Gathering of Tweakers

Quicksearch
Kun je van de Fritz!Box fon (1673) ook enkel het voip gedeelte gebruiken? Ik ben er nu een paar uurtjes mee aan het kloten en ik krijg niet echt een degelijke indruk van het modem(!). FW 06.04.24

Enkel knipperende lampjes, usb verbinding (natuurlijk met driver) die niet wil werken, geen CD in de doos (terwijl hij nieuw is!), ethernet stekker die niet goed past waardoor de kabel telkens los gaat en je ethernet weg is, ADSL wat niet gewoon in 1x werkt zoals het hoort, etc.

bla bla-bla blaa

quote:
SpiceWorm schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:11:
Kun je van de Fritz!Box fon (1673) ook enkel het voip gedeelte gebruiken? Ik ben er nu een paar uurtjes mee aan het kloten en ik krijg niet echt een degelijke indruk van het modem(!). FW 06.04.24
Ja dat kan. Ik zou eerst een FW upgrade doen (naar 04.49). Je kunt gewoon instellen dat hij zich als ATA moet gedragen.
Voor mij is het een toppie apparaatje, ethernet blijft er goed in zitten, CD zat erbij maar heb ik niet gebruikt, USB gebruik ik ook niet, ADSL werkte in 1x goed.

Ik heb het nu aan de praat, inclusief nummerweergave vanaf het vaste net (reden van aankoop).

Krijg alleen nog een 401 ongeauthorizeerd bij Budgetphone, maar volgens mij ligt dat aan Budgetphone. Voipcheap accountje (yet another voipbuster clone) werkt prima, 10ct /min naar mobiel! Jammer is alleen dat ipv 7 mbit we nu 5 mbit hebben, dus ff kijken of ik er nog een ander modem voor gooi.

bla bla-bla blaa

quote:
@Jan-E: Ik zal dat eens testen. Heb overgens ook al in de Duitse forums gezocht en ben het probleem daar niet tegen gekomen............ wordt vervolgd.
Heb getest maar is niet bevredigend: De verbinding bleef 24 uur intact met de DECT telefoons. Helaas kraakt de Gigaset 700S (De 370SL niet) Ook schakelde de FB 7270 WiFi zelf weer aan nadat ik mijn computer later weer aan zette (?!?)

Hoop dat er betere firmware komt (aangaande DECT)

Reg. datum: 03 april 2005

quote:
SpiceWorm schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:26:
................I
Jammer is alleen dat ipv 7 mbit we nu 5 mbit hebben, dus ff kijken of ik er nog een ander modem voor gooi.
Heb pas na een onweersbui :( mijn Draytek 2700vg-a vervangen door een Fritzbox 7140. Was eerst teleurgesteld dat hij 1 mbit lager (16,5 ipv 17,5) intrainde. Maar ik kwam tot de ontdekking dat dwonloaden bij EWK sneller ging: 1,65 MB/sec (draadloos). Met de Draytek kwam ik niet verder volgens mij dan ~1,4 MB/sec. Maar dat kan ik natuurlijk niet controleren.

Heb inmiddels de good'n old speedtouch (716v5wl) er weer voor gezet, en omdat we de extra voip lijnen wel kunnen gebruiken en we een fritz hebben zonder wifi. De speedtouch haalt gewoon flink hogere snelheden: 770 kbps / fritz kwam niet boven de 600.

Alleen nog een probleempje, van onze 3 lijns huiscentrale (panasonic) gaan de telefoons niet over. Een losse handset (gewone telefoon die werkt zonder centrale) op dezelfde aansluiting gaat wel netjes over. Ga ik ff uitzoeken...

bla bla-bla blaa

Hmm heb het nog steeds niet gevonden. Op duits (Panasonic :P) instellen helpt niet. Ook geeft hij in-gesprek als ik vanaf de voip lijn naar ons vaste nummer bel |:( . Ben echt nog niet enthousiast van dit kastje.

bla bla-bla blaa

Staat je busy on busy soms aan, dan geeft hij idd ingesprek.

Reg. datum: 05 januari 2001

Ik heb sinds vandaag ook mijn Fritzbox 7170 van XS4all binnen. Nu ben ik bezig om een huis-server op te zetten, alleen mis ik in de handleiding de mogelijkheid om verkeer van buitenaf naar een bepaald lokaal ip-adres door te sturen.

Is dat sowieso mogelijk bij de Fritzbox 7170?

quote:
C3La schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:00:
Ik heb sinds vandaag ook mijn Fritzbox 7170 van XS4all binnen. Nu ben ik bezig om een huis-server op te zetten, alleen mis ik in de handleiding de mogelijkheid om verkeer van buitenaf naar een bepaald lokaal ip-adres door te sturen.

Is dat sowieso mogelijk bij de Fritzbox 7170?
Je kunt geloof ik bij Portmappings in het Settings-menu porten forwarden.

quote:
Lampie01 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:27:
Staat je busy on busy soms aan, dan geeft hij idd ingesprek.
Klopt idd. Beetje raar om dat standaard aan te zetten! Ben je met lijn één aan het bellen, geeft lijn twee in gesprek...

Ook doet de nummerweergave het nogal eens niet en gaan de aan de panasonic centrale gekoppelde telefoons niet over...

Owja, nog niet te spreken over inkomende telefoontjes die zodra je opneemt ingesprektoon krijgt (al 3x gebeurt vandaag). Bellen ze opnieuw met de opmerking of je ze weggedrukt hebt... Volgens mij is Fritz!Brak.

bla bla-bla blaa

Ook zo?

Kan iemand mij vertellen hoe ik op de fritzbox (7170) een web en mail server kan draaien? kan er namelijk zeer weinig over vinden... :)

bla?

Reg. datum: 05 december 2007

Op de Fritzbox een mail server?

Ik denk dat je een web/mail server achter de fritzbox bedoelt een apparte server.
Je heb een paar dingen nodig

Mail/web server software (exchange/iis gebruik ik zelf)
Een domein naam anders komt je email niet aan.
minimaal poort 25 en 80 open (443 kan ook)

Dan moet je zorgen dat je web en mail server intern werken
Dan moet je poorten forwarden vanuit je router naar je server.
Dan je domeinnaam laten verwijzen naar je thuis ip.
Je mail server configureren om mail te laten ontvangen en verzenden.

Sommige ISP blokkeren poortje 25 :)

#BSMFH on irc.tweakers.net

Ook zo?

Gaar, ik dacht dat het ook mogelijk was om een mail en/of webserver direct te draaien op de fritzbox, nu moet ik alsnog een apart apparaat hebben (heb apache al draaien ;))

Q-bone wijzigde dit bericht 12-07-2008 18:20 (8%)

bla?

quote:
SpiceWorm schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:59:
Owja, nog niet te spreken over inkomende telefoontjes die zodra je opneemt ingesprektoon krijgt (al 3x gebeurt vandaag). Bellen ze opnieuw met de opmerking of je ze weggedrukt hebt... Volgens mij is Fritz!Brak.
Het is maar de vraag of dat aan de Fritz ligt. Een tijdje geleden had XS4ALL te weinig interconnectie met andere Telco's. Effect: bellers kregen in gesprek. Bij mijn weten hebben ze de capaciteit verdubbeld, maar het kan wederom hetzelfde verschijnsel zijn.

quote:
Q-bone schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 18:04:
Gaar, ik dacht dat het ook mogelijk was om een mail en/of webserver direct te draaien op de fritzbox, nu moet ik alsnog een apart apparaat hebben (heb apache al draaien ;))
Waar had je dat dan gelezen?

Ook zo?

"ergens op een duits forum..." had eigenlijk aangenomen dat het net als met de wl 500gp van asus kon. Het maakt niet uit, maar ja, was toch leuk geweest. :+

bla?

Reg. datum: 06 december 2000

quote:
Backspace-NL schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 23:00:
Een aanrader voor Fritz gebruikers, je kunt op www.freetz.org een mod downloaden voor je Fritzbox. Je zal deze wel zelf moeten compilen op een Linux machine, maar het voegt bijzonder veel toe. Je kunt zelf kiezen hoe je de firmware uit wil breiden. Het voegt o.a. WOL toe in de web interface, SSH toegang, statisch toewijzen van DHCP adressen op basis van MAC, je kunt Samba draaien, proxy software, etc etc. Ik draai het nu al een tijdje, en het werkt goed. Hier en daar helaas nog wel wat duitse tekst in de interface, maarja, het is van origine ook een duitse mod, het meeste is gewoon in het engels.
Zijn er hier tweakers die momenteel Freetz gebruiken? Ik zit er aan te denken om het te gaan installeren omdat ik graag Samba wil draaien.

Waar is je puntmuts?

Ik heb ook via xs4all de Fritzbox 7170 als ADSL modem erbij gekregen.
Waardeloos modem..in het weekend regelmatig disconnects en hakkelend en haperend VOIP.
Na 4 maanden "bonje" met xs4all Helpdesk en 4 Fritz box modems heeft een xs4all monteur eindelijk een gebruikt speedtouch modem voor de Fritz in de plaats gezet.
Hakkelend VOIP geluid is verdwenen en na bijna 2 weken testen nog geen disconnect gehad.
Uiteraard is er aan de rest van mijn setup niets veranderd behalve de modems.
Probleem is dus de geweldige Fritzbox van AVM...slecht modem dus....

quote:
gijsjemans schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 23:36:
Hakkelend VOIP geluid is verdwenen en na bijna 2 weken testen nog geen disconnect gehad.
Mijn Fritz 7170 haalde met gemak 4 maanden zonder disconnects. Zijn uptime geeft-ie nu niet meer aan omdat hij sinds kort aan de glasvezel hangt. Als router en niet meer als ADSL-modem. Goed ding, ook voor VoIP.

wie helpt mij aan gegevens om een NAS achter de 7170 te plaatsen.

Weet je toevallig ook wat je bij portmapping moet doen? (ik ben een newbie)
quote:
C4l1m3r0 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:00:
[...]

Je kunt geloof ik bij Portmappings in het Settings-menu porten forwarden.

quote:
mno schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 10:30:
[...]
Zijn er hier tweakers die momenteel Freetz gebruiken? Ik zit er aan te denken om het te gaan installeren omdat ik graag Samba wil draaien.
Ik quote mezelf even, ter info:

Het is me nu gelukt om een eigen firmware image met Freetz (development-build) te maken en te installeren op mijn 7140. Door deze aanpassing kan ik nu zonder problemen een externe harddisk die geformatteerd is op NTFS op de USB-Host van mijn Fritz!Box aansluiten en hierop lezen en schrijven. Handig voor de grote bestanden (> 4GB) dus.

Ook draait er met Freetz nu een Samba-server op mijn 7140, waardoor ik die harddisk gewoon rechtstreeks als netwerk-share in Windows kan benaderen, zonder FTP te gebruiken. Hierdoor kan ik nu bestanden rechtstreeks openen (streaming), zonder ze eerst te downloaden.

Allemaal leuk en aardig, ik had gehoopt hiermee een NAS van mijn Fritz!Box te maken. Op zich is dat gelukt maar ik kom er nu achter dat de USB-host van de 7140 'slechts' USB 1.1 is waardoor de snelheid van de 'NAS' beperkt is tot maximaal 12 Mbit/s en dat is te weinig om HD-films en DVD's fatsoenlijk via het netwerk af te spelen op mijn laptop en mediaplayer. :-(

Toch maar een ander NASje kopen dus. :-)

Waar is je puntmuts?

quote:
duiker23 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 10:46:
wie helpt mij aan gegevens om een NAS achter de 7170 te plaatsen.
Wat wil je weten? Een echte NAS aansluiten lijkt me een kwestie van netwerkkabeltje erin klikken en klaar. Welke NAS heb je trouwens?

Waar is je puntmuts?

Ik weet niet of dit hier al bekend was, maar er is een (gratis) Nederlandse helpdesk van AVM, de producent van de Fritzbox.. Mocht je dus problemen hebben ermee dan kun je beter hun bellen dan je ISP (tenzij het natuurlijk een probleem is met je ADSL verbinding zelf)..

Zie: http://www.avm.de/en/service/support/index.html

Tel: 024-3249560 (van 11.00 tot 17.00uur elke werkdag open)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws