Gathering of Tweakers

Quicksearch
Hey peeps,

Weet niet of het in AVH mag, dus daarom maar hier, aangezien het niet zozeer om de technische kant van het verhaal gaat.
Goed, wat is het probleem?
Ik heb anderhalf jaar geleden een Loewe Aventos 3981HD/DR+ gekocht. Een CRT tv met hardeschijf-recorder erin gebouwd. En dat voor een aardig bedrag (bijna 2000 euro). Maar nu wil het geval dat er nogal wat problemen zijn met het ding.
Toen ik het apparaat net had, haperden de opnamen nogal. Je miste gewoon ergens middenin twee minuten van de opname. Dit is verholpen door een software update en een andere harde schijf.
Vervolgens ging de afstandsbediening kapot. Bij het indrukken van een knop kwam een hele andere functie tevoorschijn. De afstandsbediening is vervangen, wat enkele maanden duurde.
Hierna kwam ik het probleem tegen dat de achtergrond van teletekst vaak naar geel versprong. Enigszins problematisch, omdat veel teletekst met gele letters wordt opgebouwd. En natuurlijk gewoon slordig. Resultaat: Softwareupdate nummer 2.
Hierna werkte de timer voor programmeren van opnamen niet meer. Zelfs als ik een begin en een eindtijd ingaf, nam het apparaat helemaal niks op. Wederom harde schijf en software vervangen. Hierna werkte de timer een tijdje. Zij het niet blijvend.
Wederom een softwareupdate, waarna dit een tijdje werkte. Eenmalige opnamen ingesteld op tijd werkten. Totdat ik een wekelijkse opname probeerde te programmeren. Hierna werkte de timer wederom totaal niet meer.
Ook merkte ik dat de buitenkanten van m'n beeld steeds donkerder lijken te worden, terwijl het midden helder blijft... (Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?)
Ik wacht nu nogsteeds op een oplossing...

Mijn vraag is; Wat kan ik hier verder mee? Ik heb vanaf het begin nog niet de beschikking gehad over een goed werkende televisie, en het einde van de garantietermijn komt zo natuurlijk met rasse schreden dichterbij. Ik koop een dure televisie van een aardig merk, en kom gewoon bedrogen uit. Kan ik een nieuwe televisie eisen? Of eventueel mijn geld terug om een ander merk te kopen? Heb er flink de ziekte in ondertussen.

www.carina-avensisclub.nl

*/ no comment /*

Je kan gewoon redelijkerwijs eisen van de winkel dat je een nieuwe, of een nieuw soortgelijk model krijgt, het is gewoon belachelijk dat zo'n dure TV zo slecht werkt. Accepteer geen reparaties of updates meer, maar eis een nieuwe TV.

Als de winkelier dit weigert, dan stuur je een boze brief naar Loewe, en dan ga je dus achter zijn rug om.

Verstuur die brief wel aangetekend.

hmm, spekkies Laptop Soms een beetje een taalpurist.
Wil een herverdeling van Nederland op de Patat-/Frietgrens

Reg. datum: 23 september 2004

ja je hebt behoorlijk problemen meegemaakt met een televisie van een behoorlijk merk als ik je zo mag horen ..
ken je niet terug naar de winkel en gewoon je verhaal vertellen en zeggen wat er nu mis mee is... ik neem aan dat hun ook zullen begrijpen waarom jij een andere televisie wil hebben.
ook snap ik dat de winkel geen nieuwe televisie wil leveren maar misschien kun je het er dan op spelen dat die als reparatie word opgestuurd voor die donkere vlekken aan de zijkant..

Mooi wit is niet lelijk

quote:
MaCe1337 schreef op maandag 24 april 2006 @ 10:49:
Je kan gewoon redelijkerwijs eisen van de winkel dat je een nieuwe, of een nieuw soortgelijk model krijgt, het is gewoon belachelijk dat zo'n dure TV zo slecht werkt. Accepteer geen reparaties of updates meer, maar eis een nieuwe TV.

Als de winkelier dit weigert, dan stuur je een boze brief naar Loewe, en dan ga je dus achter zijn rug om.

Verstuur die brief wel aangetekend.

Mjah, loewe weigert alle medewerking, die zeggen dat ik bij de winkelier moet zijn. Vraag me dus ook vooral af of er op wettelijke gronden rechten zijn op een nieuwe televisie...
De leverancier zal er ook niet om staan te springen om een nieuwe tv te leveren.

*/ no comment /*

quote:
MikeyMan schreef op maandag 24 april 2006 @ 10:54:
[...]

Mjah, loewe weigert alle medewerking, die zeggen dat ik bij de winkelier moet zijn. Vraag me dus ook vooral af of er op wettelijke gronden rechten zijn op een nieuwe televisie...
De leverancier zal er ook niet om staan te springen om een nieuwe tv te leveren.

Dat doet er niet toe eigenlijk, je hebt recht op een werkend product. Tevens heb je recht op garantie na de wettelijke garantieperiode, omdat de economische levensduur van een apparaat ook belangrijk is.
Stel dat hij 1 dag na de garantie kapot gaat, dan heb jij recht op garantie (weliswaar niet volledig, maar je hebt er recht op.

Poepen = ultieme ontspanning
Reg. datum: 30 januari 2000

Een "kwaliteitsmerk" als Loewe zit niet te wachten op slechte reclame. Je kunt ze natuurlijk fijntjes vertellen dat hun handelen jouw online reviews niet positiever zal doen klinken. De goed geinformeerde klant, wat de meeste upscale-merken-kopers toch zijn, zal met name internet gebruiken om te zoeken naar gebruikservaringen. Ik denk dat winkelier en Loewe zelf hun best wel gaan doen als ze zo negatief naar voren gaan komen in online reviews.

Coole Depp-avatar trouwens, laatst die film nog eens gecheckt. ;)

Join het Front Anti-Liev!
LTS-zwakstromers met een 3 voor Nederlands zeggen liev!

Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.

Heb net contact gehad met de leverancier, voor de zoveelste keer... Deze wist me te vertellen dat Loewe een idee had waar het aan ligt. Volgens hun ligt het probleem bij Casema... Het sync-signaal dat meegestuurd wordt met de zenders is te zwak, en daarom zou de mpeg encoder geen goed signaal ontvangen. Er zou een nieuwe versie van de MPEG decoder in ontwikkeling zijn en die zou binnen enkele weken beschikbaar moeten zijn...

Versterkt mijn tweeledige gevoel; aan de ene kant is de beeldkwaliteit van de tv -afgezien van het nieuwe probleem- perfect, en ze doen hun best om het op te lossen. Aan de andere kant, de televisie kostte mij toendertijd vijf volledige maandlonen, ik wil gewoon dat het ding werkt... En ik denk dat er wettelijk gezien nog wel wat voor te zeggen valt dat het elke keer een ander probleem is, wat elke keer opgelost wordt door ze.

Acties: [view][quote]

Door: dion_b Moderator PMG/VB/OH
quote:
Volgens hun ligt het probleem bij Casema... Het sync-signaal dat meegestuurd wordt met de zenders is te zwak, en daarom zou de mpeg encoder geen goed signaal ontvangen. Er zou een nieuwe versie van de MPEG decoder in ontwikkeling zijn en die zou binnen enkele weken beschikbaar moeten zijn...

Dit heeft een erg verdacht luchtje...

Ofwel ligt het probleem bij Casema en zou Loewe dus niets hoeven doen, danwel ligt het probleem bij de MPEG-encoder van de TV en ligt het toch vierkant bij Loewe.

De vraag of je tot ontbinding van de koop kunt overgaan hangt er grotendeels vanaf hoeveel voorbehoud van tevoren kenbaar gemaakt is over de HDD functie. Als er geen voorbehoud gemaakt is over sync-signaal, dan zou je vrij effectief non-conformiteit kunnen aanhalen (ding doet niet waar het voor verkocht is, zelfs na meerdere inspanningen leverancier om dat te verhelpen).

Knoflookworst + LANparty = overtreding Genève Protocol (gas...)

quote:
dion_b schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:00:
[...]

Dit heeft een erg verdacht luchtje...

Ofwel ligt het probleem bij Casema en zou Loewe dus niets hoeven doen, danwel ligt het probleem bij de MPEG-encoder van de TV en ligt het toch vierkant bij Loewe.

Tsjah, verhaal van de leverancier is dat het signaal op sommige plekken niet toereikend is. En dit zou inderdaad als een fout van casema aangemerkt kunnen worden. Ware het niet dat Casema volgens contract kabeltelevisie levert, en geen sync-signalen. Het beeld is goed, dus kan ik naar mijn mening niet bij Casema aankloppen.

quote:
De vraag of je tot ontbinding van de koop kunt overgaan hangt er grotendeels vanaf hoeveel voorbehoud van tevoren kenbaar gemaakt is over de HDD functie. Als er geen voorbehoud gemaakt is over sync-signaal, dan zou je vrij effectief non-conformiteit kunnen aanhalen (ding doet niet waar het voor verkocht is, zelfs na meerdere inspanningen leverancier om dat te verhelpen).
Vraag is dan ook; waar ligt de grens. Ze zeggen tot nu toe telkens toe een oplossing te hebben, en op een gegeven moment is de garantietermijn gewoon verstreken. Het is dan nog maar de vraag of ze staan te springen om verdere medewerking te verlenen.

T E C H N O C H I C K E N

Sowieso niet met Loewe in zee gaan, maar naar de winkel stappen.
Dat Loewe zegt dat je bij de winkel moet zijn, klopt. Die gaan jou gewoon een nieuwe leveren, of je sleept ze voor de rechter omdat ze de wet niet nakomen.

(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.

In my memory...

quote:
MikeyMan schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:12:
[...]
Ware het niet dat Casema volgens contract kabeltelevisie levert, en geen sync-signalen. Het beeld is goed, dus kan ik naar mijn mening niet bij Casema aankloppen.

[...]

Sync signalen horen uiteraard wel bij een goed PAL gemoduleerd signaal...

Echter, als men zich bij de leverancier een beetje meer had geïntereseerd in het sync verhaal, had men je niet met deze "smoes" willen afschepen....

Als je sync signalen nml. niet goed zouden zijn, gaat het beeld "bewegen", danwel horizontaal of verticaal... Even kort gezegd, het sync singaal zorgt ervoor dat je televisie weet wanneer dat deze moet beginnen met een lijn te "schrijven"...

Lees dit ook even door...

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat Casema problemen heeft met de sync pulses, aangezien je dan niet de enige zou zijn die er last van heeft, en zoiets meteen opvalt!

Daar komt nog bij dat er voor iedere zender een aparte modulator zal staan bij Casema, en het lijkt me niet dat deze allemaal defect zouden zijn? :P

Een ander verhaal wordt het als de beeldkwaliteit zowieso te wensen overlaat (ruis, strepen), dan zou het kunnen dat je misschien wat kieskeurige tuner er de sync pulses niet meer goed uit haalt, maar dit heb ik in 7 jaar ervaring als storingsmonteur nog nooit meegemaakt...

Maar zoals je al eerder postte, is je beeldkwaliteit goed, dus dit is naar mijn mening een heel mooi "broodje aap" verhaal... ;)

Mark_640 wijzigde dit bericht 24-04-2006 16:24 (6%)

quote:
Mark_640 schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:23:
[...]

Sync signalen horen uiteraard wel bij een goed PAL gemoduleerd signaal...

Echter, als men zich bij de leverancier een beetje meer had geïntereseerd in het sync verhaal, had men je niet met deze "smoes" willen afschepen....

Als je sync signalen nml. niet goed zouden zijn, gaat het beeld "bewegen", danwel horizontaal of verticaal... Even kort gezegd, het sync singaal zorgt ervoor dat je televisie weet wanneer dat deze moet beginnen met een lijn te "schrijven"...

Lees dit ook even door...

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat Casema problemen heeft met de sync pulses, aangezien je dan niet de enige zou zijn die er last van heeft, en zoiets meteen opvalt!

Daar komt nog bij dat er voor iedere zender een aparte modulator zal staan bij Casema, en het lijkt me niet dat deze allemaal defect zouden zijn? :P

Een ander verhaal wordt het als de beeldkwaliteit zowieso te wensen overlaat (ruis, strepen), dan zou het kunnen dat je misschien wat kieskeurige tuner er de sync pulses niet meer goed uit haalt, maar dit heb ik in 7 jaar ervaring als storingsmonteur nog nooit meegemaakt...

Maar zoals je al eerder postte, is je beeldkwaliteit goed, dus dit is naar mijn mening een heel mooi "broodje aap" verhaal... ;)

Kijk, hier heb ik wat aan. Verhaal van de goede man was dat het sync signaal zorgt voor de doorgifte van de juiste tijd, en dat daardoor de mpeg decoder niet weet hoe laat het is, en daadoor de opname niet start... Vond dat al een raar verhaal, want wat heeft een mpeg decoder te maken met het starten van een opname...? Ik zal je verhaal meenemen in mijn discussie met de leverancier.
Nog wel een vraagje aan jou persoonlijk; klinkt de klacht dat de buitenkanten van het scherm donkerder zijn dan het midden je bekend in de oren? Wat zou dit kunnen zijn?

Loewe geeft 3jaar garantie op hun tv's. Zou gewoon om een vervangend exemplaar vragen als ik jou was. Deze tv heeft nooit naar behoren gefunctioneerd.

quote:
MarcoZ20 schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:46:
Loewe geeft 3jaar garantie op hun tv's. Zou gewoon om een vervangend exemplaar vragen als ik jou was. Deze tv heeft nooit naar behoren gefunctioneerd.
Ja, dat is allemaal leuk, maar ik heb het idee dat zolang de leverancier mij wijs blijft maken dat er oplossingen aan zitten te komen, ze sowieso geen nieuwe/andere gaan leveren. Alleen raak ik dan wel erg vlot door m'n garantie heen...

T E C H N O C H I C K E N

Dan zeg je dat je:
- Binnen nu en 2 weken een nieuwe verwacht.
Geen verdere reparaties, dit hebben ze al gedaan en dat schiet niet op.
Je bent nu al zo'n poos aan de gang dat je hier geen zin meer in heb.

- Je anders de koop wilt ontbinden.
Dit is volgens de wet, hoewel ze misschien nog maar 80% van het geld uit willen betalen omdat je het ding al een poosje hebt. Hier kan jij dan op zeggen dat het ding bijna niet gefunctioneerd heb, en dat je daar dus geen zin in heb. Gewoon 100% eisen dan.

Het komt er hier wel op aan je poot stijf te houden, en als het helpende verkopertje erg vervelend word, vraag je of je zijn baas mag spreken. Wat je ook doet, iig niet toegeven.

Als zijn baas er niet is, vraag je wanneer die er wel is, maak dan een afspraak met die baas, en als ze dat niet weten, vraag dan gewoon om zijn (mobiele) telefoonnummer om een afspraak met hem te maken.

Niet dat je persee dit lijstje af moet lopen, maar het gaat er om dus om dat je geen millimeter toegeeft, ze hebben je al te lang bij de poot en je hebt recht op werkend spul.

_eXistenZ_ wijzigde dit bericht 24-04-2006 17:12 (37%)

(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.

quote:
MikeyMan schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:39:
[...]

Kijk, hier heb ik wat aan. Verhaal van de goede man was dat het sync signaal zorgt voor de doorgifte van de juiste tijd, en dat daardoor de mpeg decoder niet weet hoe laat het is, en daadoor de opname niet start... Vond dat al een raar verhaal, want wat heeft een mpeg decoder te maken met het starten van een opname...? Ik zal je verhaal meenemen in mijn discussie met de leverancier.
Nog wel een vraagje aan jou persoonlijk; klinkt de klacht dat de buitenkanten van het scherm donkerder zijn dan het midden je bekend in de oren? Wat zou dit kunnen zijn?
De MPEG-decoder heeft weinig van doen met de encoder. De goede man heeft niet zoveel verstand van MPEG, lijkt het wel, want MPEG streams hebben inderdaad timestamps. Het zou kunnen dat ze de encoder zodanig vernaggelen dat die timing referenties ergens kapot gaan, zodat de decoder op z'n muil gaat, maar da's nog steeds een encoder-probleem. ;)

* Hillie denkt met weemoed terug aan z'n afstudeerscriptie, "De-jittering of an MPEG-2 TS over a packet switched network". Werkje van niks, terugkijkend, maar ach. ;)

Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.

In my memory...

quote:
MikeyMan schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:39:
[...]

8)7 Die goede man weet echt niet waar hij het over heeft... De enige manier voor een TV en/of Video om de juiste tijd automatisch in te stellen is om die tijd uit een teletextsignaal te plukken... Mijn videorecorder doet dat bijv. uit de zender die is geprogrammeerd op voorkeuze 1, mijn televisie kan ik instellen bij welke zender dat hij dat moet doen...

quote:

Nou is mijn kennis beperkt tot het tuner gedeelte van een televisie, maar als ik een gok zou mogen wagen denk ik dat het iets te maken heeft met je elektronenkanon...

Met betrekking tot het niet willen opnemen via de timer, dat kan onmogelijk iets te maken hebben met het geleverde signaal van de kabelmaatschappij, dat staat helemaal los van de software in je toestel... Als je een timer opname programmeert, en er is helemaal geen signaal (bijv. door een storing bij de kabelmaatschappij), dan zou je toestel gewoon de timer opname moeten starten, en vrolijk een uurtje of wat ruis opnemen... ;)

Al met al denk ik dat je vlug moet gaan zorgen dat je een ander toestel krijgt....
quote:
Hillie schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:11:
[...]

De MPEG-decoder heeft weinig van doen met de encoder. De goede man heeft niet zoveel verstand van MPEG, lijkt het wel, want MPEG streams hebben inderdaad timestamps. Het zou kunnen dat ze de encoder zodanig vernaggelen dat die timing referenties ergens kapot gaan, zodat de decoder op z'n muil gaat, maar da's nog steeds een encoder-probleem. ;)

* Hillie denkt met weemoed terug aan z'n afstudeerscriptie, "De-jittering of an MPEG-2 TS over a packet switched network". Werkje van niks, terugkijkend, maar ach. ;)
Euh, ja, nu maak ik er zelf een zooitje van... Weet eerlijk gezegd ook niet meer of ie het over een de- of een encoder had... Encoder lijkt me logischer, om het signaal op de harde schijf op te slaan, maar ik vond het dus al erg raar dat die ook maar op enige manier iets met het kabelsignaal te maken zou hebben. Naar mijn weten heeft het kabelsignaal namelijk erg weinig met welke MPEG dan ook te maken...

quote:
Mark_640 schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:13:
Als je een timer opname programmeert, en er is helemaal geen signaal (bijv. door een storing bij de kabelmaatschappij), dan zou je toestel gewoon de timer opname moeten starten, en vrolijk een uurtje of wat ruis opnemen... ;)
Dat is precies wat de nieuwe rotzooi die ze erin willen gaan zetten zou moeten veroorzaken...

MikeyMan wijzigde dit bericht 24-04-2006 17:17 (9%)

quote:
MikeyMan schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:16:
Euh, ja, nu maak ik er zelf een zooitje van... Weet eerlijk gezegd ook niet meer of ie het over een de- of een encoder had... Encoder lijkt me logischer, om het signaal op de harde schijf op te slaan, maar ik vond het dus al erg raar dat die ook maar op enige manier iets met het kabelsignaal te maken zou hebben. Naar mijn weten heeft het kabelsignaal namelijk erg weinig met welke MPEG dan ook te maken...
Ik zal m'n post wat meer nuanceren: Als ze de encoder aanpakken, dan zal 'ie wel een fout maken in de PCR pakketjes (Program Clock Reference, ik weet niet of zo'n HD recorder een TS (transport stream) of een PS (program stream) opslaat, maar ik ken alleen de TS een beetje ;)). Als ze de decoder aanpakken, dan zou 'ie wel eens een probleem kunnen hebben met verwerking van PCR pakketjes. Ik vraag het me werkelijk af, want dat spul is al helemaal strak freeware te krijgen, dus als ze dat vergallen (en erger nog: Het op de markt gooien zonder fatsoenlijke tests....).....

In my memory...

quote:
Hillie schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:25:
[...]
Als ze de encoder aanpakken, dan zal 'ie wel een fout maken in de PCR pakketjes (Program Clock Reference, ik weet niet of zo'n HD recorder een TS (transport stream) of een PS (program stream) opslaat, maar ik ken alleen de TS een beetje ;)). Als ze de decoder aanpakken, dan zou 'ie wel eens een probleem kunnen hebben met verwerking van PCR pakketjes. Ik vraag het me werkelijk af, want dat spul is al helemaal strak freeware te krijgen, dus als ze dat vergallen (en erger nog: Het op de markt gooien zonder fatsoenlijke tests....).....
Het gaat fout met het opnemen, ik neem aan dat dan alleen de Encoder gebruikt wordt?? Er hoeft alleen gedecode te worden bij het afspelen van opnamen toch?

Ben niet zo'n MPEG wonder... ;)
vandaag weer even langsgeweest, en aangegeven dat ik -zeker gezien de problemen met m'n beeldbuis- verwacht dat het nu toch eens opgelost wordt, en dat ik anders een andere televisie wil...

Maar in alle eerlijkheid heb ik ineens niet meer zo'n vertrouwen in Loewe... En al helemaal niet in het fenomeen "ingebouwde hdrecorder"... Zou misschien liever een mooie philips breedbeeld hebben met een nette hd-recorder...

*/ no comment /*

quote:
MikeyMan schreef op woensdag 26 april 2006 @ 14:05:
vandaag weer even langsgeweest, en aangegeven dat ik -zeker gezien de problemen met m'n beeldbuis- verwacht dat het nu toch eens opgelost wordt, en dat ik anders een andere televisie wil...

Maar in alle eerlijkheid heb ik ineens niet meer zo'n vertrouwen in Loewe... En al helemaal niet in het fenomeen "ingebouwde hdrecorder"... Zou misschien liever een mooie philips breedbeeld hebben met een nette hd-recorder...
loewe is net zoals bang&olufsen, maar dan maken ze zelf hun spul. Misschien moeten ze dat maar niet meer doen, zoals B&O. Je betaalt voor beide merken veel te veel, maar bij B&O weet je dat de techniek iig van een groot merk ingekocht is.....

Mjah, de hele binnenkant van m'n Loewe is ook bijna allemaal Philips... Voor zover als ik kon zien was alleen de recorder van hun zelf...

Daarnaast heeft B&O een van de grootste laboratoria op beeld en geluidsgebied ter wereld... Die maken ook een hoop zelf hoor ;)

MikeyMan wijzigde dit bericht 26-04-2006 14:24 (34%)

Reg. datum: 04 januari 2004

Nou, lekker verhaal :|
Normaal heb ik een hekel als mensen beginnen met bla bla rechtzaak enz. Maar ik zou in dit geval (bijna) nergens meer mee accoord gaan, betreft deze combi. De leverancier heeft meer dan 2x de kans gekregen om het op te lossen (das redelijk) en dat lukt dus niet, dat verhaal van casema is gelul en bovendien heb je vlekken, vaag teletekst en vele updates. Ik zou bij hun of geld terug vragen of een nieuwe kopen (geen philips hdd-rec. kopen!)
Of... als je ze toch een kans wil geven: Maak een brief op met voorwaarden Bijv. dat het app. geen kuren meer mag vertonen, geen updates enz. en een volledige garantie van een jaar of 5. gaan ze daar niet mee accoord > koop ongedaan maken > geen accoord > rechtzaak (welke jij makkelijk gaat winnen)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws