Het grote Dual-/ Multiscreen Setup topic

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 36.095 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-07 11:57
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~essen893/online/got/dualscr_header.png
Dit topic is geweid aan dualscreen of multiscreen monitor setups en is bedoeld om te praten over dingen zoals gamen met dualscreen, multiscreen tooltjes, dualscreen wallpapers, enzovoort.
Screenshots posten om mee te patsen is niet de bedoeling, daar loopt al een mooie draad voor.
Af en toe foto van een dualscreen setup kan er tussendoor maar zorg ervoor dat het geen "Show je dualscreen setup" topic word.

Als je een wallpaper site, tooltje, of multiscreen spel weet,
graag mailen naar stefan.van.essen@gmail.com
Ik zorg dan dat de startpost wordt aangepast.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~essen893/online/got/dualscr_faq.png
Deze faq wordt uitgebreid met vragen die gesteld worden in dit topic, waarvan ik denk dat die tot de basiskennis behoren.

Alllemaal leuk en aardig, dualscreen, maar wat heb ik er aan?
Dualscreen of multiscreen is handig als je veel vensters open heb staan die je graag naast elkaar zou willen zetten, of als je een programma heb met veel venstertjes die je anders mooi op een ander scherm neer kan zetten. Je kan natuurlijk ook je MSN open laten staan op je 2e monitor, als je op je 1ste monitor zit te gamen. Of zoals hieronder genoemt kan je coden op 2 schermen, bijvoorbeeld met Waterproof PHPedit, en gelijk op je andere scherm de uitleg zien van een functie.

Dualscreen en Crossfire of SLI, kan dat al?
Helaas nog niet...

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~essen893/online/got/dualscr_wallpapers.png
Hieronder staan de links waar je dual- /multiscreen wallpapers kan vinden:

Deviant Art
Digital Blasphemy
GameWallpapers.com
Mandolux
Three Monitor Wallpaper
WTC Wallpaper
XXL Wallpapers
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~essen893/online/got/dualscr_tools.png
Ultramon - Wallpaper manager, extra startbalk, enz.
nView Desktop Manager - Ultramon tegenhanger van Nvidia
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~essen893/online/got/dualscr_games.png
Games die dualscreen ondersteunen:

Microsoft Flight Simulator 2004
StarTrek Amarda II
StarWarsGalaxies
Serious Sam - The Second Encounter
Sub Command
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~essen893/online/got/dualscr_links.png
Links naar sites m.b.t. dual-/ multiscreen:

http://www.tomshardware.c...gaming_bigs_up/index.html
http://www.matrox.com/mga/3d_gaming/surrgame.cfm#b

[ Voor 30% gewijzigd door _eXistenZ_ op 01-05-2006 23:13 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-06 12:09
Erg mooie startpost!
Misschien nog een tikkeltje te kort, maar dat komt later wel denkik :)

Ik vind je antwoord op "Alllemaal leuk en aardig, dualscreen, maar wat heb ik er aan?" eigenlijk ook niet helemaal compleet: denk ook eens aan programmeren: documentatie op ene scherm, coden op andere :D

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat ik er ook in zou zetten is nView Desktop manager vrijwel alles kan wat Ultramon ook kan. Tevens kan je de Grid Function aanzetten bij nView. Hierdoor kan je één monitor opdelen in meerdere delen, echt ideaal.

Persoonlijk vind ik twee beelschermen genoeg. Ik heb er een tijdje drie gehad, maar ik moest dan teveel draaien met mijn hoofd.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-07 10:50

djidee

Mr. Slungel

Ultramon _/-\o_
Oh, dit topic ff bookmarken, heerlijk :9

Heb een 17" iiyama crt als main, en een 14" crt likom (waar rood het niet meer van doet) als irc/msn/winamp/ts (zien wie praat tijdens gamen) scherm.. Gebruik ultramon, bevalt erg goed, behalve bij emergency4 dan, als je daar met je muis naar een hoek gaat om over de map te gaan (gaat in elke andere game goed) dan zie je daar de muis ook in het 2e scherm komen, en als je klikt, jawel, dan vliegt ie naar je desktop 8)7 Dus daarbij doe ik even mn 2e screen uit...

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-07 10:10
Bookmarked! Ik heb zojuist 2 stuks Dell 1704 FPV aangeschaft. Nu nog even een nieuwe PCI-E videokaart die dual DVI uitstuurt. Heb nu door omstandigheden een ranzige Gefore MX 4000. Voor de lol nog even een foto.

Afbeeldingslocatie: http://img133.imageshack.us/img133/4903/got1jw.jpg

Ik werk momenteel met een Wacom. Iemand enig idee hoe dit uitpakt bij een dual setup? Het zal wel werken maar de verhoudingen zijn natuurlijk ver te zoeken. Iemand een idee/oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 21:14
Als je met wacom werkt kan je (bij mijn intuos 3 iig) instellen dat je verhoudingen kloppen. Dan wordt er als het ware wel boven en onder een stuk van je tablet afgesneden.
En je kan ook per programma dingen instellen. Ik heb bijvoorbeeld bij PhotoShop en Painter dat hij maar 1 scherm via mijn wacom bestuurd zodat de verhoudingen kloppen.

en om even mijn config te showen..
normale opstelling
Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/810/p10100467wh.th.jpg

als ik aan het php-en ben..
Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/271/p10100490xn.th.jpg

kan iemand misschien ook even helpen met 3de monitor (tv) aansluiten?
7800GT + pci videkaart voor 3de monitor

[ Voor 43% gewijzigd door RuudBurger op 29-04-2006 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nice topic :D ik heb 2x 19inch Samsung SyncMaster 957p. Heb dit nou al tijdje en bevalt me eigenlijk wel prima :) Gebruik inderdaad ook ultramon en ben lid van gamewallpapers.com :D bevalt me echt prima. Volgende doel word 3 TFT schermen van 17 of 19 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Ik hoop niet dat dit een "Show je dualscreen setup" topic wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ik heb zelf even met een oude IIyama Vision master 17' en mijn 17' TFT geëxperimenteerd en ik moet zeggen het beviel me erg goed 2 monitoren, iets waar ik mogelijk voor ga sparen.
nVidia's nVieuw werkte inderdaad zeer prettig hoewel ik geen mogelijkheid vond om er voor te zorgen dat schermen op 1 monitor worden geopend (bijv. een foutmelding, niet in het midde van de 2 dus met een balk er door) bij een horizontal span.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fusion.fake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-04-2014
ik heb 2 identieke 19 inch crt's heb ze wel even in dual screen gezet om te testen (de andere is van mijn broertje) maar het zijn crt's en die zijn redelijk lomp dus het was niet erg praktisch, en daarom heb ik het maar niet permament laten staan.

het zag er wel mooi uit :) zoveel ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eXistenZ_NL schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 19:05:
Ik hoop niet dat dit een "Show je dualscreen setup" topic wordt.
Mee eens, maar ook dit staat netjes in de TS :)

"Screenshots posten om mee te patsen is niet de bedoeling, daar loopt al een mooie draad voor"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eisenhower
  • Laatst online: 10-07 16:52
Die 2 Dell's zien er prachtig uit, En die Samsungs ook.

Wat voor type's zijn die Samsungs eigenlijk ?

Zelf heb ik op het moment een Dell 2005FPW draaien in combinatie met een Princeton 15"TFT.

De 15" TFT word dus gebruikt om IRC in de gaten te kunnen houden tijdens het gamen en dergelijke ;) (IRC.Tweakers.net #Tweakers.net :9 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk topic, zat er eigenlijk net op te wachten.......
Sinds kort de volgende setup:
Primaire monitor/graka: een Acer2016 (1680x1050;VGA) op een ATI9800AIW_AGP
Secundaire monitor/graka: een IIyamaE435S (1280x1024;DVI) op een ATI9250_PCI

Drivers: Omega jan.06
En vanzelfsprekend Ultramon

Beetje balen dat ik er pas na de aanschaf van de 9250 achter kwam dat je toch 2 monitoren op een 9x00AIW kunt aansluiten, alhoewel ik ook begrijp dat de benodigde DVI-I -> DVI-d/VGA splitter ook de nodige centjes kost en wellicht in EU/NL niet eens verkrijgbaar is.

Mogelijk nadeel van deze setup: alleen OpenGL hw-accelleratie op je primaire scherm. Alleen NVidia en 3DLabs schijnen OpenGL_hw over 2 schermen/kaarten te ondersteunen.
Het maffe is trouwens dat een programma als ParticleIllusions, wat zwaar op OpenGL leunt, een perfecte preview aflevert op beide monitoren, terwijl een standaard OpenGL demootje flink stottert op m'n sec_mon.

Gebruik: Photoshop/Vegas (of een ultralange timeline over 2 monitoren, of een mooi grote preview op m'n IIyama.

Trouwens, op de site van Ultramon staat veel achtergrondinfo omtrent dual mon/graka setup's.
English wel te verstaan, maar erg interessant.

Fotootje volgt misschien, maar 't gaat om de inhoud en niet om de vorm hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 21:14
Eisenhower schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 20:02:
Die 2 Dell's zien er prachtig uit, En die Samsungs ook.

Wat voor type's zijn die Samsungs eigenlijk ?

Zelf heb ik op het moment een Dell 2005FPW draaien in combinatie met een Princeton 15"TFT.

De 15" TFT word dus gebruikt om IRC in de gaten te kunnen houden tijdens het gamen en dergelijke ;) (IRC.Tweakers.net #Tweakers.net :9 ).
het zijn samsung 193p.

Heeft iemand anders trouwens nog problemen met ultramon? bij mij is hij vaak van slag als ik met de Nview profiles switch tussen 2xTFT --> TFT+TV en andersom. Af en toe staat dan mijn taskbar opeens bovenaan, of de UltraMon smartbar op het 2de scherm is helemaal weg, of dubbel.
Soms is het zelf zo erg dat ik een herinstallatie van UltraMon moet doen om het probleem weer op te lossen (dan krijg ik de UltraMon Smartbar helemaal niet meer terug.)

[ Voor 3% gewijzigd door RuudBurger op 29-04-2006 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Ik heb het soms als ik heb zitten gamen. Maar meestal is het dan voldoende om even de Smart Taskbar aan en uit te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
GoldenSample schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 19:21:
ik heb zelf even met een oude IIyama Vision master 17' en mijn 17' TFT geëxperimenteerd en ik moet zeggen het beviel me erg goed 2 monitoren, iets waar ik mogelijk voor ga sparen.
nVidia's nVieuw werkte inderdaad zeer prettig hoewel ik geen mogelijkheid vond om er voor te zorgen dat schermen op 1 monitor worden geopend (bijv. een foutmelding, niet in het midde van de 2 dus met een balk er door) bij een horizontal span.
Ik kan in Bureaubladbeheer van Nvidia aangeven dat vensters bijvoorbeeld altijd op monitor 1 worden weergegeven. Het is zelfs mogelijk om te zeggen welke applicatie op welk scherm opent. Tevens kan ik aangeven dat een venster nooit over twee schermen heenmag (max op 1 scherm). Dat rand probleem heb ik dus niet.

Het is mij opgevallen van nView meer opties heeft dan Ultramon. Het werd ook wel tijd dat ze bij nVidia er wat aan deden. Ik draai al jaren en jaren multiscreen, en er was nooit goede ondersteuning voor. Ik ben wel blij met deze inhaalslag. Elke driverupdate komen er weer nieuwe dingen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07 15:00
Ik gebruik hier 2x een Philips 170B en dat bevalt prima, ik gebruik UltraMon en Nview , op 2 kleine dingen na.
Als ik op 1 scherm een filmpje aan het kijken ben en het andere scherm is leeg en ik open een programma dan komt ie 9 van de 10 keer over de film heen terwijl er op het andere scherm zat ruimte is :S
Het 2de rare is dat mijn rechterscherm een kleurafwijking heeft, hij is iets donkerder --> roder dan de linker, je zou denken dat zit in je monitor, maar bij mijn stage was er 1 die hetzelfde probleem heeft, ook de rechter monitor, hoe kan dat komen?? (Monitoren zijn van zelfde types echter heb ik dual-dvi en hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik ben ook erg blij met me dualscreen opstelling :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mwbreur/duals.jpg

(Sorry voor brakke foto)

2 x Benq FP937S+ op een X800XL (binnenkort hoop ik een X1900XT)

Ik heb Ultramon er speciaal voor aangeschaft, een erg fijn programma.

Ik heb ook een lading wallpapers (2560x1024) hier staat de wallpapers die ik gebruik :

www.xs4all.nl/~mwbreur/Wallpaper

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Laatst online: 25-07 10:00
Ik gebruik ook een dual-monitor setup, het enige wat mij wel stoort is dat mijn 2de monitor wazig is. Het lijkt net op ghosting (ik gebruik 2 17" crt monitoren).

Als ik de monitoren verwissel dan heb ik het probleem op de andere monitor. Ik gebruik een ATI radeon 9700 met als driver: omega 2.6.87

Ik heb al andere drivers geprobeerd maar dit leek niet te helpen. Misschien dat de videokaart aan zijn maxoutput zit?

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik denk dat je monitor gewoon gaar is, mijn oude setup was een 21"Nec en een 17"HP.
Eest ging mijn Nec gek trillen, die vervangen door nog een 17"HP, toen werdt die wazig toen maar op TFT overgegaan.

Het wazig worden van een CRT is gewoon ouderdom.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-07 09:03

SgtStrider

Fractal Switchover!

Afbeeldingslocatie: http://img280.imageshack.us/img280/8253/6160vq.th.jpg

Once you go Dual, you never go Single again... ofzo :D

Nog steeds erg blij met mijn Dual vp201b opstelling, groter wil ik absoluut niet. Opstelling is intussen wel iets veranderd, maar het idee is hetzelfde. Dualscreen vind ik eigenlijk alleen handig bij TFT's, bij CRT's zie ik het nut er niet van in, daar kan je hogere resoluties draaien, en die nemen meer ruimte in. Maargoed; kwestie van smaak denk ik.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
prutser001 schreef op zondag 30 april 2006 @ 18:52:
Ik denk dat je monitor gewoon gaar is, mijn oude setup was een 21"Nec en een 17"HP.
Eest ging mijn Nec gek trillen, die vervangen door nog een 17"HP, toen werdt die wazig toen maar op TFT overgegaan.

Het wazig worden van een CRT is gewoon ouderdom.
Kerel lees eens. Als hij de monitoren omwisselt doet zijn andere monitor het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

SgtStrider schreef op zondag 30 april 2006 @ 19:07:
[afbeelding]

Once you go Dual, you never go Single again... ofzo :D
Correctie :P Ik heb zojuist mijn tweede Iiyama E431 weggegeven aan mijn broertje die een nieuw appartement krijgt. Hoewel ik vrij veel PHP e.d. heb ik het toch niet echt nodig. Op mijn MCE systeem heb ik wel dual screen ;) (1 x Iiyama E435 als monitor om s'avonds in bed TV te kijken en een 19" Breedbeeld Samsung LCD TV om overdag TV te kijken en op de 360 te spelen)

Ik schaf wel een keer een 20"+ scherm aan ipv 2 x 17".

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Laatst online: 27-07 15:00
Heren het is geen show-off hier he ;) Voor hetzelfde geld gaat hij op slot en is mijn probleem nog geen eens behandeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Inderdaad. Open maar blij een ander topic waarin je gaat patsen met je setups allemaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:04

Yucko

One clown to rule them all !

Ik vind die witte/zilveren (niet goed te zien op foto's) dells zwaar rulen btw :9

[ Voor 9% gewijzigd door Yucko op 30-04-2006 20:18 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GregoryBE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 01:53

It's just a matter of time...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 27-07 22:09
Heeft iemand ervaring met een triple monitor setup?
3x 17" tft kost namelijk niet veel meer dan een 20" en dan heb je ruim 2 keer zoveel pixels. :9

Ligt er tuurlijk aan wat je op je pc wilt doen, maar bij 3ds en photoshop is het veel makkelijker.
Nadeel is natuurlijk dat films er minder mooi uitzien en dat gamen niet zo goed gaat op 3 schermen bij de meeste spellen.

Maar is hier dus iemand die zo'n setup heeft en wat pics en ervaring wil posten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eXistenZ_NL schreef op zondag 30 april 2006 @ 20:16:
Inderdaad. Open maar blij een ander topic waarin je gaat patsen met je setups allemaal. ;)
Als je wilt kwijlen of wilt laten kwijlen: http://www.realtimesoft.com/multimon/gallery.asp

TS wil dit topic denk ik een beetje 'pimp-my-...'-vrij houden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://www.mandolux.com/
Een site waar ook dualmonitor (of multimonitor) wallpapers op te vinden zijn. Er zitten imho veel niet mooie tussen, maar een aantal die ik wel kan waarderen.

Om je een ideetje te geven:

Afbeeldingslocatie: http://www.hamergek.nl/dualmonwall.jpg
nee, dit is niet een showoff pic, dan had ik wel mooiere gehad ;)

Ze gaan tot resoluties tot 2560*1600, dus zelfs mensen met een dual 30" TFT setup (waar ik helaas niet tot behoor) kunnen er gebruik van maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Ik ben ook geinteresseerd in een triple monitor setup.
Heb op dit moment een TFT+CRT+TV op mijn geforce 6600GT aangesloten. Helaas kan ik er maar 2 tegelijk aansturen. Is er ook een mogelijkheid bekend om alle uitgangen gelijktijdig te gebruiken (dmv een tool oid) of is dit een hardwarematige beperking van de kaart(omdat er maar 2 RAMDACS zijn)?
Opzich wil ik gewoon mijn 2 schermen kunnen gebruiken en tegelijk fullscreen een film kunnen afspelen op mijn tv of clone van 1 van mijn 2 schermen.

[ Voor 24% gewijzigd door robbertb op 01-05-2006 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-06 10:52

Kama

Game Coordinator

Misschien is een leuke toevoeging voor de startpost: Dual/multiscreen screensavers.

Ik vind dit zelf een hele mooie (gebruik hem nu zelf):

http://www.mephzara.com/particle-systems/

Ik houd me aanbevolen voor andere tips.

drs. Kama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-07 13:41
Ik zie dat velen gebruik maken van dezelfde monitor met een multimonitor setup. In veel gevallen lijkt me dit niet efficiënt.

Voor CAD gebruiken sommigen bijvoorbeeld 3x 17". Zelf heb ik ervaren dat je met een BB veel beter kan tekenen, ik mis toch wat. In veel van zulke gevallen zie ik dat men weer 2x een BB neemt. Veel onbenutte breedte.

Vanwaar past zo goed als niemand bijvoorbeeld een 20" BB toe met een 15" 4:3 in pivot? Gemakszucht icm geld teveel? Of zit hier een zwaar softwarematig probleem aan vast?

Het lijkt me lekker om naast de tekening een A4 text te kunnen leggen met invoer. Ook heb ik niet al te veel ruimte op mijn bureau. Zou het goedje willen aansturen met een 3Dlabs VP540. Als er technische complicaties zouden kunnen optreden, kan ik wellicht mijn geld beter ergens anders aan besteden ;)

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kama

Kama

Game Coordinator

Hardware Junk schreef op maandag 01 mei 2006 @ 01:31:
Vanwaar past zo goed als niemand bijvoorbeeld een 20" BB toe met een 15" 4:3 in pivot? Gemakszucht icm geld teveel? Of zit hier een zwaar softwarematig probleem aan vast?
Ik weet niet hoe het met de rest zit, maar ik gebruik m'n multi-monitor helemaal niet voor CAD of DTP werk. Ik gebruik het om te kunnen dev'en. Ik wil juist m'n twee monitoren als 1 grote desktop kunnen gebruiken. ik maximize ook vaak over 2 schermen heen, omdat dan bijv. Visual Studio gewoon net wat lekkerder werkt (zeker als je veel files open hebt). Het lijkt mij razend irritant als ik dan niet twee identieke schermoppervlaktes heb.

Ik snap niet goed wat je bedoelt met "gemakzucht"... Ik denk dat iedereen z'n dual setup heeft voor 't gemak? (Jij toch ook?)

drs. Kama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Laatst online: 25-07 10:00
Hetzelfde formaat + resolutie werkt gewoon beter, omdat je anders zit met een verspringende muis. Je kan dan bijvoorbeeld niet naar je tweede monitor omdat je de muisaanwijzer te laag hebt zitten (als je van 1280x1024 naar een 800x600 gaat ofzo).
Ook de leesbaarheid komt zo ten goede inclusief eventuele rsi, doordat je dan niet lager/hoger moet kijken naar je andere monitor.

[ Voor 4% gewijzigd door Low-Tech op 01-05-2006 11:25 ]

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eisenhower
  • Laatst online: 10-07 16:52
@ TS,

Doom 3 gaf toch ook dual screen support ? Of heb ik dat ergens verkeerd gelezen?

@Kama

Dual screen vind ik ook zéér handig om mee te GIS'en.

Kaart aan de ene kant , informatie aan de andere kant! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Weeknie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Ik heb nu ook een DS opstelling staan, en op het moment dat ik wil gamen springt 1 scherm uit en gaat ie op het andere scherm verder... Kan iemand mij dit helpen veranderen?
Ow ja nog een vraag, via 1 scherm kan ik mijn res opschroeven tot 1280x1024, maar als ik 2 screens erop heb zitten blijft hij hangen op 1024x768, met dus 1 scherm uit... ;( Help!
Edit: Yes gelukt! hij draait weer goed... Vragen beantwoord :P Dank u google!

[ Voor 11% gewijzigd door Fl4pp13 op 01-05-2006 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb nu een DS opstelling met een 17" philips lcd en een 15" compaq lcd.. toch vind ik inderdaad de twee verschillende maten niet handig.. Ben nu op zoek naar een nieuwe opstelling. Aan de ene kant kijk ik redelijk vaak breedbeeldfilms, dus een breedbeeldscherm zou prettig wezen. Aan de andere kant werk ik redelijk veel met Photoshop, waardoor een dualscreen weer handig is.
Het ideaalste zou dus zijn om 2 monitoren te hebben, een breedbeeld en een 4:3 scherm met dezelfde hoogte en dezelfde verticale resolutie.
Tips? :)
/edit: Ik denk overigens dat een 20.1" widescreen voor mij zat is als hoofdmonitor, maar de verticale resolutie van 1050px, die meestal bij een 20.1" wide hoort vind je weer niet bij 4:3 monitoren

[ Voor 17% gewijzigd door Intrepidity op 01-05-2006 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

17" in ongeveer even hoog als een 20" en heeft ongeveer net zoveel pixels (1024 vs 1050). (19" heeft dat ook, maar is weer te groot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:43:
17" in ongeveer even hoog als een 20" en heeft ongeveer net zoveel pixels (1024 vs 1050). (19" heeft dat ook, maar is weer te groot)
Maar dan heb je bijvoorbeeld nog wat verschuiving als je een venster over 2 schermen maximaliseert.. Is dat erg merkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hardware Junk schreef op maandag 01 mei 2006 @ 01:31:
Ik zie dat velen gebruik maken van dezelfde monitor met een multimonitor setup. In veel gevallen lijkt me dit niet efficiënt.

Voor CAD gebruiken sommigen bijvoorbeeld 3x 17". Zelf heb ik ervaren dat je met een BB veel beter kan tekenen, ik mis toch wat. In veel van zulke gevallen zie ik dat men weer 2x een BB neemt. Veel onbenutte breedte.

Het lijkt me lekker om naast de tekening een A4 text te kunnen leggen met invoer. Ook heb ik niet al te veel ruimte op mijn bureau. Zou het goedje willen aansturen met een 3Dlabs VP540. Als er technische complicaties zouden kunnen optreden, kan ik wellicht mijn geld beter ergens anders aan besteden ;)
Ik had voorheen een setup met een 22" iiyama en een 20" Sony CRT. Maar wat je dan gaat merken is toch dat er verschil zit tussen beide monitoren. Vandaar dat ik gekozen heb voor 2 dezelfde monitoren.
Sterker nog, ik kan me niet voorstellen waarom iemand 2 verschillende monitoren zou pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BartXP schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:51:
[...]

Maar dan heb je bijvoorbeeld nog wat verschuiving als je een venster over 2 schermen maximaliseert.. Is dat erg merkbaar?
Denk het niet echt. Is ongeveer een cm gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:01:
[...]

Denk het niet echt. Is ongeveer een cm gok ik?
Nouja ik heb nu ongeveer ook een cm verschuiving van mijn 17" -> 15".. komt door hoogteverschil van de 2 schermen, maar toch vind ik het een beetje irritant.. luxeprobleempje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

is er ondertussen al wat meer duidelijkheid om hoe je dualscreen icm sli/crossfire kan hebben?? of hoe je zónder herstart sli/crossfire aan/uit kan zetten

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zelf ook twee monitoren voor CAD(Autocad). 2 keer 'n 19 inch. En dat werkt ideaal, soms zet ik op allebei de schermen dezelfde tekening. 1 keer uitgezoomd en 1 keer waar ik ga tekenen. Op die manier zie je veel makkelijker waar je mee bezig bent. Je zou kunnen zeggen: " Dat weet je toch gewoon", maar serieus het is echt erg gemakkelijk. Je kan uiteraard ook twee verschillende tekeningen op hebben. Of 1 heel groot. Anyway, ik ga zelf niet meer terug :P

Ik had zelf nog wel een vraagje mbt gamen. Als ik op de ene monitor de game heb(voornamelijk Q3arena) en op de andere bijvoorbeeld msn. Dan is op m'n 'msn monitor' de brightness/ contrast helemaal verkeerd, extreem licht. Is er een manier om dit op te lossen?

Verder vroeg ik me af wat ultramon kost & waar ik dit kan kopen. Ik ben nu nog 3 dagen verwijderd van de trial periode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
  • Laatst online: 24-07 13:41
NOVA_TheCrew schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:24:
Hetzelfde formaat + resolutie werkt gewoon beter, omdat je anders zit met een verspringende muis. Je kan dan bijvoorbeeld niet naar je tweede monitor omdat je de muisaanwijzer te laag hebt zitten (als je van 1280x1024 naar een 800x600 gaat ofzo).
Ook de leesbaarheid komt zo ten goede inclusief eventuele rsi, doordat je dan niet lager/hoger moet kijken naar je andere monitor.
Dan heb je mijn bericht niet goed gelezen/begrepen.

Zal het duidelijker maken. Met pivot bedoel ik ipv 4:3 3:4. Dan staat het scherm zeg maar rechtop als een A4. Uitgevogeld heb ik dat het Dell 2005FWP even hoog is als het 1505FP breed is. Voor mij is het werken met bijvoorbeeld 2x 20" geen oplossing. Neemt enkel ruimte in. Op één monitor heb ik ruimte teveel, andere ruimte te kort.

Hoogte verhouding:
1024 pixels; 1050 pixels

Dan krijg ik :
links (bxh) 768x1024
rechts (bxh) 1680x1050

Als je aan alle twee de kanten dit doet, creëer je een echte 3 luik. Hoe gecompliceerd dat verder is, weet ik nog niet. Dat is deels mijn vraag. Ik sta namelijk net op het punt van aanschaf.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat jij wilt is iig wel mogelijk, vraag me alleen niet hoe _o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik met Battlefield 2, op het ene scherm gewoon het spel krijgen en op een tweede scherm de score's (die je krijgt met Tab)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
@ bartgrefte
Voor zover ik weet kan je nog geen dualhead met SLI/Crossfire... :(

@ Yawgie
http://www.realtimesoft.com/ultramon/buy.asp
Dat brightness zal komen omdat je ingame je brightness veranderd heb, en die engine je andere beeld ook meesleept..

@ TheOwner
Dat kan niet, helaas. Moet door het spel zelf ondersteund worden.

[ Voor 81% gewijzigd door _eXistenZ_ op 01-05-2006 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
-DG- schreef op zondag 30 april 2006 @ 21:22:
3x 17" tft kost namelijk niet veel meer dan een 20" en dan heb je ruim 2 keer zoveel pixels. :9

Ligt er tuurlijk aan wat je op je pc wilt doen, maar bij 3ds en photoshop is het veel makkelijker.
Nadeel is natuurlijk dat films er minder mooi uitzien en dat gamen niet zo goed gaat op 3 schermen bij de meeste spellen.

Maar is hier dus iemand die zo'n setup heeft en wat pics en ervaring wil posten? :P
Ik vond 3 beeldscherm echt te (2x19" en 1x17"). Het werd veel te breed. Je bleef met je hoofd bewegen om alles te zien. Ik heb nu tijdelijk 1x19" en 1x17" aangezien mn tweede 19" ineens niet meer werkt. Ik zit nu ook met dit "probleem". Koop ik een 19" breedbeeld of meteen een 24 inch beeldscherm voor 3,5x die prijs. Voor het bedrag kan ik dus 3 beeldschermen kopen. Het wordt dan echter te breed. 1x24 inch is sowieso al breed. Iemand suggesties? Een pivot configuratie helpt al wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

eXistenZ_NL schreef op maandag 01 mei 2006 @ 23:04:
@ bartgrefte
Voor zover ik weet kan je nog geen dualhead met SLI/Crossfire... :(

@ Yawgie
http://www.realtimesoft.com/ultramon/buy.asp
Dat brightness zal komen omdat je ingame je brightness veranderd heb, en die engine je andere beeld ook meesleept..

@ TheOwner
Dat kan niet, helaas. Moet door het spel zelf ondersteund worden.
en sli/crossfire uit/aan zetten zónder herstart van pc??

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Ik heb 2x 17" TFT, en met ultramon werkt dit heerlijk! Het rechterscherm is mijn hoofdscherm en links heb ik de Smartbar met wat dingen als IRC. Ik kan niet meer zonder ;) Games met twee schermen heb ik nog niet geprobeerd, ik had gehoopt dat AoE 3 het zou ondersteunen ofzo (had namelijk een keer een foto gezien van triple screen met AoE 3) , maar ik kreeg het niet voor elkaa (edit: Dat Toms Hardware artikel ziet er wel handig uit, misschien helpt dat)

[ Voor 20% gewijzigd door AlexanderOnline op 03-05-2006 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
<bookmarked>

Leuk topic....ga dit eens frequenter bekijken. Ik zit hier nu met twee 17 inch CRT's, maar lcd/TFT ziet er erg leuk uit... :)

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kama

Kama

Game Coordinator

Iemand nog leuke multi-screen screensavers? (Iets voor topicstart? (Zie mijn vorige post)) Een dual screen aquarium lijkt me erg leuk, maar nog niet gevonden...

drs. Kama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-07 09:03

SgtStrider

Fractal Switchover!

bartgrefte schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:13:
is er ondertussen al wat meer duidelijkheid om hoe je dualscreen icm sli/crossfire kan hebben?? of hoe je zónder herstart sli/crossfire aan/uit kan zetten
:)

SLI kan je gewoon aan/uitzetten met een vinkje , en op apply drukken. Geen herstart nodig. Met SLI uit(gevinkt) kan je 2 monitoren gebruiken, met SLI aan kan je maar 1 monitor gebruiken.

Zie panel:

Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/3501/blaat1lt.th.png

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

SgtStrider schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 08:51:
[...]

:)

SLI kan je gewoon aan/uitzetten met een vinkje , en op apply drukken. Geen herstart nodig. Met SLI uit(gevinkt) kan je 2 monitoren gebruiken, met SLI aan kan je maar 1 monitor gebruiken.

Zie panel:

[afbeelding]
hmm, der hangt/hing mij wat van bij dat je persé een herstart moest doen bij uit/aanvinken van sli

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 14:11

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ik heb sinds gisteren ook een DualMonitor setup :)

2 x Samsung 710N 17"TFT :9

Werkt tot nu toe erg prettig, natuurlijk is het wennen maar ik weet nu al dat ik geen miskoop heb gedaan. Tóch heb ik enkele vragen:

-Is het mogelijk om een DVD af te spelen op 10:4 formaat? (2560x1024 dus)
Ik heb al geprobeerd om windowed af te spelen en het beeld uit te spreiden over de 2 schermen maar dan krijg ik alsnog alleen maar beeld op 1 monitor. (ik speel af met PowerDVD) Search is ook al gebruikt, en de meeste topics zijn oud, misschien heeft één van jullie dé oplossing.
Weet iemand een Racegame welke je op dual screen kunt spelen :P?
Dit is ff een vraag die net in me opkomt :P, nog niets gezocht dus ;)
Hoe zorg ik ervoor dat mijn icoontjes in de taakbalk uiterst rechts komen te staan?
Nu is het zo dat op de linker monitor de start knop staat én de icoontjes naast de klok. Dit wil ik dus (incl. klok) op de rechtse monitor hebben. Ik gebruik Ultramon, dus een 2e taskbar heb ik al wel.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb sinds een paar weken 2 maal een Dell 2405FPW. Het is echt HEEL VEEL ruimte en de eerste dag ook nekpijn van het kijken. Nu went het wel en gebruik ik de extra ruimte wel redelijk nuttig. Wel merk is dat een 20" 4:3 wellicht beter was, omdat mijn zicht niet verder reikt dan dat zonder echt mijn hoofd te draaien.

Spellen spelen is echt gaaf. Speel nu weer redelijk vaak AOE3 op 2 monitoren tegelijk! FPS games onderstuenen het soms ook, maar dan zit de crosshair in het midden. Hetzelfde geld voor racegames. Een ideale setup zal in die gevallen een tripple screen zijn.

Kijk op http://www.widescreengamingforum.com/ voor breedbeeld gaming, maar je kan ook wat vinden over multimonitor gaming. De Matrox TrippleHead2Go is er ook gereviewed. Ziet er erg goed uit, maar wel SLI nodig in de meeste gevallen.

nVidia kaarten hebben wel een pre tov Ati kaarten voor dual of multiscreengaming.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Op WSGF wordt bijna geen woord gerept op Dual monitor gaming :P. Ook Google laat duidelijk blijken dat er weinig op dit gebied actief is, muv. sommige RPG's en Flightsim's. Ochjah :), het is ook maar een extraatje, gamen op 2 monitoren.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 12:51
Zelf heb ik nu een Dual Monitor Setup met een Samsung 930BF en een Samsung 172v.

Op zich werkt het goed, maar ik wil de 172 als filmscherm boven m'n bed gaan gebruiken, en dan wil ik een tweede scherm erbij voor op het bureau. Dit wordt natuurlijk ook een 930BF.

Echter wil ik mijn 'oude' 172v aansluiten op dezelfde PC. Nu zijn er pci-videokaarten, maar kunnen deze goed dvd-beeld weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-07 02:03

Technicality

Vliegt rechtsom...

-DG- schreef op zondag 30 april 2006 @ 21:22:

Ik heb triplescreen, 3 verschillende resoluties (1024*768, 1152*xxxx en 1280*1024)
Ik gebruik hiervoor een AGP X1600pro en een PCI 9200, beide van ATI. Ik heb dit nog niet in linux werkend gekregen (ben er te noob voor ;) en daarom gebruik ik ook windows), maar in windows is het geen enkele moeite. Ik gebruik ultramon één keer in de zoveel tijd om 3 verschillende achtergronden in te kunnen stellen (geen zin om zelf te photoshoppen) maar niet fulltime.
Hier een screenshot van de desktop
Afbeeldingslocatie: http://www.technicality.nl/img/screenshot.jpg:

Het is met name handig om bijv. itunes op het linker scherm te hebben, MSN + chatvenster op het middelste en de browser op het hoofdscherm (maar deze volgorde is alleen maar zo omdat mijn bureau een diepe hoek heeft en mijn middelste een CRT is).

Tijdens devven is het handig om links de ftp app te hebben, in het midden te testen hoe je code werkt (bijv een site) en rechts de code te hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik zit nu ook al de hele morgen te klooien met Dual Monitor.
Maar nu heb ik iets waar ik niet uit kom, op mijn 2e scherm heb ik nu MIRC en winamp en dat soort dingen maar hoe kan ik nu de programma's op dat scherm gebruiken als ik bv aan het gamen ben. (WoW of UT2004)
De muis zeg maar naar het andere scherm slepen werkt niet zoals je dat dan gewoon in windows doet.

Nu moet ik dus alt-tab'en om naar windows te gaan om dan iets op de andere monitor te doen, wat het nut voor dual monitor voor mij wat overbodig maakt onder het gamen :)
Dat moet toch anders kunnen.

[ Voor 25% gewijzigd door ScrooLoose op 21-05-2006 13:18 ]

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Op dit moment kan je wel gewoon zien wat er gebeurt op je 2e monitor. Dat kan een MSN zijn of iets anders. Wat ik wel heb gemerkt dat je FPS wel omlaag gaat als je de 2e monitor aan laat staan. Wil je maximale prestaties dan is het handig om voor gamen de 2e monitor niet aan te sturen.

Een spel Supreme Commander ondersteund multimonitor met verschillende functies. Kijk daar maar eens in het topic voor een filmpje. Wel heb je hiervoor een nVidia kaart nodig. Ati ondersteund uit zichzelf zowiezo geen multimonitor gaming zonder extra hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik doelde eigenlijk niet op Dual Monitor gaming, maar bv als ik WoW aan het spelen ben en er zegt iemand op (m)IRC (wat ik dus op het 2e scherm heb) iets tegen mij en ik wil iets terugzeggen dan moet ik eerst zeg maar alt-tab'en naar windows voor ik op het andere scherm aan de gang kan.

Ik kom er met Nview ook niet uit, je zou denken dat er bij die shortcuts ook iets zit waar mee je de muis en keyboard input kan verplaatsen naar het 2e scherm door middel van een shortcut.

Hoop dat dit iets duidelijker is :)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Volgens mij gaat dat niet, want je applicatie (wow) is actief en die ontvangt alle input. Je zult dus gewoon moeten alt-tabben om naar het andere scherm te gaan.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Misschien waren mijn woorden niet echt duidelijk. Je kan wel zien wat er gebeurt op je 2e monitor -> bijv binnenkomende berichten, maar om te kunnen reageren moet je toch echt terug naar windows zelf met alt-tab. In mijn geval dalen de prestaties voor het spel met ong 20% als ik de 2e monitor aan laat staan. Daarom heb ik met nView gewoon verschillende profielen aangemaakt voor oa spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HurrI
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 13:08

HurrI

No fear... I is here

Wat ik absoluut 1 van de beste features van Ultramon vindt is de shortkeys die je kan definieren... het zal ongetwijfeld ook met andere tools kunnen, maar snel een popup of ander window met een key combinatie naar je andere monitor schoppen of juist maxi- danwel minimaliseren met een mep op wat toetsen... dat helpt het werk genot :P

If it's just us, it seems like an awful waste of space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Aangezien hier meerdere mense rondlopen met een dual screen opstelling wou ik even mijn volgende topicje posten. Presentaties met dualscreen opstelling
Het gaat om de vraag hoe je powerpoint presentaties icm. dual screen opstellingen kunt laten zien.
Of is dit een vorm van reclame? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik had nog wat foto's gemaakt van AOE3 zoals ik het speel:

Dit is het startscherm:

Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/1593/aoe3start7wa.th.jpg

Hier heb ik al gewonnen, maar wel een ingame shot:

Afbeeldingslocatie: http://img81.imageshack.us/img81/1802/aoe3ingame3lj.th.jpg

Onder windows heb ik meerdere profielen ingesteld. Dual screen, Dual screen spanning en Single screen. De laatste voor spellen die ik niet op multiscreen speel (eigenlijk alles behalve AOE3 op dit moment).

Dual screen kan ook, maar dat kost me wel ong 20%-25% performace hit als ik een spel speel. Ik kan dan wel bijvoorbeeld mijn MSN zien en mail bijvoorbeeld. In Dual screen spanning wordt de monitor als 1 beschouwd en dat herkennen de meeste spellen ook meteen, alleen kan mijn 7900GT dat niet altijd aan. Max resolutie wat ik dan kan halen is 3840*1200 en op die resolutie speel ik bijvoorbeeld AOE3. Je krijgt de eerste dag wel nekpijn, maar die zijn snel getraind 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een flatscreentje van mijn vader gekregen, en ik heb dus 2 beeldschermen.
Heel leuk en aardig dat Dual Screen en het ziet er geweldig uit, maar is het ook mogelijk om op mijn ene scherm Battlefield 2 te spelen en op mijn andere gewoon mijn desktop ( bureaublad oid ) te zien? Want als ik nu BF2 of andere spellen op start dan valt het "2e" Scherm zeg maar op Inactief.

b.v.d

Tomm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 18:29:
Ik heb vandaag een flatscreentje van mijn vader gekregen, en ik heb dus 2 beeldschermen.
Heel leuk en aardig dat Dual Screen en het ziet er geweldig uit, maar is het ook mogelijk om op mijn ene scherm Battlefield 2 te spelen en op mijn andere gewoon mijn desktop ( bureaublad oid ) te zien? Want als ik nu BF2 of andere spellen op start dan valt het "2e" Scherm zeg maar op Inactief.

b.v.d

Tomm
Mooi toch ;)? Je wilt toch alle input naar BF2 laten gaan? Zodra je iets op het andere beeldscherm wil gaan doen minimaliseert BF2 automagisch. Dit is al eerder in dit topic besproken en is niet te verhelpen.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 18:37:
[...]

Mooi toch ;)? Je wilt toch alle input naar BF2 laten gaan? Zodra je iets op het andere beeldscherm wil gaan doen minimaliseert BF2 automagisch. Dit is al eerder in dit topic besproken en is niet te verhelpen.
Oké! Bedankt voor het snelle antwoord!!

Verder geweldig zo'n dual screen:) heb t net sinds vanmiddag dus ben nog een beetje dingen aan het uitproberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 18:40:
[...]

Oké! Bedankt voor het snelle antwoord!!

Verder geweldig zo'n dual screen:) heb t net sinds vanmiddag dus ben nog een beetje dingen aan het uitproberen :D
Graag gedaan :)

Installeer in ieder geval Ultramon (zie URL in de topicstart). Zonder dit programme geen dual monitor denk ik weleens bij mezelf ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou weet je wat het is?

Als ik Ultramon installeer dan zegt ie dat ik maar 1 monitor heb aangeslote?

Ik heb er wel 2 maar ik kan voor deze opties kiezen:

Horizontal
Vertical ( oid )
Clone
Single

Horizontaal dus gewoon naast elkaar, een breed scherm ( dat heb ik nu )
Vertical , boven elkaar
Close dubbel beeld
en 1 monitor.

Wat heb ik dan aan dat programma? Want hij zegt dat ik nu maar 1 beeldscherm heb aangesloten of een beeld heb gedeeld..

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 21:40:
Nou weet je wat het is?

Als ik Ultramon installeer dan zegt ie dat ik maar 1 monitor heb aangeslote?

Ik heb er wel 2 maar ik kan voor deze opties kiezen:

Horizontal
Vertical ( oid )
Clone
Single

Horizontaal dus gewoon naast elkaar, een breed scherm ( dat heb ik nu )
Vertical , boven elkaar
Close dubbel beeld
en 1 monitor.

Wat heb ik dan aan dat programma? Want hij zegt dat ik nu maar 1 beeldscherm heb aangesloten of een beeld heb gedeeld..
Had ik volgens mij ook een keer toen ik de tv als 2e beeldscherm had aangesloten.
Volgens mij was de oplossing gewoon om de pc opnieuw op te starten met alle twee beeldschermen erin en aan. Dan staat in dat lijstje dual view ofso erbij, die moet je hebben. :)

[ Voor 5% gewijzigd door -DG- op 02-06-2006 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh ik zie 't !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Laatst online: 20-07 12:31
Mijn TV is 1360x768 resolutie. Mijn monitor is 1280x1024.

Ik krijg met geen mogelijkheid beide apparaten op hun eigen resolutie? Het is of 1360x768 óf 1280x1024.

Ik wil de monitor namelijk blijven gebruiken terwijl je op de TV dan mee zou kunnen kijken zonder een stuk te missen. Nu schuift het scherm altijd mee als ik de hoeken aanraak.

Wil ik nu iets onmogelijks?

ps. ik wil dus clonen niet dualview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Je zegt het zelf al. Clonen is identieke schermen, dus ook de resolutie. Draai je echter dual view dan zijn verschillende resoluties wel mogelijk, maar dan is het beeld dus niet identiek, maar is de desktop verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Laatst online: 18-08-2023
Denk dat dit hier wel op zijn plaats is:

mijn pa heeft in zijn bedrijf zo'n hele oude switch staan waarmee hij gebruik kan maken van 1 pc met 2 schermen die niet tegelijk aan staan. Nu is het natuurlijk geen probleem om de schermen wel altijd aan te hebben, dus ik dacht, kom die switch begint kuren te vertonen, laat ik eens ze allebei op de videokaart pluggen.

Mijn pa heeft dus een EAX300 videokaart van asus. De kaart heeft een DVI en VGA uitgang.
Als ik de andere monitor inplug gaat niet automatisch het andere scherm aan. Ik krijg eigenlijk de hele DVI uitgang niet aan de praat. Ik heb al andere drivers geprobeerd, maar het wil gewoon echt niet.

Is er iets wat ik nog kan proberen naast de uitgang forceren met een of ander tooltje?

hij heeft btw 2 17" CRT monitoren van philips.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Laatst online: 13-07 10:16
Ben niet zo thuis in nVidia dualmonitor krijgen, maar over het algemeen moet je dit binnen de driver nog aanzetten.
Verder is dualmon installeren wel altijd handig, koningenprogrammaatje voor deze toepassing :D

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet zo veel van dat Ultramon programmaatje, hoe kun je bijv. 2 menu balken doen , waar ik hier wat over gelezen hb volgens mij?? Dat lijkt me wel handig..

Dualview is trouwens al gelukt:) PC opnieuw opgestart en toen wou t :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij "Smart Taskbar" en dan gewoon aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

owja :D ik zie t :) LEEUK

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-07 14:00
Kama schreef op maandag 01 mei 2006 @ 00:26:
Misschien is een leuke toevoeging voor de startpost: Dual/multiscreen screensavers.

Ik vind dit zelf een hele mooie (gebruik hem nu zelf):

http://www.mephzara.com/particle-systems/

Ik houd me aanbevolen voor andere tips.
Ik was zojuist ff op Google aan het zoeken naar dual screen wallpapers en vond o.a. dit topic :D
Anyway ik heb al jaren ervaring met dual screens, ik werk nl dagelijks met 2x21" CRT's, één scherm voor alle paletten, en ander scherm voor het werk (Indesign, Photoshop etc). Thuis ook een tijdje dual screen gehad (21" en 17" CRT), maar heb nu een half jaar een Dell 2405, maar zit nu zelf toch te denken aan een "klein" 17 of 19" TFTtje erbij.

Anyway ik vond ook deze site die ook dual screen screensavers heeft:
http://www.threemonitorwallpaper.com/

Ik kan me trouwens herinneren dat ik een half jaar geleden een screenshot heb gezien waar iemand dual screen BF2 aan het spelen was met twee TFT's, iemand toevallig een linkie daarvan? Het was iemand die BF2 windowed speelde maar dan wel dat het net full screen was.

Vond trouwens dit ook nog net:
http://www.bit-tech.net/h...ox_triplehead_2_go/1.html

En hier toch ook wel wat handige info:
http://forums.guru3d.com/showthread.php?threadid=184171

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 15:45
Zo ik heb nu ook 2 tft`s :D Ben er echt super blij mee :)
Maar één ding is een beetje wennen, soms als een programma strart, of windows aanmeld scherm, dan kom dat precies in het midden, nou daar zit die 4 cm rand van de "aansluiting" tegen elkaar..
Kan dit niet wat meer naar links of rechts worden verplaatst?
Ik gebruik Nvidia Nview..

Verder als ik ga gamen, springt 1 monitor op zwart :( terwijl ik die wel graag op me desktop wil houden, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
ik heb precies de zelfde monitor op marktplaats gevonden als ik nu heb.

En dan ga ik van:
Afbeeldingslocatie: http://img445.imageshack.us/img445/5363/dsc000174ou.jpg

Naar:
Afbeeldingslocatie: http://img445.imageshack.us/img445/3534/bureauhehe0sq.jpg

Excuses voor photoshop geklieder, ziet er niet uit hehe :P Ik zal een nieuwe foto maken als ik de 2e monitor ook heb staan. Kan niet wachten! Ik gebruik namelijk veel autocad, sketchup, msn en internet tegelijk.

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha wat een oerlelijke photoshop :D haha!

Maarja , ben helemaal blij met mn dual screen :D echt heeel relax!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:09:
haha wat een oerlelijke photoshop :D haha!

Maarja , ben helemaal blij met mn dual screen :D echt heeel relax!
Lekker droog ja inderdaad :D

Maar wat ik dus binnenkort voor mijn neus ga krijgen is 2 maal 19" CRT @ 1600x1200 en nou wou ik dus monitor #2 voor TeamSpeak gebruiken zodat ik kan zien wie er praat enz. maar dit schijnt niet te kunnen i.c.m. Battlefield 2 :?

Ik heb toch echt 3DMark06 gedraaid met 2 maal 17" CRT en de 2de monitor bleef gewoon aan ?!?!

UltraMon heeft zeker geen Freeware alternatief of wel ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ..als je je scherm op Dual View neerzet kun je op je ene scherm battlefield doen en op je andere scherm TS.. Zodat je toch nog de groene rondjes , licht groen ziet worden :')!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:33:
nou ..als je je scherm op Dual View neerzet kun je op je ene scherm battlefield doen en op je andere scherm TS.. Zodat je toch nog de groene rondjes , licht groen ziet worden :')!
Je bedoelt Extend Desktop neem ik aan, want zo stond het toen ook ;)

:') is een Fok! smiley en werkt hier niet hé !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:32:
[...]

Lekker droog ja inderdaad :D

Maar wat ik dus binnenkort voor mijn neus ga krijgen is 2 maal 19" CRT @ 1600x1200 en nou wou ik dus monitor #2 voor TeamSpeak gebruiken zodat ik kan zien wie er praat enz. maar dit schijnt niet te kunnen i.c.m. Battlefield 2 :?

Ik heb toch echt 3DMark06 gedraaid met 2 maal 17" CRT en de 2de monitor bleef gewoon aan ?!?!

UltraMon heeft zeker geen Freeware alternatief of wel ??
Wat voor een schermpjes zijn dat dan? Tegenwoordig zijn er echt maar weinig CRT's te koop. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:44:
Wat voor een schermpjes zijn dat dan? Tegenwoordig zijn er echt maar weinig CRT's te koop. :'(
Mijn redelijk vers gekochte Samsung 997MB en een Samtron 97PDF die mijn pa gaat dumpen voor een TFT ( :/ ) .

En de 17" beestjes waren een Samsung 753DFX en een Compaq S710 :)

* nero355 zou heel graag 2 of 3 maal Samsung 959NF / 997DF zien, maar die zijn dus niet meer te koop/op voorraad :|

Hopelijk komen die alternatieven voor CRT een beetje snel op de markt en zijn ze echt net zo goed als dat ze beweren, want stel je voor dat er straks iets gebeurd met een van mijn lieve CRTtjes .... HELP!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-07 08:54
Hmm, dit topic had ik nog niet eerder gezien (wel dat show off topic ;)).

Ik heb wellicht een toevoeging voor dit topic; nl. het juist weergeven van 16:9 en 6:10 resoluties op een dual monitor setup wat meestal een 25:10 verhouding is (2560x1024).

Sommige spellen hebben er geen probleem mee om het volle oppervlak te benutten (zoals Half Life 2, TES4 - Oblivion en Age of Empires III hierboven welke zelfs niet eens op custom resoluties WIL draaien, enkel 2x 800x600 (1600x600), 2x 1024x768 (2048x768) etc). De aspect ratio corrigeert wel, dus het is niet zo'n probleem.
Echter....Doom III en Star Wars - Empire at War bv. doen weliswaar aan breedbeeld, maar zien er op 2048x768/2560x1024 uitgestrekt uit.

Maar na een tijdje vogelen met Powerstrip (en beide monitoren analoog aan te sluiten; ze ondersteunen nl. alleen DVI-D en zodoende geen analoog signaal over DVI, dat doet alleen DVI-I, maar de meeste TFTs hebben dit volgens mij niet).
[rml][ Dual Monitor] 16:9 - 16:10 reso's uitgerekt[/rml]
De post is van een tijdje terug en ik heb hier en daar wijzigingen aangebracht en het kan overzichtelijker, maar tis een beetje in de vergetelheid gezakt omdat ik toch al had bereikt wat ik wilde en er niemand post.

Voordeel: alles ziet er weer prima uit :)
Nadeel: je kan een hele tijd aan het piekeren zijn met Powerstrip (soms is het gewoon NET niet scherp) en zodra je andere drivers installeert kan je waarschijnlijk weer opnieuw beginnen :/

Wat betreft mogelijk 'inbranden' van de zwarte randen die links en rechts ontstaan:
Ik gebruik deze 'fix' nu toch al een tijdje en er is geen enkel teken te zien van verschil in contrast/kleur/helderheid. Monitoren verkeren in prima staat.
Moet er echter wel bijzeggen dat ik gebruik maak van (S-)IPS TFT panelen, wat dus wil zeggen dat als een pixel zwart is er geen stroom op staat. (geen voltage = pixel dicht = zwart)
Bij een TN paneel (meest gebruikt) is dit andersom. Bij het weergeven van zwart moet er juist een stroompje doorheen. (geen voltage = pixel open = wit). Hierbij staan de zwarte delen wel onder continue spanning. Wellicht dat deze panelen er minder goed tegenkunnen.
Tenslotte *VA (MVA/PVA), deze zitten ertussenin.

[ Voor 22% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 08-06-2006 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik ben ook nog steeds heel blij met mijn Dual monitor setup.
heb het intussen meer dan een jaar zo staan.
1 Nadeel waar ik nog steeds geen oplossing voor heb.
Ik kan mijn tekentablet niet instellen voor 1 monitor.
Ik heb gelezen dat dat met sommige tabletten blijkbaar wel kan, maar mij lukt het niet.
Is hier een progje voor ?

Afbeeldingslocatie: http://murk.filternet.nl/Tijdelijk/2006-06/PICT3278.JPG

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-07 18:00
Ik heb even snel een klein vraagje...
Wij willen op ons werk een monitoring pc neerzetten, en op die pc verschillende monitoring programma's draaien.
Nu willen we daar 3 monitors op aansluiten.

Wat is dan de simpelste en goedkoopste manier om dit te realiseren?
Een AGP videokaart met 2 uitgangen en een PCI videokaart kopen.
Want ik neem aan dat je met een Matrox veel meer kwijt bent?
Of zijn er nog andere alternatieven?

Het mag zo budget mogelijk aangezien het toch alleen maar een website hoeft weer te geven.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Game-Freak schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 11:59:
Ik heb even snel een klein vraagje...
Wij willen op ons werk een monitoring pc neerzetten, en op die pc verschillende monitoring programma's draaien.
Nu willen we daar 3 monitors op aansluiten.

Wat is dan de simpelste en goedkoopste manier om dit te realiseren?
Een AGP videokaart met 2 uitgangen en een PCI videokaart kopen.
Want ik neem aan dat je met een Matrox veel meer kwijt bent?
Of zijn er nog andere alternatieven?

Het mag zo budget mogelijk aangezien het toch alleen maar een website hoeft weer te geven.
De goedkoopste Matrix die dit kan is iets meer dan 300 euro.
Voor een Ati Radeon 9600 pro AGP + Ati 9250 PCI ben je +- 150 euro kwijt.

Edit: en dan kun je zelfs 4 monitoren aansturen.
Je kunt dus ook 2x 9250 PCI nemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Mud.Starrr op 09-06-2006 12:27 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-07 18:00
Mud.Starrr schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 12:26:
[...]

De goedkoopste Matrix die dit kan is iets meer dan 300 euro.
Voor een Ati Radeon 9600 pro AGP + Ati 9250 PCI ben je +- 150 euro kwijt.

Edit: en dan kun je zelfs 4 monitoren aansturen.
Je kunt dus ook 2x 9250 PCI nemen.
Ik dacht al dat die zo duur waren :)

Is het makkelijker om 2x PCI te nemen of 1x AGP en 1x PCI ?
Qua instellen en werking etc. etc.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScrooLoose schreef op zondag 21 mei 2006 @ 13:34:
Ik doelde eigenlijk niet op Dual Monitor gaming, maar bv als ik WoW aan het spelen ben en er zegt iemand op (m)IRC (wat ik dus op het 2e scherm heb) iets tegen mij en ik wil iets terugzeggen dan moet ik eerst zeg maar alt-tab'en naar windows voor ik op het andere scherm aan de gang kan.

Ik kom er met Nview ook niet uit, je zou denken dat er bij die shortcuts ook iets zit waar mee je de muis en keyboard input kan verplaatsen naar het 2e scherm door middel van een shortcut.

Hoop dat dit iets duidelijker is :)
Dat kan wel, maar dan moet je WoW in windowed mode zetten, werkt perfect. Zie je video settings in WoW. Dan kan je heel makkelijk switchen van scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 12:54:
[...]

Dat kan wel, maar dan moet je WoW in windowed mode zetten, werkt perfect. Zie je video settings in WoW. Dan kan je heel makkelijk switchen van scherm.
Werkt dit ook met BF2 toevallig? Ik heb t al opgezocht maar kon het niet vinden :)
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.