Aanhoudende problemen met televisie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 9.348 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Hey peeps,

Weet niet of het in AVH mag, dus daarom maar hier, aangezien het niet zozeer om de technische kant van het verhaal gaat.
Goed, wat is het probleem?
Ik heb anderhalf jaar geleden een Loewe Aventos 3981HD/DR+ gekocht. Een CRT tv met hardeschijf-recorder erin gebouwd. En dat voor een aardig bedrag (bijna 2000 euro). Maar nu wil het geval dat er nogal wat problemen zijn met het ding.
Toen ik het apparaat net had, haperden de opnamen nogal. Je miste gewoon ergens middenin twee minuten van de opname. Dit is verholpen door een software update en een andere harde schijf.
Vervolgens ging de afstandsbediening kapot. Bij het indrukken van een knop kwam een hele andere functie tevoorschijn. De afstandsbediening is vervangen, wat enkele maanden duurde.
Hierna kwam ik het probleem tegen dat de achtergrond van teletekst vaak naar geel versprong. Enigszins problematisch, omdat veel teletekst met gele letters wordt opgebouwd. En natuurlijk gewoon slordig. Resultaat: Softwareupdate nummer 2.
Hierna werkte de timer voor programmeren van opnamen niet meer. Zelfs als ik een begin en een eindtijd ingaf, nam het apparaat helemaal niks op. Wederom harde schijf en software vervangen. Hierna werkte de timer een tijdje. Zij het niet blijvend.
Wederom een softwareupdate, waarna dit een tijdje werkte. Eenmalige opnamen ingesteld op tijd werkten. Totdat ik een wekelijkse opname probeerde te programmeren. Hierna werkte de timer wederom totaal niet meer.
Ook merkte ik dat de buitenkanten van m'n beeld steeds donkerder lijken te worden, terwijl het midden helder blijft... (Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?)
Ik wacht nu nogsteeds op een oplossing...

Mijn vraag is; Wat kan ik hier verder mee? Ik heb vanaf het begin nog niet de beschikking gehad over een goed werkende televisie, en het einde van de garantietermijn komt zo natuurlijk met rasse schreden dichterbij. Ik koop een dure televisie van een aardig merk, en kom gewoon bedrogen uit. Kan ik een nieuwe televisie eisen? Of eventueel mijn geld terug om een ander merk te kopen? Heb er flink de ziekte in ondertussen.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-01 14:46

mace

Sapere Aude

Je kan gewoon redelijkerwijs eisen van de winkel dat je een nieuwe, of een nieuw soortgelijk model krijgt, het is gewoon belachelijk dat zo'n dure TV zo slecht werkt. Accepteer geen reparaties of updates meer, maar eis een nieuwe TV.

Als de winkelier dit weigert, dan stuur je een boze brief naar Loewe, en dan ga je dus achter zijn rug om.

Verstuur die brief wel aangetekend.

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:34

rg-mohwa

Phoe Hé

ja je hebt behoorlijk problemen meegemaakt met een televisie van een behoorlijk merk als ik je zo mag horen ..
ken je niet terug naar de winkel en gewoon je verhaal vertellen en zeggen wat er nu mis mee is... ik neem aan dat hun ook zullen begrijpen waarom jij een andere televisie wil hebben.
ook snap ik dat de winkel geen nieuwe televisie wil leveren maar misschien kun je het er dan op spelen dat die als reparatie word opgestuurd voor die donkere vlekken aan de zijkant..

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
MaCe1337 schreef op maandag 24 april 2006 @ 10:49:
Je kan gewoon redelijkerwijs eisen van de winkel dat je een nieuwe, of een nieuw soortgelijk model krijgt, het is gewoon belachelijk dat zo'n dure TV zo slecht werkt. Accepteer geen reparaties of updates meer, maar eis een nieuwe TV.

Als de winkelier dit weigert, dan stuur je een boze brief naar Loewe, en dan ga je dus achter zijn rug om.

Verstuur die brief wel aangetekend.
Mjah, loewe weigert alle medewerking, die zeggen dat ik bij de winkelier moet zijn. Vraag me dus ook vooral af of er op wettelijke gronden rechten zijn op een nieuwe televisie...
De leverancier zal er ook niet om staan te springen om een nieuwe tv te leveren.

• mace

mace

Sapere Aude

MikeyMan schreef op maandag 24 april 2006 @ 10:54:
[...]

Mjah, loewe weigert alle medewerking, die zeggen dat ik bij de winkelier moet zijn. Vraag me dus ook vooral af of er op wettelijke gronden rechten zijn op een nieuwe televisie...
De leverancier zal er ook niet om staan te springen om een nieuwe tv te leveren.
Dat doet er niet toe eigenlijk, je hebt recht op een werkend product. Tevens heb je recht op garantie na de wettelijke garantieperiode, omdat de economische levensduur van een apparaat ook belangrijk is.
Stel dat hij 1 dag na de garantie kapot gaat, dan heb jij recht op garantie (weliswaar niet volledig, maar je hebt er recht op.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:21

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Een "kwaliteitsmerk" als Loewe zit niet te wachten op slechte reclame. Je kunt ze natuurlijk fijntjes vertellen dat hun handelen jouw online reviews niet positiever zal doen klinken. De goed geinformeerde klant, wat de meeste upscale-merken-kopers toch zijn, zal met name internet gebruiken om te zoeken naar gebruikservaringen. Ik denk dat winkelier en Loewe zelf hun best wel gaan doen als ze zo negatief naar voren gaan komen in online reviews.

Coole Depp-avatar trouwens, laatst die film nog eens gecheckt. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Heb net contact gehad met de leverancier, voor de zoveelste keer... Deze wist me te vertellen dat Loewe een idee had waar het aan ligt. Volgens hun ligt het probleem bij Casema... Het sync-signaal dat meegestuurd wordt met de zenders is te zwak, en daarom zou de mpeg encoder geen goed signaal ontvangen. Er zou een nieuwe versie van de MPEG decoder in ontwikkeling zijn en die zou binnen enkele weken beschikbaar moeten zijn...

Versterkt mijn tweeledige gevoel; aan de ene kant is de beeldkwaliteit van de tv -afgezien van het nieuwe probleem- perfect, en ze doen hun best om het op te lossen. Aan de andere kant, de televisie kostte mij toendertijd vijf volledige maandlonen, ik wil gewoon dat het ding werkt... En ik denk dat er wettelijk gezien nog wel wat voor te zeggen valt dat het elke keer een ander probleem is, wat elke keer opgelost wordt door ze.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Volgens hun ligt het probleem bij Casema... Het sync-signaal dat meegestuurd wordt met de zenders is te zwak, en daarom zou de mpeg encoder geen goed signaal ontvangen. Er zou een nieuwe versie van de MPEG decoder in ontwikkeling zijn en die zou binnen enkele weken beschikbaar moeten zijn...
Dit heeft een erg verdacht luchtje...

Ofwel ligt het probleem bij Casema en zou Loewe dus niets hoeven doen, danwel ligt het probleem bij de MPEG-encoder van de TV en ligt het toch vierkant bij Loewe.

De vraag of je tot ontbinding van de koop kunt overgaan hangt er grotendeels vanaf hoeveel voorbehoud van tevoren kenbaar gemaakt is over de HDD functie. Als er geen voorbehoud gemaakt is over sync-signaal, dan zou je vrij effectief non-conformiteit kunnen aanhalen (ding doet niet waar het voor verkocht is, zelfs na meerdere inspanningen leverancier om dat te verhelpen).

Oslik blyat! Oslik!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
dion_b schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:00:
[...]

Dit heeft een erg verdacht luchtje...

Ofwel ligt het probleem bij Casema en zou Loewe dus niets hoeven doen, danwel ligt het probleem bij de MPEG-encoder van de TV en ligt het toch vierkant bij Loewe.
Tsjah, verhaal van de leverancier is dat het signaal op sommige plekken niet toereikend is. En dit zou inderdaad als een fout van casema aangemerkt kunnen worden. Ware het niet dat Casema volgens contract kabeltelevisie levert, en geen sync-signalen. Het beeld is goed, dus kan ik naar mijn mening niet bij Casema aankloppen.
De vraag of je tot ontbinding van de koop kunt overgaan hangt er grotendeels vanaf hoeveel voorbehoud van tevoren kenbaar gemaakt is over de HDD functie. Als er geen voorbehoud gemaakt is over sync-signaal, dan zou je vrij effectief non-conformiteit kunnen aanhalen (ding doet niet waar het voor verkocht is, zelfs na meerdere inspanningen leverancier om dat te verhelpen).
Vraag is dan ook; waar ligt de grens. Ze zeggen tot nu toe telkens toe een oplossing te hebben, en op een gegeven moment is de garantietermijn gewoon verstreken. Het is dan nog maar de vraag of ze staan te springen om verdere medewerking te verlenen.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:46
Sowieso niet met Loewe in zee gaan, maar naar de winkel stappen.
Dat Loewe zegt dat je bij de winkel moet zijn, klopt. Die gaan jou gewoon een nieuwe leveren, of je sleept ze voor de rechter omdat ze de wet niet nakomen.

There is no replacement for displacement!

• Mark_640
  • Laatst online: 24-01 16:17

Mark_640

In my memory

MikeyMan schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:12:
[...]
Ware het niet dat Casema volgens contract kabeltelevisie levert, en geen sync-signalen. Het beeld is goed, dus kan ik naar mijn mening niet bij Casema aankloppen.

[...]
Sync signalen horen uiteraard wel bij een goed PAL gemoduleerd signaal...

Echter, als men zich bij de leverancier een beetje meer had geïntereseerd in het sync verhaal, had men je niet met deze "smoes" willen afschepen....

Als je sync signalen nml. niet goed zouden zijn, gaat het beeld "bewegen", danwel horizontaal of verticaal... Even kort gezegd, het sync singaal zorgt ervoor dat je televisie weet wanneer dat deze moet beginnen met een lijn te "schrijven"...

Lees dit ook even door...

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat Casema problemen heeft met de sync pulses, aangezien je dan niet de enige zou zijn die er last van heeft, en zoiets meteen opvalt!

Daar komt nog bij dat er voor iedere zender een aparte modulator zal staan bij Casema, en het lijkt me niet dat deze allemaal defect zouden zijn? :P

Een ander verhaal wordt het als de beeldkwaliteit zowieso te wensen overlaat (ruis, strepen), dan zou het kunnen dat je misschien wat kieskeurige tuner er de sync pulses niet meer goed uit haalt, maar dit heb ik in 7 jaar ervaring als storingsmonteur nog nooit meegemaakt...

Maar zoals je al eerder postte, is je beeldkwaliteit goed, dus dit is naar mijn mening een heel mooi "broodje aap" verhaal... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Mark_640 op 24-04-2006 16:24 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Mark_640 schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:23:
[...]

Sync signalen horen uiteraard wel bij een goed PAL gemoduleerd signaal...

Echter, als men zich bij de leverancier een beetje meer had geïntereseerd in het sync verhaal, had men je niet met deze "smoes" willen afschepen....

Als je sync signalen nml. niet goed zouden zijn, gaat het beeld "bewegen", danwel horizontaal of verticaal... Even kort gezegd, het sync singaal zorgt ervoor dat je televisie weet wanneer dat deze moet beginnen met een lijn te "schrijven"...

Lees dit ook even door...

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat Casema problemen heeft met de sync pulses, aangezien je dan niet de enige zou zijn die er last van heeft, en zoiets meteen opvalt!

Daar komt nog bij dat er voor iedere zender een aparte modulator zal staan bij Casema, en het lijkt me niet dat deze allemaal defect zouden zijn? :P

Een ander verhaal wordt het als de beeldkwaliteit zowieso te wensen overlaat (ruis, strepen), dan zou het kunnen dat je misschien wat kieskeurige tuner er de sync pulses niet meer goed uit haalt, maar dit heb ik in 7 jaar ervaring als storingsmonteur nog nooit meegemaakt...

Maar zoals je al eerder postte, is je beeldkwaliteit goed, dus dit is naar mijn mening een heel mooi "broodje aap" verhaal... ;)
Kijk, hier heb ik wat aan. Verhaal van de goede man was dat het sync signaal zorgt voor de doorgifte van de juiste tijd, en dat daardoor de mpeg decoder niet weet hoe laat het is, en daadoor de opname niet start... Vond dat al een raar verhaal, want wat heeft een mpeg decoder te maken met het starten van een opname...? Ik zal je verhaal meenemen in mijn discussie met de leverancier.
Nog wel een vraagje aan jou persoonlijk; klinkt de klacht dat de buitenkanten van het scherm donkerder zijn dan het midden je bekend in de oren? Wat zou dit kunnen zijn?

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01 14:11
Loewe geeft 3jaar garantie op hun tv's. Zou gewoon om een vervangend exemplaar vragen als ik jou was. Deze tv heeft nooit naar behoren gefunctioneerd.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
MarcoZ20 schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:46:
Loewe geeft 3jaar garantie op hun tv's. Zou gewoon om een vervangend exemplaar vragen als ik jou was. Deze tv heeft nooit naar behoren gefunctioneerd.
Ja, dat is allemaal leuk, maar ik heb het idee dat zolang de leverancier mij wijs blijft maken dat er oplossingen aan zitten te komen, ze sowieso geen nieuwe/andere gaan leveren. Alleen raak ik dan wel erg vlot door m'n garantie heen...

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:46
Dan zeg je dat je:
- Binnen nu en 2 weken een nieuwe verwacht.
Geen verdere reparaties, dit hebben ze al gedaan en dat schiet niet op.
Je bent nu al zo'n poos aan de gang dat je hier geen zin meer in heb.

- Je anders de koop wilt ontbinden.
Dit is volgens de wet, hoewel ze misschien nog maar 80% van het geld uit willen betalen omdat je het ding al een poosje hebt. Hier kan jij dan op zeggen dat het ding bijna niet gefunctioneerd heb, en dat je daar dus geen zin in heb. Gewoon 100% eisen dan.

Het komt er hier wel op aan je poot stijf te houden, en als het helpende verkopertje erg vervelend word, vraag je of je zijn baas mag spreken. Wat je ook doet, iig niet toegeven.

Als zijn baas er niet is, vraag je wanneer die er wel is, maak dan een afspraak met die baas, en als ze dat niet weten, vraag dan gewoon om zijn (mobiele) telefoonnummer om een afspraak met hem te maken.

Niet dat je persee dit lijstje af moet lopen, maar het gaat er om dus om dat je geen millimeter toegeeft, ze hebben je al te lang bij de poot en je hebt recht op werkend spul.

[ Voor 37% gewijzigd door _eXistenZ_ op 24-04-2006 17:12 ]

There is no replacement for displacement!

• Hillie

Hillie

MikeyMan schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:39:
[...]

Kijk, hier heb ik wat aan. Verhaal van de goede man was dat het sync signaal zorgt voor de doorgifte van de juiste tijd, en dat daardoor de mpeg decoder niet weet hoe laat het is, en daadoor de opname niet start... Vond dat al een raar verhaal, want wat heeft een mpeg decoder te maken met het starten van een opname...? Ik zal je verhaal meenemen in mijn discussie met de leverancier.
Nog wel een vraagje aan jou persoonlijk; klinkt de klacht dat de buitenkanten van het scherm donkerder zijn dan het midden je bekend in de oren? Wat zou dit kunnen zijn?
De MPEG-decoder heeft weinig van doen met de encoder. De goede man heeft niet zoveel verstand van MPEG, lijkt het wel, want MPEG streams hebben inderdaad timestamps. Het zou kunnen dat ze de encoder zodanig vernaggelen dat die timing referenties ergens kapot gaan, zodat de decoder op z'n muil gaat, maar da's nog steeds een encoder-probleem. ;)

* Hillie denkt met weemoed terug aan z'n afstudeerscriptie, "De-jittering of an MPEG-2 TS over a packet switched network". Werkje van niks, terugkijkend, maar ach. ;)

• Mark_640

Mark_640

In my memory

MikeyMan schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:39:
[...]

8)7 Die goede man weet echt niet waar hij het over heeft... De enige manier voor een TV en/of Video om de juiste tijd automatisch in te stellen is om die tijd uit een teletextsignaal te plukken... Mijn videorecorder doet dat bijv. uit de zender die is geprogrammeerd op voorkeuze 1, mijn televisie kan ik instellen bij welke zender dat hij dat moet doen...
Nou is mijn kennis beperkt tot het tuner gedeelte van een televisie, maar als ik een gok zou mogen wagen denk ik dat het iets te maken heeft met je elektronenkanon...

Met betrekking tot het niet willen opnemen via de timer, dat kan onmogelijk iets te maken hebben met het geleverde signaal van de kabelmaatschappij, dat staat helemaal los van de software in je toestel... Als je een timer opname programmeert, en er is helemaal geen signaal (bijv. door een storing bij de kabelmaatschappij), dan zou je toestel gewoon de timer opname moeten starten, en vrolijk een uurtje of wat ruis opnemen... ;)

Al met al denk ik dat je vlug moet gaan zorgen dat je een ander toestel krijgt....

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Hillie schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:11:
[...]

De MPEG-decoder heeft weinig van doen met de encoder. De goede man heeft niet zoveel verstand van MPEG, lijkt het wel, want MPEG streams hebben inderdaad timestamps. Het zou kunnen dat ze de encoder zodanig vernaggelen dat die timing referenties ergens kapot gaan, zodat de decoder op z'n muil gaat, maar da's nog steeds een encoder-probleem. ;)

* Hillie denkt met weemoed terug aan z'n afstudeerscriptie, "De-jittering of an MPEG-2 TS over a packet switched network". Werkje van niks, terugkijkend, maar ach. ;)
Euh, ja, nu maak ik er zelf een zooitje van... Weet eerlijk gezegd ook niet meer of ie het over een de- of een encoder had... Encoder lijkt me logischer, om het signaal op de harde schijf op te slaan, maar ik vond het dus al erg raar dat die ook maar op enige manier iets met het kabelsignaal te maken zou hebben. Naar mijn weten heeft het kabelsignaal namelijk erg weinig met welke MPEG dan ook te maken...

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Mark_640 schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:13:
Als je een timer opname programmeert, en er is helemaal geen signaal (bijv. door een storing bij de kabelmaatschappij), dan zou je toestel gewoon de timer opname moeten starten, en vrolijk een uurtje of wat ruis opnemen... ;)
Dat is precies wat de nieuwe rotzooi die ze erin willen gaan zetten zou moeten veroorzaken...

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 24-04-2006 17:17 ]

• Hillie

Hillie

MikeyMan schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:16:
Euh, ja, nu maak ik er zelf een zooitje van... Weet eerlijk gezegd ook niet meer of ie het over een de- of een encoder had... Encoder lijkt me logischer, om het signaal op de harde schijf op te slaan, maar ik vond het dus al erg raar dat die ook maar op enige manier iets met het kabelsignaal te maken zou hebben. Naar mijn weten heeft het kabelsignaal namelijk erg weinig met welke MPEG dan ook te maken...
Ik zal m'n post wat meer nuanceren: Als ze de encoder aanpakken, dan zal 'ie wel een fout maken in de PCR pakketjes (Program Clock Reference, ik weet niet of zo'n HD recorder een TS (transport stream) of een PS (program stream) opslaat, maar ik ken alleen de TS een beetje ;)). Als ze de decoder aanpakken, dan zou 'ie wel eens een probleem kunnen hebben met verwerking van PCR pakketjes. Ik vraag het me werkelijk af, want dat spul is al helemaal strak freeware te krijgen, dus als ze dat vergallen (en erger nog: Het op de markt gooien zonder fatsoenlijke tests....).....

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Hillie schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:25:
[...]
Als ze de encoder aanpakken, dan zal 'ie wel een fout maken in de PCR pakketjes (Program Clock Reference, ik weet niet of zo'n HD recorder een TS (transport stream) of een PS (program stream) opslaat, maar ik ken alleen de TS een beetje ;)). Als ze de decoder aanpakken, dan zou 'ie wel eens een probleem kunnen hebben met verwerking van PCR pakketjes. Ik vraag het me werkelijk af, want dat spul is al helemaal strak freeware te krijgen, dus als ze dat vergallen (en erger nog: Het op de markt gooien zonder fatsoenlijke tests....).....
Het gaat fout met het opnemen, ik neem aan dat dan alleen de Encoder gebruikt wordt?? Er hoeft alleen gedecode te worden bij het afspelen van opnamen toch?

Ben niet zo'n MPEG wonder... ;)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
vandaag weer even langsgeweest, en aangegeven dat ik -zeker gezien de problemen met m'n beeldbuis- verwacht dat het nu toch eens opgelost wordt, en dat ik anders een andere televisie wil...

Maar in alle eerlijkheid heb ik ineens niet meer zo'n vertrouwen in Loewe... En al helemaal niet in het fenomeen "ingebouwde hdrecorder"... Zou misschien liever een mooie philips breedbeeld hebben met een nette hd-recorder...

• mace

mace

Sapere Aude

MikeyMan schreef op woensdag 26 april 2006 @ 14:05:
vandaag weer even langsgeweest, en aangegeven dat ik -zeker gezien de problemen met m'n beeldbuis- verwacht dat het nu toch eens opgelost wordt, en dat ik anders een andere televisie wil...

Maar in alle eerlijkheid heb ik ineens niet meer zo'n vertrouwen in Loewe... En al helemaal niet in het fenomeen "ingebouwde hdrecorder"... Zou misschien liever een mooie philips breedbeeld hebben met een nette hd-recorder...
loewe is net zoals bang&olufsen, maar dan maken ze zelf hun spul. Misschien moeten ze dat maar niet meer doen, zoals B&O. Je betaalt voor beide merken veel te veel, maar bij B&O weet je dat de techniek iig van een groot merk ingekocht is.....

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Mjah, de hele binnenkant van m'n Loewe is ook bijna allemaal Philips... Voor zover als ik kon zien was alleen de recorder van hun zelf...

Daarnaast heeft B&O een van de grootste laboratoria op beeld en geluidsgebied ter wereld... Die maken ook een hoop zelf hoor ;)

[ Voor 34% gewijzigd door MikeyMan op 26-04-2006 14:24 ]

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Nou, lekker verhaal :|
Normaal heb ik een hekel als mensen beginnen met bla bla rechtzaak enz. Maar ik zou in dit geval (bijna) nergens meer mee accoord gaan, betreft deze combi. De leverancier heeft meer dan 2x de kans gekregen om het op te lossen (das redelijk) en dat lukt dus niet, dat verhaal van casema is gelul en bovendien heb je vlekken, vaag teletekst en vele updates. Ik zou bij hun of geld terug vragen of een nieuwe kopen (geen philips hdd-rec. kopen!)
Of... als je ze toch een kans wil geven: Maak een brief op met voorwaarden Bijv. dat het app. geen kuren meer mag vertonen, geen updates enz. en een volledige garantie van een jaar of 5. gaan ze daar niet mee accoord > koop ongedaan maken > geen accoord > rechtzaak (welke jij makkelijk gaat winnen)

www.casarodriguillo.com

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Mjah, rechtszaken enzo is leuk, maar ik heb geen rechtsbijstandverzekering, dus dat wordt een heel erg duur geintje... Ken ik net zo goed een andere tv kopen...

Maar misschien is het inderdaad wel een idee om ze in een aangetekende brief in gebreke te stellen...

• Pinin

Pinin

nee idd dat is ook weer zowat, maar ik zou wat gewonnen zaken opzoeken op het net, evt. verellen dat je in je recht staat. Je hebt fokking 2000,- betaald voor iets dat niet werkt. Waar jij hem gekocht hebt die moet het oplossen met loewe, niet jij! Zijn er meer slechte geleverd of ben jij de enige?

www.casarodriguillo.com

• Hillie

Hillie

Mark_640 schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:30:
Het gaat fout met het opnemen, ik neem aan dat dan alleen de Encoder gebruikt wordt?? Er hoeft alleen gedecode te worden bij het afspelen van opnamen toch?

Ben niet zo'n MPEG wonder... ;)
De encoder maakt van ruwe video een MPEG stream (om op te slaan), de decoder het omgekeerde, het klopt dus wat je denkt. ;)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
tomleeuw schreef op woensdag 26 april 2006 @ 23:08:
nee idd dat is ook weer zowat, maar ik zou wat gewonnen zaken opzoeken op het net, evt. verellen dat je in je recht staat. Je hebt fokking 2000,- betaald voor iets dat niet werkt. Waar jij hem gekocht hebt die moet het oplossen met loewe, niet jij! Zijn er meer slechte geleverd of ben jij de enige?
Ja, dat weet ik dus niet, weet niet of er uberhaupt veel van verkocht zijn. Dus ik weet ook niet of het een veel voorkomend probleem is. Opzich zou het Casema verhaal ook wel kunnen kloppen, en dan is de hoeveelheid tv's waar het probleem zich mee voor kan doen helemaal tot een minimum teruggebracht natuurlijk. Alleen is dat niet mijn probleem, maar dat van de leverancier.

Probleem is in eerste instantie ook dat ik niet weet op welke gronden ik iets zou moeten ondernemen...
Ik weet dat ik eerst de gelegenheid moet geven om te repareren, maar hoevaak is dat? En geldt dit elke keer als hetzelfde probleem...?
Met andere woorden; heb ik een sluitende case als ik ergens aan begin. Want het is nu natuurlijk een beetje David tegen goliath...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je hebt een TV met recorder gekocht met het idee om opnames te maken en die te bekijken op je TV. De TV doet niet wat je wilt en wat je er van verwachten kon.

Je schrijft een aangetekende brief aan de verkoper met alle reparaties/updates die er tot nu toe zijn gedaan en je stelt hem in de gelegenheid nog eenmaal het probleem met het toestel binnen een termijn van 10 werkdagen op te lossen.

Je verteld hem ook dat als hij hieraan niet kan voldoen, je vaststelt dat hij als leverancier niet in staat is je een toestel te leveren dat wél goed functioneert en je daarom de koop alsnog wenst te beëindigen.

Je kunt dan twee dingen doen, je geld terugeisen en een ander toestel kiezen zonder recorder en het restant van de aankoopsom terugeisen.

Overigens is mijn Loewe Xelos uit 1999 en heeft al een nieuwe voeding en een nieuwe beeldbuis erin. Dit waren bekende Loewe problemen bij dit type. Gelukkig is het wel zo dat het beeld gewoon perfect is en vrijwel zonder vertekening. Dat heb ik tot nu toe nog bij geen enkel ander merk gezien.

Ondanks de aanvankelijke problemen bevalt de Loewe stukken beter dan de stuk of 10 Philipstoestellen die ik hiervoor had.

ARME AOW’er

• Pinin

Pinin

Loewe heeft ook een mooi 5 jaar garantie gebeuren, die zou ik erbij eisen om zo het vertrouwen weer een beetje te herstellen, of natuurlijk een andere uitzoeken.

www.casarodriguillo.com

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Vooral in de eerste posts valt me weer op dat men blijkbaar niet doorheeft dat juridisch gezien de TS geen zak te maken heeft met Loewe.

Je hebt een TV gekocht (Waar staat niet in je TS, Ik noem het voor het gemak even "De Winkel") bij "De Winkel". Jij bent hierbij een koopovereenkomst aangegaan met "De Winkel", niet met Loewe.

"De Winkel" zal moeten zorgen dat jij een degelijk product geleverd krijgt. Op het moment dat er iets niet deugt, zal "De Winkel" moeten zorgen dat het product binnen een redelijke termijn gemaakt word. "De Winkel" mag je niet doorsturen naar Loewe (wat veel winkels wél doen), zij moeten dit oplossen.

Op het moment dat je een vervangende Televisie wilt, zal je "De Winkel" dit schriftelijk moeten laten weten.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
tomleeuw schreef op donderdag 27 april 2006 @ 10:15:
Loewe heeft ook een mooi 5 jaar garantie gebeuren, die zou ik erbij eisen om zo het vertrouwen weer een beetje te herstellen, of natuurlijk een andere uitzoeken.
Ja, precies dat soort geintjes irriteert me ook al mateloos...

Ik koop een tv, vraag of er ook crt's komen met ingebouwde recorder ==> antwoord is nee...
Koop de tv, twee maanden later is er een HD/DR+ variant van mijn tv...

Ruil die om met een verlies van 275 euro, met drie jaar garantie...
drie maanden later; bieden ze ineens een uitgebreide garantie aan van vijf jaar.

Ben nu een brief aan het maken... Weet alleen niet helemaal wat ik het beste kan doen...

- Ze een laatste kans geven een goede reparatie uit te voeren.
- Een nieuwe televisie eisen. Zal niet echt veel helpen als het aan de combo casema + recorder ligt.
- Geld terug vragen.

En moet ik hierbij "dreigen" met een rechtsbijstand (die ik niet heb :+ )/consumentenbond of iets in die richting...?

Denk dat ze van alledrie niet echt onder de indruk zullen zijn, gezien mijn ervaringen bij de omruil...

[ Voor 22% gewijzigd door MikeyMan op 27-04-2006 10:37 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Pannenkoekkie schreef op donderdag 27 april 2006 @ 10:30:
Vooral in de eerste posts valt me weer op dat men blijkbaar niet doorheeft dat juridisch gezien de TS geen zak te maken heeft met Loewe.

Je hebt een TV gekocht (Waar staat niet in je TS, Ik noem het voor het gemak even "De Winkel") bij "De Winkel". Jij bent hierbij een koopovereenkomst aangegaan met "De Winkel", niet met Loewe.

"De Winkel" zal moeten zorgen dat jij een degelijk product geleverd krijgt. Op het moment dat er iets niet deugt, zal "De Winkel" moeten zorgen dat het product binnen een redelijke termijn gemaakt word. "De Winkel" mag je niet doorsturen naar Loewe (wat veel winkels wél doen), zij moeten dit oplossen.

Op het moment dat je een vervangende Televisie wilt, zal je "De Winkel" dit schriftelijk moeten laten weten.
Iknow... Heb wel een paar keer een klacht naar Loewe gestuurd over het apparaat zelf. Maar de winkel pakt dit ook gewoon goed op, ze doen volgens mij ook wel hun best, maar ik heb er gewoon genoeg van. Heb krom moeten liggen voor dit ding; ik wil gewoon dat het werkt... Heb het even opgezocht; heb het ding op 17-11-2004 gekocht :X

edit:

Heb even nagekeken in het burgerlijk wetboek...
1.
Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:

a.
aflevering van het ontbrekende;

b.
herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;

c.
vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.

2.
De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.

3.
De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.

4.
Bij een consumentenkoop komt de koper in afwijking van lid 1 slechts dan geen herstel of vervanging van de afgeleverde zaak toe indien herstel of vervanging onmogelijk is of van de verkoper niet gevergd kan worden.

5.
Herstel of vervanging kan bij een consumentenkoop van de verkoper niet gevergd worden indien de kosten daarvan in geen verhouding staan tot de kosten van uitoefening van een ander recht of een andere vordering die de koper toekomt, gelet op de waarde van de zaak indien zij aan de overeenkomst zou beantwoorden, de mate van afwijking van het overeengekomene en de vraag of de uitoefening van een ander recht of een andere vordering geen ernstige overlast voor de koper veroorzaakt.

6.
Indien bij een consumentenkoop de verkoper niet binnen een redelijke tijd nadat hij daartoe door de koper schriftelijk is aangemaand, aan zijn verplichting tot herstel van de afgeleverde zaak heeft voldaan, is de koper bevoegd het herstel door een derde te doen plaatsvinden en de kosten daarvan op de verkoper te verhalen.
1.
Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan heeft bij een consumentenkoop de koper voorts de bevoegdheid om:

a.
de overeenkomst te ontbinden, tenzij de afwijking van het overeengekomene, gezien haar geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt;

b.
de prijs te verminderen in evenredigheid met de mate van afwijking van het overeengekomene.

2.
De in lid 1 bedoelde bevoegdheden ontstaan pas wanneer herstel en vervanging onmogelijk zijn of van de verkoper niet gevergd kunnen worden, danwel de verkoper tekort is geschoten in een verplichting als bedoeld in artikel 21 lid 3.

3.
Voorzover daarvan in deze afdeling niet is afgeweken zijn op de in lid 1 onder b bedoelde bevoegdheid de bepalingen van afdeling 5 van titel 5 van Boek 6 omtrent ontbinding van een overeenkomst van overeenkomstige toepassing.

4.
De rechten en bevoegdheden genoemd in lid 1 en de artikelen 20 en 21 komen de koper toe onverminderd alle andere rechten en vorderingen.
geloof dat dit wel van toepassing is?

[ Voor 61% gewijzigd door MikeyMan op 27-04-2006 11:09 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Simpel gesteld heb ik dat hierboven al gezegd.

ARME AOW’er

• Mark_640

Mark_640

In my memory

MikeyMan schreef op donderdag 27 april 2006 @ 10:32:
[...]
- Een nieuwe televisie eisen. Zal niet echt veel helpen als het aan de combo casema + recorder ligt.
Geloof mij nou maar, dat kan echt niet!!

Je recorder moet gewoon opnemen, zou de sync puls niet goed zijn, dan zou je recorder nog gewoon op moeten nemen, alleen krijg je dan beeld wat verschuift...

Je recorder staat los van het signaal wat je televisie binnen krijgt!!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Mark_640 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 16:41:
[...]

Geloof mij nou maar, dat kan echt niet!!

Je recorder moet gewoon opnemen, zou de sync puls niet goed zijn, dan zou je recorder nog gewoon op moeten nemen, alleen krijg je dan beeld wat verschuift...

Je recorder staat los van het signaal wat je televisie binnen krijgt!!
Mjah, maar ze zeggen dat het signaal van de kabelmaatschappij een klok-signaal bevat. Kan ik wel inkomen, want de eerste tijd na het aanzetten weet de tv niet hoe laat het is...

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Kom op zeg, doe er eens wat aan ipv. te posten dat het moeilijk zal worden, de schuld misschien toch niet de TV is.... zo kom je nergens.

Niet langer aarzelen maar schrijven en doorzetten. Het helpt altijd. Ik heb er genoeg ervaring mee.

ARME AOW’er

• Mark_640

Mark_640

In my memory

MikeyMan schreef op donderdag 27 april 2006 @ 19:22:
[...]

Mjah, maar ze zeggen dat het signaal van de kabelmaatschappij een klok-signaal bevat. Kan ik wel inkomen, want de eerste tijd na het aanzetten weet de tv niet hoe laat het is...
Zoals ik al eerder heb uitgelegd, dat haalt je tv uit de teletext-regels van een zender... Een kloksignaal zit niet in het signaal van de kabelmaatschappij... Daar ben ik absoluut 100% zeker van...

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Heb onverwacht zowaar een mail gehad van de leverancier nadat ik gisteren dus langs ben geweest. Ben nogal uitgevallen tegen de kerel die gisteren aanwezig was.

Komt erop neer dat volgende week de nieuwe harde schijf + software gemonteerd gaat worden. En dat het dan volgens Loewe goed moet zijn. Ook gaan ze kijken naar m'n beeldbuis, en krijg ik de 2 jaar extra garantie.
En ik had nog nieteens mijn brief op de bus gedaan. Wacht dus volgende week even af, en zal dan waarschijnlijk -omdat het toch niet gaat werken :X - daarna verdere stappen kunnen ondernemen... Ik ben benieuwd... Wederom...

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Heb gisteren mijn vierde harde schijf in het apparaat gekregen, en het opnemen lijkt zowaar te werken...

Er staat ook een nieuwe beeldbuis in bestelling... Dus dat zou ook dat probleem op moeten leveren...

• Hillie

Hillie

MikeyMan schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:01:
Heb gisteren mijn vierde harde schijf in het apparaat gekregen, en het opnemen lijkt zowaar te werken...

Er staat ook een nieuwe beeldbuis in bestelling... Dus dat zou ook dat probleem op moeten leveren...
Ik snap dat bedrijf (Loewe dan) niet. Waarom geven ze je niet een nieuwe (even controleren of alles up-to-date is uiteraard) en flikkeren ze dit apparaat niet weg? Reparatie is echt niet goedkoop.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Euh... jah... Geen idee...?

Zit eigenlijk wel wat in... Hardeschijf + beeldbuis is zo'n beetje de hele tv... Zit verder nog maar anderhalf printplaatje in en een kast...

Aan de andere kant; zo'n buis is natuurlijk een gedeelte van het ding... Zal vast goedkoper zijn dan het geheel...

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Kleine update: gebeld met de gasten, en ze willen toch een nieuwe beeldbuis bestellen... Naja, ik zie het wel...

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Goed, na de nieuwe beeldbuis was het probleem er nogsteeds... En als het meezit ga ik dus een volledig nieuw toestel krijgen...

Komt goed uit, want die zak van een monteur heeft m'n kap beschadigd...

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:52

TDB

ik ben toch benieuwd hoe dit verhaal is afgelopen..........

PSN: TDBtje

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Ik ook...

Ze zijn bezig om een nieuwe tv te regelen... Opnemen lukt ook nogsteeds niet betrouwbaar... Maar ik ben een beetje bang dat ik dan van de regen in de drup terecht kom... Dus even afwachten wat we daarmee doen. Heb niet meer zo'n vertrouwen in die ingebouwde harddisk...

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
En een update...

Kreeg gisteren een telefoontje van de leverancier met een voorstel...

Hele nieuwe tv (zelfde type dus) of 1500,- te besteden aan ander spul...

Nu heb je bij loewe momenteel voor 1500 een 60cm lcd, en daar had ik geen zin in. Dus in eerste instantie maar accoord gegaan. Maar na een woelige nacht toch besloten dat ik liever -om problemen te voorkomen- een losse recorder heb...

Dus vandaag bij de winkel langsgeweest en het probleem voorgelegd... Er komt in oktober een nieuwe HD+DVD recorder uit van loewe. Maar dat ding valt waarschijnlijk buiten budget. Hij wordt namelijk 699. Prijs oude tv was 1699, tv zonder hddr+ is 1199... Zou ik 200 euro bij moeten betalen...
En daar zit ik niet op te wachten.
Andere mogelijkheid is een dvd-recorder van een ander merk, maar ook daar word ik niet zo blij van...
Heb namelijk nog geen andere mooie dvd recorder gezien, en dan kan ik hem niet via de tv bedienen... (misschien iemand nog suggesties voor een alternatief?)

Dus; nu is het afwachten wat de leverancier doet met de verrekening met loewe (ivm ander merk) of wat loewe doet met de prijs van de nieuw te introduceren dvdrecorder...

Ik hou jullie op de hoogte ;)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Goed, vandaag m'n vervangende tv binnengehad... Ze hebben geen model zonder HD meer kunnen vinden, dus het is een andere van hetzelfde type geworden...
Opzich was trouwens de DVD/HD recorder ook niet ideaal, want guideplus of iets zat er niet op... Bleef dus lastig...

Het beeld-probleem is in iedergeval opgelost, en er staat inderdaad een nieuwere softwareversie op dan op m'n oude.
Nu nog even afwachten of het opnemen goed gaat... We zullen zien...

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Goed, het probleem is weer terug, met de nieuwe tv...

In het begin was het beeld gewoon recht, maar dit begint ondertussen weer steeds schever te worden... En dat, wederom, alleen aan de rechterkant...

Dat maakt het bijregelen van een instelling ook bijzonder lastig, aangezien de instellingen voor het beeld (ook in het servicemenu) allemaal symmetrisch zijn...

Heb deze keer 5 jaar garantie genomen, dus dat is in iedergeval geen probleem... Morgen maar weer eens bij de winkel op bezoek... 8)7

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

lol :P

moraal van het verhaal: Loewe maakt slechte TV's?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Tsjah... Lol? Zover zou ik niet willen gaan...

En slechte tv's? Tsjah, heb zelden zulk mooi beeld gezien... Maar al met al zul je mij niet snel meer een Loewe zien kopen...

Vraag me trouwens ook af of dit komt door het fenomeen "platte beeldbuis"... Maar aan de andere kant, de linkerkant is wél strak, dus het kán wel...

• Speedy
  • Laatst online: 13:02
Je hebt niet toevallig iets met een magneet aan die kant staan vlakbij je TV? (versterker oid)
Dat platte scherm moet niet uitmaken, meerdere Trinitron Wega's jaren zien spelen en dat zonder vervorming.

Misschien hebben meer mensen problemen met dat type TV, check AVforums e.d. eens.

[ Voor 17% gewijzigd door Speedy op 17-12-2007 13:54 ]

Flickr | Lego collectie

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Nopes... Enige wat in de buurt te vinden is, is een centerspeaker... Die is volledig afgeschermd en hangt onder de televisie...

Voorderest op ongeveer een meter afstand een crt-computerscherm met wat creative satellietjes eromheen, maar dat mag volgens mij ook niet uitmaken...

Hij heeft het ook een tijdje goed gedaan, dus externe factoren lijken me raar... :?

Gebruikerservaringen zijn wat lastig... Is niet echt een veel verkocht model... ;)
De ervaringen die ik gevonden heb, duiden wel op wat "missertjes", doch niet persé op hetzelfde euvel...

[ Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 17-12-2007 14:01 ]

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:44

HaterFrame

Well... Poo came out!

Jeez, dat zegt wel ff wat over de kwalliteit van dat bagger merk :/

Veel succes

Laat dit soort niet onderbouwde reacties liever achterwege.

[ Voor 30% gewijzigd door Rukapul op 21-12-2007 14:32 ]

I am the great Cornholio!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

MetaFrame schreef op maandag 17 december 2007 @ 14:01:
Jeez, dat zegt wel ff wat over de kwalliteit van dat bagger merk :/

Veel succes
Prima gemotiveerde reactie.

ARME AOW’er

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Tja ik zou na zo'n soap serie toch echt terug gaan en niet met minder dan het volledige aankoop bedrag genoegen nemen.

Als je al 3 jaar lang bezig bent met je tv heen en weer te brengen om te zorgen dat hij werkt zou ik er niet meer zoveel vertrouwen in hebben en gewoon mijn geld terug eisen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Tsjah, zou ik natuurlijk ook het liefst doen... Maar morgen eerst maar eens afwachten wat de reactie is... Ben er in iedergeval wederom niet blij mee...

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zou kijken of je een tv van een ander merk kan krijgen. evt met wat bijbetaling. Wie weet maken ze het en zit je over 2 jaar weer. Tot het moment dat de garantie is verlopen en je de tv kan weggooien. Wat natuurlijk zonde is.

[ Voor 47% gewijzigd door Paquito op 17-12-2007 16:38 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Yepz, denk dat dat ook de inzet gaat worden...

Maar vrees dat ze eerst willen gaan "repareren"...
Heb mezelf wat dat betreft de vorige keer nogal in de vingers gesneden... Had de keus om voor 1500 euro wat anders uit te zoeken, maar toen toch weer voor de loewe gegaan...

[ Voor 46% gewijzigd door MikeyMan op 17-12-2007 16:58 ]

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-01 21:17

_Christiaan_

Master of SOG

Wat een gekheid. Zou "De Winkel" er nu ook niet een beetje gek van worden? Ze moeten je gewoon een andere TV geven. Waarschijnlijk krijg je ook een andere TV aangezien het type dat je nu hebt alweer een jaartje ouder is.

Toch wel apart dat beide exemplaren hetzelfde gaan vertonen. Als ik jou was, zou ik eens met een kompas op de plaats van je TV kijken, of er misschien magnetische storing is. Eerst de televisie even ergens anders neerzetten natuurlijk want hij kan zelf ook de bron zijn van storing.

Doet me trouwens denken aan een verhaal in Rotterdam, waar mensen vreemde kleuren op hun TV kregen als er een tram voorbijreed.

NOSIG

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Tsjah, natuurlijk worden die lui er ook gek van, neem ik aan...
Weet ook niet van wie die "regeling" de vorige keer afkwam... Ik denk zelf van de winkel en niet van Loewe...

Overigens; geen trams in de buurt, en wat betreft apparatuur ook weinig veranderd de laatste jaren...

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:54
Dat tram probleem was ook in amsterdam... (oma had er last van bij mij). Oplossing was vrij simpel. De tv effe een dikke meter opzij. Stond meteen beter eigenlijk. Als er een tram langsreed en je had daar een kompass met een lichte naald dan ging die effe tolle telkens. Vermoed dat je een magnetisch veld hebt. Ook geen aardmegatisme? Komt ook nog wel eeens voor.

Mijn Subwoofer en de rest van speakers zouden volgens de verpakking en de specs geheel afgeschermd zijn. Niet dus. Ook enige afstand. Misschien je center speaker?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Center speaker zou opzich kunnen, ware het niet dat die eronder hangt, over de hele breedte... Dit zou dus storing aan de onderkant moeten veroorzaken en geen samenpersing aan de rechterkant...

Daarnaast; magnetisme zie je toch vooral door kleur-afwijkingen? Daar heb ik totaal geen last van... Zal eens een foto maken...

edit: fotootje:

Afbeeldingslocatie: http://xs222.xs.to/xs222/07511/DSC00424.JPG

Brakke phonepic, maar het geeft een idee...

Komt er ongeveer op neer dat de rechter 20 procent beeld in elkaar wordt gedrukt op 10 procent van de beeldbuis...
Extreem storend bij lopend beeld en pans...

[ Voor 30% gewijzigd door MikeyMan op 17-12-2007 21:16 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Update...

Was dinsdag al langs geweest, maar degene met wie ik altijd contact heb gehad daar, was er toen niet... Dus vandaag teruggeweest...
Was ie er nogsteeds niet (blijkt weg te gaan daar ook), maar dus toch maar de moeite genomen om het probleem voor te leggen aan de nieuwe "gastheer"...

Ook een hele aardige vent, en we hebben afgesproken dat de tv donderdag wordt opgehaald, en het komt er waarschijnlijk op neer dat er een ruilvoorstel voor een LCD komt...
Levert wel het probleem op dat een fatsoenlijke LCD van Loewe waarschijnlijk neerkomt op een bijbetaling van twee ruggen...
En dat ik het wel een beetje heb gehad met Loewe ook...

Maar daar gaat de winkel waarschijnlijk een oplossing voor zoeken, zodat ik een ander merk uit kan zoeken...
Zal dan alleen wel m'n harde schijf moeten missen... :'(

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-01 21:17

_Christiaan_

Master of SOG

Onzin dat je bij moet gaan betalen. Dat ding heeft het nooit goed gedaan, altijd gezeik, TV kwijt etc. En straks dus ook geen ingebouwde HD meer.

Toch zou ik voor de grap eens met een kompasje in de buurt van je TV op zoek gaan naar magnetisme, als ik jou was.

NOSIG

• mace

mace

Sapere Aude

Mijn zwager heeft laatst een hele mooie sharp LCD TV van 94 CM gekocht voor rmaar 800 euro.

Dus ik zou niet bij loewe blijven, maar een mooie sony, sharp, samsung of philips kopen.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
_Christiaan_ schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 12:26:
Onzin dat je bij moet gaan betalen. Dat ding heeft het nooit goed gedaan, altijd gezeik, TV kwijt etc. En straks dus ook geen ingebouwde HD meer.

Toch zou ik voor de grap eens met een kompasje in de buurt van je TV op zoek gaan naar magnetisme, als ik jou was.
Tsjah, in principe is het niet onlogisch om te verwachten dat ik bij moet betalen... Een vergelijkbare LCD (81cm) van loewe kost -dacht ik dik 3000 euro... Deze was 1699 bij de laatste omruil/aanschaf...

Heb geen kompas, maar ik blijf er -gezien het effect wat speakers hebben op schermen- bij dat er in dat geval sprake zou moeten zijn van kleur-afwijkingen...
Plus; na omruil had deze tv er geen last van... Nu na een tijd weer wel ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 21-12-2007 13:48 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
MaCe1337 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 12:53:
Mijn zwager heeft laatst een hele mooie sharp LCD TV van 94 CM gekocht voor rmaar 800 euro.

Dus ik zou niet bij loewe blijven, maar een mooie sony, sharp, samsung of philips kopen.
De vraag is echter of ik die keus heb...

Heb een beetje rond zitten kijken, en een 107cm sharp full-hd lijkt me wel wat... Als het een zelfde voorstel als de vorige keer wordt (1500 euro voor iets anders) zal het zoiets worden...

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01 14:11
Klinkt trouwens alsof je de tv bij Correct hebt gehaald. Kloptda?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:29
MarcoZ20 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 14:25:
Klinkt trouwens alsof je de tv bij Correct hebt gehaald. Kloptda?
Waar de TV gekocht is doet niet echt ter zake en hoort hier geen onderwerp van discussie te zijn. Tenminste, niet wanneer dat een zaak betreft met een Tweakers.net Pricewatch vermelding zoals Correct.

[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 21-12-2007 14:37 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Nopes... Maar dat is inderdaad geen punt van discussie...

Ik word werkelijk perfect geholpen bij deze zaak, zeker geen klachten hierover...

Gezien het feit dat ik alleen positief commentaar heb, kan het echter geen kwaad de naam van de winkel te noemen...

Het gaat om Solutions te Zoetermeer...

Een luxe-winkel van electroworld van dijk...

[ Voor 42% gewijzigd door MikeyMan op 21-12-2007 14:48 ]

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:41:
[...]

De vraag is echter of ik die keus heb...

Heb een beetje rond zitten kijken, en een 107cm sharp full-hd lijkt me wel wat... Als het een zelfde voorstel als de vorige keer wordt (1500 euro voor iets anders) zal het zoiets worden...
Als je die keus niet hebt zou ik gewoon de dagwaarde terugvragen en bij een andere winkel gaan kijken waar een ander merk naar keuze wel beschikbaar is.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Dagwaarde van een CRT scherm...? Als ik 500 euro terugkrijg, mag ik denk ik in m'n handjes knijpen...

Maar het blijft afwachten, tot zover ben ik nog hoopvol gestemd...

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
TV is zojuist opgehaald... Nu afwachten op de verdere afhandeling...

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:40:
[...]

Plus; na omruil had deze tv er geen last van... Nu na een tijd weer wel ;)
Dat lijkt me toch geen argument..... als er constant een magnetische straling op je tv "drukt", dan houdt je tv dat wel even vol, maar op een gegeven moment wint toch de straling en gaat hij alsnog kapot... zie het als een soort "doorligplek" aan de rechterkant van je tv...
(waarmee ik dus niet wil zeggen dat het magnetische veld het probleem is)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Edwardvb schreef op donderdag 27 december 2007 @ 11:35:
[...]

Dat lijkt me toch geen argument..... als er constant een magnetische straling op je tv "drukt", dan houdt je tv dat wel even vol, maar op een gegeven moment wint toch de straling en gaat hij alsnog kapot... zie het als een soort "doorligplek" aan de rechterkant van je tv...
(waarmee ik dus niet wil zeggen dat het magnetische veld het probleem is)
Daar heb je opzich een punt...

Blijft echter wel overeind dat de afwijking volledig recht is en totaal geen kleurafwijking laat zien... ;)

Maar zolang ik geen kompas heb, blijft dat gissen natuurlijk...

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Goed, wederom update:

Ben net bij Solutions geweest, en die kwamen met de melding dat het toestel volgens Loewe aan de specificaties voldoet...

Wat in mijn ogen sowieso een onzinargument is, want hij is om te beginnen zeker niet hetzelfde als toen ik hem kreeg, en ik vind dat -zeker bij zo'n merk- je mag verwachten dat het beeld gewoon strak is...

Hier ben ik dus helemaal niet blij mee, aangezien dit een hoop gezeik gaat opleveren. In iedergeval ga ik hier natuurlijk niet mee accoord...
Het toestel gaat nu naar belgië, zodat ze er daar naar kunnen kijken...

Als daar niks uitkomt zal ik toch een eenzijdige ontbinding van de koopovereenkomst moeten aangaan... Maar daar zit ik eigenlijk niet zo op te wachten...

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 08-01-2008 12:14 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik zie nu net het bijbehorend plaatje en ik vraag me af of de vertekening wel zo ernstig is. Loewe geeft aan dat het binnen de (hun) specificaties is, dus dan neem maar aan dat het goed is.

Nu ben ik zelf aardig kritisch over beeldweergave (heb zelf een Philipstoestel gehad dat na een jaar door de leverancier is teruggenomen met volledig aankoopbedrag retour) maar heb zeker een grens. In dit geval lijkt me de vertekening niet voldoende ernstig te noemen dat het ook zichtbaar is bij een TV-uitzending. Ik heb trouwens nog nooit een testbeeld gezien dat 100% correct was, er was altijd wel wat.

Ik denk dat je een TV daarom niet alleen moet beoordelen op een (ietwat) vervormd testbeeld komend vanaf een testgenerator in de TV maar ook of de vervorming duidelijk zichtbaar is bij een DVD-film en/of live-TV. Het mooiste zou zijn thuis eens 2 toestellen naast elkaar te zetten om zo het e.e.a. te vergelijken. Misschien, en dat verwacht ik eigenlijk, dat de Loewe er verhoudingsgewijs toch erg goed uitkomt.

De moraal van dit verhaal; ben je niet té kritisch geworden na alle andere ellende met dit Loewe model?

ARME AOW’er

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Natuurlijk, daar heb ik ook aan gedacht... Het plaatje vertelt ook niet het hele verhaal... Het komt erop neer dat alles wat rechts uit beeld verdwijnt in de laatste tien centimeter eerst wordt samengeperst.
Dat hele testbeeld interesseert me niet, maar dat is wel zo makkelijk om aan te geven dat er een vervorming is.
Het storendste is dat als er gezichten in beeld zijn, de mensen rechts in beeld een ei-hoofd hebben, terwijl dat links -hoewel niet geheel perfect- niet het geval is.

Bij een pan van een landschap zie je objecten eerst samengeperst worden, voordat het uit beeld verdwijnt. Een tickerband is ook geen gezicht, aangezien de letters smal binnenkomen en breed het beeld weer uit-verdwijnen...

Natuurlijk ben ik kritisch, maar dat mag je in mijn ogen ook verwachten als je voor een loewe gaat ipv een salora of iets dergelijks. De drie-knaken-sony van m'n ouders heeft gewoon een perfect recht beeld, hoewel de beeldkwaliteit an-sich daar een stuk minder van is. En voor de JVC van m'n schoonouders geldt hetzelfde. Moet ik dan van een Loewe die drie keer zo duur is accepteren dat het beeld na verloop van tijd totaal uit z'n verband raakt?
Misschien dat ik het van een tv van 300 euro van de aldi wel had geaccepteerd, maar we hebben het hier over bijna 2000 euro... Wat -zelfs bij aanschaf- zo'n beetje het duurste van het duurste was, kwa crt-tv's...

Wederom; beide exemplaren waren recht bij aflevering... Links valt nu mee, maar rechts is gewoon te storend voor woorden. Dit nog afgezien van het feit dat het progressief is, en ik de kans nogal groot acht dat dit steeds erger gaat worden, zoals bij m'n vorige exemplaar...

Moraal van het verhaal; ik ben bereid flink wat te betalen voor een goed apparaat, maar dan moet het ook gewoon goed zijn... ;)

[ Voor 24% gewijzigd door MikeyMan op 08-01-2008 16:36 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

MikeyMan schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:14:
Natuurlijk, daar heb ik ook aan gedacht...
Al zal ik niet meer zo snel een Loewe kopen, de vertekening (van 4:3 naar 16:9) is minimaal en de techniek die Loewe in hun TV's gebruikt is het beste van de diverse merken die ik heb gezien.

Maar even doordenkend, ik herken vaag iets wat me bij kennissen ook opvalt, de combinatie van digitale ontvanger en de TV. Vaak blijkt het toestel het signaal niet goed te begrijpen.

En ook bij mijn Loewe is er iets vreemd. Bij breedbeeld analoog springt het ding automatisch op zoom en moet ik dus een standje lager om het volledige beeld te krijgen. Bekijk ik het e.e.a. via de satelliet, dan springt het ding op 16:9 wat ook zo hoort.

Zit hier soms een oorzaak bij jou?

ARME AOW’er

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Ik heb geen digitale tv, dus dat zal het niet zijn... Verder vind ik inderdaad de zoom-instellingen helemaal prima. Jouw probleem is denkik op te lossen door een andere stand te selecteren en op te slaan in de gebruikersinstellingen.

Ik wil alleen niet zover gaan dat ik de vertekening minimaal vindt, we hebben het hier wel over ongeveer 15% van het beeld... Hij doet het met elke bron... Het testbeeld wat hier is weergegeven komt van een test-dvd en is native 16:9, hierin is dus niks gezoomd...
Met m'n wii, digitale camera, analoog beeld, andere speler etc, allemaal dezelfde vervorming.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Mmm. Een groot vraagteken dus. Al met al is het een vervelende situatie en als Loewe niets kan/wil doen ben je overgeleverd aan de leverancier.

Verder kan ik er helaas weinig over zeggen. Dat het je geld gaat kosten is vrijwel zeker maar je weet het maar nooit.

(Met je updates zit het wel snor, dus ik verwacht de definitieve afloop hier weer te lezen)

ARME AOW’er

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Tsjah, wettelijk heb ik natuurlijk sowieso niks te maken met Loewe, maar met mijn handelaar...

Probleem is alleen dat ik de relatie daarmee liever goed wil houden, zoals tot nu toe zeer zeker het geval is geweest... Dreigen met juridische stappen etc. zal deze relatie zeer zeker niet ten goede komen...

Dus ik hoop dat er wat uit de analyse van loewe BE komt...

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Vandaag nog maar eens even langsgeweest bij Solutions... Kwam gisternacht tot de conclusie dat ik helemaal geen afgiftebewijs heb gehad toen de televisie is ingeleverd. Dus ik heb ze daar nog even voor laten tekenen... Voor het geval het ding kwijtraakt/beschadigd wordt...

Ook gelijk de klachten op schrift gesteld en laten ondertekenen dat ze die ontvangen hadden... Heb ik in iedergeval m'n best gedaan...

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Ze hebben niet gereageerd op mijn -de vorige keer ingeleverde- brief...
Had gevraagd of er binnen twee weken uitsluitsel gegeven kon worden of het apparaat gerepareerd, omgeruild of teruggenomen zou gaan worden... Dit is niet gebeurd, dus heb vandaag een aangetekende brief op de bus gedaan met een laatste mogelijkheid tot reactie... Werd gelijk gebeld met een slap lulverhaal dat het pas de eerste keer was dat het apparaat gerepareerd wordt, en dat ze afhankelijk zijn van Loewe en meer van dat soort gein...

Ik ben nu al jaren aan het kloten met dat ding, heb er genoeg van, en ze zorgen maar dat het geregeld wordt...

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 25-01-2008 16:49 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Moedeloos word je van zoiets. Maar ach, je bent er onderhand toch wel aangewend denk ik. Lees wel weer een vervolg. :w

ARME AOW’er

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
:)

Tsjah... Heb nu een 22 inch samsung schermpje gekocht voor m'n pc... Kan ik iig fatsoenlijk pr0n televisie kijken :P

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 26-01-2008 17:52 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Goed, deze week twee updates:

Ben door een juriste van Stichting consuwijzer gebeld naar aanleiding van een mail... Ze raadde me aan het nog even aan te zien, na de laatste brief... Mocht hier verder niet op gereageerd worden ziet ze goede kansen bij een geschillencommissie... Heb nog even nagevraagd hoe het zou zitten met evenetuele afschrijving...
Ze vond het aannemelijk te maken dat -gezien het prijspeil van de televisie- een gestelde werkingstermijn van 10 jaar redelijk is. Toen gevraagd hoeveel redelijk zou zijn als termijn waarin ik van het apparaat gebruik heb kunnen maken. Dit was wel een lastiger kwestie... Maargoed, ik kop in dat geval in op een afschrijving van anderhalf jaar... En anderhalf jaar van problemen. Zie ik wel hoever een eventuele geschillencommissie hierin meegaat... Zelfs drie jaar afschrijving is beter dan elke keer dat gezeur met dit apparaat...
Ook vond ze dat aannemelijk te maken is dat ik de leverancier genoeg mogelijkheden heb geboden om de problemen deugdelijk op te lossen, en dat de later afgesloten garantieovereenkomst ook beschouwd kan worden als behorende tot de aanschafprijs... Dit brengt het totaal-aanschaf-bedrag op 1950 euro...

Werd vandaag door de firma gebeld; met de melding dat ze het apparaat terug hebben van loewe en dat er (je raadt het al) geen afwijking is geconstateerd... Het apparaat voldoet aan de specificaties...

Was een andere vent dan die ik normaalgesproken heb gesproken, en hij ging het intern overleggen...

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Na intern overleg het volgende:

De heer van Dijk himself heeft het apparaat bekeken, en is ook van mening dat omdat het geen professioneel apparaat betreft, ik maar moet accepteren dat er afwijkingen voorkomen. 8)7
Verder hield het op van hun kant, en als ik het er niet mee eens was moest ik maar een geschil indienen bij de geschillencommissie... Waarvan akte...

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Pfttttttttttttt gedoe duurt voort. Wanneer komt er een slot op dit topic en jouw ellende?

ARME AOW’er

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Geen idee... Zal nog wel een paar maandjes duren... Heb me erbij neergelegd, heeft geen zin om me er nog verder over op te winden... Heb het geschil ingediend, en we zien wel wat ervan komt...

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Goed, dit krijgt nog een heel vervelend staartje...

Hoewel zelfs op de nota aangegeven is dat geschillen beslecht kunnen worden bij de geschillencommissie elektro, zijn ze ten tijde van de overeenkomst dit niet geweest...

Sterker nog, ik heb drie nota's van ze, waar allen een vermelding van de geschillencommissie en de algemene voorwaarde van Uneto/VNI staat op de achterkant. En tijdens geen van de nota's zijn ze uberhaupt lid geweest van de geschillencommissie...

En geen lid betekent geen geschil. Echter, er is wel sprake van misleiding...

Geen idee wat ik nu zou kunnen doen... :/

Heb geen rechtsbijstand, en veel meer dan het kantongerecht blijft er denk ik...

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 21-02-2008 11:29 ]

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:03
MikeyMan schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 10:57:

Hoewel zelfs op de nota aangegeven is dat geschillen beslecht kunnen worden bij de geschillencommissie elektro, zijn ze ten tijde van de overeenkomst dit niet geweest...

Sterker nog, ik heb drie nota's van ze, waar allen een vermelding van de geschillencommissie en de algemene voorwaarde van Uneto/VNI staat op de achterkant. En tijdens geen van de nota's zijn ze uberhaupt lid geweest van de geschillencommissie...

En geen lid betekent geen geschil. Echter, er is wel sprake van misleiding...

Heb geen rechtsbijstand, en veel meer dan het kantongerecht blijft er denk ik...
Foutief opgeven dat je lid bent van een geschillencommissie is wel iets meer dan misleiding, dat is gewoon fraude. Ik zou het er niet bij laten zitten, dan maar naar het kantongerecht (is trouwens ook wel leuk om dat een keer mee te maken).

Als je besluit naar het gerecht te gaan : wordt er niet moedeloos van, maar probeer het als een sport te zien ;) Dan heb je er iig nog een beetje lol van :)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

MikeyMan schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 10:57:

Hier ook geen idee.ën meer.

Triest.

ARME AOW’er

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
WVL_KsZeN schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 13:05:
[...]
Foutief opgeven dat je lid bent van een geschillencommissie is wel iets meer dan misleiding, dat is gewoon fraude. Ik zou het er niet bij laten zitten, dan maar naar het kantongerecht (is trouwens ook wel leuk om dat een keer mee te maken).

Als je besluit naar het gerecht te gaan : wordt er niet moedeloos van, maar probeer het als een sport te zien ;) Dan heb je er iig nog een beetje lol van :)
Tsjah, of het fraude is mag de rechter bepalen. Ik denk dat vooral de "opzet" lastig aan te tonen is...

Ik heb contact opgenomen met het juridisch loket. Gezien het feit dat ik nog student ben, en mijn inkomen navenant is, heb ik recht op een pro-deo advocaat. Waarbij ik dus alleen een geringe bijdrage hoef te betalen.

Heb volgende week donderdag een afspraak om het een en ander eens door te spreken met ze...

Zie er ook niet zozeer tegenop, maar het kost gewoon tijd en geld, wat niet nodig zou moeten zijn. Maargoed, we zien wel waar het schip strandt...

• mace

mace

Sapere Aude

Als je wint kan je de geleden schade qua tijd en geld toch ook verhalen? Of zie ik dat verkeerd.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Yepz, das een mogelijkheid ja... Maar dat moet wel vantevoren opgenomen worden in de eis... Natuurlijk ga ik daar even naar kijken...

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Zo... Updateje voor de trouwe kijkbuiskinderen...

Ben vorige week naar het juridisch loket geweest, en die hebben me doorverwezen naar een advocaat. Gezien het feit dat ik student ben, kost de hele procedure me uiteindelijk net zoveel als bij de geschillencommissie. Plus het feit dat ik de kosten en het ongemak mee kan laten nemen in de eis...

Uiteindelijk nog een brief gestuurd met de melding "joh, ik heb de geschillencommissie gecontacteerd, maar jullie waren niet aangesloten. Ik ga nu naar een advocaat, dus hierbij de laatste kans om dit te voorkomen"...

Hierop als antwoord gekregen:

"je liegt, we waren en zijn wel aangesloten"

Dus het wordt sowieso een leuke ;)

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:11
Wat een verhaal... Ben benieuwd hoe het afloopt. Wanneer gaat er meer gebeuren?

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Pagina: 1 2 Laatste