met z'n DNS ofzo, kan pagina niet weergeven geeft IE namelijk wanneer hij de server niet kan benaderen...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Nee jullie begrijpen het verkeerd.

Normaal had ik die google ads op mijn website.
Toen werd mijn account geblokkeerd.
Enkele uurtje later, deden die ads het niet meer.
Dus wat krijg je dan voor in de plaats??
Een pagina met de melding: "Kan pagina niet weergeven" met de formaat van je google block/banner.
Op elke pagina had ik 2 of 3 ads. Dus zie je op elke pagina 2 of 3 lelijke witte vlakken.

Reden van opheffing van mijn account was:
We hebben moeten vaststellen dat de advertenties op uw site ongeldige klikken hebben gegenereerd, in strijd met onze algemene voorwaarden en het programmabeleid.

Ongeldige kliks?!?! dat is echt onzin, ik had wel redelijk veel kliks per dag, maar dat waren gewoon eerlijke kliks. Ik had nog gevraagd of ze bewijsmateriaal hadden, misschien dat 1 of andere grapjes constant op mijn ads zat te klikken ofzo. Maar ze geven geen normaal antwoord terug...

[ Voor 5% gewijzigd door Akuma2000 op 27-10-2006 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194786

Modbreak:Ik dacht het ook niet. Dit soort oplichterspractijken doen we hier niet aan mee. Zie je email.

[ Voor 87% gewijzigd door Xandrios op 27-10-2006 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
YPSUN schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 19:23:
Ongeldige kliks?!?! dat is echt onzin, ik had wel redelijk veel kliks per dag, maar dat waren gewoon eerlijke kliks. Ik had nog gevraagd of ze bewijsmateriaal hadden, misschien dat 1 of andere grapjes constant op mijn ads zat te klikken ofzo. Maar ze geven geen normaal antwoord terug...
Het gaat niet alleen om zuiver valse kliks door jezelf of een ander. Het kan ook zijn dat je mensen min of meer subtiel verzocht op adsense ads te klikken, dat je content niet in overeenstemming met het programmabeleid was (gokken, "inhoud voor volwassenen" etc.), dat je trucs toepaste om hoger in de zoekmachine te komen etcetera.
Kortom: er zijn heel veel redenen om uit Adsense gegooid te worden buiten het pure valse klikken om.

Het kan natuurlijk zijn dat je door iemand genaaid bent, maar als je bv. het forum van Webmasterworld leest, dan blijkt toch buitengewoon vaak dat wanneer mensen beweren onterecht uit Adsense te zijn verwijderd, er toch een valide reden was.
Dus ik zou zeggen: lees het programmabeleid nog eens goed door en check dat met je sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Ja idd, ik geloof wel dat ze vast een goede reden ervoor hebben. Maar ik vind het alleen beetje lomp van hun dat ze dan niet precies aangeven welke reden. Als ik erom vraag, krijg ik zo'n standaard antwoord terug. Net of daar bij google geen mensen werken, maar IRC bots. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

De wegen van google zijn niet altijd inzichtelijk. Als je erin wilt verdiepen, dan moet je eens actief meelezen bij webmasterworld: http://www.webmasterworld.com/google/
Daar zijn meer mensen die ook in het duister tasten over de beweegredenen van google... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Mijn inkomsten gaan maandelijks omhoog trouwens, met zo'n 100 dollar. 8)7 Kwestie van stug doorschrijven en het scheelt ook dat mijn artikelen kennelijk "vanzelf" gelinkt worden op sites, ik heb er zelf niet om hoeven vragen. Dan zie ik in mijn stats ineens nieuwe sites vanwaar bezoekers komen, die inlinks tellen ook best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:16
YPSUN schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 01:48:
Ja idd, ik geloof wel dat ze vast een goede reden ervoor hebben. Maar ik vind het alleen beetje lomp van hun dat ze dan niet precies aangeven welke reden. Als ik erom vraag, krijg ik zo'n standaard antwoord terug. Net of daar bij google geen mensen werken, maar IRC bots. :P
Geloof me, volgensmij hebben ze daar 'n aparte versie van Gmail met 'n paar extra knoppen voor macro messages, namelijk "Account Disabled", "Kunnen we niks over zeggen", "Lees de FAQ maar", "Nee, je vinden nogsteeds dat je site niet voldoet maar kunnen niet zeggen waarom" en "Vertraag antwoordbericht met 30 dagen" :+

Niets dan hulde voor de uitbetalingen van Google, maar de Nederlandse support is zwaar waardeloos en van een tweede kans (na misbruik door derden) hebben ze nog nooit gehoord :'(

Overigens stond er een tijd geleden op John Chow Dot com een flink lijstje met alternatieve ad netwerken, wellicht heeft iemand anders hier nog wat aan ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Leftblank op 29-10-2006 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07 16:49
Ik heb op mijn website www.euroverzamelaar.eu adsense geplaatst. Nu vraag ik mij af of de huidige situatie beter te optimaliseren is voor meer clicks. Wat vinden jullie van de kleuren? De plaats op de pagina is ook belangrijk, maar ik wil ook weer niet dat de content er schade door lijd. Kunnen jullie tips geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Leuke site, maar je ad's staan tever weg van je content imo. Andere tip: haal dat laadscherm weg, ik heb daar echt een gloeiende hekel aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Ze staan onderop, da's nooit goed!
Ik zou je navigatiebalk horizontaal onder de titel doen en de ads links waar nu de navigatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coju
  • Niet online
Zijn er nog mensen die doen aan dollarspeculatie? Nu staat de dollar bijvoorbeeld laag en kan het dus voordelig zijn om google niet uit te laten betalen en dan wachten op een stijging van de dollar(/daling van de euro tov de dollar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
  • Laatst online: 18-07 16:49
Bedankt voor de reacties!

Elvhenk: Het liefst houd ik het navigatie menu hier aan de linkerkant. Want als je ingelogd bent, komt er in plaats van de titel een ander menu.

neographikal: Het is overigens geen apart laadscherm. Dese animatie wordt getoond totdat alles geladen is. Het is namelijk zo dat een verzameling weergeven even kan duren.

Ik zat er aan te denken om het zo te doen: http://www.euroverzamelaar.eu/test.asp. Wat vinden jullie daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 14:20
Coju schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 22:38:
Zijn er nog mensen die doen aan dollarspeculatie? Nu staat de dollar bijvoorbeeld laag en kan het dus voordelig zijn om google niet uit te laten betalen en dan wachten op een stijging van de dollar(/daling van de euro tov de dollar).
<off topic>De dollar is een aflopende zaak aangezien Amerika dollars bijdrukt om een oorlog te financieren en Amerika in principe failliet is.</off topic>

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

sparow schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:47:
Bedankt voor de reacties!

Elvhenk: Het liefst houd ik het navigatie menu hier aan de linkerkant. Want als je ingelogd bent, komt er in plaats van de titel een ander menu.

neographikal: Het is overigens geen apart laadscherm. Dese animatie wordt getoond totdat alles geladen is. Het is namelijk zo dat een verzameling weergeven even kan duren.

Ik zat er aan te denken om het zo te doen: http://www.euroverzamelaar.eu/test.asp. Wat vinden jullie daarvan?
Op die plek krijg je ook geen hits denk ik. Doe dan de banner onder de titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
sparow schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:47:
Plesk heeft dit ook en ik heb krijg er echt gigantische jeuk van, ik heb niet altijd het hele scherm nodig om wat te kunnen doen, laat me dan gewoon werken :P

En met Googles' random afsluitingen ga ik niet wachten, komt u maar met de betaling :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door neographikal op 31-10-2006 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fulcrum2000
  • Laatst online: 02-12-2024

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

neographikal schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:15:
[...]
En met Googles' random afsluitingen ga ik niet wachten, komt u maar met de betaling :Y)
Sterk punt!.

@Mastermind hieronder. Per dag, week of maand?.

[ Voor 10% gewijzigd door Fulcrum2000 op 31-10-2006 23:27 ]

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 00:17
Mijn site:

Paginaweergaves: 261.418
Aantal klikken: 320
Pagina-CTR: 0,12%
ECPM van de pagina: USD 0,23

Google AdSense voor inhoud
Totale opbrengst USD 61,31

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:o Je mag je adsense opbrengsten toch niet kenbaar maken, dacht ik?

offtopic: Ik weet niet of je het belangrijk vindt, maar je site doet het niet goed in Opera, de letters in het menu aan de linkerkant zijn niet leesbaar en de actieve forumtopics worden niet geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-07 08:52

Acheron

updatepack.nl

Mastermind schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:46:
Mijn site:

Toch een vrij mager resultaat. Slechts 320 klikken, of is dat per dag :P

Even ter vergelijking met mijn site, waar ik nu gemiddeld iets meer dan 1 klik op de 100 pageviews heb (1000 kliks op 100.000 pageviews). Je zou dus de plaatsing en layout van de advertenties nog wel wat kunnen verbeteren.

UPDATE Oh wacht ik zie het al, Adwords onderaan, zodat je ze niet ziet wanneer je alleen de headlines bekijkt en niet naar beneden scrollt. Ook bij de artikelen geen Adwords. Als men het artikel heeft uitgelezen en klaar is om verder te surfen is een Adwords linkje soms interessant om op te klikken :)

[ Voor 43% gewijzigd door Acheron op 01-11-2006 01:40 ]

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Emielio schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:51:
[...]

<off topic>De dollar is een aflopende zaak aangezien Amerika dollars bijdrukt om een oorlog te financieren en Amerika in principe failliet is.</off topic>
Zoals elk land doet ja. Fabriceren van papiergeld zegt absoluut niets ;)
Mastermind schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:46:
Mijn site:

Dit soort statistieken mag je officieel dus inderdaad niet publiceren :)
neographikal schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:15:
Zolang je je aan de regels houd gaat er niets mis hoor, althans, niet zomaar :P
* Xandrios al bijna 3 jaar Google Adsense gebruikert :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Mastermind, die CTR is wel erg sneu! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Xandrios schreef op woensdag 01 november 2006 @ 11:54:
[...]

Zoals elk land doet ja. Fabriceren van papiergeld zegt absoluut niets ;)
[...]

Dit soort statistieken mag je officieel dus inderdaad niet publiceren :)

[...]

Zolang je je aan de regels houd gaat er niets mis hoor, althans, niet zomaar :P
* Xandrios al bijna 3 jaar Google Adsense gebruikert :+
Kijk eens hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/25748619

:*) :*) :*)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 18:23
Wat ik niet helemaal begrijp: Mijn oude clubje heeft nu Adsense op de site en hun forum.

Dit haal ik uit de AWStats:
In een maand: 1037 unieke bezoekers, 4438 bezoeken, 198447 pagina's, 686988 hits.

Halen ze verdeurie 15 dollar per dag op met wat van die reclames. Hoe kan Google nu zoveel geld weg willen geven aan zo'n klein clubje bezoekers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:37

TommyGun

Stik er maar in!

paknaald schreef op donderdag 02 november 2006 @ 16:44:
Wat ik niet helemaal begrijp: Mijn oude clubje heeft nu Adsense op de site en hun forum.

Dit haal ik uit de AWStats:
In een maand: 1037 unieke bezoekers, 4438 bezoeken, 198447 pagina's, 686988 hits.

Halen ze verdeurie 15 dollar per dag op met wat van die reclames. Hoe kan Google nu zoveel geld weg willen geven aan zo'n klein clubje bezoekers?
Ik haal nog geen 15 euro per week met 5000 unieke bezoekers en weet ik t hoeveel pagina's. (Aardig druk forum)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:16
Het heeft ook te maken met welke advertenties het zijn, en hoeveel het bedrijf dat adverteert er aan uit wil geven, toch ?

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-07 16:23
En het soort content en het soort bezoekers. Forums doen het over het algemeen bagger slecht met AdSense, iig niet te vergelijken met sites die 'normale' content hebben. Meestal komt er maar een relatief klein clubje unieke bezoekers op een forum (weinig users die veel views genereren), verder zijn forumbezoekers een ster in het negeren van banners, ze weten dan ook precies waar deze staan omdat ze heel de tijd dezelfde pagina's met dezelfde layout zien.

Mijn site is de afgelopen dagen overigens enorm omhoog geschoten, er draait nu 95% van de tijd dezelfde advertentie die het wel absurd goed doet. Ding brengt ongeveer een factor 10 meer op dan wat de normale advertenties doen. Niet heel vervelend aangezien er hardware vervangen moet worden (BartVB koopt geen Tyan meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-07 15:21

The Wrecker

Networking Rulez

Ik heb een vraag met betrekking tot de ads. Kan je wisselen tussen ads van verschillende leveranciers. Laten we zeggen adsense en een ander bedrijf (zoals bannerspace). Mag dat van google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Twee maal contentad's niet, gecombineerde CPM ad's mogen wel volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-07 15:21

The Wrecker

Networking Rulez

neographikal schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 00:31:
Je mag niet 2 ads van verschillende bedrijven tegelijk laten zien dus. Je mag dan weer wel roteren (als in wisselen tussen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 18:23
Mag ik dan voorzichtig concluderen dat er iets fout gaat bij het scannen van de inhoud van de site? Leek me ook wel aannemelijk. Ze krijgen, op een forum dat voornamelijk over de geneugtes des studenten gaat, allemaal reclame voor dure bedrijfssoftware.

Nou ja, dan is het toch mooi zo lang Google het niet door heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door paknaald op 03-11-2006 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

The Wrecker schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 00:40:
[...]

Je mag niet 2 ads van verschillende bedrijven tegelijk laten zien dus. Je mag dan weer wel roteren (als in wisselen tussen).
Fout :)

Je mag wel van 2 verschillende bedrijven ads laten zien, zolang die 2e ad niet content gericht is zoals adsense.

Als de ad dus zelf de ad bepaalt door eerst de content te bekijken mag het niet, maar je mag wel gewoon banners plaatsen van Daisycon (Affiliates & kliks.nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

ow, boeiend. Daar had iemand het net vanochtend over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Hm, het gaat bij mij wel even duren voordat ik de eerste 100 dollar bij elkaar heb. Ik neem aan dat het verdiende geld niet 'verloopt' na verloop van tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zomertje schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:11:
Hm, het gaat bij mij wel even duren voordat ik de eerste 100 dollar bij elkaar heb. Ik neem aan dat het verdiende geld niet 'verloopt' na verloop van tijd?
In punt 6 van de algemene voorwaarden staat dit:
...Daarnaast behoudt Google zich het recht voor om accounts die gedurende twee (2) maanden of meer onvoldoende geldige klikken op Advertenties of Verwijzingsknoppen of geldige weergaves van Advertenties hebben gegenereerd (zoals vastgesteld door Google) zonder voorafgaande kennisgeving te beëindigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 13:05

André

Analytics dude

zomertje schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:11:
Mijn account is ongeveer 8 maanden inactief geweest. Daarna ben ik met een nieuwe site opnieuw begonnen en na een paar gokken mijn inlog weer gevonden. En wat bleek: het opgebouwde geld stond er nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Dat is lekker vaag, kun je dus alle kanten mee op. Naja, het is nog niet zo heel weinig, binnen een jaar moet het zeker lukken :) Ik neem aan dat in de winter het nog wel wat drukker op internet zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195847

Ik gebruik nu zo een 4 maand Adsense op mijn forum.
En haal per maand zo een 100 dollar.
Het is ook te zien hoe je het op je forum plaats ;)
Alles heb ik aangepast, zodat alles bij het forum past.
Wat ook heel erg goed doet is freeware daar zijn de meeste klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Is het mogelijk om Adsense aan te passen, zodat je alleen maar bepaald soort advertenties te zien krijgt?

Ik doe ondersteund werkt voor een nederlandse jongeren site ( leeftijd: 8 tot 15 ). Nu willen we daar wel wat advertenties op, maar alleen die geschikt zijn voor deze leeftijds groep en nederlands talig

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LuCarD schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:25:
Is het mogelijk om Adsense aan te passen, zodat je alleen maar bepaald soort advertenties te zien krijgt?

Ik doe ondersteund werkt voor een nederlandse jongeren site ( leeftijd: 8 tot 15 ). Nu willen we daar wel wat advertenties op, maar alleen die geschikt zijn voor deze leeftijds groep en nederlands talig
Als je content Nederlandstalig is, dan zijn de advertenties ook Nederlandstalig. En als de content vooral gericht is op kinderen van 8 tot 15 jaar, dan krijg je ook advertenties gericht op die doelgroep. Andersom gezegd; door de content aan te passen, kun je min of meer sturen en voorspellen wat voor soort advertenties je krijgt.

Bovendien kun je ook nog advertenties uit een bepaalde branches, die je zelf mag kiezen, filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-07 10:37
Je kunt ook adsense-hints gebruiken (zie eerder), misschien kun je iets met wat verborgen, sturende tags doen ofzo...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196117

hallo,
ja ik zat er dus aan te denken zo´n pakketje aan te schaffen. maar het kan dus wel werken, zolang je maar genoeg bezoekers hebt...en clicks enzo...hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Anoniem: 196117 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 10:59:
hallo,
ja ik zat er dus aan te denken zo´n pakketje aan te schaffen. maar het kan dus wel werken, zolang je maar genoeg bezoekers hebt...en clicks enzo...hmm
Je hoeft 't niet aan te schaffen maar puur en alleen goedgekeurd te worden ;) Verder zie ik niet wat je met deze reactie nou wil bereiken; je stelt geen vraag oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Alex) schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:24:
Je kunt ook adsense-hints gebruiken (zie eerder), misschien kun je iets met wat verborgen, sturende tags doen ofzo...
sounds like a solid plan for a quick ban

Ik heb nu, dankzij goede plaatsing en wat meer focus op de ads op een paar testsites een leuke winstpercentage gehaald. Ik ga eens kijken of ik dit nog meer kan verbeteren.

[ Voor 24% gewijzigd door kmf op 09-11-2006 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Weet iemand of het toegestaan is om, als AdSense publisher, een adverteerder te contacten met het voorstel rechstreeks een banner af te nemen?

Zou b.v. tweakers.net mogen vragen aan bbeyond of ze voor x euro per maand y impressies willen kopen? Op die manier ben je iig van de overhead van Google af? Geen idee hoeveel dat is maar het lijkt mij dat je maar een (klein?) deel van het bedrag krijgt dat de adverteerder betaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
bartvb schreef op zondag 19 november 2006 @ 00:18:
Weet iemand of het toegestaan is om, als AdSense publisher, een adverteerder te contacten met het voorstel rechstreeks een banner af te nemen?

Zou b.v. tweakers.net mogen vragen aan bbeyond of ze voor x euro per maand y impressies willen kopen? Op die manier ben je iig van de overhead van Google af? Geen idee hoeveel dat is maar het lijkt mij dat je maar een (klein?) deel van het bedrag krijgt dat de adverteerder betaalt?
Lijkt mij dat ze dat moeilijk kunnen verbieden of uberhaupt constateren, zover ik weet heb je elk recht om gewoon AdSense te droppen en met een ander bedrijf in zee te gaan, of ze 't leuk vinden is 'n heel andere vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

bartvb schreef op donderdag 02 november 2006 @ 19:05:
En het soort content en het soort bezoekers. Forums doen het over het algemeen bagger slecht met AdSense, iig niet te vergelijken met sites die 'normale' content hebben. Meestal komt er maar een relatief klein clubje unieke bezoekers op een forum (weinig users die veel views genereren), verder zijn forumbezoekers een ster in het negeren van banners, ze weten dan ook precies waar deze staan omdat ze heel de tijd dezelfde pagina's met dezelfde layout zien.
Tja ik heb IPB en heb google ads tussen de shoutbox (direct onder de header) en de sub-forums zelf. Daarnaast helemaal onderaan nog een Firefox en Photo organizer banner. Heb niet echt de behoefte om tussen posts van topics ads te plaatsen ofzo. Ook lastig voor users.

Misschien iets tussen de sub-forums zelf plaatsen. Ik heb wel ingesteld dat guests de sub-forums en topics kunnen zien. Anders zou de Adsense bot nergens bijkunnen. (Behalve de Index dan)

[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 19-11-2006 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
AdSense niet droppen maar mixen met normale banners (dat doe ik nu ook al en dat mag iig). Alleen ga je in dit geval banners plaatsen van bedrijven die normaal via AdSense op je site komen. Google verbied wel vreemdere dingen :)

Maar heeft er iemand hoe het zit met de revenue split tussen Google en publisher? Ik zag dat voor het site-targeted verhaal er een minimum is van 0.20 CPM, ik neem aan dat wij daar maar een fractie van krijgen?

TommyGun; die Referral banners deden het bij mij echt super slecht, die heb ik na een week weer weg gehaald. Als ik jou was zou ik echt een banner zetten onder de eerste post, iig voor de gasten. Ligt er een beetje aan hoe je site er uit ziet, wat je met je users wilt en hoe banner tollerant je users zijn wat je verder doet. Je kan overwegen die banner ook te laten zien aan normale users of je kan een banner net boven de quick reply zetten (zoals bij tweakers). Probeer het anders een keer een weekje ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
bartvb schreef op zondag 19 november 2006 @ 00:18:

Natuurlijk mag dat maar het kost jou als webmaster dan tijd, moeite en uiteindelijk ook geld om al die afspraken te maken en het is maar de vraag of dat voordeliger is.
Adsense is nu juist bedoeld als methode om zonder veel kosten een gevarieerd advertentiepakket op je site te laten zien.
Wat niet mag volgens de adsense-voorwaarden is andere context-gerelateerde advertenties laten zien op dezelfde pagina als Adsense-advertenies, dus van concurrenten van google Adsense, als het ware. Maar banners, affiliate links en zelfs tekstadvertenties, mits niet context-gerelateerd, zijn toegestaan bij mijn weten (heb ze zelf al meer dan een jaar in elk geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

bartvb schreef op zondag 19 november 2006 @ 11:16:
TommyGun; die Referral banners deden het bij mij echt super slecht, die heb ik na een week weer weg gehaald. Als ik jou was zou ik echt een banner zetten onder de eerste post, iig voor de gasten. Ligt er een beetje aan hoe je site er uit ziet, wat je met je users wilt en hoe banner tollerant je users zijn wat je verder doet. Je kan overwegen die banner ook te laten zien aan normale users of je kan een banner net boven de quick reply zetten (zoals bij tweakers). Probeer het anders een keer een weekje ofzo :)
Idd, die Photo banner haal ik er denk ik af. Firefox is wel handig. Vooral als ik bij iemand anders FF installeer :P Anyway, zal eens iets proberen. Boven de quick reply lijkt me nog het beste, en dat dan gewoon voor alle users. Tussen posts door ofzo lijkt me niks.

Bedankt iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_ko
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-07 21:55
Ik heb op mijn site (www.kolvenbag.nl) ook een ad-sense advertentie geplaatst. Maar zo af entoe lijkt hij het niet goed te doen, dan komt er een vraag of iets voor een goed doel. Kan dit te maken hebben met het gebruikte Iframe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Tim_ko schreef op maandag 20 november 2006 @ 15:51:
Ik heb op mijn site (www.kolvenbag.nl) ook een ad-sense advertentie geplaatst. Maar zo af entoe lijkt hij het niet goed te doen, dan komt er een vraag of iets voor een goed doel. Kan dit te maken hebben met het gebruikte Iframe?
Nee. Gezien de weinige tekst op je site is het voor Google moeillijk relevante advertenties te vinden. Dan krijg je advertenties voor een goed doel. Je kunt dit overigens zelf instellen. Het is bv. ook mogelijk in zo'n geval een neutraal kleurvlak te laten zien. Check je Adsense-instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Laatst online: 20-02 22:53
Is het ook mogelijk om een minimun of maximun advertentie's in te stellen. Dat er bijvoorbeeld altijd vier advertentie's worden vertoont. Ik wil namelijk me ads intregeren met afbeeldingen, maar de ene keer worden er drie ads weergegeven en de andere keer vier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Nee, dat kan niet. Iig niet met het standaard AdSense. Soms staan er 4, soms 3 en soms maar 1 advertentie in zo'n Google ad. Het laatste (1 ad) kan je wel voorkomen door 'site targeted' ads uit te schakelen (maar in mijn geval, op een forum, genereren de site ads iets van 80% van de inkomsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perrush
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-12-2022
neographikal schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 00:31:
als ik het goed versta mag je ads van Amazon en Google niet combineren op 1 pagina ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Er lijken hier rare dingen aan de hand te zijn met Adsense de laatste dagen.

De afgelopen weken heeft AdSense bizar goed gedraaid, ongeveer 5x beter dan b.v. in oktober, dit vooral door een aantal zeer goed betalende CPM banners. Op dit moment gaat het nog steeds goed maar iets minder geweldig. Het vreemde is dat ik 's ochtends een eCPM zie van (even erg fictief cijfer) $8,-, dat gaat zo door tot ergens in de middag waarna de eCPM daalt naar $6,- om aan het eind van de dag uit te komen op een gemiddelde van $4,-

Heel vreemd. Ook omdat het totale bedrag normaalgesproken redelijk veel schommelt maar de laatste 5 dagen zit het allemaal minder dan 2% van het gemiddelde van die dagen af.

Het is wel zo dat ik ongeveer 5 dagen geleden 'adverteer op deze site' aan heb gezet maar dan zie ik nog niet wat bovenstaand gedrag zou kunnen verklaren :? Het lijkt er bijna op dat Google me gecapped heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Adwords adverteerders hebben dagbudgetten.. De adverteerders met de hoge CPC's worden begin vd dag nog volop geplaatst, maar op een gegeven moment zullen er dagbudgetten op raken en gaat die advertentie de volgende dag pas weer open.

Dit zou een verklaring kunnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Een andere verklaring kan zijn dat tussen 12 en 8 sochtends het piekuur is in de US. Als jij een website hebt die vooral gericht is op Amerikaanse bezoekers, of google heeft goedbetalende advertenties alleen voor Americanen, zal je in dat deel van de dag meer verdienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Xandrios schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 13:40:
Een andere verklaring kan zijn dat tussen 12 en 8 sochtends het piekuur is in de US. Als jij een website hebt die vooral gericht is op Amerikaanse bezoekers, of google heeft goedbetalende advertenties alleen voor Americanen, zal je in dat deel van de dag meer verdienen :)
Piekuur qua bezoekers hoort de eCPM niet aan te tasten ;) Athans, dat is wat je zou denken, dat het evenredig verdeeld is.. Maar in mijn ervaring houdt Google een steeds groter deel in naarmate je meer traffic op een bepaald domein hebt.

Vb: 10 bezoekers 1 usd, terwijl 1000 bezoekers over datzelfde onderwerp nog maar 50 usd oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Als de opbrengst afhangt van de hoeveelheid traffic (wat ik redelijk irritant zou vinden :) ) dan zou je verwachten dat dit over de dag heen constant is?

Iets van 4% van de bezoekers zit niet in Nederland of Belgie. Ik denk dus niet dat de amerikanen een zichtbare invloed hebben op mijn adsense inkomsten ;)

Dagbudgetten kan maar het vreemde is dat het er dan op lijkt dat die budgetten niet evenredig over de dag verspreid worden? Google weet welke ads er voor die dag beschikbaar zijn en kan dus probleemloos uitrekenen in welke verhouding die vertoond moeten worden. Dat is ook precies wat mijn normale banner systeem doet. Daarnaast is het ook zo dat de verhouding site/contextual wel per dag wisselt maar de uiteindelijke opbrengst (site + contextual dus) komt op 1% nauwkeurig uit op het gemiddelde van de afgelopen dagen. Echt heel bizar, er zit maar een paar cent verschil tussen die dagen.

Maar het gaat hier om 5 dagen, het zou nog toeval kunnen zijn (soort van). Ik denk dat ik het nog even aan ga kijken :\ (tips of suggesties die bovenstaande kunnen verklaren blijven echter zeer welkom :) )

Ander probleempje trouwens. De site bestaat nu voor 99% uit een forum, dat gaat in de nabije toekomst echter flink veranderen. Nu vind ik die 'site targeted' ads erg leuk voor het forum maar de CPM die ze daar halen wil ik zeker niet op het niet-forum deel van m'n site zien. Voor mensen die rechstreeks bij mij een banner afnemen komen er dadelijk ook twee tarieven. Iets met het huidige (lage) CPM tarief voor het forum en iets met een veel hoger tarief voor de pagina's met 'echte' content.

Nu staat echter alles onder hetzelfde domain, het is voor AdSense en AdWords dus allemaal 1 geheel. Nu heeft tweakers b.v. tweakers.net voor de normale content en gathering.tweakers.net voor het forum, deze zijn in AdWords ook apart te selecteren. Moet dit perse via een subdomain of is dit ook op een andere manier te realiseren?

[ Voor 4% gewijzigd door bartvb op 25-11-2006 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Ze moeten hier oppassen dat er geen gekke mensen zijn die elke dag flink op de google ads gaan zitten klikken. Of erger nog, dat ze klik robots gebruiken.

Dan wordt hun account geblokkeerd en weg verdiensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
wdekreij schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 13:56:
[...]

Piekuur qua bezoekers hoort de eCPM niet aan te tasten ;)
Jawel hoor. Een piek in amerikaanse bezoekers levert meer op: Amerikaanse ads verdienen veel meer per view dan ads voor ons Europeanen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Xandrios schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 19:51:
[...]

Jawel hoor. Een piek in amerikaanse bezoekers levert meer op: Amerikaanse ads verdienen veel meer per view dan ads voor ons Europeanen :)
Waarom zou de eCPM dan veranderen? eCPM betekent niets meer dan de gemiddelde omzet per 1000 bezoekers. Ook al komen er in wat piekuren veel meer bezoekers dan anders, de omzet per 1000 bezoekers zou in theorie toch niet aangetast moeten worden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Doordat de bezoekers tijdens de piekuren amerikanen zijn die engelse ads zijn die uit een veel grotere ad vijver komen. Daardoor is je opbrengst ook meteen een stuk hoger. Je hebt dus nog steeds 1000 views maar wel 1000 views die meer opleveren dan 1000 views terwijl de VS slaapt en NL wakker is. Vandaag lijkt overigens exact hetzelfde te gebeuren, eCPM begon hoog maar is intussen weer flink gedaald. Als die trend doorzet zit ik weer op exact hetzelfde bedrag als gisteren :(

Ik moet eigenlijk even een scriptje bouwen dat om het kwartier de AdSense stats download en dat in een grafiekje zetten. Volgensmij zie je de eCPM dan ineens flink dalen aan het einde van de dag.

[ Voor 17% gewijzigd door bartvb op 26-11-2006 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
bartvb schreef op zondag 26 november 2006 @ 00:44:
Doordat de bezoekers tijdens de piekuren amerikanen zijn die engelse ads zijn die uit een veel grotere ad vijver komen. Daardoor is je opbrengst ook meteen een stuk hoger. Je hebt dus nog steeds 1000 views maar wel 1000 views die meer opleveren dan 1000 views terwijl de VS slaapt en NL wakker is. Vandaag lijkt overigens exact hetzelfde te gebeuren, eCPM begon hoog maar is intussen weer flink gedaald. Als die trend doorzet zit ik weer op exact hetzelfde bedrag als gisteren :(

Ik moet eigenlijk even een scriptje bouwen dat om het kwartier de AdSense stats download en dat in een grafiekje zetten. Volgensmij zie je de eCPM dan ineens flink dalen aan het einde van de dag.
je kunt zelf bij adwords instellen of je advertenties gedurende je budget over heel de dag uitgesmeerd worden, of vanaf 12 uur 's nachts tot je budget op is, standaard staat het op uitsmeren als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Ik heb ook een tijdje adwords gebruikt voor voordeligesieraden.nl en die had ik per tijdscluster verdeeld. Aan de ochtend heb ik nooit zoveel, hangerige kantoormomenten tussen 4 en 5 leverden altijd wel op, en ook 's avonds vanaf 8 uur. Als je adwords laat lopen vanaf 's ochtends, is het al snel op voor die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

YPSUN schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 18:35:
Ze moeten hier oppassen dat er geen gekke mensen zijn die elke dag flink op de google ads gaan zitten klikken. Of erger nog, dat ze klik robots gebruiken.

Dan wordt hun account geblokkeerd en weg verdiensten.
dat kan je min of meer verhinderen met adlogger: http://www.adlogger.org/

Ik gebruik het enkel om te loggen, maar je kan het ook gebruiken om ads te stoppen bij veelklikkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Ik zie ineens bergen met dit soort regels in m'n access log:

code:
1
66.249.66.12 - - [01/Dec/2006:13:15:20 +0100] "GET /forums/memberlist.php%3Fmode%3Dviewprofile&u%3D45160 HTTP/1.1" 404 248 "-" "Mediapartners-Google/2.1"

Allemaal 404s dus. Meer mensen die hier last van hebben? Voor zover ik weet heb ik niets veranderd de afgelopen dagen :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Wat is daar verkeerd aan? :)

Google krijgt langzaam ondersteuning van Dynamische pagina's (Googlebot wordt geupdated), en dat zorgt ervoor dat ie deze link nu bezoekt: http://www.yoursite.com/f...?mode=viewprofile&u=45160

Of, 't is ook mogelijk dat iemand van een andere site hotlinkt naar bovenstaande url. dan volgt ie 'm ook dacht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Het probleem is dat hij eigenlijk:

/forums/memberlist.php?mode=viewprofile&u=45160

op moet vragen. Ik zie op het moment iets van 2 404's per seconde. Niet 1 normale request (site bestaat uit alleen dynamische content). Googlebot en die MediaPartners bot hebben daar nooit problemen mee gehad :?

Googlebot doet het nog wel normaal:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
38:59 200 Google  forums/viewtopic.php?f=100&t=468791&start=125
39:01 301 Google  ?sid=aabd66d911587eafcb58080c06ec68fa
39:04 301 Google  forums/viewtopic.php?sid=&f=65&t=502344
39:05 200 Google  forums/viewtopic.php?f=65&t=502344
39:09 301 Google  ?sid=1dc75df747e69f92e36d3ff4fa3208b8
39:11 301 Google  forums/viewtopic.php?f=3&t=623489&view=next
39:12 200 Google  forums/viewtopic.php?f=3&t=587240
39:14 301 Google  ?sid=eeeb71b6f3814bfa66ea618736c74cfd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
hmm, das wel vreemd. Blijkbaar zit die bot dan inderdaad in de fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Lijkt er op dat het weer opgelost is :)

Ook een mailtje teruggehad van Google AdSense support dat ze het probleem doorgestuurd hebben richting een engineer. Of ik ook even een screenshot wil maken, dat zou ze enorm helpen :? *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381

.

[ Voor 107% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 31-10-2023 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

LOL @ Hasse. Je hebt wel duidelijk veel te weinig rode en gele letters en blokjes! Er moet ook nodig meer BOLD in!
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 31-10-2023 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Geintje! Je zei hierboven zelf dat het een parodie was, dus ik zag nog wat aspecten die niet vertegenwoordigd waren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 31-10-2023 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Blijkbaar werkt het want ze doen het allemaal.
Ik heb in het voorjaar wel een "video-bla" gekocht van Michael Cheney. De instructies hiervan heb ik tot op de letter opgevolgd op www.armande.net. Mijn adsense inkomsten zijn 3 keer zoveel sindsdien. Dat was dus wel nuttig.
Maar get-rich-quick is dat natuurlijk niet, dat is altijd onzin.

Het "ophaasten" om iets NU NU NU te kopen werkt wel, zo'n verhaal erbij dat de prijs na 3 dagen met eenderde ofzo verhoogd wordt. Dat gebruik ik wel eens bij één van mijn webshops. De Bijenkorf doet ook niet voor niets de Drie Dolle Dwaze Dagen.

[ Voor 26% gewijzigd door Elvhenk op 03-12-2006 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 31-10-2023 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Nee die video krijg je alleen toegang toe via een website en een inlogcode en er zit beslist copyright op.
Het zal zeker weten geen geheime info zijn maar het is ook wel handig om het precies voorgeschoteld te krijgen. Ook de info over site-optimalisation wordt altijd duur verkocht. Die had ik dan wel via via gekregen. Dat is ook een weet, een verzameling truken bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palmpaul
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:23
Hmz, ik krijg nu ineens 'dubieuze' ads van Google tussen m'n forumcontent te zien. En nog vreemder: het is reclame voor een adult-oriented website, en dat is volgens mij strikt verboden door Google ;) (althans: voor content, maar waarschijnlijk geldt dezelfde regel ook voor AdWords)
Site Content
Site may not include:

Excessive profanity
Violence, racial intolerance, or advocate against any individual, group, or organization
Hacking/cracking content
Illicit drugs and drug paraphernalia
Pornography, adult, or mature content
Gambling or casino-related content
Excessive advertising
[...]
Ik heb al een mailtje naar het Adsense-team gestuurd, maar was eigenlijk benieuwd of anderen deze ad(s) ook al tegen zijn gekomen. Omdat ik niet zo van dit type advertenties gediend ben, heb ik momenteel de url maar in het competive ad filter gezet, maar erg happy ben ik er niet mee. Nog vreemder vind ik dat ik op geen enkele manier kan vinden waarom deze advertentie wordt getoond bij content die vooral over Palm-handhelds en PalmOS gaat. Ik kon in de desbetreffende discussie geen tekst vinden die aanleiding zou geven tot het tonen van deze advertentie.

Bewuste advertentie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7a6e6848e5acf8df4edc74968fcec6ff/thumb.png

[ Voor 19% gewijzigd door palmpaul op 08-12-2006 01:15 ]

-always ill, but highly intelligent - | iCulture.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palmpaul
Impressive, antwoord binnen een uur!
Hi,

Thanks for letting us know about inappropriate AdWords ad you saw.

I've asked our AdWords team to look at the information you've sent us.
They'll review the ad in question and remove it if it's in violation of
any AdWords policies. I appreciate you taking the time to let us know
about your concerns. This helps us maintain the quality of the AdWords
network.

The AdSense network is family safe, so normally you should be seeing any
adult related ads on your site. However, there have been occasions where
an adult ad slips into the network. If you happen to see any inappropriate
and/or problematic ads in the future, please let me know and I'll be sure
to pass the message on to the AdWords team. I apologize for any
inconvenience that this has caused you.

Additionally, I appreciate your patience and understanding with our
system.

Best regards,

<name removed>
The Google AdSense Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Ja, canned antwoorden versturen kunnen ze erg goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coju
  • Niet online
bartvb schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:49:
Ja, canned antwoorden versturen kunnen ze erg goed ;)
Ik vraag me af of het wel een kant en klaar antwoord is
The AdSense network is family safe, so normally you should be seeing any
adult related ads on your site.
Hier hoort nog ergens 'not' tussen te staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palmpaul
LOL .. het leek mij overigens ook geen kant-en-klaar antwoord. Misschien wel kant-en-klare delen, maar het totaal toch niet. Ik heb de ad overigens niet meer teruggezien, noch andere 18+ advertenties :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
Ik wil misschien ook beginnen met adsense op een paar sites van mij, alleen blijft het hele gedoe omtrend de belastingsopgave (wel of niet) vrij vaag.

als ik hier op zoek:
Adsense, ... werkt het echt? Graag jullie ervaringen.
& http://www.belastingdiens...lasting/ob04/ob04-09.html

Lijkt het alsof er geen belasting hoeft te worden betaald daar dat in bijv Ierland al wordt gedaan?
Is er hier al meer over bekend?

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Dat betekent alleen geen btw, maar wel gewoon inkomstenbelasting over de adsense inkomsten. Dus het is niet echt netto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 10:10
Er is weer een handigheidje bij in je account. Voortaan kun je in de historiek van je betalingen ook zien hoeveel geld er nog op je account staat. Of beter al op je account staat. Dat wordt elke maand bijgewerkt. Dus gewoon dat bedrag + het bedrag van deze maand optellen en je weet meteen hoeveel schulden Google nog aan jouw heeft.

Vindt dit een stuk eenvoudiger dan gewoon je statistieken op te vragen sinds de laatste betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Hoewel ik de afgelopen maande flink heb gerant op Google, moet ik wel zeggen dat de verdiensten op dit moment extreem goed zijn. Het lijkt erop dat ze hun zaakjes goed op orde hebben de laatste tijd. (Als in: Veel advertisers).

Van een schamele 15 cent eCPM ben ik naar 37 cent eCPM gegaan. Hoewel mijn bezoekersaantallen flink gedaald zijn (tot ongeveer 120k/dag), betekend dit dat mijn totale inkomsten hetzefde zijn gebleven, of zelfs gestegen zijn. Erg lekker :)

[ Voor 5% gewijzigd door Xandrios op 15-12-2006 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Het is ook bij mij zo dat mijn eCPM flink hoger is geworden, vooral de CPM banners doen het sinds een maand of 2 erg goed ineens. Clicks zijn op mijn site nog steeds niet interessant (99% een forum). Overgrote deel van de inkomsten komen uit site advertenties.
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste