Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84746

Topicstarter
Topic is vol. Zou iemand een nieuwe TS willen maken? Mijn TS mag eventueel gebruikt worden maar die ziet er nou niet echt boeiend uit. Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:21
Kom op joh... lees je eerst eens in! Ga naar pagina 1 van dit toppic... Je ziet onder de foto's alle maar dan ook alle specificaties staan!!

En ga eens naar mio-tech.be daar staat de nieuwste firmware met uitleg!

En je gaat me toch niet vragen hoe je moet zoeken...
Pak Google, zoek op firmware mio A701
En je krijgt voldoende hits....
Waaronder deze: http://www.fourpages.co.uk/mioA701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:24

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Een overzicht van goede en slechte officiele en onofficiele roms in de nieuwe topic start zou mooi zijn, want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Draai nu de onofficiele R55 rom en daar word ik ook moedeloos van, vasthangers om de haverklap etc.

Enige voordeel is is dat mijn delay bij het opnemen vrijwel weg is. Ik ben van plan om dalijk R65 erop te zetten van Mio maar daar heb ik ook alweer dingen over gelezen hier!

Dus welke rom is op dit moment stabiel, heeft geen delay, en laat programma's goed werken, en veroorzaakt geen conclicten met de aanwezig hardware, zoals GPS, bluetooth etc?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-06 22:39

J.W

loewie-643- schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:03:
Een overzicht van goede en slechte officiele en onofficiele roms in de nieuwe topic start zou mooi zijn, want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Draai nu de onofficiele R55 rom en daar word ik ook moedeloos van, vasthangers om de haverklap etc.

Enige voordeel is is dat mijn delay bij het opnemen vrijwel weg is. Ik ben van plan om dalijk R65 erop te zetten van Mio maar daar heb ik ook alweer dingen over gelezen hier!

Dus welke rom is op dit moment stabiel, heeft geen delay, en laat programma's goed werken, en veroorzaakt geen conclicten met de aanwezig hardware, zoals GPS, bluetooth etc?
R014 van Oki/Scoter.
Die is momenteel verreweg de beste.

Overzicht roms hier :
ROM Version Breakdown

Many Have asked "What version should I install" so the following will allow you to make an informed decision. Before reading this guide, you need to read Oki's Upgrade Guide, and understand the basic principles he explains. As always, with any ROM upgrade, you can't restore a backup. You need to reinstall everything, except what active sync restores for you.

Mitac ROMs
The following are ROMs direct from Mitac. They are unmodified by anyone outside of Mitac. The following list comprises both official and unofficial ROMs. Official ROMs are supported by Mitac and unofficial ones are not. All of the unmodified ROMs are AKU (adaptation kit update) 2.3, and don't support stereo BT headsets. AKU's are like service packs but are released only to OEM (original equipment manufacturer), so that they can be integrated properly into their ROMs. If you need to send your device for repair, flash to an official ROM first. If you are unable to do so because your device is damaged, you probably won't have to worry about it.

* 45 was the first widely used official ROM. It is slow, the MWI (message waiting icon) doesn't work. This is a fairly sparse ROM, and the Bluetooth is very buggy. No Java support.
* 46, French version. The second official ROM released by Mitac. This ROM is not much different than ROM 45. No Java support.
* 52 is much faster than the previous ROMs, official ROM for A700, which is an A701 w/ a different shell. BT is slightly better.
* 55, fast, but had a memory leak, and was very problematic, unofficial leaked ROM. No Java support. Don't Install this ROM.
* 56, Chinese version, as fast as 55, but stable. This ROM is official for the A700, which is an A701 with a different case. This was released under China Mobile, and is only supported for those users. This ROM was the first to incorporate BT/phone control as a today plug-in. This is the Only Mitac ROM to Include Java and support for push e-mail.
* 64, WMI was finally fixed, unofficial leaked ROM. Not quite as fast as 56. BT is a little better than 56. No Java support and is not an official ROM.
* 65, this is the latest of the Official ROMs. This is about as fast as 64, and about the same BT quality. No Java support.

Oki's ROMs
Oki, the resident Mio master, has done some great things in modifying the Mitac ROMs. All Oki ROMs are AKU 3.2. With the updated AKU, it supports A2DP (BT Stereo), and the overall BT is better than any of the Mitac ROMs. In addition, all Oki ROMs support push e-mail.

* 0.03 was Oki's first public beta release. This was a proof of conept release. Not ment to be used, but to test whether or not the HTC tools used to edit HTC ROM image could be converted for use with Scoter ROM images.
* 0.07 was the second Beta release from Oki. This ROM was the best of the available ROMs at the time, but has since been surpassed. This ROM also had a bug in saving files to Excel.
* 0.08 was the third Beta released by Oki. This ROM had a memory overlap problem, and was unstable. This was the first OKI ROM to support Java.
* 0.09 was the next Oki release. This ROM was faster than any of the Mitac ROMs, and was stable too. Many additional productivity apps were included. This ROM has full Java support. The Excel bug was also fixed.
* 0.14 is the latest beta release from Oki. Extremely fast. This ROM however has some memory overlap issues w/ media player, possibly causing increased power drain, this should be resolved in the next release. This ROM is the first to have UPX. UPX is a compression scheme that can reduce size of files, and allow faster execution of these files. Our storage medium is very slow compared to a hard drive or RAM. So a compressed file can be read in RAM, uncompressed, and executed faster than an uncompressed file can be loaded into RAM. In addition, this ROM is the first to incorporate “Always On” GPS. This in no way drains the battery. More information can be found here. This ROM also includes Java support. The final round of upgrades is a new MMS application.

If you do update, stick with the upgrade CE image by USB method. There are a number of partitions in your main memory. The one that contains the OS is the CE partition. If you do a total upgrade, all of your partitions may be changed, this can be risky, and in most cases will introduce permanent problems. So in conclusion try Oki ROMs, they are better.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbt68
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 14:35
O.a. door hier gelezen Rom support, USB connectie, uithoudings vermogen en GPS ovegstapt van twee weken Samsung SGHJ-i320 (mooi klein en dun) naar een Mio A701.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Ik heb de TS even door gelezen, niet alle posts. Maar ik zit met een vraag. Ik heb binnenkort een windows xp pctje in de auto. Normaal gesproken navigeer ik met mn Mio, maar leuker zou zijn om op mijn 7"touchscreen te kunnen navigeren. Is het mogelijk om de gps "muis" van mijn mio te gebruiken voor mijn pctje?. Dat zou wel erg leuk zijn.

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-06 16:03
Ik zag zojuist dat van de nieuwe firmware nu ook Nederlandse versie op de Mio site staat.
Vanavond eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roefderoever
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 07:53
WTF!

Ik heb mijn Nederlandse Mio een tijd geleden met de officiele Engelse updat geupdate naar R65 (van de miosite), met het idee om tzt wel weer terug te gaan naar de NL versie. Nu is die er, mooi gedownload en proberen te installeren "Update is not for hardware"!

Kan ik dan niet meer terug naar de NL versie? Ik kon wel van NL naar EN zonder problemen en zonder waarschuwing dat ik niet meer terug kan?!?!? Nu zit ik met die irritante Engelse woordaanvulling te kijken...

Iemand enig idee hoe ik die NL update er weer op kan krijgen?

Blogger op www.RicksReviews.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-06 09:18
Downgraden naar 45. Op het Mio forum kun je hier genoeg over vinden. Pak eerst die updater van hun, downgraden en daarna naar de officiële R65.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:12

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Heb klaarblijkelijk iets te veel zitten klooien in de software op mijn mio, en nu krijg ik met geen mogelijkheid de ActiveSync meer aan de praat. Meerdere pc's geprobeerd, hij maakt wel verbinding, het netwerk wordt opgezet, ip-adressen worden uitgewisseld etc, ikoontje van activesync begint te draaien en blijft draaien... nooit verbinding maar ook geen foutmeldingen of wat dan ook.

Iemand een idee hoe dit op te lossen? Is de versie van activsync op de mio te updaten bijvoorbeeld of opnieuw te installeren? Ik kan nog wel middels USB op de mio komen als ik hem in cardreadermodus zet.

Draai nu overigens met de originele door mio erop gezette R46 en wil wel updaten naar een oki-rom, maar kan niet zomaar mijn gegevens verliezen. Ik gok dat het om een stuk of twintig afspraken, want nieuwe contactgegevens en wat veranderingen gaat. Laatste synch is inmiddels van de 2e november 's morgens :(

Bij een eventuele rom-update zal ik dus echt mijn outlookgegeven moeten bewaren om die op later moment alsnog met laptop en vaste pc thuis te kunnen synchroniseren.

Dus, concreet, iemand een idee hoe ik ofwel activesynch weer aan de praat krijg of hoe ik er zeker van kan zijn dat mijn outlookgegevens te backuppen zijn zodat ze later gesynch'd kunnen worden.

Kan je bijvoorbeeld een export zeg maar .pst bestand maken op de mio?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Onder de tab settings / connections moet je USB to PC uitzetten. Dan doet Activesync het weer :)

En met een backup van bv SPB kun je ook alleen contacts en PIM terug zetten. Dat werkt wel met verschillende ROM's. Alleen niet met andere talen.

[ Voor 43% gewijzigd door Die Bruine op 07-11-2006 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

Die Bruine schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:55:
Onder de tab settings / connections moet je USB to PC uitzetten. Dan doet Activesync het weer :)
oeh, een echte optimist, die zie je niet veel meer tegenwoordig :) Alleen jammer dat het niet werkt, maar daar kun jij dan weer niets aan doen. Nee, ben echt bang dat er iets in mijn services mis is ofzo aangezien ik het denk te kunnen herleiden naar een dag dat ik met de regeditor wat aan het klooien ben geweest. Wanneer ik hem via de eUtility in cardreader modus doe, dan kan ik wel keurig connecten als schijf, onder active sync modus krijg ik dus alleen op de computer een foutmelding waarna je naar die troubleshooter geleidt wordt die vervolgens allen meldt dat hij geen verbinding kan krijgen:
Pinging Desktop gateway 10.0.0.2 started
Ping echoed successfully
Pinging Device 169.254.2.2 started
Ping echoed successfully
Unable to establish a connection between the PC and the device. Get up-to-date solutions to common connection problems. Please click the following link:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=65257
The device appears to be disconnected. Please connect your device to the PC.
---
No additional known issues have been found.
If you are still experiencing problems please send the results to Microsoft to help improve future versions.
Op de mio krijg ik dus géén errors, helemaal niets, terwijl ik er toch vrij zeker van ben dat het daar aan ligt. Oh ja, en die link verwijst naar een pagina over problemen met poort 990, maar dat kan in ieder geval ook niet aan de pc's liggen aangezien het op 3 pc's tegelijk is ontstaan...
En met een backup van bv SPB kun je ook alleen contacts en PIM terug zetten. Dat werkt wel met verschillende ROM's. Alleen niet met andere talen.
mm, ok, eventueel kan ik dat dan nog doen denk ik, spb backup via de cardreader modus op de mio zetten, installeren, runnen en een backup naar de kaart laten schrijven. Kan je dan ook via de interface op de mio selecteren dat hij alleen de pim gegevens moet terugzetten?

[ Voor 4% gewijzigd door hufkes op 07-11-2006 13:31 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-04 14:22
Ik zie nu idd dat de officiele R65 op de Mio site te downloaden is, maar heb hier nog niemand gehoord of deze beter zijn dan de Oki roms.

Heeft iemand al met de R65 gestoeid? Ik ben in ieder geval de officiele Engelse ROM aan het downloaden en zal straks mijn bevindingen hier posten.

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:18
Als het goed is bevat de pim.vol file in de windows folder ook al je pim gegevens. Kopieren naar SD card, nieuwe ROM erop, terug kopieren met Total Commander (verkenner pakt de file niet omdat hij geen systeem bestanden wil overschrijven) en als het goed is heb je al je pim gegevens weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Wel vreemd dan idd. Bij mij heb ik dit probleem namelijk sinds de OKI roms. Als ik die optie niet uit zet krijg ik met geen mogelijkheid verbinding. Zowel 64 als 65. Ik gebruik overigens ActiveSync Beta. Misschien dat daar nog wat mee is. PIM's kun je wel terugzetten. Alleen toen ik van NL naar Engels ging, nahhh doe maar niet. Van 64 naar 65 ging zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192260

Dutch CE IMAGE R65 op site van http://www.fourpages.co.uk/mioA701

graag commentaar van de testen !!!
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

Heb inmiddels de nieuwste oki-rom geprobeerd, maar daarmee deed de telefoon het niet meer :? Als je jezelf belde ging hij dus wel over, dus hij had zich wel netjes op het netwerk aangemeld, maar de telefoon ging met geen mogelijkheid over, heel apart. Ook het aanmelden bij het netwerk ging eerst tig keer fout. Aangezien ik de telefoonfunctie toch niet echt kan missen heb ik er toen maar gauw de officiele versie overheen gezet (full install) en dat werkt nu wel goed.

Duidelijk veel langzamer dan de oki, maar ik had even geen tijd om zo veel te klooien dus ik ben al lang blij dat ik weer kan syncen.

De pim.vol was trouwens voor de oki-rom niet bruikbaar, daardoor liep zelfs mijn today vast... Daar baalde ik dus ook al flink van, maar gelukkig deed hij het wel onder de originele r65

Als ik weer eens tijd heb ga ik nog wel eens met die oki-roms klooien, want dat zag er toch wel erg veelbelovend uit, duidelijk veel sneller dan de originele, rappe fix op de gps etc. etc.

[ Voor 46% gewijzigd door hufkes op 09-11-2006 10:55 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:24
emkele vervelende problemen/vraagjes waar ik mee zit:

1) Als iemand "mij" belt, dan neem ik gewoon op met de groene button... maar als ik dan gebruik wil maken van de volume knopjes aan de zijkant, dan moet ik de tel eerst unlocken, omdat ik gebruik maak van de autolock functie... iemand enig idee hoe dit te verhelpen?

2) heb soms last van witte schermen, heb al reeds de activesync truk gedaan...
Ook maaak ik gebruik van officiele r65 rom eng.
Heb pocketplus, spb time en phonealarm geinstalleerd
Moet dus gewoon op eender welke button duwen en dan is het weg

3) hoe kan ik alle appointments en tasks uit mijn pda deleten?

4) ik heb momenteel contactpersonen gesynched. Belgische en Nederlandse
Als ik in belgie zit, dan zou ik normaal gezien toch 0031 voor het telnr moeten zetten?
Dit heb ik dus nog niet moeten doen, enig idee waarom? ik kan dus perfect bellen naar een 06 nummer.
ps: heb een belgische sim

Bedankt voor de reacties!!!!!

[ Voor 3% gewijzigd door NoFate op 11-11-2006 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-05 17:02

Marientjuh

Fullstack developer

Deel 3 is hier te vinden... Deze mag op slot :D

[ Voor 9% gewijzigd door Marientjuh op 11-11-2006 16:29 ]

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145909

^^ :)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.